JFK-FRA v business class A380 LH

Odpovědět
Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od Lucky »

Výlet do New Yorku byl ideální příležitostí k otestování A380. Zatímco na cestu tam jsme letěli přímo z Prahy s Deltou v economu, zpátky jsme chtěli vyzkoušet business class Lufthansy do Frankfurtu.

Odlet měl být v 15:40, na letišti jsme byli o hodně dřív, kolem jedné. Na odbavení jsme si mohli vybrat, jaká chceme sedadla, zvolili jsme pochopitelně dvojku o okýnka. Užili jsme si kratší „business“ frontu na security a ještě jsme zašli na oběd. Terminál 1, ze kterého LH odlétá, je čistý, pěkný, i když nabídka obchodů nás moc neoslovila.

Kopie - DSC07857.JPG


Boarding začal asi 35 minut do odletu, opět jsme ocenili dva gaty na boarding, přičemž v tom businessovém nebyla žádná fronta. Lufthansa má celé horní patro vyhrazeno pro business class (tři sekce, celkem 98 míst) a first class (8 míst), firstka je úplně vepředu. První dojem byl pozitivní, letadlo začalo lítat na podzim, takže ještě trochu vonělo novotou. Měli jsme místa v řadě 19, tedy ve druhé sekci. Obsazenost businessu byla asi 80 %.

Kopie - DSC07859.JPG


Po usazení a uvelebení se v sedačkách jsme si mohli vybrat welcome drink, tedy buď džus, vodu nebo šampaňské, výjimečně volíme šampaňské. Odkládáme si věci, přítelkyně si věší sako na háček na sedadlo k oknu, do uličky by to bylo dost nepraktické. Noviny nám nikdo nenabízí a stejně už nás vytlačují ze stojánky. Zkoumáme možnosti sedadel, zapínám masáž zad, což je spíš takové nafukování a vyfukování sedačky. Designově jsou sedačky moc pěkně řešené, v prostoru opěrky mezi nimi je připravena láhev vody a amenity kit. Zapínáme IFE, konkrétně nás zajímají kamery, ovšem ze tří zrovna ta nejzajímavější na ocase nefunguje. Za pár minut mi vypovídá službu celé IFE, takže pro dalších 7 hodin musím koukat k přítelkyni.

Kopie - DSC07875.JPG


Odlétáme víceméně na čas, vzlet je standardní, nezaznamenáváme žádné odlišnosti od jiných typů letadel. Hlučnost motorů nedokážeme posoudit, protože celý let hučela klimatizace (nad sedadly nejsou individuální ofuky).

Po zhasnutí transparentů se rozjíždí servis, dostáváme horké ubrousky, prostírání. Následují uzené mandle a aperitiv, zároveň jsme zvědaví, jak dlouho potrvá, než se k nám stevardky dostanou s předkrmem, přeci jen sto míst je vcelku masová záležitost. Ale servis jde po celou dobu plynule, v klidu dojíme a dostáváme další chod.

Kopie - DSC07871.JPG


Předkrm vybíráme ze tří možností, k němu dostáváme na výběr asi z pěti druhů rozpečeného pečiva, nějaké sýry a máslo.

Kopie - DSC07876.JPG


Hlavní chod volíme také ze tří jídel, volba padla na žebírka s bramborovou kaší a lososa s bramborami. Hodnotíme obě jídla jako normální, žádný kulinářský zázrak to není.

Kopie - DSC07880.JPG


Poté již dostáváme na výběr mezi dezertem a ovocem, nevybírám nic a jdu raději spát.

Kopie - DSC07881.JPG


Sedadla se dají dát do tří poloh – do té na start a na přistání, na „ležérní posez“ a na lehátko. Lehátko je fajn, i když je pořád trochu sklopené dolů, zarážka na nohy zabraňuje propadnutí. Nevýhodou je, že sedadlo zabere veškerý prostor před vámi, takže není místo pro boty či malé příruční zavazadlo.

Kopie - DSC07888.JPG


Využít můžeme schrány pod oknem, ale to se hodí, pokud člověk cestuje ve dvojici, jinak by se mi tam přes nikoho sápat nechtělo. Cestující na prostřední dvojsedačce tuto možnost vůbec nemají.

Kopie - DSC07864.JPG


Let je klidný, spokojeně usínáme, pohodu ruší jen dvojice mimoňů na druhé straně, kteří mají potřebu mít stínítka oken nahoře, skrz ně samozřejmě prosvítá rušivé světlo. Netěší nás ani člověk přes uličku, který několikrát během letu krká. Celkově bych podle oblečení a vzezření lidí neřekl, že to jsou cestující v businessu.

Probouzím se asi dvě hodiny před přistáním, využívám IFE spící přítelkyně, výběr je opravdu hodně široký.

Kopie - DSC07885.JPG


Nad Anglií dostáváme snídani, opět horké ubrousky, prostírání, snídaně je však jen studená, dva plátky šunky, sýru, ovoce, k tomu rozpečené pečivo, samozřejmě teplé a studené nápoje. Jídlo s chutí sníme, přeci jen nejsme nějak extra přecpaní, mezi servisy jsme spali a tak jsme si nebyli v galley pro žádné snacky.

Po snídani už nám zbývá do přistání slabých 40 minut, nakonec přistáváme dříve, než je na airshow. Přistání není ničím mimořádné, snad jen tím, že nebrzdíme reverzem, zřejmě kvůli hlukovým limitům.

Pokud bych to měl shrnout, letadlo jako takové a sedačky super, pokud sedíte u okýnka, máte hodně úložného prostoru, jinak je to horší. Horní paluba byla zakončená schody dolů, jinak tam nic zajímavého jako bar, sprcha či jiné vymoženosti nebylo. Zaujal mě design toalet, zejména voda na fotobuňku. IFE hodně dobré, palubní personál příjemný a ochotný, ovšem úroveň servisu odpovídala ekonomické třídě jiných společností. Cestou tam Delta dělala tři servisy (teplý oběd, krekry, teplý sendvič a zmrzlina), tady jsme měli jen dva a pouze studenou snídani. Pět druhů pečiva bohužel nemohlo nahradit výběr z pouhých tří džusů, a když přítelkyně ráno chtěla ovocný čaj, byl jí nabídnut fenyklový nebo heřmánkový. Na horkou čokoládu samozřejmě mohla zapomenout. Nedá se říct, že bychom se přejedli, jídlo bylo relativně chutné, ale v economu LH na letech z Frankfurtu bylo o dost chutnější. Zkrátka kdybych dal sto tisíc za one way letenku v businessu, servis by mi dojem hodně zkazil.


jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od jife »

Díky za pěkné čtení, mimochodem při svém posledním letu do New Yorku s Deltou, jsem byl rovněž překvapen velmi chutným cateringem na trase AMS-EWR.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od cocik »

Diky za trip report. V 380 LH jsem chtel letos letet v C na otocku do CR, ale z toho, co tady ctu, mam opravdu smiseny pocity. Je ten servis opravdu tak na houby?

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od Ace2 »

Já jen, že na revers se protihluková nařízení nevztahují. Spíš jen pro danou dráhu v daných podmínkách nebyl potřeba.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od whiskey »

cocik píše:Diky za trip report. V 380 LH jsem chtel letos letet v C na otocku do CR, ale z toho, co tady ctu, mam opravdu smiseny pocity. Je ten servis opravdu tak na houby?


je uplne irelevantne, ci je to LH C v 380 alebo 744 alebo 343/346, furt tie iste sedacky aj catering...
Servis level je OK, to je skor o preferenciach. Ja som napr. alergicky na sikmooke servilnosti, LH je tak akurat, i ked najviac sa mi pacilo NZ. Pokial ide o catering, ked chcem haute cuisine, tak idem do restauracie, nie do lietadla. Ale proti gustu ziaden disputat. Ved vyskusaj a uvidis sam.


jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od jane »

jife píše:Díky za pěkné čtení, mimochodem při svém posledním letu do New Yorku s Deltou, jsem byl rovněž překvapen velmi chutným cateringem na trase AMS-EWR.


Letela jsem s DL v businessu CDG-ATL a servis byl na trochu jine urovni, nez je tady popsano u LH. Vetsi vyber piti, jako predkrm dva salaty, polevka, vyborne hlavni jidlo, zadny vyber mezi dezertem nebo ovocem, dostaly jsme proste oboje. Z letadla jsme se pomalu odkutalely. Takze jasne, pro kulinarsky zazitek si dojdu do restaurace, ale i tak bych cekala, ze za drahou letenku clovek dostane odpovidajici servis. Emirates treba v economu nabizi pet dzusu, u ostatnich aerolinek jsou tri dzusy standard v economu. LH to asi bere tak, ze clovek plati hlavne za ta sedadla.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od cocik »

whiskey píše:je uplne irelevantne, ci je to LH C v 380 alebo 744 alebo 343/346, furt tie iste sedacky aj catering... Servis level je OK, to je skor o preferenciach. Ja som napr. alergicky na sikmooke servilnosti, LH je tak akurat, i ked najviac sa mi pacilo NZ. Pokial ide o catering, ked chcem haute cuisine, tak idem do restauracie, nie do lietadla. Ale proti gustu ziaden disputat. Ved vyskusaj a uvidis sam.


No, uvidim... Tenhle trip report me trochu vydesil.

honzeek1
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 354
Registrován: 12. 11. 2006, 11:19
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od honzeek1 »

Ja sem letel v C MIA-MUC asi pred 3 mesici a jidlo (maso v nejakem oleji s bramborem) urcite patrilo mezi nejhorsi veci ktere jsem kdy v letadlu jedl :sick: , ale mohla to byt jen nejaka shoda nahod. Pritelkyne mela nejaky vegetariansky chod a ten byl celkem dobry. Obecne me ale catering LH moc neoslovil ani v Y (osobni C poradi kvality LH jidla mam OS,SK,OK,KE,LH), naopak treba Delta ma podle me docela dobra jidla (nebo sem mel stesti :-) ).

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od Fabo »

Ace2 píše:Já jen, že na revers se protihluková nařízení nevztahují. Spíš jen pro danou dráhu v daných podmínkách nebyl potřeba.


To myslis obecne nebo FRA?

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od Smurfx »

Vidím, že servis Lufthansy je konstantně po léta stejně špatný. Nechápu, že s tím nic neudělají...

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od gr09 »

Smurfx píše:Vidím, že servis Lufthansy je konstantně po léta stejně špatný.

Nejen servis, on i hard product...

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od vitezslav »

Nechápu, proč někdo, kdo se chce dívat z okna, by měl být mimoň. Každý let, i když trvá 12h si chci užít, spát můžu doma.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

No, většinou se tomu říká ohleduplnost...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: JFK-FRA v business class A380 LH

Příspěvek od flyingblue »

vitezslav píše:Nechápu, proč někdo, kdo se chce dívat z okna, by měl být mimoň. Každý let, i když trvá 12h si chci užít, spát můžu doma.


fiha, 12 hodin mrakuch, pripadne pres noc :-)


Odpovědět