Amsterdam Schiphol airport
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Amsterdam Schiphol airport
Slyšel jsem někde, že jsou 3 kategorie letišť, rozdělené podle obtížnosti přistání nebo startu. Zajímalo by mě, do jaké kategorie spadá letiště Schiphol v Amsterdamu.
-
- Stav: Offline
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
- Oblíbené typy letadel: B747, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Jano píše:Tak tipujem, ze mas na mysli CATI a CATII a CATIII. Su tam est enejake podkategorie. AMS je urcite CATIII. Ostatne bude musiet vysvetlit niekto, kto o tom vie viac.
Ja spise myslim, ze se pta na kategorii A, B nebo C. CATI - III se tyka ILS, kdezto A, B, C opravdu dle obtiznosti. Napr. jsem nekde cetl, ze do C patri Innsbruck, B je myslim Nice a Kos (nebo jsou mozna taky C, uz nevim presne), pokud pisu kraviny, tak se omlouvam, ale neco takoveho je. Ze ne vsichni piloti mohou pristavat na B nebo C, snad pro tyto letiste maji nutny vetsi nalet. Nicmene nevim, zda jsou to nejake oficialni kategorie, nebo je toto stanovene aerolinkou.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 353
- Registrován: 09. 02. 2003, 20:13
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Kamyl píše:737 píše:Jo, přesně tohle mám na mysli! Takže Schiphol je kategorie A, tedy ta nejlehčí?
To nevim, ale MYSLIM SI, ze asi bude A. Nikdy jsem neslysel o tom, ze na EHAM by bylo nejak obtiznejsi pristani, teren tam taky neni nejak clenity, ani zadne hory, ani kratke drahy, takze zrejme A.
Schiphol je A
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
To cleneni si dela sam provozovatel. Ale podle predpisu to delat musi.
letiste A - to je zaklad
letiste B - povinne se zarazuji letiste, kde vyska pro priblizeni okruhem je vyssi nez 1000 ft nad urovni letiste, jinymi slovy kde jsou v blizkosti drahoveho systemu vysoke prekazky. A letiste kde se leta jinak nez na
metry a QNH
letiste C - letiste, ktere necim jeste zvlastnejsi a treba zradnejsi.
Ale zajimavejsi je co to znamena. Pro letiste A si musi pilot udelat pripravu.
Pro B mu musi udelat pripravu instruktor, a pro C se tam musi nejdriv letet podivat pod vedenim instruktora. Pak jsou jeste letiste superkomplikovana, pro ktere si treba mistni letecky urad stanovi zvlastni podminky, aby tam mohl pilot priletet - vetsinou to je specialni vycvik na simulatoru.
FD.
letiste A - to je zaklad
letiste B - povinne se zarazuji letiste, kde vyska pro priblizeni okruhem je vyssi nez 1000 ft nad urovni letiste, jinymi slovy kde jsou v blizkosti drahoveho systemu vysoke prekazky. A letiste kde se leta jinak nez na
metry a QNH
letiste C - letiste, ktere necim jeste zvlastnejsi a treba zradnejsi.
Ale zajimavejsi je co to znamena. Pro letiste A si musi pilot udelat pripravu.
Pro B mu musi udelat pripravu instruktor, a pro C se tam musi nejdriv letet podivat pod vedenim instruktora. Pak jsou jeste letiste superkomplikovana, pro ktere si treba mistni letecky urad stanovi zvlastni podminky, aby tam mohl pilot priletet - vetsinou to je specialni vycvik na simulatoru.
FD.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Nejsou horsi, ale specifictejsi. O seznamu samozrejme vim, ale je zbytecne ho sem davat nehlede na to, ze samozrejme je to cenene know-how mojeho zamestnavatele. Dokonce si nejsem jisty, zdali to pravidlo o neletani na metry a QNH neni taky vnitropodnikove.
Pokud to tak nejak trefim z hlavy (a jiste to neni kompletni), letiste typicka pro provoz z PRG pro letadla kategorie 737/320 jsou
Zvlastni: Madeira, Innsbruck, Samos
u nas
C - SOF, EVN, CFU
B - vsechno Rusko a rada mnoha jinych, do kterych by to clovek nerekl z duvodu MDH pro priblizeni okruhem. Mam pocit, ze sem patri i Brno nebo BTS.
FD.
Pokud to tak nejak trefim z hlavy (a jiste to neni kompletni), letiste typicka pro provoz z PRG pro letadla kategorie 737/320 jsou
Zvlastni: Madeira, Innsbruck, Samos
u nas
C - SOF, EVN, CFU
B - vsechno Rusko a rada mnoha jinych, do kterych by to clovek nerekl z duvodu MDH pro priblizeni okruhem. Mam pocit, ze sem patri i Brno nebo BTS.
FD.
-
- Vítěz kategorie Po přistání... 2012
- Příspěvky: 598
- Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Karviná, Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
FlightDetent píše:...Madeira, Innsbruck, Samos
u nas
C - SOF, EVN, CFU
B - vsechno Rusko a rada mnoha jinych, do kterych by to clovek nerekl z duvodu MDH pro priblizeni okruhem. Mam pocit, ze sem patri i Brno nebo BTS.
Hm, zajímavé. Ty ostrovy bych pochopil, Innsbruck taky, Jerevan nemám ponětí jak to tam může vypadat, ale třeba do té Sofie bych to neřekl (akorát systém těch dvou oddělených terminálů a busů do města je nahlavu - kategorie D )
Sofie Vrazhdebna - rekl bych, ze je to kvuli pohori Vitosa (nejvyssi kopec Cerny vrch ma 2290 m), ktere je tesne u mesta. Sofie lezi v sirokem udoli mezi kopci.
Pokud neni silny vitr, pristava se smerem k mestu a startuje se od mesta. Letiste je blizko zastavby a osa drahy 27 vede nad centrem mesta.
Pokud neni silny vitr, pristava se smerem k mestu a startuje se od mesta. Letiste je blizko zastavby a osa drahy 27 vede nad centrem mesta.