Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-PSC)

Gerrard
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 73
Registrován: 05. 12. 2010, 23:28
Stav: Offline

Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-PSC)

Příspěvek od Gerrard »

Zdravím všechny pravidelné i nepravidelné čtenáře Airways.cz!
Ačkoliv jsem toto fórum objevil teprve před nedávnem, za poslední měsíc se rychle stal jedním z mých nejoblíbenějších. Obzvláště pak sekce Trip reports, jíž jsem zvládl přečíst už skoro celou, protože dočasná práce a život na druhém konci světa (v mém případě severozápad USA) přináší často dlouhé večery. Vždyť to mnozí znáte:).
Svůj skromný příspěvek (nečekejte žádnou odbornou slávu) jsem se rozhodl napsat hlavně proto, že nesmírně oceňuju čas, práci a úsilí, které musíte na sepsání Vašich trip reportů vynaložit. Takže jako takové poděkování všem zdejším přispěvovatelům se zkusím podělit i o své zážitky.
Ještě jednou, vůbec jsem netušil, že něco takového budu sepisovat. Milovníky registrace letadel a podobných faktů tedy velmi zklamu. Podívejme se tedy spíš na to, jak takové cesty do práce a z práce mohou vypadat a trochu je porovnat.

2.9.2010 PRG-AMS-SEA-PSC
PRG-AMS:
ČSA, Airbus A320
Ranní odlet z Prahy v 7:00 znamenal jediné – brzké vstávání. Po pár srdceryvných scénách při loučení se svou milou jsem však už čekal nažhaven na svou první zaoceánskou cestu. S boardingem se však začíná velmi pozvolna a na start jedeme až v 7:30. Po klidném letu dosedáme v AMS něco po deváté.
AMS-SEA
Delta, A330-300
Odlet mám až v 10:15, tak nikam nespěchám. Že to byla chyba, pochopím, když se zařadím do předlouhé fronty na pasovou kontrolu. Tu se mi naštěstí po půl hodině podaří vystát a tak si lehkým poklusem doběhnu ke svému gatu. Tam mě však čeká další fronta, tentokráte na security control. Úředníček mi položil pár otázek typu za kým jedu a zda mi někdo nedal něco do tašky, na které jsem podle jeho reakcí odpověděl správně. Následně mě však poprosil, jestli bych ho nemohl následovat. Dovedl mě za svým kolegou, jenž zpovídal jakéhosi postaršího pána. Z pána se vyklubal taky Čech, který neovládá žádný světový jazyk. Tak jsem byl pasován do role tlumočníka. Po pár otázkách naštěstí úředník usoudil, že pětašedesátiletý pán, letící navštívit svojí dceru, nepředstavuje bezpečnostní riziko, a tak jsem i s ním byl konečně vpuštěn do letadla. Těšil jsem se na své rezervované místo u okna, bohužel mi však slečna při boardingu řekla, že mi musí změnit sedadlo. A to už jsem přitom měl z PRG vystavenou letenku. Nakonec to ale nebylo tak zlé, sice jsem dostal místo do uličky, ale zato v exitové řadě. A to se na dálkových letech počítá. Z letu si už příliš nepamatuju. Jen vím, že catering Delty mě vůbec nenadchnul. Snědl jsem sice vše, ale v porovnání s pozdějšími cestami s United a Lufthansou to nebylo nijak slavné. Abych nezapomněl, IFE bylo, a jeho obsah se mi zdál v pořádku. Spousta filmů, ale já jsem nejvíc času strávil sledováním známých amerických seriálů (HIMYM, TBBT, Kriminálky,...)
SEA-PSC
Horizon Air, CRJ700
V Seattlu jsme přistáli o téměř hodinu později, než jsme měli. Navíc s námi přistálo několik dalších letadel ze zámoří, takže fronta na imigrační byla opravdu pořádná. Strávil jsem v ní hodinu. Mimochodem přesně tu hodinu, která mi zbývala kvůli zpožděnému přistání do odletu do Pasca. Se sklopenou hlavou jsem se tedy zeptal paní z informací, co teď. K mému překvapení mi oznámila, že letadlo je ještě na zemi, a že budeme utíkat. Doběhla se mnou do podzemky, dojeli jsme do central terminálu a za stálého pokřikování „keep going, keep going, KEEP GOING!“ jsme vyběhli jezdící schody. Tam paní už ale došel dech, a tak na mě ještě naposledy vykřikla „C12, RUN!“. Po asi třech minutách jsem zpocený přiběhl ke své bráně, kde jsem však už nenašel nikoho. Příběh má však Americký „Happy end“. Všimla si mě slečna u vedlejšího gatu a zkusila zavolat kapitánovi do letadla, jestli mě ještě vezmou. Štěstí se na mě usmálo, a tak mi slečna odemkla dveře na letištní plochu a ukázala malé CRJčko stojící nedaleko. Proběhl jsem se tedy po letištní ploše, děkujíc zamával do kokpitu kapitánovi a nastoupil do letadla. Letuška za mnou zavřela dveře a odletěli jsme. Po krásných 40 minutách letu už jsme vystupovali na regionálním letišti v Pascu.
Hodnocení:
Ačkoliv catering Delty nebyl nikterak úžasný, personal IFE se postaralo o poměrně kvalitní zábavu po větší část letu. ČSA předvedli standart a Horizon Air si šplhnul tím, že na mě počkali:).
Celkově tedy 5 bodů/10.

10.12.2010 PSC-SFO-FRA-PRG , aneb na Vánoce domů
PSC-SFO
United Express/Skywest Airlines, CRJ200
Tři měsíce utekly jako voda a já jsem letěl na dovolenou zpět do ČR. Proč jsem vybral cestu přes Frankfurt? Hlavním důvodem bylo, že má slečna po Vánocích měla koupenou letenku za mnou, tak jsem potřeboval letět Lufthansou/United, abychom se vraceli stejným letadlem. Nejlevnější cesta se pak právě ukázala být přes SFO. Cca 21 000 Kč v Economy, bohužel v prosinci to o moc levněji stejně nešlo. Vstávání ve tři ráno mi před dlouhým letem radost nedělalo, ale aspoň jsem si říkal, že se vyspím v letadle. Odbavení v malém regionálním letišti v Pascu proběhlo hladce, dokonce jsem nemusel ani platit za značnější nadváhu (27 kg místo 23). Výhoda malých letišť. V šest jsme už stáli na odmrazování a o chvilku později vzlétli do nebes. Vedle mě seděla jakási mladá blondýnka, bohužel však typická Američanka (100+ kilo). Můj životní prostor v už tak malém letadle byl tedy značně omezen. Sednout jsem si jinam nemohl, letadlo bylo plné. Po hodině a půl letu jsme začali klesat k San Franciscu. Bohužel za ne příliš dobré viditelnosti. Nemám rád ten pocit, kdy stále a stále klesáte, ale zem ne a ne pořád vidět. Nakonec se však zem, tedy spíše oceán přece jen objevil a chviličku nato jsme hladce dosedli.

SFO-FRA
United, B747-400
Letiště v San Franciscu si mě získalo především internetem zdarma. Proč jen to nezavedou všude? Při pořizování letenky naprosto nejsem ochoten cestovat přes letiště bez internetu, pokud mě na něm čeká přestup delší jak 2-3 hodiny. Jak jsem však psal, to není případ SFO, a tak jsem po téměř čtyřech hodinách spokojeně nastupoval na palubu B747. Sedadlo jsem měl v zadní části u okna, vedle mě pak seděl postarší indický pár. Hlavní problém – IFE nikde. Následujících 11 hodin se tak přeměnilo v pekelnou strast. Žádná zábava, na velkých obrazovkách nudné americké rodinné komedie, vedle mě pár Indů, kteří na mě při žádosti o nutnost jít na toaletu probodávali pohledem, ani spát se mi nedařilo. Jediným plusem bylo vynikající jídlo. Pozoroval jsem aspoň tedy z letadla noční oblohu (viděl jsem spadnout několik hvězd) a svítící objekty v dáli, když jsme prolétali kolem Islandu. Ranní přílet do Frankfurtu jsem přivítal s nemalým nadšením.
FRA-PRG
Lufthansa, A320
Na letišti ve FRA bohužel internet není, a tak jsem zbývající hodinu do odletu trávil dřímáním na lavičce. Až v tu chvíli jsem pochopil, proč se občas na sedačkách všelijak povalují i lidé z vyšších společenských vrstev. Mezikontinentální cestování, ač zajímavé, dokáže opravdu vyčerpat. Let do Prahy byl ve 12:10. Něco před dvanáctou jsme začali nastupovat do přistaveného autobusu. Obsazenost letu byla nevelká, cca 30 lidí. Dokonce myslím, že jsme nakonec letěli A319, ale důkazy pro to nemám. Byl jsem již moc unaven. Na cestě jsme ještě dostali malý oběd – řízek s bramborovým salátem. Ač studený, rozhodně lepší než klasická houska se šunkou:). Přílet do Prahy byl na čas, kufry přijeli rychle, ale konec cesty se ještě nekonal. Jako cestujícího z Ameriky se na mě samozřejmě s vervou vrhl hned celník a začal se pídit po obsahu mého kufru. Přiznal jsem tedy nový notebook od HP, ale protože byl pro vlastní použití a druhý notebook jsem nechával v USA, tak jsem žádný problém neměl. Zpoza skeneru se mě také zeptal, co to vezu za flašku. Ale s Washingtonským vínem také problémy neměl, tak mě konečně pustil. Naštěstí, při podrobnější prohlídce by ještě nějakou tu novou elektroniku přeci jen našel:)).
Celkové hodnocení:
Chybějící IFE na letu, jehož doba se pohybuje mezi 10 až 12 hodinami, to už v dnešní době u takto zavedené společnosti je velké minus, i když je let noční. Ne vždy se totiž šťastně podaří zaspat. Přískok do SFO také žádný dojem neudělal. To, že nejlepší část letu bylo prázdné letadlo z FRA do PRG podpořené studeným obědem, mluví snad za vše. Od 10.5. by se však mohla tato trasa stát jasnou jedničkou, kdopak ví proč?:) Ano, Lufthansa nasadí na trasu FRA-SFO zbrusu nové vládce oblohy, A380. Ačkoliv sice nejsem fanouškem hořících motorů, tak jako fanda dopravních letadel si let A380 musím vyzkoušet. To je bez debat. Ale teď ještě k bodům za předchozí cestu:
4/10, pokud jsem objektivní a nezapočítám ještě mračící se Indy na transatlantickém letu

30.12.2010 PRG-FRA-DEN-PSC
PRG-FRA
Lufthansa, Airbus A319
Jelikož jsem měl z práce volno na tři týdny, bylo nutno se vrátit před Silvestrem. Důvod, proč jsem neletěl o týden později a mohl tak strávit v Praze jak Vánoce, tak Silvestra, byl velmi prozaický – peníze. Bohužel je to logické, ale týden před Vánoci a týden po Silvestru byly ceny letenek opravdu o poznání vyšší. Tím, že jsem dovolenou naplánoval takhle, jsem přeci jen dokázal cenu letenek trochu stlačit. Takže zatímco ostatní přátelé vymýšleli, jak udělat oslavu příchodu nového roku co nejbujařejší, já jsem s přítelkyní nasedal zase do letadla:). Odlet do Frankfurtu tentokrát naplánován na 10:15. Letadlo plné do posledního místa se vzneslo do oblak načas, a tak jsme do Franfurtu dorazili ještě s menším předstihem.
FRA-DEN
Lufthansa, A340-600
Letiště ve Frankfurtu jsem navštívil teprve podruhé, a opět na mě příliš dobrý dojem neudělalo. K nepřítomnosti free-wifi se připojila hrozně malá kapacita sedadel u našeho gatu. Letadlo však bylo tentokrát jiná káva – pohodlné sedačky, IFE, navíc jsem měl samozřejmě s přítelkyní rezervovanou dvou sedačku u okna, takže žádné přelézání. Catering Lufthansy příjemné překvapení, knedlo vepřo zelo k večeři i losos ke snídani byly vynikající. Navíc se mi v A346 líbí řešení toalet, které jsou o patro níž. Netvoří se tak žádné fronty v uličkách, navíc je tam dole spousta místa na protáhnutí a popovídání s ostatními cestujícími/palubním personálem. Taky tam bylo po celou dobu letu přítomné občerstvení a preclíky:). IFE bylo fajn, Airshow sice nikterak propracované, ale to mi zas tolik nevadí. Když to ale porovnám s Deltou, tak tam se mi IFE asi líbilo víc. Chyběly mi tady americké seriály. A Kačer Donald to příliš nezachránil. Jinak ale letu nemám co vytknout, ze tří transatlantických, který jsem dosud absolvoval, byl tenhle rozhodně nejpříjemnější. Let tedy proběhl v poklidu, až na přistání v Denveru. V Coloradu jako vždy řádila sněhová bouře, takže přistání opět s pocitem „uff, neměli bychom už někde vidět zemi?!!“. Bílá step se pod námi nakonec přeci jen objevila a hned nato jsme dosedli na dráhu.
DEN-PSC
United Express/Skywest Airlines CRJ700
Jelikož jsme seděli vzadu, na imigrační jsme dorazili jako jedni z posledních. Přiletělo před námi ještě jedno letadlo, takže se fronta zase protáhla na tři čtvrtě hodiny. Ale tentokrát to nijak nevadilo, v Denveru jsme měli na přestup celých pět hodin. Let do Pasca byl totiž plánován až na 21:25. Letiště v Denveru však nezklamalo, a po chvíli už jsme tak s přítelkyní oba byli online. Po asi dvou hodinách na mě ale přišla nesnesitelná únava, a tak jsem vytuhnul. Příliš pohodlný spánek to teda nebyl, protože se mi nepodařilo najít žádnou sedačku bez opěrky a na zemi spát nebylo dost dobře možné. Venkovní počasí téměř minus dvacet, polovina letů zrušených nebo zpožděných, a tak letiště bylo úplně narvané. Lidé naštvaní, Vánoční atmosféra k pohledání:). Pomalu jsem se připravoval na to, že budeme na letišti nocovat, ačkoliv u našeho gatu stále svítilo odlet on time. A nakonec to tak téměř i bylo, pouze nám změnili gate, protože u našeho stále stál zpožděný předchozí let. O klidném vzletu se mluvit úplně nedalo, ale tak holt malé letadlo není schopno takové počasí tak úplně ignorovat. Každopádně jsem hned po vzletu pokračoval ve spánku a prospal jakýkoliv servis. Přistání v Pascu už bylo hladké, a tak moje dovolená skončila...
Celkové hodnocení: Airbus A340-600 v uspořádání 2-4-2 je na dlouhé cesty to pravé (oproti 777čkám s rozložením 3-3-3, kde vás sedíc v oblíbeném sedadle u okénka dělí od uličky dva lidé). Podpořeno také ucházejícím IFE a chutným jídlem. Letiště v Denveru není ničím výjimečné, nicméně free-wifi a relativně dost zásuvek z něj dělá horkého kandidáta na obhajobu. Jediným mínusem je tak letiště ve Frankfurtu. Z DEN se dá letět ještě také přes Mnichov, ačkoliv letenky jsou z mě neznámého důvodu trochu dražší. Ale létá tam stejný A346, takže je docela možné, že to časem také vyzkouším.
Body: 7/10

Doufám, že se Vám report líbil, a že jste se u jeho čtení příliš nenudili. V zásobě mám ještě report z PSC-LAX, MD83/MD87 Allegiant Air, ale to by bylo pravděpodobně jen pro otrlé:D.
Děkuji Vám a doufám, že si tu brzy opět budu moct přečíst spoustu nových reportů!
Richard


johnczech
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 09. 04. 2010, 11:28
Oblíbené typy letadel: L 410 a vetsi
Pohlaví: muž
Bydliště: Malajsie - LGK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od johnczech »

Díky a vítej na foru.

scr1899
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 09. 12. 2010, 13:11
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od scr1899 »

Moc pěkný report. Každopádně z cesty PSC-LAX napiš taky report :)

beedat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 142
Registrován: 10. 08. 2009, 23:26
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od beedat »

Trip report pěkný, děkuji za něj.
Jen nějak nechápu tu informaci o tom, že by na tebe vletěl v Praze celník.
Pokud to byl let z Frankfurtu, tak to byl let z Evropské unie a to je bezcelní zóna, nemluvě o tom, že si těžko mohl někdo vybírat cestujícího podle toho, že měl letět z USA, jak by to poznal?
Nebo se pletu? Prosím o objasnění situace :wink:

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od whiskey »

beedat píše:Trip report pěkný, děkuji za něj.
Jen nějak nechápu tu informaci o tom, že by na tebe vletěl v Praze celník.
Pokud to byl let z Frankfurtu, tak to byl let z Evropské unie a to je bezcelní zóna, nemluvě o tom, že si těžko mohl někdo vybírat cestujícího podle toho, že měl letět z USA, jak by to poznal?
Nebo se pletu? Prosím o objasnění situace :wink:


poznal to podla toho, ze na kufri bol luggage tag bez zeleneho lemu, ktory maju len tagy z EU.


context
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1391
Registrován: 26. 02. 2007, 23:47
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od context »

whiskey píše:poznal to podla toho, ze na kufri bol luggage tag bez zeleneho lemu, ktory maju len tagy z EU.

to aby si clovek na letisko este aj vlastny tag na kufor nosil :D

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od Globik »

beedat píše:Trip report pěkný, děkuji za něj.
Jen nějak nechápu tu informaci o tom, že by na tebe vletěl v Praze celník.
Pokud to byl let z Frankfurtu, tak to byl let z Evropské unie a to je bezcelní zóna, nemluvě o tom, že si těžko mohl někdo vybírat cestujícího podle toho, že měl letět z USA, jak by to poznal?
Nebo se pletu? Prosím o objasnění situace :wink:

Jelikož Whiskey podle mě odpověděl jen na půlku Tvých dotazů, doplním ho :wink:
Frankfurt ani EU není bezcelní zóna, tou je např.Livigno :) Ale určitě jsi to myslel tak, že mezi Frankfurtem a Prahou je bezcelní oběh zboží. Ovšem když ve Frankfurtu přestupuješ z letiště mimo EU, tak Ti odbavená zavazadla (a v případě, že neopustíš terminál, tak ani příruční zavazadla) nikdo celně neodbavuje. Takže EU neEU, když někde lezeš z mezinárodního letiště, podléháš celní kontrole. Pokud bys něco koupil během přestupu ve Frankfurtu, máš na to doklad a to je zajímat nebude. Zbytek ano.
Naposledy upravil(a) Globik dne 09. 02. 2011, 03:02, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od Globik »

whiskey píše:
beedat píše:Trip report pěkný, děkuji za něj.
Jen nějak nechápu tu informaci o tom, že by na tebe vletěl v Praze celník.
Pokud to byl let z Frankfurtu, tak to byl let z Evropské unie a to je bezcelní zóna, nemluvě o tom, že si těžko mohl někdo vybírat cestujícího podle toho, že měl letět z USA, jak by to poznal?
Nebo se pletu? Prosím o objasnění situace :wink:


poznal to podla toho, ze na kufri bol luggage tag bez zeleneho lemu, ktory maju len tagy z EU.

:idea: To mě nikdy nenapadlo, že je to takto viditelné! Jak píše Context, tag u pásu strhnout a nahradit nějakým starým z EU :D Btw.sleduje z celnice někdo přes kameru dění u pásů? :D

Gerrard
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 73
Registrován: 05. 12. 2010, 23:28
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od Gerrard »

Děkuji za ohlasy!
Otázka byla již myslím jasně odpovězena. Snad jen doplním, že já měl na kufru mimo to připevněnou i růžovo-oranžovou cedulku s nápisem United, kterou mi tam dali při odbavení v Pascu. A celník říkal, že podobné cedulky létají z USA často, a tak jsem byl zcela jasným cílem. Zkoušet to ještě u pásu strhávat, to bych si dost pravděpodobně koledoval o mnohem důkladnější prohlídku...

johnczech
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 09. 04. 2010, 11:28
Oblíbené typy letadel: L 410 a vetsi
Pohlaví: muž
Bydliště: Malajsie - LGK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od johnczech »

Gerrard píše:Děkuji za ohlasy!
Otázka byla již myslím jasně odpovězena. Snad jen doplním, že já měl na kufru mimo to připevněnou i růžovo-oranžovou cedulku s nápisem United, kterou mi tam dali při odbavení v Pascu. A celník říkal, že podobné cedulky létají z USA často, a tak jsem byl zcela jasným cílem. Zkoušet to ještě u pásu strhávat, to bych si dost pravděpodobně koledoval o mnohem důkladnější prohlídku...

Já doplním poznatek z JV Asie, nevím přesně kdo a kde to dělá, ale občas se na kufru objeví malý křížek namalovaný křídou a to je signál pro celníky, že váš kufr obsahuje něco zajímavého pro ně. Takže si po vyzvednutí kufr zkontrolujte, ev. křížek smažte a je to.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od Night fly »

beedat píše:Trip report pěkný, děkuji za něj.
Jen nějak nechápu tu informaci o tom, že by na tebe vletěl v Praze celník.
Pokud to byl let z Frankfurtu, tak to byl let z Evropské unie a to je bezcelní zóna, nemluvě o tom, že si těžko mohl někdo vybírat cestujícího podle toho, že měl letět z USA, jak by to poznal?
Nebo se pletu? Prosím o objasnění situace :wink:


Celnici v Praze obecne mivaji pohotovost pri priletech z velkych tranzitnich letist: CDG, AMS, FRA; v mensi mire pak ZRH nebo MUC. Pri priletu napr. ex DUS nebo ex LIS byvaji vetsinou zalezli. A lidi si vybiraji dost podle ksichtu a obleceni (i.e. lehce opaleny clovek (bez pejorativniho vyznamu) v unoru jen v lehke kosili je pro ne znamenim ke startu - leti odnekud z teplych kraju). Z tagu imho vychozi letiste nepoznaji, ten kontroluji jen velmi zbezne, pravdou ale je, ze hodne "otagovane" kufry je pritahuji taky.

dast
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 135
Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od dast »

Night fly píše:... Z tagu imho vychozi letiste nepoznaji, ten kontroluji jen velmi zbezne, pravdou ale je, ze hodne "otagovane" kufry je pritahuji taky.

Přímo výchozí letiště jednoduše nepoznají, ale to, jestli kufr letí z EU nebo mimo EU jde poznat právě podle toho zeleného tagu. A jsem si jistý, že cvičené oko celníkovo to vidí :-) Na některém letišti (Vídeň???) jsem to viděl i jako popisek východů - obrázek tagu se zeleným okrajem vedl přímo ven, obrázek tagu bez okrajů vedl přes celníky s klasickým rozdělením nothing to declare/goods to declare.

Btw. pěkný report, díky za něj :-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od flyingblue »

Gerrard píše:Děkuji za ohlasy!
Otázka byla již myslím jasně odpovězena. Snad jen doplním, že já měl na kufru mimo to připevněnou i růžovo-oranžovou cedulku s nápisem United, kterou mi tam dali při odbavení v Pascu. A celník říkal, že podobné cedulky létají z USA často, a tak jsem byl zcela jasným cílem. Zkoušet to ještě u pásu strhávat, to bych si dost pravděpodobně koledoval o mnohem důkladnější prohlídku...


Strhavam to hned u pasu dycky, jeden cas se povidalo, ze podle tech tagu si vybirali kapsari "zakazniky".

lenka111
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 19. 02. 2011, 00:27
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od lenka111 »

Po přečtení této diskuze jsem se rozhodla podělit o svůj zážitek s celníky při cestě z Číny do Mnichova s přestupem v Paříži kerý se mi stal před měsícem.Při příletu do Mnichova jsem chtěla projít se svými zavazadly přes nothing to declare je tedy pravda , že jsem měla věci v zavazadlech proclít ,, ale jaksi se mi nechtělo :P
Zrovna jak naschvál si mě vyhlídli celníci a chtěli provést kontrolu zavazadel , ke všemu jsem padla do rukou snad tomu nejhoršímu celníkovi co jsem kdy potkala , hned jak zjistil , že jsem z čech tak si hned odplivnul a začal řikat kolegovi jaká jsme my češi pakáž , no nezmohla jsem se ani na slovo a už jsem tušila , že budu mít velký problém.Strávila jsem na celnici celkem 6 hodin a aby mě pustili musela jsem zaplatit kauci ve výši 2.700,- eu pokud bych částku nezaplatila byla bych dána do vazby , navíc jsem byla obžalována z trestného činu krácení daně.Domů jsem tedy přijela bez zavazadel a z kreditkou tenčí o zmíněnou částku a co bude ještě následovat na to raději ani nemyslím a abych pravdu řekla když zvoní poštačka tak už trnu hrůzou co mi nese za poštu.
Před týdnem jsem přiletěla z New Yorku do Prahy, protože do Německa zatím nemůžu a celníků tam bylo taky jak kobylek a fakt se činili mě tedy jen zastavili a chtěli vidět pas , ale už jsem se bála , že bude problém, protože jsem si nakoupila spousty oblečení , tak se mi nakonec ulevilo a přemýšlím , která destinace v okolí Čech je pro přílet nejlepší :P Lenka

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Z práce a do práce(PRG-AMS-SEA-PSC-SFO-FRA-PRG-FRA-DEN-P

Příspěvek od cocik »

Omluv moji troufalost, ale kde presne je problem? Evidentne do CR opakovane pasujes neproclene zbozi a chytili te, takze mas logicky prusvih. A podle vseho te ten prusvih moc nepoucil, protoze to chces delat znova a jeste se tim verejne chlubis...


Odpovědět