Ostrava

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
ppkk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 58
Registrován: 14. 07. 2015, 22:51
Oblíbené typy letadel: B737, B777
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od ppkk »

Přes léto se nelítá do Dubaje? Jinak škoda, že třeba RYR nepřišel s nějakou letní destinací červen - září.


Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Airbus380 »

ppkk píše:Přes léto se nelítá do Dubaje? Jinak škoda, že třeba RYR nepřišel s nějakou letní destinací červen - září.


Přes léto ne, z OSR do DXB jen přes sezónu, tj. přes zimu. V létě je v Dubaji mezi 40 a 50 stupni, takže tam jezdí jen skalní nadšenci ;)

Hafan
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 16. 03. 2017, 21:08
Oblíbené typy letadel: B747
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Hafan »

Bylo vypsáno nové výběrko na linky Ostrava - Amsterdam a Ostrava - Helsinki.

- min. 4 rotace týdně
- max. cena ow 200 €
- začátek 1. 10. 2017

Na rozdíl od minulého VŘ už kraj nediktuje časy rotací, ale pouze rozsah. Uvidíme, jestli se někdo přihlásí. :-)

Kompletní zadávací dokumentace je zde.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Globik »

Hafan píše:Bylo vypsáno nové výběrko na linky Ostrava - Amsterdam a Ostrava - Helsinki.

- min. 4 rotace týdně
- max. cena ow 200 €
- začátek 1. 10. 2017

Na rozdíl od minulého VŘ už kraj nediktuje časy rotací, ale pouze rozsah. Uvidíme, jestli se někdo přihlásí. :-)

Kompletní zadávací dokumentace je zde.

Lama dotaz: Co znamená "max.cena"? Že žádná letenka v žádné třídě, ani na poslední sedadlo ve stroji vyprodaném 3 měsíce dopředu nesmí překročit 200 €?

Hafan
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 16. 03. 2017, 21:08
Oblíbené typy letadel: B747
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Hafan »

Globik: Podmínky pro provozování linky říkají, že dopravce je povinnen zajistit, že maximální cena jednosměrné letenky ve třídě Economy včetně veškerých možných daní a poplatků nepřesáhne 200 EUR.


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Night fly »

Hafan píše:
Kompletní zadávací dokumentace je zde.


ICAO kod ostravskeho letiste tam je minimalne dvakrat uveden jako KLMT. At zije profesionalita :roll:

majkl666
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 155
Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od majkl666 »

Tak toto je jako stvořené pro nejlepší aerolinku Smartwings, sežerou dotace a zavřou to, jako vždy, jinak těch 200e už je podle mě velké omezování a zbytečná záležitost uplně!

Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Dog »

http://ostrava.idnes.cz/docasne-preruseni-letani-do-dubaje-z-mosnova-f31-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170607_2330960_ostrava-zpravy_woj

Obnovení letů kraj předpokládá na přelomu září a října letošního roku, ale namísto dvou rotací týdně by se už do Dubaje mělo létat jen jednou týdně.
„I to by mělo snížit finanční náročnost pro další období, odhadujeme, že by dotace mohly být maximálně kolem 35 milionů korun, k tomu je potřeba připočíst zhruba deset milionů, které na přistávacích a jiných poplatcích za tu dobu získá letiště,“ dodal náměstek hejtmana.


Tak to mi teda řekněte, kolikrát ta Dubaj letěla 2x týdně ? Pokud vím, tak maximálně jednou nebo dvakrát ze startu. Pak už jen v pátky. Leda, že by 2x týdně znamenalo jednou tam a jednou zpět :biggrin:

Chovo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 374
Registrován: 09. 07. 2003, 08:55
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Chovo »

Linka QS1350/1 z Ostravy do Dubaje se létala od 23.9.2016 do 3.1.2017 2x týdně, poté už jen 1x týdně.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od pepa007 »

Hafan píše:Bylo vypsáno nové výběrko na linky Ostrava - Amsterdam a Ostrava - Helsinki.

- min. 4 rotace týdně
- max. cena ow 200 €
- začátek 1. 10. 2017

Na rozdíl od minulého VŘ už kraj nediktuje časy rotací, ale pouze rozsah. Uvidíme, jestli se někdo přihlásí. :-)

Kompletní zadávací dokumentace je zde.


Je někde veřejně k dispozici nějaká studie proveditelnosti nebo nejakej jinej, aspoň elementární, pokus o zakrytí toho, že je to levota a dotační podvod? Takový hezký téma pro nějakýho mladýho nadějnýho ostravskýho investigativce :-)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Marty-t »

Já vím ono se velmi snadno kritizuje než něco vytváří, ale limitovat spojení maximální cenou letenky ? WTF. BMI v Brně běžně kasíruje v peaky i 15.000 CZK za one-way letenku. Když to PAX dají - aspoň to dotuje hubenější lety... Ale nemít požadavek C/S na lety dál z AMS nebo HEL ??? Škoda, že kraj to nevypsal tak, aby to bylo zajímavé jen pro feedery hubu a ne jak teď hlavně pro low cost P2P. Mám silnou obavu, že takto se těch 580 M CZK obří dotace velice rychle "prošustruje" na dvou TVS P2P linkách - což je přesně to, co ostravsko nepotřebuje - respektive v konkurenci KRK a KTW dlouhodobě neuživí... Navíc tak vznikne špatný příklad, precedens toho, že dotace na rozlítání jsou vyhozené peníze. Což nemusí být, pokud dotace podpoří něco co má hlavu a patu a v budoucnu se uživí i bez dotace. Dotace by tak měla pomoci jen překlenout mnohdy odrazující náklady na změnu - zavedení a první rok provozu. Pokud ve druhém nebo třetím roce nebude linka samovolně v plusu, byla někde chyba...

Aspoň, že jsou na ostravsku rozumní a většinu z maximální možné dotace 345 z 580 M CZK chtějí dát na rozlétání do AMS. Tam snad by i P2P bez budoucích dotací nemusela skončit úplnou katastrofou.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od alesesl »

Ten AMS by klidne mohla provozovat Transavia. Do ceny 200 eur za letenku by se krasne vlezla. Nikdo jiny krom teto spolecnosti me nenapada. :D :D

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od HighFlyer »

alesesl píše:Ten AMS by klidne mohla provozovat Transavia. Do ceny 200 eur za letenku by se krasne vlezla. Nikdo jiny krom teto spolecnosti me nenapada.

Transavia mezitim zavedla 3x tydne KTW-AMS. Prekvapilo by me, kdyby letadla z AMS do dvou tak blizkych destinaci. (Navic materska KLM operuje KRK-AMS 16x tydne).

Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Dog »

Marty-t píše:Já vím ono se velmi snadno kritizuje než něco vytváří, ale limitovat spojení maximální cenou letenky ? WTF. BMI v Brně běžně kasíruje v peaky i 15.000 CZK za one-way letenku. Když to PAX dají - aspoň to dotuje hubenější lety... Ale nemít požadavek C/S na lety dál z AMS nebo HEL ??? Škoda, že kraj to nevypsal tak, aby to bylo zajímavé jen pro feedery hubu a ne jak teď hlavně pro low cost P2P. Mám silnou obavu, že takto se těch 580 M CZK obří dotace velice rychle "prošustruje" na dvou TVS P2P linkách - což je přesně to, co ostravsko nepotřebuje - respektive v konkurenci KRK a KTW dlouhodobě neuživí... Navíc tak vznikne špatný příklad, precedens toho, že dotace na rozlítání jsou vyhozené peníze. Což nemusí být, pokud dotace podpoří něco co má hlavu a patu a v budoucnu se uživí i bez dotace. Dotace by tak měla pomoci jen překlenout mnohdy odrazující náklady na změnu - zavedení a první rok provozu. Pokud ve druhém nebo třetím roce nebude linka samovolně v plusu, byla někde chyba...

Aspoň, že jsou na ostravsku rozumní a většinu z maximální možné dotace 345 z 580 M CZK chtějí dát na rozlétání do AMS. Tam snad by i P2P bez budoucích dotací nemusela skončit úplnou katastrofou.


No, ale tam je podmínka na CS s alespoň jedním dopravcem, který provozuje lety z cílového letiště. Ale nenašel jsem, kolik těch letů musí provozovat...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Ostrava

Příspěvek od Marty-t »

Dog píše:No, ale tam je podmínka na CS s alespoň jedním dopravcem, který provozuje lety z cílového letiště. Ale nenašel jsem, kolik těch letů musí provozovat...


Díky moc za připomínku. Tak to se musím omluvit.

Už jsem to našel - je to V.5.1.d bodu přílohy zadávací dokumentace je opravdu podmínka existence C/S dál z AMS/HEL. V té hlavě V. jsou tedy i ta diskutovaná omezení max. ceny v economy 200 EUR ow do AMS a 250EUR ow do HEL. (nikde se ale nepíše o tom kolik z kapacity letadla má dělat economy a kolik bysnys třída - takže prostor pro drahé letenky v peaky tu fakticky je - když to přeženu - všechna 3 místa v economy došla, chcete bysnys za 15000 CZK ow - máme jich ještě 44 !? Toto jim asi konkurence z KTW/KRK nedovolí, ale jen že tato podmínka moc omezující není...) Dále každý týden uskutečnit alespoň 4 zpáteční lety, uskutečnit minimálně 97% plánovaných letů a hlavně přímé letecké spojení.

OK takhle formulované to smysl dává - mea culpa... :oops: Jedinou otázkou tedy je, jestli se nějaký dopravce (KLM, Finnair, ČSA...) za těchto podmínek najde...


Odpovědět