Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Odpovědět
pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od pavelpmi »

Po prvním a druhém je tu třetí díl popisu mé cesty do Austrálie. V této závěrečné části nás čeká cesta zpět, ze Sydney do Palmy na Mallorce.

SYD-SIN, Qantas, QF31
Airbus A380, VH-OQC
6288 km, 7:33 hod


Na letiště jsme vyrazili s předstihem, protože jsem se chtěl dívat na letadla a taky koupit suvenýry, na což mi během čtyř týdnů putování po australském kontinentě nezbyl čas :) (no, něco jsem už koupeno měl). Když jsme přijížděli k letišti, byl už vidět provoz a mě celkem zarazilo, že jsem tam na chvilku zahlédl pojíždět letadlo s trsátkem a nápisem CZECH AIRLINES. Říkal jsem si, že mě snad šálí zrak, co by přece dělalo letadlo ČSA v Sydney.

Našel jsem si na mezinárodním terminálu (letiště SYD má mezinárodní terminál T1 a dva domácí – T2 a T3, který slouží pro Qantas a QantasLink) přepážku, ze které bude odbavován let do Londýna; bylo necelých šest hodin do odletu. A na odbavení mi slečna povídá: „A víte, co se stalo s vaším letem?“ No, hleděl jsem na ni, a ona vytáhla papír, že let byl z důvodů elektrické závady na letadle zrušen a že odlet bude následující den. Trošku překvapení. :x Pak se ale naklonila ke kolegyni, se kterou něco konzultovala, a říká: „To bylo včera“ a že se mám přijít odbavit čtyři hodiny před odletem. Celkem mi odlehlo. Hodili jsme kufr do úschovny a kam jinam, než na vyhlídkovou terasu. Letiště v Sydney má jednu, na mezinárodním terminálu, ze které je vidět hlavně dráhu 16R a část dráhy 07/25.

P1030980.JPG

P1030977.JPG

Ve skle mají i otvory pro fotografování.

P1030934.JPG

První, co jsem ale z terasy viděl, bylo opravdu letadlo ČSA, Airbus A320 registrace OK-GEB.

P1030930.JPG

Protože jsem skoro vůbec v Austrálii nechodil na internet, tak jsem se až po návratu dozvěděl, že letadlo létalo v rámci pronájmu ACMI pro společnost Aircalin z Nové Kaledonie.

Vyhlídková terasa je dobrá na pozorování přistání a startů z 16R a asi taky startů z 34L, to vše se Sydney v pozadí. Nebylo moc hezky a tak byly v používání dráhy 16. Sledoval jsem přistání (tady Boeing 767 Qantasu)

P1030960.JPG

a starty z dráhy 16R (zde zmíněný Airbus A320 ČSA připravený na start na lince do Noumey).

P1030972.JPG

Naproti byly vidět hangáry (vyčuhoval z nich ocas Boeingu 747 pomalovaného motivy původních obyvatel Austrálie a pojmenovaného Wunala Dreaming) a kromě jiných také A380. Říkal jsem si, jestli pak je to ten pokažený a jestli s ním nakonec nepoletíme.

P1030942.JPG

Na terase jsem byl něco přes půl hodiny, a protože dole pod ní je bar s posezením i venku, šel jsem si něco dát. No a kvůli kusu žvance jsem propásl přílet nejnovějšího A380 Qantasu VH-OQD z terasy a viděl jsem ho jenom ze spodní zahrádky přes plot. :roll: :)

P1030946.JPG

Pak jsem se šel odbavit (chlap na check-inu byl hroznej moták) a šel dovnitř. Z terminálu byl vidět další Airbus A380, tentokrát Singapore Airlines (a taky A330 JetStaru).

P1030988.JPG


Pozoroval jsem, jak odstartoval Boeing 747 VH-OEJ Wunala Dreaming.

P1030999.JPG

Asi hodinu a půl před odletem přitáhli z oné protější strany náš A380 VH-OQC, pojmenovaný po dalším letci a spoluzakladateli Qantasu, Paulu McGinnessovi,

P1040017.JPG

a ještě mu čistili okýnko.

P1040027.JPG

V tu chvíli stály u terminálu vedle sebe dva Airbusy A380 Qantasu – C a D.
VH-OQD potom odletěl,

P1040035.JPG

ale to už se nastupovalo. Nástup proběhl velmi rychle, a tak nás odtlačili v 17:41 při plánovaném odletu v 17:40.

Tentokrát jsem seděl na sedadle, které mělo zábavní systém nikoli v opěradle, ale na předním sedadle,

P1040043.JPG

a tak jsem mohl sledovat záběry z kamery (což si myslím, že je to malé)

P1030962.JPG

i během startu.

Jeli jsme na dráhu 16R, ze které jsme v 17:57 odstartovali.

P1040051.JPG

V Sydney bylo o 10 hodin víc než v Evropě, a tak jsem si říkal, že budu spát až při letu ze Singapuru. Tak jsem si četl a dozvěděl se třeba, že Qantas má aktuálně 4 A388, 29 B744, 10 A333, 6 A332, 28 B763, 41 B738, 21 B734, 11 B717, 17 Q400 a 21 Dash 8, a taky jsem měl čas důkladně prozkoumat zábavní systém Q.

P1040069.JPG

Obsahuje spoustu informací, třeba i o letadle,

P1040062.JPG

řadu filmů, spoustu hudby, velké množství her, dá se z něj i posílat zprávy či volat na zem, ale také na ostatní sedadla v letadle.

Po startu jsme opět dostali menu na celý let, horké ubrousky a pak se podávala večeře. Na výběr bylo ryba nebo hovězí.

P1040077.JPG

Posádka se o nás starostlivě starala a před přistáním v Singapuru nám ještě dali zapékaný sendvič se sýrem, cukinou a paprikou.

P1040078.JPG

K letišti v Singapuru jsme se blížili od jihu a přistáli jsme na dráze 02C ve 22:30, přesně podle plánu. No přistáli… Byla to taková rána, že jsem měl obavu, jestli se s letadlem nic nestalo. Možná jsem to ale tak moc pociťoval, protože jsem seděl zrovna nad podvozkem. Nicméně podvozek pak důkladně prohlíželi.


SIN-LHR, Qantas, QF31
Airbus A380, VH-OQC
10888 km, 13:32 hod


V Singapuru má letadlo oficiálně hodinu a devětadvacet minut přestávku, ale přijde mi to celkem málo, my jsme to tedy moc nestíhali. Z letadla všichni cestující vystoupili a zhruba za půl hodiny měl znovu začít nástup. Nicméně začal s dvacetiminutovým zpožděním.

Měl jsem sedadlo zase v jiné části paluby (zatímco na letu LHR-SIN jsem seděl v červené části, na letu SYD-SIN v zelené, tak teď v oranžové. No oranžové, sedadla vypadají hnědá, protože potah je drobně puntíkovaný, ale oranžová je jen polovina puntíků, zbytek je černý).

Odlet byl oficiálně v 23:59, nás vytlačili v 0:19 a odstartovali jsme v 0:36 z dráhy 02L.

P1040086.JPG

Palubní posádka byla tentokrát složena povětšinou z mladých mužů; po startu podávali večeři – buď kuře s houbovou omáčkou, anebo vepřové.

P1040087.JPG

Většinu letu jsem prospal. Toto byla naše trasa:

P1040089.JPG

Podávala se opět výborná teplá snídaně,

P1040091.JPG

a chvíli nato, před půl pátou ráno, jsme prolétávali nad Prahou.

P1040100.JPG

Nad Londýnem jsme byli už ve tři čtvrtě na šest, ale kvůli hlukovým omezením na Heathrow jsme spolu dalšími letadly kroužili ve vyčkávacím obrazci, abychom přistáli až po šesté hodině.
Udělali jsme dvě kolečka,

P1040114.JPG

pak mi došla baterie ve foťáku, pak ještě esíčko a v 06:08 jsme přistáli na dráhu 27L. Když jsme odbočili z dráhy, viděl jsem dvě řady světel letadel, která v krátkých intervalech konečně mohla přistávat na obě paralelní dráhy.

Přijeli jsme tentokrát k terminálu 3,

P1040115.JPG

naším sousedem byl A380 společnosti Singapore Airlines.

Před výstupem z letadla jsem ještě udělal fotku prázdné červené části ekonomické třídy,

P1040117.JPG

ještě poslední pohled na letadlo z terminálu a hurá ke kontrolám a pro zavazadlo.

P1040118.JPG

Na Heathrow bylo trochu času a tak jsme si dali snídani, náhodně jsme si vybrali terminál 2. Opravdu to tam vypadalo jako těsně před zavřením. :shock:

No a pak jsem se vydal na centrální autobusové nádraží mezi terminály 1, 2 a 3, a odtud potom velmi pohodlně (asi za 19 liber) autobusem společnosti National Express na severní terminál letiště Gatwick.


LGW-PMI, easyJet, U2 8623
Airbus A319, G-EZIG
1309 km, 1:55 hod


Po odbavení jsem se díval z baru na letištní plochu, ale první půlka používané dráhy nebyla ze severního terminálu vidět, letadla už byla na zemi anebo už ve vzduchu.
Celkem pozdě se objevilo oznámení o bráně, byla vzdálená, v satelitní části severního terminálu, kam se muselo jít ve výšce mostem.

P1040138.JPG

Zase tam byl výhled. U severního terminálu stál jen Boeing 777 British Airways,

P1040128.JPG

zatímco u jižního byla hromada velkých letadel.

P1040134.JPG

Je zajímavé, když člověk vedle sebe vidí Airbus A319 a Boeing 747.

P1040133.JPG

Shora byl vidět i náš Airbus A319 na lince do Palmy, je to ten levý, ten pravý byl švýcarského easyJetu.

P1040132.JPG

Push back jsme měli už v 11:54 (plánovaný odlet 12:00).

P1040147.JPG

Po cestě na start jsme si ještě mohli trochu prohlédnout letiště LGW.

P1040157.JPG

Na start byla celkem fronta.

P1040154.JPG

Gatwick je nejvytíženější letiště s jednou dráhou, provoz probíhal systémem jeden start, jedno přistání. Letadla na start stála ve dvou řadách.

P1040156.JPG

Myslel jsem si, že bychom mohli předběhnout ty vlevo, ale ne. Nakonec jsme se dostali na řadu až skoro po dvaceti minutách, z dráhy 26L jsme odstartovali v 12:20.

Let probíhal v pohodě, až asi čtvrt hodiny před přistáním jsme vletěli do tohoto:

P1040166.JPG

Byly velmi silné turbulence, měl jsem celkem strach, bylo to dost nepříjemné, přišlo mi, že si příroda dělá s naším letadlem, naprosto co chce. Ale na to, čím jsme letěli a jak to s námi házelo, přistál pilot naprosto mazácky, skoro nešlo postřehnout, kdy jsme se dotkli země. Přistání na 24L v 15:15, přesně podle plánu.

Tady je jenom fotka z terminálu, aby bylo vidět, čím jsme letěli (myslím ty mraky :D ).

P1040177.JPG

A tak jsem byl po dlouhé cestě a naprosto úžasné dovolené zase doma.

Doufám, že se trip report aspoň trochu líbil, že jsem příliš neunavil rozsahem. Teď si dám chvilku pauzu a budu se těšit na reporty dalších účastníků fóra.

Pavel
Naposledy upravil(a) pavelpmi dne 02. 12. 2009, 23:01, celkem upraveno 1 x.


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od whiskey »

Velmi pekny report!

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od skater »

Paráda..díky moc.....

Dachen
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 26. 11. 2004, 13:55
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od Dachen »

Diky, zajimavy trip report.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od dider »

Pekna trilogie se spustou fotek...dik :wink:


VanillA
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 322
Registrován: 22. 02. 2009, 11:57
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od VanillA »

Hustý, při letu LGW-PMI jsi vyfotil letadlo, kterým jsem já přiletěl z Prahy (3 fotka, Easy na pravé straně) a pak pokračoval do LPA :-)

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od pavelpmi »

Díky všem za reakce! :wink:

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od Kamyl »

Moc pekny, musel byt zazivny trip... :)

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od Poly »

Pěkná trilogie z cesty po Austrálii se spoustou pěkných fotek. Díky za další skvělý trip report.

charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od charlie2025 »

Pěkný report i fotky. Musela to být určitě zajímavá cesta viz. A380 a i to, že v Sydney lze narazit na letadlo CŠA :D (na netu jsem našel, že letělo Praha-Muscat-Bangkok-Darwin-Noumea ..)

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od rpet »

pekny report, pekne fotky... co chtit vic?? :wink:

Lopata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 05. 11. 2010, 11:06
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od Lopata »

Skvela prace, diky!

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Do Austrálie a po Austrálii s Qantasem - 3. část

Příspěvek od alesesl »

Hezke cteni, jeste lepsi obrazky. moc se mi to libilo. To OK v SYD musel byt pro cloveka docela sok, kdyz o tom nevi dopredu, proc tam je.


Odpovědět