MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM ( Aktualizovano)

Odpovědět
manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM ( Aktualizovano)

Příspěvek od manilair »

Dlouho jsem vahal zda napsat svuj prvni trip report, ale neda mi to a tak je to tady. V jihovychodni asii pusobim jiz dele jak tri roky a tak jako kazdy rok, krom pracovnich cest, take musim navstivit CR. Cesta kterou budu popisovat probela v roce 2010. Navstevu CR jsem planoval na duben, sice jsem clenem FF Skyteamu i Star Aliance, ale v te dobe jeste bez statutu tak pro me ve vyberu dopravce hrala roli predevsim cena. U nas v kancelari mi doporucovali Singapore pres FRA nebo KLM pres AMS s tim, ze v AMS budu muset jednu noc prespat, coz me moc nelakalo. Obe letenky byli i pres vemozne slevy kolen 1300 USD. Nakonec se ma cesta posunula na zacatek kvetna, volba padla na KLM, diky posunu casu jsem nemusel v AMS nocovat, ale hlavni duvod byla informace na webu KLM, ze prepravuji golfovy bag zdarma a to vlastne rozhodlo.

MNL - AMS
B777 - 300 PH-BVC
osazenost 100%

Vzdy kdyz odletatam z Manily, snazim se byt na letisti minimanle 3 hodiny pred odletem, u mezinarodnich linek, hlave z terminalu 1 to plati dvojnasob, spise vsak doporucuji si dat jeste vetsi rezervu. Vyrazim kolem sedme rano, cesta taxikem trvala necelou hodinku, dorazim na letiste tesne pred osmou, pote co se proderu davy loucisich filipincu a vystojim asi padesati metrovou frontu na security check pro vstupu do haly si myslim ze mam nejhorsi za sebou. Tri a pul hodiny do odletu je fronta u SEDMI prepazek, ktere obdavuji let KLM pres celou halu. Zarazuji se tedy nakonec fronty a pozoruji ostani prepazky kde odbavuji Cathay Pacific, Singapore Airlines, Japan Air Lines, Quatar, chysta se odbaveni Koreanu, China Southern a v plnem procesu je take odbaveni Saudia. Kdo z vas byl v Manile v terminalu 1 asi si dovede zive predstavi jak to vypadalo. Ve fronte jsem stal hodinu a nastvane pokukoval po jedine volne prepazke KLM s napisem Internet Checkin, popravde vubec me nenapadlo ze tady neco takoveho jako web checkin vubec funguje ( priste jsem byl chytrejsi a zkratil jsem odbaveni na uctihodnych 15 minut) Po kontrole pasu, prirucniho zavazadla, zvazeni kufru a par otazek jsem vpusten k prepazce, mila slecna mi vyda palubni vstupenku na rezervovane misto 55A, odevzdam zavazadlo a hura na pasovku. Pred pasovkou se v Manile plati odletova taxa 750 PHP, u prepazek na placeni bylo jen par lidi, stihnul jsem vyplnit odletovou karticku a ... prostor pred pasovou kontrolou kde je na sirku neco kolem 14 prepazek byl uplne plny. Fronty vsude stejne dlouhe a pomale. Pasova kontrola byva pro odletajici filipince velice dukladna a je strasne pomala, urednici si davaji hodne zalezet na peclive kontrole vsech potrebnych dokladu za praci odletajicich filipincu. Po pulhodine cekani se fronta posunula jen o par metru a stale mam pred sebou jeste minimanle dvojnasobek vzdalenosti, fronty jsou organizovane ale stejne to noc nepomaha. Po necelych dvou hodinach jsem konecne za pasovkou, security byla jako obvykle velice laksni a bez problemu, ani jsem nemusel sundat pasek, ale boty ano. Jdu rovnou do gate, je asi 45 minut do odletu, v gate je jen par lidi, projdu kontrolou a sleny me posilaji rovnou do letadla. KLM letim vubec poprve a tak se docela tesim. Posadka KLM byla velice mila a naprosto v klidu. Boeing 777-300 na me prijemne zapusobil, modry prijemny interier byl cisty, sedala ani vybaveni nejevily skoro zadne znamky opotrebeni, IFE, na sedale poslstarek, deka, letadlo vypadalo nove. Horsi je to uz s rozteci sedacek, konfigurace 3 - 4 - 3 prostor nenabizi a pro cestujiciho s vyskou na 180 cm je to docela utrpeni a pri predstave 13 hodin dlouheho letu....no nic moc. V planovanem case odletu je letadlo zapleno asi z 50%, kapitan hlasi zpozdeni odletu o hodinu z duvodu pomale pasove kontroly na letisti v Manile. Na obrazovce sviti doba letu 13hodin 20 minut, pokud opravdu odletime z MNL se zpozdenim tak v AMS nestihnu prestup, mam tam pouze 50 minut. Hodinu po planovanem odletu je latadlo jiz ulpne plne, posadka hlasi boarding compleated, nasleduje rychle uzavreni dveri a okmazite nas zacinaji vytlacovat. Z okynka pozoruji Japan Airlines, jsou s planovanym odletem v 09:30 jeste na stojance. Pojizdeni probehlo rychle, pred stratem jsem jeste cekali nez pristane ZestAir s MA-60 coz je cinska verze AN24, nekolik A320 Cebu Pacific jeden Filipinec a pak konecne jdeme na start my.
Gulf Air u terminalu 1 MNL
Gulf Air u terminalu 1 MNL
Letadla Cathay Pacific se v MNL potkavaji skoro kazde dve hodiny ( litaji take 777 a rano obcas A330 )
Letadla Cathay Pacific se v MNL potkavaji skoro kazde dve hodiny ( litaji take 777 a rano obcas A330 )
P1230404.JPG
Pocit ze startu plne nalozene 777-300 je uzasny, odlepujeme se asi v 3/4 drahy. Dnes se staruje smerem na mesto, v opravarenskem centru Lufthansa Technik vidim A340-600 Virgin Atlantic a par dalsich letadel, preletavame Manilu, letadlo se staci severozapadne, po chvilce preletavame Clark a cca po po pul hodine opoustime pobrezi Filipin.
Tohle je ta hezci cast Manily
Tohle je ta hezci cast Manily
P1230408.JPG
P1230409.JPG
Kapitan hlasi k me velke radosti zkraceni letu na pouhych 12 hodin, tak bychom meli AMS pristat jen asi s 10 minutovym zpozdenim. Posadka zacala podavat obcerstveni asi hodinu po startu, pro zacatek orisky a piti, pote teple jidlo, vyber hovezi nebo nudle, davam si hovezi, bylo to vyborne, napoje kola, kava. V pulce letu je podavana svacina, na vyber je sendvic nebo nudlova polevka, vybiram si kureci sendvic. Posadka v pravidelnych intervaleck prochazi letadlo s voudou, dzusem a pokud nekdo ma zajem v zadnim bufetu je k dispozici obcerstveni, voda,kava, kola, neco na zub atd... Hodinu pred pristanim je podavana vecere, davam si testoviny. Celkove mam z nabidky obcerstveni na palube KLM velice dobry pocit. Porce umerne, jidlo vyborne, behem letu k dispozici sendvice, polivky, sladkosti, kava ... staci si dojit. IFE - nabidka her a filmu je velika, vybral jsem si Avatar a pak jeste dalsi dva filmy, dneska si nazvy jiz nepamatuju.
Nad Severnim Vietnamem
Nad Severnim Vietnamem
Letadlo bylo 100% obsazeno, zhruba 90% cestujicich jsou filipinci letici za praci, par turistu a zbytek nedovedu popsat. Musim konstatovat, ze tato linka jo pro KLM asi hodne vydelecna. Plna byla i premium economy ( par cinanu, parek postarsich turistu, dva rusove a zbytek filipinci ) V Amsterdamu pristavame deset minut po planovanem priletu, jsem zde poprve, letiste na me pusobi velice dobre. Behem pojizdeni vidim akorak jeden A320 Amsterdam Airlines, dva 737-800 KLM, jeden MD11 KLM a jinak nic, vyapada to puste. Po dorolovani k gatu vystupujume mostem, ktery je pristaven pres kridlo k prostrednim dverim letadla - zajimave reseni. Vystup probehl rychle a jelikoz jsem behem letu zjistil, ze vetsina cestujicich filipincu tranzituje tak velice rychle mirim k pasovce. Na prestup mam jiz jen 30 minut tak mam co delat. V ulicce, ktera je urcena pro priority control je uplne volno, dotazuji se zda mohu vyuzit priority control, ale jsem vracen na me misto do fronty s tim, ze linka CSA neni na obrazovce a tudiz vse stihnu za pouziti standardni kontroly. Jinak letiste na udelalo velice dobry dojem, vse dobre znaceno, orientace bez problemu, pasova kontrola - byj jsem asi 12 ve fronte na shengen a pres neuspech pouzit priority control pro ..nestihajici cestujici.. velice rychla, security podstatne dukladnejsi a otravenjsi nez v Manile, pak poklusem do gate kde jiz mel byt A320 CSA do Prahy. Na tabuli u letu CSA sviti pouze cislo gate a nic vic. Dobiham do gate a... letadlo nikde. Ptam se na prepazce, letadlo bude mit cca 50 minut zpozdeni. Fajn, je cas se dat trochu do poradku, prece jenom jsem na ceste jiz skoro 17 hodin
Pristavovani nastupniho mosto pres kridlo v AMS
Pristavovani nastupniho mosto pres kridlo v AMS


AMS - PRG
A320
obsazenost 25%

A320 CSA prirolovalo k gate 50 minut po planovanem odletu. Po dalsich 20 minutach nas jiz volaji do letadla. letadlo je skoro prazdne, mam pro sebe celou trojsedacku a i ostatni cestujici se v letadle tak trochu ztreaceji. Let s CSA me po pravde moc nenadchnul. Interier A320 v sede barve pusobi spinave a upatlane. Posadka posobi sice mile ale s hodne laksnim dojmem. Boarding probehl ryche, okamzite jsme vytlaceni a pojizdime na start. Behem meho tranzitu se jiz setmelo a letiste se docela zaplnilo letadly ( hlaven KLM ) Po hlaseni o sluzbach na palube mylne nabyvam dojmu ze bude i obcersteveni a ano dostavame pytlik neceho... a napoj. Parek asiatu sedici v rade predemnou komentuji servis a jsou docela prekvapeni, z jejich vyrazu soudim, ze ne moc mile. Behem hodioveho letu se jinak nic vyjimecneho nestalo. Muj dojem - podprumerny. Letal jsem s CSA hodne a rad, ale tento let ve me nezanechal nic na co bych si po delsi dobe rad vzpomel. Pristani v praze probehlo v poradku, pojizdime k prstu B pak nasleduje vystup do chobotu a prestup do autobusu coz par cestujicich nelibe komentuje, nedivim se jim. Zavazadlo dostavam pomerne rychle, celnici si me tentokrat vubec nevsimli a jsem V Praze.

Celkove mohu zhodnotit, jsem mile prekvapem ze servisu KLM na dalkove lince, vytkl bych jedine a to roztece mezi sedackami. Zklamani z CSA, je to smutne a velka skoda. Mam CSA rad a stale si myslim, ze CSA ma na vic a kdyz jine spolecnosti dokazi prodat jeste vetsi h..no zpusobem, ze jim za to klient jeste podekuje tak u CSA to nevidim - pouze sama omluva a jak jiste z praxe znate kdo se stale omlouva do toho se kope.

Tohle je prvni cast trip reportu, budu ram za pripominky a komentare, chystam se napsat report o ceste zpet, aneb jak jsem se tesil na let Embraerem 190 a vsechno bylo jinak. pokud v textu budou chyby mejte porozumeni, jsem mimo CR jiz hezkou radku let. Jestli jse docetli az sem - dekuji a mejte se fajn.

Cesta zpet - Praha - Manila

Pobyt v Praze ubehl jako voda a jedno ctvrtecni rano se nechavam odvezd na Ruzyn. Na letisti jsem jiz v 9 rano. Let KLM do Amsterdamu ma letet v 11 tak jdu v poklidu k prepazkam, kde vubec nikdo neni. Posleze se dozvidam, ze let je zrusen, pry z technickych duvodu. Hmm, tak z letu Embraerem 190 nebude asi nic, dost jsem se tesil. Od prepazek me posilaji k prepazce Air France – KLM, kde je jiz slusna fronta. Pracovnice si vsak zaslouzi pochvalu, naval cestujich zvladali rychle, stihali posilat cestujici, kteri meli smerovani do USA na prave odletajici let Delty atd. Po chvilce prichazi rada na me, dotazuji se, zda je sance letet tak, abych se dostal zpet do Manily v patek rano, tak jak jsem mel puvodne naplanovano. ( chytre jsem si domluvil na patek odpoledne jeste pracovni chuzku) Nabidky byli nalsedujici: letet stejnou trasu dalsi den, nebo stejny den, ale pozdeji s AF do Parize – Shanghai a pak Filipincema do Manily, nebo PRG – CDG – BKK s Air france a pak na vyber bud Thai nebo Filipince. Rozhoduji se pro varinatu PRG – CDG s AF, CDG – BKK s AF a na posledni usek si vybiram Thai, zaprve jsem s Thai na mezinarodni lince jeste neletel, za druhe je v BKK cas na prestup asi tri hodiny, za treti s Filipinci letam dost casto. Super, letenka je prebukovana, zavazadla mam odbavena a ted uz jen pockat do odletu, ktery je nekdy kolem treti.


PRG – CDG Air France
A320
Obsazenost 75%

Odbaveni, nastup do letadla i odlet probehli standardne. Na linku je nasazeny asi jeden z novejsich kousku A320 ve flotile AF, letadlo je ciste, dalo by se rict jeste voni novotou, co me prekvapuje, ze demonstrace bezpecnostnich prostredku je provadena stewardy a nikoli poustenim filmu z obrazovek. Zkoumal jsem jestli letadlo obrazovky vubec ma, ale stopy v panelu nad hlavou jsem po nich nenasel. Let je zaplnen asi z 75%, vetsinu cestujich tvori francouzsti duchodci. Ihned po zhasnuti napisu s pasy si vetsina duchodcu stoupne do ulicky a celou cestu si vypraveji zazitky z dovolene v cechach, vcetne ukazovani fotek a vybalovani darku. Neprekazi jim ani skromny servis AF. Posadku to kupodovu vubec nezajima a pokracuji v rozdavani neceho v pitliku a servirovani napoju. Pred pristanim si duchodci zasednou na sva mista a tesne po pristani odmeni pilota dlouhym potleskem. Nevyznam se drahovem system CDG, ale pojizdeni na terminal 2D nam trvalo asi 20 minut, vystup z letadla by nastupnim mostem. Celkove mohu let s AF ohodnotit jeko naprosty prumer. Tranzit do terminal E mi zabral asi ctvrt hodinku, pasova kontrola pouze usmev pasovaka, ovsem security byla hodne neprijemna a dukladna. Po zvladnuti vseho prochazim kolem meho odletoveho gate do BKK a zjistuji, ze linka je smerovani Pariz – Bangkok – Hanoi. No uvidime.


CDG – BKK Air France
A340-300
Obsazenost 80%

Boarding zacina asi 30 minut pred odletem volanim ruznych prioritnich cestujicich, po chvilce prichazi na radu boarding rad, kde sedim i ja. Na checkinu v Praze jsem si pozadal o misto u nouzoveho vychodu, ktere jsem dostal. ( 33K). Letadlo ma asi nejlepsi leta jiz za sebou, interier je celkove dost ojety a pusobi hodne pouzite. V sedace ma IFE umistene v operce, obrazovka je hodne poskrabama, ale da se na to koukat. Vytlaceni ze stojanky probehlo pouze s 10 minutovym zpozdeni, pojizdeni take nebylo dlouhe a celkove asi 27 minut po planovanem odletu startujeme na 11:30 minut dlouhy let do BKK. Obrestveni se zaclo podava asi hodinu po startu, aperitivy, vecere, kava. Jidlo hodnotim velice kladne, velice chutne, dostatek a i behem letu bylo mozno si dojit do kuchynky pro piti nebo sendvic. Posadka byla velice prijemna. Jelikoz se jednalo o nocni let, asi polovinu letu jsem prospal, zbytek jsem stravil divanim na par starsich filmu nebo pokusem o hrani her. Bohuzel prodleva v ovladini IFE byla dost dlouha, tak jsem se vratil opet k sledovani filmu. Coz uz nebylo tak prijemne byli skupinky vietnamske mladeze, notne posilnene alkoholem, kterym neruseni ostatnich cestujich nic nerikalo. Nastesi sedeli az v zadni casti letadla. Let probehl klidne a v Bangkoku jsme pristali na cas, a tak jsem mel skoro tri hodiny na prestup.

Po tranzitnm odbaveni, kde pracovnicim trochu zamotal hlavu muj golfovy bag ( AF i KLM jej prepravuji jako dalsi zavazadlo zdarma, coz Thai ne ) jsem nakonec mohl projit opet velice dukladnou kontrolou, oproti Parizi vsak s milou damskou obsluhou a vseobecnym usmevem do tanzitniho prostoru. Do odletu mi zbyvaji skoro dve hodiny, tak je travim prochazenim obchodu a pozorovanim odletu linky Philippines do Manily. Tuto linku jsem take mel moznost si vybrat. Jsem nakonec rad, ze letim pozdeji s Thai, podle davu lidi v gate bude asi Airbus A330-300 Philippines uplne plny.

BKK – MNL Thai Airways
A330 - 300
Obsazenos 25%


Boarding probehl velice rychle asi dvacet minut pred odletem, letadlo je skoro prazdne, coz me tesi. Vytlaceni i start je rychle a po par minutach starujeme smer Manila. Posadka je prijemna, chvilku po startu serviruje veceri, na vyber je kure na kari nebo pasta, davam si kure…, paliva jidla mam rad, ale tohle bylo i na me moc. Pak napoje a kava. Letadlo nema individualni IFE, ale behem letu je promitano airshow a nejaky film na platno uprostred letadla. Let je klidny a za necele tri hodiny pristavame skoro z kurzu na letisti v Manile. Servis Thai bych zaradil do te lepsi kategorie i kdyz na lince do Manily dle meho nazoru a soude podle reklam nepredvadi zadny top. V porovnai s lety mezi BKK a MNL, ktere jsem bsolvoval s Philippines byl tento o mhoho prijemnejsi. Muj dojem muze byt i troche zkreskeny jelikoz vsechny lety mezi BKK a MNL jsem absolvoval v uplne plne 747-400.

Celkove cesta probehla I pres pocatecni zadrhel naprosto v pohode. Air France na dalkovych linkach mam rad, Thai take pusobil dobre a u evropskych linek……..

Pokud jste docetli az sem, dekuji, budu rad i za dotazy nebo pripominky, az budu mit vice casu tak napisu dalsi trip report o letech na Guam, Palau a hlavne po Filippinach.
Naposledy upravil(a) manilair dne 12. 06. 2011, 02:57, celkem upraveno 6 x.


Lanbub
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 431
Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM Cast 1.

Příspěvek od Lanbub »

Fajn report :)

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM Cast 1.

Příspěvek od whiskey »

Tesime sa na tie fotky!!

Lopata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 05. 11. 2010, 11:06
Stav: Offline

Re: MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM Cast 1.

Příspěvek od Lopata »

Mne se to libilo! Taky uvitam ty fotky.

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM ( Aktualizovano)

Příspěvek od manilair »

Diky za komentare, doplnil jsem zpatecni cestu. Mejte se fajn.


mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM ( Aktualizovano)

Příspěvek od mandrinka »

není ta registrace letadla PH-BVA? BCA je 738NG

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM ( Aktualizovano)

Příspěvek od manilair »

mandrinka píše:není ta registrace letadla PH-BVA? BCA je 738NG


Diky za pripominku, opraveno, bylo to PH-BVC

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM ( Aktualizovano)

Příspěvek od whiskey »

Palau sem este hod, pripadne aj ten Guam.

barnes
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 29. 12. 2011, 09:22
Oblíbené typy letadel: TU154 / B747
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM ( Aktualizovano)

Příspěvek od barnes »

Děkuji za prima report. Měl bych jeden dotaz, za týden se chystáme s manželkou na Filipíny stejnou cestou. Zajímalo by mne, kolik místa na nohy nabízí KLM na tomto letu se 777 (měřím 183) a jak je to s odletovými poplatky z a v rámci Filipín, máme 4 lokální přelety. Děkuji mnoho

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM ( Aktualizovano)

Příspěvek od manilair »

barnes píše:Děkuji za prima report. Měl bych jeden dotaz, za týden se chystáme s manželkou na Filipíny stejnou cestou. Zajímalo by mne, kolik místa na nohy nabízí KLM na tomto letu se 777 (měřím 183) a jak je to s odletovými poplatky z a v rámci Filipín, máme 4 lokální přelety. Děkuji mnoho


Dekuji za pochvalu, s mistem v KLM 777 to neni zrovna slavne, ja merim 190 a sotva se tam vejdu. Zjistil jsem, ze v Y class je o par mm vice mista hned za premium economy, pak uz je to natlaceny....uvidite, da se prezit, jinak KLM ma na teto lince velice dobry servis :thumbup: ,( naposledy leteno v rijnu) zadny hladolet.

Co se tyce odletovych poplatku tak mezinarodni je stale PHP 750, vnitrostani, pokud letite z Manily PHP 200 na osobu. Z letist mimo Manilu nevim presne, z Kalibo jsem nadavno platil PHP 40.

barnes
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 29. 12. 2011, 09:22
Oblíbené typy letadel: TU154 / B747
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: MNL - AMS - PRG - AMS - MNL s KLM ( Aktualizovano)

Příspěvek od barnes »

manilair píše:
barnes píše:Děkuji za prima report. Měl bych jeden dotaz, za týden se chystáme s manželkou na Filipíny stejnou cestou. Zajímalo by mne, kolik místa na nohy nabízí KLM na tomto letu se 777 (měřím 183) a jak je to s odletovými poplatky z a v rámci Filipín, máme 4 lokální přelety. Děkuji mnoho


Dekuji za pochvalu, s mistem v KLM 777 to neni zrovna slavne, ja merim 190 a sotva se tam vejdu. Zjistil jsem, ze v Y class je o par mm vice mista hned za premium economy, pak uz je to natlaceny....uvidite, da se prezit, jinak KLM ma na teto lince velice dobry servis :thumbup: ,( naposledy leteno v rijnu) zadny hladolet.

Co se tyce odletovych poplatku tak mezinarodni je stale PHP 750, vnitrostani, pokud letite z Manily PHP 200 na osobu. Z letist mimo Manilu nevim presne, z Kalibo jsem nadavno platil PHP 40.


Super, děkuji mnoho za hodnotné informace. Z tohohle tripu udělám i obrázkový report. Prima den


Odpovědět