Breznovy trip to NYC

Odpovědět
ufo.jupiter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 14. 03. 2011, 02:12
Oblíbené typy letadel: Airbus A340-600,Airbus A380
Pohlaví: muž
Bydliště: Isera,Italy
Stav: Offline

Breznovy trip to NYC

Příspěvek od ufo.jupiter »

Zdravim vsechny silence letani a cestovani.Zrovna sedim pred gatem 62 na terminalu B letiste EWR a jelikoz mi chybi jeste asi 2 hodinky do odletu smer MUC,tak si kratim cas psanim uvodu meho prvniho reportu.Snad se bude cist dobre.
Po mnoha a mnoha letech cestovani po evrope,padlo doma rozhodnuti konecne s i vyrazit nekam “ dal “,takze logicky padla volba na New York,takz. Povinnou metu vsech zacinajicich mimoevropskych cestovatelu.
Planovani zacalo nekdy zacatkem vanoc 2010,v prvni rade vybrat dobrou aerolinku a pak i aircraft.Takze zacal maraton studovani cen,hledani informaci a doterne otravovani mych jiz zdatnych kamaradu cestovatelu.Sumasumarum,volba nakonec padla na Lufthansu a jeji A346 tam a A343 zpet,s priskokem z a do VRN s jeji partnerskou sestrickou Air Dolomiti operujici s Embarer 195…
Takze pro zhrnuti,itinerar cesty..:
VRN – MUC Air Dolomity,Embarer 195
MUC – JFK Lufthansa,A346
EWR – MUC Lufthansa,A343
MUC – VRN Air Dolomiti,Embarer 195
Takze zacatkem ledna to hlavni bylo “ poreseno “ a stacilo zaridit uz jen drobnosti,jako hotel,pojisteni,ESTU a nastudovat nejake informace o NYC.Trochu jsem mel vitr z metra a jak se dpstat do centra,ale stacilo se mrknou sem na airwais a bylo po starostech.Den pred odjezdem,to obligatni a mnou nenavidene baleni veci,ktere mi ,ale celkem usnadnila manzelka,jelikoz mi moc mista v kufrech nezbylo,takze jsem si opravdu mohl vzit jen to nejnutnejsi.Protoze bydlim trochu dale od Verony a let do Mnichova byl naplanovan na 7:20 rano,padlo rozhodnuti odjet den predem a spat v letistnim hotelu,coz nam pridalo 2 hodinky spani k dobru a to se vzdycky hodi.

Na letisti ve Verone bylo po ranu docela mrtvo,ospalou atmosferu zivajicich securitaku,narusovala parta italskych virostku,kteri zjevne v noci nenaspali nic,nastesti pro Nas,necestovali do Mnichova.Na prepazce plne usmevavych slecen v uniformach lufthansy,se odevzdal jen bagl,zkontrolovala esta a slo se na kafe,chek-in se uskutecnil doma.Hodinka cekani v odletove hale utekla docela rychle a pomalu se zacal naplnovat pristaveny autobus ,pripadal jsem si celkem divne,protoze jsem byl jedinny co nemel kravatu.Za chvili uz na nas cekal modrozeleny Embarer 195 v barvach Air Dolomity v konfiguraci 2-2,simpaticke stewardky rozdavaly hned ve dverich noviny ,shodou okolnosti se zrovna na tomto letu zaucovala nova sila,nervozita sice byla ,ale s usmevem a ochotou,takze palec nahoru,kazdy prece jednou zacinal.Sedadlo jsem mel hned za bussines class,kerou od od ostatnich odeloval puze zaves nad sedadly a obcerstveni podavane na tacku.Docela by me zajimal rozdil v cene.Zhruba,nekde nad Insbruckem,se podavala snidane.Boruvkova buchta,kafe a dzus,chutne,ale clovek prece jenom se v Mnichove musel trochu dojist.Po vyhlidkovem kolecku a 50 min.letu jsme pristali na letisti Josefa Strausee.
Do odletu smer JFK zbyvalo neco kolem 3 hodin,takze jsem se vydal na mensi prochazku za krasami terminalu 2,ze vseho nejvic me zaujali mista pro kuraky,byli to takove prosklene maringotky ve kterych se mohlo kourit,pusobilo to na me spis jako pavilon nejakeho ohrozeneho druhu.To jsem si musel vyfotit a verte,ze jsem nebyl sam..Po prozkoumani terminalu a snidani,jsme se vydali za neustaleho zastavovani se u vyloh jednotlivych obchodu na pasove a security.Vse bez problemu,dokonce kontroly jsem cekal mnohem horsi,ze snad pujdu az do trenek,ale prave naopak..jako kdybych chtel letet v ramci EU.
Do boardingu zbyvalo neco pres hodinu,tak jsem sledoval ruch a hemzeni na odletove draze,velmi pekne pusobilo,ze letadla rolujici na drahu prejizdeni pres silnici.Takze jsem neco nafotil a pak uz se konal nastup na A346 v economy class a v konfiguraci 2 – 4 - 2.trochu jsem mel pri me skoro dvoumetrove vysce,ale mista byla dost.Po obvyklich predstartovnich procedurach,jsme se tesne pred podpolednem odlepily ze zeme a stoupaly vstric krasne slunecne obloze.Prvni co asi vsechny zajima je ( mozna teda az po letuskach :-D ),je zda cesta bude ubihat a nebo se promeni v nic nekoncici nudu..jsme u AirShow.Byl to takovy prumer,pro me jako Italsky mluviciho cloveka,ktery je s anglictinou na stiru,4 filmy ze 26 v italstine nenadchnou a navic tri z toho tezka romatika…takze se konal Harry potter 7 a pak jeste neco s Drew Barrymore,myslim,ze se to jmenovalo Laska na tisic mil… Fajn byly zachody ve spodni casti paluby,takze kazda cesta na toaletu bylo prijmene protazeni.Asi neco po 2 hodinach,se podaval obed..pred tim jeste probehly tycinky a skvely nemecky Riesling.Na obed bylo na vyber bud obligatni chicken s ryzi nebo bolonske spagety…,uz podle me zeme puvodu samozrejmne zvytezilo kureci s ryzi,nebylo to nic extra,ale dalo se a jako asi vzdy to, jak si tady procitam vase reporty to zachranil zakusek.Byl to merunkovy dort a byl fantasticky,Pak probehly nahrate ubrousky a kaficko…let probihal v poklidu za neustaleho doplnovani tekutin a vyletu na zachod.Nechybela ani svacinka,bud hot-dog nebo pizza..takze amerika uz byla blizko.

Prilet na JFK byl oblacny,vetrny a destivy,takze uvitani nic moc.Ale nadseni z necenoho noveho to nepkazilo.Po asi 15 minutovem cekani a vystup se slo na imigracni,cestou jsme mijely airbus a343 Air France a take jumbo Air China 747.Po skoro 2 hodinove fronte na imigracnim,coz bylo vazne moc se jelo taxikem na time square do hotelu a hlavne do sprchy.Taxikar byl docela prijemny jamaican,ktery se porad necemu smal do telefonu.Pro info cena byla 52 $ plus tip.Vecer na Time sguare byl destivy,zasnezeny a probehly i kroupy.Nastesti jen prvni den a zbytek pobytu bylo krasne slunecne pocasi,takze byla radost obevovat krasy NYC a zdimat kreditku.

V den odletu,se slo jeste na obed s kamaradem,zijicim v New Yorku a pote po treti odpoledne se slo smer Authority Bus Terminal a odtud busem na letisti v Newarku terminal B za 15$ na osobu.Autobus jezdi kazdych 15 min.ale i tak byl totalne narvanej.Cesta trvala asi hodinku.Po prijezdu probehlo check-in pres kiosek lufthansy bez problemu.Bohuzel,kdyz jsem jeste v lednu objednaval letenky,byl na tento let nasazen a346 a ja mel mista u okna…jenze pak zmenily stroj na a tristactyricettrojku a tim i mista,takze to byli mista uprostred.Co se tice security,tak tohle byla jinna kava.Prohlidky vemi dukladne a poprve jsem si vyzkousel svlikaci scanner..:-D..V odletove hale bylo docela narvano,jelikoz kolem 18 vecerni odletal b747-400 lutfhansy do Frankfurtu…pak Scandinavian Airlines smer Kodan,Stockholm ,BA do Londyna a Air France na Orly.Ve zbytku casu do odletu jsem sledoval ruch na dvou drahach,kde skoro co minutu neco pristavalo a odletalo a v pozadi se vyjimal manhattan pri zapadu slunce..
Po boardingu Bussines a first class..se dostalo i na Nas obycejne cestujici.Musim rict,ze tak jak se mi zamlouval a346 pri letu tam..tak tentokrat ty bylo naopak..A343 byla mensi,neutulna s mensim prostorem n nohy,zachody v ulickach,kde se vsichni strkali.No nic moc,takze s vedomim probdele noci,posunu o 6 hodin dopredu a jedne starsi nemecke pani,ktera sedela vedle mne,a ktere zjevne nedela dobre letani..jsme po osme vecer odstartovali.Filmy stejne jako pri predchozim letu.Tak jsem aspon zkoukl historii fot. Klubu St.Pauli a napsal cast reportu a snazil se nejakym zpusobem po veceri usnout.K veceri jsem si tentokrat dal misto kurete testoviny s houbami,ale bylo to tak na zahnani hladu,chutovy pozitek nula.Stejne jako ryzovy studeny salat…sladke( jahodova buchta) uz bylo lepsi.Popisovat nocni let asi nema moc cenu.Nic moc zabavneho ,az kdyz jsme se blizily k Irsku tak probehla takova pulhodinka docela silnych turbulenci,coz pani vedle nesla znatelne spatne,ale za pomoci stewardek a snad i neceho na uklidneni to prezila..:-D..
Nad Francouzkym pobrezim probehla snidane..bulka,maslo,ovocny pidi salat,dzem a tycinka.

V mnichove nas privitalo krasne slunecne pocasi.Po celni prohlidce jsme se vydali vstric Gate 62 terminalu 2.Kde byl naplanovan priskok do VRN znovu a Air Dolomiti.Prijemne prekvapeni bylo nasazeni ATR na tento let.Mel jsem z toho radost jak maly kluk.Po AN2 a Brigadiru do byl muj treti let s vrtulovym letadlem.Kabinova zavazdla jsme musel ulozit do zavazadloveho protoru a pote probehl boarding.Hodinovy let za krasneho vyhledu na alpy a lago di Garda ubehl rychle.Obcerstveni v podobe ovocneho salatu a bileho vina bylo skvele zakonceni Naseho prvniho a urcite ne posledniho tripu za ocean…
Diky vsem za trpelivost pokud jste to docetli az do konce.Omlouvam se za chyby,prece jenom se mi cestina trochu vytraci a budu se tesit na pripominky….
Přílohy
29032011251.jpg
Vecere EWR - MUC
Vecere EWR - MUC
A343 smer Newark - Munich
A343 smer Newark - Munich
Scandinavian Airlines na Newarku
Scandinavian Airlines na Newarku
MUC - JFK
MUC - JFK
Svacina MUC - JFK
Svacina MUC - JFK
23032011069.jpg
Boarding MUC - JFK
Boarding MUC - JFK
Insbruck
Insbruck
Snidane, Air Dolomiti
Snidane, Air Dolomiti
Air Dolomiti  Bussines class.
Air Dolomiti Bussines class.
Embarer 195 Air Dolomiti
Embarer 195 Air Dolomiti
Naposledy upravil(a) ufo.jupiter dne 07. 04. 2011, 00:03, celkem upraveno 2 x.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od Globik »

Na 1.trip report velmi pěkné.
Ale! Nejen čeština se Ti vytrácí! Co ty zkomolené místní názvy?! A jak můžeš jako italsky mluvící člověk mnohokrát napsat Air Dolomity? Zajímavé, že u fotek to máš v pořádku. Zkus to opravit, než si to přečte víc lidí :wink:

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 601
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od firefly »

Pěkný reportík! Mohu se zeptat, v jakém jsi byl hotelu? Také by mě samozřejmě zajímalo, co jsi vše stihl vidět za těch pár dnů, pokud to nechceš psát sem, tak mi to prosím písni na soukromou zprávu.Díky.

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od Poly »

Globík píše:Na 1.trip report velmi pěkné.
Ale! Nejen čeština se Ti vytrácí! Co ty zkomolené místní názvy?! A jak můžeš jako italsky mluvící člověk mnohokrát napsat Air Dolomity? Zajímavé, že u fotek to máš v pořádku. Zkus to opravit, než si to přečte víc lidí :wink:


Globíku, to je jedno, těch chyb je tam tolik a daleko horších, že oprava Air Dolomity na Air Dolomiti to nějak nevytrhne. Je škoda, že se čeština vytrácí. Ale jako počin, sepsání reportu se chválí.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od Night fly »

Po nekolika zkusenostech se security na EWR B jsem se tentokrat rozhodl pro let do Nemecka operovany CO. Co se totiz deje u security pro gaty B 60+, to se jen tak nevidi :crazy:


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od whiskey »

Night fly píše:Po nekolika zkusenostech se security na EWR B jsem se tentokrat rozhodl pro let do Nemecka operovany CO. Co se totiz deje u security pro gaty B 60+, to se jen tak nevidi :crazy:


nerozvedies to trochu? Nebol som na EWR nikdy, a hrozi mi trip tadial cisto teoreticky.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od Night fly »

whiskey píše:
Night fly píše:Po nekolika zkusenostech se security na EWR B jsem se tentokrat rozhodl pro let do Nemecka operovany CO. Co se totiz deje u security pro gaty B 60+, to se jen tak nevidi :crazy:


nerozvedies to trochu? Nebol som na EWR nikdy, a hrozi mi trip tadial cisto teoreticky.


LH, BA, SK, EC, FI lietaju z EWR B, z gate 60+ (je tam asi 5-6 gatov so spolocnym priestorom). Odlietaju plus-minus v jeden cas (LH tam ma dokonca niekolko letov - 2x FRA, MUC, DUS); a cele toto kvantum pax kontroluju dva-tri rtg. Je tam sice priority lane, ale tam ta len s kartou nepustia, musis si na ckine povedat o nalepku na BP (podobne ako v PRG). Obcas tie fronty byvaju take, ze sa oplati odist z fronty, dojst na ckin, vypytat nalepku a vratit sa do priority lane, kam ma ta sama negramotna krava, ktora ma o desat minut predtym do nej nepustila, tentokrat bez mrknutia oka nechala prejst. Navyse aj z tej priority lane ta smeruju zase k tym samym 2-3 funkcnym rtg. Posledne sme mali kvoli tomu 45min. meskanie.

Naproti tomu CO lieta zo svojich klasickych terminalov A/C, kde su v jednom priestore desiatky gatov a tomu odpovedajuce security. Navyse CO ma vo vztahu k M&M jednu "pozitivnu vlastnost" - okrem toho, ze sa za CO dostane aj exec bonus, tak W-class ma na longhauloch 100%, zatial co W u LH len 50%.

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od Poly »

Mírně odbočím, je to Off-topic, ale mám dotaz na Night Fly. Jsem zmaten, v jednom příspěvku píšeš česky, ve druhém pak slovensky. Jak to je? Měl si pocit, že by bratia nerozuměli?

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od Night fly »

Poly píše:Mírně odbočím, je to Off-topic, ale mám dotaz na Night Fly. Jsem zmaten, v jednom příspěvku píšeš česky, ve druhém pak slovensky. Jak to je? Měl si pocit, že by bratia nerozuměli?


Jak me kdo oslovi, tak odpovim :wink:

arak
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 20. 04. 2010, 17:33
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od arak »

Poly píše:Mírně odbočím, je to Off-topic, ale mám dotaz na Night Fly. Jsem zmaten, v jednom příspěvku píšeš česky, ve druhém pak slovensky. Jak to je? Měl si pocit, že by bratia nerozuměli?


bratia rozumeju a bratri rozumeji tez :D :D
pride mi vcelku zvlastna predstava, ze by sme jeden druhemu nerozumeli :crazy:

ufo.jupiter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 14. 03. 2011, 02:12
Oblíbené typy letadel: Airbus A340-600,Airbus A380
Pohlaví: muž
Bydliště: Isera,Italy
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od ufo.jupiter »

Globík píše:Na 1.trip report velmi pěkné.
Ale! Nejen čeština se Ti vytrácí! Co ty zkomolené místní názvy?! A jak můžeš jako italsky mluvící člověk mnohokrát napsat Air Dolomity? Zajímavé, že u fotek to máš v pořádku. Zkus to opravit, než si to přečte víc lidí :wink:


Nevim jak jses na tom ty s jazyky,ale me se to bohuzel uz plete.V Italstine neexistuje ypsilon.A v cestine je spravne spisovne dolomity.Tak asi proto.Mohli bych to spisovne a gramaticky napsat v Italstine,ale to by tady z toho moc lidi nemelo nic.Ale diky za upozorneni..jsem rad,ze se libil..:-D

ufo.jupiter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 14. 03. 2011, 02:12
Oblíbené typy letadel: Airbus A340-600,Airbus A380
Pohlaví: muž
Bydliště: Isera,Italy
Stav: Offline

Re: Breznovy trip to NYC

Příspěvek od ufo.jupiter »

Poly píše:
Globík píše:Na 1.trip report velmi pěkné.
Ale! Nejen čeština se Ti vytrácí! Co ty zkomolené místní názvy?! A jak můžeš jako italsky mluvící člověk mnohokrát napsat Air Dolomity? Zajímavé, že u fotek to máš v pořádku. Zkus to opravit, než si to přečte víc lidí :wink:


Globíku, to je jedno, těch chyb je tam tolik a daleko horších, že oprava Air Dolomity na Air Dolomiti to nějak nevytrhne. Je škoda, že se čeština vytrácí. Ale jako počin, sepsání reportu se chválí.


Jak uz jsem psal gobikovi....po vice nez deseti letech v italii uz to neni ono.Bylo na vyber bud spisovne v italstine a nebo nespisovne s chybama v cestine.Tak nevim co je lepsi.A navic si myslim,ze tady si to clovek muze dovolit.Nepisu prece do diktat a nebo clanek do Novin..ale diky za pripominky..


Odpovědět