BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Hurá ! Mohl sem hlasitě vykřiknůt loni na podzim, když sem sa konečně zbavil veškeré mé finanční zátěže a mohl tak začat plánovat, postupem času díky všem možným aj nemožnym komplikacím, už 10 roků odkládanů moju dovolenů snů – navštěvu jihozápadu USA a všemožných atrakcí a míst s tímto koutem států spojených.
Najdřiv popíšu věci spojené s nákupem letenky samotné. Už někdy od konce prázdnin začalo mé intenzivní sledováni cen letenek na období pozdního jara 2011 někam na západní pobřeži USA. A já jako naprosto netrpělivý člověk, který chce mět šecko zařízené a jisté ideálně hned poté, co si to usmyslí, sem byl jak na trní. Obzvlášť poté, co sa ne a ne nic nejak vyloženě výhodného během podzimu a s přibýbající zimů, objevit. Jedním z poažadavků (ne nezbytně nutných, ale vhodných) totiž bylo letenky pořídit do vánoc, aby mohly byt “darovány” ježíškem pod stomeček Jako řešeni “na jistotu” sem měl vyhlédnuté už nějaký čas let od Swiss (z Prahy přes Zurich do Los Angeles). To za cenu ca 15 tis. Kč nebylo žádne terno, nicméně byla to varianta a částka, za kterů bych byl eště ochotný letět. Někdy běhěm podzimu sa pak ještě objevila nabídka od Virgin Atlantic, v přepoctu za (tuším že) necelých 13 tis Kč. To už mně přišlo na dnešni dobu jako vcelku rozumná cena za let na západní pobřeží USA. Tady sem ale zaváhal a když už sem byl rozhodnutý letenky kůpit, cena povyskočila na úroveň té od Swiss a tak sem opět nastůpil fázi čekani. Což sa mně nakonec vyplatilo. Vánoce sa rychlo blížily a já už sem byl opravdu dost nervózní. A to tak že sem sa 21.Prosinca ráno, po každodenním sledovaní nabídek letenek za posledních x měsíců, definitivně rozhodl vzít letenky od toho Swissu. Cena byla 15.5 tis. Kč, což byl akorát tak můj maximální llimit, co sem byl ochotný za letenku dat. Po opětovné ranní kontrole nabídky akčních letenek, když už sem měl na webu Swiss vybrané data letu, chystal sem sa vyplňovat údaje o cestujicích (s přestávkama a vyrušovaním od dalších členů domácnosti mě tato fáze trvala snad 2 hodiny) sem si naposled řekl, že ešte omrknu, jestli sa něco nového neobjevilo. Už enom zběžně sem proletěl forum a říkám si nic - škoda. A pak ma něco asi vyloženě osvítilo - sám nevím proč, ale kliknul sem na (pro ma naprosto nezajímavý) thread s názvem Iberia v sekci aerolinky. V jednom z posledních příspěvku vidím psanů nabídku na lety na z Budapešti na Floridu. O ničem. Čtu dál a v uplně posledním příspěvku vidím – nabídka platí aj pro lety na západ USA. Což sem už zbystřil, začal hledat podrobnosti a možné kombinace a heureka ! Teměř dokonalý let byl na světě ! Nabídce letu z Budapešti (mám to tam blíž než do Prahy) přes Heathrow do Los Angeles, za nějakých 11 tis. Kč prostě nešlo odolat. Během pár minut ušetrených 9 tisic korun, to budů skvělé vánoce V tomto okamžiku sem váhal, jestli letenky kůpit někde na Expedii apd. nebo na nejakém českém webu, kde ale vycházeli o pár set korun dráž. Nakonec sem sa z důvodu eventuelních komplikaci při a po koupi a nutnosti pak komunikovat s prodejcem (angličtina zrovna není moja najsilnejší stránka, po telefonu už vůbec ne) rozhodl pro česků variantu. A dobře sem udělal. Poté co sem si vybral let a vkladem na účet ho obratem zaplatil, mně hned po návratu z banky volal prodejce, že peníze v pořádku dorazili na účet ale že majů problém s vystavením letenky a jestli bych nechtěl let pozměnit. Tohoto sem sa bál… V hlavě mně začaly v mžiku rotovat ty najhorší scenáře ve smyslu že ten let padne uplně, že to snad není Pravda, to sa stane enom mně apd. a s vyděšeným hlasem sem sa zeptal, co navrhuje. Jeho navrhzněl že zpátečni let nebude odpoledne a přes Heathrow ale hned rano a přes New York. A navíc to prý bude ještě o 500 Kč levnějši. No super ! Větší radost mně snad ani udělat nemohl Během jedné cesty letět s dvůma různýma aerolinkama s kterýma sem navíc doposud neletěl, sedět při tom v 4 různých letadlech z nichž v 3 sem doteď neletěl a poznat 4 letiště, kde sem eště nebyl, navíc za vynikajicich 10 500,- co víc si přát ? Beru ! Takže výsledek je že letenky mám kupované od Iberie, směrem tam letíme s British Airways a zpět s American Airlines.
Situace před cestů sa nám nakonec trochu zkomplikovala. Řidič s kterým sem počítal že nás na letiště odveze mezitím vystůpil z okruhu mých kamarádů a tak sem byl nuceny řešit dopravu na letiště nějak alternativně – tj. busem nebo vlakem. Nakonec to díky o něco lepším časům příjezdu a daleko lepšíi ceně (bohuzel ale naprosto blbým časem odjezdu zpět do Česka po našem příletu – na bus máme čekat v Budapešti 7 hodin…) vyhrál autobus. Směrem tam Eurolines, cestu nazpět s Student Agency. S SA šlo jet I směrem tam, ale jelikož sem na netu zahlédl reklamu na jejich “business class autobusy” , s Eurolines doposud nikdy nejel a navic měli plánovaný příjezd do Budapešti o 15 minut dřív (což sa nám hodilo z důvodu vcelku brzkého večerního ukončení provozu metra v Budapešti), rozhodl sem sa na cestu tam pro ně.
BUD - LHR
17.5.2011
A320
IB7537
Obsazenost : ca 90%
Nadešel den odjezdu. Schválně píšu odjezdu a ne odletu, protože to jsou dva naprosto odlišné dny, jen náhodou jdoucí po sobě.Odlet byl naplánovaný sice na 8.25 ráno, ale díky neexistujícímu rozunému spojeni s příjezdem do Budapešti někdy kolem 4-5 rano, sme byli nuceni vyrazit z domu uz v 15.00 den předem, do Budapešti dorazit před 23 hodinou a noc pak strávit na letišti. S čehož sem sice nadšením neskakal, ale ne vždy holt vše vyjde podle původních plánů. Odletová hala na terminálu 2B Budapešťského letiště Ferihegy je vcelku malá, na čtyřsedačky sa tam natáhne tak možna 10-15 lidi. To pro nás naštěstí problém nebyl, celkem ns tam přes noc čekalo 5-7. Horší to bylo s pohodlím samotným – pořád na nás z někama táhnul studeny vzduch. Navíc snad ani jedna čtyřsedačka, ne žádná z těch co byly volné, neměla kompletně na všech sedačkách polstrování. Takže pokaždé byla nějaká část těla nucena spočívat na pořádně studeném plechu. Nic moc Nakonec sa mně ale podařilo na pár hodin usnůt a čekání na odlet si tak podstatně zkrátit. Jelikož je cíl naší cesty v Los Angeles, počítal sem že odbavování kufrů začne tak 3 hodiny předem. Neuvědomil sem si ale že prvni let máme po EU, takže přepážky otevřeli snad až 1.5 hodiny před plánovaným odletem. No, aspoň sem měl možnost opravdu důkladně poznat všmožná zákoutí terminal 2B Samotný nástup na palubu začal s asi 15 minutovým předstihem, odlet samotný pak s 5 minutovým zpožděním. Při odletu z Budapešti bylo jasno, ale brzo sa výhled z letadla schoval za oblačnost a ta vydržala přes celý kontinent až nad kanál La Manche, kde se konečně aspoň na těch pár posledních minut roztrhala a při klesáni na Heathrow tak šla pozorovat anglická krajina. Let samotný proběhl standartně, po asi půl hodině od vzletu byla roznesena snídaně a pak ještě jednou pití. Žádné turbulence či podobné srandy sa nasštěstí během letu nekonaly. Na Heathrow sme přistáli na čas.
LHR - LAX
17.5.2011
Boeing 747-400
IB4667
Obsazenost ca 80%
Teď nás čekala ta zajímavější část cesty tam. Zajímavější pro ma naším dopravním prostředkem - Boeingem 747-400 Jumbo. Pro někoho nuda ale měl to byt můj první let touto legendů a tak sem byl na něho hodně zvědavý. Takže ? No, prostě letadlo Popravdě ve mně žádné hlubší dojmy nezanechalo. Snad akorat až na tu šířku kabiny, ta je oproti všemu v čem sem zatím letěl fakt obrovská. Přišlo mně to skoro jako stejný “šok”, jak když sem poprvé po letech výhradně s A320 a B737 vstůpil do A330. Ikdyž v reálu ten rozdil mezi B737 a B747 takovy jako mezi A320 a A330 není, velikost Jumba uvnitř ma I tak dostala. A přišlo mně že je tu vcelku málo místa na nohu, ikdyž za to mohli spíš aerolinky než letadlo samotné. Na rozdíl od předchozího letu mělo Jumbo IFE. V mém případě sa ale bohužel při spuštění mnou oblíbených informací o letu obraz rozkmital tak, že se na něho nedalo divat. Nedělal to při žádném inčím programu, filmu nebo hudbě, čistě enom při infu o letu, nejaké kurvítko asi Nějak hodinu po vzletu bylo podáváno jídlo, tentokrat teplé “čikn or bíf”. Bíf vypadalo vcelku podezřele, vzal sem Čikn a to sa ukázalo ajko vynikající. Let probíhal z 95% naprosto poklidně, jen asi 2x během letu nastaly mírné turbulence. Obloha pod náma byla ale opět velkou část cesty zatažena, poprvé se roztrhala snad až nekde nad Grónskem, aby se po příletu nad Kanadu opět zatáhla a tak zůstala až téměř k přistání. Asi hodinu před přistáním nám byla ještě servírovaná snídaně a to ve formě sendviče s jakousi buchtou. Sendvič byl poměrn dobrý. I v samotném LA pak bylo poměrně zataženo (a zima) a sluníčko se dralo zpoza mraků jen stěží. Na LAX jsme přiletěli s asi 10 minutovým předstihem, ale díky nekonečnému popojíždění a čekání na uvolnění volného mista z toho nakonec při výstupu z letadla samotného bylo téměř půlhodinové zpoždění oproti letovému řádu.
LAX - JFK
31.5.2011
Boeing 767-200
Obsazenost ca 98%
Odlet zpět byl naplánovaný na 8.00 hod. Jelikož jsme ještě před odletem museli odevzdat do pujčovny auto a chtěl sem mět nejaků časovů rezervu, budícek byl už v 3 ráno. Po bezproblémové cestě na letiště a rychlém předáni auta sme nakonec měli času až až. On-line check-in sem tentokrát takříkajíc pro..bal, no, jednoduše sem na něho zapoměl A když si na něj den před odletem pozdě večer vzpoměl, samozřejmě už byly v obou letech z 98 procent mista rozebrané. A to tak že na prvním letu dokonca nesedíme ani spolu, na druhém naštěstí ano, ale zase nad křídlem. No, moja blbost. Jinak by ma taky ještě zajímalo jaky smysl ma, resp. co tim AA sleduje, když si na terminálu musím udelat check-in sám na PC a už s vytisknutým palubním lístkem teprv jít k přepážkám odevzdat kufry. Proč to šecko nedělá rovnů ta baba, která tam tak jak tak stejně je ? Co tím AA ušetří ? No, asi něco jo, jinak by to nedělali, že jo.
Na letišti samotném sme byli už nějak kolem 4.45 hod. a měli sme tak spoustu času. A tak sem sa dal aspoň do psaní tohoto trip report. A pokračoval sem až do nástupu do letadla. Ten začal 30 minut před plánovaným odletem. Najprv šla první a business třida, pak postupně skupiny 1, 2 a 15 minut před odletem aj naša 3. Od stojánku sme se dali do pohybu 5 minut po plánovaném odletu, opět ale následovalo popojíždění a postáváni a tak do vzduchu sme se dostali až z 25 minutovým spožděním. Asi 20 minut po odletu nám začalo byt servírováno obečerstvení, ktere sa sa skládalo z pití. Na víc na 5 a půl hodinovém letu podle AA zřejmě nemáme nárok. Jak ja sem záviděl tomu vyžraném mexikáncovi vedle ma, který to asi věděl a zásobil sa číimsi z Burger Kinga a mně tam dělal chutě. Ten den sem eště od probuzení nejedl a měl sem už fakt hlad. 5-7 babek apd. sranda cifry za prťavý sendvič sem jim ale opravdu ochotný byt nedal. V letadle samotném mně pak aspoň subjektivně přijde víc místa na nohy než v 747. Ikdyž tady zase pro změnu nemáme IFE, enom obrazovky porozmisťované ruzně pod stropem po letadle. Nuuuudaaaaaa…. Zato let nuda není, probíhá poměrně houpavě. Asi hodinu po odletu nastoupily turbulence. Sice ne moc veliké, ale zato vytrvalé.
Přistáli sme na čas. Vystoupili sme na gatu 36 a odlet do Budapešti je naplánovaný z gate 35 – hned naproti. Výborně.
JFK - BUD
31.5.2011
Boeinf 767-300
Obsazenost ca 95%
Jde sa na lov něčeho k snědku. V naší části terminálu sem neobjevil zajímavého pro ma zajímavého nic a tak sm sa musle podchodem pod plochů přesunůt do jeho druhé části kde byl přítomen McDonald, kde sem sa pořádně nadlábnul. Pak sem sa vrátil čekat k našemu gatu 35. Když sem sa u něho snažil udělat fotky našeho letadla, přistůpil ke mně nejaký týpek v uniformě a říká “No”. Já mu na to “No What ?” On zas “No photo catering and airplanes” (nebo nějak v tomto smyslu). Jelikož sem už jednu fotku měl, nijak sem neprotestoval a foťák schoval. To bylo poprvní co sa mě stalo, že by někomu vadilo jak si fotím letadla…
Asi půl hodiny před plánovaným odletem začalo nastupování do letadla. Najprv první a business třída, pak všechny ostatni skupiny (1 az 4) dohromady. Odlet měl byt v 18.40, ale ještě v 19.25 sme stáli u chobotu. Pak nás začalo něco nesměle vytlačovat pryč, následkem čehož bylo asi po ujetých 30 metrech úplne vypnutí všeho v letadle a kapitánova hláška “we lost power”. Tato situace trvala asi 5 minut a před zaoceánským letem dokáže vyloženě povzbudit Pak sme sa konečně už vlastníma silama dali do pohybu a s celkovym zpožděním 65 minut odlepili z JFK do vduchu. Asi hodinu po odletu nám začali servírovat jídlo. Příjemný šok, po předchozim letu s AA. Na výběr bylo hovězí s hřibovů omácků nebo tortellini se sýrem. Tentokrát mně přišly podezřelé variant obě, sáhl sem ale po těch těstovinach. Nic moc. Aspoň že zeleninový salát s dresinkem byl jedlý. Na sedačce na nás dokonca čekal jakýsi ten cestovatelký balíček (deka – která sa v totálně překlimatizované kabině opravdu hodila, polštář a sluchátka), opět novinka oproti předchozímu letu. IFE sa ani tentokrát nekonalo, opět byly enom ty samé obrazovky porozmisťované ruzně po letadle, na kterých nam najprv promítli 2 filmy, pak pár epizod serial a nakonec začli (konečně…) promítat údaje o letu. Po asi 2 hodinách letu nastaly opět turbulence a opět poměrně vytrvalé, snad přes hodinu. Což sa pak ještě běhěm letu zopakovalo. Ale aj přes to, k mému samotnému překvapeni, sa mně podařilo usnůt a z víc jak osmihodinoveho letu sem snad 3 hodiny prospal. U ma nevídané. Ale vítané. V Budapešti sme přistáli v 10.30, o 1 hodinu pozděj oproti plánu. To pro nás nebyl ovšem žádný problém, spíš naopak. Odjezd z Budapešti nás čeká až v 16.15 hod.
Na závěr bych chtěl vyjádřit dík tomuto a jednomu dalšímu foru za pomoc při plánování této dovolené a obzvlášť velký dík Alexxovi a Anavimu, kteří mě moc a moc pomohli s plánováním a všema mojima možnýma a aj nemožnýma dotazama ohledně této mojí první cesty do USA. DÍKY !
Najdřiv popíšu věci spojené s nákupem letenky samotné. Už někdy od konce prázdnin začalo mé intenzivní sledováni cen letenek na období pozdního jara 2011 někam na západní pobřeži USA. A já jako naprosto netrpělivý člověk, který chce mět šecko zařízené a jisté ideálně hned poté, co si to usmyslí, sem byl jak na trní. Obzvlášť poté, co sa ne a ne nic nejak vyloženě výhodného během podzimu a s přibýbající zimů, objevit. Jedním z poažadavků (ne nezbytně nutných, ale vhodných) totiž bylo letenky pořídit do vánoc, aby mohly byt “darovány” ježíškem pod stomeček Jako řešeni “na jistotu” sem měl vyhlédnuté už nějaký čas let od Swiss (z Prahy přes Zurich do Los Angeles). To za cenu ca 15 tis. Kč nebylo žádne terno, nicméně byla to varianta a částka, za kterů bych byl eště ochotný letět. Někdy běhěm podzimu sa pak ještě objevila nabídka od Virgin Atlantic, v přepoctu za (tuším že) necelých 13 tis Kč. To už mně přišlo na dnešni dobu jako vcelku rozumná cena za let na západní pobřeží USA. Tady sem ale zaváhal a když už sem byl rozhodnutý letenky kůpit, cena povyskočila na úroveň té od Swiss a tak sem opět nastůpil fázi čekani. Což sa mně nakonec vyplatilo. Vánoce sa rychlo blížily a já už sem byl opravdu dost nervózní. A to tak že sem sa 21.Prosinca ráno, po každodenním sledovaní nabídek letenek za posledních x měsíců, definitivně rozhodl vzít letenky od toho Swissu. Cena byla 15.5 tis. Kč, což byl akorát tak můj maximální llimit, co sem byl ochotný za letenku dat. Po opětovné ranní kontrole nabídky akčních letenek, když už sem měl na webu Swiss vybrané data letu, chystal sem sa vyplňovat údaje o cestujicích (s přestávkama a vyrušovaním od dalších členů domácnosti mě tato fáze trvala snad 2 hodiny) sem si naposled řekl, že ešte omrknu, jestli sa něco nového neobjevilo. Už enom zběžně sem proletěl forum a říkám si nic - škoda. A pak ma něco asi vyloženě osvítilo - sám nevím proč, ale kliknul sem na (pro ma naprosto nezajímavý) thread s názvem Iberia v sekci aerolinky. V jednom z posledních příspěvku vidím psanů nabídku na lety na z Budapešti na Floridu. O ničem. Čtu dál a v uplně posledním příspěvku vidím – nabídka platí aj pro lety na západ USA. Což sem už zbystřil, začal hledat podrobnosti a možné kombinace a heureka ! Teměř dokonalý let byl na světě ! Nabídce letu z Budapešti (mám to tam blíž než do Prahy) přes Heathrow do Los Angeles, za nějakých 11 tis. Kč prostě nešlo odolat. Během pár minut ušetrených 9 tisic korun, to budů skvělé vánoce V tomto okamžiku sem váhal, jestli letenky kůpit někde na Expedii apd. nebo na nejakém českém webu, kde ale vycházeli o pár set korun dráž. Nakonec sem sa z důvodu eventuelních komplikaci při a po koupi a nutnosti pak komunikovat s prodejcem (angličtina zrovna není moja najsilnejší stránka, po telefonu už vůbec ne) rozhodl pro česků variantu. A dobře sem udělal. Poté co sem si vybral let a vkladem na účet ho obratem zaplatil, mně hned po návratu z banky volal prodejce, že peníze v pořádku dorazili na účet ale že majů problém s vystavením letenky a jestli bych nechtěl let pozměnit. Tohoto sem sa bál… V hlavě mně začaly v mžiku rotovat ty najhorší scenáře ve smyslu že ten let padne uplně, že to snad není Pravda, to sa stane enom mně apd. a s vyděšeným hlasem sem sa zeptal, co navrhuje. Jeho navrhzněl že zpátečni let nebude odpoledne a přes Heathrow ale hned rano a přes New York. A navíc to prý bude ještě o 500 Kč levnějši. No super ! Větší radost mně snad ani udělat nemohl Během jedné cesty letět s dvůma různýma aerolinkama s kterýma sem navíc doposud neletěl, sedět při tom v 4 různých letadlech z nichž v 3 sem doteď neletěl a poznat 4 letiště, kde sem eště nebyl, navíc za vynikajicich 10 500,- co víc si přát ? Beru ! Takže výsledek je že letenky mám kupované od Iberie, směrem tam letíme s British Airways a zpět s American Airlines.
Situace před cestů sa nám nakonec trochu zkomplikovala. Řidič s kterým sem počítal že nás na letiště odveze mezitím vystůpil z okruhu mých kamarádů a tak sem byl nuceny řešit dopravu na letiště nějak alternativně – tj. busem nebo vlakem. Nakonec to díky o něco lepším časům příjezdu a daleko lepšíi ceně (bohuzel ale naprosto blbým časem odjezdu zpět do Česka po našem příletu – na bus máme čekat v Budapešti 7 hodin…) vyhrál autobus. Směrem tam Eurolines, cestu nazpět s Student Agency. S SA šlo jet I směrem tam, ale jelikož sem na netu zahlédl reklamu na jejich “business class autobusy” , s Eurolines doposud nikdy nejel a navic měli plánovaný příjezd do Budapešti o 15 minut dřív (což sa nám hodilo z důvodu vcelku brzkého večerního ukončení provozu metra v Budapešti), rozhodl sem sa na cestu tam pro ně.
BUD - LHR
17.5.2011
A320
IB7537
Obsazenost : ca 90%
Nadešel den odjezdu. Schválně píšu odjezdu a ne odletu, protože to jsou dva naprosto odlišné dny, jen náhodou jdoucí po sobě.Odlet byl naplánovaný sice na 8.25 ráno, ale díky neexistujícímu rozunému spojeni s příjezdem do Budapešti někdy kolem 4-5 rano, sme byli nuceni vyrazit z domu uz v 15.00 den předem, do Budapešti dorazit před 23 hodinou a noc pak strávit na letišti. S čehož sem sice nadšením neskakal, ale ne vždy holt vše vyjde podle původních plánů. Odletová hala na terminálu 2B Budapešťského letiště Ferihegy je vcelku malá, na čtyřsedačky sa tam natáhne tak možna 10-15 lidi. To pro nás naštěstí problém nebyl, celkem ns tam přes noc čekalo 5-7. Horší to bylo s pohodlím samotným – pořád na nás z někama táhnul studeny vzduch. Navíc snad ani jedna čtyřsedačka, ne žádná z těch co byly volné, neměla kompletně na všech sedačkách polstrování. Takže pokaždé byla nějaká část těla nucena spočívat na pořádně studeném plechu. Nic moc Nakonec sa mně ale podařilo na pár hodin usnůt a čekání na odlet si tak podstatně zkrátit. Jelikož je cíl naší cesty v Los Angeles, počítal sem že odbavování kufrů začne tak 3 hodiny předem. Neuvědomil sem si ale že prvni let máme po EU, takže přepážky otevřeli snad až 1.5 hodiny před plánovaným odletem. No, aspoň sem měl možnost opravdu důkladně poznat všmožná zákoutí terminal 2B Samotný nástup na palubu začal s asi 15 minutovým předstihem, odlet samotný pak s 5 minutovým zpožděním. Při odletu z Budapešti bylo jasno, ale brzo sa výhled z letadla schoval za oblačnost a ta vydržala přes celý kontinent až nad kanál La Manche, kde se konečně aspoň na těch pár posledních minut roztrhala a při klesáni na Heathrow tak šla pozorovat anglická krajina. Let samotný proběhl standartně, po asi půl hodině od vzletu byla roznesena snídaně a pak ještě jednou pití. Žádné turbulence či podobné srandy sa nasštěstí během letu nekonaly. Na Heathrow sme přistáli na čas.
LHR - LAX
17.5.2011
Boeing 747-400
IB4667
Obsazenost ca 80%
Teď nás čekala ta zajímavější část cesty tam. Zajímavější pro ma naším dopravním prostředkem - Boeingem 747-400 Jumbo. Pro někoho nuda ale měl to byt můj první let touto legendů a tak sem byl na něho hodně zvědavý. Takže ? No, prostě letadlo Popravdě ve mně žádné hlubší dojmy nezanechalo. Snad akorat až na tu šířku kabiny, ta je oproti všemu v čem sem zatím letěl fakt obrovská. Přišlo mně to skoro jako stejný “šok”, jak když sem poprvé po letech výhradně s A320 a B737 vstůpil do A330. Ikdyž v reálu ten rozdil mezi B737 a B747 takovy jako mezi A320 a A330 není, velikost Jumba uvnitř ma I tak dostala. A přišlo mně že je tu vcelku málo místa na nohu, ikdyž za to mohli spíš aerolinky než letadlo samotné. Na rozdíl od předchozího letu mělo Jumbo IFE. V mém případě sa ale bohužel při spuštění mnou oblíbených informací o letu obraz rozkmital tak, že se na něho nedalo divat. Nedělal to při žádném inčím programu, filmu nebo hudbě, čistě enom při infu o letu, nejaké kurvítko asi Nějak hodinu po vzletu bylo podáváno jídlo, tentokrat teplé “čikn or bíf”. Bíf vypadalo vcelku podezřele, vzal sem Čikn a to sa ukázalo ajko vynikající. Let probíhal z 95% naprosto poklidně, jen asi 2x během letu nastaly mírné turbulence. Obloha pod náma byla ale opět velkou část cesty zatažena, poprvé se roztrhala snad až nekde nad Grónskem, aby se po příletu nad Kanadu opět zatáhla a tak zůstala až téměř k přistání. Asi hodinu před přistáním nám byla ještě servírovaná snídaně a to ve formě sendviče s jakousi buchtou. Sendvič byl poměrn dobrý. I v samotném LA pak bylo poměrně zataženo (a zima) a sluníčko se dralo zpoza mraků jen stěží. Na LAX jsme přiletěli s asi 10 minutovým předstihem, ale díky nekonečnému popojíždění a čekání na uvolnění volného mista z toho nakonec při výstupu z letadla samotného bylo téměř půlhodinové zpoždění oproti letovému řádu.
LAX - JFK
31.5.2011
Boeing 767-200
Obsazenost ca 98%
Odlet zpět byl naplánovaný na 8.00 hod. Jelikož jsme ještě před odletem museli odevzdat do pujčovny auto a chtěl sem mět nejaků časovů rezervu, budícek byl už v 3 ráno. Po bezproblémové cestě na letiště a rychlém předáni auta sme nakonec měli času až až. On-line check-in sem tentokrát takříkajíc pro..bal, no, jednoduše sem na něho zapoměl A když si na něj den před odletem pozdě večer vzpoměl, samozřejmě už byly v obou letech z 98 procent mista rozebrané. A to tak že na prvním letu dokonca nesedíme ani spolu, na druhém naštěstí ano, ale zase nad křídlem. No, moja blbost. Jinak by ma taky ještě zajímalo jaky smysl ma, resp. co tim AA sleduje, když si na terminálu musím udelat check-in sám na PC a už s vytisknutým palubním lístkem teprv jít k přepážkám odevzdat kufry. Proč to šecko nedělá rovnů ta baba, která tam tak jak tak stejně je ? Co tím AA ušetří ? No, asi něco jo, jinak by to nedělali, že jo.
Na letišti samotném sme byli už nějak kolem 4.45 hod. a měli sme tak spoustu času. A tak sem sa dal aspoň do psaní tohoto trip report. A pokračoval sem až do nástupu do letadla. Ten začal 30 minut před plánovaným odletem. Najprv šla první a business třida, pak postupně skupiny 1, 2 a 15 minut před odletem aj naša 3. Od stojánku sme se dali do pohybu 5 minut po plánovaném odletu, opět ale následovalo popojíždění a postáváni a tak do vzduchu sme se dostali až z 25 minutovým spožděním. Asi 20 minut po odletu nám začalo byt servírováno obečerstvení, ktere sa sa skládalo z pití. Na víc na 5 a půl hodinovém letu podle AA zřejmě nemáme nárok. Jak ja sem záviděl tomu vyžraném mexikáncovi vedle ma, který to asi věděl a zásobil sa číimsi z Burger Kinga a mně tam dělal chutě. Ten den sem eště od probuzení nejedl a měl sem už fakt hlad. 5-7 babek apd. sranda cifry za prťavý sendvič sem jim ale opravdu ochotný byt nedal. V letadle samotném mně pak aspoň subjektivně přijde víc místa na nohy než v 747. Ikdyž tady zase pro změnu nemáme IFE, enom obrazovky porozmisťované ruzně pod stropem po letadle. Nuuuudaaaaaa…. Zato let nuda není, probíhá poměrně houpavě. Asi hodinu po odletu nastoupily turbulence. Sice ne moc veliké, ale zato vytrvalé.
Přistáli sme na čas. Vystoupili sme na gatu 36 a odlet do Budapešti je naplánovaný z gate 35 – hned naproti. Výborně.
JFK - BUD
31.5.2011
Boeinf 767-300
Obsazenost ca 95%
Jde sa na lov něčeho k snědku. V naší části terminálu sem neobjevil zajímavého pro ma zajímavého nic a tak sm sa musle podchodem pod plochů přesunůt do jeho druhé části kde byl přítomen McDonald, kde sem sa pořádně nadlábnul. Pak sem sa vrátil čekat k našemu gatu 35. Když sem sa u něho snažil udělat fotky našeho letadla, přistůpil ke mně nejaký týpek v uniformě a říká “No”. Já mu na to “No What ?” On zas “No photo catering and airplanes” (nebo nějak v tomto smyslu). Jelikož sem už jednu fotku měl, nijak sem neprotestoval a foťák schoval. To bylo poprvní co sa mě stalo, že by někomu vadilo jak si fotím letadla…
Asi půl hodiny před plánovaným odletem začalo nastupování do letadla. Najprv první a business třída, pak všechny ostatni skupiny (1 az 4) dohromady. Odlet měl byt v 18.40, ale ještě v 19.25 sme stáli u chobotu. Pak nás začalo něco nesměle vytlačovat pryč, následkem čehož bylo asi po ujetých 30 metrech úplne vypnutí všeho v letadle a kapitánova hláška “we lost power”. Tato situace trvala asi 5 minut a před zaoceánským letem dokáže vyloženě povzbudit Pak sme sa konečně už vlastníma silama dali do pohybu a s celkovym zpožděním 65 minut odlepili z JFK do vduchu. Asi hodinu po odletu nám začali servírovat jídlo. Příjemný šok, po předchozim letu s AA. Na výběr bylo hovězí s hřibovů omácků nebo tortellini se sýrem. Tentokrát mně přišly podezřelé variant obě, sáhl sem ale po těch těstovinach. Nic moc. Aspoň že zeleninový salát s dresinkem byl jedlý. Na sedačce na nás dokonca čekal jakýsi ten cestovatelký balíček (deka – která sa v totálně překlimatizované kabině opravdu hodila, polštář a sluchátka), opět novinka oproti předchozímu letu. IFE sa ani tentokrát nekonalo, opět byly enom ty samé obrazovky porozmisťované ruzně po letadle, na kterých nam najprv promítli 2 filmy, pak pár epizod serial a nakonec začli (konečně…) promítat údaje o letu. Po asi 2 hodinách letu nastaly opět turbulence a opět poměrně vytrvalé, snad přes hodinu. Což sa pak ještě běhěm letu zopakovalo. Ale aj přes to, k mému samotnému překvapeni, sa mně podařilo usnůt a z víc jak osmihodinoveho letu sem snad 3 hodiny prospal. U ma nevídané. Ale vítané. V Budapešti sme přistáli v 10.30, o 1 hodinu pozděj oproti plánu. To pro nás nebyl ovšem žádný problém, spíš naopak. Odjezd z Budapešti nás čeká až v 16.15 hod.
Na závěr bych chtěl vyjádřit dík tomuto a jednomu dalšímu foru za pomoc při plánování této dovolené a obzvlášť velký dík Alexxovi a Anavimu, kteří mě moc a moc pomohli s plánováním a všema mojima možnýma a aj nemožnýma dotazama ohledně této mojí první cesty do USA. DÍKY !
Naposledy upravil(a) Sau dne 02. 06. 2011, 19:20, celkem upraveno 1 x.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Pěkný, čtivý a "nejaké kurvítko asi" mě zbouralo
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Škoda že to není napsané česky
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
beedat píše:Škoda že to není napsané česky
Pod tohle se podepíšu, škoda, jinak by mě to docela zajímalo, ale nejsem prostě schopen se tím prokousat...
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Orus-x píše:beedat píše:Škoda že to není napsané česky
Pod tohle se podepíšu, škoda, jinak by mě to docela zajímalo, ale nejsem prostě schopen se tím prokousat...
mne to neprekazalo. Dokazali ste pozerat napriklad take "Slovacko sa nesudi" a rozumiet tomu?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 294
- Registrován: 17. 05. 2007, 14:03
- Stav: Offline
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Orus-x píše:beedat píše:Škoda že to není napsané česky
Pod tohle se podepíšu, škoda, jinak by mě to docela zajímalo, ale nejsem prostě schopen se tím prokousat...
Me to zase naopak bavilo a precetl jsem si to radeji, nez psane normalni cestinou..
Jinak perfektni TR navic skvele podany..diky
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2204
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Martin Horucka píše:Me to zase naopak bavilo a precetl jsem si to radeji, nez psane normalni cestinou..
Jinak perfektni TR navic skvele podany..diky
Mně se to taky moc líbilo! Super, díky!
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Díky za čtení, jen příště zkus upravit fotky třeba v programu Picasa, je to snadné. Přikládám dvě lehce upravené z těch, co jsi sem nahrál. Lépe je tato úprava proveditelná na nezmenšeném originálu kde bude výsledek více patrný.
- Přílohy
-
- lax.jpg (84.88 KiB) Zobrazeno 4618 x
-
- potok.jpg (63.58 KiB) Zobrazeno 4618 x
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
jife : Nj, to vypadá daleko líp. Já netuším že něco takto ide s fotkama vůbec dělat, toto není moja parketa.
Těm co sa report lůbil děkuju, těm co moje psaní ne taky s tím že já tak prostě mluvím a píšu a snažit sa převlékat za něco inčího nedokážu. Kdybych sa o to snažil, beztak by sa mně to nedařilo uplně dokonale (vyzkůšané) a bylo by me zas vyčítané, že neuměle vmontovávám nespisovná slova do spisovné češtiny, když tomu ale vůbec nerozumím.....
Nicméně nemosíte sa bát že byste to tu museli číst nejak často, dřív jak na jaro 2012 nikam nepoletím
Těm co sa report lůbil děkuju, těm co moje psaní ne taky s tím že já tak prostě mluvím a píšu a snažit sa převlékat za něco inčího nedokážu. Kdybych sa o to snažil, beztak by sa mně to nedařilo uplně dokonale (vyzkůšané) a bylo by me zas vyčítané, že neuměle vmontovávám nespisovná slova do spisovné češtiny, když tomu ale vůbec nerozumím.....
Nicméně nemosíte sa bát že byste to tu museli číst nejak často, dřív jak na jaro 2012 nikam nepoletím
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Cesky jazyk ma nareci a je prijemne videt, jak je lide pouzivaji. Me se to cetlo dobre, navic report byl psany velice ctive. Jen tak dal!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Krasny razovity report.
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Orus-x píše:beedat píše:Škoda že to není napsané česky
Pod tohle se podepíšu, škoda, jinak by mě to docela zajímalo, ale nejsem prostě schopen se tím prokousat...
Jste normální??
Problémy mi spíš dělá, když někdo píše bez diakritiky se spoustou strašných chyb a překlepů.
Tohle nepřečtete? A co slovenštinu nebo, nedej bože, angličtinu?
Ale Saurone, a co Garáž?
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Co je s Garážů ? Ta stojí a běží dál aj beze ma, ne ? Na moderování toho kvanta tam už sem neměl čas ani chuť a tak sem tam skončil. Těch skoro denodenně 6 roků bylo pro ma ažaž...
Re: BUD - LHR - LAX - JFK - BUD s BA a AA (od IB)
Sau píše:Co je s Garážů ? Ta stojí a běží dál aj beze ma, ne ? Na moderování toho kvanta tam už sem neměl čas ani chuť a tak sem tam skončil. Těch skoro denodenně 6 roků bylo pro ma ažaž...
moderování vem čert, ale tvé příspěvky chybí