Asijské víkendové (ú)lety (novinka - Pivo ze 107. schodu)

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1633
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Asijské víkendové (ú)lety (novinka - Pivo ze 107. schodu)

Příspěvekod cocik » 13. 06. 2011, 16:15

Přátelé, začíná se mi tu hromadit spousta materiálu z cest po okolí, kdy jenom někam rychle odletím na víkend, abych nezůstával přes sobotu v Šanghaji. Není to bohužel dost na samostatné trip reporty, ty budu psát až od "středních" vzdáleností (cca 10k km). Proto jsem se rozhodl pro tyhle menší věci udělat jedno společné vlákno, které budu průběžně aktualizovat.

A na co se můžete těsit?
- Strastiplná cesta ze Šanghaje do Chengdu (videoreport)
- Všichni dobří rodáci - rudá turistika v Hunanu
- na otočku do Tokia se střízlivěním v salónku ANA
- výlet do čínského větrného tunelu (PVG-MIG-CTU-SHA)
- Dandong, aneb polopropustná hranice se Severní Koreou
- Dreamlinerem do Hirošimy
- Zima na nejsevernějším letišti v Číně (PVG-HRB-OHE-HRB-PVG)
- PVG-INC-LHW-SHA aneb Hoši od Žluté řeky
- s Emirates ve sprše (PVG-HKG-BKK-PEK-SHA)
- Poslední let Boeingu 747 Singapore Airlines
- Sardinky z Okinawy
- Pivo ze sto sedmého schodu

... plus mám v plánu spoustu dalších věcí. Stay tuned :D
Naposledy upravil(a) cocik dne 02. 04. 2017, 16:34, celkem upraveno 21 x.

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety

Příspěvekod Malvolio » 13. 06. 2011, 16:45

cocik píše:
A na co se můžete těsit?
- na otočku do Tokia se střízlivěním v salónku ANA
- výlet do čínského větrného tunelu (PVG-MIG-CTU-SHA)
- Dandong, aneb polopropustná hranice se Severní Koreou

... plus mám v plánu spoustu dalších věcí. Stay tuned :D


Těšíme, hlavně na ten větrnej tunel. Ty tvoje tripreporty by stály za knižní vydání, fakt....

ragbysta
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 157
Registrován: 17. 11. 2008, 21:25
Oblíbené typy letadel: a380
Pohlaví: muž
Bydliště: Ostrava
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety

Příspěvekod ragbysta » 17. 06. 2011, 12:37

se těším na dandong chi tam na výlet do koreje....

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1633
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety

Příspěvekod cocik » 17. 06. 2011, 13:27

ragbysta píše:se těším na dandong chi tam na výlet do koreje....


V tom pripade bych doporucoval naucit se cinsky, protoze jinak se tu nebudes chytat. Na cizince je tu zarizenejch par predrazenejch cestovek, ale zbytek mesta a veskery "atraktivnejsi" a "neoficialni" vylety fungujou jenom v cinstine.

BTW, foceno pred pul hodinou (snazil jsem se zachovat dustojnost okamziku a tvarit se vazne :D )

Obrázek

Jinak je to hodne depresivni pohled. Mam hotel primo u hranicni reky a zatimco cinska strana sviti vsema barvama, tak na severokorejsky nejsou zadny svetla a jenom obcas tam projede autak nebo motorka s vojenskou patrolou.

Lopata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 05. 11. 2010, 11:06
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety

Příspěvekod Lopata » 17. 06. 2011, 14:24

:lol: cha! vypadas, ze o 5 sekund pozdeji po porizeni teto fotky jsi byl za plotem....

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1633
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety

Příspěvekod cocik » 21. 06. 2011, 05:50

Jo, za plotem, tam je raj na zemi....
Obrázek

plus jeste par fotek samotny hranice, nez dopisu report...

Obrázek
Hranice na venkove u male ricky, na cinske strane par prodejcu piti u terasy, jinak nikde nikdo

Obrázek
Hranice na moste v Dandongu - na jedne strane mrakodrapy, na druhe strane padesata leta

Obrázek
Volne pristupna hranice na venkove na sever od Dandongu, necham bez komentare

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1633
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety

Příspěvekod cocik » 10. 07. 2011, 07:59

Země, kde „dneska“ znamená „před šedesáti lety“

Jak už asi víte, mám zvláštní cestovatelskou úchylku – zajímají mě místa, kam jezdí minimum lidí, protože jde o absolutní zapadákovy, které sice mají nějakou historickou nebo zeměpisnou zajímavost, ale jsou tak daleko od civilizace, že většinu lidí ani nenapadne, aby se tam jeli podívat. Přeneseno do evropských reálií je to stejné, jako by se Pařížan rozhodl, že pojede na víkend - třeba do Brna nebo Ostravy. Jako cíl další výpravy jsem proto zvolil přístavní město Dandong, které leží přímo na hranici mezi Čínskou lidovou a Korejskou lidově demokratickou republikou. Pravda, trochu mě zarazilo, když většina čínských kamarádů nereagovala slovy „proboha, co tam budeš dělat“, ale „jé, to je fajn, tam bych se chtěl někdo podívat“, ale soudě podle frekvence letů a dostupnosti hotelů splňoval Dangong bezezbytku definici čínského zapadákova.

CZ6755, PVG-DDG, A320
Letadlo ze Šanghaje do Dandongu mělo plánovaný odlet krátce po poledni. Rád bych zdůraznil slovo „plánovaný“, protože všechno záviselo na tom, jestli Airbus China Southern dorazí včas ze Shenzhenu. A protože je na přelomu května a června prakticky v celé střední a jižní Číně období dešťů, věděl jsem, že datum i čas uvedené na letence jsou pouze orientační. Takže ráno rychle do práce, zvládnout pár rychlých porad a telekonferencí, v jedenáct nabrat přítelkyni na stanici maglevu a hurá na letiště. Samoobslužné kiosky podle očekávání nefungovaly, ale naštěstí nebyla na check-inu moc dlouhá fronta, pokud tedy nepočítám obligátního agenta cestovky, který se vetřel k přednostnímu odbavení s tlustým štosem průkazů.

Čtyřicet minut před odletem jsme konečně dorazili ke gatu, kde nás čekal tradiční obrázek – na obrazovce napsáno, že se odlétá podle plánu, ale po letadlu i obslužném pozemním personálu jako by se slehla zem. Super, takže si můžeme ještě rychle zajít na oběd. Na eskalátorech do druhého patra vnitrostátní části terminálu nás zastihlo čínské hlášení, že náš let bude mít dvě hodiny zpoždění, následované hlášením anglickým, že náš let bude mít žblablabla kchhh prsk. Stačil letmý pohled na obrazovku s ostatními odlety, abych si uvědomil, že náš čeká spíš to žblablabla kchhh prsk, ale zatím jsem se nenechal vyvést z klidu a objednal si „západní business jídlo“ v podobě steaku se špagetami a omáčkou ze sójovky.

Rozjímání nad tím, jestli nedostal kuchař Babica nové angažmá, narušil čilý ruch u našeho gatu. Nejdřív dorazil vláček na kufry, chvíli po něm náklaďák s cateringem a já začal hypnotizovat pohledem cokoliv, co se hýbalo na pojízděčce a aspoň vzdáleně připomínalo letadlo China Southern. Snaha byla odměněná úspěchem, protože stroj ze Shenzenu skutečně dorazil a vypadalo to, se povede stihnout avizované dvouhodinové zpoždění. Když se před nástupním můstkem začala formovat překvapivě organizovaná fronta, došlo mi, že měli moji kolegové pravdu, když říkali, že jsou „dong bei ren“ (neboli obyvatelé severovýchodní části Číny) výrazně civilizovanější a spořádanější než zbytek země.

Ale dost antropologického rozjímání a hurá do letadla. Ekonomická třída měla de facto identickou konfiguraci jako stroje ČSA (ostatně ono se toho v Airbusu 320 moc kreativního vymyslet nedá), rozestupy mezi sedačkami decentní (mnohem lepší než u Boeingu 737 stejných aerolinek) a nebýt uřvané, krkající a chrchlající skupinky dělníků v nátělnících, byla by atmosféra mezinárodního evropského letu dokonalá. Po nastoupání na letovou hladinu začal tradiční čínský servis – jedna malá sklenička pití, pak dlouho nic, potom jídlo a po delší době ještě jedno pití (ano, tušíte zradu, protože když tu první sklenici vypijete moc brzo, budete při jídle na suchu). Samotné jídlo bylo překvapivě kvalitní – kartónová krabice skrývala kousky jablka, meloun, sladkou bulku a biohazard v podobě pytlíku se zkvašenou zeleninou a navíc kuře na kari. Na vnitrostátním čínském letu za tisícovku yuanů tak dostanete lepší catering než na průměrném letu v Evropě.

Ale to už klesáme k Dandongu. Kolem nás kopce (jaká to příjemná změna proti šanghajským rovinám), vegetace připomíná tu středoevropskou a i když je zataženo, nefouká prakticky vůbec vítr, takže přistáváme jako do peřin. Při pojíždění k terminálu mě překvapilo, že letiště funguje zároveň jako vojenské, takže míjíme řady stíhaček a prakticky všechny budovy mají maskovací nátěr. To největší překvapení na mě ale čekalo po zastavení – budova terminálu totiž neprošla rekonstrukcí (což je v Číně obrovská rarita) a oprýskaná fasáda odkryla krásu barabizny z osmdesátých let v plné kráse. Ještě projít skrz výdej zavazadel o rozměrech většího obýváku a rychle najít nějaký taxík, který nás vezme do hotelu.

Obrázek
Zamračené letiště v Šanghaji

Obrázek
Na cestě ke gatu

Obrázek
Letadlo nikde

Obrázek
Výhled z restaurace

Obrázek
Svérázný západní steak

Obrázek
Letenka

Obrázek
Zmatená obrazovka s odletem

Obrázek
Letadlo konečně dorazilo

Obrázek
Civilizovaná fronta na nástup

Obrázek
Na palubě

Obrázek
Dost místa na nohy (ano, mám nové džíny od stejného italského buzeranta :D )

Obrázek
Krabice s jídlem

Obrázek
A jídlo bez krabice

Obrázek
Po přistání v Dandongu

Obrázek
Na ploše v Dandongu

Obrázek
Výdej zavazadel

Na parkovišti před hotelem jsem měl pocit, že nejen letištní budova, ale i parkoviště, auta a lidi pochází z osmdesátých let. Rychle jsme odchytli jeden ze starých hranatých volkswagenů a po zaprášených ulicích mezi továrnami, které trochu připomínaly třeba socialistický Litvínov (včetně panelových sídlišť) jsme si klestili cestu do centra. Z ničeho nic jsme najeli na liduprázdnou desetiproudovku uprostřed ničeho. Při pohledu na široký bulvár a nazdobené lampy jsem se neubránil dotazu „co to jako sakra je“. Taxikář s úsměvem odpovídá, že se tady pořádaly přehlídky, protože do města by se nevešly. Přiznám se, že to bylo poprvé, kdy na mě i na čínské straně hranice dýchl duch Severní Koreje a rozhodně to nebylo naposled. Když taxikář viděl, s jakým zaujetím sleduji věci kolem, nabídl nám, že nás za pár stovek druhý den vyzvedne na hotelu a ukáže „zajímavé věci v okolí“. Poté, co jsme se dozvěděli, o čem ty zajímavé věci budou, jsme váhavě souhlasili. Pro jistotu jsem se zeptal, jestli nebude problém s tím, že nejsem Číňan, ale taxikář se smál s tím, že vypadám jako Rus a ne jako Američan, a navíc mluvím čínsky, takže to bude v pohodě. V pohodě to nakonec opravdu bylo, ale detaily radši až někdy u piva…

Obrázek
Noc před hotelem

Obrázek
Hotel v mlze


CZ6756, DDG-PVG, A320
Víkendový pobyt v Dandongu utekl poměrně rychle. Hotel Crowne Plaza postavený na nábřeží hraniční řeky Yalu nabízel rozumný západní standard ubytování (i když se specializoval hlavně na čínské svatby a „papalášskou turistiku“ na úrovni okresního tajemníka strany) a navíc několik chuťovek daných lokalitou. Na světě totiž není moc míst, kde můžete sledovat z vany v koupelně severokorejské hraniční patroly, případně si k večerní siestě pustit severokorejskou státní televizi, která dává chuťovky ve stylu „tříhodinové pásmo veršů na oslavu Kim Ir-sena“.

V neděli odpoledne jsme ještě zašli na rychlý oběd do korejské restaurace a pak už mávli na taxík směr letiště. Trochu mě překvapilo, že nějakou hodinu a půl před odletem byla odletová hala téměř liduprázdná a všechny přepážky zavřené. Po patnácti minutách se ale začali dovnitř trousit lidi, což byl signál pro agenty, aby vylezli z kukaní a nad přepážky připevnili papírové cedule s čísly letů. Ve stejnou chvíli tak budou odbavovat let Air China do Pekingu a China Southern do Šanghaje s pokračováním do Shenzhenu. Tušil jsem melu, proto jsme s přítelkyní zaujali strategické postavení před jednou ze šanghajských přepážek a okamžitě po odbavení seběhli po schodech dolů k (překvapivě kvalitní) bezpečnostní kontrole vedoucí do (nepřekvapivě miniaturní) odletové haly.

Na jihu bylo podle všeho poměrně dobré počasí, protože letadlo z Pekingu dorazilo včas a stroj ze Šanghaje měl jenom dvacet minut zpoždění. Před námi tak byla poslední zkouška v podobě nástupu do letadla, který se odbýval bez kontroly palubních vstupenek skrze jedny úzké prosklené dveře. Pozemní personál se sice snažil dav všemožně usměrnit, ale jako stoprocentní filtr nakonec fungovali až kontroloři u schůdků, kteří pár zmatených cestujících poslali ke správnému letadlu. Protože jsme dovnitř dorazili jako jedni z prvních, sledoval jsem se zájmem sociální skladbu okolních cestujících – pár čínských byznysmenů okresního kalibru, několik vesnických paniček (představte si čtyřicetiletou čínskou selku navlečenou v teenagerských šatech z H&M), pár vojáků, dva nebo tři studenti a také jeden Filipínec, který spolu se mnou zkompletoval počet cizinců v letadle na dva.

I když bylo letadlo zaplněné do posledního místa, odstartovali jsme nesmírně rychle – jako by měl náš Airbus nějaký STOL kit. Ještě poslední pohled na vojenské baráky a hurá do Šanghaje. Opět obligátní roznos pití a kartónová krabice s jídlem, tentokrát ale výrazně horší – pár rozměklých rajčat a hlavní chod připomínající rebarboru se stopovým množstvím kuřete. Na obrazovkách se odvíjelo tradiční pásmo zpravodajství, skryté kamery a krátkometrážního filmu o památkách, ale to už s námi začala cloumat mírná turbulence, která dávala tušit, že klesáme do oblačnosti. Ještě depresivní pohled na rozbahněná pole u letiště (období dešťů je v Šanghaji opravdu na houby) a přistání s dlouhým dojezdem (slizká runway evidentně snižovala účinnost brzd). Hurá, jsme doma!

Obrázek
Příjezd na letiště

Obrázek
Uvnitř terminálu

Obrázek
Star Alliance Dandong :D

Obrázek
Ano, to je náš let

Obrázek
Palubní vstupenka

Obrázek
Čekání na odlet

Obrázek
A jdeme do letadla...

Obrázek
Airbus 320

Obrázek
Letištní budovy

Obrázek
Krásná maskovací barva

Obrázek
Na palubě

Obrázek
Další kartónová krabice s jídlem

Obrázek
Obsah nic moc

Obrázek
Období dešťů je depresivní

Obrázek
Klasická čínská letištní fotka

Na závěr mi dovolte malou necestovatelskou vsuvku. Během víkendového výletu za hranice všedních dní jsem viděl poměrně dost věci, které běžným smrtelníkům zůstávají skryté. Dost na to, abych si utvořil poměrně radikální názor, že by všichni budovatelé komunismu a socialismu zasloužili pověsit za koule do průvanu. Bylo by to pro ně totiž výrazně příjemnější než krátký pobyt v jejich vysněném ráji…

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1633
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety (aktualizováno - hranice s KLD

Příspěvekod cocik » 10. 07. 2011, 08:12

A pár cestovatelských fotek, pokud by byl zájem...

Obrázek
Stavba nového "Mostu přátelství"

Obrázek
Železná opona

Obrázek
Noční Dandong

Obrázek
Noční Dandong

Obrázek
Most na ostrov uprostřed řeky

Obrázek
Stánek na sídlišti

Obrázek
Výhled z hotelového pokoje, Čína svítí, Korea ve tmě

Obrázek
Starý dřevěný most pro přesun čínských dobrovolníků

Obrázek
Památník hrdinům "Zastavení americké agrese a pomoci Severní Koreji"

Obrázek
Čínští turisté na hraniční řece

Obrázek
Severokorejský farmář

Obrázek
Lidově demokratický voják na stráži

Obrázek
Čínská zeď (ano, tady skutečně začínala)

Obrázek
Pohled na typickou severokorejskou vesnici

Obrázek
ČLR vpravo, KLDR vlevo

Obrázek
Památník bojovníků za mír v centru Dandongu

Obrázek
Slavný silniční most do KLDR, který končí v polovině řeky

Obrázek
Na konci mostu, kde začíná KLDR

Obrázek
Památník amerického bombardování

Obrázek
Železniční most, po kterém jezdí vlak vůdce KLDR

Obrázek
Další pohled na "polovniční" most

Obrázek
Měsíc v mlze nad Severní Koreou

Zulu Charlie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 242
Registrován: 19. 02. 2008, 19:13
Bydliště: letadla do OSR mi občas létají nad hlavou
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety (aktualizováno - hranice s KLD

Příspěvekod Zulu Charlie » 10. 07. 2011, 09:46

Nádhera, jen tiše závidím a těším se na další a další a další a další ... a další :wink: reporty.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety (aktualizováno - hranice s KLD

Příspěvekod dider » 10. 07. 2011, 10:53

Párada, dík moc za tento exotický report se supr fotkama. Taky mám rád podobný druh cestování!

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety (aktualizováno - hranice s KLD

Příspěvekod Poly » 10. 07. 2011, 12:56

Krása, fakt pěkné. Není nic lepšího než si po nedělním obědě přečíst zajímavý report z velice netradičního místa, kam běžný turista nezavítá.

Pěkné fotky.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4802
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety (aktualizováno - hranice s KLD

Příspěvekod flyingblue » 10. 07. 2011, 19:16

Hezky trip report :clap:


Aby byl uplne udernicky dokonaly, staci vychytat par kompozicnich musek pri fotografovani. Napriklad pred focenim jidla vytahnout housky z igelitu :-)

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1633
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety (aktualizováno - hranice s KLD

Příspěvekod cocik » 11. 07. 2011, 04:26

flyingblue píše:Aby byl uplne udernicky dokonaly, staci vychytat par kompozicnich musek pri fotografovani. Napriklad pred focenim jidla vytahnout housky z igelitu :-)


Spravnej pankac ji housku i s igelitem :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4802
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety (aktualizováno - hranice s KLD

Příspěvekod flyingblue » 11. 07. 2011, 09:35

cocik píše:
flyingblue píše:Aby byl uplne udernicky dokonaly, staci vychytat par kompozicnich musek pri fotografovani. Napriklad pred focenim jidla vytahnout housky z igelitu :-)


Spravnej pankac ji housku i s igelitem :D


Jist ano, fotit NE :ugeek:

Dachen
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 26. 11. 2004, 13:55
Status: Offline

Re: Asijské víkendové (ú)lety (aktualizováno - hranice s KLD

Příspěvekod Dachen » 11. 07. 2011, 23:27

Díky za velmi zajímavý a netradiční trip report.

Připomělo mi to, jak jsem se před lety (2002) snažil najít ambasádu Severní Koreje v Pekingu - adresa v průvodci neplatila. Na jihokorejské ambasádě mi suveréně tvrdili, že vůbec neví, kde má Severní Korea ambasádu (rád občas provokuji). Severokorejskou ambasádu jsem pak s pomocí čínských policistů našel. Nebyla vůbec značená, na dotaz, zda se jedná o severokorejskou ambasádu mi ani neodpověděli a rázně se ptali, co chci. Po zmínce, že mám zájem o vízum, se mnou začali normálně komunikovat. Ale jakmile jsem se zeptal, zda a jak se dá získat tranzitní vízum, tak okamžitě přestali komunikovat a byl jsem odejit... Pár týdnů předtím jsem totiž potkal nějakého člověka, který mi tvrdil, že bez problémů získal tranzitní vízum a jel vlakem Peking-Pchjongjang-Vladivostok...


Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti