PRG - DXB - MLE - CMB

Odpovědět
martineek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, MEX
Stav: Offline

PRG - DXB - MLE - CMB

Příspěvek od martineek »

Tak, jak jsem slíbil, také činím a ještě zatepla v Colombu píšu polovinu mého reportu.

PRG - DXB
16:20 - 0:10
EK140
Obsazenost v economy cca 90%
Obsazenost v business cca 80%
A330

Boarding byl plánován na tuším 15:30, byl ale o půl hodinu opožděn, z důvodu pozdního příletu letadla. Nastupovali jsme tedy v cca 16:00. Letadlo se celkem rychle zaplnilo. Nic se ale hezkou řádku minut nedělo. Nakonec nám kapitán letadla oznámil v cca 16:30, že let bude o jednu hodinu opožděn, kvůli slotu, že se pokusí získat dřívější. V letadlo začalo být dusno, teď nemyslím, že bychom byli naštvaný, ale nefungovala klima a teplota stoupala. Po cca 20 minutách letušky otevřely všechny dveře a začaly větrat alespoň manuálně. S kamarádem jsme se šli projít alespoň do kuchyňky a pokecali s letuškami co se děje. Celkem fajn holky pracují v Emirates :-) Letadlo bylo podle mého názoru už nějaký ten pátek staré, což se potvrdilo i po startu (v cca 18:00) a spouštěním IFE (málo filmů, nemožnost pouštění od začátku, trackování letadla přerušované reklamou... v porovnámí s AF, KLM, Qantas nic moc). Let probíhal klidně v letové hladině 39.000 feet. Cca nad Slovenskem jsme dostali večeři s výběrem kuřecího či jehněčího masa (obě varianty moc chutné) a skvělým zákuskem. Tady EK zabodovala, catering má prostě na jedničku. Letěli jsme cca po trase - Brno, Bratislava, Maďarsko, Rumunsko, Černé moře, Turecko (skoro celou cestu přes Turecko byla pod námi bouřka, docela parádní podívaná - blesky), Irák (kousek od Baghdad), Kuwait, severně od Kataru, Dubai. Přistání v pohodě, trošku to házelo při klesání, asi vítr... Jinak bylo krásně vidět osvětlené centrum, prostě pohádkové město :-) Přílet v cca 1:30 místního času.

Jídlo první možnost
Jídlo první možnost

Jídlo druhá možnost
Jídlo druhá možnost

Nad Tureckem ...
Nad Tureckem ...

Přiblížení k DXB
Přiblížení k DXB


Letiště v Dubaji nemá chybu. Ať si kdo chce, co chce říká, podle mého názoru parádní stavba.

Šli jsme na transferdesk nechat si vytisknout boarding passy na poslední úsek Male - Colombo. Co se dělo ale tam, to jsem fakt nezažil. První přistoupil kamarád. Pokusim se napsat doslovný překlad dialogů:
Kamarád (K): Mohl bych poprosit o vytištění boarding passu na můj poslední úsek?
Obsluha1 (O1): Prosím? Jděte si na konec přepážky.
K: Můžete to prosím udělat vy?
O1: Jděte si na konec přepážky.
Kamarád se mnou odchází.
K: opakuje otázku a dává obsluze č.2 rezervační kód
O2: Ten let je operován někým jiným, nejde to.
K: ne ten let je Emirates, prosím vytiskla byste mi boarding pass?
O2: To nepůjde.
K: Mám to tedy zkusit na Maledivách?
O2: po cca 5 minutách ťukání do pc a opakování otázky, kamarádovi podává bez jediného slova boarding pass.
Já: Můžete mi prosím vytisknout také boarding pass?
O2: Ten let je operován někým jiným, nejde to.
Já: Cože? Letím stejným spojem jako můj kolega.
O2: Nejde to.
K: Můžete nám zavolat managera?
02: Není tu, můžete prosím odejít?
K: Chci mluvit s managerem.
O2: někam volá, po cca 5 minutách přichází managerka.
M: chvíli něco ťuká do pc, pak hlásí - nejde to.
Nechápeme situaci, ale už jde jen o princip. Za chvíli přesvědčíme managerku ať to zkusí ještě jednou - vyděsila nás plačící paní, opřená o pultík, která letící z Londýna do Auclandu, neměla vytištěný boarding pass na navazující let už v Londýně a v Dubaji ji čekalo překvapení, které se jmenuje overbooked.
M: Tady máte boarding pass (po cca 20 minutách).

Odcházíme s vítězstvím přes security zónu do zóny obchodů.

DXB - MLE
3:20 - 8:30
EK658
B777-200
Obsazenost economy full
Obsazenost business full (to co jsme procházeli)

Boarding načas a tady už to je jiné kafe, než z PRG. Boeing ještě voní novotou a IFE je parádní. Na čas se odlepujeme od chobotu a rolujeme společně se stádem jiných B777 na start. Provoz v tuto noční dobu je v DXB více než zajímavý. Ještě při rolování nám je rozdáno menu, ubrousky-osvěžovací a imigrační karta. Sleduji na monitoru přední kameru, u kamaráda, který už má půlnoc si šteluji spodní kameru. Je tma, spodní kamera nemá cenu, přepínám jí na airshow. Stoupáme postupně do 34.000 fet, což byla naše cestovní hladina. Letíme cca po trase Omán, Arabské moře, Maledivy. Let je v první polovině velice klidný, v druhé velice neklidný. Prolétáme vlastně takovou mlhou v skoro 11 km. Je nám v tom podávána snídaně a tady teda jsem se seknul. Vybral jsem si špenátovou omeletu, ale nebyla vůbec dobrá, tak jen jsem dal zavděk bagetě s máslem. IFE je parádní, na výběr cca 100 filmů a mraky hudby, já sleduji průběh letu a střídavě spím. Přistání na Male je jedním slovem nádhera. Kdo nezažije, neuvěří, přelítání ale všech těch pidi ostrůvků, prostě pohádka :-) Sledoval jsem přistání na přední kameře a trefit se na runway v MLE je fakt machrovina :-) Vítr si s letadlem dělal co chtěl a sedali jsme vyosený na levou stranu, ale přistání bylo měkký, v pohodě a na čas.

Klesání směr MLE 1
Klesání směr MLE 1

Klesání směr MLE 2
Klesání směr MLE 2

Klesání směr MLE 3
Klesání směr MLE 3


Měli jsem plných 8 hodin času na další let, chtěli jsme vyrazit do města a nebo jen si sednou do přístavu, odkud jezdí loďky. Čáru přes rozpočet nám ale udělal pan důležitý na imigration. Poslal nás za nějakou paní na transfer přepážku a ta nám zabavila naše pracně vydobité boarding passy a poslala nás do duty free zóny, ať počkáme na další let. Chvilku jsme se hádali, hádali jsem se i dál s nějakým vedoucím, nakonec ale jsme odešli do čekárny. Letiště na Male prakticky nic nenabízí, dvě restaurace, pár krámků, prostě to co čekáte na letišti, kde se nezdržíte déle než 2 hodiny... Našli jsme si tedy prázdné lavičky a usnuli. Na letišti byl celkem klid, odlétalo tu max 10 letadel, z toho jedno to naše, co se vracelo zpět do DXB. Po probuzení v cca 14:00 jsme se šli najíst do té restaurace co má výhled na plochu. Jídlo (rýže s možskými plody) celkem chutné a veliká porce za 8USD. Poté jsme šli s našema kartičkama Emirates transfer boarding pass k bráně přes opětovný check in. Na bráně nás čekalo další, tentokráte příjemné překvapení. Kamarádovi řekli, že nás museli přebookovat, že už v economy není místo. Ten už nevěděl co má na to říct. Já byl také překvapen, ale jen přesazením od okna do prostředku 4 sedačky. Kamarád chvilku do slečny něco hučel, až mu dali business class a stejnou vstupenku jsem po jedné větě prosby dostal také. Náš poslední úsek jsme tedy zakončili stylově s jídlem na porcelánu :-)

MLE - CMB
16:30 - 18:30
EK 654
A330
Obsazenost - úplně plné.

Cestování v business class můžu, ostatně, kdo ne? :-) Usazení se do pohodlného křesla, nechat se hýčkat letuškami... Let byl vypraven na čas. Opět úžasný pohled z okénka, kdy se vznášíte nad malinkatými ostrůvky, až do hladiny opět 34.000 feet, kterou jsme si ale, stejně jako business class, moc dlouho neužili. Let trvá jen cca 1,5 hodiny. Jídlo opět nemělo chybu. IFE opět ve starší verzi, ale na tak krátkém letu jsem sledoval opět jen kamery a airshow. Druhá část letu, piblížení do Colomba, opět trošku neklidné, ale v rámci možností (v této části Srí Lanky je teď monzum, takže mít štěstí na klidné přistání je opravdou klika). Na Srí Lance jsem přistáli na čas a naše pouť na tento krásný ostrov, byla u konce.

Business class 1
Business class 1

Business class 2
Business class 2

Start z MLE
Start z MLE

Večeře mezi MLE - CMB (cca hodinový let)
Večeře mezi MLE - CMB (cca hodinový let)


Fotky a pokračování z návratu (CMB - DBX - PRG) napíši v Praze.

Edit: zatím alespoň fotky, pokračování, až bude více času ...
Naposledy upravil(a) martineek dne 17. 08. 2010, 00:14, celkem upraveno 1 x.


johnczech
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 09. 04. 2010, 11:28
Oblíbené typy letadel: L 410 a vetsi
Pohlaví: muž
Bydliště: Malajsie - LGK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG - DXB - MLE - CMB

Příspěvek od johnczech »

Pekne, pis to dal. Je jeste v Male ten " debilni" stupinek ostudy? Co ja se na nem nastal afurt jsem piskal a piskal. Kdo nebyl v Male, jde o bezpecnostni kontrolu, kde vas nechaji cca uprostred haly si stoupnout na zvysene misto (asi aby to vsichni videli) a tam vam delaji kontrolu. Pak mi napis na mail co noveho na SL.

martineek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, MEX
Stav: Offline

Re: PRG - DXB - MLE - CMB

Příspěvek od martineek »

Ahoj Johne :-) naštěstí jsme neměli tu čest, na stupínek vylézt, to bychom si vychutnali :-) Nevím jestli tedy tam ještě je. Jak si se na něj dostal Ty?? :-) Napíšu na email, jak dopadneme.

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 601
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: PRG - DXB - MLE - CMB

Příspěvek od firefly »

Podobný "stupínek" mají i na JFK, bohužel jsem měla tu čest na něm stát před 3 lety, měla jsem totiž kalhoty s napevnou všitým páskem, s kovovou sponou a tudíž jsem "pískala", takže mě odstavili na tento stupínek, tam mě nechali asi 5 minut jen tak stát, než přišla obrovitá černoška a důkladně mě prošácla, to vše za zvědavého přihlížení desítek cestujících. :D :D

johnczech
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 09. 04. 2010, 11:28
Oblíbené typy letadel: L 410 a vetsi
Pohlaví: muž
Bydliště: Malajsie - LGK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG - DXB - MLE - CMB

Příspěvek od johnczech »

firefly píše:Podobný "stupínek" mají i na JFK, bohužel jsem měla tu čest na něm stát před 3 lety, měla jsem totiž kalhoty s napevnou všitým páskem, s kovovou sponou a tudíž jsem "pískala", takže mě odstavili na tento stupínek, tam mě nechali asi 5 minut jen tak stát, než přišla obrovitá černoška a důkladně mě prošácla, to vše za zvědavého přihlížení desítek cestujících. :D :D

Jo ja taky piskal v Male prave kvuli kovovy prezce na kalhotach.


martineek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, MEX
Stav: Offline

Re: PRG - DXB - MLE - CMB

Příspěvek od martineek »

Tak jsem si říkal, než vyrazím znova do Asie, měl bych z tepla Prahy napsat, jak to dopadlo posledně... :-)

Tak tedy popořadě.

Po týdnů plném jednání a i alespoň třídenním tripu do vnitrozemí nastal po vydatné večeři v hotelu Galleface návrat do Prahy.

CMB - DXB
EK 349
B 777-300 ER
3:15 - 6:20
obsazenost economy cca 100%


Na letiště dorážíme v cca půl jedné po půlnoci, fronta na check-inu je už ale asi 100 metrů dlouhá. Chtěl jsem se odbavit on-line, ale ve večerním shonu jsem to prostě nestihl... Ve frontě na on-line check-in jsou 2 lidé, jdeme tam... Chtěl jsem vysvětlit pánovi, že jsme to prostě nezvádli, ale on nechtěl vědět vůbec nic a za 5 minut už máme boarding passy až do Prahy (cestou od přepážky slyšíme v té hodinové frontě češtinu, tak jím radíme, ať jdo také na on-line check in), jdeme tedy na bezpečnostní prohlídku a za dalších cca 10 minut jsme i s odjezdovým razítkem v dutty free zóně. I přes noční hodinu je zde živo. Váháme, zda-li si nedat masáž za cca 15 USD, nakonec ale odoláváme a jdeme si sednout blíž ke gate. V Colombu jsou samoobslužné internet kiosky, kde při troše štěstí (jsou celkem obsazené) můžete surfovat do alelůja, respektive do doby, než vás začnou hlásit v last call :-) Nakonec jdeme do poslední kontroly jako poslední. Letadlo letící ze Singapuru je plné cca 100%, respektive nevidím okolo nás volné místo. Objevuji samolepky - nerušit spím/budit na jídlo/budit na duty free. Nalepuji si na sedadlo nerušit spím. Po cca 10 minutách po původním čase odletu se nám ozve kapitán: dva lidé neprošli imigration, musíme najít jejich kufry a vyložit je, zpoždění cca 30 minut... Nakonec odlétáme v cca 3:30. Já po asi 10 minutách usínám... Budí mně až po cca 40 minutách letuška, ať si prý zvednu sedačku, že za mnou chtějí jíst (měl jsem jí dole o cca 10°....). Plním příkaz a snažím se v přesvětleném prostoru znova zabrat... nedaří se... začali docela slušné turbulence, protože jsme vlétli nad Arabské moře... Po asi půl hodině usínám a budím se těsně před přistáním. Rolujeme asi 20 minut po letišti, tak si můžeme prohlédnout všechny gaty kolem nového terminálu. Zastavujeme až na stojánce a na půdu Dubaje jdeme po schůdkách a do haly nás odváží autobus.

interiér B 777 před výstupem v DXB
interiér B 777 před výstupem v DXB

Při výstupu...
Při výstupu...
Při výstupu...
Při výstupu...
Bus na letišti.
Bus na letišti.
Nastupuje úklidová četa...
Nastupuje úklidová četa...


DXB - PRG
EK 139
A 330-200 ER
10:30 - 14:30
obsazenost economy cca 80%

Rychle projdeme přes všechny security a jdeme si najít nějaký volný stůl na snídani. V tuto dobu je v Dubaji neskutečný šrumec, všechny obchody a restaurace praskají ve švech, nakonec dáváme za vděk Burger Kingu, kde nacházíme jeden volný stolek. Po snídani se dáme do hledání lehátka, abychom ještě částečně dospali předchozí nevysání z letadla. Boarding začíná načas, odlet už nikoliv a máme cca 30 minut zpoždění. Já ho skoro celý prospal a vzbudil jsem se právě v čas, na prahu dráhy, když jsme se odlepili. Bohužel zjišťuji, že nefunguje air show. Opět letadlo vypadá velmi opotřebovaně, moje sedačka má tentokrát problém se stolečkem, který se každou chvíli samovolně uvolňuje. Další problém je štelování úrovně sedačky v oblasti bederní páteře, které se mi podaří zprovoznit až za asistence letušáka a i tak mě celou cestu tlačí do zad. Letíme cca na trase záliv - Kuwait - Irák - možná kousek Sýrie - Turecko - Černé moře - Rumunsko - Maďarsko - Slovensko a ČR. Oběd je nám podáván cca nad Irákem a je opět velmi chutný. Já celou cestu střídavě spím. Nad Slovenskem začínají poměrně silné turbulence a při přiblížení do Prahy, kde silně prší to s letadlem docela slušně hází. Přistání je vyosené cca o 15°, což asi není nic nenormálního. Naše cesta končí v zatažené Praze 50ti minutovým čekáním na kufry (prvních cca 20 kufrů vyjelo po cca 10ti minutách, pak dlouhá pauza, že by cigárko, nebo dvě? a po dalších cca 20ti minutách začaly jezdit další kufry, ale jako šafránu)....

Interiér A330 na lince DXB - PRG
Interiér A330 na lince DXB - PRG
Dubaj
Dubaj
Dubaj
Dubaj
Irák
Irák
asi taky ještě Irák
asi taky ještě Irák
Někde nad Moravou
Někde nad Moravou
Na letišti v Praze
Na letišti v Praze


Co říci k Emirates na závěr -
+ kvalita jídla (fakt mi chutnalo, kromě snídaně na trase do MLE, být ještě malej tak řeknu doslova bléééé)
+ IFE na letech po Asii
+ vstřícnost letušky na lince PRG - DXB
- probuzení letuškou na letu CMB - DXB
- IFE na letu PRG - DXB
- sedačky na letu PRG - DXB - PRG
- ten komu trvá vyndat kufr 50 minut (po našem příchodu k pásu), by se měl jít školit do Colomba, kde jim to trvalo 5 minut (ale možná jsme měli jen kliku, že jsme byli v první várce a v Praze v té poslední, ale nebyli jsme zdaleka poslední)


Odpovědět