LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Odpovědět
julius
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 01. 01. 2011, 23:51
Oblíbené typy letadel: A340-600
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Stav: Offline

LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od julius »

Zradil sem! Jak poznamenal můj kamarád, letět s jiným týmem než Star Aliance je pro mě v poslední době něco jako pro Slávistu jít najednou fandit Spartě (posmívejte se mi jak chcete). Příznivá cena balíčku AA -Hotel Wynn na dvoudenní nepracovní cestě LAX-LAS-LAX však tentokrát rozhodla.

Jak jsem psal posledně, LAX je katastrofa, ale o odletovém terminálu AA se to překvapivě říci nedá. Příjemné prostředí, jemně naddimenzovaná security, pořádek a dokonce i jakýs takýs design bylo příjemným začátkem cesty. Dekorační vlajky jiných zemí (nelžu opravdu zemí mimo USA!!!) byly pro mě velkým překvapením, navíc i proto, že web AA při koupi letenky nepřipouští žádné jiné legální místo narození cestujících než jeden ze států USA. Pro tentokrát jsem uvedl, že jsem rodilý Aljaščan.

Let na čas, boarding bez zajímavostí. Mírné překvapení mě čekalo až na palubě při pohledu kolem sebe. Mám za sebou prořezané sedačky v UNITED na téměř pětihodinovém letu IAD-LAX a podobné fajnovosti, nicméně špína na sedadlech, plíseň za okny atd. dávaly tušit, že tohle MD80 nebude o moc mladší než já. Nemýlil jsem se, registrace N7526A uvádí rok výroby 1990. Šlo bezpochyby o jeden z nejzanedbanějších strojů, v kterém jsem kdy seděl (Iljušin do Burgasu v 80. letech nepočítám). Přiznávám, nepatřím ve srovnání s mnohými přispěvateli do fóra k nejzkušenějším, a v MD80 mám za sebou pouze cca 10 letů s Finnairem PRG-HEL, přesto, operovat víc než 20 let staré letadlo, které evidentně neprošlo žádnou repasí, navíc na lince LAX-LAS, mi přijde poněkud fuj. (Dočetl jsem se, že i Alitalia pod novým majitelem vytáhla průměrné stáří své flotily na pěkných 10 let, myslím, že u AA to bude někde kolem 20ti, delší trasy lítají s 762/3 mnohým bude tak kolem dvaadvaceti let i víc, řekl bych.)

Celkovému dojmu nepřidal ani šedý zákal v oku staršího pilota oblečeného v koženkovém bomberu (jak jsem později pochopil, pro AA typické uniformě). Na kapitánovu obranu musím říct, že mě s osobitou nonšalancí yankeeho z průměrného westernu pozval do kabiny, sdělil číslo registrace, a přitom působil příjemně, stejně jako obtloustlé a na pohled spíše nevábné letušky ve vyšisovaných modrých uniformách později.

Load factor 100 procent, moje sedadlo 31F v předposlední řadě hned vedle motorů patří v MD80 k nejhlučnějším. Vibrace během letu a řev motorů jsou pak téměř k nepřečkání, stejně tak jako letmý pohled do magazínu AA. Zatímco nabídka magazínů evropských aerolinií se vesměs omezuje na tradiční produkty Audemars Piquet, parfémy a podobné zbytečnosti, AA magazín nabízí na dobírku tak praktické a vkusné věcičky jako kostým gorily pro muže i ženy(!) či repliku křesla Jindřicha VIII. Obvyklé plkáníčko a fotečky promotující exotické destinace pak v AA spolehlivě trumfuje nabídka welness produktů od neznámé a zdravotní organizací USA neschválené firmy registrované v Monrovii nebo promo horké linky 1-800-GET-THIN. To, že na delší trasy mají v nabídce deku ze stoprocentního polyesteru za pouhých 8 dolarů plus tax mě už nepřekvapilo. Palubní servis vnitrostátní standart, tedy až na vodu, sprite, colu a džus nulový. Let sám o sobě krátký a bez zajímavosti, vzhledem ke stavu stroje díkybohu!

Aha, je čínský Nový Rok. Zapomněl jsem na něj. Závěje rudých balonků, čínské písmo a realističtí králíci v extrémní nadživotní velkosti (10metrů a vyšší) zcela zaplavili jinak velmi kvalitní a moderní terminál McCarran
Airport stejně jako téměř celé Vegas. Z mé letmé zkušenosti s Číňany vím, že na rozdíl od Evropanů hazard naprosto milují (na jednom letu FRA-HKG jsem měl příležitost sedět vedle tří Číňanů, kteří celý let doslova „prohráli“ - nechodili, nejedli, nepili, nečurali, dokonce ani neplivali a jen a jen hráli, a o slušné peníze). Čekám, kdy se v LAS objeví nový mega hotel s názvem The Great Wall, Tienanmen, případně Šintiandi (když je ta Shanghai teď tak v kursu). Na to bych si i jako negambler, vsadil. Prozatím, je ale právě Hotel Wynn podle mě jeden z nejlepších ve městě. Snaží se, samozřejmě jen na oko, tvářit, že v něm nejde jen o hazard. Má užasné Spa, velmi vkusný interiér a velké golfové hřiště. Samotné Casino je na nevadské poměry celkem malé. V kvalitě servisu nad Wynn stojí snad jen Four Seasons či Mandarin Oriental, které se však nevešli do mého cenového radaru.

Ale zpátky k letadlům. Boarding LAS-LAX o dva dny později, opět MD 80, opět load faktor 100 procent, tentokrát o poznání tišší sedadlo 9A. Zajímavější je pouze to, že se na palubu valí ještě větší množství „stromečků“ (hezký termín, za něj děkuji), než je na americký vnitrostátní dobytčí styl přepravy obvyklé. Celkem jsem si zvykl, že po USA cestují všichni výhradně s příručními zavazadly. Do jisté míry za to může otravná upsell politika všech společností bez výjimky (příplatek za rychlejší boarding, příplatek za zavazadla, příplatek za vzduch…atd.), nicméně tentokrát je to opravdu pikantní. Ještě nikdy jsem neviděl osamělou matku cestující se třemi dětmi a osmi zavazadly velikosti cca 20 kilo per kus, a to vše včetně dětí vydává za příruční zavazadla. Žádný z agentů jí v tom nebrání, a tak spolu s nákladem spolehlivě o nějakých pár minut zpožďuje push back. Zbytek letu viz odstavce výš včetně stavu letadla s tím, že šedý zákal v oku pilota ani registraci jsem tentokrát nezkoumal.

Celkový dojem smíšený. Vnitrostátní létání po USA, bez ohledu na délku trasy, je vždy bez špetky stylu, na druhé straně mi přijde příjemný princip prodeje one-way, který i za velmi přijatelnou cenu nabízí paxům totální flexibilitu. Účel versus komfort. Budu rád až se najde kontinent, kde se toto spojí v jedno. Příští měsíc mě čeká LAX-MIA-LAX a je nakonec docela dobře možné, že zase zradím.

PS: Aby tenhle report nebyl až příliš krátký, zmíním se navíc o věrnostním programu American Airlines, kterému odvážně říkají Advantage. Jako správný trouba jsem se při koupi balíčku čerstvě zaregistroval s vidinou pěkných pár mil za dva legy a hotelový balíček. Registrace online vygenerovala číslo, které však při checkinu automat prohlásil za neplatné. Při letu zpět jsem se o načtení mil pokusil znovu, opět bez úspěchu, a vydal se situaci konzultovat na First class přepážku. Agentka mi sdělila, že výpadky při online registraci jsou u AA normální, a že mi vyrobí registraci novou. Přestože chyba byla jednoznačně na straně AA, předchozí let mi odmítla načíst s tím, že ji to mrzí (upíří profi úsměv spíše vyděsil než pomohl). Vybaven novým číslem, přeletěl jsem do LAX a na internetu se rozhodl zjistit situaci. Nové číslo registrace po mně žádalo password, který po několika hodinách přišel do mého emailu. Systém, který jej vygeneroval, mi však vzápětí oznámil, že password je neplatný. Rozhodl jsem se heslo pankáčsky použít pro původní neplatnou a tou dobou už zrušenou registraci a do systému se, světe div se, nakonec dostal. Vesměs bílá a absolutně nevábná obrazovka označila celkový počet nasbíraných mil srozumitelným číslem NULA. Stejně otravný pocit jaký zažíváte při čtení tohoto odstavce pocítil jsem i já a rozhodl se položit AA online dotaz, co mám dělat s dvěma registracemi, jedním polofunkčním passwordem, nenačtenými dvěma lety a hotelovým balíčkem. K dnešnímu datu situace nadále nedořešena. Na email nikdo z AA nereagoval, dokonce nepřišel ani autogenerovaný email, že někdo odpoví, a když jsem se rozhodl obrátit se na AA telefonicky, po patnácti minutách číselných voleb a čekání na lince mi počítačový hlas oznámil, že mám zavolat pozítří (!!! – skutečně pozítří). Tak nevím – pro Slávistu (Star Aliance-Miles and More) je to jako voda na jeho mlýn, ale vážně, jak těžká proboha může být registrace věrnostního programu a načtení pár mil...?

PPS: Smekám před Čočíkem. Tolik porcí kuřete s rýží v tak krátkém čase bych vzhledem ke stavu své páteře asi nikdy nebyl schopen realizovat. Klobouk dolu! :thumbup:


cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od cocik »

Moc peknej report :D Koukam, ze delam dobre, kdyz na tuhle trasu pouzivam Chevrolet Corvette Convertible misto MD-80.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od flyingblue »

cocik píše:Moc peknej report :D Koukam, ze delam dobre, kdyz na tuhle trasu pouzivam Chevrolet Corvette Convertible misto MD-80.


Nedelas, trasa po I-10 je taky dost hrozna :-)

Staci lepe volit ajrolinku.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od gr09 »

flyingblue píše:trasa po I-10 je taky dost hrozna


I-10? Ja vzdycky jezdil po I-15 (mimochodem plny policajtu, takze radsi nesedet ve vykonnem aute)..

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od flyingblue »

gr09 píše:
flyingblue píše:trasa po I-10 je taky dost hrozna


I-10? Ja vzdycky jezdil po I-15 (mimochodem plny policajtu, takze radsi nesedet ve vykonnem aute)..


I-15 je pouzitelna do cca poloviny cesty z LAS, pak musis na nejakou horizontalu.


gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od gr09 »

Do poloviny? Asi jezdis do jineho Las Vegas, nez ja..

p.s. mapu si umim otevrit take, jel jsem to take nekolikrat a po I-10 to je kousek, oproti I-15. Nehodlam uz kvuli tomuto OT psat novy prispevek..
Naposledy upravil(a) gr09 dne 19. 02. 2011, 16:44, celkem upraveno 1 x.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od flyingblue »

gr09 píše:Do poloviny? Asi jezdis do jineho Las Vegas, nez ja..


Jel jsem to zatim trikrat a casove to byla polovina, i kdyz mapa rika neco jineho :-)

http://www.interstate-guide.com/i-015.html

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Interstate_15_map.png

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2204
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od pavelpmi »

Pěkný a zábavný report. :clap: Je mi bohužel zcela jasné, že zábavnější než zážitky z vlastního cestování. :(

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od cocik »

flyingblue píše:
gr09 píše:
flyingblue píše:trasa po I-10 je taky dost hrozna


I-10? Ja vzdycky jezdil po I-15 (mimochodem plny policajtu, takze radsi nesedet ve vykonnem aute)..


I-15 je pouzitelna do cca poloviny cesty z LAS, pak musis na nejakou horizontalu.


V urcitou denni dobu se da z LAX do LAS po I-15 jet opravdu hodne rychle. Ale to je z pochopitelnych duvodu vsechno, co jsem o tom ochotnej na verejnym foru napsat.

Jinak report je super :D

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od Night fly »

Moje vcerejsi zkusenosti s imigracnim na LAX a segmentem LAX-LAS (UA):

-imigracni na LAX je des bes. Zatimco na EWR, IAH nebo ATL je jedna velka fronta a od ni se chodi k jednotlivym prepazkam, tady jsou mensi fronty pro max.4 prepazky. Kdyz jsou obsazene prepazky pouze dve a na obou vznikne nejaky zadrhel, je zablokovana cela fronta. Takze jako cca. 15-ty ve fronte jsem cekal na imigracni skoro 45min :crazy:

-celnici jsou taky nejaci aktivnejsi, tolik lidi poslanych na detailni prohlidku zavazadel jsem taky jinde nevidel (snad jen na SJU, kde ale vzhledem k omezenemu poctu mezinarodnich priletu maji vetsinou celnici houby co na praci, tak se bavi takhle)

-prestup z TBIT na ostatni terminaly je bud busmo venkem, anebo pochodove cviceni. Znaceni mi prislo dost mizerne a i u autobusu jsem se musel ptat kam jede, anzto z jeho oznaceni jsem to nepochopil.

-nastesti dojem zachranily UA: na T7 nebyl kolem 7 vecer skoro nikdo, na security taky ne, takze jsem nakonec 2h15 prestup zvladl i s navstevou RCC. Let do LAS byl klasicky "delnicky spoj", skoro plny, ale i na 46-minutovem letu stihli CC roznest a sklidit piti. Zeleneho zakalu jsem si u pilotu nevsiml, bombery taky nemeli a letela to neslana-nemastna 320. Obecne vzato to byl nicim se nevymykajici vnitrostatni let, snad jen opravdu extremnim mnozstvim kabinovych zavazadel.

-a nakonec pohled na nocni Vegas je super. Zejmena z dalky - uprostred cernocerne poustni tmy zari ostre ohranicene mesto bez jakychkoliv predmesti. Bohuzel jsme ale nepristavali na draze 19 (rovnobezne se Stripem), odkud jsou nejlepe videt vsechny kasina a velke hotely.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od whiskey »

ked uz si v LAS, mozes si odskocit na moju tamojsiu oblubenu zabavku:
http://www.thegunstorelasvegas.com/
:lol: :clap:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od flyingblue »

Night fly píše: .

-a nakonec pohled na nocni Vegas je super. Zejmena z dalky - uprostred cernocerne poustni tmy zari ostre ohranicene mesto bez jakychkoliv predmesti. Bohuzel jsme ale nepristavali na draze 19 (rovnobezne se Stripem), odkud jsou nejlepe videt vsechny kasina a velke hotely.


Zkus vecerni prijezd od Hoover damu nebo z red rock canyonu.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LAX-LAS-LAX s AA (minireport)

Příspěvek od Night fly »

whiskey píše:ked uz si v LAS, mozes si odskocit na moju tamojsiu oblubenu zabavku:
http://www.thegunstorelasvegas.com/
:lol: :clap:

Hned v prvom letaku, ktory som dostal do ruky, bol kupon na zlavu :wink:

flyingblue píše:Zkus vecerni prijezd od Hoover damu nebo z red rock canyonu.


Zitra :wink: Pro dnesni vecer se rozhoduji mezi Cirque du Soleil, Celine Dion a striptyzem. :think: :?:


Odpovědět