Košice
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 54
- Registrován: 19. 03. 2013, 17:19
- Bydliště: Košice
- Stav: Offline
Re: Košice
KSC-IST podľa počtu pax zatiaľ bieda
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 53
- Registrován: 12. 07. 2014, 11:04
- Stav: Offline
Re: Košice
Ano, dnes nás bylo v A319 46pax, takže nějakých 35%.
Už jsem na par letistich byl, ale to zmatene značení v KSC je teda neco.
Na jedné ceduli: obrovský napis PRILETY, pod tim Registracia leteniek a nakonec nejmenší check in.
Abych v hale velikosti většího obýváku musel hledat check in minutu, to se mi ještě nestalo.
Schválně koukněte na radar na dnešní prilet TK1200, že by napoprvé netrefil KSC?
Už jsem na par letistich byl, ale to zmatene značení v KSC je teda neco.
Na jedné ceduli: obrovský napis PRILETY, pod tim Registracia leteniek a nakonec nejmenší check in.
Abych v hale velikosti většího obýváku musel hledat check in minutu, to se mi ještě nestalo.
Schválně koukněte na radar na dnešní prilet TK1200, že by napoprvé netrefil KSC?
Re: Košice
rXD píše:Rakusak rusi lety skoro pravidelne. Vraj nemaju dost posadok na Embarery, takze ked si par pilotov alebo personalu da PNku, tak musia nieco rusit. A na to su Kosice ako vysite .
Poliak neviem preco ten let neplanovane zrusil. Ale v PRG som si potom vsimol, ze neskor cez den bola jedna Praha-Varsava s LOTom zrusena tiez. Takze asi vseobecna kriza.
No a co sa tyka rakuskeho vedenia letiska, tak v diskusii si mozes precitat reakcie nejakych zamestnancov, ktori na sefstvo nadavaju dost vydatne. No ale hlavne, ze nateraz rastieme a je koho vozit. Taketo veci sa urcite casom utrasu.
...Austrian a nejen on zpravidla ruší lety, když nemají dost cestujících a vozit vzduch se jim nechce. Nic jiného v tom není. Nicméně v zimě to jde daleko líp, protože svádět rušené lety v létě na počasí jde dost blbě. Ale jak vidím, letiště Košice se snaží vypudit všechny dopravce opravdu zdatně...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Košice
Zas sa ozval jeden pseudoodbornik. Citaj, mozno pochopis: http://atwonline.com/airlines/pilot-sho ... ights-june
Re: Košice
Já teda nevím, ale přijde mi, že pokud aerolinky už chtějí zrušit let kvůli nízké obsazenosti, tak v Evropě se to dělá obvykle tři a více a týdnů před odletem, protože to se pak nemusí platit odškodnění podle regulí EU. Takové lety nejsou obvykle ani vypsané na příletových/odletových tabulích na letišti. To rušení kratší dobu před před odletem (hlavně to pak v řádu hodin před odletem) se opravdu dělá "z provozních důvodů" (rozbité letadlo, počasí, stávky, atd. atd.).
Dyžtak mně někdo opravte, pokud se mýlím.
Dyžtak mně někdo opravte, pokud se mýlím.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Košice
Lkprak píše:Já teda nevím, ale přijde mi, že pokud aerolinky už chtějí zrušit let kvůli nízké obsazenosti, tak v Evropě se to dělá obvykle tři a více a týdnů před odletem, protože to se pak nemusí platit odškodnění podle regulí EU. Takové lety nejsou obvykle ani vypsané na příletových/odletových tabulích na letišti. To rušení kratší dobu před před odletem (hlavně to pak v řádu hodin před odletem) se opravdu dělá "z provozních důvodů" (rozbité letadlo, počasí, stávky, atd. atd.).
Dyžtak mně někdo opravte, pokud se mýlím.
Anebo se to dela ala CSA. Ti oznami novou linku, letenky se zacnou prodavat a po 3 tydnech jsou lety do dane destinace zrusene, a vraceji se penize, nebo hleda nahradni spojeni.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Košice
alesesl píše:Lkprak píše:Já teda nevím, ale přijde mi, že pokud aerolinky už chtějí zrušit let kvůli nízké obsazenosti, tak v Evropě se to dělá obvykle tři a více a týdnů před odletem, protože to se pak nemusí platit odškodnění podle regulí EU. Takové lety nejsou obvykle ani vypsané na příletových/odletových tabulích na letišti. To rušení kratší dobu před před odletem (hlavně to pak v řádu hodin před odletem) se opravdu dělá "z provozních důvodů" (rozbité letadlo, počasí, stávky, atd. atd.).
Dyžtak mně někdo opravte, pokud se mýlím.
Anebo se to dela ala CSA. Ti oznami novou linku, letenky se zacnou prodavat a po 3 tydnech jsou lety do dane destinace zrusene, a vraceji se penize, nebo hleda nahradni spojeni.
Alesi opravdu? Ala CSA? Vzdyt to je spicka co se tyce evropskych aerolinii... To bych byl opatrny..
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Košice
MarcosFT píše:alesesl píše:Lkprak píše:Já teda nevím, ale přijde mi, že pokud aerolinky už chtějí zrušit let kvůli nízké obsazenosti, tak v Evropě se to dělá obvykle tři a více a týdnů před odletem, protože to se pak nemusí platit odškodnění podle regulí EU. Takové lety nejsou obvykle ani vypsané na příletových/odletových tabulích na letišti. To rušení kratší dobu před před odletem (hlavně to pak v řádu hodin před odletem) se opravdu dělá "z provozních důvodů" (rozbité letadlo, počasí, stávky, atd. atd.).
Dyžtak mně někdo opravte, pokud se mýlím.
Anebo se to dela ala CSA. Ti oznami novou linku, letenky se zacnou prodavat a po 3 tydnech jsou lety do dane destinace zrusene, a vraceji se penize, nebo hleda nahradni spojeni.
Alesi opravdu? Ala CSA? Vzdyt to je spicka co se tyce evropskych aerolinii... To bych byl opatrny..
Ahh, tak promin, ze jsem si dovolil hanat to nase narodni zlato...
Re: Košice
Jenže i to ČSA ten let kvůli nízké poptávce nezruší dva tři dny před odletem, aby nemuselo platit vysoké odškodnění dle směrnic EU, ale obvykle mnohem dřív.
A abychom se vrátili ke Košicím, je naivní si myslet, že se nějaký manažer LOtu nebo Austrianu se podívá na počet rezervací a řekne si: "Kolik lidí je bookováno zítra do Košic? Jenom dvanáct tam a dvacet zpátky? Tak to zrušíme." Spíš bych tu úvahu viděl ve smyslu "rozbilo se nám jedno DHCčko, nemáme za něj náhradu, zrušení které linky/linek by stálo nejmíň peněz?"
A abychom se vrátili ke Košicím, je naivní si myslet, že se nějaký manažer LOtu nebo Austrianu se podívá na počet rezervací a řekne si: "Kolik lidí je bookováno zítra do Košic? Jenom dvanáct tam a dvacet zpátky? Tak to zrušíme." Spíš bych tu úvahu viděl ve smyslu "rozbilo se nám jedno DHCčko, nemáme za něj náhradu, zrušení které linky/linek by stálo nejmíň peněz?"
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Košice
Lkprak píše:Jenže i to ČSA ten let kvůli nízké poptávce nezruší dva tři dny před odletem, aby nemuselo platit vysoké odškodnění dle směrnic EU, ale obvykle mnohem dřív.
A abychom se vrátili ke Košicím, je naivní si myslet, že se nějaký manažer LOtu nebo Austrianu se podívá na počet rezervací a řekne si: "Kolik lidí je bookováno zítra do Košic? Jenom dvanáct tam a dvacet zpátky? Tak to zrušíme." Spíš bych tu úvahu viděl ve smyslu "rozbilo se nám jedno DHCčko, nemáme za něj náhradu, zrušení které linky/linek by stálo nejmíň peněz?"
Ano potvrzuji tuto úvahu. Tak fungovalo ČSA s Brnem. Pos..lo se jim ATRko, tak zrušili Brno a poslali bus a přebookovali lidi na pozdější lety klidně i konkurence. Když se mi to z cca 20 letů stalo potřetí, přidal jsem se k ostatním co už dříve kvůli tomuto efektu létali s konkurencí z Vídně. Uvažování nižších operativních manažerů chápu, ale on jim uniká rozměr, že šeptanda a sociální sítě při vícenásobném opakování tohoto krizového scénáře zcela zahubí poptávku po jejich službách z dané lokality. Zvlášť když je to autem z BRQ 2 hod do VIE a z KSC 3 hod do BUD...
Re: Košice
rXD píše:Zas sa ozval jeden pseudoodbornik. Citaj, mozno pochopis: http://atwonline.com/airlines/pilot-sho ... ights-june
1) Co jsem napsal o rušení letů mám od insiderů - kapitánů významné letecké společnosti.
2) Papír a web zkousnou cokoliv - nicméně pokud Austrian VEŘEJNĚ přiznává, že NENÍ SCHOPEN naplánovat obměnu flotily a výcvik pilotů tak, aby mu v hlavní sezóně nechyběli lidi / letadla, tak to ukazuje na nebetyčnou neschopnost manažerů. Oboje se totiž podle počtu lidí a posádek plánuje na měsíce / roky dopředu
3) Co je ale podstatné - pokud z jakéhokoliv důvodu Austrian rád ruší lety do Košic, znamená to jediné. Tato destinace pro něj není důležitá a cestující do / z Košic jsou jim naprosto ukradení, i kdyby se celé Košice stavěly na hlavu. Kdo chce, pochopí, co to znamená.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Košice
Je jasne, ze ak by mali na letoch do KSC po 200 pasazieroch v biznis klase ze 2000EUR/pax, tak ze by nerusili prave lety do KSC. Ale jednoduchy fakt je, ze proste Austrian dramaticky rastie ( http://aviationtribune.com/airlines/eur ... ew-pilots/ ), rovnako ako Turkish a LOT, a proste nestihaju najimat novych ludi (to, ze im tu pseudoodbornici idu vykladat, ako by to mali robit, je fakt len na zasmiatie). Urcite maju dobre vyratane, ci sa im vyplati rychlo najimat extra novych ludi, alebo zrusit tych 150 letov, ako naplanovali na jun 2016. A potom, ked si spravia analyzu, ze co kvoli nedostatku personalu zrusit, tak im to holt raz za cas padne na Kosice, kedze tam moze byt dopad fakt maly, kedze vacsina ludi vo VIE len prestupuje. Napr. mna pri tom minulotyzdnovom lete prebookovali tak, ze nakoniec som sa do mojej destinacie dostal este o 2 hodiny skor .
Re: Košice
rXD píše:Je jasne, ze ak by mali na letoch do KSC po 200 pasazieroch v biznis klase ze 2000EUR/pax, tak ze by nerusili prave lety do KSC. Ale jednoduchy fakt je, ze proste Austrian dramaticky rastie ( http://aviationtribune.com/airlines/eur ... ew-pilots/ ), rovnako ako Turkish a LOT, a proste nestihaju najimat novych ludi (to, ze im tu pseudoodbornici idu vykladat, ako by to mali robit, je fakt len na zasmiatie). Urcite maju dobre vyratane, ci sa im vyplati rychlo najimat extra novych ludi, alebo zrusit tych 150 letov, ako naplanovali na jun 2016. A potom, ked si spravia analyzu, ze co kvoli nedostatku personalu zrusit, tak im to holt raz za cas padne na Kosice, kedze tam moze byt dopad fakt maly, kedze vacsina ludi vo VIE len prestupuje. Napr. mna pri tom minulotyzdnovom lete prebookovali tak, ze nakoniec som sa do mojej destinacie dostal este o 2 hodiny skor .
...důležitější než růst je to, že Austrian před několika lety fakticky zkrachoval, byl převzatý Lufthansou, linky byly "zoptimalizovány" ve prospěch Lufthansy, letový personal vyhrožoval stávkou a jeho finanční výsledky nevbuzují již několik let optimismus. Koneckonců, ani Lufthansa nemusí bý nesmrtelná a němečtí soudruzi jsou velmi učenliví, co se stávkování týče. Nějak jsi na to pozapomněl.... Ale mysli si co chceš, nicméně vypadá to, že tě Austrian / Lufthansa za jejich obhajobu platí, takže nám tady budeš psát rozprávky i nadále laťku jsi nastavil vysoko, když tady fakticky obhajuješ, že rušení letů Austrianu do Košic vlastně nevadí....Cestující to asi vidí jinak...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Košice
No vidim, ze toto "letecke" forum je skor zumpa, kde si ceski bratia chodia liecit svoje mindraky z nemcov a rakusakov, ktori holt vedia, ako sa robi letecky biznis (porovnaj napr. Letisko Kosice vedene rakusakmi s "tunelom" Bratislava vedenym cechom, alebo hospodarske vysledky Austrianu a CSA, kde nedostanes ani "slanu vodu"). Len tak dalej...
Re: Košice
Ja len aby nedoslo k omylu - to je rec o tom Austriane, co rastie tak dramaticky, ze neutiahne NRT, tak skusi tu 777 prelozit do HKG, kde dufa, ze to nebude stratove?