PRG-LAX s LH

julius
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 01. 01. 2011, 23:51
Oblíbené typy letadel: A340-600
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Stav: Offline

PRG-LAX s LH

Příspěvek od julius »

PRG 12:00 CET. „Systémy nefungují“, oznámila mi s překvapivě opravdu vlídným úsměvem slečna za přepážkou LH Business Class check in v Ruzyni. Nevadí, napadlo mě, není to poprvé, a zavádím konverzaci na téma mé četné lety PRG–LAX, které ze mě, spolu s ňákou Asií, během 16ti měsíců po pěkných 76,331 proletěných mílích, udělali Senátora (Star Alliance). O poznání vyděšenější (a také ošklivější a těžší) paní za mnou, na cestě ex MUC do SFO, se rozklepala nervozitou a oba dva pány, kteří ji na check in eskortovali, stálo hodně úsilí, aby ji dali dohromady. Mimochodem - oba dva vypadali jako její manžel, a myslím, že oba měli ten den velkou radost, neb paní odlétala do SFO podle vlastních slov „sama“. Porucha systému si nakonec vyžádala pouze ručně psanou vysačku PRG-MUC-LAX na mých dvou kufrech a nutnost zastavit se v MUC na LH Service Center pro následnou palubku do LAX.

Nejlepší konverzace celého letu přišla vzápětí na Security Fast Lane, kde jsem byl úředníky zpraven o tom, že dnes, rozuměj za pár minut, „budou vdolky“, a že se na ně všichni security staff strašně těší, a to hlavně proto, že u nich nehrozí, že budou přesolené jako včerejší znojemská. Popřál jsem dobrou chuť a přešel 50 kroků a patro nahoru do ČSA Crystal Lounge.
Nezastavuji se tu často, ale dnes jsem měl téměř 20 minut čas a uvítal možnost českého chlebíčku a becherovky těsně před třemi měsíci v USA, které mám před sebou. Nejedná se podle mě o Lounge v pravém smyslu, protože T2 v Ruzyni není přeci jen zásadní tranzitní letiště a netrpí tedy náporem cestujících, jako je tomu u velkých hráčů. Lounge je tu tedy spíše z povinnosti.

Vcelku vzato, CL je poměrně slušná. Nic víc, nic míň. Je prostorná, většinou téměř prázdná a barevně celkem příjemná, přestože se designově nemůže rozhodnout, zda chce být chladná, cool, profi či co, a trochu připomíná lounge first class Pendolino, plus jídlo. Vzhledem k limitovanému počtu návštěvníků je toto uloženo v lednicích oproti obvyklým otevřeným barům a sortiment se omezuje na 3 druhy chlebíčků, housku, máslo, džem a nějaké ty arašídy. Víno a tvrdý alkohol představuje horší standart. Jediné, co bych seriózně vytkl, je absence sektu. Ten je jak známo pitím, které v případných Gold či Platinum návštěvnících spolehlivě i po ránu zahubí stesk nad rozpadlými rodinami a osamělým životem za branou prostoru určeném jen pro osoby s PPV (platnou palubní vstupenkou).

Po dvaceti minutách strávených na internetu přichází nenáviděný feeder. Ten je jediným problémem mého obvyklého spojeni PRG–LAX ex MUC. Poměrně staré, hlučné a nepohodlné DASHe Augsburg Airways, která pro LH tuto linku operuje, jsou na cestě TAM otravné, a na cestě ZPĚT nenáviděné. Vzhledem k počasí v ČR je velmi nepříjemný zdlouhavý boarding pomocí autobusu a malé kluzké schody do letadla. Na cestě zpět má tento feeder navíc deprimující psychologický efekt: z velkého města (LAX) se velkým letadlem (A340-600) se dopravíte do menšího města (MUC), abyste se pak vrtulovým letadýlkem dopravili do krásného, ale přeci jen ještě menšího města (PRG). Prahu miluji, ale pocitový downgrade při návratech je lehce deprimující.

Dnes tomu však bylo jinak. Augsburgové výjimečně na 50ti minutový let PRG-MUC nasadili Embraer 195, který se v Praze objevuje spíš vzácně. Jedinou nevýhodou vítané změny bylo, že se let zkrátil z 50ti minut na 39, a tak na cruising altitude servis zbylo pouhých 16 minut. Jak je ale v LH feederech zvykem, i na ten došlo a personál se tvářil, že rychlost, s jakou kolem sebe rozhazují výrobky Kraft foods, je standartní a normální. Vzhledem k tomu, že tentokrát jsem letěl za senátorské vouchery, čili upgradovaný z V do C, feeder jsem odseděl na 7C čili v eco. U MUC feederu stejně nejde seriózně uvažovat o žádném business servisu. Nechyběl mi a kdybych nemusel, nikdy bych si ho neplatil.

Dovolím si odbočku: proč lítat PRG-LAX ex MUC. Lítám především do Severní Ameriky a na přestupních letištích v Německu jsem strávil již poměrně hodně času. Moje nejoblíbenější je staré a malé DSL s nejlepší smoking lounge přímo v business lounge, ale bohužel z něj se lítá především JFK, ORD nebo MIA. Do LAX lze letět pouze ex FRA nebo ex MUC. V tomto souboji pro mě vyhrává MUC na celé čáře. Nemá sice punc známého cool intl letiště jako má FRA, CDG či LHR, ale je to letiště po všech mých zkušenostech opravdu kvalitní. Chybí na něm věčný rekonstrukční chaos a shon FRA, zloději kufrů CDG (v tomto případě již nelze mluvit o zlodějině, pouze o lidech, kteří si prostě otevřou váš kufr a vezmou z něj co je potřeba, pak ho zase zavřou a pošlou dál, nazval bych je „výběrčími“), či totální, letos v zimě 2010 opět prokázaná, nespolehlivost LHR.

MUC je letiště, na kterém máte pocit, že jste na planetě LH. Vše je LH, vše je německé, čisté, precizní, trochu nudné, přiznávám, ale ve výsledku velmi funkční a spolehlivé. Když jsem se ex MUC před měsícem vracel do PRG byl jsem kvůli kalamitě nucen na letišti nocovat. Zatímco ve stejný večer ve FRA spalo 4000 paxů na zemi v terminálu, v MUC nás všechny celkem bez výraznějšího problému ubytovali v značně naddimenzovaném novém NOVOTELU. Zkrátka MUC je menší, nemá sice tak jako FRA v céčku prďácké individuální Business Lounge, z kterých se jde přímo do letadla, ale má svůj styl a řád a zatím na něm vše funguje, včetně četných smoking loundží, do kterých se nemusíte před odletem vracet přes security kontrolu, jako je tomu na céčku ve FRA. Příjemným detailem, který jsem zatím viděl pouze v MUC, jsou stánky s kávou, čajem a novinami zdarma pro všechny, rozmístěné po celém terminálu; náklad nula, efekt sto.

Feeder mám za sebou, stejně jako zastávku na Service Center, a můžu přes značně předimenzovanou pasovku (další výhoda MUC), směřovat do Senator Lounge. Roztomilé je, že v MUC mají na pasovce již 16 měsíců vyvěšené tři fotky stále hledaných teroristů. Buď je zapomněli sundat, nebo ti chlapci fakt umí zdrhat, anebo noví teroristé nejsou k dispozici.
Senator Lounge MUC. Zde pro mě psychologicky cesta začíná. Lounge není moc velká, ale na počet Senátorů bohatě stačí. Standartní open bar stejný jako v Business lounge, nadstandartní open výčep na bavorské pivo a několik teplých i studených bufetů včetně polévky, bavorské sekačky a kuřecích křidélek. Sám většinou volím něco lehčího, dnes vyhrál tuňákový salát a sekt (opravdové champagne bude až na palubě, případně ve First Class lounge… no všeho do času).
Senator lounge má zamykatelné skříňky jako na plovárně. Z obvykle upachtěného nošení tašek spolu s talířky s jídlem a pitím se stává celkem příjemná nonšalantní činnost. Vedle skříněk jsou velké toalety, převlíkárny a sprchy. Nejbizarnější místo lounge je jakási odpočívárna. Temná místnost, kde se cestující mohou ponořit od spásné tmy a na chvíli si užít spánek.

Boarding bez zajímavostí, pouze imigrační předpohovor a druhá bezpečnostní kontrola pro lety do USA je opruz, ale už neřeším. Na palubě: load factor 100 % a to ve všech třídách kromě F (load factor 50%). Moje oblíbené A340-600 „jezevčík“ v konfiguraci 8F/60C/238Y. Sedím na 7G - moje oblíbená prostřední řada v business class. Je zima, nepotřebuji okénko, let je až nad Hudson Bay prakticky noční, jen nad částí Kanady trochu doháníme západ slunce čili vcelku stejně není na co koukat. Upřímně, nepatřím ke koukačům z okének, čili benefit nepotřeby kohokoli překračovat je pro mě prioritou.
Můj soused je fantastický indický důchodce se zářivě žlutou mikinou, která příjemně ladí s tmavě modrou sedačkou. Dožaduje se hindi filmu, naštěstí v LH vždy nějaký je. Podáme si ruce, pár úsměvů atd, nicméně vzápětí významně nasazuji sluchátka a zaposlouchávám se do relaxační hudby, abych hned na začátku nastavil striktní no-small-talk pravidla. Pán to podle všeho vítá a zbytek letu je, až na krátký moment, kdy mě polil mou vlastní vodou, bez konverzace.
Podobně jako na MUC se ani na palubě LH452 nic nemění. Ani k lepšímu, ani k horšímu. Zkrátka kvalitní standart, který má přesná pravidla a časový harmonogram. Let je zahájen konečně pravým šampaňským a překvapivými jemnými fórky personálu. Když mi věší kabát oznamují: „we do the pockets in flight“, míněno „kapsy vám vybereme až při letu“. Šéfka kabiny se jmenuje Roselle Herhold - cítím se jako u babičky – a když se Roselle přichází pozdravit, chápu proč.

Po vzletu, který je v A340-600 téměř neslyšitelný, začíná dvou a půl hodinový tanec kolem večeře. Osobně pro mě představuje highlight celé cesty. Po večeři už následuje jen hromada filmů, příležitostné předstírání práce na laptopu či tupé čtení čehosi. Večeře má, pokud počítám startovní oříšky, pět chodů. V prvním čtvrtletí 2011 se v LH vaří podle paní Ley Linster - lucemburské matróny, která vydala vlastní kuchařku, jejíž digest nám na konci večeře slavnostně předají v tištěné formě. Přes trochu anti-sexy koncept je pro mě Lea příjemnější než Business Class Swiss program „objevujeme švýcarské regiony“, kterým vévodí krevety ve sladkokyselé omáčce. Aby nedošlo k omylu, krevety miluji, jen ve spojení se švýcarskými regiony…?
Nejlepší jídlo v LH Business je podle mých zkušeností zásadně předkrm. I dnes – opravdu výborný pstruh se sladko-hořkou zeleninou a s výrazně citronovaným salátem z černé rýže je prostě a jednoduše mňamka, která navíc i dobře vypadá, na což u jídla dost dám (no nejen u jídla). Paní přes uličku si vybrala zvěřinovou terinu, která vypadá taky fajn, nicméně nezávidím. Pokračujeme výběrem ze tří hlavních jídel, z kterých si jako obvykle vybírám to nejslabší: krevety se sýrovým čímsi, listovým špenátem a tagliatelly. Stalo se mi to už potřetí, vždy si slíbím, že budu jíst jen ryby či seafood, a vždy mě to pak u hlavního jídla mrzí. Osobně doporučuji v případě LH v hlavním jídle neriskovat a vybrat si to s nadpisem LH Classics. Na tomto letu šlo o tradiční hovězí roládu se zeleninou a bramborovou kaší, vypadala dobře a chutnala, podle paní vedle mě, také velmi dobře. Zákusek už jsou standartní tři druhy sýrů a sladké profiteroly v čokoládovém a vanilkovém sirupu. Ani jeden z nich nenaštve ani neoslní. Post-zákusek na rozloučenou je jakýsi tarte s logem paní Linser. Tou dobou jsem už jako vždy přejeden čili nemohu hodnotit.
Super je však víno. Pro dnešek sem šel sice trapně do bílého (přes vánoce jsem trochu přibral) ale ani to nebylo k zahození. Obecně výběr ze šesti druhů vín - 3 bílé, 3 červené - je dostačující a nad Francií překvapivě vítězí Weiss Burgunder (býval ještě lepší Riezling) a v červených Chilský Cabernet (bývala také velmi dobrá Rioja). Uzavírám velkou sklenicí portského. Můj soused z Indie, který měl jídlo vegetariánské (vypadalo celkem dobře), si dává cognac s horkou vodou. Příště vyzkouším. Víno obecně je další věc, která mi v LH vyhovuje. Long hauly lítám někdy i v eco a i tam je vína dost a je poměrně kvalitní. Potěší i běžně otevřené láhve pro self service v galleys během letu.

Altitude 36.000 ft, let absolutně klidný, prozatím jsem zaregistroval pouze jeden drobný bump. Lehce uvolněn nad Islandem na hodinu usínám. Nevím proč, ale ať letím TAM či ZPĚT, vždy zaberu pouze nad Islandem, přestože je na obou cestách v úplně jiných hours in flight. Ostrov má na mě asi nějaký specifický psychologický vliv. Nikdy jsem jej tudíž neviděl. A upřímně, ani po tom netoužím.
Výběr filmů, ve srovnání třeba se Swiss, lehce podprůměrný. Mám však metodu, že v kinech „na zemi“ zásadně nechodím na tzv. blockbustery, protože vím, že je vždy budou mít právě v letadlech. Všechny velké filmy od Titaniku po Avatara sem viděl na palubách LH (jeden v China Airlines), a tak šetřím za lístky.
Protože nejsem velký spáč, dvanáctihodinový let je na mě dlouhý v jakékoli cestovní třídě. Po osmi hodinách se mi začínají ozývat bederní plotýnky. Procházím se po letadle a užívám si nahoru a dolu po schodech na toalety v economy. Na A340-600 mi přijde pikantní, že se v něm jde po schodech dolu na záchody zatímco v 747-400 či třistaosmdesátce se jde po schodech nahoru do F. Zastavuji se v galleys a obhlížím průběžné snacky, nějaké wrappery, dorty a ovoce. Ok, ale nemám hlad.
Pouštím masáž do sedadla a další tři hodiny přeskakuji, jak ve své paměti, tak v tomto reportu. Před klesáním následuje závěrečný snack. Výběr hot či cold. Dávám cold, nic závratného, losos a výběr cold cuts a zeleniny. Teplý byl cibulový koláč, který příště dám, ať si imigrační úředník užije. Na víno či další alkohol už nemám chuť. Závěrečný tradiční Cheese Cake je dobrou tečkou. Landing absolutně on time, ještě nikdy to nebylo jinak. Celkový dojem opakovaně 80 %.

Na skytrax sem se dočetl, že LH business class je jednou z nejhůře hodnocených. Nevím. Sám bych také raději létal se Singapore Airlines, nicméně na lince PRG–LAX mi routing přes SIN přijde trochu krkolomný. Konkurence do Severní Ameriky je při letech z ČR poměrně malá, čili není moc co objevovat. AF lítá přes CDG, které nemám rád stejně jako Sky Team frequent flyer program. BA má servis v C lepší, nicméně v Q, Y nebo i v Business také o dost dražší a navíc to LHR. KLM nepovažuji za opravdovou leteckou společnost pro long hauls. LAX lítají s velmi starým B747-400 Combi, které je prostě a jednoduše dobytčák naložený harampádím, k němuž přibalili pár zoufalých cestujících a navíc má jen dvě třídy servisu. No a tím nám to končí.
S třemi lety denně PRG–LAX je LH povšechně nejlepší volbou a Miles and More je podle mě nejlepší VP na trhu. Letěl jsem také se Swiss, který má servis kvalitnější, nicméně jejich jeden let denně v praxi téměř neumožňuje na poslední chvíli měnit data odletů, což je jednou z mých priorit (často měním i hodinu před odletem). Nakonec J - Swiss Business Flex (!) sem si právě pro dnešní let původně koupil. Potřeboval jsem posunout o jeden den odlet a byl sem i jako Senátor požádán o doplacení do D (cca 35 tisíc kč plus per leg). Letenku sem vztekle vrátil a den před odletem koupil opět LH.

LAX má spolehlivě nejhorší mezinárodní terminál na světě, a to počítám i terminál v indické Kalkatě, který je sice podobný letišti v Pardubicích, ale je alespoň roztomilý. Starý, totálně poddimenzovaný LAX Tom Bradley International terminál ani po nedávné rekonstrukci absolutně nezvládá nápor čínských, arabských, jihoamerických a evropských letů. Průměrná doba od IN PARK po spásné opuštění terminálu je 120 minut!!! Šílené fronty na immigration střídají ještě děsivější fronty na výstupní luggage inspection. Všude se povalují ohavné ve Word98 vyrobené cedulky „Welcome to Los Angeles“, které při tomto chaosu a po procestovaných dvaceti hodinách působí jako provokace. V terminálu je navíc z bezpečnostních (rozuměj buzeračních) důvodů zablokován telefonní signál, takže si čas strávený ve frontě lze krátit maximálně…stáním ve frontě.
K nepříjemnému dojmu je ještě třeba připočíst otravné otázky úředníků, kteří vás za každých okolností považují za člověka, který si přijel ilegálně vydělávat do McDonalds. Můj kamarád, který mě v LAX v zimě navštívil, to okomentoval slovy, „nechtěli mě pustit, protože sem bílej.“ Welcome to USA. Je 21:15 PST a konečně se otevírají dveře terminálu...
Naposledy upravil(a) julius dne 23. 01. 2011, 22:31, celkem upraveno 1 x.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od Globik »

Pěkné. Když k tomu ještě přičteme, že je to Tvůj první příspěvek tady :clap:

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od gr09 »

Vyborny a ctivy report! Precetl jsem to jednim dechem, vsechny z popisovanych letu a letist znam, ze jsem si to predstavoval a nepotreboval fotky :)

Lety z Evropy do USA jsou obecne tragedie (ok, mozna v F ne, ale to ja bohuzel nemohu posoudit), mozna az bude Delta posilat A330, tak by to mohlo byt zajimavejsi.

julius píše:Příjemným detailem, který jsem zatím viděl pouze v MUC, jsou stánky s kávou, čajem a novinami zdarma pro všechny

To je i ve FRA.

julius píše:LAX má spolehlivě nejhorší mezinárodní terminál na světě

Haha, to jsem si po prvni navsteve LAX rikal take a dodnes jsem na horsi terminal nenarazil.

context
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1391
Registrován: 26. 02. 2007, 23:47
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od context »

príjemný report :thumbup:

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od cocik »

Moc peknej report, jenom prosim trochu vychytej ty hrubky - je jich tam dost a bijou do oci :D


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2204
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od pavelpmi »

Cociku, něco z toho je asi schválně. Spíš aby to bylo jenom v jednom jazyce. Mně osobně připadá hodně rušivé, když v jedné české větě (tedy alespoň se to o ní má předpokládat) jsou čtyři z pěti slov anglická, obzvlášť když to jsou slova v češtině naprosto běžná. To se mi zdá škoda, když už si autor dá tu práci se sepsáním reportu.

Jinak díky za zprostředkování postřehů, zážitků a pocitů! :thumbup:

Bohužel jsi mě nepotěšil, pořád čekám, kdy někdo napíše, že LAX není přece tak strašné. :lol: Čeká mě první cesta do USA a můj první kontakt se Spojenými státy bude bohužel právě tam. Tak musím doufat, že třeba na T2 to bude třeba o něco málo lepší.

Dík za report.
Naposledy upravil(a) pavelpmi dne 23. 01. 2011, 19:05, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od Globik »

pavelpmi píše:Bohužel jsi mě nepotěšil, pořád čekám, kdy někdo napíše, že LAX není tak přece strašné. :lol: Čeká mě první cesta do USA a můj první kontakt se Spojenými státy bude bohužel právě tam. Tak musím doufat, že třeba na T2 to bude třeba o něco málo lepší.
Dík za report.
Já Ti to klidně napíšu :D Ale na rozdíl od Tebe jsem jen přestupoval z vnitrostátního na vnitrostátní let a měl jsem jen asi hodinu a čtvrt, tak jsem si dal něco k snědku, protáhl se, zkusil najít poštovní schránku a zase nastoupil. Na tom nemají co zkazit :)

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od cocik »

pavelpmi píše:Cociku, něco z toho je asi schválně. Spíš aby to bylo jenom v jednom jazyce. Mně osobně připadá hodně rušivé, když v jedné české větě (tedy alespoň se to o ní má předpokládat) jsou čtyři z pěti slov anglická, obzvlášť když to jsou slova v češtině naprosto běžná. To se mi zdá škoda, když už si autor dá tu práci se sepsáním reportu.


Hovorovej jazyk je v klidu, mam na mysli veci typu "vysacka" nebo (ne)shody podmetu s prisudkem. Je to moc fajn report, ale tohle ho trochu kazi :( Samozrejme pokud neni cestina autoruv primarni jazyk, tak to chapu, ze to obcas ujede :)

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2204
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od pavelpmi »

Vysačka může ujet (pak si člověk říká, když to po sobě čte, jak jsem něco takového mohl napsat, ale chápu, že tebe, co posloucháš Visáče, to může pobouřit :D) a shody jsou v tomto případě skoro OK, ne? Skoro. Čárky a standartní.

Mně to trochu kazí zbytečné používání angličtiny.

Ale zase jsem si report rád přečetl (vždycky si cením toho, když si někdo dá tu práci, a report jako první příspěvek je parádní vstup na fórum) a jsem rád, že se nám rubrika po trochu slabší chvilce zase v posledni době pěkně rozrůstá.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od Airbus380 »

Velmi čtivý report! Dávám za jedna (i přes výtky s pravopisem :D ) .
A ten poslední odstavec je parádní... :lol:

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od Night fly »

Pekny report :thumbup: V breznu me (doufam) taky ceka cesta na West Coast - bez moznosti primeho letu, ale pocet tranzitnich letist v USA se mi povazlive ztencuje: uz jsem zavrhl JFK, ORD a po tomto TR skrtam i LAX, v uzsim vyberu zatim zustavaji SFO a DEN...

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od cocik »

Night fly píše:Pekny report :thumbup: V breznu me (doufam) taky ceka cesta na West Coast - bez moznosti primeho letu, ale pocet tranzitnich letist v USA se mi povazlive ztencuje: uz jsem zavrhl JFK, ORD a po tomto TR skrtam i LAX, v uzsim vyberu zatim zustavaji SFO a DEN...


DEN je super na prilet, ale naprosty peklo na odlet. Je tam paraganskej vetrnej tunel, takze jsem tam lital celkem casto a pokazdy byl na odletu nejakej celkem dost velkej problem.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od Night fly »

Na odletu DEN nehrozi, ta cesta bude totiz dost divoka a zpatky poletim z GRU...

Janur
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 15. 07. 2009, 13:45
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od Janur »

pavelpmi píše:Bohužel jsi mě nepotěšil, pořád čekám, kdy někdo napíše, že LAX není přece tak strašné. :lol: Čeká mě první cesta do USA a můj první kontakt se Spojenými státy bude bohužel právě tam. Tak musím doufat, že třeba na T2 to bude třeba o něco málo lepší.

Dík za report.



Hele neni tak strasny :) Byl jsem tam jednou, priletel z AMS s KLM nekdy v podvecer, a od dosednuti na plochu jsem byl za cca 75 minut v autopujcovne (kam musis shuttlem). Tam jsem sice cekal dalsi hodku a pul na predobjednane auto, ale to uz je jina story ;-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: PRG-LAX s LH

Příspěvek od Globik »

V SFO bývá fantasticky rychlé imigrační. V DEN někdo z fóra žil, už si nepamatuju kdo, třeba se k tomu také vyjádří. Jednou jsem v SFO přestupoval a pamamtuju si, že na bag drop-off to byl kousíček a jednoduchá cesta. Když se k tomu přičtou vyhlídkové možnosti při troše štěstí (město, zátoka, Point Reyes), já osobně bych neváhal.


Odpovědět