Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Qatar Airways byly jednou z vytipovanych spolecnosti, které jsem chtel rozhodne zkusit a Argentina zase zem, kterou jsem chtel dlouho navstivit. Nakonec sem absolvoval dovolenou, která na počet letu byla vůbec rekordni. K zakladu Qatar Airways postupne ještě pribyly Austrian jako zpusob, jak se dostat do Barcelony, LAN Argentina – vybrany pro let do jizni Patagonie, TAM – absolvovana trasa Iguazzu Falls – Curitiba – Rio de Janeiro a na zaver exotika Avianca Brasil jako dopravce do Sao Paula.
Celkově Qatar Airways hodnotím k**va vysoko – pardon za to slovo, ale proste se sem hodi. Vsechno bylo naprosto v poradku: Mam opravdu jen velmi malo pripominek ke sluzbam této spolecnosti, natoz nejakou zavaznou vytku, takze trip report ani nebude moc dlouhy . Jedna nestandardni malickost bylo prerusene priblizeni na letisti v Sao Paulu, ale nastesti nic typu infarkt/mrtvice cestujiciho během pojizdeni na start jako při me minule ceste. Qatar Airways je společnost, která ma proste styl a v kazde chvili vite, ze letite prave s Qatar Airways.
Odbaveni bylo vzdy dobře koncipovane a opet k**va precizni, personal genialni atd. atd. Nemuzu se vyhnout srovnani s Emirates a podle mych zkusenosti je to mezi temito rivalama remiza. Obe spolecnosti muzu s klidem v dusi doporucit ale lisi se v dilcich vecech. Qatar Airways jsou slechetnejsi v prostoru pro cestujici (3-3-3 v B777 je proste lepsi nez 3-4-3 i když 3-4-3 mne osobne nepusobi nejake vyrazne komplikace) a personal QR je na zaklade mych zkusenosti jeste vice passenger friendly a vice konzistentni. Naopak Emirates boduji v lepsim IFE (vice kanalu a take vyrazne novejsi filmy) a v cateringu (lepsi prezentace i obsah).
Qatar Airways, BCN 16:00 – 23:25 DOH, A319-100LR, delka letu 6:25
Do QR jsem od zacatku kladl hodne nadeji, ze nam dost dlouhou cestu z Evropy do Jizni Ameriky přes Stredni Vychod zprijemni a zaroven jsem mel velka ocekavani. Před odletem me trochu znervoznovalo nedostupnost kancelari QR ve Spanelsku. Dovolat se k nim ohledne nejake zalezitosti je vykon. Rozhodne by mohli pridat trochu na komunikaci. Ale to je asi moje poslední pripominka . Check-in v Barcelone byl nejprofesionalnejsi, co jsem kdy zazil. Na cca 110 lidi (ano let bohuzel totalne plny) otevreno pet prepazek. K tomu dva koordinatori, kteří provadeli „interview“ s cestujicimi ještě před tim. Vyplnit jsem musel vsechno do posledniho puntiku, stejne tak agent vysvetloval, labeloval a oznacoval naprosto vse, co slo. Terminal jedna na BCN ode me dostava pet hvezdicek. Nejenom slechetne reseni letiste, ale i organizace pasovych a bezpecnostnich kontrol je bezchybna. Vsude maximalni cistota az sterilita – na podlaze se muzete videt.
Pomerne dlouhy let obsluhoval A319-100LR, coz byla pomerne nova zkusenost. Ještě nikdy jsem neletel (vicemene) dalkovku s jednou ulickou. Qatar v te době upravovaly kabinu obou těchto letadel A319-100LR, ale po nastupu, který mimochodem probehl velmi sporadane, jsem zjistil, ze letadlo ma ještě stary interier, takze AVOD IFE se nekonalo. To bylo trochu zklamani, preci jenom, jsem si na tuhle zalezitost na dlouhych letech hodne zvykl a spolecnostem bez PTV se vyhybam. Seat-pitch byl nicmene velmi slechetny a na palube nebyla zadna (alespon viditelna) vyprava typu sportovci, škola, takze let byl nakonec velmi prijemny a klidny. Letadlo mělo registraci A7-CJA.
Po ukonceni nastupu jsme pojizdeli na RWY 07L. Vzhledem k poloze gatu letadlo objelo terminal 1 po celem jeho obvodu, nicmene ja mel sedadlo A, takze bohuzel – tentokrat spatna strana – smolik. Start samotny az tak po 16:15 – tesne před nama startovalo B767 Transaero a A320 Vueling. Palubni servis zacal okamzite po startu podavanim piti a krekru. Dal jsem si samozrejme vino, které je podavano v super téměř 2 dcl lahvinkach. Bylo moc dobry, takze ten let nebylo rozhodne moje poslední. Film promitany na overhead monitorech zacal take ihned po startu. Servis zakratko pokracoval veceri. Skladba typicka: predkrm, hlavni chod (braised beef with potato mash, glazed carrots and green beans nebo chicken stew with broad bean in tomato sauce, zucchini, green peas and yellow rice), dezert (tiramisu) a dalsi věci jako krekry, syr, cokolada.
Jidlo bylo kvalitni a dobre stejne jako nebyl problem s mnozstvim. Nicmene, jak jsem jiz nakousl vyse, Emirates jsou v tomto ohledu jednoznacne lepsi. Bohuzel u QR se v economy predkrmech nevyskytuji věci jako krevety nebo uzeny losos /místo toho narazite spis na bramborovy nebo testovinovy salat) a hlavni chody jsou proste méně „rafinovane“. Navíc EK myslim postupne zavadi vyber ze tri variant i na evropskych letech a jejich servirovani v „bytelnych“ nadobkach je lepsi nez pruhledne plastikove boxy u QR. Před pristanim v Dauha byl ještě servirovan vyborny teply snack s jehnecim masem a matou.
Letadlo nasledovalo trasu BCN -> Korsika -> jizni Italie -> jih Recka -> Kypr -> Damasek -> Doha. Bihuzel setmelo se jiz na Reckem. Cely let byl hodne klidny a téměř bez turbulenci. Tentokrat se nekonal zadny uchvacujici zapad Slunce. Horizont proste postupne presel do oranzovych a fialovych barev, tot vse.
Let byl pomerne dlouhy, koukat z okna se nedalo, takze jediny mozny choice byl film a k tomu vino. Nakonec jsem od usmevavych letusek postupne dostal asi ctyri nebo pet lahvicek, takze se musim priznat, ze do Dohy jsem dorazil uz celkem v nalade. To nakonec bylo dobře, protože jsem se nenechal rozhodit velice vazne se tvaricim imigracnim urednikem. Beze srandy – na imigracnim v Dauha jsem narazil na tipka, který ztelesnoval snad to nejvyse mozne povysenecke chovani v arabskem stylu, na jake je mozne narazit. Kdyby nekdo chtel sehrat scenkuna tohle tema, tak to neudela lip. Cele to obsahovalo nepozdraveni, velmi dlouhe vyznamne pohledy (jako by me poustel do nebe), mraceni, hazeni palubek z pasu zpet přes prepazku atd. – proste sranda.
Na letisti DOH jsme pristali nacas ve 23:29 mistniho. Pristani jako do perin. Venkovni teplota o pulnoci 29 stupnu Celsia . Letadlo se orosilo, ještě nez jsme zastavili na RWY. Nasledoval nutny transfer busem do terminalu, jehož miniaturnost me prekvapila i přes to, ze jsem byl informovany a necekal nejake velke haly a koridory. Jinak se ztotoznuji s tim, co je jiz na netu popsano – tedy ze DOH je ve stavajicim stavu velky pruser pokud letite ekonomickou a nemate pristup do Premium terminalu. Odletovy prostor je vlastne pouze dva velke duty free shopy a zmet bran k letadlum, odkud po jezdicich schodech sjizdite o patro nize, kde se opet mackate a cekate na bus. Hodne by se toho dalo v ramci prekotneho rozvoje pochopit, nicmene stat frontu na nechutne zachody? Kontrast s jinak vynikajicimi sluzbami Qatar Airways je propastny. Doufam, ze otevreni noveho letiste se nebude protahovat a bude pristi rok ready.
První let s QR byl fajn, nicmene to hlavni mělo teprve prijit az druhy den. Doba prestupu cinila uctihodnych devet hodin. Hodne jsem ziral na to, ze i na muj tarif se vztahoval bezplatny transferovy hotel. Z toho se nakonec vyklubalo mega dvoupokojove apartma – odhadem cca 40 sqm. Voucher se vztahoval také na veceri, snidani a veskere napoje. Po prijezdu do hotelu cca v 0:30 jsem nevahal ještě na vecu zajit a o pet hodin pozdeji jiz byla pripravena snidane formou svedskych stolu. Personal navíc predpokladal, ze se za 15 minut asi nestihneme nasnidat, takze nam na 15 minutovou cestu na letiste vrazil do ruky snidanove sacky. THUMPS UP for QR (again)!!!!!!!!!!
Qatar Airways, DOH 08:00 – 16:25 GRU 17:40 – EZE 20:25, B777-200LR, doba letu 18:25
Tohle je hodne vymazleny let. Jsem sakra rad, ze se nam naskytla moznost prenocovat v Dauha a nacerpat alespon trochu sil. Je neuveritelne, co B77L zvladne. Na jeden zatah prelet casti ME, cele Afriky a Atlanstkeho oceanu a letadlo stale není vůbec blizko svého maximalniho doletu. Let vede nejdrive z Dauha do Sao Paula, coz samotne trva zhruba 14 a pul hodiny. Po mezipristani, při kterem pokracujici cestujici zustavaji v letadle, se pokracuje do Buenos Aires, což predstavuje dalsich cca 2 a pul hodiny letu. Je to vůbec ten nejdelsi let, co jsem kdy absolvoval – bohuzel není non-stop, takze rekord non-stop letu zustava prozatim u Emirates ze Sydney do Dubaje, který trval 14:45.
Autobus nas toho rana zavezl k letadlu registrace A7-BBG – tehdy vůbec nejnovejsi B777-200LR u QR a první s modifikovanym livery (mensi oryx na VOS). První dojem z interieru byla cista nadsenost. Konfigurace economy je 3-3-3 v rade a seat pitch byl opravdu super. Zarezervovana byla sedadla 40JK, takze okno bylo samozrejmosti. Sedadla jako takova byla moc pohodlna a jelikoz se jednalo o 18 hodinovy let, tak si myslim, ze jsem je prozkousel hodne dukladne. Let byl opet v ekonomicke tride kompletne plny. Na trojsedadle jsme tak měli souseda, ale jednalo o sympataka, takze vsechno bylo okay.
Po osme hodine rano push back a pojizdeni na drahu 34. Asi vzhledem k pristavajicim letadlum pak tesne před RWY tresholdem nekonecne cekani. Samotny start az kolem 8:30. A7-BBG pak nasledoval trasu Doha – Rijad – Bambari – Libreville a po osmihodinovem preletu Atlantiku konecne Sao Paulo. Vzhledem k preletu rovnikove oblasti jsem cekal trochu divoky let nicmene az do Sao Paula se nejake horsi turbulence vyskytly pouze jednou nebo dvakrat.
Palubni servis na tomto useku zahrnoval teplou snidani a obed. Mezi snidani a obedem (cca 10 hodin) pak on-demand servirovani sandwichu, susenek, zmrzliny, ovoce nebo tortillas s mexickou salsou. V zadni casti letounu bylo místo, kde mohli pasazeri nabirat co hrdlo raci vcetne piti. Krome zmrzliny bylo vseho dost téměř az do Sao Paula. Byl jsem v tom koutku k videni pomerne často Na letu tentokrat v pripade obeda vyber ze tri chodu. Muj vyber byl „chicken kapsa with rice in array of spices accompanied with vegetable saloona“. Dezert tentokrat petihvezdickovy yoghurt blueberry cake.
K posadkam QR nemam, co bych dodal. Nerad bych, aby fakt, ze se o nich nebudu moc zminovat vyznelo, jako ze se nejedna o nic zasadniho – naopak. Jak je uvedeno na zacatku clanku – lepe to snad uz nejde. Za celou dobu letu tam a zpatky se nestalo, ze by se na Vas člen posadky neusmal. Vsichni byli privetivi, ochotni a prirozeni – zadna skrobenost. Při mezipristani v Sao Paulu jsme jako jedni z mala zustali v letadle (naprosta vetsina cestujicich koncila v GRU) a nezávisle na sobě přišlo několik letušek a stevardu za nami a ptali se, kam cestujeme, jake jsou nase plany, jestli jsme byli spokojeni s letem atd.
Pristani v Sao Paulu bylo zvlastni – zadny stereotyp. Nad oblasti byla hodne husta oblacnost. Pomerne dlouhou dobu při vyckavani / priblizeni na letiste jsme stravili v této huste oblacnosti. Když uz to vypadalo, ze kazdou chvili klesneme pod mraky a uvidime jihoamerickou pudu, zacali motory pracovat naplno a letadlo zacalo opet prudce stoupat. V tu chvili bylo na palube videt hodne nechapavych a nekdy i ustrasenych pohledu. Kapitan se ozval s hlasenim, ze v oblasti bylo jiné letadlo, které dostalo prednost a ze na pristani pujdeme během par minut znovu. Dosednuti na drahu při pokusu cislo dve ale bylo i přes spatne počasí okay.
Na letisti v Sao uz tou dobou stala B744 LH A340 LX, A340 SA a dalsi. Prilety z Evropy byly v plnem proudu. Zatimco bylo nase letadlo pripravovana na další část letu, sedli si i B772 AF, B772 KL, A330 TP. V Sao vystoupila z naseho letu vetsina cestujicich, my zustali v letadle, takze jsme sledovali bleskovy uklid a dodani cateringu primo na palube. Nastup naopak byl velmi rychly, protože pristoupilo pouze cca 50 dalsich cestujicich. Letadlo tak bylo razem poloprazdne, coz slibovalo super dovetek naseho letu.
Start z drahy 27L se odehral vicemene na cas. Milym prekvapenim byl prave probihajici zapad Slunce, který byl viditelny hned, jak jsme vystoupali nad mraky. Vzhledem k delce letu cca dve hodiny patnact minut zacal servis téměř okamzite. Servirovana byla tepla vecere v plnem rozsahu. Vicemene jsme tak za dva dny cestovani s QR nejdrive dvakrat vecereli ,dvakrat snidali a opet dvakrat vecereli . K jidlu jsem tentokrat volil brazilskou feijoada. Co to je v typickem brazilskem podani jsem se nastesti dozvedel az pozdeji. (jedna smes masa a ruznych dalsich casti zvirete jako ocas, usi, jazyk apod.) Nastesti QR se omezily na vyborne kusy liboveho hoveziho : Dezertem byl tentokrat cheesecake s jahodovou polevou.
Během naseho letu nas nekde nad Brazilii dohnala noc. Při priletu do blasti Buenos Aires jsme tak videli zarici placku. Tu jsme vzhledem k vysce, ve které jsme se stále nachazeli, ještě poctive obleteli a udelali kdesi nad jihovychodnim Buenos Aires několik otocek. Na letisti jsme pristali presne ve 20:33 ale museli jsme asi dalsich patnat minut cekat, nez byl uvolnen naz gate, který pokud se nemylim okupoval B767 DL. Letiste EZE je pomerne male a privetive. Pasova kontrola a vydej zavazadel byl celkem promptni, takze jsme kolem pul desate konecne prosli branou a oficialne stanuli na argentinske pude po téměř 34 hodinovem martiriu během ktereho jsme se nohama ocitli na trech kontinentech a ctvrty preleteli.
Celkově Qatar Airways hodnotím k**va vysoko – pardon za to slovo, ale proste se sem hodi. Vsechno bylo naprosto v poradku: Mam opravdu jen velmi malo pripominek ke sluzbam této spolecnosti, natoz nejakou zavaznou vytku, takze trip report ani nebude moc dlouhy . Jedna nestandardni malickost bylo prerusene priblizeni na letisti v Sao Paulu, ale nastesti nic typu infarkt/mrtvice cestujiciho během pojizdeni na start jako při me minule ceste. Qatar Airways je společnost, která ma proste styl a v kazde chvili vite, ze letite prave s Qatar Airways.
Odbaveni bylo vzdy dobře koncipovane a opet k**va precizni, personal genialni atd. atd. Nemuzu se vyhnout srovnani s Emirates a podle mych zkusenosti je to mezi temito rivalama remiza. Obe spolecnosti muzu s klidem v dusi doporucit ale lisi se v dilcich vecech. Qatar Airways jsou slechetnejsi v prostoru pro cestujici (3-3-3 v B777 je proste lepsi nez 3-4-3 i když 3-4-3 mne osobne nepusobi nejake vyrazne komplikace) a personal QR je na zaklade mych zkusenosti jeste vice passenger friendly a vice konzistentni. Naopak Emirates boduji v lepsim IFE (vice kanalu a take vyrazne novejsi filmy) a v cateringu (lepsi prezentace i obsah).
Qatar Airways, BCN 16:00 – 23:25 DOH, A319-100LR, delka letu 6:25
Do QR jsem od zacatku kladl hodne nadeji, ze nam dost dlouhou cestu z Evropy do Jizni Ameriky přes Stredni Vychod zprijemni a zaroven jsem mel velka ocekavani. Před odletem me trochu znervoznovalo nedostupnost kancelari QR ve Spanelsku. Dovolat se k nim ohledne nejake zalezitosti je vykon. Rozhodne by mohli pridat trochu na komunikaci. Ale to je asi moje poslední pripominka . Check-in v Barcelone byl nejprofesionalnejsi, co jsem kdy zazil. Na cca 110 lidi (ano let bohuzel totalne plny) otevreno pet prepazek. K tomu dva koordinatori, kteří provadeli „interview“ s cestujicimi ještě před tim. Vyplnit jsem musel vsechno do posledniho puntiku, stejne tak agent vysvetloval, labeloval a oznacoval naprosto vse, co slo. Terminal jedna na BCN ode me dostava pet hvezdicek. Nejenom slechetne reseni letiste, ale i organizace pasovych a bezpecnostnich kontrol je bezchybna. Vsude maximalni cistota az sterilita – na podlaze se muzete videt.
Pomerne dlouhy let obsluhoval A319-100LR, coz byla pomerne nova zkusenost. Ještě nikdy jsem neletel (vicemene) dalkovku s jednou ulickou. Qatar v te době upravovaly kabinu obou těchto letadel A319-100LR, ale po nastupu, který mimochodem probehl velmi sporadane, jsem zjistil, ze letadlo ma ještě stary interier, takze AVOD IFE se nekonalo. To bylo trochu zklamani, preci jenom, jsem si na tuhle zalezitost na dlouhych letech hodne zvykl a spolecnostem bez PTV se vyhybam. Seat-pitch byl nicmene velmi slechetny a na palube nebyla zadna (alespon viditelna) vyprava typu sportovci, škola, takze let byl nakonec velmi prijemny a klidny. Letadlo mělo registraci A7-CJA.
Po ukonceni nastupu jsme pojizdeli na RWY 07L. Vzhledem k poloze gatu letadlo objelo terminal 1 po celem jeho obvodu, nicmene ja mel sedadlo A, takze bohuzel – tentokrat spatna strana – smolik. Start samotny az tak po 16:15 – tesne před nama startovalo B767 Transaero a A320 Vueling. Palubni servis zacal okamzite po startu podavanim piti a krekru. Dal jsem si samozrejme vino, které je podavano v super téměř 2 dcl lahvinkach. Bylo moc dobry, takze ten let nebylo rozhodne moje poslední. Film promitany na overhead monitorech zacal take ihned po startu. Servis zakratko pokracoval veceri. Skladba typicka: predkrm, hlavni chod (braised beef with potato mash, glazed carrots and green beans nebo chicken stew with broad bean in tomato sauce, zucchini, green peas and yellow rice), dezert (tiramisu) a dalsi věci jako krekry, syr, cokolada.
Jidlo bylo kvalitni a dobre stejne jako nebyl problem s mnozstvim. Nicmene, jak jsem jiz nakousl vyse, Emirates jsou v tomto ohledu jednoznacne lepsi. Bohuzel u QR se v economy predkrmech nevyskytuji věci jako krevety nebo uzeny losos /místo toho narazite spis na bramborovy nebo testovinovy salat) a hlavni chody jsou proste méně „rafinovane“. Navíc EK myslim postupne zavadi vyber ze tri variant i na evropskych letech a jejich servirovani v „bytelnych“ nadobkach je lepsi nez pruhledne plastikove boxy u QR. Před pristanim v Dauha byl ještě servirovan vyborny teply snack s jehnecim masem a matou.
Letadlo nasledovalo trasu BCN -> Korsika -> jizni Italie -> jih Recka -> Kypr -> Damasek -> Doha. Bihuzel setmelo se jiz na Reckem. Cely let byl hodne klidny a téměř bez turbulenci. Tentokrat se nekonal zadny uchvacujici zapad Slunce. Horizont proste postupne presel do oranzovych a fialovych barev, tot vse.
Let byl pomerne dlouhy, koukat z okna se nedalo, takze jediny mozny choice byl film a k tomu vino. Nakonec jsem od usmevavych letusek postupne dostal asi ctyri nebo pet lahvicek, takze se musim priznat, ze do Dohy jsem dorazil uz celkem v nalade. To nakonec bylo dobře, protože jsem se nenechal rozhodit velice vazne se tvaricim imigracnim urednikem. Beze srandy – na imigracnim v Dauha jsem narazil na tipka, který ztelesnoval snad to nejvyse mozne povysenecke chovani v arabskem stylu, na jake je mozne narazit. Kdyby nekdo chtel sehrat scenkuna tohle tema, tak to neudela lip. Cele to obsahovalo nepozdraveni, velmi dlouhe vyznamne pohledy (jako by me poustel do nebe), mraceni, hazeni palubek z pasu zpet přes prepazku atd. – proste sranda.
Na letisti DOH jsme pristali nacas ve 23:29 mistniho. Pristani jako do perin. Venkovni teplota o pulnoci 29 stupnu Celsia . Letadlo se orosilo, ještě nez jsme zastavili na RWY. Nasledoval nutny transfer busem do terminalu, jehož miniaturnost me prekvapila i přes to, ze jsem byl informovany a necekal nejake velke haly a koridory. Jinak se ztotoznuji s tim, co je jiz na netu popsano – tedy ze DOH je ve stavajicim stavu velky pruser pokud letite ekonomickou a nemate pristup do Premium terminalu. Odletovy prostor je vlastne pouze dva velke duty free shopy a zmet bran k letadlum, odkud po jezdicich schodech sjizdite o patro nize, kde se opet mackate a cekate na bus. Hodne by se toho dalo v ramci prekotneho rozvoje pochopit, nicmene stat frontu na nechutne zachody? Kontrast s jinak vynikajicimi sluzbami Qatar Airways je propastny. Doufam, ze otevreni noveho letiste se nebude protahovat a bude pristi rok ready.
První let s QR byl fajn, nicmene to hlavni mělo teprve prijit az druhy den. Doba prestupu cinila uctihodnych devet hodin. Hodne jsem ziral na to, ze i na muj tarif se vztahoval bezplatny transferovy hotel. Z toho se nakonec vyklubalo mega dvoupokojove apartma – odhadem cca 40 sqm. Voucher se vztahoval také na veceri, snidani a veskere napoje. Po prijezdu do hotelu cca v 0:30 jsem nevahal ještě na vecu zajit a o pet hodin pozdeji jiz byla pripravena snidane formou svedskych stolu. Personal navíc predpokladal, ze se za 15 minut asi nestihneme nasnidat, takze nam na 15 minutovou cestu na letiste vrazil do ruky snidanove sacky. THUMPS UP for QR (again)!!!!!!!!!!
Qatar Airways, DOH 08:00 – 16:25 GRU 17:40 – EZE 20:25, B777-200LR, doba letu 18:25
Tohle je hodne vymazleny let. Jsem sakra rad, ze se nam naskytla moznost prenocovat v Dauha a nacerpat alespon trochu sil. Je neuveritelne, co B77L zvladne. Na jeden zatah prelet casti ME, cele Afriky a Atlanstkeho oceanu a letadlo stale není vůbec blizko svého maximalniho doletu. Let vede nejdrive z Dauha do Sao Paula, coz samotne trva zhruba 14 a pul hodiny. Po mezipristani, při kterem pokracujici cestujici zustavaji v letadle, se pokracuje do Buenos Aires, což predstavuje dalsich cca 2 a pul hodiny letu. Je to vůbec ten nejdelsi let, co jsem kdy absolvoval – bohuzel není non-stop, takze rekord non-stop letu zustava prozatim u Emirates ze Sydney do Dubaje, který trval 14:45.
Autobus nas toho rana zavezl k letadlu registrace A7-BBG – tehdy vůbec nejnovejsi B777-200LR u QR a první s modifikovanym livery (mensi oryx na VOS). První dojem z interieru byla cista nadsenost. Konfigurace economy je 3-3-3 v rade a seat pitch byl opravdu super. Zarezervovana byla sedadla 40JK, takze okno bylo samozrejmosti. Sedadla jako takova byla moc pohodlna a jelikoz se jednalo o 18 hodinovy let, tak si myslim, ze jsem je prozkousel hodne dukladne. Let byl opet v ekonomicke tride kompletne plny. Na trojsedadle jsme tak měli souseda, ale jednalo o sympataka, takze vsechno bylo okay.
Po osme hodine rano push back a pojizdeni na drahu 34. Asi vzhledem k pristavajicim letadlum pak tesne před RWY tresholdem nekonecne cekani. Samotny start az kolem 8:30. A7-BBG pak nasledoval trasu Doha – Rijad – Bambari – Libreville a po osmihodinovem preletu Atlantiku konecne Sao Paulo. Vzhledem k preletu rovnikove oblasti jsem cekal trochu divoky let nicmene az do Sao Paula se nejake horsi turbulence vyskytly pouze jednou nebo dvakrat.
Palubni servis na tomto useku zahrnoval teplou snidani a obed. Mezi snidani a obedem (cca 10 hodin) pak on-demand servirovani sandwichu, susenek, zmrzliny, ovoce nebo tortillas s mexickou salsou. V zadni casti letounu bylo místo, kde mohli pasazeri nabirat co hrdlo raci vcetne piti. Krome zmrzliny bylo vseho dost téměř az do Sao Paula. Byl jsem v tom koutku k videni pomerne často Na letu tentokrat v pripade obeda vyber ze tri chodu. Muj vyber byl „chicken kapsa with rice in array of spices accompanied with vegetable saloona“. Dezert tentokrat petihvezdickovy yoghurt blueberry cake.
K posadkam QR nemam, co bych dodal. Nerad bych, aby fakt, ze se o nich nebudu moc zminovat vyznelo, jako ze se nejedna o nic zasadniho – naopak. Jak je uvedeno na zacatku clanku – lepe to snad uz nejde. Za celou dobu letu tam a zpatky se nestalo, ze by se na Vas člen posadky neusmal. Vsichni byli privetivi, ochotni a prirozeni – zadna skrobenost. Při mezipristani v Sao Paulu jsme jako jedni z mala zustali v letadle (naprosta vetsina cestujicich koncila v GRU) a nezávisle na sobě přišlo několik letušek a stevardu za nami a ptali se, kam cestujeme, jake jsou nase plany, jestli jsme byli spokojeni s letem atd.
Pristani v Sao Paulu bylo zvlastni – zadny stereotyp. Nad oblasti byla hodne husta oblacnost. Pomerne dlouhou dobu při vyckavani / priblizeni na letiste jsme stravili v této huste oblacnosti. Když uz to vypadalo, ze kazdou chvili klesneme pod mraky a uvidime jihoamerickou pudu, zacali motory pracovat naplno a letadlo zacalo opet prudce stoupat. V tu chvili bylo na palube videt hodne nechapavych a nekdy i ustrasenych pohledu. Kapitan se ozval s hlasenim, ze v oblasti bylo jiné letadlo, které dostalo prednost a ze na pristani pujdeme během par minut znovu. Dosednuti na drahu při pokusu cislo dve ale bylo i přes spatne počasí okay.
Na letisti v Sao uz tou dobou stala B744 LH A340 LX, A340 SA a dalsi. Prilety z Evropy byly v plnem proudu. Zatimco bylo nase letadlo pripravovana na další část letu, sedli si i B772 AF, B772 KL, A330 TP. V Sao vystoupila z naseho letu vetsina cestujicich, my zustali v letadle, takze jsme sledovali bleskovy uklid a dodani cateringu primo na palube. Nastup naopak byl velmi rychly, protože pristoupilo pouze cca 50 dalsich cestujicich. Letadlo tak bylo razem poloprazdne, coz slibovalo super dovetek naseho letu.
Start z drahy 27L se odehral vicemene na cas. Milym prekvapenim byl prave probihajici zapad Slunce, který byl viditelny hned, jak jsme vystoupali nad mraky. Vzhledem k delce letu cca dve hodiny patnact minut zacal servis téměř okamzite. Servirovana byla tepla vecere v plnem rozsahu. Vicemene jsme tak za dva dny cestovani s QR nejdrive dvakrat vecereli ,dvakrat snidali a opet dvakrat vecereli . K jidlu jsem tentokrat volil brazilskou feijoada. Co to je v typickem brazilskem podani jsem se nastesti dozvedel az pozdeji. (jedna smes masa a ruznych dalsich casti zvirete jako ocas, usi, jazyk apod.) Nastesti QR se omezily na vyborne kusy liboveho hoveziho : Dezertem byl tentokrat cheesecake s jahodovou polevou.
Během naseho letu nas nekde nad Brazilii dohnala noc. Při priletu do blasti Buenos Aires jsme tak videli zarici placku. Tu jsme vzhledem k vysce, ve které jsme se stále nachazeli, ještě poctive obleteli a udelali kdesi nad jihovychodnim Buenos Aires několik otocek. Na letisti jsme pristali presne ve 20:33 ale museli jsme asi dalsich patnat minut cekat, nez byl uvolnen naz gate, který pokud se nemylim okupoval B767 DL. Letiste EZE je pomerne male a privetive. Pasova kontrola a vydej zavazadel byl celkem promptni, takze jsme kolem pul desate konecne prosli branou a oficialne stanuli na argentinske pude po téměř 34 hodinovem martiriu během ktereho jsme se nohama ocitli na trech kontinentech a ctvrty preleteli.
Naposledy upravil(a) sever2 dne 20. 02. 2011, 15:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Qatar Airways, GRU 04:10 – 23:10 DOH, B777-200LR, doba letu 14:00
Pro zpatecni cestu jsme zvolili prave odlet ze Sao Paula místo z Buenos Aires, coz nam umoznilo navstivit jako mensi část naší cesty i Brazilii – respektive Rio de Janeiro. Letiste GRU me nijak nenadchlo. Jedna se o pomerne maly, zasly komplex, který během rusnych zejména vecernich hodin, kdy odleta vetsina linek do Severni Ameriky a Evropy praska ve svech. V restauracich je nekdy problem najit volne místo k sezeni. Na nalezeni nejakeho klidneho koutu muzete rovnou zapomenout. Docela mne prekvapuje, ze s rychlosti, jakou se letecka doprava v Brazilii rozviji uz v Sao nestavi nejake nove mega letiste.
Rozhodli jsme se navstivit i samotne Sao Paulo. Cena non-stop autobusu z letiste je rip-off. Dat v prepoctu 600 korun jenom za dopravu do toho nejhnnusnejsiho a nejnudnejsiho města, kde jsem kdy byl, by byl nejvetsi omyl cele cesty. Nastesti jsou k dispozici mestske busy, kteryma se dostanete za 30 minut na jednu ze stanic metra. Město samotne je silenost – doted me udivuje, ze se mu říká New York Jizní Ameriky. V NYC jsem nebyl, ale mam pocit, ze to srovnani je prilis velka nadsazka. V centru je spousta zbedovanych bezdomovcu, povalecu, fetaku, skvotu – ve kterych navíc pravdepodobne zije spousta normalnich lidi, odpadky a smrad jsou vsudypritomne. Avenida Paulista – pokud zde nepracujete, je taky totalne nepouzitelna, protože tam není, co delat. Alespoň není nutne mit peprak pripraveny v kapse. Sao Paulo proste otevrelo muj seznam „never ever again“. Brazilie sice ted ekonomicky jede, ale bude ji ještě x let trvat, nez se dostane na uroven Argentiny.
Náš let tentokrat obsluhoval A7-BBA – pro zmenu nejstarsi B777-200LR u QR. Doba odletu linky QR922 je samozrejme hodne vtipna. V době od 1:00 do 6:00 odletaji snad pouze dva lety– vedle Qatar pak ještě EK do Dubaje. Není to ani vecer, ani brzo rano. Nevyplati se platit hotel, abyste se o pulnoci check-outovali, nejit spat je zase tezky, protoze tri rano uz je opravdu tezke neusnout. Na let do Evropy jsem tak nastupoval uz pomerne unaveny po noci stravene na letisti. Hned po startu a po snidani, která byla servirovana hned po nem, jsem se neudrzel a usnul. Nakonec jsem se vzbudil během vychodu Slunce a zacal si uzivat super IFE.
Vetsina cestujicich ale spala dobrych šest sedm hodin. Cele letadlo se zacalo budit teprve nekde na pobrezi Afriky. K tomu napomohla hlavne nizka obsazenost letu. Tentokrat odhadem cca 60 % v economy a nikdo v business class. Na tak dlouhem letu je skvele mit treti sedadlo vedle volne. Zazitku z letu to hodne pridalo. Zvlastni bylo ze i po probuzeni vetsina cestujici nevytahla stinitka z oken, takze letadlo jako by celou dobu letelo v noci. Posadka asi pochopila naladu, takze celou dobu byla kabina v modrem nebo oranzovem osvetleni.
Na rozdil od letu do Sao Paula byl tento docela dost trubulentni. Nejprve jsme si uzili turbulence okamzite po odletu z GRU, kde mimo jiné byla hodne nizka oblacnost, takze vyhled na osvicene Sao se nekonal. Pak vse ustalo, ale v rovnikove oblasti po priletu nad Afriku jsme narazili na sit mega bourkovych mraku, které zasahovaly az do naší letove hladiny 36 000 feetu viz. foto. Bylo to krasne divadlo – nejednalo se o stalou oblacnost ale oddelene systemy bourkovych mraku, takze byla soucasne videt i zem.
AVOD IFE u Qatar Airways je super. Vyber je velmi siroky a PTV jsou velke. Zadne kukatka ve stylu Air France atd. Není problem za takovy let vybrat ctyri filmy a doplnit to nejakym serialovym vyberem jako Simpsons, How I me Your Mother, Friends apod. Ovladani je hodne intuitivni. Air-show je v nove 3D verzi, které zobrazuje polohu letadla z ruznych pohledu. Co je hodne dobry napad je, ze po pristani je pohyb letadla od startu po pristani zrychlene zrekapitulovan. IFE je petihvezdickove, nicmene na Emirates jsou v tomto ohledu Qatar Airways kratci. EK je lepsi nejenom v ještě vetsim vyberu filmu, ale především ve vyrazne nizsim „stari“ nasazovanych filmu.
Catering byl obdobny jako u letu do Jizni Ameriky. Jednalo se o teplou snidani, veceri a vyber vseho mozneho (sandwiche, zrmzlina, ovoce apod.) on-demand během celeho letu. Co se piti tyce, tak byl zahrnut i par nealko piti. V pripade alko napoju posadka poctive obslluhovala celou dobu letu. Tentokrat to u mne vyhrala kombinace Beefeetar s tonicem – stridano bilym vinem k veceri . Na Arabskym poloostrovem jsme opet leteli po trase Makkah – Rijad – Ad- Dammam a pote opet vecerni pristani na DOH. Venkovni teplota se opet vysplhala na hranici 30 stupnu, zatimco terminal byl jedna velka lednicka. Na prestup na let do Barcelony jsme měli pouze dve a pul hodiny, coz stacilo pouze na poslední duty free nakupy.
Qatar Airways, DOH 01:30 – 7:30 BCN, Airbus 319-100LR, doba letu 7:00
Tenhle let bude asi na dlouho mym osobnim rekordem v delce letu v letadle s jednou ulickou. Je pravda, ze nebyl uplne nejlepsi, především vzhledem k nocni době letu a jeho 100 % obsazenosti v economy. Všechny tyto faktory atmosfere moc nepridali, ale je pravda, ze pouze jedna ulicka byla z toho vseho asi nejmensi prekazkou.
Letiste v Dauha se kolem pulnoci zacina velmi neprijemne plnit evropskymi prilety a odlety dále na vychod. Nastesti nas let odletal z gatu, jehož dedikovana cekarna byla pomerne velka a nastup se udal na cas. Letadlo A7-CJB mělo sice jiz novy interier (sedadla) ale PTV stále ještě chybela. V soucasnosti uz pravdepodobne letaji obe letadla A319 s instalovanymi PTV. Od brezna jsou myslim k videni na trase do Stuttgartu, neboť Barcelona uz povysila na A330.
Velmi prijemna posadka rozdala nejprve teple snacky spolu s pitim. To jsme se nachazeli opet severne od Rijadu, kolem ktereho jsme par hodin před tim leteli v B77L . Před pristanim v Barcelone pak doslo na teplou snidani. Velmi lakava moznost palacinek s cerstvymi jahodami a mandlemi se na nas bohuzel nedostala, takze jsme tentorat museli zvolit slanou variantu michanych vajicek se zampiony, kurecim parkem a grilovanou zeleninou.
O prubehu tohohle letu se bohuzel nemuzu rozepsat, protože mne premohla unava a na dobre ctyri hodiny usnul. Letadlo v Barcelone dosedlo na drahu 27L prave v době, kdy zacaly odletat první evropske lety. Nasledovalo kratke svezeni po letisti, neboť jeden z pilotu prejel spravny gate – to vedlo k peknemu kolecku okolo gatu D . I při vystupu mne T1 na BCN opet udivilo svou cistotou a skvelym resenim. Podle meho nazoru se jedna o jeden z nejlepsich terminalu v cele Evrope. Zavazadla byla opet dodana v poradku bez poskozeni a cista. Bohuzel muj kufr prezil uz mnoho cest, nicmene let s Austrian z BCN do VIE se mu stal osudnym. Zamestnanci smluvniho handlingu v BCN nebo ve VIE dokazali protrhnout umelohmotny korpus. Rana to musela byt ohromna, vzhledem k tomu, ze jedna část kufru byla prazdna a všechny věci byli namacknute na druhé strane.
Celkove si nemuzu Qatar Airways vynachvalit. Palubni servis je spicka, stejne jako pozemni sluzby – pokud zrovna nejste na letisti v Dauha. Hodne cestujicim a samotne spolecnosti se hodne ulevi az bude otevreno nove DIA. QR mají zvlastni strategii pripojovat ke svemu jmenu „titul“ Worlds Five Star Airline, kde to jen jde. Mne ten slogan automaticky naskakuje jen slysim pojem Qatar Airways – a po svých zkusenostech s nim vůbec nemam problem. Je super, ze v Asii stále existuji spolecnosti, které se z letani snazi udelat zazitek, na který se tesite jako na část vasi dovolene a ne jako trpenou nutnost zvana doprava. Vypada to, ze moje krizovatka pro dalkove lety zustava i nadale na Strednim Vychode.
Pro zpatecni cestu jsme zvolili prave odlet ze Sao Paula místo z Buenos Aires, coz nam umoznilo navstivit jako mensi část naší cesty i Brazilii – respektive Rio de Janeiro. Letiste GRU me nijak nenadchlo. Jedna se o pomerne maly, zasly komplex, který během rusnych zejména vecernich hodin, kdy odleta vetsina linek do Severni Ameriky a Evropy praska ve svech. V restauracich je nekdy problem najit volne místo k sezeni. Na nalezeni nejakeho klidneho koutu muzete rovnou zapomenout. Docela mne prekvapuje, ze s rychlosti, jakou se letecka doprava v Brazilii rozviji uz v Sao nestavi nejake nove mega letiste.
Rozhodli jsme se navstivit i samotne Sao Paulo. Cena non-stop autobusu z letiste je rip-off. Dat v prepoctu 600 korun jenom za dopravu do toho nejhnnusnejsiho a nejnudnejsiho města, kde jsem kdy byl, by byl nejvetsi omyl cele cesty. Nastesti jsou k dispozici mestske busy, kteryma se dostanete za 30 minut na jednu ze stanic metra. Město samotne je silenost – doted me udivuje, ze se mu říká New York Jizní Ameriky. V NYC jsem nebyl, ale mam pocit, ze to srovnani je prilis velka nadsazka. V centru je spousta zbedovanych bezdomovcu, povalecu, fetaku, skvotu – ve kterych navíc pravdepodobne zije spousta normalnich lidi, odpadky a smrad jsou vsudypritomne. Avenida Paulista – pokud zde nepracujete, je taky totalne nepouzitelna, protože tam není, co delat. Alespoň není nutne mit peprak pripraveny v kapse. Sao Paulo proste otevrelo muj seznam „never ever again“. Brazilie sice ted ekonomicky jede, ale bude ji ještě x let trvat, nez se dostane na uroven Argentiny.
Náš let tentokrat obsluhoval A7-BBA – pro zmenu nejstarsi B777-200LR u QR. Doba odletu linky QR922 je samozrejme hodne vtipna. V době od 1:00 do 6:00 odletaji snad pouze dva lety– vedle Qatar pak ještě EK do Dubaje. Není to ani vecer, ani brzo rano. Nevyplati se platit hotel, abyste se o pulnoci check-outovali, nejit spat je zase tezky, protoze tri rano uz je opravdu tezke neusnout. Na let do Evropy jsem tak nastupoval uz pomerne unaveny po noci stravene na letisti. Hned po startu a po snidani, která byla servirovana hned po nem, jsem se neudrzel a usnul. Nakonec jsem se vzbudil během vychodu Slunce a zacal si uzivat super IFE.
Vetsina cestujicich ale spala dobrych šest sedm hodin. Cele letadlo se zacalo budit teprve nekde na pobrezi Afriky. K tomu napomohla hlavne nizka obsazenost letu. Tentokrat odhadem cca 60 % v economy a nikdo v business class. Na tak dlouhem letu je skvele mit treti sedadlo vedle volne. Zazitku z letu to hodne pridalo. Zvlastni bylo ze i po probuzeni vetsina cestujici nevytahla stinitka z oken, takze letadlo jako by celou dobu letelo v noci. Posadka asi pochopila naladu, takze celou dobu byla kabina v modrem nebo oranzovem osvetleni.
Na rozdil od letu do Sao Paula byl tento docela dost trubulentni. Nejprve jsme si uzili turbulence okamzite po odletu z GRU, kde mimo jiné byla hodne nizka oblacnost, takze vyhled na osvicene Sao se nekonal. Pak vse ustalo, ale v rovnikove oblasti po priletu nad Afriku jsme narazili na sit mega bourkovych mraku, které zasahovaly az do naší letove hladiny 36 000 feetu viz. foto. Bylo to krasne divadlo – nejednalo se o stalou oblacnost ale oddelene systemy bourkovych mraku, takze byla soucasne videt i zem.
AVOD IFE u Qatar Airways je super. Vyber je velmi siroky a PTV jsou velke. Zadne kukatka ve stylu Air France atd. Není problem za takovy let vybrat ctyri filmy a doplnit to nejakym serialovym vyberem jako Simpsons, How I me Your Mother, Friends apod. Ovladani je hodne intuitivni. Air-show je v nove 3D verzi, které zobrazuje polohu letadla z ruznych pohledu. Co je hodne dobry napad je, ze po pristani je pohyb letadla od startu po pristani zrychlene zrekapitulovan. IFE je petihvezdickove, nicmene na Emirates jsou v tomto ohledu Qatar Airways kratci. EK je lepsi nejenom v ještě vetsim vyberu filmu, ale především ve vyrazne nizsim „stari“ nasazovanych filmu.
Catering byl obdobny jako u letu do Jizni Ameriky. Jednalo se o teplou snidani, veceri a vyber vseho mozneho (sandwiche, zrmzlina, ovoce apod.) on-demand během celeho letu. Co se piti tyce, tak byl zahrnut i par nealko piti. V pripade alko napoju posadka poctive obslluhovala celou dobu letu. Tentokrat to u mne vyhrala kombinace Beefeetar s tonicem – stridano bilym vinem k veceri . Na Arabskym poloostrovem jsme opet leteli po trase Makkah – Rijad – Ad- Dammam a pote opet vecerni pristani na DOH. Venkovni teplota se opet vysplhala na hranici 30 stupnu, zatimco terminal byl jedna velka lednicka. Na prestup na let do Barcelony jsme měli pouze dve a pul hodiny, coz stacilo pouze na poslední duty free nakupy.
Qatar Airways, DOH 01:30 – 7:30 BCN, Airbus 319-100LR, doba letu 7:00
Tenhle let bude asi na dlouho mym osobnim rekordem v delce letu v letadle s jednou ulickou. Je pravda, ze nebyl uplne nejlepsi, především vzhledem k nocni době letu a jeho 100 % obsazenosti v economy. Všechny tyto faktory atmosfere moc nepridali, ale je pravda, ze pouze jedna ulicka byla z toho vseho asi nejmensi prekazkou.
Letiste v Dauha se kolem pulnoci zacina velmi neprijemne plnit evropskymi prilety a odlety dále na vychod. Nastesti nas let odletal z gatu, jehož dedikovana cekarna byla pomerne velka a nastup se udal na cas. Letadlo A7-CJB mělo sice jiz novy interier (sedadla) ale PTV stále ještě chybela. V soucasnosti uz pravdepodobne letaji obe letadla A319 s instalovanymi PTV. Od brezna jsou myslim k videni na trase do Stuttgartu, neboť Barcelona uz povysila na A330.
Velmi prijemna posadka rozdala nejprve teple snacky spolu s pitim. To jsme se nachazeli opet severne od Rijadu, kolem ktereho jsme par hodin před tim leteli v B77L . Před pristanim v Barcelone pak doslo na teplou snidani. Velmi lakava moznost palacinek s cerstvymi jahodami a mandlemi se na nas bohuzel nedostala, takze jsme tentorat museli zvolit slanou variantu michanych vajicek se zampiony, kurecim parkem a grilovanou zeleninou.
O prubehu tohohle letu se bohuzel nemuzu rozepsat, protože mne premohla unava a na dobre ctyri hodiny usnul. Letadlo v Barcelone dosedlo na drahu 27L prave v době, kdy zacaly odletat první evropske lety. Nasledovalo kratke svezeni po letisti, neboť jeden z pilotu prejel spravny gate – to vedlo k peknemu kolecku okolo gatu D . I při vystupu mne T1 na BCN opet udivilo svou cistotou a skvelym resenim. Podle meho nazoru se jedna o jeden z nejlepsich terminalu v cele Evrope. Zavazadla byla opet dodana v poradku bez poskozeni a cista. Bohuzel muj kufr prezil uz mnoho cest, nicmene let s Austrian z BCN do VIE se mu stal osudnym. Zamestnanci smluvniho handlingu v BCN nebo ve VIE dokazali protrhnout umelohmotny korpus. Rana to musela byt ohromna, vzhledem k tomu, ze jedna část kufru byla prazdna a všechny věci byli namacknute na druhé strane.
Celkove si nemuzu Qatar Airways vynachvalit. Palubni servis je spicka, stejne jako pozemni sluzby – pokud zrovna nejste na letisti v Dauha. Hodne cestujicim a samotne spolecnosti se hodne ulevi az bude otevreno nove DIA. QR mají zvlastni strategii pripojovat ke svemu jmenu „titul“ Worlds Five Star Airline, kde to jen jde. Mne ten slogan automaticky naskakuje jen slysim pojem Qatar Airways – a po svých zkusenostech s nim vůbec nemam problem. Je super, ze v Asii stále existuji spolecnosti, které se z letani snazi udelat zazitek, na který se tesite jako na část vasi dovolene a ne jako trpenou nutnost zvana doprava. Vypada to, ze moje krizovatka pro dalkove lety zustava i nadale na Strednim Vychode.
Naposledy upravil(a) sever2 dne 20. 02. 2011, 16:47, celkem upraveno 2 x.
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Tak jsem to konecne vyplodil....doufam, ze se libilo
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2204
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Jo, super.
Moc mě zajímalo, jaké je letět tak dlouhý let v A319. Ale jak říkáš, let z/do Barcelony, který mě zajímal, už povýšil na A330.
- Na kterou dráhu, že jste to přistáli v BCN?
- A bude report z nějakého z ostatních letů? Přimlouval bych se.
Moc mě zajímalo, jaké je letět tak dlouhý let v A319. Ale jak říkáš, let z/do Barcelony, který mě zajímal, už povýšil na A330.
- Na kterou dráhu, že jste to přistáli v BCN?
- A bude report z nějakého z ostatních letů? Přimlouval bych se.
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Pokud neni let plny, tak jsem se single aisle uplne v pohode, zvlast kdyz je dostatecny legroom. Ale pokud je to plny, tak bych preferoval wide-body. Pohyb po kabine je preci jenom trochu mene komplikovany.
Jinak sorry za RWY v BCN...byla to 25R Report z ostatnich urcite casem bude. Jeste vam tady taky dluzim Mexiko s AF.
Jinak sorry za RWY v BCN...byla to 25R Report z ostatnich urcite casem bude. Jeste vam tady taky dluzim Mexiko s AF.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 369
- Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
- Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
- Stav: Offline
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Líbilo. Nádhera vč. fotek.
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Dekuju!!
A jinak mala pozvanka do Argentiny.....z ni taky cista nadsenost!
A jinak mala pozvanka do Argentiny.....z ni taky cista nadsenost!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
když tak vidím ty fotky, tak kdybys z malou pozvánku torchu rozpracoval ve větší, určitě bych se nezlobil a možná nejen já...
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Qatar by te mohli hned od hodiny platit za vyborne PR clanky Super report.
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Přidávám se k ostatním, výborné!
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Super report, díky za něj. Nádherný fotky z Argentiny. Popis zážitků na letišti v DOH přesně koresponduje s mými pocity a zážitky tamtéž. Jestli je QR 5* airline, tak DOH je tak +- 1,5* airport, pocitově vyrovnávající se takovým hrůzám jako ALA, KBP a staré SVO-2
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Orus-x píše:Super report, díky za něj. Nádherný fotky z Argentiny. Popis zážitků na letišti v DOH přesně koresponduje s mými pocity a zážitky tamtéž. Jestli je QR 5* airline, tak DOH je tak +- 1,5* airport, pocitově vyrovnávající se takovým hrůzám jako ALA, KBP a staré SVO-2
az otevrou New Doha tak to myslim nebude mit chybu.... QR jsou moji oblibenci, pokud je ale nutne byt v DOH vice jak 5h, odmitam...
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2204
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
tygrlive píše:az otevrou New Doha tak to myslim nebude mit chybu....
To bude pristi rok?
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Super report, pro mne jeden z nejlepsich zde na foru.
Pokud by bylo mozne, tak bych se take primlouval za ostatni lety, zvlaste ten do Patagonie.
Pokud by bylo mozne, tak bych se take primlouval za ostatni lety, zvlaste ten do Patagonie.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3038
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Qatar Airways (BCN-DOH-EZE a GRU-DOH-BCN)
Report pekny, jen dodam nekolik svych komentaru na margo jizni Ameriky:
-Sao Paulu je myslim trochu krivdeno. Ano, je velke a ma svoje problemy. Ale kdyz jej clovek zna, tak si tam to sve vzdy najde. Oblast Av.Paulista je uz trochu na ustupu ze sve nejvetsi slavy, v soucasne dobe je nejvice "hip" ctvrt vice na jihu - Faria Lima, Itaim atd. Centrum SP je kapitola sama pro sebe, to opravdu neni nic k pokoukani. A s cim naprosto nelze souhlasit, je tvrzeni, ze
-co se noveho letiste v SAO tyce, to je obrovsky problem. Zejmena ten, ze ho prakticky neni kam dat a rozsirit GRU bez drastickych a politicky obtizne prosaditelnych zasahu (zbourani nekolika mestskych ctvrti v okoli) take nelze. Takze cast dopravy (zejmena cargo) je uz presmerovavana na VCP 100km daleko; 90% vnitrostatni prepravy obsluhuje CGH, ktere ale je take na hrane sve kapacity a na GRU jsou kazdy vecer obrovske navaly. Maji ted ale nad sebou bic v podobe fotbaloveho MS, tak jsem zvedav, jaky bude vysledek.
-Argentina je moje srdecni zalezitost, podle mne je to jedna z turisticky nejvdecnejsich zemi na svete. Klobouk dolu pred tim programem - Iguazu, Salta a Patagonie pri jedne ceste, to je docela hardcore. Ale on je vlastne hardcore i ten zpusob, jakym se tam sever2 dostal, takze
-Sao Paulu je myslim trochu krivdeno. Ano, je velke a ma svoje problemy. Ale kdyz jej clovek zna, tak si tam to sve vzdy najde. Oblast Av.Paulista je uz trochu na ustupu ze sve nejvetsi slavy, v soucasne dobe je nejvice "hip" ctvrt vice na jihu - Faria Lima, Itaim atd. Centrum SP je kapitola sama pro sebe, to opravdu neni nic k pokoukani. A s cim naprosto nelze souhlasit, je tvrzeni, ze
Brazilie totiz uroven Argentiny uz prekonala, akorat to neni na prvni povrchni pohled videt. To spis Argentina je pri vsi ucte nablyskana bida zijici stale jeste z minulosti (konec 90.let a umele udrzovana parita argentinskeho pesa 1:1 k dolaru, ktera nakonec vedla ke statnimu bankrotu).Brazilie sice ted ekonomicky jede, ale bude ji ještě x let trvat, nez se dostane na uroven Argentiny.
-co se noveho letiste v SAO tyce, to je obrovsky problem. Zejmena ten, ze ho prakticky neni kam dat a rozsirit GRU bez drastickych a politicky obtizne prosaditelnych zasahu (zbourani nekolika mestskych ctvrti v okoli) take nelze. Takze cast dopravy (zejmena cargo) je uz presmerovavana na VCP 100km daleko; 90% vnitrostatni prepravy obsluhuje CGH, ktere ale je take na hrane sve kapacity a na GRU jsou kazdy vecer obrovske navaly. Maji ted ale nad sebou bic v podobe fotbaloveho MS, tak jsem zvedav, jaky bude vysledek.
-Argentina je moje srdecni zalezitost, podle mne je to jedna z turisticky nejvdecnejsich zemi na svete. Klobouk dolu pred tim programem - Iguazu, Salta a Patagonie pri jedne ceste, to je docela hardcore. Ale on je vlastne hardcore i ten zpusob, jakym se tam sever2 dostal, takze