Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
Tento trip report je o starší cestě do Mexika na začátku roku 2010. Dopředu jsem věděl, že od evropských společností se toho nedá dnes moc očekávat, takže jsem byl nakonec překvapen, že zkušenost s AF nebyla až tak hrozná. Řekněme, že to byl sečteno podtrženo slušny evropský průměr. AF byly vybrány především díky faktu, že do MEX v té době létaly s B772 s mini IFE PTV zatímco KLM a Aeromexico tehdy létaly bez PTV, což není na dvanácti hodinovém letu pro mne akceptovatelné. Celkem mne překvapilo i CDG, protože problém s orientací nebyl (dokázal jsem se od gatu v terminálu D na gate v terminálu E dostat za 30 minut) a přestup byl kompletně hassle-free. Samozřejmě je tam ještě dost na čem pracovat.
AF1123, MUC 6:55 – 8:40 CDG, doba letu 1:40, Airbus 320-200
Jiízda na letiště v Mnichově byla dost stresující. Téměř celou cestu jsme jeli ve sněhové vánici, takže obvyklý cestovní čas max. tri hodiny se protáhl na téměř dvojnásobek. Do Mnichova jsme tak i přes velkou časovou rezervu dorazili až nad ránem a bylo fajn vidět, že v okolí letiště je situace okay a že se s největší pravděpodobností poletí. Check-in začínal v terminálu D cca 2 hodiny předem. Všechno šlo naštěstí, protože na první let AF do Paříže se ráno odbavovalo cca 80-90 lidí. Personál byl v pohodě slušný a taktní.
Když jsme dorazili do gatu, tak nastal trochu šok. Nad letiště dorazila sněhová vánice. Letadla stála kompletně zasněžená, plocha hodně rychle zapadávala sněhem a bojovalo tam s tím hodně techniky. Subjektivně odhadovaná pravděpodobnost odletu v tu chvíli hodně klesla. Nástup se nakonec uskutečnil jen s malým zpožděním, ale vzhledem k počtu cestujících trval pouze chvilku.Kapitán se ozval s tím, že nástup je ukončen a odlet je i přes špatné počasí plánován víceméně načas. Tři minuty poté ale následovalo hlášení, že vzhledem ke frontě na odmrazování zůstáváme na stojánce a na de-icing jsme pořadové čílo 11, takže push back bude odložen o 80 minut. V tu chvíli polovina letadla přišla v Paříži o svůj návazný let. Během letu pak následovalo dlouhé hlášení seznamu destinací a nových směrování. Nás se to naštěstí vzhledem k odletu do Mexico City až ve 13:40 netýkalo.
Po dost dlouhém čekání se náš A320 nakonec pohnul a následoval vedle stojící B737 KLM na RWY 25R, ze které jsme se nakonec odlepili před půl osou ranní hned za letadlem KLM, které mělo očividně na de-icing číslo 10. Let byl naštěstí jen minimálně turbulentní. Po celou dobu letu byla pod námi hustá oblačnost, takže kromě polí v okolí Paříže na přiblížení nebylo vidět nic zajímavého. Let byl vzhledem k počtu cestujících tichý a příjemný. Velkým zklámáním (vůbec největším od AF) byl catering na evropských letech viz. foto. Slovy se jednalo o jeden mini ne moc dobrý kus pečiva (rozhodně neodpovídající francouzským standardům) a tekutou čokoládu z prášku. Bylo to trapné a zoufalé. Já osobně zastávám názor, že evropské aerolinie by místo půlení sendwichů nebo servírování dvou mini-sušenek o celkové výživné hodnotě 0,25 kalorie měli prostě catering stopnout úplně a zbytečně si tak nesrat na už tak dost pošramocenou pověst značek.
V Paříži-CDG jsme přistáli na RWY26L takže k terminálu D nás čekalo dlouhé pojíždění kolem terminálů C, E a F. Hlavně terminál E byl tou dobou u zaplněn wide-body připravovanými na další lety. Jedním z nich byl i A380 AF, který byl ten den vypravován na let do New Yorku. Z okénka bylo vidět také B767 AM, který směřoval do stejné destinace jako my. Vzhledem ke code-sharingu bylo možné letět i tímto dřívějším letem, ale větší rezerva na přestup se nakonec ukázalo jako správné rozhodnutí.
Přestup z terminálu D na E byl bezproblémový. Vše bylo dostatečně značené, na pasové ani bezpečnostní kontrole žádné fronty. Jen jízda autobusem není zrovna pohodlná, ale čert to vem, byla to pěkná projížďka po letišti v naprosto opačném směru, kterým nás chvilku předtím provezl Airbus 320. CDG mi rozhodně nepřišel jako takový horor, jak se někdy povídá, ale je pravdou, že se nejedná o moc útulné letiště (hlavně starší terminály A,B,C,D připomínají spíš moderní vlakové nádraží než letiště) ale E a F jsou okay. Výběr kaváren a restaurací je ale na letiště takového formátu hodně omezený a to co tam je, je mi přišlo šíleně předražené.
AF438, CDG 13:40 – 18:40 MEX, doba letu 12:30, Boeing 777-200ER
Tento let patří k těm poměrně hodně dlouhým s letovým časem 12:30. Nástup byl načas a vzhledem k počtu pasažér i poměrně klidný. Za chvíli se ale ukázalo, že letadlo je bohužel v Y kompletně plné. Soused navíc nebyl zrovna přátelský – spíš to vypadalo na dost nafrněnýho Francouze, takže celkově tento let nepatří k těm, na které vzpomínám zrovna rád, ale to samozřejmě není vina společnosti. Jinak AF 438 ten den bsluhoval stroj F-GSPT. Startovaly jsme z dráhy 27L.
Letadlo F-GSPT rozhodně nepatřilo mezi ty nejmladší a věk byl už celkem znát. Viditelné byly potrhané potahy na zadních stranách sedaček, opěrky na ruce byly opatrně řečeno zašlé a budily jen o něco větší důvěru než proslulá mastná tyč v pražské MHD. Celkově jako další mínus AF (které mne velice překvapilo) byla ne moc dobrá úroveň čistoty. Například podhlavníky, které se sice na fotografiích zdají bílé, nebyly rozhodně moc často vyměňovány a ve skutečnosti byli spíše šedé. Po rozbalení dek jsme na obou z nich našli vlasy. Také toalety nebyly v druhé polovině letu udržovány ve zrovna dobré kondici. Celkem tento stav koresponduje s vnějším stavem letadel, která také zrovna nezáří čistotou.
Co bylo na druhé straně příjemným překvapením byl ucházející výběr filmů v rámci IFE. Kdyby nebylo totálně miniaturních obrazovek, tak jsem zcela spokojenej. IFE mě dokázalo celkem bezproblémů zabavit na celých 11 hodin letu. Ostatně to byl taky jeden z důvodů, proč jsem nevybral KLM B744 nebo AM B767. Stejně tak nepřipadala v úvahu Lufthansa, která Mexico City létá s B744 s prehistorickým vybavením v Y. Pozitivní dojem mám také z cateringu. Jídlo bylo hodně dobré od překrmu až po dezert. Menší chybou na kráse je, že v druhé části letu nebylo podáváno teplé jídlo ale pouze studené věci (které byly ale i tak na chuť výborné). Palec nahoru také díky nevysychajícímu baru nealko nápjů v zadní části letadla.
Trasa letu vedla poměrně hodně severně pouze kousek na jih od Islandu a Grónska dále nad New Foundland, Toronto, Houston a poté už samotné Mexico City. Let byl poklidný kromě téměř dvou-hodinového úseku trublencí mezi Grónskem a New Foundlandem. Byly to vůbec nejvydatnější turbulence, co jsem kdy zažil. Další minor set-back byly spolucestující. Nejenom soused, který se občas choval, jako když mu patří i část mého sedadla, ale také přímo za námi sedící Češi, co seděli přímo z námi a chovali se jako největší debilové (slečna nemohla přenést přes srdce sklopené sedadlo i přesto, že seděli dva na trojsedačce a velkou část letu měla lůžkovou úpravu s nohama nechutně opřenýma o stěnu letadla). Vůbec poprvé jsem se tak v letadle i s někým zhádal, ale ta kráva mi fakt nedávala jinou možnost.
Nad Mexico City jsme dorazili právě v čase západu Slunce, takže při přiblížení bylo hodně na co koukat. Zvlášť když se pod námi objevilo samotné nekonečné město. Přistání se odehrálo téměř na čas těsně před úplným setměním. Následovalo pojíždění ke staršímu terminálu jedna. Bohužel nový terminál používají pouze samotné Aeromexico, ale SkyTeam partněři zůstaly v poměrně vzdáleném druhém terminálu (což je samozřejmě hodně nevyhovující uspořádání). Pasová a celní kontrola byla poměrně rychlá, což bylo celkem překvapení a kufry naštěstí dorazili v pořádku, takže let do Mexika byl úspěšně zakončen.
Air France nijak výrazně nepotěšilo, ale ani neurazilo. Evropský let zpoždění a téměř bez cateringu. CDG dostává tak tři hvězdy z pěti. Celý lay-out letiště mohl být trochu víc promyšlený. Vzdálenosti na přestupu jsou ohromné a vyžadují bus. Na jedno z nejvýznamnějších letišť v Evropě také postrádám lepší zázemí pro cestující jako restaurace, televize atd. Palec nahoru pro dálkový let za IFE a catering, ale dolů za ušmudlanost interiéru. Posádky byly v obou případech fajn.
AF1123, MUC 6:55 – 8:40 CDG, doba letu 1:40, Airbus 320-200
Jiízda na letiště v Mnichově byla dost stresující. Téměř celou cestu jsme jeli ve sněhové vánici, takže obvyklý cestovní čas max. tri hodiny se protáhl na téměř dvojnásobek. Do Mnichova jsme tak i přes velkou časovou rezervu dorazili až nad ránem a bylo fajn vidět, že v okolí letiště je situace okay a že se s největší pravděpodobností poletí. Check-in začínal v terminálu D cca 2 hodiny předem. Všechno šlo naštěstí, protože na první let AF do Paříže se ráno odbavovalo cca 80-90 lidí. Personál byl v pohodě slušný a taktní.
Když jsme dorazili do gatu, tak nastal trochu šok. Nad letiště dorazila sněhová vánice. Letadla stála kompletně zasněžená, plocha hodně rychle zapadávala sněhem a bojovalo tam s tím hodně techniky. Subjektivně odhadovaná pravděpodobnost odletu v tu chvíli hodně klesla. Nástup se nakonec uskutečnil jen s malým zpožděním, ale vzhledem k počtu cestujících trval pouze chvilku.Kapitán se ozval s tím, že nástup je ukončen a odlet je i přes špatné počasí plánován víceméně načas. Tři minuty poté ale následovalo hlášení, že vzhledem ke frontě na odmrazování zůstáváme na stojánce a na de-icing jsme pořadové čílo 11, takže push back bude odložen o 80 minut. V tu chvíli polovina letadla přišla v Paříži o svůj návazný let. Během letu pak následovalo dlouhé hlášení seznamu destinací a nových směrování. Nás se to naštěstí vzhledem k odletu do Mexico City až ve 13:40 netýkalo.
Po dost dlouhém čekání se náš A320 nakonec pohnul a následoval vedle stojící B737 KLM na RWY 25R, ze které jsme se nakonec odlepili před půl osou ranní hned za letadlem KLM, které mělo očividně na de-icing číslo 10. Let byl naštěstí jen minimálně turbulentní. Po celou dobu letu byla pod námi hustá oblačnost, takže kromě polí v okolí Paříže na přiblížení nebylo vidět nic zajímavého. Let byl vzhledem k počtu cestujících tichý a příjemný. Velkým zklámáním (vůbec největším od AF) byl catering na evropských letech viz. foto. Slovy se jednalo o jeden mini ne moc dobrý kus pečiva (rozhodně neodpovídající francouzským standardům) a tekutou čokoládu z prášku. Bylo to trapné a zoufalé. Já osobně zastávám názor, že evropské aerolinie by místo půlení sendwichů nebo servírování dvou mini-sušenek o celkové výživné hodnotě 0,25 kalorie měli prostě catering stopnout úplně a zbytečně si tak nesrat na už tak dost pošramocenou pověst značek.
V Paříži-CDG jsme přistáli na RWY26L takže k terminálu D nás čekalo dlouhé pojíždění kolem terminálů C, E a F. Hlavně terminál E byl tou dobou u zaplněn wide-body připravovanými na další lety. Jedním z nich byl i A380 AF, který byl ten den vypravován na let do New Yorku. Z okénka bylo vidět také B767 AM, který směřoval do stejné destinace jako my. Vzhledem ke code-sharingu bylo možné letět i tímto dřívějším letem, ale větší rezerva na přestup se nakonec ukázalo jako správné rozhodnutí.
Přestup z terminálu D na E byl bezproblémový. Vše bylo dostatečně značené, na pasové ani bezpečnostní kontrole žádné fronty. Jen jízda autobusem není zrovna pohodlná, ale čert to vem, byla to pěkná projížďka po letišti v naprosto opačném směru, kterým nás chvilku předtím provezl Airbus 320. CDG mi rozhodně nepřišel jako takový horor, jak se někdy povídá, ale je pravdou, že se nejedná o moc útulné letiště (hlavně starší terminály A,B,C,D připomínají spíš moderní vlakové nádraží než letiště) ale E a F jsou okay. Výběr kaváren a restaurací je ale na letiště takového formátu hodně omezený a to co tam je, je mi přišlo šíleně předražené.
AF438, CDG 13:40 – 18:40 MEX, doba letu 12:30, Boeing 777-200ER
Tento let patří k těm poměrně hodně dlouhým s letovým časem 12:30. Nástup byl načas a vzhledem k počtu pasažér i poměrně klidný. Za chvíli se ale ukázalo, že letadlo je bohužel v Y kompletně plné. Soused navíc nebyl zrovna přátelský – spíš to vypadalo na dost nafrněnýho Francouze, takže celkově tento let nepatří k těm, na které vzpomínám zrovna rád, ale to samozřejmě není vina společnosti. Jinak AF 438 ten den bsluhoval stroj F-GSPT. Startovaly jsme z dráhy 27L.
Letadlo F-GSPT rozhodně nepatřilo mezi ty nejmladší a věk byl už celkem znát. Viditelné byly potrhané potahy na zadních stranách sedaček, opěrky na ruce byly opatrně řečeno zašlé a budily jen o něco větší důvěru než proslulá mastná tyč v pražské MHD. Celkově jako další mínus AF (které mne velice překvapilo) byla ne moc dobrá úroveň čistoty. Například podhlavníky, které se sice na fotografiích zdají bílé, nebyly rozhodně moc často vyměňovány a ve skutečnosti byli spíše šedé. Po rozbalení dek jsme na obou z nich našli vlasy. Také toalety nebyly v druhé polovině letu udržovány ve zrovna dobré kondici. Celkem tento stav koresponduje s vnějším stavem letadel, která také zrovna nezáří čistotou.
Co bylo na druhé straně příjemným překvapením byl ucházející výběr filmů v rámci IFE. Kdyby nebylo totálně miniaturních obrazovek, tak jsem zcela spokojenej. IFE mě dokázalo celkem bezproblémů zabavit na celých 11 hodin letu. Ostatně to byl taky jeden z důvodů, proč jsem nevybral KLM B744 nebo AM B767. Stejně tak nepřipadala v úvahu Lufthansa, která Mexico City létá s B744 s prehistorickým vybavením v Y. Pozitivní dojem mám také z cateringu. Jídlo bylo hodně dobré od překrmu až po dezert. Menší chybou na kráse je, že v druhé části letu nebylo podáváno teplé jídlo ale pouze studené věci (které byly ale i tak na chuť výborné). Palec nahoru také díky nevysychajícímu baru nealko nápjů v zadní části letadla.
Trasa letu vedla poměrně hodně severně pouze kousek na jih od Islandu a Grónska dále nad New Foundland, Toronto, Houston a poté už samotné Mexico City. Let byl poklidný kromě téměř dvou-hodinového úseku trublencí mezi Grónskem a New Foundlandem. Byly to vůbec nejvydatnější turbulence, co jsem kdy zažil. Další minor set-back byly spolucestující. Nejenom soused, který se občas choval, jako když mu patří i část mého sedadla, ale také přímo za námi sedící Češi, co seděli přímo z námi a chovali se jako největší debilové (slečna nemohla přenést přes srdce sklopené sedadlo i přesto, že seděli dva na trojsedačce a velkou část letu měla lůžkovou úpravu s nohama nechutně opřenýma o stěnu letadla). Vůbec poprvé jsem se tak v letadle i s někým zhádal, ale ta kráva mi fakt nedávala jinou možnost.
Nad Mexico City jsme dorazili právě v čase západu Slunce, takže při přiblížení bylo hodně na co koukat. Zvlášť když se pod námi objevilo samotné nekonečné město. Přistání se odehrálo téměř na čas těsně před úplným setměním. Následovalo pojíždění ke staršímu terminálu jedna. Bohužel nový terminál používají pouze samotné Aeromexico, ale SkyTeam partněři zůstaly v poměrně vzdáleném druhém terminálu (což je samozřejmě hodně nevyhovující uspořádání). Pasová a celní kontrola byla poměrně rychlá, což bylo celkem překvapení a kufry naštěstí dorazili v pořádku, takže let do Mexika byl úspěšně zakončen.
Air France nijak výrazně nepotěšilo, ale ani neurazilo. Evropský let zpoždění a téměř bez cateringu. CDG dostává tak tři hvězdy z pěti. Celý lay-out letiště mohl být trochu víc promyšlený. Vzdálenosti na přestupu jsou ohromné a vyžadují bus. Na jedno z nejvýznamnějších letišť v Evropě také postrádám lepší zázemí pro cestující jako restaurace, televize atd. Palec nahoru pro dálkový let za IFE a catering, ale dolů za ušmudlanost interiéru. Posádky byly v obou případech fajn.
Naposledy upravil(a) sever2 dne 21. 05. 2011, 15:20, celkem upraveno 1 x.
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
AF439, MEX 20:50 – 14:05 CDG, doba letu 10:15, Boeing 777-200ER
Po třech týdnech v Mexiku došlo na cestu domů. Na letiště Benito Juaréz jsme dorazili poměrně s velkým předstihem. Je to celkem dobře funkční letiště , ale starší terminál je poměrně hodně stísněný. Prostory u odbavení jsou odpovídající, ale air-side strana především u gatů je trochu stísněná a navíc s velmi nízkými stropy – je to tam trochu klaustrofóbní. T2 dedikovaný AM je zcela jiná story, ale o tom více v samotném trip reportu s Aeromexico z Cancunu do MEX. Let do Paříže opět obsluhoval „triple-seven“ verze -200.
Musím se přiznat, že mne trochu rozčílil zakáz nákupu tekutin v duty-free shopech pro lidi, kteří v Paříži přestupují a pokračují dál po EU. Díky tomu jsem musel duty-free shopy s vymazlenýma tequilama pouze projít bez šance si nakoupit kvalitní pití. Větší krávovinu jsem od EU ještě nezažil. Praxe tehdy vypadala následovně. Do letadla nebyl problém donést litrovou načatou láhev Coca-Coly zakoupenou kdesi ve městě. Problém taky nebyl, aby si pití v DTS koupili cestující, kteří končí v Paříži. Nemohli nakupovat pouze ti, kteří přestupovali a procházeli bezpečnostní kontrolou v EU. Závěry – teroristé mohu provádět své akce v letadlech směřujících z jiných zemí do EU, protože nikdo nekontroluje, co nesou do letadla, přičemž chráněny jsou podle evropských pravidel pouze interní lety v rámci EU. Hned si přijdu bezpečnější, opět jednou thumbs up pro Brusel .
Nástup do éra byl v polovině přerušen z důvodu špatného počasí na trase. To slibovalo celkem zábavný let, ale nakonec byl boarding velmi rychle obnoven. Do teď přemýšlím, jestli právě špatné počasí změnilo naši trasu letu, protože tentokrát jsme letěli jižní cestou. Směrování bylo Mexico City – Florida – pak už jenom Atlantik (samozřejmě v rámci ETOPS pravidel) – Brest – Paříž. Doba letu byla zhruba z poloviny za tmy. Letadlo tentokrát nebylo naštěstí zcela plné. Soused si tak po startu přesedl na volném dvojsedadlo uprostřed a my se tak až do Paříže svezli na volné trojsedačce. Letadlo samotné už opět ukazovalo svůj věk. Opět se opakovaly vlasy na dece, urvaný držák na pití, jeté opěrky na ruce.
Zkušenost byla velmi podobná letu do Mexika. Spokojenost byla s cateringem. Večeře byla fajn a později následovala studená snídaně viz. fota. Trochu zklamání bylo, že nešlo o teplou snídani, ale poté, co jsem někde tady na foru viděl snídani na mezikontinentálním letu v podání Swissu, tak AF byly relativně štědří. IFE bylo vzhledem k jiném u měsíci odletu obnovené, což bylo fajn.
Teď mě napadá, že jsem se ještě moc nevěnoval posádkám. Na krátkých letech to bylo okay. Asi taky z toho důvodů, že s nimi člověk nepřijde moc do styku kromě jednoho předání nápoje a mini cateringu a pozdravení při nástupu a výstupu. Pokud si dobře vzpomínám sympatická byla hlavně posádka na letu MUC – CDG. Co se týče dálkových letů, tak nemám žádné výhrady. Všichni byli fajn, jen jsem si všiml, že u AF není moc zvykem při servírování jídla zdravit cestující – pravděpodobně se to považuje za ztrátu času. Já to nějak extra nevyžaduje, ale přeci jenom to zlepší dojem. Setkal jsem se ale pouze se slušným a taktním chováním.
V Paříži jsme i přes malé zpoždění na odletu v Mexiku (kombinace silného provozu a hustého deště) přistáli na čas. V paříži byla zima, ale i tak bylo počasí mnohem přívětivější, než v naší další destinaci – Mnichově. Letadlo bylo přistaveno k nejnovější části terminálu E, který je dost impozantní.Vše je řešené velkoryse a uzpůsobené pro odbavování A380, který ale v té době bohužel zrovna nebyl na místě. Čas na přestup činil přes čtyři hodiny, takže jsem nikam nepospíchal a užíval si krásných výhledů na stroje AF. Bohužel dodnes nechápu, co se přihodilo s mým foťákem, ale většinu fotek ze spottingu toho dne na CDG jsem pravděpodobně dokázal smazat a domu sem tak dovezl minimum.
AF2522, CDG 18:20 – 19:55 MUC, doba letu 1:35, Airbus 318-100
Tento let byl zvláštní hlavně typem letadla, který ho obsluhoval. Byla to moje první a zatím poslední jízda tzv. baby-busem. Terminál D je jinak taky super na spotting, ale problém jsou dvojitá okna, takže fotit je trochu obtížný. Po nástupu do letadla nám kapitán vyhrožoval hodně špatným počasím jak na některých úsecích cesty, tak hlavně na mnichovském letiště (předpověď byla teploty okolo nuly, sníh a mlha). Ani bych se nedivil dalšímu zpoždění, ale nakonec jsme letěli na čas.
Na CDG následovalo další dlouhé pojíždění z terminálu D na RWY 27L. K vidění byl poměrně hustý provoz. - vybavuju si všemožné A320 family AF, B737 Air Europa, B737 Malév, B744 Korean Air a B744 Air France. Start byl docela adrenalinový – seděli jsme v předposlední řadě a doopravdy bylo cítit vychylování letadla větrem k pokročilé fázi startu, také stoupání bylo hodně ostrý s levotočivýma zatáčkama (startovali jsme na západ, takže jsme to museli stočit o hodně stupňů na jihovýchod. Odlepili jsme se přesně v době soumraku, takže výhled byl pár minut do setmění hodně luxusní.
Následovalo občerstvení, které mi opět vyrazilo v negativním slova smyslu dech. Veškeré náležitosti večerního cateringu na letu s dobou 1,5 hodiny jsou na fotografii. Těžko říct, proč mají Air France ještě snahu něco nabízet. To by snad bylo leší toho nechap úplně a alespoň rozšířit výběr pití, kde je taky trochu omezeny vyber. Doufám, že až s AF poletím příště, tak nebudeme dostávat po jednom burském oříšku a kapce minerálky .
Přistání v MUC naštěstí více než okay. Mlha nakonec dorazila o něco později, než bylo předpokládáno, taže jsme dosedali ještě za poměrně dobré viditelnosti. To se bohužel nedalo říct o více než hodinu později, kdy jsme letiště opouštěli autem a na silnice se orientovali podle středové čáry viditelné pouze deset, patnáct metrů dopředu. Závěr cesty byl poklidný a a terminál D byl víceméně vylidněný. Trochu mne ale provokovaly stroje LH A346 a hlavně EK B773, se kterýma bych hned letel dal.
Celkově tak AF byla přijemná zkušenost, ale rozhodně je co zlepšovat. Převažoval dobrý dojem z posádek a cateringu na dálkových letech. IFE bylo samo o sobě dostačující, ale problém byly miniaturní obrazovky, které neposkytovali moc dobrý obraz. Co bylo na druhé straně špatně byl catering na evropských letech (ten víceméně nebyl k dispozici) a trochu víc čistoty by nezaškodilo. Taky se mi dost nelíbilo, že nám AF před odletem zrušili předem rezervovaný seating ve prospěch kartářů bez jakéhokoliv upopornrění a bez akékoliv nabídky alternativních sedadel. Sečten podtrženo, AF prostě neurazí, ale moje volba číslo jedna to teda není.
Po třech týdnech v Mexiku došlo na cestu domů. Na letiště Benito Juaréz jsme dorazili poměrně s velkým předstihem. Je to celkem dobře funkční letiště , ale starší terminál je poměrně hodně stísněný. Prostory u odbavení jsou odpovídající, ale air-side strana především u gatů je trochu stísněná a navíc s velmi nízkými stropy – je to tam trochu klaustrofóbní. T2 dedikovaný AM je zcela jiná story, ale o tom více v samotném trip reportu s Aeromexico z Cancunu do MEX. Let do Paříže opět obsluhoval „triple-seven“ verze -200.
Musím se přiznat, že mne trochu rozčílil zakáz nákupu tekutin v duty-free shopech pro lidi, kteří v Paříži přestupují a pokračují dál po EU. Díky tomu jsem musel duty-free shopy s vymazlenýma tequilama pouze projít bez šance si nakoupit kvalitní pití. Větší krávovinu jsem od EU ještě nezažil. Praxe tehdy vypadala následovně. Do letadla nebyl problém donést litrovou načatou láhev Coca-Coly zakoupenou kdesi ve městě. Problém taky nebyl, aby si pití v DTS koupili cestující, kteří končí v Paříži. Nemohli nakupovat pouze ti, kteří přestupovali a procházeli bezpečnostní kontrolou v EU. Závěry – teroristé mohu provádět své akce v letadlech směřujících z jiných zemí do EU, protože nikdo nekontroluje, co nesou do letadla, přičemž chráněny jsou podle evropských pravidel pouze interní lety v rámci EU. Hned si přijdu bezpečnější, opět jednou thumbs up pro Brusel .
Nástup do éra byl v polovině přerušen z důvodu špatného počasí na trase. To slibovalo celkem zábavný let, ale nakonec byl boarding velmi rychle obnoven. Do teď přemýšlím, jestli právě špatné počasí změnilo naši trasu letu, protože tentokrát jsme letěli jižní cestou. Směrování bylo Mexico City – Florida – pak už jenom Atlantik (samozřejmě v rámci ETOPS pravidel) – Brest – Paříž. Doba letu byla zhruba z poloviny za tmy. Letadlo tentokrát nebylo naštěstí zcela plné. Soused si tak po startu přesedl na volném dvojsedadlo uprostřed a my se tak až do Paříže svezli na volné trojsedačce. Letadlo samotné už opět ukazovalo svůj věk. Opět se opakovaly vlasy na dece, urvaný držák na pití, jeté opěrky na ruce.
Zkušenost byla velmi podobná letu do Mexika. Spokojenost byla s cateringem. Večeře byla fajn a později následovala studená snídaně viz. fota. Trochu zklamání bylo, že nešlo o teplou snídani, ale poté, co jsem někde tady na foru viděl snídani na mezikontinentálním letu v podání Swissu, tak AF byly relativně štědří. IFE bylo vzhledem k jiném u měsíci odletu obnovené, což bylo fajn.
Teď mě napadá, že jsem se ještě moc nevěnoval posádkám. Na krátkých letech to bylo okay. Asi taky z toho důvodů, že s nimi člověk nepřijde moc do styku kromě jednoho předání nápoje a mini cateringu a pozdravení při nástupu a výstupu. Pokud si dobře vzpomínám sympatická byla hlavně posádka na letu MUC – CDG. Co se týče dálkových letů, tak nemám žádné výhrady. Všichni byli fajn, jen jsem si všiml, že u AF není moc zvykem při servírování jídla zdravit cestující – pravděpodobně se to považuje za ztrátu času. Já to nějak extra nevyžaduje, ale přeci jenom to zlepší dojem. Setkal jsem se ale pouze se slušným a taktním chováním.
V Paříži jsme i přes malé zpoždění na odletu v Mexiku (kombinace silného provozu a hustého deště) přistáli na čas. V paříži byla zima, ale i tak bylo počasí mnohem přívětivější, než v naší další destinaci – Mnichově. Letadlo bylo přistaveno k nejnovější části terminálu E, který je dost impozantní.Vše je řešené velkoryse a uzpůsobené pro odbavování A380, který ale v té době bohužel zrovna nebyl na místě. Čas na přestup činil přes čtyři hodiny, takže jsem nikam nepospíchal a užíval si krásných výhledů na stroje AF. Bohužel dodnes nechápu, co se přihodilo s mým foťákem, ale většinu fotek ze spottingu toho dne na CDG jsem pravděpodobně dokázal smazat a domu sem tak dovezl minimum.
AF2522, CDG 18:20 – 19:55 MUC, doba letu 1:35, Airbus 318-100
Tento let byl zvláštní hlavně typem letadla, který ho obsluhoval. Byla to moje první a zatím poslední jízda tzv. baby-busem. Terminál D je jinak taky super na spotting, ale problém jsou dvojitá okna, takže fotit je trochu obtížný. Po nástupu do letadla nám kapitán vyhrožoval hodně špatným počasím jak na některých úsecích cesty, tak hlavně na mnichovském letiště (předpověď byla teploty okolo nuly, sníh a mlha). Ani bych se nedivil dalšímu zpoždění, ale nakonec jsme letěli na čas.
Na CDG následovalo další dlouhé pojíždění z terminálu D na RWY 27L. K vidění byl poměrně hustý provoz. - vybavuju si všemožné A320 family AF, B737 Air Europa, B737 Malév, B744 Korean Air a B744 Air France. Start byl docela adrenalinový – seděli jsme v předposlední řadě a doopravdy bylo cítit vychylování letadla větrem k pokročilé fázi startu, také stoupání bylo hodně ostrý s levotočivýma zatáčkama (startovali jsme na západ, takže jsme to museli stočit o hodně stupňů na jihovýchod. Odlepili jsme se přesně v době soumraku, takže výhled byl pár minut do setmění hodně luxusní.
Následovalo občerstvení, které mi opět vyrazilo v negativním slova smyslu dech. Veškeré náležitosti večerního cateringu na letu s dobou 1,5 hodiny jsou na fotografii. Těžko říct, proč mají Air France ještě snahu něco nabízet. To by snad bylo leší toho nechap úplně a alespoň rozšířit výběr pití, kde je taky trochu omezeny vyber. Doufám, že až s AF poletím příště, tak nebudeme dostávat po jednom burském oříšku a kapce minerálky .
Přistání v MUC naštěstí více než okay. Mlha nakonec dorazila o něco později, než bylo předpokládáno, taže jsme dosedali ještě za poměrně dobré viditelnosti. To se bohužel nedalo říct o více než hodinu později, kdy jsme letiště opouštěli autem a na silnice se orientovali podle středové čáry viditelné pouze deset, patnáct metrů dopředu. Závěr cesty byl poklidný a a terminál D byl víceméně vylidněný. Trochu mne ale provokovaly stroje LH A346 a hlavně EK B773, se kterýma bych hned letel dal.
Celkově tak AF byla přijemná zkušenost, ale rozhodně je co zlepšovat. Převažoval dobrý dojem z posádek a cateringu na dálkových letech. IFE bylo samo o sobě dostačující, ale problém byly miniaturní obrazovky, které neposkytovali moc dobrý obraz. Co bylo na druhé straně špatně byl catering na evropských letech (ten víceméně nebyl k dispozici) a trochu víc čistoty by nezaškodilo. Taky se mi dost nelíbilo, že nám AF před odletem zrušili předem rezervovaný seating ve prospěch kartářů bez jakéhokoliv upopornrění a bez akékoliv nabídky alternativních sedadel. Sečten podtrženo, AF prostě neurazí, ale moje volba číslo jedna to teda není.
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
Doufám, že se líbilo
Teď už zbývá zpracovat pouze Aeromexico po Mexiku a jihoamerický výběr LAN Argentina, TAM - Linhas Aereas a Avianca Brasil.
Teď už zbývá zpracovat pouze Aeromexico po Mexiku a jihoamerický výběr LAN Argentina, TAM - Linhas Aereas a Avianca Brasil.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
sever2 píše:Musím se přiznat, že mne trochu rozčílil zakáz nákupu tekutin v duty-free shopech pro lidi, kteří v Paříži přestupují a pokračují dál po EU. Díky tomu jsem musel duty-free shopy s vymazlenýma tequilama pouze projít bez šance si nakoupit kvalitní pití. Větší krávovinu jsem od EU ještě nezažil. Praxe tehdy vypadala následovně. Do letadla nebyl problém donést litrovou načatou láhev Coca-Coly zakoupenou kdesi ve městě. Problém taky nebyl, aby si pití v DTS koupili cestující, kteří končí v Paříži. Nemohli nakupovat pouze ti, kteří přestupovali a procházeli bezpečnostní kontrolou v EU. Závěry – teroristé mohu provádět své akce v letadlech směřujících z jiných zemí do EU, protože nikdo nekontroluje, co nesou do letadla, přičemž chráněny jsou podle evropských pravidel pouze interní lety v rámci EU. Hned si přijdu bezpečnější, opět jednou thumbs up pro Brusel .
Jsi si jistý, že daná vyhláška má bezpečnostní, nikoli celní důvod? Bo z celních důvodu ji v případě "alko" destinací typu Mexiko možná chápu.
Jak to bylo s lidma, kteri pote z CDG transitovali dal, ale mimo EU?
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
sever2 píše:Mexicana - nyni jiz patri do historie
Ooo nikoliv
sever2 píše:Musím se přiznat, že mne trochu rozčílil zakáz nákupu tekutin v duty-free shopech pro lidi, kteří v Paříži přestupují a pokračují dál po EU.
(OT) To je pech. Ja si braval flasku tequily v carry on a v MAD, kde jsem prestupoval, me s tim vzdycky poslali dopr.. na checkin. Ale v MEX jsem s tim zvenku prosel bez problemu az do kabiny, akorat koukli jestli to ma neporuseny kolek.
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
Hafi,
pravdepodobne to bylo z duvodu pseudo-bezpecnosti. Celni duvody spis ne - ty co koncili v Parizi vest mohli, vsichni co prestupovali a prochazeli bezpecnostni kontrolou v Parizi nemohli. Proste silenej nesmysl.
pravdepodobne to bylo z duvodu pseudo-bezpecnosti. Celni duvody spis ne - ty co koncili v Parizi vest mohli, vsichni co prestupovali a prochazeli bezpecnostni kontrolou v Parizi nemohli. Proste silenej nesmysl.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
...no právě proto myslím, že to byli celní důvody - přelet do MUC je již let v rámci Schengenu, tj. tam ty celní kontroly jsou hádám výrazně slabší než přímo na CDG, když se přiletí z non-schengen letiště.
Ale jestli se zákaz týkal i těch co pokračovali z CDG třeba na MOW, LON, tak šlo asi spíš o "bezpečnost"...
Ale jestli se zákaz týkal i těch co pokračovali z CDG třeba na MOW, LON, tak šlo asi spíš o "bezpečnost"...
Naposledy upravil(a) hafi dne 22. 05. 2011, 13:07, celkem upraveno 3 x.
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
Pokud si dobre vzpominam tak ne. Platilo to pro vsechny s nejakym navaznym spojem bez ohledu na destinaci. Varovani bylo napsano ve smyslu vsichni, kteri maji v Parizi connection nekupovat tekutiny v DTO, v Parizi vam budou na bezpecnostni kontrole odebrany.
Navic i kdyby to tak bylo a na vine by byly celni duvody, tak by mne to stejne zarazelo. Jednou si muzes do EU privest z cesty urcite mnozstvi alkoholu a cigaret a plati to pro vsechny. Nemuzes byt prece diskriminovan proto, ze letis do Mnichova a ne Parize. Vicemene by to zavanelo omezovanim pohybu zbozi po EU.
Navic i kdyby to tak bylo a na vine by byly celni duvody, tak by mne to stejne zarazelo. Jednou si muzes do EU privest z cesty urcite mnozstvi alkoholu a cigaret a plati to pro vsechny. Nemuzes byt prece diskriminovan proto, ze letis do Mnichova a ne Parize. Vicemene by to zavanelo omezovanim pohybu zbozi po EU.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 168
- Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
- Oblíbené typy letadel: A330, B777
- Pohlaví: muž
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
Super report! Dojmy z CDG i AF mám více-méně stejné, v dnešní době bych ale radši volil KLM, dnes už mají IFE na všech long-haul letadlech
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
Podobné skúsenosti mám s mojím letom CDG-MEX-CDG.
Prečo ste "tam" leteli 12:30? Nám to celkom sedelo (+10m) a naspať sme dobehli malú stratu.
28.04.2008 16:15/20:55 CDG-MEX 11:40 h (v skutočnosti 16:37/21:32)
AF434 F-GSPY Boeing 777-228ER
12.05.2008 23:20/16:55 +1 MEX-CDG 10:35 h (v skutočnosti 23:29/16:55)
AF435 F-GSPQ Boeing 777-228ER
Prečo ste "tam" leteli 12:30? Nám to celkom sedelo (+10m) a naspať sme dobehli malú stratu.
28.04.2008 16:15/20:55 CDG-MEX 11:40 h (v skutočnosti 16:37/21:32)
AF434 F-GSPY Boeing 777-228ER
12.05.2008 23:20/16:55 +1 MEX-CDG 10:35 h (v skutočnosti 23:29/16:55)
AF435 F-GSPQ Boeing 777-228ER
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
Díky za report, pěkný. Já mám s AF na stejné lince (letěno v dubnu 2010) dost podobný zážitky...příjemné překvapení množství a kvalita jídla, volný odběr pitiva po celou dobu letu,terminál 2E na CDG a snad i posádka (OK, od 2 dny předtím stávkujících jsem čekal horší asi). Doba letu CDG-MEX 11:25, zpět s Aeromexikem s prehistorickou B767-200 11:05 minut. Aeromexico na tomto segmentu je vhodné jen pro sběratele zážitků do flightmemory.com, jinak je to utrpení s kvalitou produktu na úrovni roku 1989
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
context,
nemam paru proc byl nas let takhle dlouhy. Přiznám se, že by mne i zajímalo, co vše ovlivňuje to, jestli letadlo poletí jižní nebo severní cestou? Směrování přes Toronto už mi přijde trochu jako detour.
Orus-x,
přemýšlel jsem nad AM, protože do CDG posílají mix B767-200ER a B777-200ER. Nakonec jsme zustali u AF, protože u AM preci jenom bylo riziko, ze nakonec mohou poslat B767-200 a hlavne v jejich prospech moc nevyznivalo hodnoceni na SkyTraxu apod., kde si lide dost stezovaly i na posadky a celkove na cely customer service.
nemam paru proc byl nas let takhle dlouhy. Přiznám se, že by mne i zajímalo, co vše ovlivňuje to, jestli letadlo poletí jižní nebo severní cestou? Směrování přes Toronto už mi přijde trochu jako detour.
Orus-x,
přemýšlel jsem nad AM, protože do CDG posílají mix B767-200ER a B777-200ER. Nakonec jsme zustali u AF, protože u AM preci jenom bylo riziko, ze nakonec mohou poslat B767-200 a hlavne v jejich prospech moc nevyznivalo hodnoceni na SkyTraxu apod., kde si lide dost stezovaly i na posadky a celkove na cely customer service.
Re: Air France (MUC-CDG-MEX-CDG-MUC)
Sever 2,
i v tom mají ty hodnocení zřejmě pravdu, na našem letu AM byla příjemná pouze postarší vedoucí kabiny, ostatní členové posádky velmi, velmi neochotní a až nepříjemní. Myslel jsem, že 762 je na lince do CDG denní standard a 772 posílají jen občas jako předem naplánovanou změnu typu..
i v tom mají ty hodnocení zřejmě pravdu, na našem letu AM byla příjemná pouze postarší vedoucí kabiny, ostatní členové posádky velmi, velmi neochotní a až nepříjemní. Myslel jsem, že 762 je na lince do CDG denní standard a 772 posílají jen občas jako předem naplánovanou změnu typu..