Brno - Tuřany
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
strašně rád bych sem dal něco pozitivnějšího o brněnském letišti, ale bohužel:
Kraj tak dlouho váhal, až půdu pod brněnským letištěm koupil spekulant
http://brno.idnes.cz/pozemky-letiste-br ... pravy_krut
Kraj tak dlouho váhal, až půdu pod brněnským letištěm koupil spekulant
http://brno.idnes.cz/pozemky-letiste-br ... pravy_krut
Re: Brno - Tuřany
Pokud soud potvrdí vlastnictví Horkýmu, tak i vzhledem k nájemci letiště by bylo už výhodnější postavit nové letiště
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
moje pocity o růstu PAX v Brně se potvrdily:
Zájem cestujících o lety z Brna vzrostl. Ve srovnání s loňskem o čtrnáct procent
http://modernibrno.cz/aktualita/Zajem-c ... ent-18692/
respektive přímo od zdroje:
http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... roku-2017/
Zájem cestujících o lety z Brna vzrostl. Ve srovnání s loňskem o čtrnáct procent
http://modernibrno.cz/aktualita/Zajem-c ... ent-18692/
respektive přímo od zdroje:
http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... roku-2017/
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
efekt MotoGP je tu - v pondělní poledne letí BRQ-MUC větší E145 a i ten je těžce vyprodán... Škoda jen, že BMI a LH zatím neumí spolupracovat lépe - asi by šel nějak pro tyto extra vysoké peaky poptávky vymyslet mechanismus, aby v tyto extra dny zastoupily malé E145 větší CRJčko/Airbus od LH - ale asi by to bylo pro obě aerolinky příliš složité...
(minulý pátek večer se nedalo dostat do Brna a tak jsem letěl STR-VIE a plánovači LH na 5 rotacích denně mají večer 2 po 20 minutách a pak dlouho nic - 4U v 19:00 a OS v 19:20 - sloučit je a poslat větší stroj než A319 nebo rotace posunout dál od sebe se jim dosud nevyplatilo vymyslet...) Možná je to chyba strategie BMI - je otázkou zda podobný vývoj nemají i jinde a tudíž by se jim nevyplatilo provozovat i E170 který má kapacitu tuším 70 PAX a ten pak na tyto peaky nasazovat a šroubovat exponenciální ceny dál. Ale zřejmě je to jen pro BMI vše až moc složité a náklady na podobné plánování by se aerolince nevrátily...
Nicméně ty ostré peaky poptávky tam prostě občas z Brna budou. Snad je uspokojí nabídka druhé denní rotace od 4.9.
Takže další peak očekávám okolo MSV, který se koná 9-13.10. - nicméně na cenách se kupodivu tento veletrh zatím neprojevil - místo toho je tam extrémní peak poptávky o týden později - 22.10. kdy OW letenka přesáhla už teď !!! - víc než 2 měsíce předem 10k CZK. Vysvětlení pro to nemám. Nějaký meeting nebo konference velké firmy nebo let fotbalového klubu ??? Normálnímu člověku se pak špatně plánují služebky tak aby nevyšly z ničeho nic výrazně dráž než jet raději z Brna do DE autem, nebo to vzít zase via VIE/PRG...
(minulý pátek večer se nedalo dostat do Brna a tak jsem letěl STR-VIE a plánovači LH na 5 rotacích denně mají večer 2 po 20 minutách a pak dlouho nic - 4U v 19:00 a OS v 19:20 - sloučit je a poslat větší stroj než A319 nebo rotace posunout dál od sebe se jim dosud nevyplatilo vymyslet...) Možná je to chyba strategie BMI - je otázkou zda podobný vývoj nemají i jinde a tudíž by se jim nevyplatilo provozovat i E170 který má kapacitu tuším 70 PAX a ten pak na tyto peaky nasazovat a šroubovat exponenciální ceny dál. Ale zřejmě je to jen pro BMI vše až moc složité a náklady na podobné plánování by se aerolince nevrátily...
Nicméně ty ostré peaky poptávky tam prostě občas z Brna budou. Snad je uspokojí nabídka druhé denní rotace od 4.9.
Takže další peak očekávám okolo MSV, který se koná 9-13.10. - nicméně na cenách se kupodivu tento veletrh zatím neprojevil - místo toho je tam extrémní peak poptávky o týden později - 22.10. kdy OW letenka přesáhla už teď !!! - víc než 2 měsíce předem 10k CZK. Vysvětlení pro to nemám. Nějaký meeting nebo konference velké firmy nebo let fotbalového klubu ??? Normálnímu člověku se pak špatně plánují služebky tak aby nevyšly z ničeho nic výrazně dráž než jet raději z Brna do DE autem, nebo to vzít zase via VIE/PRG...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
A jak by sis to nasazeni vetsiho letadla predstavoval? Jakoze by letela OS A319 VIE-STR, tam by na to skocila tlupa mechaniku a spolecne s A319 4U by z toho udelali behem obratky nejaky ctyrmotorak, ktery by pak tedy asi jako A340 letel zpet do Vidne, kde by z toho jina tlupa mechaniku vyrobila zas dvě A 319, z nichz tak 4U by v klidu odletela zpet do STR?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
OS umi v pripade potreby nasadit i po evrope 777, ostatne z mych ctyr letu FRA/VIE jsou 2 s triplem, jeden s OS A321 a jeden s Lufthansou.
Tudiz treba misto 2x A319 (OS a 4U) posilat 1x B767. A co se pak tyce pozdejsiho navratu 4U, tak ten lze nahradit pozdejsim odletem prenocujici linky OS.
Tudiz treba misto 2x A319 (OS a 4U) posilat 1x B767. A co se pak tyce pozdejsiho navratu 4U, tak ten lze nahradit pozdejsim odletem prenocujici linky OS.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
hafi píše:A jak by sis to nasazeni vetsiho letadla predstavoval? Jakoze by letela OS A319 VIE-STR, tam by na to skocila tlupa mechaniku a spolecne s A319 4U by z toho udelali behem obratky nejaky ctyrmotorak, ktery by pak tedy asi jako A340 letel zpet do Vidne, kde by z toho jina tlupa mechaniku vyrobila zas dvě A 319, z nichz tak 4U by v klidu odletela zpet do STR?
Pobav se sam?
Fabo: OS na techto letech skoli posadky, nebo alespon drive skolil. Kazdopadne pro nadsence je to super catch a gratuluji
K samotnemu tematu - myslim, si, ze dve denni rotace letadla pres prazdniny bmi podcenilo. Litat to mohlo a pochybuju, ze by to byl propadak vetsi, nez jsou jine mesice. Otazka vetsiho typu kvuli moto gp je rozhodne na miste, toto uplne nedomysleli.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
MarcosFT píše:Fabo: OS na techto letech skoli posadky, nebo alespon drive skolil. Kazdopadne pro nadsence je to super catch a gratuluji
Taky jsem poprve myslel ze to je tim. Podruhe to letadlo bylo skoro plne. A koukam ted, ze na jare byly tydny, kdy letel ranni OS let 3x tripl a jednou 767, spis mi prijde, ze proste u OS zjistili, ze tam ten demand je tak nasazujou dle potreby widebodies.
A ten demand mi na ranni FRA prijde uplne logicky, ten let (na rozdil od prvni LH) krasne navazuje na rani prilety do VIE, zaroven neni az tak nechutne brzy z VIE a porad se dostanes kolem pul desaty do kanclu v centru Frankfurtu nebo na dalkovku LH.
Re: Brno - Tuřany
Dobrý den, prosím potřeboval bych poradit, existuje prej stránka kde se dá dohledat a následně přehrát komunikaci pilota s věží, děda od mojí ženy spadl v Tuřanech v roce 5.11.1960 Brno-Tuřany MiG-15UTI a chtěl bych si to přehrát jestli to pujde spustit , omlouvám se za mimo téma .
děkuji moc
děkuji moc
Re: Brno - Tuřany
Ta stránka s přenosem a záznamy letecké komunikace funguje teprve pár let, takže takovou historii z minulého tisíciletí tam samozřejmě nenajdeš.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
panklacek píše:Dobrý den, prosím potřeboval bych poradit, existuje prej stránka kde se dá dohledat a následně přehrát komunikaci pilota s věží, děda od mojí ženy spadl v Tuřanech v roce 5.11.1960 Brno-Tuřany MiG-15UTI a chtěl bych si to přehrát jestli to pujde spustit , omlouvám se za mimo téma .
děkuji moc
Pocitam, ze budes muset overit, zda to existuje v archivu UCL a pockat, zda to nekdy za par desitel let uvolni.
Re: Brno - Tuřany
havarka Mig 15 z roku 1960 urcite nebude v archivu UCL. To si setrili vojaci a tezko rict, jestli nekde v nejakem archivu neco k tomu bude. Co vim ale jiste, ze zaznam korespondence ktery by sel pustit pustit soucasti toho nebude.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Podle http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... na-1336327 chce Wizz po 6 letech fungování zabalit linku z Brna do Eindhovenu... Škoda, ale asi jinde (Agadir ?) vydělají víc...
Re: Brno - Tuřany
Podle http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... na-1336327 chce Wizz po 6 letech fungování zabalit linku z Brna do Eindhovenu... Škoda, ale asi jinde (Agadir ?) vydělají víc...
Bohužel, byla to ale na první pohled taková divná destinace. Opět jsme u té propagace, aby si linku každý spojil s Amsterdamem. Na druhou stranu, 2x týdně strašně omezuje možnosti. Jednou jsem letěl na dovolenou do Mastrichtu, ale na pracovní cesty do Bruselu nebo Amsterdamu to bylo nepoužitelné. Jednu letenku ale přece jen mám koupenou na říjen . Přímý bus Terravision z Amsterdamu z centra na letiště v sobotu v 6:30, v 11:00 jsem v Brně. Doufám, že to poletí.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
no zase z Eindhovenu je to relativně kousek do Amsterdamu, Bruselu ale i německých měst typu Dortmund, Düsseldorf, Köln... (ale to zas moc lidí nenapadne - tak i proto možná jen černá nula místo jackpotové linky...) Nevím, ale po opuštění této destinace nastane z Brna díra po spojení tamním směrem... (docela obří aglomerace v okolí). Tak třeba jednou přijde feeder KLM do AMS nebo až se LH obohatí o letadla AirBerlinu, tak by mohli směrem do ČR nebo SK vypravovat Dášenku z DUS do nějakého z malých letišť ala BRQ... (smilíka - vlhký sen - jsem nenašel:-) No uvidíme...