Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

BMI BRQ-MUC prave 17 pax, odlet i prilet dokonce driv nez dle planu; prekvapive vetsina P2P (pro Kebab se neceka na kufry, ze ?), vcerejsi cena na dnesni OW let vystoupala na 4500 CZK...


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Konečně došlo u LH k jedné - pro mě důležité drobnosti. Lze koupit OW let samostatně za rozumný peníz, což dřív šlo jen u BMI a ti zase neumí Rail&Fly. (dřív stál OW u LH trojnásobek ceny u BMI) . Takže nyní lze z Brna letět do Mnichova a odtud libovolnými vlaky dále na libovolné nádraží v Německu (=Rail&Fly) lze za ceny od 3190 kč OW, zpět letět do PRG nebo VIE třeba z FRA od 100 EUR OW... -> Konečně ! (dřív tyto dva lety nabízela LH za pro mne nepochopitelných cca 20.000 kč - věřím že moc prodejů za tyto ceny nebylo...)

(asi to vše nějak souvisí se strachem z příchodu Ryanu a spol na jejich uzlová letiště a změnou strategie LH - pustit do FRA i MUC i svůj Eurowings)

bantheplane
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 18. 02. 2017, 18:47
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bantheplane »

Marty-t píše:Dle http://www.routesonline.com/news/38/air ... s-in-3q17/ bude Wizzair od zari posilat do Brna vetsi letadlo - A321 ...


No to snad ti lolani dělaj schválně. No jestli se ty pohyby dotáhnou na 50000, tak už budou podlíhat hlukové regulaci a z toho těm šupákům zhnědnou pemprsky.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

bantheplane píše:
Marty-t píše:Dle http://www.routesonline.com/news/38/air ... s-in-3q17/ bude Wizzair od zari posilat do Brna vetsi letadlo - A321 ...

No to snad ti lolani dělaj schválně. No jestli se ty pohyby dotáhnou na 50000, tak už budou podlíhat hlukové regulaci a z toho těm šupákům zhnědnou pemprsky.


:YMPARTY: Tak tomu rikam zviditelneni hned pri prvnim prispevku do fora!!! Vitej zde na Airways a povez nam, o kolik se zvysi celkova hlukova zatez v dusledku zmeny typu z A320 na A321 na lince 3x tydne z Londyna.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

@"Wizz+nové letadlo na 3 týdenní rotacích do Londýna" :wink: : Tak já se zrovna v letecké technice moc nevyznám, ale vím, že se bude jednat o nový stroj. Co si pamatuji je, že A321 je oproti A320 jen o trošku delší, možná i s trošku výkonnějšími motory než nyní používaná A320. Detaily třeba zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Airbus_A320 . Rozhodně je jasné, že letecké společnosti si pořizují nové stroje hlavně z důvodu nižší spotřeby paliva - což by dle mého názoru mělo korelovat s nižším hlukem. Tj. asi bude platit i z hlediska hluku "raději nové letadlo než 20 let staré" což třeba často používá v Brně v létě TVS... (i když pořád z hlediska hluku řádově lepší než MIGy 21 co z Tuřan vzlítávaly před 89' :wink: )

Ale když už je řeč o TVS v Brně - dle článku: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70217.html přibudou z Brna dvě linky (staronové?) - letní TVS chartery do Egypta a posílit frekvence některých stávajících sezónních destinací. V článku jsou taky náznaky i o úvahách TVS zavést jakousi novou celoroční linku do Brna. Toš snad vyberou něco životaschopného. Uvidíme...

Hezký grafický sumář stávajících linek z BRQ je zde: http://g.denik.cz/50/8a/0217-letecke-linky.jpg


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Marty-t: Zcela spravna uvaha, novejsi = uspornejsi a tišší. Zdalo se mi, ze tu predtim nekdo chtel prijit s jinou logikou: "Vetsi letadlo prece znamena vetsi ramus, to snad vedi vsichni!" :)) Pak je tu samozrejme jeste aspekt, ze mluvime o nasazeni vetsiho typu, nikoli zvyseni frekvenci (uzivatel "bantheplane" naznacoval jakesi zvyseni poctu pohybu...)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Spis je nasranej, ze zvysi kapacitu aniz by stoupl pocet pohybu.

Akorat nevim proc by ho to melo srat, leda by mu z toho neco teklo. Ale to by asi neventiloval tady.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Přemýšlel jsem o tom jak TVS asi může uvažovat o zmiňované nové celoroční lince z BRQ. No a jako nejvíc pravděpodobnou vidím koupáckou linku 1x týdně. Tj. upgrade v létě nalétávaného TFS na celoroční, případně jeden ze staronových Egyptů. I když proč by to tedy neoznámili při jejich letním zavedení rovnou, že ?

Ještě zbývá možnost zcela nové destinace - že by až dojdou v OSR dotace na DUB, linku jen přesunuli do BRQ ? - no nevím, nevím... Že by něco po Evropě ? Osvědčená Británie, odkud je z PRG už enormní konkurence ? Jenže tam už z BRQ lítá Wizz i Ryan, tj. leda město mimo Londýn... Nebo by to mohlo být CDG, FCO kde je to s konkurencí v PRG podobné ?? Případně jedno z moskevských letišť - kde je taky vysoká poptávka (sice kolísavá) po letech do ČR? Problémem u těch evropských linek je obrovský zájem zahraničních turistů o Prahu, nic jiného je v ČR nezajímá. Takže něco takového překvapivého po Evropě je tedy od TVS do BRQ málo pravděpodobné. A pokud by to byl feedovací let s C/S někoho jiného - tak to už by byla opravdu nečekaná bomba...

No, uvidíme, ale asi spíš to hodně překvapivé nebude - za mne tedy: TVS = 1x týdně celoroční koupáci z BRQ...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Mě by se hodila Dubaj :) Už se tam pár let chystám, jen se mi kvůli tomu nechtělo jet do PRG nebo OSR. Ale kdyby mi tu linku dotáhli až pod nos, tak minimálně 2 cesťáky mají jisté :) Ostatně linka DXB-PRG občas v Brně sedla na dotankovaní paliva, takže by to vlastně jen z nepravidelné linky udělali pravidelnou :)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

JackBrno píše:Mě by se hodila Dubaj :) Už se tam pár let chystám, jen se mi kvůli tomu nechtělo jet do PRG nebo OSR.

No já osobně bych jel kvůli odletu do DXB (pro fórové zažrance - u příspěvku výše jsem samozřejmě nemyslel Dublin...) spíš do BTS resp. VIE - je tedy vidět, že do DXB se lítá ze všech okolních letišť. Proto by připadlo v úvahu spíš jen zavedení na úkor někoho jiného. Ale chybí mi u této úvahy odpověď na otázku proč by to dopravce dělal ? Ať přemýšlím, jak přemýšlím, ty Kanáry mi vycházejí z pohledu TVS nejrozumněji...

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

BMI Navyšuje! :) Po-Pá 2x denně, So-Ne 1x

https://www.flybmi.com/press-release/su ... -regional/

gaba02
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
Oblíbené typy letadel: B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od gaba02 »

jvoj píše:BMI Navyšuje! :) Po-Pá 2x denně, So-Ne 1x

https://www.flybmi.com/press-release/su ... -regional/

je někde už věřejný letový řád? :)

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

gaba02 píše:
jvoj píše:BMI Navyšuje! :) Po-Pá 2x denně, So-Ne 1x

https://www.flybmi.com/press-release/su ... -regional/

je někde už věřejný letový řád? :)

Brzy. Časy nebudou ideální, bude se létat v Poledne a pozdě večer. Snad ale jen přechodně, doufejme že časem (třeba od 4Q17) přijde ráno-večer.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

No konečně SUUUPER - "es kam der Tag"- na BMI už jsou vidět oba lety (alespoň koukám na září - EDIT je to takto bookovatelné od 24.4.):

MUC->BRQ:
--------------
po-pá:
10:55 - 12:00
20:15 - 21:20

so:
15:50 - 16:55

ne:
14:40 - 15:40

BRQ->MUC
--------------
po-pá:
12:30 - 13:35
21:45 - 22:50

so:
17:25 - 18:30

ne:
16:10 - 17:15

akorát je otázkou zda letadlo nemohlo v BRQ nocovat, to by bylo možná efektivnější, i když asi nechtěli rušit zažité frekvence... Za mne super. Bye bye Flixbusy, Regiojety a DB IC Busy v pátky večer z Norimberka přes Prahu do Brna... Konečně existuje civilizovaná možnost vrácení se ze světa večer do Brna jinak než přes VIE / PRG.

Tak snad se to i takto ujme.

Další metou je doplnění feedera o BRQ-FRA ... :-) i když už i tohle po případné korekci na lety ráno a večer je jednoznačně skvělá zpráva, srovnatelná se samotným zavedením linky v listopadu 2015.
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 23. 02. 2017, 13:40, celkem upraveno 1 x.

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od beardie »

Marty-t píše:akorát je otázkou zda letadlo nemohlo v BRQ nocovat, to by bylo možná efektivnější,
myslis nieco ako BRQ-MUC rano okolo 7., potom cez obed otocka MUC-BRQ-MUC a vecer len prilet MUC-BRQ?

to by asi slo, parkovanie v Brne asi nebude drahsie ako v Mnichove, alebo kde to lietadlo v noci spava, mozno od W17


Odpovědět