Výlet za teplom: Lufthansa VIE-MIA
Výlet za teplom: Lufthansa VIE-MIA
Tak vás vítam pri mojom druhom trip reporte na tejto super stranke. Po dlhom 1,5 ročnom čakaní na ďalší diaľkový let konečne nastal ten čas keď strávim v lietadle viac ako 5 hodín. Cesta mala smerovať do USA, a to konkrétne na slnečnú Floridu. Asi polroka dozadu sme s manželkou vyberali ciel našej destinácie, pričom hlavným favoritom bol Hawai + západné pobrežie USA. Aj vďaka serveru airways.cz mi bolo jasné že sa na toto miesto dá dostať za pomerne rozumný peniaz avšak Hawai + LA sú destinácie ktoré sa oplatí navštíviť začiatkom/koncom leta a my sme vyberali dovolenku na jeseň. Z toho vyplývalo že sa mi ¾ roka čakať nechcelo
Jedného pekného jesenného dňa som natrafil na ponuku Lufthansy. Miami z Viedne za 420 Eur, odlety december až marec. Ako Bratislavčanovi ktorý má viedenské letisko 30min autom od domu ideál. Píšem manželke že čo vraví na Miami. Ona zisťuje že to je top sezóna, že je tam teplo a Karibik a Mexiko sú na skok. Takže začínam pozerať cenové možnosti našich aktivít tam. Letenka Miami – Cancun, 150$. Týždenná plavba po Karibiku 540$. Pozerám fotky, čítam fóra a do večera je rozhodnuté. Spoločne s manželkou si dávame približný plán, týždeň výletná loď a týždeň Florida.
Na internete sa mi darí zohnať 2 kupóny na 100 švajčiarskych frankov na lety Lufthansy takže naše už tak lacné letenky idú s cenou ešte nižšie. Manželka večer hovorí aby som to hneď kúpil avšak ja sa braním že aj zajtra je čas. Nakoniec kupujeme druhý deň, z bezpečnostných dôvodov sme sa rozhodli použiť len jeden kupón aby sme mali spoločnú letenku keďže času do odletu je dosť a neradi by sme aby jedného z nás prebookovali a druhého nie. Ak by sme totiž chceli využiť kupóny 2 tak by sme pre každého z nás museli kupovať letenku zvlášť.
Takže vo finále je náš routing 15.03.2011 Vienna – Dusseldorf- Miami, a 30.03.2011 Miami – Dusseldorf- Vienna , celková cena 1043 CHF čo je asi krásnych 770 Eur pre dvoch. Jedinú starosť mi robil čas prestupu na ceste tam v Düsseldorfe, ktorý bol len 1h. Po zistení informácii o tomto letisku zostávam kľudný a uisťujem sa že jediný problém môže nastať v prípade meškania lietadla z Viedne.
Zostávajúce 4 mesiace do odletu trávim neustálim kontrolovaním nášho bookingu, plánovaním našej trasy, hľadaním hotelov a podobne. Už pri bookingu som sa rozhodol obetovať 5 eur a vybrať si sedadlá. Samozrejme pozerám stránky seatguru.com a seatexpert.com a zisťujem je náš Airbus A330-300 má 2 časti economy pričom ta prvá je podľa odporúčaní menšia a je tam väčší kľud. Takže pre nás vyberám dvojku hneď za deliacou stenou ktorá oddeľuje bussines a economy s vidinou viac miesta na nohy. Exit row sa cez internet samozrejme rezervovať nedalo.
15.03.2011
Vienna- Düsseldorf- Miami
Tak nám nastal deň odletu. Asi týždeň predtým smutne zisťujem že nám zmenili konfiguráciu lietadla. Keďže v novej konfigurácii je časť pre bussines väčšia, a economy za ňou má len rady 24 až 27, a naše pôvodné sedadlo je 20A/C, systém nás hádže dozadu na 44 H/K. Samozrejme nasleduje dlhé sklamanie a 2 dni pred odletom sa mi darí rezervovať aspoň sedadlá 27 H/K čo znamená že zostávame v „malej“ economy a za nami už nie sú žiadne sedadlá, iba záchody. Na tomto mieste by som sa rád pozastavil nad stránkami seatguru.com a seatxpert.com . Ani jedna z nich nemala v databáze to že Lufthansa používa 2 konfigurácie pre svoje A330-300 a taktiež tam ešte nie sú pridané konfigurácie pre novú Europa cabin pre ich Boing 737-500.
Vienna- Düsseldorf 09:30- 11:05
LH3091
Boing 737-500
Nový interiér European comfort
Na letisko vo Viedni prichádzame o 07:30. Check- in sme si spravili už doma cez internet, takže si len v kiosku vytlačíme boardingpassy. Odovzdávame kufre znudenému aziatovi ktorí nás odbaví asi za 2 min, ľudí všade málo takže za 10min sme už v tranzite. Zostávajúci čas trávime v kaviarni a prechádzaním obchodov. Boarding je na čas. Nastupujeme do lietadla, dvere sa zatvárajú a už rolujeme na začiatok dráhy. S manželkou sa zhodujeme že interiér novej Europa cabin je pekný, avšak viac miesta na nohy je asi výplod marketingového oddelenia, jedine pozitívum vidím v premiestnení odkladacieho miesta na časopisy na vrch sedačky, avšak sedadlo ako také je neskutočné tvrdé. Výplň sedadla má snáď 0,5cm. Sedieť na tom viac ako 1,5h by som naozaj nechcel.
Dvere zavrete na minutu presne, ready for pushback
Na tomto letisku vladne AUA, pre nás zo západného Slovenska v podstate domáce letisko
Odlet z runway 29
Tak už sme vo vzduchu
Po vzlete nastáva štandardný servis, vyber z nealka + káva/čaj, ako snack sa podáva muffin ktorý je celkom OK. Po vzlete sa zamračí a až do pristátia nie je moc čo pozerať. Pristátie v Düsseldorfe je načas, pri rollovani k nášmu gatu prechádzame okolo našej A330 ktorá je už pripravená na 10 hodinový let na slnečnú Floridu. Konečné hodnotenie je priemer, štandardný európsky let, nič extra ani žiadny výrazný problém. Loading tak 95%.
Viem si predstaviť aj lepšie raňajky ale lepšie než nič
Počasie nič moc
Tesne pred pristátim
Vitajte v Düsseldorfe, zaujimavé že BA sem posiela Boeing 767
Düsseldorf- Miami 12:05 – 17:35
LH466
Airbus A330-300
Dlžka letu 10:30h
Počasie v Düsseldorfe nič moc, zamračené 10 stupňov. Vystupujeme na A72, pričom odlet z Miami je z A88. Odhadom od seba tak 350m chôdze čo nás samozrejme veľmi teší keďže do boardingu máme čas len 30min. Prejdeme cez pasovú kontrolu, securiták si nás odškrtne zo zozname a už sedíme pri našom gate A88. Letisko v Düsseldorfe musím pochváliť, je tak akurát veľké, na prestup ideálne. Veľkosťou by som ho prirovnal k Viedni. Z dialkoviek z tadeto lieta Lufthansa do New Yorku, Miami, Chicaga, a Emiretes do Dubaja. Samozrejme toto letisko nemá atmosféru Frankufrtu, Londýna alebo Singapuru, ale čo sa tyká komfortu na prestup je to ten správny kompromis. Boarding začína 25min pred odletom, najprv samozrejme First Class/ Bussines/ Senator. Následné rady 35-49 a potom naše 24-34.
Letisko v Düsseldorfe, ani veľké ani malé
Pri boardingu si všímam bussines class, je skoro úplné prázdna, obsadených je asi 6 miest. Následne sa zamýšľam prečo potom menili lietadlo ktoré má pravé bussines class časť väčšiu na úkor economy. Možno mi to niekto bude vedieť vysvetliť... Taktiež ma interiér bussines class veľmi neohúril. Asi to je tou modro žltou kombináciou ktorá na mňa príliš luxusne nepôsobí.
/url]
Vyhľad z môjho sedadla, business class je poloprázdna
Vitajte na palube
Miesto na nohy
Airshow je pomerne jednoduchá. mapka sa 3krát nazoomuje + info o lete
Pred vstupom na dráhu
Dvere sa zatvárajú načas, prekvapí ma zloženie posádky. Podiel mužov je odhadom 50% a celá posádka je asi v strednom veku. Nasleduje krátke rollovanie na prah dráhy a vzlet ktorý je pomerne mierny a kľudný. Asi za 10min sa vypína kontrolka zapnutia pásov a letušky začínajú so servírovaním prvého občerstvenia. Každý dostáva malé balenie mixu slaných tyčiniek a podobne. K tomu na výber alko/nealko. Ja si vyberám sekt a neperlivú vodu.
Zbohom Europa
Slané + bublinky na uvítanie
Asi 15min nato letušky rozdávajú horúce obrúsky, ktoré vždy potešia na osvieženie. Onedlho všetko zozbierajú a nastáva servírovanie obeda. Na výber je kura / cestoviny. Ja dávam prednosť kuraťu, volali to kura na thajsky spôsob, chuťovo dobré, mierne pikantné, k tomu šalát s krevetami, dezert tiež ok. Potešila ma kvalita pečiva, správna kaiserka, žiadne gumené pečivo. K obedu samozrejme opäť vyber alko/ nealko. Ja pokračujem v bielom vine a neperlivej vode. Počas obeda prichádza ešte raz možnosť na biele víno a vodu Víno bolo ok, názov si už presne nepamätám ale tuším to bol nejaký nemecky rizling.
Prvá možnosť, cestoviny
Druhá možnosť, kura
Po pozbieraní tácok letušky ponúkajú bayelies alebo cognac, avšak vzhľadom na môj pohár sektu a 2 poháre vina taktne odmietam. To pred nami zostávalo ešte 9h letu. Začínam skúmať inflight system Lufthansy, čo to som si prečítal dopredu na internete. Vedel som že sa nemôže porovnávať so spoločnosťami ako Emirates alebo Singapore airlines ale na mojich 2 letoch by ma mal vedieť zabaviť. Ponúkal 28 filmov, z toho asi 15 bolo aktuálnych ktoré bežia momentálne v kinách + nejaké tie klasiky. Zbierku CD tvorilo asi 100 kusov + koncerty, dokumentárne filmy a podobne. Keďže cely let bol za svetla, systém som do sýtosti využil. Zbierka filmov bola pre mňa dostatočná, jedine čo by som vytkol bola kvalita obrazoviek, človek je už zvyknutý na iPady a iPhony, FullHD a podobne takže si tie filmy vo výške 11km už tak neváži ako kedysi A taktiež airshow je pomerne jednoduchá, 3-krat rôzny zoom mapky + info o lete.
Počasie až po Kanadu nič extra
Výhľad nad Kanadou
Len ako taký bol úplne kľudný. Naše miesta boli veľmi dobré, tzv. „malú“ ecnomy tvorilo len 5 radov, za nami boli už len toalety takže sme mohli mať sklopené sedadlo ako sme chceli. Bál som sa blizkosti záchodov avšak počas celého letu som nezaznamenal žiadne „rušivé“ elementy Musím pochváliť Airbus za množstvo toaliet v A330 pretože ani raz sa tam nevytvorila rada. Jedlo a pitie sme vždy dostali medzi prvými. Počas skoro celého letu bolo zamračené. Pitie roznášali asi každých 45min, na výber voda/ džús. Za jediný problém považujem obdobie medzi obedom a večerou počas ktorého nebolo servírované žiadne jedlo. Keby večeru servírovali tak 2,5h pred pristátím tak ok, avšak servírovanie večere začalo tak 1:15min pred pristátím. Predtým letušky rozdali horúce obrúsky. Na výber bolo iba kura, chuťovo ok. Toto 7h okno bez jedla považujem za nie veľmi vydarené. Za 15min sa už zbierali tácky a lietadlo začalo klesať na pristátie. Nad Miami sme dali ešte jeden okruh takže sme si krásne pozreli celé mesto a priľahlé močiare. Zaujímavé bolo že nikde ani obláčik avšak posledných 10min to pomerne hádzalo.
Občerstvenie 1h pred pristátim
Trasa nášho letu nás zaviedla pomerne severne
Welcome to Miami
Tak ešte jeden okruh pred pristátim
Počas nášho priblíženia k letisku to pekne hádzalo aj napriek krásnemu počasiu
Prelet ponad dialnicou ktora vedie popri prahu dráhy
Veľmi tvrdé pristátie
Asi 45s pred prahom dráhy nastalo pomerne citeľné naklonenie na obidve strany, následné pokračované priblíženie a tvrdý pristátie kde sme pocitovo naozaj veľmi tvrdo dosadli, následne asi 1s opäť vo vzduch a opäť kontakt s runway. Samozrejme to celé nemuselo byť presne tak ako som to popísal, ťažko sa to hodnotí z pozície pasažiera v každom prípade samotné pristátie bolo veľmi tvrdé nato že bolo krásne jasno. Nasledovalo dobrzdenie a veľmi krátke rollovanie k nášmu gatu vedľa kolegu 747 z Franfurtu a A340-300 z Mníchova. Obidve taktiež Lufthansa . Na imigračnom zdržanie asi 5min a už sme si brali kufre a odchádzali smer taxi ktorý nás zaviezol do nášho hotela na South Beach.
Konečné hodnotenie letu. Lufthansa má svoj štandart ktorého sa snaží držať. Viete za čo platíte a to aj dostanete. Myslím si že ich sila je v konzistentnosti služieb. Kvalita servisu na všetkých štyroch letoch bola rovnaká. Odlety vždy načas, lietadlá pomerne zachovalé, cestou späž som mal síce štastie na vrzajúcu sedačku ale to mohla byť náhoda, IFE vas zabaví pokial nelietate 3 krát do mesiaca pretože potom si už asi nevyberiete. Veci ktoré ma zaujali bol vysoký podiel mužov v posádke, a to aj vo veku okolo 40 rokov +- Sedadlá boli ok, internetová stránka veľmi príjemá a prehľadná.
Ak by bol záujem môžem doplniť aj tripreport z cesty späť. Ak by niekoho zaujímali detaily z našej dovolenky a chcel by sa niečo spýtať k miestam ako Miami, Orlando- Universal park, Everglades, Key West, a nejaké to info k plavbe po Karibiku s Carnival, nech napíše sem alebo pošle správu.
P.S. Pridávam ukážku ako vyzerá Seashow na lodiach Carnival, je súčasťou TV v každej izbe ako jeden z programov
Jedného pekného jesenného dňa som natrafil na ponuku Lufthansy. Miami z Viedne za 420 Eur, odlety december až marec. Ako Bratislavčanovi ktorý má viedenské letisko 30min autom od domu ideál. Píšem manželke že čo vraví na Miami. Ona zisťuje že to je top sezóna, že je tam teplo a Karibik a Mexiko sú na skok. Takže začínam pozerať cenové možnosti našich aktivít tam. Letenka Miami – Cancun, 150$. Týždenná plavba po Karibiku 540$. Pozerám fotky, čítam fóra a do večera je rozhodnuté. Spoločne s manželkou si dávame približný plán, týždeň výletná loď a týždeň Florida.
Na internete sa mi darí zohnať 2 kupóny na 100 švajčiarskych frankov na lety Lufthansy takže naše už tak lacné letenky idú s cenou ešte nižšie. Manželka večer hovorí aby som to hneď kúpil avšak ja sa braním že aj zajtra je čas. Nakoniec kupujeme druhý deň, z bezpečnostných dôvodov sme sa rozhodli použiť len jeden kupón aby sme mali spoločnú letenku keďže času do odletu je dosť a neradi by sme aby jedného z nás prebookovali a druhého nie. Ak by sme totiž chceli využiť kupóny 2 tak by sme pre každého z nás museli kupovať letenku zvlášť.
Takže vo finále je náš routing 15.03.2011 Vienna – Dusseldorf- Miami, a 30.03.2011 Miami – Dusseldorf- Vienna , celková cena 1043 CHF čo je asi krásnych 770 Eur pre dvoch. Jedinú starosť mi robil čas prestupu na ceste tam v Düsseldorfe, ktorý bol len 1h. Po zistení informácii o tomto letisku zostávam kľudný a uisťujem sa že jediný problém môže nastať v prípade meškania lietadla z Viedne.
Zostávajúce 4 mesiace do odletu trávim neustálim kontrolovaním nášho bookingu, plánovaním našej trasy, hľadaním hotelov a podobne. Už pri bookingu som sa rozhodol obetovať 5 eur a vybrať si sedadlá. Samozrejme pozerám stránky seatguru.com a seatexpert.com a zisťujem je náš Airbus A330-300 má 2 časti economy pričom ta prvá je podľa odporúčaní menšia a je tam väčší kľud. Takže pre nás vyberám dvojku hneď za deliacou stenou ktorá oddeľuje bussines a economy s vidinou viac miesta na nohy. Exit row sa cez internet samozrejme rezervovať nedalo.
15.03.2011
Vienna- Düsseldorf- Miami
Tak nám nastal deň odletu. Asi týždeň predtým smutne zisťujem že nám zmenili konfiguráciu lietadla. Keďže v novej konfigurácii je časť pre bussines väčšia, a economy za ňou má len rady 24 až 27, a naše pôvodné sedadlo je 20A/C, systém nás hádže dozadu na 44 H/K. Samozrejme nasleduje dlhé sklamanie a 2 dni pred odletom sa mi darí rezervovať aspoň sedadlá 27 H/K čo znamená že zostávame v „malej“ economy a za nami už nie sú žiadne sedadlá, iba záchody. Na tomto mieste by som sa rád pozastavil nad stránkami seatguru.com a seatxpert.com . Ani jedna z nich nemala v databáze to že Lufthansa používa 2 konfigurácie pre svoje A330-300 a taktiež tam ešte nie sú pridané konfigurácie pre novú Europa cabin pre ich Boing 737-500.
Vienna- Düsseldorf 09:30- 11:05
LH3091
Boing 737-500
Nový interiér European comfort
Na letisko vo Viedni prichádzame o 07:30. Check- in sme si spravili už doma cez internet, takže si len v kiosku vytlačíme boardingpassy. Odovzdávame kufre znudenému aziatovi ktorí nás odbaví asi za 2 min, ľudí všade málo takže za 10min sme už v tranzite. Zostávajúci čas trávime v kaviarni a prechádzaním obchodov. Boarding je na čas. Nastupujeme do lietadla, dvere sa zatvárajú a už rolujeme na začiatok dráhy. S manželkou sa zhodujeme že interiér novej Europa cabin je pekný, avšak viac miesta na nohy je asi výplod marketingového oddelenia, jedine pozitívum vidím v premiestnení odkladacieho miesta na časopisy na vrch sedačky, avšak sedadlo ako také je neskutočné tvrdé. Výplň sedadla má snáď 0,5cm. Sedieť na tom viac ako 1,5h by som naozaj nechcel.
Dvere zavrete na minutu presne, ready for pushback
Na tomto letisku vladne AUA, pre nás zo západného Slovenska v podstate domáce letisko
Odlet z runway 29
Tak už sme vo vzduchu
Po vzlete nastáva štandardný servis, vyber z nealka + káva/čaj, ako snack sa podáva muffin ktorý je celkom OK. Po vzlete sa zamračí a až do pristátia nie je moc čo pozerať. Pristátie v Düsseldorfe je načas, pri rollovani k nášmu gatu prechádzame okolo našej A330 ktorá je už pripravená na 10 hodinový let na slnečnú Floridu. Konečné hodnotenie je priemer, štandardný európsky let, nič extra ani žiadny výrazný problém. Loading tak 95%.
Viem si predstaviť aj lepšie raňajky ale lepšie než nič
Počasie nič moc
Tesne pred pristátim
Vitajte v Düsseldorfe, zaujimavé že BA sem posiela Boeing 767
Düsseldorf- Miami 12:05 – 17:35
LH466
Airbus A330-300
Dlžka letu 10:30h
Počasie v Düsseldorfe nič moc, zamračené 10 stupňov. Vystupujeme na A72, pričom odlet z Miami je z A88. Odhadom od seba tak 350m chôdze čo nás samozrejme veľmi teší keďže do boardingu máme čas len 30min. Prejdeme cez pasovú kontrolu, securiták si nás odškrtne zo zozname a už sedíme pri našom gate A88. Letisko v Düsseldorfe musím pochváliť, je tak akurát veľké, na prestup ideálne. Veľkosťou by som ho prirovnal k Viedni. Z dialkoviek z tadeto lieta Lufthansa do New Yorku, Miami, Chicaga, a Emiretes do Dubaja. Samozrejme toto letisko nemá atmosféru Frankufrtu, Londýna alebo Singapuru, ale čo sa tyká komfortu na prestup je to ten správny kompromis. Boarding začína 25min pred odletom, najprv samozrejme First Class/ Bussines/ Senator. Následné rady 35-49 a potom naše 24-34.
Letisko v Düsseldorfe, ani veľké ani malé
Pri boardingu si všímam bussines class, je skoro úplné prázdna, obsadených je asi 6 miest. Následne sa zamýšľam prečo potom menili lietadlo ktoré má pravé bussines class časť väčšiu na úkor economy. Možno mi to niekto bude vedieť vysvetliť... Taktiež ma interiér bussines class veľmi neohúril. Asi to je tou modro žltou kombináciou ktorá na mňa príliš luxusne nepôsobí.
/url]
Vyhľad z môjho sedadla, business class je poloprázdna
Vitajte na palube
Miesto na nohy
Airshow je pomerne jednoduchá. mapka sa 3krát nazoomuje + info o lete
Pred vstupom na dráhu
Dvere sa zatvárajú načas, prekvapí ma zloženie posádky. Podiel mužov je odhadom 50% a celá posádka je asi v strednom veku. Nasleduje krátke rollovanie na prah dráhy a vzlet ktorý je pomerne mierny a kľudný. Asi za 10min sa vypína kontrolka zapnutia pásov a letušky začínajú so servírovaním prvého občerstvenia. Každý dostáva malé balenie mixu slaných tyčiniek a podobne. K tomu na výber alko/nealko. Ja si vyberám sekt a neperlivú vodu.
Zbohom Europa
Slané + bublinky na uvítanie
Asi 15min nato letušky rozdávajú horúce obrúsky, ktoré vždy potešia na osvieženie. Onedlho všetko zozbierajú a nastáva servírovanie obeda. Na výber je kura / cestoviny. Ja dávam prednosť kuraťu, volali to kura na thajsky spôsob, chuťovo dobré, mierne pikantné, k tomu šalát s krevetami, dezert tiež ok. Potešila ma kvalita pečiva, správna kaiserka, žiadne gumené pečivo. K obedu samozrejme opäť vyber alko/ nealko. Ja pokračujem v bielom vine a neperlivej vode. Počas obeda prichádza ešte raz možnosť na biele víno a vodu Víno bolo ok, názov si už presne nepamätám ale tuším to bol nejaký nemecky rizling.
Prvá možnosť, cestoviny
Druhá možnosť, kura
Po pozbieraní tácok letušky ponúkajú bayelies alebo cognac, avšak vzhľadom na môj pohár sektu a 2 poháre vina taktne odmietam. To pred nami zostávalo ešte 9h letu. Začínam skúmať inflight system Lufthansy, čo to som si prečítal dopredu na internete. Vedel som že sa nemôže porovnávať so spoločnosťami ako Emirates alebo Singapore airlines ale na mojich 2 letoch by ma mal vedieť zabaviť. Ponúkal 28 filmov, z toho asi 15 bolo aktuálnych ktoré bežia momentálne v kinách + nejaké tie klasiky. Zbierku CD tvorilo asi 100 kusov + koncerty, dokumentárne filmy a podobne. Keďže cely let bol za svetla, systém som do sýtosti využil. Zbierka filmov bola pre mňa dostatočná, jedine čo by som vytkol bola kvalita obrazoviek, človek je už zvyknutý na iPady a iPhony, FullHD a podobne takže si tie filmy vo výške 11km už tak neváži ako kedysi A taktiež airshow je pomerne jednoduchá, 3-krat rôzny zoom mapky + info o lete.
Počasie až po Kanadu nič extra
Výhľad nad Kanadou
Len ako taký bol úplne kľudný. Naše miesta boli veľmi dobré, tzv. „malú“ ecnomy tvorilo len 5 radov, za nami boli už len toalety takže sme mohli mať sklopené sedadlo ako sme chceli. Bál som sa blizkosti záchodov avšak počas celého letu som nezaznamenal žiadne „rušivé“ elementy Musím pochváliť Airbus za množstvo toaliet v A330 pretože ani raz sa tam nevytvorila rada. Jedlo a pitie sme vždy dostali medzi prvými. Počas skoro celého letu bolo zamračené. Pitie roznášali asi každých 45min, na výber voda/ džús. Za jediný problém považujem obdobie medzi obedom a večerou počas ktorého nebolo servírované žiadne jedlo. Keby večeru servírovali tak 2,5h pred pristátím tak ok, avšak servírovanie večere začalo tak 1:15min pred pristátím. Predtým letušky rozdali horúce obrúsky. Na výber bolo iba kura, chuťovo ok. Toto 7h okno bez jedla považujem za nie veľmi vydarené. Za 15min sa už zbierali tácky a lietadlo začalo klesať na pristátie. Nad Miami sme dali ešte jeden okruh takže sme si krásne pozreli celé mesto a priľahlé močiare. Zaujímavé bolo že nikde ani obláčik avšak posledných 10min to pomerne hádzalo.
Občerstvenie 1h pred pristátim
Trasa nášho letu nás zaviedla pomerne severne
Welcome to Miami
Tak ešte jeden okruh pred pristátim
Počas nášho priblíženia k letisku to pekne hádzalo aj napriek krásnemu počasiu
Prelet ponad dialnicou ktora vedie popri prahu dráhy
Veľmi tvrdé pristátie
Asi 45s pred prahom dráhy nastalo pomerne citeľné naklonenie na obidve strany, následné pokračované priblíženie a tvrdý pristátie kde sme pocitovo naozaj veľmi tvrdo dosadli, následne asi 1s opäť vo vzduch a opäť kontakt s runway. Samozrejme to celé nemuselo byť presne tak ako som to popísal, ťažko sa to hodnotí z pozície pasažiera v každom prípade samotné pristátie bolo veľmi tvrdé nato že bolo krásne jasno. Nasledovalo dobrzdenie a veľmi krátke rollovanie k nášmu gatu vedľa kolegu 747 z Franfurtu a A340-300 z Mníchova. Obidve taktiež Lufthansa . Na imigračnom zdržanie asi 5min a už sme si brali kufre a odchádzali smer taxi ktorý nás zaviezol do nášho hotela na South Beach.
Konečné hodnotenie letu. Lufthansa má svoj štandart ktorého sa snaží držať. Viete za čo platíte a to aj dostanete. Myslím si že ich sila je v konzistentnosti služieb. Kvalita servisu na všetkých štyroch letoch bola rovnaká. Odlety vždy načas, lietadlá pomerne zachovalé, cestou späž som mal síce štastie na vrzajúcu sedačku ale to mohla byť náhoda, IFE vas zabaví pokial nelietate 3 krát do mesiaca pretože potom si už asi nevyberiete. Veci ktoré ma zaujali bol vysoký podiel mužov v posádke, a to aj vo veku okolo 40 rokov +- Sedadlá boli ok, internetová stránka veľmi príjemá a prehľadná.
Ak by bol záujem môžem doplniť aj tripreport z cesty späť. Ak by niekoho zaujímali detaily z našej dovolenky a chcel by sa niečo spýtať k miestam ako Miami, Orlando- Universal park, Everglades, Key West, a nejaké to info k plavbe po Karibiku s Carnival, nech napíše sem alebo pošle správu.
P.S. Pridávam ukážku ako vyzerá Seashow na lodiach Carnival, je súčasťou TV v každej izbe ako jeden z programov
Re: Výlet za teplom: Lufthansa VIE-MIA
Keby si niekedy potreboval LH seatmapy, tuto to mam zosumarizovane. Seatguru a spol absolutne nepouzivam, tamojsie informacie su zo stredoveku pravdepodobne...
http://cs.whiskey.sk/lufthansa/
http://cs.whiskey.sk/lufthansa/
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5901
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Výlet za teplom: Lufthansa VIE-MIA
Např. SN tam vůbec nejsou v seznamu airlineswhiskey píše: Seatguru a spol absolutne nepouzivam, tamojsie informacie su zo stredoveku pravdepodobne...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 596
- Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
- Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Výlet za teplom: Lufthansa VIE-MIA
Pěkné, pěkné, jel bych taky hned. Ještě tu mohl přistát lodní report ne ??
Re: Výlet za teplom: Lufthansa VIE-MIA
Tripreport super. Jsem taky pro lodni report. Diky
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 780
- Registrován: 07. 04. 2007, 16:52
- Bydliště: Brumov-Bylnice
- Stav: Offline
Re: Výlet za teplom: Lufthansa VIE-MIA
Diky za report a jsem taky vsema deseti pro zazitky a fotky z lodi!
Re: Výlet za teplom: Lufthansa VIE-MIA
moc pěkný report, určitě bys mohl napsat i ze zpáteční cesty...btw, tu plavbu ti závidím
Re: Výlet za teplom: Lufthansa VIE-MIA
Moc peknej report, diky. Taky se pridavam k pozadavkum na lodni report. Tez by me zajimalo jak moc ma Carnival predrazeny piti na palube. Jinak, k tve otazce ohledne zmeny konfingurace s vetsi bussiness class, me jediny napadlo to, ze mozna byla plna pri letu zpet.
Re: Výlet za teplom: Lufthansa VIE-MIA
Ďakujem za reakcie, pokúsim sa teda spáchať ešte report z cesty späť + nejaké to info o plavbe po Karibiku.
Čo sa týka alkoholu na lodi tak je všetko tax free. V bare ceny o niečo menšie ako v USA, pivo okolo 5$ a kokteily 7$ a viac. Akurát si vždy započítajú 12,5% za obsluhu ako sprepitné. Ale zas napr. v lodnom obchode predávali 2ks 1L Absolut Vodky za 23$ čo si myslím ze je sluušná cena
Inak z cesty spať by som vypichol dlžku letu, ktorá bola 8h 10min oproti 10h a 30min tam vdaka vetru ktorý nám fúkal a to až do rýchlosti 240km/h.
Čo sa týka alkoholu na lodi tak je všetko tax free. V bare ceny o niečo menšie ako v USA, pivo okolo 5$ a kokteily 7$ a viac. Akurát si vždy započítajú 12,5% za obsluhu ako sprepitné. Ale zas napr. v lodnom obchode predávali 2ks 1L Absolut Vodky za 23$ čo si myslím ze je sluušná cena
Inak z cesty spať by som vypichol dlžku letu, ktorá bola 8h 10min oproti 10h a 30min tam vdaka vetru ktorý nám fúkal a to až do rýchlosti 240km/h.