Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Odpovědět
Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Stav: Offline

Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od Atlas »

Konečně přidávám 1. část slíbeného reportu viewtopic.php?f=42&t=2418&start=225#p132565 z "prodlouženého" Adventu v Pacifiku via Jižní Korea.
Chtěli jsme se vypravit na nejvzdálenější místo na světě od Střední Evropy, což nám vycházelo právě do oblasti Jižního Pacifiku nebo na Nový Zéland. Na Zélandu teprve bylo jaro a proto jsme nakonec vybrali Oceánii.
Nalétali jsme skoro 37.000km a ve vzduchu jsme strávili celkem okolo 50 hodin. Rozložili jsme si cestu tak, abychom vždy (kromě přestupů v ICN) před přeletem měli několik dnů pobytu na relax.

Do prvního cíle (a první postele) v NAN na Fidži nás čekalo skoro 18.000km
Do prvního cíle (a první postele) v NAN na Fidži nás čekalo skoro 18.000km

Do prvního cíle (a první postele) v NAN na Fidži nás čekalo skoro 18.000km
Do prvního cíle (a první postele) v NAN na Fidži nás čekalo skoro 18.000km

Přítelkyně už měla s Korean zkušenosti, tak BiBimBap, servírovaný pár desítek minut po startu jí udělal velikou radost:-)
Přítelkyně už měla s Korean zkušenosti, tak BiBimBap, servírovaný pár desítek minut po startu jí udělal velikou radost:-)

Já jsem vsadil na beef (fotku zařadím dále) a ještě víc ocenil nový  a pohodlný Triple 777 při představě tří kalendářních dnů na cestě, nežli opět uvidím pevnou postel...
Já jsem vsadil na beef (fotku zařadím dále) a ještě víc ocenil nový a pohodlný Triple 777 při představě tří kalendářních dnů na cestě, nežli opět uvidím pevnou postel...

Ocenili jsme i fakt, že četné cestující menší asijské děti se během přeletu více pásem chovají klidněji, nežli rozmazlení a hyperaktivní malí Evropené. Takže cesta rychle a v klidu ubíhala.
Ocenili jsme i fakt, že četné cestující menší asijské děti se během přeletu více pásem chovají klidněji, nežli rozmazlení a hyperaktivní malí Evropené. Takže cesta rychle a v klidu ubíhala.

Cestovali zejm. vietnamské rodiny, ale i Japonci a samozřejmě Korejci. Bělochů bylo přibližně 20-30%. Obluha je v Korean tradičně perfektní, ale k tomu se ještě dostanu.
Cestovali zejm. vietnamské rodiny, ale i Japonci a samozřejmě Korejci. Bělochů bylo přibližně 20-30%. Obluha je v Korean tradičně perfektní, ale k tomu se ještě dostanu.

Po přistání jde vše velice hladce. Informace a navigace na letišti v Incheonu je asi jedna z nejlepších na světě.
Po přistání jde vše velice hladce. Informace a navigace na letišti v Incheonu je asi jedna z nejlepších na světě.

Podle očekávání cca 70% cestujících dále transitovalo.
Podle očekávání cca 70% cestujících dále transitovalo.

JV Asie se stává nejdůležitějším centrem světa a podle toho i vybavení Korean a letiště v Incheon vypadá. Konkurence v nedaleké Číně by jistě každé klopýtnutí rychle využila.
JV Asie se stává nejdůležitějším centrem světa a podle toho i vybavení Korean a letiště v Incheon vypadá. Konkurence v nedaleké Číně by jistě každé klopýtnutí rychle využila.

Těžko si lze představit službu, která by v transitním prostoru ICN chyběla. Stejně tak i ochota vysoce kompetentního personálu. V naprosté většině je vše zdarma nebo za celkem rozumné ceny.
Těžko si lze představit službu, která by v transitním prostoru ICN chyběla. Stejně tak i ochota vysoce kompetentního personálu. V naprosté většině je vše zdarma nebo za celkem rozumné ceny.

Ve 4. patře transitu je relaxační area s lůžky, sprchami a dalšími užitečnými službami. Není tedy nutné zevlovat mezi cestujícími, co už čekají na boarding o něco níže.
Ve 4. patře transitu je relaxační area s lůžky, sprchami a dalšími užitečnými službami. Není tedy nutné zevlovat mezi cestujícími, co už čekají na boarding o něco níže.

Všude jsou uvedeny transparentní ceny nebo podmínky. Chytračení nebo nedostatečná kapacita u služeb, co jsou zdarma se tu nepěstuje.
Všude jsou uvedeny transparentní ceny nebo podmínky. Chytračení nebo nedostatečná kapacita u služeb, co jsou zdarma se tu nepěstuje.

Jediným otazníkem je téměř "monokultura" dominující společnosti Korean.
Jediným otazníkem je téměř "monokultura" dominující společnosti Korean.

Internet a WIFI ve všech prostorách zadarmo je samozřejmostí.
Internet a WIFI ve všech prostorách zadarmo je samozřejmostí.

Provideři se předhání i v různých high-tech koutcích. Neměl jsem ale energii je podrobněji zkoumat. Raději jsme si na těch nekolik málo hodin pohověli v lehátkách, protože se náš druhý den na cestě začal pomalu chýlit k večeru.
Provideři se předhání i v různých high-tech koutcích. Neměl jsem ale energii je podrobněji zkoumat. Raději jsme si na těch nekolik málo hodin pohověli v lehátkách, protože se náš druhý den na cestě začal pomalu chýlit k večeru.

Největším markantem INC je klid, ticho, pohoda a prostor. Jestli takové bude "Asijské století" - tak honem sem s ním...
Největším markantem INC je klid, ticho, pohoda a prostor. Jestli takové bude "Asijské století" - tak honem sem s ním...

Při nástupu do letadla ještě více ubylo Evropanů. Příjemné bylo představování se s milými japonskými penzistkami, které seděli za námi. Evropané a Američané si hrají na zaneprázdněné a důležité, tady je usazování se v pohodě, s mnoha úsměvy, komplimenty. Roztomilé dámy nás hned chválili a obdivovali, že jsme se vydali na takovou dálku a pořád jsme čilí.
Při nástupu do letadla ještě více ubylo Evropanů. Příjemné bylo představování se s milými japonskými penzistkami, které seděli za námi. Evropané a Američané si hrají na zaneprázdněné a důležité, tady je usazování se v pohodě, s mnoha úsměvy, komplimenty. Roztomilé dámy nás hned chválili a obdivovali, že jsme se vydali na takovou dálku a pořád jsme čilí.

Čekalo nás dalších přes 8.000km k nejbližší posteli. Pomalu se začala únava hlásit o slovo.
Čekalo nás dalších přes 8.000km k nejbližší posteli. Pomalu se začala únava hlásit o slovo.

Kapitán (Brit nebo Kanaďan podle akcentu) se s námi vznesl nad Japonské moře k další datové hranici během několika hodin. Směrem tam jsme přišli za 24 hodin na cestě o 12 biologických hodin. Jediné, co nás těšilo, že velice lehce bude v cíli vědět, kolik je ve Střední Evropě, když posun bude těmto 12 hodinám roven... A můžeme si klidně nechat na ručičkových hodinkách domácí čas, aniž se spleteme...
Kapitán (Brit nebo Kanaďan podle akcentu) se s námi vznesl nad Japonské moře k další datové hranici během několika hodin. Směrem tam jsme přišli za 24 hodin na cestě o 12 biologických hodin. Jediné, co nás těšilo, že velice lehce bude v cíli vědět, kolik je ve Střední Evropě, když posun bude těmto 12 hodinám roven... A můžeme si klidně nechat na ručičkových hodinkách domácí čas, aniž se spleteme...

Nad Japonskem jsem hodně šněrovali, nejdřív ostře na východ, pak téměř na JJZ, znovu na východ až SSV a pak teprve na jih. Nějaký záhadný smysl to asi z pohledu kapitána mělo...
Nad Japonskem jsem hodně šněrovali, nejdřív ostře na východ, pak téměř na JJZ, znovu na východ až SSV a pak teprve na jih. Nějaký záhadný smysl to asi z pohledu kapitána mělo...

Obsluha na palubách Korean je prostě skvostná! Letušky se můžou rozdat a uběhat. Vychován americkými létajícími "samoobsluhami" jsem se setkával s nepochopením, proč se "obtěžuji", když stačí přece zazvonit a ony mi velice rády dolejí, přinesou ubrousek, přidají to a zase tamto... Není divu, že se Korean takhle vyšvihl během několika let na jednu z nejlepších aerolinek světa!
Obsluha na palubách Korean je prostě skvostná! Letušky se můžou rozdat a uběhat. Vychován americkými létajícími "samoobsluhami" jsem se setkával s nepochopením, proč se "obtěžuji", když stačí přece zazvonit a ony mi velice rády dolejí, přinesou ubrousek, přidají to a zase tamto... Není divu, že se Korean takhle vyšvihl během několika let na jednu z nejlepších aerolinek světa!

Tady je slíbený "evropský" beef, který jsem konzumoval i na cestě z PRG-ICN. V magazínu jsou i harmonogramy "krmení" mezi různými světovými destinacemi, kdyby je cestující po hlášení při počátku letu přeslechl. Lépe se tak plánují pokusy o spánek... Prostě asijská preciznost a až servilnost - namísto západní laxnosti a nadutosti...
Tady je slíbený "evropský" beef, který jsem konzumoval i na cestě z PRG-ICN. V magazínu jsou i harmonogramy "krmení" mezi různými světovými destinacemi, kdyby je cestující po hlášení při počátku letu přeslechl. Lépe se tak plánují pokusy o spánek... Prostě asijská preciznost a až servilnost - namísto západní laxnosti a nadutosti...

S přítelkyní oba víme, že alkohol na longhaulech nemá co dělat, ale když skvělé Chardonnay z Nového (australského) světa je na palubách Korean bezedné! Jak to ti Korejci dělají, že nezkrachují?!
S přítelkyní oba víme, že alkohol na longhaulech nemá co dělat, ale když skvělé Chardonnay z Nového (australského) světa je na palubách Korean bezedné! Jak to ti Korejci dělají, že nezkrachují?!

Možná díky Chardonnay, možná skvělé a milé obsluze, ale z kůže jsem za těch skoro 20 letu téměř non-stop nevyskočil. Slyšel jsem i češtinu z předních řad, ale nevím, zda krajané také letěli jako my bez přespání v Soulu. A už tu byl východ slunce pod rovníkem v Pacifiku!
Možná díky Chardonnay, možná skvělé a milé obsluze, ale z kůže jsem za těch skoro 20 letu téměř non-stop nevyskočil. Slyšel jsem i češtinu z předních řad, ale nevím, zda krajané také letěli jako my bez přespání v Soulu. A už tu byl východ slunce pod rovníkem v Pacifiku!

Docela jsem se na rozednění těšil, ale jen jsem na nás přivolal další atak krmení a opečovávání, vyplňování přistávacích fidžijských karet. V dalších týdnech jsme je vyplňovali v Pacifiku před každým přistáním. S láskou jsme vzpomínali na milou a pohostinnou EU!
Docela jsem se na rozednění těšil, ale jen jsem na nás přivolal další atak krmení a opečovávání, vyplňování přistávacích fidžijských karet. V dalších týdnech jsme je vyplňovali v Pacifiku před každým přistáním. S láskou jsme vzpomínali na milou a pohostinnou EU!

Kapitán s námi začal třetí kalendářní den naší non-stop cesty nacvičovat průlet minicyklonkama... Asi nám chtěl doplnit adrenalin a připravit na horší chvíle, které nás nakonec skoro za pár týdnů neminuly... Stáčeli jsme se, stoupali a klesali jako čamrdy. Už jsem se fakt do postele těšil (i když bylo lokální ráno)
Kapitán s námi začal třetí kalendářní den naší non-stop cesty nacvičovat průlet minicyklonkama... Asi nám chtěl doplnit adrenalin a připravit na horší chvíle, které nás nakonec skoro za pár týdnů neminuly... Stáčeli jsme se, stoupali a klesali jako čamrdy. Už jsem se fakt do postele těšil (i když bylo lokální ráno)

Teprve nad letištěm v Nadi na Fidži se mraky jakž takž rozestoupily. Jó tropy vypadají z pár set metrů téměř jako domovina. Vedro a prádelna se maskuje pod nima...
Teprve nad letištěm v Nadi na Fidži se mraky jakž takž rozestoupily. Jó tropy vypadají z pár set metrů téměř jako domovina. Vedro a prádelna se maskuje pod nima...

Byl jsem natolik uondaný, že jsem resignoval na převlékání se za letu do "karibského" úboru. Klimatizovaný chobot po přistání jsem málem zlíbal radostí. Tuším, že je v NAN jen jeden a asi je k disposici jen long haulům...
Byl jsem natolik uondaný, že jsem resignoval na převlékání se za letu do "karibského" úboru. Klimatizovaný chobot po přistání jsem málem zlíbal radostí. Tuším, že je v NAN jen jeden a asi je k disposici jen long haulům...

Fronta trvala skoro hodinu, protože jsme "nebojovali". Stačí pas, zpáteční letenka, zadat jméno hotelu a vízum je zdarma na místě na čtyři měsíce...
Fronta trvala skoro hodinu, protože jsme "nebojovali". Stačí pas, zpáteční letenka, zadat jméno hotelu a vízum je zdarma na místě na čtyři měsíce...

V Pacifiku i Austrálii jde řešit zásoby v Duty Free i při příletu. My se zásobili raději už v ICN. Kvóta je 2,25 litru šnapsu na hlavu. Na Fidži se celníci na dovážené "zásoby" ptají, ale bělochy jsem zavazadla otevírat na immigration neviděl.
V Pacifiku i Austrálii jde řešit zásoby v Duty Free i při příletu. My se zásobili raději už v ICN. Kvóta je 2,25 litru šnapsu na hlavu. Na Fidži se celníci na dovážené "zásoby" ptají, ale bělochy jsem zavazadla otevírat na immigration neviděl.

Kurzy jsou po celém soustroví téměř totožné. Nikde jsme se nesetkali s nějakým "špekem" nebo záludností. Japonské roztomilé dámy se nahrnuli k první směnárně v transitu a my s nimi. Fidži (naše první destinace při Adventu v Pacifiku) nám ukazovalo od příletu jen tu nejlaskavější tvář!
Kurzy jsou po celém soustroví téměř totožné. Nikde jsme se nesetkali s nějakým "špekem" nebo záludností. Japonské roztomilé dámy se nahrnuli k první směnárně v transitu a my s nimi. Fidži (naše první destinace při Adventu v Pacifiku) nám ukazovalo od příletu jen tu nejlaskavější tvář!


Přístě (a v dalších dílech) se s Vámi rád podělím o zkušenosti z Fidži, Nové Kaledonie, Vanuatu, Austrálie a cesty zpátky přes Koreu (to již i s overlayerem poblíž ICN)...


ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od ogan »

pěkný, ale zajímalo by mě jaká byla vytíženost letu PRG - ICN :?:
Naposledy upravil(a) ogan dne 14. 01. 2011, 23:47, celkem upraveno 1 x.

Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Stav: Offline

Re: Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od Atlas »

ogan píše:pěkný, ale zajímalo by mě jaká byla vytíženost letu PRG - INC :?:


Sacoval bych tak 99,99%. Letelo hodne malych deti s rodici. Tak se radeji jistim...

Druhy segment ddto...jen deti (ke spleteni) uz bylo daleko mene...

RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od RadekFM »

Díky za TR, tak to mám rád, žádné dlouhé slohy, okomentovaná fotka potěší daleko více. Kolik to stálo prosímtě, to musel být ranec ne ?

Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Stav: Offline

Re: Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od Atlas »

RadekFM píše:Díky za TR, tak to mám rád, žádné dlouhé slohy, okomentovaná fotka potěší daleko více. Kolik to stálo prosímtě, to musel být ranec ne ?


Ahoj Radku, my jsme nakonec leteli vse na standby (zamestnanecke) letenky, kde nemas zadnou jistotu, ze nakonec poletis. Dost dlouho jsme se rozhodovali, protoze "normalni" zpatecni letenka PRG-NOU stoji "jen" cca 1.000€ (PRG-CDG-ICN-NOU-KIX-CDG-PRG)!, jestli to tedy na standby vubec stoji za to... A mame i hodne neproletenych vernostnich mil za moje sluzebni cesty s ruznyma aliancema. A navic se v Pacifiku leta celkem levne, pokud vyuzijes nejake "special offer". Hlavne jsme se i bali, ze se na standby nedostaneme zpatky vcas pred vanoci, coz se celkem malem o fous i potvrdilo. O cemz se rozepisu na konci reportu. Ale meli jsme hodne nevyuzitych stanby letenek, tak jsme se je rozhodli udat a vyuzit na nejvzdalenejsim miste od Stredni Evropy.

Takze do Pacifiku a zpatky se lze dostat i na standardni letenku za cca 25.000,-CZK/hlavu v premier couch... Kamarad se tam za nami chystal, tak proto vime i tuhle cenu.


yangzhening
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 04. 11. 2010, 06:56
Oblíbené typy letadel: TU-154M, TU-204
Pohlaví: muž
Bydliště: Jiamusi 佳木斯
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od yangzhening »

Fajn reklama:D Jo, kdyby všechny reklamy byly takhle krásně pravdivý :lol: :thumbup:

Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Stav: Offline

Re: Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od Atlas »

yangzhening píše:Fajn reklama:D Jo, kdyby všechny reklamy byly takhle krásně pravdivý :lol: :thumbup:

:wave: :crazy: :clap:
??? Proste to tak bylo... Ted jsem za minutu nasel PRG-NOU-PRG u za <20.000,- CZK/pax:

Fare 1: Carrier AF SCZAFRT PRG to NOU (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code W, S, K
Covers PRG-CDG (Premium coach), CDG-KIX (Premium coach), KIX-NOU (Coach)
3 750,00
Fare 2: Carrier AF SCZAFRT NOU to PRG (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code K, S, W
Covers NOU-KIX (Coach), KIX-CDG (Premium coach), CDG-PRG (Premium coach)
3 750,00
AF YQ surcharge (YQ) 9 424,00
French Aviation Civile Tax (FR) 290,00
French International Passenger Service Charge (QX) 494,00
French Airport Tax (FR) 634,00
Czech Embarkation Tax (CZ) 525,00
New Caledonia Passenger Service Charge (NC) 480,00
New Caledonia International Airport Tax (FR) 329,00

Subtotal per passenger 19 676,00
Number of passengers x2

TOTAL AIRFARE & TAXES 39 352,00 :thumbup:

Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Stav: Offline

Re: Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od Atlas »

yangzhening píše:Fajn reklama:D Jo, kdyby všechny reklamy byly takhle krásně pravdivý :lol: :thumbup:

:wave: :wave: :wave:

I stranka Air France o par minut pozdeji:-)
I stranka Air France o par minut pozdeji:-)

:wave: :wave: :wave:

yangzhening
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 04. 11. 2010, 06:56
Oblíbené typy letadel: TU-154M, TU-204
Pohlaví: muž
Bydliště: Jiamusi 佳木斯
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od yangzhening »

Já právě věřím. Myslel jsem to trochu jinak. Je to taková óda na Korean, kterej mám moc rád... :)

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od whiskey »

Atlas píše:Subtotal per passenger 19 676,00
Number of passengers x2

TOTAL AIRFARE & TAXES 39 352,00 :thumbup:


:shock:
a nieco so *A by za tu cenu nebolo?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Advent v Pacifiku (PRG-ICN-NAN-NOU-VLI-BNE-SYD-ICN-PRG)

Příspěvek od flyingblue »

Atlas píše:
yangzhening píše:Fajn reklama:D Jo, kdyby všechny reklamy byly takhle krásně pravdivý :lol: :thumbup:

:wave: :crazy: :clap:
??? Proste to tak bylo... Ted jsem za minutu nasel PRG-NOU-PRG u za <20.000,- CZK/pax:

Fare 1: Carrier AF SCZAFRT PRG to NOU (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code W, S, K
Covers PRG-CDG (Premium coach), CDG-KIX (Premium coach), KIX-NOU (Coach)
3 750,00
Fare 2: Carrier AF SCZAFRT NOU to PRG (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code K, S, W
Covers NOU-KIX (Coach), KIX-CDG (Premium coach), CDG-PRG (Premium coach)
3 750,00
AF YQ surcharge (YQ) 9 424,00
French Aviation Civile Tax (FR) 290,00
French International Passenger Service Charge (QX) 494,00
French Airport Tax (FR) 634,00
Czech Embarkation Tax (CZ) 525,00
New Caledonia Passenger Service Charge (NC) 480,00
New Caledonia International Airport Tax (FR) 329,00

Subtotal per passenger 19 676,00
Number of passengers x2

TOTAL AIRFARE & TAXES 39 352,00 :thumbup:


A neco, co neni v premium economy, by nebylo? :-)


Odpovědět