Ostrava

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Airbus380 »



micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od micaello »

A na 14. Brno :D
Kdyby už létali do PED, tak jsou tam určitě taky :D

Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Dog »

Zítra DXB opět, již poněkolikáté po sobě, plně obsazena.

orel
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 24. 01. 2010, 17:11
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od orel »

micaello píše:A na 14. Brno :D
Kdyby už létali do PED, tak jsou tam určitě taky :D


Mně to nepřijde jako nic, co bychom měli zdůrazňovat, že je ČR v Evropě takto vnímána - jako nějaký "hic sunt leones" kolem Prahy a evidentně na tom nic nezmění ani linka do Londýna. Spíše mi to přijde smutné. 2. a 3. největší města naprosté většiny evropských států jsou všeobecně známá, snad i ten Kaunas, Linz a Plovdiv zná více lidí než Brno a Ostravu. Většina destinací v článku hraje v rámci svých zemí naprosto podružnou roli, a nám se tam dostanou hned dvě ze tří největších měst :lol: . Je to něco, co je minimálně k zamyšlení...alespoň pro agentury propagující ČR v zahraničí, obzvláště ty placené z daní nás všech...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Globik »

orel píše:
micaello píše:A na 14. Brno :D
Kdyby už létali do PED, tak jsou tam určitě taky :D


Mně to nepřijde jako nic, co bychom měli zdůrazňovat, že je ČR v Evropě takto vnímána - jako nějaký "hic sunt leones" kolem Prahy a evidentně na tom nic nezmění ani linka do Londýna. Spíše mi to přijde smutné. 2. a 3. největší města naprosté většiny evropských států jsou všeobecně známá, snad i ten Kaunas, Linz a Plovdiv zná více lidí než Brno a Ostravu. Většina destinací v článku hraje v rámci svých zemí naprosto podružnou roli, a nám se tam dostanou hned dvě ze tří největších měst :lol: . Je to něco, co je minimálně k zamyšlení...alespoň pro agentury propagující ČR v zahraničí, obzvláště ty placené z daní nás všech...

Kaunas byl na takové světelné tabulce na starých rádiích, to si musí pamatovat každý :D Bratislava tam bývala také.


Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Orus-x »

orel píše:
micaello píše:A na 14. Brno :D
Kdyby už létali do PED, tak jsou tam určitě taky :D


Mně to nepřijde jako nic, co bychom měli zdůrazňovat, že je ČR v Evropě takto vnímána - jako nějaký "hic sunt leones" kolem Prahy a evidentně na tom nic nezmění ani linka do Londýna. Spíše mi to přijde smutné. 2. a 3. největší města naprosté většiny evropských států jsou všeobecně známá, snad i ten Kaunas, Linz a Plovdiv zná více lidí než Brno a Ostravu. Většina destinací v článku hraje v rámci svých zemí naprosto podružnou roli, a nám se tam dostanou hned dvě ze tří největších měst :lol: . Je to něco, co je minimálně k zamyšlení...alespoň pro agentury propagující ČR v zahraničí, obzvláště ty placené z daní nás všech...


Moc to hrotíte...nějaký článek ve stylu 10 důvodů proč něco, projděte si fotogalerii. Navíc nesouhlasím s tím, že ostatní města hrají v rámci svých zemí naprosto podružnou roli - všechny ty polská města jsou velikostí a důležitostí v rámci svých regionů plně srovnatelná s Ostravou a Brnem. Jenom je to Polsko větší a z důvodu své velikosti více decentralizované. Plovdiv je druhé největší město Bulharska, Podgorica dokonce městem hlavním :) Tak ono by mohlo i u nás vyjít něco úplně stejného (určeného pro širé publikum, nikoliv publikum na airways) s destinacemi Ryanairu na západ/sever od nás...kdo z vás přesně dokáže lokalizovat Rodez, Castres, Nador, Essaouiru, Derry, Kerry, Skellefteu apod. :)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Globik »

Orus-x píše:kdo z vás přesně dokáže lokalizovat Rodez, Castres, Nador, Essaouiru, Derry, Kerry, Skellefteu apod. :)

Sice tam máš smajlík, ale děláš si p***l, srovnávat takové většinou díry s Brnem nebo Ostravou?

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Orus-x »

Globik píše:
Orus-x píše:kdo z vás přesně dokáže lokalizovat Rodez, Castres, Nador, Essaouiru, Derry, Kerry, Skellefteu apod. :)

Sice tam máš smajlík, ale děláš si p***l, srovnávat takové většinou díry s Brnem nebo Ostravou?


Bože, tak znova....pro Brity bude vždycky díra cokoliv na východě, čehož název neumí ani vyslovit, bez ohledu jestli to má 50-300 tisíc obyvatel. Naopak asi budou znát nějakou díru v jižní Francii, bo tam má polovina britských důchodců letní rezidenci ;-) Ale ty díry zase neznáme my Češi. Můžu dát i jiný příklady - španělský města okoli 100-300 tisíc obyvatel, který tady taky nikdo nezná..a o tom to je..Evropa vnímaná určitou lokální optikou. Proto říkám pousmát se, nehrotit a hlavně nechtít po ostravské radnici, aby vyhazovala miliony na propagaci kdesi v UK, protože to vnímání lidí stejně nezmění..

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od pepa007 »

orel píše:
micaello píše:A na 14. Brno :D
Kdyby už létali do PED, tak jsou tam určitě taky :D


Mně to nepřijde jako nic, co bychom měli zdůrazňovat, že je ČR v Evropě takto vnímána - jako nějaký "hic sunt leones" kolem Prahy a evidentně na tom nic nezmění ani linka do Londýna. Spíše mi to přijde smutné. 2. a 3. největší města naprosté většiny evropských států jsou všeobecně známá, snad i ten Kaunas, Linz a Plovdiv zná více lidí než Brno a Ostravu. Většina destinací v článku hraje v rámci svých zemí naprosto podružnou roli, a nám se tam dostanou hned dvě ze tří největších měst :lol: . Je to něco, co je minimálně k zamyšlení...alespoň pro agentury propagující ČR v zahraničí, obzvláště ty placené z daní nás všech...


Tywe trošku realismu by nezaškodilo. Naprostá většina těch měst v článku jsou relativně malý města s krásným historickým centrem. Štětín a Brno jsou větší půlmilionový města. Ale Ostrava je z tohohle seznamu bezkonkurenčně nejhorší a nejnezajímavější destinace, je to hnusný město a není tam lautr nic. Ten vědeckotechnickej park to nezachrání. Nejlepší, co může cestovatel přistávající v Mošnově udělat, je vydat se 50 km jižně do Olomouce a možná Kroměříže.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od micaello »

pepa007 píše:Ale Ostrava je z tohohle seznamu bezkonkurenčně nejhorší a nejnezajímavější destinace, je to hnusný město a není tam lautr nic. Ten vědeckotechnickej park to nezachrání. Nejlepší, co může cestovatel přistávající v Mošnově udělat, je vydat se 50 km jižně do Olomouce a možná Kroměříže.

Jako rodilý Karviňák a hrdý Slezan musím s tímto bohužel souhlasit :sad:

Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Dog »

pepa007 píše:
orel píše:
micaello píše:A na 14. Brno :D
Kdyby už létali do PED, tak jsou tam určitě taky :D


Mně to nepřijde jako nic, co bychom měli zdůrazňovat, že je ČR v Evropě takto vnímána - jako nějaký "hic sunt leones" kolem Prahy a evidentně na tom nic nezmění ani linka do Londýna. Spíše mi to přijde smutné. 2. a 3. největší města naprosté většiny evropských států jsou všeobecně známá, snad i ten Kaunas, Linz a Plovdiv zná více lidí než Brno a Ostravu. Většina destinací v článku hraje v rámci svých zemí naprosto podružnou roli, a nám se tam dostanou hned dvě ze tří největších měst :lol: . Je to něco, co je minimálně k zamyšlení...alespoň pro agentury propagující ČR v zahraničí, obzvláště ty placené z daní nás všech...


Tywe trošku realismu by nezaškodilo. Naprostá většina těch měst v článku jsou relativně malý města s krásným historickým centrem. Štětín a Brno jsou větší půlmilionový města. Ale Ostrava je z tohohle seznamu bezkonkurenčně nejhorší a nejnezajímavější destinace, je to hnusný město a není tam lautr nic. Ten vědeckotechnickej park to nezachrání. Nejlepší, co může cestovatel přistávající v Mošnově udělat, je vydat se 50 km jižně do Olomouce a možná Kroměříže.

Proboha, co do toho pletete vedeckotechnologicky park? Copak do Prahy jezdí turisti kvůli nějaké průmyslové zóně ?
Nelze posuzovat atraktivitu pouze podle existence historického centra. Jsou i jiné cíle, kvůli kterým lidé cestují za poznáním. A třeba Dolní oblast Vítkovic je z pohledu návštěvnosti top památka Česka.
Před dvěma týdny jsem byl v Sofii. Neřekl bych, že tam mají nějaké super historické centrum. Pokud tedy za něj nepovažujete komunistické paláce v kontrastu s občas nějakým zachovaným kostelem. Přesto jsem byl jako turista spokojen, protože jsem tam jel jen tak ze zvědavosti a nasát místní atmosféru.
A cestou zpět jsem v Bergamu listoval letištním magazínem, a v něm snad čtyřstránková reklama na Ostravu. Překvapilo mě to, ale proč nepředstavit novou destinaci?

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od m@rtin »

Prosím, nepřeceňujte ty Vítkovice a už vůbec je nenazývejte top destinací. Z hlediska návštěvnosti jsou sice vysoko, ale daleko za Pražským hradem, pražskou ZOO nebo Českým Krumlovem. Navíc jejich návštěvnost je většinou tvořená českými turisty. Z hlediska turistiky se dá prakticky o všech krajích ČR, snad s výjimkou Ústeckého kraje, tvrdit, že je Ostravsko nejméně atraktivní. Ano, Ostravsko je jiné a zajímavé, ale rozhodně ne z hlediska turistiky masové. A pokud se tu bavíme o regionálních letištích a jejich potenciálu, tedy výdělečnosti, musíme se bavit o masové turistice. V tomto ohledu se domnívám, že by letiště České Budějovice díky Krumlovu, Lipnu, Šumavě, Telči, Třeboni, Červené Lhotě aj. mohlo snad fungovat i lépe než Ostrava. Byť musím dodat, že ani Budějovice se nemohou stát v horizontu několika let výdělečným letištěm. Výdělečnost regionálních letišť se láme někde u milionu cestujících. Aby pokryly alespoň provozní náklady, potřebují více jak půl milionu. Tedy minimálně 6-9 pravidelných linek o velikost 737 denně! Jen chci poukázat na marnost, kterou regionální letiště v ČR představují. Letecké linky do Ostravy budou vždy živit především Ostraváci a pár manažerů z průmyslových zón. O nějakou incomingovou turistiku v řádech alespoň dvouciferných % číslech tady nepůjde nikdy. Doufám, že jsem se nikoho nedotkl. Jen jsem chtěl poukázat na fakt, že někteří rodáci a patrioti přeceňují význam svých výsek v globálním měřítku. Nic proti Štramberku a Beskydům....

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Orus-x »

yellow píše:Souhlas. Ostrava je utrpení. Stodolní plná heren, nikde v ČR není víc nepříjemných lidí, spousta "nepřizpůsobivých" spoluobčanů, mrtvé centrum...
Dolní Vítkovice je zajímavá atrakce, ale i tak bylo chování nic moc, dokonce chtějí platbu za WC, vše sestěhované jinak do nákupních center,celkově bizar město.

Já mám Ostravu rád, pohybuju se tam velmi často, ale musím bohužel souhlasit, že pro masovou turistiku z dalekého zahraničí skutečně dokáže nabídnout pramálo. Dolní Vítkovice jsou naprosto super památka, technologicky unikátní a po několika změnách teď velice dobře prezentovaná, ale jak už tu bylo řečeno, koho v masovém měřítku zajímají vysoké pece a hromady rezavého železa :P . Je to poučné, ale nikdo tam nepoletí například ze Španělska jenom kvůli tomu. Cizinci jsou tam vidět hlavně Poláci (popisky jsou tam třeba taky v polštině), ale ty asi Mošnovu nepomůžou ;-). Jinak je to v centru Ostravy skutečně bída..v sobotu odpoledne, v neděli potkáte třeba během půl hodiny tak 4 lidi, centrum je úplně vylidněné a jediné místo, kde to "žije" je OC Nová Fukušima, teda pardon Nová Karolína :D . Stodolní už bych třeba nepropagoval vůbec, je to značně eklhaft místo, kde je v klubech/restauracích naprosto šílená kultura a úroveň obsluhy, personál na zabití..Do toho se ulicí táhnou hordy ožralých z hospody do hospody a line se tam "vůně" přepálenýho tuku ze stánků s kebabem a hambáčema...no fuj.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Petr31 »

m@rtin píše:Prosím, nepřeceňujte ty Vítkovice a už vůbec je nenazývejte top destinací. Z hlediska návštěvnosti jsou sice vysoko, ale daleko za Pražským hradem, pražskou ZOO nebo Českým Krumlovem. Navíc jejich návštěvnost je většinou tvořená českými turisty. Z hlediska turistiky se dá prakticky o všech krajích ČR, snad s výjimkou Ústeckého kraje, tvrdit, že je Ostravsko nejméně atraktivní. Ano, Ostravsko je jiné a zajímavé, ale rozhodně ne z hlediska turistiky masové. A pokud se tu bavíme o regionálních letištích a jejich potenciálu, tedy výdělečnosti, musíme se bavit o masové turistice. V tomto ohledu se domnívám, že by letiště České Budějovice díky Krumlovu, Lipnu, Šumavě, Telči, Třeboni, Červené Lhotě aj. mohlo snad fungovat i lépe než Ostrava. Byť musím dodat, že ani Budějovice se nemohou stát v horizontu několika let výdělečným letištěm. Výdělečnost regionálních letišť se láme někde u milionu cestujících. Aby pokryly alespoň provozní náklady, potřebují více jak půl milionu. Tedy minimálně 6-9 pravidelných linek o velikost 737 denně! Jen chci poukázat na marnost, kterou regionální letiště v ČR představují. Letecké linky do Ostravy budou vždy živit především Ostraváci a pár manažerů z průmyslových zón. O nějakou incomingovou turistiku v řádech alespoň dvouciferných % číslech tady nepůjde nikdy. Doufám, že jsem se nikoho nedotkl. Jen jsem chtěl poukázat na fakt, že někteří rodáci a patrioti přeceňují význam svých výsek v globálním měřítku. Nic proti Štramberku a Beskydům....


Napsal jsi kultivovovaně to co si myslím taky už řadu let a možná nejen já. Co jsi napsal o Budějovicích má logiku, nicméně málokdo věří, že by se to letiště někdy uživilo.Většina předpokládá, že je to nějaký další místní tunýlek...takže pevně věřím, že z toho nebudou dělat Ruzyně - Jih.Vzhledem k tomu, že bydlím nedaleko geometrického středu Čech, odkud je na každou hranici pouhých 108km vzdušnou čarou (Polsko, Německo, Rakousko a Morava), dlouhodobě zastávám názor, že se v Čechám uživí jenom Ruzyně (bohužel). Byl by zázrak, kdyby se z bídy někdy dostaly aspoň Tuřany pro Moraváky a Slezany. Ten Mošnov je zabitý, není důvod tam letět. Tudíž pánové, buďme realisté, opravdu nejsme pupek světa a asi ani nikdy nebudeme... :D :D :D

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Marty-t »

K diskusi o incomingové turistice v ČR přidávám tento zdroj - http://www.mmr.cz/getmedia/6b4af40b-8e4 ... tace_1.pdf mrkněte hned na stranu 30.

nejčastější destinace zahraničních turistů v 3Q roku 2016 :
1. Praha (75%), 2. Brno (5%), 3. Český Krumlov (3%), 4. K. Vary (3%), 5. Plzeň (3%)
6. Fr. Lázně (2%), 7. Mikulov (2%), 8. Kutná Hora (1%), 9. Břeclav (1%), 10. Mar. Lázně (1%)

aneb je vidět, že Praha je z hlediska incomingové turistiky úplně jiná třída než všechna ostatní místa v ČR. Ostrava by snad měla i potenciál na úrovni mezi Plzní a Brnem, ale má tu smůlu, že z Ostravy není po silnici ani vlakem kousek ani Německo, ani Rakousko ale sousedé jsou Polsko a Slovensko, takže tam chybí turisté co spojí turistiku s nákupy, holičem a obědem v restauraci (typické pro Břeclav, Mikulov, Plzeň ...).

Nicméně toto vše nezviklá můj názor na to, že v OSR i BRQ by se v pohodě mohli uživit 2-3 feedeři obřích hubů typu Londýn, Paříž, Frankfurt, Moskva, co budou mít dál C/S s dominantním dopravcem. Tyto linky se ovšem po ztrátovém rozběhu uživí zejména díky obchodní klientele a díky služebních cest specialistů. Turisté na nich budou zřejmě také, ale rozhodně nebudou ve většině.


Odpovědět