PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Odpovědět
Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od Zoltan »

Služební cesta do Londýna naskytla pro jednou využít služeb poslední nelowcoastové dopravce BA, který jediný z PRG létá na LHR. Letenka pro dva vyšla na cca 11tis zakoupená 2měs. Předem. Rád se podělím se zážitky příjemnými i těmi nepříjemnými.

25.1.2011 BA 0853 8:45
PRG – LHR obsazenost 100%
A319, G-EUPU, seat 19A


Klasická cesta ranní Prahou na Ruzyň, byla trochu obohacena o ledovku. Naštěstí vše dobře dopadlo a v 6:45 jsem již parkoval na Go Parkingu za 600Kč na dva dny. Rychlý transfer s řidiči zabijáky (nezažil jsem tam ještě nikoho kdo jezdí normálně) a za pár minut jsem už byl u úplně přepážky na T1. Odbavení velice rychlé s možností výběru sedadla téměř po celém letadle. Agent byl příjemný a tak nebyl problém se domluvit na sedadle 19A.

Obrázek

Cesta úplně prázdným T1 k pasové kontrole byla rychlá a cení kontrola více než úsměvná. Celník se tak 15sec díval do pasu, 15sec na boarding pas a pak mě beze slova pustil. Připadalo mi to jak někde v Egyptě v SSH s koupákama. Kdyby alespoň něco zamumlal či pozdravil, asi by to bylo příjemnější.

U gatu A6 se už hromadilo dost lidí, když přiburácela posádka, která jako první prošla kontrolou a následně byl gate v 7:45 otevřen pro cestující. A319 stála již u nástupního mostu a probíhal klasický ruch: palivo, zavazadla, kontroly. V gatu byl výběr jak českých tak anglických novin a časopisů vč. magazínu Vlasta a Květy což jsem netušil, že ještě vychází.

8:15 Boarding po řadách nejdříve 11-20 a pak zbytek. Bussines nastupovali průběžně. Dost mě zaskočilo, že tolik lidí si s sebou bere tolik příručáků na tak krátký let. Biny totálně plné a místo na kabát skoro nikde. Boarding šel velice rychle a jak jsem koukal letadlo bylo naprosto plné.

8:30 Door closed pak pushback a po prázdném letišti k De-icing prováděného z koše. Mladíkovy byla slušná kosa, klepal se tam jak ratlík bez oblečku. Během odmrazování bezpečností instrukce prováděné stewardy, vrchní LED obrazovky nefunkční. Vedoucí kabiny říkal, že jim to porouchalo cestou do PRG a u nás to nedokázal nikdo dát dohromady. Sedla kožená a při mých 204cm místo na nohy. Roztahovat jsem se nemohl, ale sedělo se mi dobře.

Obrázek

Obrázek


8:40 Nájezd na RWY a plynulý rozjezd a takeoff. Venku byla nízká oblačnost, taky bylo vidět pár minut a následovali mraky. Po vystoupání na letovou hladinu, krásné jasno s šlehačkou dole. Po těch několika hnusných měsících konečně pořádná dávka sluneční svitu co potěšila. Následovala snídaně a první minusové body pro BA. K snídani se podávala obložená houska s 1 kolečkem salámu hluboce zmrazená. Cestují v řade přede mnou dostal housku s prošlou záruční dobou a tak jí vrátil. Mezitím v řade za mnou polila stewardka cestujícího u uličky kávou. Dále byl juice, opět hluboce zmražený. Takže takové calipo  Káva to trochu zlepšila, ale dojem už byl zkažený.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Ihned po úklidu nepořádku se již začalo sestupovat. Nad Londýnem jsme kroužili cca 30min, než kapitán ohlásil vstup na přistání. Některým cestujícím to kroužení dobře nedělalo, občas někdo letěl na záchod a bylo slyšet i zlověstné ehm ehm bléééé. Let byl klidný bez turbulencí, ale to kroužení bylo smrtelné.

Při přiblížení začal být trochu vidět Londýn, ale to už jsme klesali na přistání. Přistání bylo měkké a hned po doteku příďového podvozku následovalo dost prudké brzdění. Bylo to dost ostré a zastavili jsme během okamžiku. Při dlouhém taxování k T5 bylo vidět vše od BA (777, 747, 767,757)
Během výstupu jsem se dovolil za kapitánem do pilotní kabiny. Měli dost napilno, tak jsem stihl pár fotek a hned jsem musel pryč. V T5 byla 15min fronta na pasovou kontrolu, kufry se vesele točili na úplném konci haly společně s kufry s LAX. Opět zpět přes celou halu k metru a hurá za prací do centra.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Večer po práci trocha legrace s prohlídkou klasických monumentů Big Ben, London eye, Tower Bridge. Největší zážitek bylo 4D kinu před vstupem na London eye. Doporučuji každému. Večer je to bez front. Nikde nikdo.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


26.1.2011 BA 0853 19:05
LHR – PRG obsazenost 100%
A319, G-EUPU, seat 20D


Odpoledne po práci z centra modrou linkou metra jsem si z dostatečných předstihem šinul na T5 LHR. U odbavení jsem byl 2hod předem a bylo to málo. Na LHR už není žádný klasický Check IN, ale jen kiosky a dropoff. Chytře vymyšleno, nikde žádné fronty, jen rozdělení do 4 zon. Místa dle seat planu letadla hodně přebraná, a tak beru uličku. Velice vtipné jsou otázky systému: Dal Vám někdo něco do zavazadla? Vezete nebezpečné předměty či zbraně? Kiosek vyplivl Boarding pas a následovala fronta na bezpečností kontrolu před tranzitem. Poprvé jsem prošel bez pípnutí rentgenu, zázrak. Na T5 jsem byl prvně a velikost terminálu mě dost zaskočila. Měl jsem hodinu čas do Boardingu tak si dal double burger v jedné z restaurací za 11Liber. Letělo se z gatu A22 což je úplně na druhé straně T5. Hezká procházka kolem gatů plných B747/767. Vyhlížel jsem A380 a nikde nic škoda. Ještě jsem jí na živo neviděl a moc se těšil, že ji na LHR uvidím. Provoz na letišti je v tuto hodinu dost rušný tak bylo na co koukat.

Obrázek

Obrázek


Obrázek

Obrázek



Pomalu jsem docoural k gatu akorát začínal boarding, opět po řadách.Letělo se stejným letadlem jako do Londýna se stejnou posádkou. Při uvítání jsem poznal stejného kapitána, který na mě mával. Využil jsem situace a zeptal se na prohlídku kabiny. Kapitán souhlasil s tím, že až v Praze. Měl jsem se na co těšit a šel se usadit.

Obrázek

Stevardky byly neskutečně nachlazené a tak při neustálém kýchání jsem byl usazen. LED obrazovky už byly sklopené a funkční. Hold šikovní technici od BA. Po boardingu byla kabina opět zaplněna až do posledního místečka. Safety demo bylo jak na obrazovkách tak bylo předváděno posádkou. Pushback byl v času odletu a následovalo taxování k prahu dráhy. Na odlet bylo dost linek a tak jsme se na také off dostali až za 25min.

Take off bez zastavování a při rozjezdu byla konečně vidět ta velká potvora A380 od Emirates. Teda tou velikostí jsem byl opravdu zaskočen. Při rozjedu, foukal vítr a slušně to házelo. Během stoupání byly drobné turbulence. Po nastoupání do letové hladiny opět následoval další katastrofický catering. Nastydlé letušky rozdávali 35g pytlík krekrů alá telka. Chtěl jsem dvě plechovky s pitím, ale to byl pro neustále kašlající stevardky velký problém. BA naprosto zklamalo! Měl jsem mnohokrát lepší catering na koupáckém letu s ČSA. Bože je to let na 2 hod s prestižní společností a takové zklamání.

Přiblížení k PRG klidné, otočka za Prahou a přistání na RWY24 jak do peřin. Skoro jsem ani nepoznal, že jsme na zemi. Plynulé brzdění a taxování k T1. Let byl příjemný a opět bez turbulencí. Po zastavení u stojánky jsem se už těšil za kapitánem.

Má maličkost:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jak jsem se dostal do přední části kabiny, už na mě mával a jako správný hostitel mě usadil do své kanceláře na své místo kapitána. Následovala 15min dlouhá debata o čem jiném než o letadle systémech, flotile BA a spottingu. Naprosto parádní zážitek, z kterého jsem byl plný dojmů. Cestou k pasové kontrole jsem našel za pohyblivého chodníku nové HTC. Nezachoval jsem jako většina Čechů a zavolal jsem na poslední volané číslo, dovolal se manželce a pak předal telefon majiteli, který měl opravdu radost. Menší trapas na pasovce když jsem celníkovi, řekl Hello how are you? A on jen „dobrý den“. Mě pak došlo, že jsem již v Praze a ze mě vyskočilo „no jo ty vole“ Celník se od srdce zasmál a poslal mě dál. Vzal jsem kufr a pádil za šílenými řidiči, co mě hodí pro auto. Pak už cesta domů a ráno v 8:00 vstávat do práce…

Obrázek

Přistávací rychlost 235Km/h

Obrázek


Další fotky na:
http://lukashladky.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/


charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od charlie2025 »

Super! moc pekny report

scr1899
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 09. 12. 2010, 13:11
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od scr1899 »

moc pěkný a čtivý report...a ten catering můžu jenom potvrdit. S BA jsem letěl naposled před dvěma lety a bylo to téměř stejné.

johnczech
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 09. 04. 2010, 11:28
Oblíbené typy letadel: L 410 a vetsi
Pohlaví: muž
Bydliště: Malajsie - LGK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od johnczech »

Pěkný TR, díky, a pokud mohu mít otázku, proč máte zakryté obličeje?

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od Zoltan »

johnczech píše:Pěkný TR, díky, a pokud mohu mít otázku, proč máte zakryté obličeje?


Nejsem žádná celebrita či něco podobného, ale rád si chráním své soukromí vzhledem k práci kterou dělám. Jinak díky za všechny kometáře, dost to potěšilo vzhledem k obyčejnému letu.


Lopata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 05. 11. 2010, 11:06
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od Lopata »

Diky za report! Chtel bych vysvetlit jen jednu vec: ty printscreeny z flightradar24.com tveho letu delal nekdo jinej, kdo sedel u PC, nebo ma flightradar nejakou, mne skrytou funkci, ktera umi zobrazovat historii?

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od Zoltan »

Lopata píše:Diky za report! Chtel bych vysvetlit jen jednu vec: ty printscreeny z flightradar24.com tveho letu delal nekdo jinej, kdo sedel u PC, nebo ma flightradar nejakou, mne skrytou funkci, ktera umi zobrazovat historii?


Jdeš na to logicky a správně! Zaúkoloval jsem známe nadšence a ty monitorovali let. Když jsem zapnul v hale telefon, první sms byla,"přistávací rychlost 235km/h slušný" Je nás postiženejch hodně

Lopata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 05. 11. 2010, 11:06
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od Lopata »

Zoltan píše:
Lopata píše:Diky za report! Chtel bych vysvetlit jen jednu vec: ty printscreeny z flightradar24.com tveho letu delal nekdo jinej, kdo sedel u PC, nebo ma flightradar nejakou, mne skrytou funkci, ktera umi zobrazovat historii?


Jdeš na to logicky a správně! Zaúkoloval jsem známe nadšence a ty monitorovali let. Když jsem zapnul v hale telefon, první sms byla,"přistávací rychlost 235km/h slušný" Je nás postiženejch hodně

:-) diky za vysvetleni. Tak to ma byt!

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od mandrinka »

Mě by zajímalo, jak si člověk řekne, že chce do kabiny. Vždycky mám chuť se tam nějak vloudit, ale jakmile dojddu ke dveřím a tam už na mě mrká letuška a loučí se, tak zahnu do leva a jsem venku. Navíc už nejsem dítě, tak mi to přijde i trochu trapné. Tak jak?

beedat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 142
Registrován: 10. 08. 2009, 23:26
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od beedat »

Hezký report, přečetl jsem ho jedním dechem.
Jen bych ale dodal, že když si potrpíš na soukromí a máš zamazané jméno na boarding passu, tak pak bych asi nahrál fotky i na jiné web, než na ten, kde máš v doméně uvedené celé jméno :D

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od Zoltan »

mandrinka píše:Mě by zajímalo, jak si člověk řekne, že chce do kabiny. Vždycky mám chuť se tam nějak vloudit, ale jakmile dojddu ke dveřím a tam už na mě mrká letuška a loučí se, tak zahnu do leva a jsem venku. Navíc už nejsem dítě, tak mi to přijde i trochu trapné. Tak jak?


Jsou lety kdy se to prostě podaří. Většinou při boardingu či vystupování jsou dveře kabiny otevřené. Pokud jsou stewardi na palubě rozumní a tak vždy uhnou, aby se člověk podíval. Tak už jen slušně pozdravit a je to.
S tou trapností bych to neřešil. Myslím, že každý co na tyto stránky chodí a cituce fotka kabin jako super kancelář, se nikdy nebude cítit trapně, jelikož tohle nás zajímá, tímhle žijeme a tohle máme rádi. Pokud pak s posádkou prohodíte pár slov, vidí, že se vyznáte a není to takové suché nakouknutí fotka a pryč. A co když jsou dveře zavřené, tak se prostě zepat: promiňte já mám rád velice kolem letectví a šlo by bla bla. Steward se zeptá a je to ..... Tak jen závěrem co máme rádi může být pro někoho trapné a pro některé zážitek jako blázen.

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: PRG-LHR-PRG s BA zklamání z cateringu

Příspěvek od Zoltan »

beedat píše:Hezký report, přečetl jsem ho jedním dechem.
Jen bych ale dodal, že když si potrpíš na soukromí a máš zamazané jméno na boarding passu, tak pak bych asi nahrál fotky i na jiné web, než na ten, kde máš v doméně uvedené celé jméno :D


To je tak když člověk dělá report tak rychle, aby byl pro čtenáře ready a nějaká drobnost se opomene, stejně jako některé překlepy v textu. Díky za komentář


Odpovědět