Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Po prvním a druhém je tu třetí díl popisu mé cesty do Austrálie. V této závěrečné části nás čeká cesta zpět, ze Sydney do Palmy na Mallorce.
SYD-SIN, Qantas, QF31
Airbus A380, VH-OQC
6288 km, 7:33 hod
Na letiště jsme vyrazili s předstihem, protože jsem se chtěl dívat na letadla a taky koupit suvenýry, na což mi během čtyř týdnů putování po australském kontinentě nezbyl čas (no, něco jsem už koupeno měl). Když jsme přijížděli k letišti, byl už vidět provoz a mě celkem zarazilo, že jsem tam na chvilku zahlédl pojíždět letadlo s trsátkem a nápisem CZECH AIRLINES. Říkal jsem si, že mě snad šálí zrak, co by přece dělalo letadlo ČSA v Sydney.
Našel jsem si na mezinárodním terminálu (letiště SYD má mezinárodní terminál T1 a dva domácí – T2 a T3, který slouží pro Qantas a QantasLink) přepážku, ze které bude odbavován let do Londýna; bylo necelých šest hodin do odletu. A na odbavení mi slečna povídá: „A víte, co se stalo s vaším letem?“ No, hleděl jsem na ni, a ona vytáhla papír, že let byl z důvodů elektrické závady na letadle zrušen a že odlet bude následující den. Trošku překvapení. Pak se ale naklonila ke kolegyni, se kterou něco konzultovala, a říká: „To bylo včera“ a že se mám přijít odbavit čtyři hodiny před odletem. Celkem mi odlehlo. Hodili jsme kufr do úschovny a kam jinam, než na vyhlídkovou terasu. Letiště v Sydney má jednu, na mezinárodním terminálu, ze které je vidět hlavně dráhu 16R a část dráhy 07/25.
Ve skle mají i otvory pro fotografování.
První, co jsem ale z terasy viděl, bylo opravdu letadlo ČSA, Airbus A320 registrace OK-GEB.
Protože jsem skoro vůbec v Austrálii nechodil na internet, tak jsem se až po návratu dozvěděl, že letadlo létalo v rámci pronájmu ACMI pro společnost Aircalin z Nové Kaledonie.
Vyhlídková terasa je dobrá na pozorování přistání a startů z 16R a asi taky startů z 34L, to vše se Sydney v pozadí. Nebylo moc hezky a tak byly v používání dráhy 16. Sledoval jsem přistání (tady Boeing 767 Qantasu)
a starty z dráhy 16R (zde zmíněný Airbus A320 ČSA připravený na start na lince do Noumey).
Naproti byly vidět hangáry (vyčuhoval z nich ocas Boeingu 747 pomalovaného motivy původních obyvatel Austrálie a pojmenovaného Wunala Dreaming) a kromě jiných také A380. Říkal jsem si, jestli pak je to ten pokažený a jestli s ním nakonec nepoletíme.
Na terase jsem byl něco přes půl hodiny, a protože dole pod ní je bar s posezením i venku, šel jsem si něco dát. No a kvůli kusu žvance jsem propásl přílet nejnovějšího A380 Qantasu VH-OQD z terasy a viděl jsem ho jenom ze spodní zahrádky přes plot.
Pak jsem se šel odbavit (chlap na check-inu byl hroznej moták) a šel dovnitř. Z terminálu byl vidět další Airbus A380, tentokrát Singapore Airlines (a taky A330 JetStaru).
Pozoroval jsem, jak odstartoval Boeing 747 VH-OEJ Wunala Dreaming.
Asi hodinu a půl před odletem přitáhli z oné protější strany náš A380 VH-OQC, pojmenovaný po dalším letci a spoluzakladateli Qantasu, Paulu McGinnessovi,
a ještě mu čistili okýnko.
V tu chvíli stály u terminálu vedle sebe dva Airbusy A380 Qantasu – C a D.
VH-OQD potom odletěl,
ale to už se nastupovalo. Nástup proběhl velmi rychle, a tak nás odtlačili v 17:41 při plánovaném odletu v 17:40.
Tentokrát jsem seděl na sedadle, které mělo zábavní systém nikoli v opěradle, ale na předním sedadle,
a tak jsem mohl sledovat záběry z kamery (což si myslím, že je to malé)
i během startu.
Jeli jsme na dráhu 16R, ze které jsme v 17:57 odstartovali.
V Sydney bylo o 10 hodin víc než v Evropě, a tak jsem si říkal, že budu spát až při letu ze Singapuru. Tak jsem si četl a dozvěděl se třeba, že Qantas má aktuálně 4 A388, 29 B744, 10 A333, 6 A332, 28 B763, 41 B738, 21 B734, 11 B717, 17 Q400 a 21 Dash 8, a taky jsem měl čas důkladně prozkoumat zábavní systém Q.
Obsahuje spoustu informací, třeba i o letadle,
řadu filmů, spoustu hudby, velké množství her, dá se z něj i posílat zprávy či volat na zem, ale také na ostatní sedadla v letadle.
Po startu jsme opět dostali menu na celý let, horké ubrousky a pak se podávala večeře. Na výběr bylo ryba nebo hovězí.
Posádka se o nás starostlivě starala a před přistáním v Singapuru nám ještě dali zapékaný sendvič se sýrem, cukinou a paprikou.
K letišti v Singapuru jsme se blížili od jihu a přistáli jsme na dráze 02C ve 22:30, přesně podle plánu. No přistáli… Byla to taková rána, že jsem měl obavu, jestli se s letadlem nic nestalo. Možná jsem to ale tak moc pociťoval, protože jsem seděl zrovna nad podvozkem. Nicméně podvozek pak důkladně prohlíželi.
SIN-LHR, Qantas, QF31
Airbus A380, VH-OQC
10888 km, 13:32 hod
V Singapuru má letadlo oficiálně hodinu a devětadvacet minut přestávku, ale přijde mi to celkem málo, my jsme to tedy moc nestíhali. Z letadla všichni cestující vystoupili a zhruba za půl hodiny měl znovu začít nástup. Nicméně začal s dvacetiminutovým zpožděním.
Měl jsem sedadlo zase v jiné části paluby (zatímco na letu LHR-SIN jsem seděl v červené části, na letu SYD-SIN v zelené, tak teď v oranžové. No oranžové, sedadla vypadají hnědá, protože potah je drobně puntíkovaný, ale oranžová je jen polovina puntíků, zbytek je černý).
Odlet byl oficiálně v 23:59, nás vytlačili v 0:19 a odstartovali jsme v 0:36 z dráhy 02L.
Palubní posádka byla tentokrát složena povětšinou z mladých mužů; po startu podávali večeři – buď kuře s houbovou omáčkou, anebo vepřové.
Většinu letu jsem prospal. Toto byla naše trasa:
Podávala se opět výborná teplá snídaně,
a chvíli nato, před půl pátou ráno, jsme prolétávali nad Prahou.
Nad Londýnem jsme byli už ve tři čtvrtě na šest, ale kvůli hlukovým omezením na Heathrow jsme spolu dalšími letadly kroužili ve vyčkávacím obrazci, abychom přistáli až po šesté hodině.
Udělali jsme dvě kolečka,
pak mi došla baterie ve foťáku, pak ještě esíčko a v 06:08 jsme přistáli na dráhu 27L. Když jsme odbočili z dráhy, viděl jsem dvě řady světel letadel, která v krátkých intervalech konečně mohla přistávat na obě paralelní dráhy.
Přijeli jsme tentokrát k terminálu 3,
naším sousedem byl A380 společnosti Singapore Airlines.
Před výstupem z letadla jsem ještě udělal fotku prázdné červené části ekonomické třídy,
ještě poslední pohled na letadlo z terminálu a hurá ke kontrolám a pro zavazadlo.
Na Heathrow bylo trochu času a tak jsme si dali snídani, náhodně jsme si vybrali terminál 2. Opravdu to tam vypadalo jako těsně před zavřením.
No a pak jsem se vydal na centrální autobusové nádraží mezi terminály 1, 2 a 3, a odtud potom velmi pohodlně (asi za 19 liber) autobusem společnosti National Express na severní terminál letiště Gatwick.
LGW-PMI, easyJet, U2 8623
Airbus A319, G-EZIG
1309 km, 1:55 hod
Po odbavení jsem se díval z baru na letištní plochu, ale první půlka používané dráhy nebyla ze severního terminálu vidět, letadla už byla na zemi anebo už ve vzduchu.
Celkem pozdě se objevilo oznámení o bráně, byla vzdálená, v satelitní části severního terminálu, kam se muselo jít ve výšce mostem.
Zase tam byl výhled. U severního terminálu stál jen Boeing 777 British Airways,
zatímco u jižního byla hromada velkých letadel.
Je zajímavé, když člověk vedle sebe vidí Airbus A319 a Boeing 747.
Shora byl vidět i náš Airbus A319 na lince do Palmy, je to ten levý, ten pravý byl švýcarského easyJetu.
Push back jsme měli už v 11:54 (plánovaný odlet 12:00).
Po cestě na start jsme si ještě mohli trochu prohlédnout letiště LGW.
Na start byla celkem fronta.
Gatwick je nejvytíženější letiště s jednou dráhou, provoz probíhal systémem jeden start, jedno přistání. Letadla na start stála ve dvou řadách.
Myslel jsem si, že bychom mohli předběhnout ty vlevo, ale ne. Nakonec jsme se dostali na řadu až skoro po dvaceti minutách, z dráhy 26L jsme odstartovali v 12:20.
Let probíhal v pohodě, až asi čtvrt hodiny před přistáním jsme vletěli do tohoto:
Byly velmi silné turbulence, měl jsem celkem strach, bylo to dost nepříjemné, přišlo mi, že si příroda dělá s naším letadlem, naprosto co chce. Ale na to, čím jsme letěli a jak to s námi házelo, přistál pilot naprosto mazácky, skoro nešlo postřehnout, kdy jsme se dotkli země. Přistání na 24L v 15:15, přesně podle plánu.
Tady je jenom fotka z terminálu, aby bylo vidět, čím jsme letěli (myslím ty mraky ).
A tak jsem byl po dlouhé cestě a naprosto úžasné dovolené zase doma.
Doufám, že se trip report aspoň trochu líbil, že jsem příliš neunavil rozsahem. Teď si dám chvilku pauzu a budu se těšit na reporty dalších účastníků fóra.
Pavel
SYD-SIN, Qantas, QF31
Airbus A380, VH-OQC
6288 km, 7:33 hod
Na letiště jsme vyrazili s předstihem, protože jsem se chtěl dívat na letadla a taky koupit suvenýry, na což mi během čtyř týdnů putování po australském kontinentě nezbyl čas (no, něco jsem už koupeno měl). Když jsme přijížděli k letišti, byl už vidět provoz a mě celkem zarazilo, že jsem tam na chvilku zahlédl pojíždět letadlo s trsátkem a nápisem CZECH AIRLINES. Říkal jsem si, že mě snad šálí zrak, co by přece dělalo letadlo ČSA v Sydney.
Našel jsem si na mezinárodním terminálu (letiště SYD má mezinárodní terminál T1 a dva domácí – T2 a T3, který slouží pro Qantas a QantasLink) přepážku, ze které bude odbavován let do Londýna; bylo necelých šest hodin do odletu. A na odbavení mi slečna povídá: „A víte, co se stalo s vaším letem?“ No, hleděl jsem na ni, a ona vytáhla papír, že let byl z důvodů elektrické závady na letadle zrušen a že odlet bude následující den. Trošku překvapení. Pak se ale naklonila ke kolegyni, se kterou něco konzultovala, a říká: „To bylo včera“ a že se mám přijít odbavit čtyři hodiny před odletem. Celkem mi odlehlo. Hodili jsme kufr do úschovny a kam jinam, než na vyhlídkovou terasu. Letiště v Sydney má jednu, na mezinárodním terminálu, ze které je vidět hlavně dráhu 16R a část dráhy 07/25.
Ve skle mají i otvory pro fotografování.
První, co jsem ale z terasy viděl, bylo opravdu letadlo ČSA, Airbus A320 registrace OK-GEB.
Protože jsem skoro vůbec v Austrálii nechodil na internet, tak jsem se až po návratu dozvěděl, že letadlo létalo v rámci pronájmu ACMI pro společnost Aircalin z Nové Kaledonie.
Vyhlídková terasa je dobrá na pozorování přistání a startů z 16R a asi taky startů z 34L, to vše se Sydney v pozadí. Nebylo moc hezky a tak byly v používání dráhy 16. Sledoval jsem přistání (tady Boeing 767 Qantasu)
a starty z dráhy 16R (zde zmíněný Airbus A320 ČSA připravený na start na lince do Noumey).
Naproti byly vidět hangáry (vyčuhoval z nich ocas Boeingu 747 pomalovaného motivy původních obyvatel Austrálie a pojmenovaného Wunala Dreaming) a kromě jiných také A380. Říkal jsem si, jestli pak je to ten pokažený a jestli s ním nakonec nepoletíme.
Na terase jsem byl něco přes půl hodiny, a protože dole pod ní je bar s posezením i venku, šel jsem si něco dát. No a kvůli kusu žvance jsem propásl přílet nejnovějšího A380 Qantasu VH-OQD z terasy a viděl jsem ho jenom ze spodní zahrádky přes plot.
Pak jsem se šel odbavit (chlap na check-inu byl hroznej moták) a šel dovnitř. Z terminálu byl vidět další Airbus A380, tentokrát Singapore Airlines (a taky A330 JetStaru).
Pozoroval jsem, jak odstartoval Boeing 747 VH-OEJ Wunala Dreaming.
Asi hodinu a půl před odletem přitáhli z oné protější strany náš A380 VH-OQC, pojmenovaný po dalším letci a spoluzakladateli Qantasu, Paulu McGinnessovi,
a ještě mu čistili okýnko.
V tu chvíli stály u terminálu vedle sebe dva Airbusy A380 Qantasu – C a D.
VH-OQD potom odletěl,
ale to už se nastupovalo. Nástup proběhl velmi rychle, a tak nás odtlačili v 17:41 při plánovaném odletu v 17:40.
Tentokrát jsem seděl na sedadle, které mělo zábavní systém nikoli v opěradle, ale na předním sedadle,
a tak jsem mohl sledovat záběry z kamery (což si myslím, že je to malé)
i během startu.
Jeli jsme na dráhu 16R, ze které jsme v 17:57 odstartovali.
V Sydney bylo o 10 hodin víc než v Evropě, a tak jsem si říkal, že budu spát až při letu ze Singapuru. Tak jsem si četl a dozvěděl se třeba, že Qantas má aktuálně 4 A388, 29 B744, 10 A333, 6 A332, 28 B763, 41 B738, 21 B734, 11 B717, 17 Q400 a 21 Dash 8, a taky jsem měl čas důkladně prozkoumat zábavní systém Q.
Obsahuje spoustu informací, třeba i o letadle,
řadu filmů, spoustu hudby, velké množství her, dá se z něj i posílat zprávy či volat na zem, ale také na ostatní sedadla v letadle.
Po startu jsme opět dostali menu na celý let, horké ubrousky a pak se podávala večeře. Na výběr bylo ryba nebo hovězí.
Posádka se o nás starostlivě starala a před přistáním v Singapuru nám ještě dali zapékaný sendvič se sýrem, cukinou a paprikou.
K letišti v Singapuru jsme se blížili od jihu a přistáli jsme na dráze 02C ve 22:30, přesně podle plánu. No přistáli… Byla to taková rána, že jsem měl obavu, jestli se s letadlem nic nestalo. Možná jsem to ale tak moc pociťoval, protože jsem seděl zrovna nad podvozkem. Nicméně podvozek pak důkladně prohlíželi.
SIN-LHR, Qantas, QF31
Airbus A380, VH-OQC
10888 km, 13:32 hod
V Singapuru má letadlo oficiálně hodinu a devětadvacet minut přestávku, ale přijde mi to celkem málo, my jsme to tedy moc nestíhali. Z letadla všichni cestující vystoupili a zhruba za půl hodiny měl znovu začít nástup. Nicméně začal s dvacetiminutovým zpožděním.
Měl jsem sedadlo zase v jiné části paluby (zatímco na letu LHR-SIN jsem seděl v červené části, na letu SYD-SIN v zelené, tak teď v oranžové. No oranžové, sedadla vypadají hnědá, protože potah je drobně puntíkovaný, ale oranžová je jen polovina puntíků, zbytek je černý).
Odlet byl oficiálně v 23:59, nás vytlačili v 0:19 a odstartovali jsme v 0:36 z dráhy 02L.
Palubní posádka byla tentokrát složena povětšinou z mladých mužů; po startu podávali večeři – buď kuře s houbovou omáčkou, anebo vepřové.
Většinu letu jsem prospal. Toto byla naše trasa:
Podávala se opět výborná teplá snídaně,
a chvíli nato, před půl pátou ráno, jsme prolétávali nad Prahou.
Nad Londýnem jsme byli už ve tři čtvrtě na šest, ale kvůli hlukovým omezením na Heathrow jsme spolu dalšími letadly kroužili ve vyčkávacím obrazci, abychom přistáli až po šesté hodině.
Udělali jsme dvě kolečka,
pak mi došla baterie ve foťáku, pak ještě esíčko a v 06:08 jsme přistáli na dráhu 27L. Když jsme odbočili z dráhy, viděl jsem dvě řady světel letadel, která v krátkých intervalech konečně mohla přistávat na obě paralelní dráhy.
Přijeli jsme tentokrát k terminálu 3,
naším sousedem byl A380 společnosti Singapore Airlines.
Před výstupem z letadla jsem ještě udělal fotku prázdné červené části ekonomické třídy,
ještě poslední pohled na letadlo z terminálu a hurá ke kontrolám a pro zavazadlo.
Na Heathrow bylo trochu času a tak jsme si dali snídani, náhodně jsme si vybrali terminál 2. Opravdu to tam vypadalo jako těsně před zavřením.
No a pak jsem se vydal na centrální autobusové nádraží mezi terminály 1, 2 a 3, a odtud potom velmi pohodlně (asi za 19 liber) autobusem společnosti National Express na severní terminál letiště Gatwick.
LGW-PMI, easyJet, U2 8623
Airbus A319, G-EZIG
1309 km, 1:55 hod
Po odbavení jsem se díval z baru na letištní plochu, ale první půlka používané dráhy nebyla ze severního terminálu vidět, letadla už byla na zemi anebo už ve vzduchu.
Celkem pozdě se objevilo oznámení o bráně, byla vzdálená, v satelitní části severního terminálu, kam se muselo jít ve výšce mostem.
Zase tam byl výhled. U severního terminálu stál jen Boeing 777 British Airways,
zatímco u jižního byla hromada velkých letadel.
Je zajímavé, když člověk vedle sebe vidí Airbus A319 a Boeing 747.
Shora byl vidět i náš Airbus A319 na lince do Palmy, je to ten levý, ten pravý byl švýcarského easyJetu.
Push back jsme měli už v 11:54 (plánovaný odlet 12:00).
Po cestě na start jsme si ještě mohli trochu prohlédnout letiště LGW.
Na start byla celkem fronta.
Gatwick je nejvytíženější letiště s jednou dráhou, provoz probíhal systémem jeden start, jedno přistání. Letadla na start stála ve dvou řadách.
Myslel jsem si, že bychom mohli předběhnout ty vlevo, ale ne. Nakonec jsme se dostali na řadu až skoro po dvaceti minutách, z dráhy 26L jsme odstartovali v 12:20.
Let probíhal v pohodě, až asi čtvrt hodiny před přistáním jsme vletěli do tohoto:
Byly velmi silné turbulence, měl jsem celkem strach, bylo to dost nepříjemné, přišlo mi, že si příroda dělá s naším letadlem, naprosto co chce. Ale na to, čím jsme letěli a jak to s námi házelo, přistál pilot naprosto mazácky, skoro nešlo postřehnout, kdy jsme se dotkli země. Přistání na 24L v 15:15, přesně podle plánu.
Tady je jenom fotka z terminálu, aby bylo vidět, čím jsme letěli (myslím ty mraky ).
A tak jsem byl po dlouhé cestě a naprosto úžasné dovolené zase doma.
Doufám, že se trip report aspoň trochu líbil, že jsem příliš neunavil rozsahem. Teď si dám chvilku pauzu a budu se těšit na reporty dalších účastníků fóra.
Pavel
Naposledy upravil(a) pavelpmi dne 02. 12. 2009, 23:01, celkem upraveno 1 x.
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Velmi pekny report!
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Paráda..díky moc.....
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Diky, zajimavy trip report.
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Pekna trilogie se spustou fotek...dik
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Hustý, při letu LGW-PMI jsi vyfotil letadlo, kterým jsem já přiletěl z Prahy (3 fotka, Easy na pravé straně) a pak pokračoval do LPA
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Díky všem za reakce!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
- Oblíbené typy letadel: B747, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Moc pekny, musel byt zazivny trip...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 369
- Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
- Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
- Stav: Offline
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Pěkná trilogie z cesty po Austrálii se spoustou pěkných fotek. Díky za další skvělý trip report.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 168
- Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
- Oblíbené typy letadel: A330, B777
- Pohlaví: muž
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Pěkný report i fotky. Musela to být určitě zajímavá cesta viz. A380 a i to, že v Sydney lze narazit na letadlo CŠA (na netu jsem našel, že letělo Praha-Muscat-Bangkok-Darwin-Noumea ..)
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 712
- Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
- Bydliště: LHR
- Stav: Offline
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
pekny report, pekne fotky... co chtit vic??
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Skvela prace, diky!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část
Hezke cteni, jeste lepsi obrazky. moc se mi to libilo. To OK v SYD musel byt pro cloveka docela sok, kdyz o tom nevi dopredu, proc tam je.