PRG/DXB/KBL/DXB/PRG

Odpovědět
andrewM
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 83
Registrován: 29. 01. 2011, 13:27
Stav: Offline

PRG/DXB/KBL/DXB/PRG

Příspěvek od andrewM »

Na prani minimalne jednoho z ucastniku fora pridavam zatim jen pisemne zkusenosti z cesty do jedne z mene obvyklych destinaci. Fotky pridam, az je budu mit po kupe od vsech ucastniku. Vzhledem k tomu, ze jde o muj prvni report, prosim o urcitou davku nadhledu :)

30.6. PRG 16:00 DXB 23:59 EK140
Muj prvni let s Emirates jsem ocekaval s velkym nadsenim, protoze povest predchazejici EK neni vubec spatna. Po problemech s odbavenim (preci jen neprustrelnou vestu prilis lidi asi nevozi) jsme obdrzeli vyjednana mista u exitu (25K) a tim bylo pohodli zcela zaruceno. Pasova kontrola byla spise formalni a po kratkem zastaveni na posilneni pred cestou jsem si vystal pomerne dlouhou (cca 30 minutovou) frontu u vstupu a nasledovalo jeste kratke cekani pred vstupem do letadla (odlet byl opozden o cca 10 minut). Interier a subjektivni pohodli v A330 EK bylo na vysoke urovni, letadlo bylo zaplneno vice nez slusne (odhadem urcite 80% plus). Let pres Slovensko, Madarsko, Rumunsko, Turecko, Syrii, Irak a Saudskou Arabii probehl klidne a rychle. Servis na palube byl velmi slusny, jidlo vsak pouze prumerne (nejake krekry k prvnimu piti, pote kure s nejakou omackou, salat, bulka s maslem, krekry a takove ty opeceny kousky chleba co se davaji do polivky s vybornym dipem) a pochopitelne piti (vse krome sampanskeho v cene). Po veceri piti na vyzadani. Informace o letu v tradicni podobe vcetne kamer pri startu a pristani, samotny zabavny system na palube vcelku k nicemu (nezajimavy program, hry uplne na pikacu :)). V Dubaji jsme pristali par minut pred pravidelnym priletem a do haly jsme jeli autobusem (mirne prekvapeni neskryvam), sauna v Dubaji byla opravdu velka. Pobyt v Dubaji jsme vyplnil pobytem v baru, kde se dalo kourit a pak cekanim u prislusneho gatu. Letenku na dalsi let jsme expresne vyresili u jedne z transfer desk. Celkovy dojem z letu i sluzeb vzhledem k ocekavani byl spise prumerny, nez nedprumerny.

1.7. DXB 3:30 KBL 6:50 4Q202
Safi Airways jsou stejne jako vsechny ostatni afghanske aerolinky na blacklistu EU a to kvuli tomu, ze na blacklistu jsou vsechna afghanska letadla :) Boarding probihal dost zmatecne, nicmene po ceste autobusem po celem letisti jsme dorazil k A320 stojicimu nekde hodne daleko od haly. Pilot i posadka byla smisena, cast afghancu, cast smes z celeho sveta. Nicmene samotne letadlo, posadka i servis byly na evropske urovni (dovolil bych si srovnani s CSA), jedinou vyjimkou byl prostor pro nohy. 2,5 hodinovy let jsem dost protrpel, nebot rozmisteni mist odpovidalo spise evropskym nizkonakladovkam (subjektivne jsem se tam citil jako v A320 Vueling). Letadlo byl zaplneno z 95 % a podle mistnich je to zcela normalni, lety jsou maximalne vytizeny a rozhodne by se uzivila rada dalsich spolecnosti a letu. Servis na palube se vzhledem k casu letu sestaval ze snidane (vajicka, parek, bramborove placky jako ze snidane u McD, ovocny salat, pecivo, maslo, marmelada) + klasicky napoje vcetne kavy a caje, alkohol jsem tentokrat vzhledem k casu a povaze mista kam letim a odkud aerolinka je nezkousel. Let byl klidny, jen pristani bylo trosku tvrdsi :)

Letiste v Kabulu

Mezinarodni letiste v Kabulu je nove, postavene z japonske pomoci. Svou velikosti a kvalitou bych ho srovnal s mensimi letisti u nas pred listopadem. Nicmene ma dva prsty, takze tam i zpet jsme sli skrz rukav. Kontrola pasu byla zabavna, protoze predem domluvene VIP odbaveni neprobehlo, protoze nase pasy nebyly na nejakem papirku. Pak nas prednostne protahli pres klasicke celniky a po vyzvednuti zavazadel jsme jeste projeli skrz rentgen, coz bylo zabavne vzhledem k tomu ze zavazadla tam sla v nekolika vrstvach nad sebou a za nim padala na zem pri trose nepozornosti.

Samotny Kabul je velmi zajimave mesto, srovnat by se dalo treba s Damaskem. Nicmene je potreba vnimat 30 let trvajici valku, ktera se pochopitelne na stavu mesta podepsala. V samotnem Kabulu je velmi bezpecno. Prestoze jsme meli osobni ochranu jiz z Cech, tak neprobehl zadny incident a citil jsem se tam velmi bezpecne (bezpecneji nez v Praze). Vyrazit za KBL vsak asi bude trosku nebezpecnejsi :) Celkove dojmy i vzhledem k tomu, ze cesta byla uspesna i pracovne, jsou skvele. Hotel ve kterem jsme bydleli (puvodne rezervovany Intercontinental z pochopitelnych duvodu nefungoval) byl na urovni slabsi evropske ctyrky za nejakych 100 dolaru na noc vcetne snidane, obeda a vecere. Pri kazde pracovni schuzce bylo prijeti velmi vrele a je videt ze Cesko (Ceskoslovensko) tam ma porad velmi dobre jmeno a na rozdil od USA a dalsich velkych donoru je nepovazujeme za nesvepravne blbce.

Odlet z Kabulu
Odlet byl nacasovan na pondelni odpoledne. Na letisti jsme byli dve hodiny predem a cele odbaveni netrvalo ani hodinu, coz je velmi slusny cas na danou lokaci. Stalo nas to sice par dolaru (chlapecek vezouci kufry na voziku, asistence pri baleni zavazadel ap.), ale to je klasicky stredoasijsky kolorit. Kontrola zavazadel se neobesla bez maleho incidentu, nicmene vse vyresil rozhovor s mistnim generalem, ktery se nakonec za vse omluvil. Osobni kontrola byla naopak velmi tvrda a prisel jsem o vsechny zapalovace, ackoliv mezinarodni dohody umoznuji prevazeni jednoho. Vse jsem pochopil pote, co jsem musel dolar zaplatit za pripaleni na zachodech pro invalidy, kde si mistni obsluha uctuje za koureni :) Letiste je opravdu male, nicmene jsou zde dva dutyfree shopy (ceny vsak nejsou nikterak zazracne). Cekani na odlet (vse v pohode, boarding zacal az nekdy dvacet minut pred odletem formou volneho vstupu do letadla bez identifikace) zpestrilo rozdavani obeda pro cestujici Ariandy do FRA, kteri se po trihodinovem letu vratili zpet do KBL kvuli zavade a jeste vecer nemeli tuseni kdy odleti (takze toto spojeni asi ozelim pri pripadne dalsi ceste).

4.7. KBL 18:20 DXB 20:45
Let probehl stejnym strojem jako pri ceste z DXB. Kapitan Andy Johnson z Kanady vedl letadlo velmi slusne vcetne strmeho startu (okoli letiste tvori relativne blizke velmi vysoke hory), ktery vsak neskoncil zalehlyma usima a i pristani bylo takove ze me ani nevzbudilo (poprve v zivote). Byznys trida je resena samostatne dvema kresly, coz je oproti evropskym aerolinkam uzivajicim tento typ letadla rozdil a jiz dava trochu smysl si za byznys priplatit. Jidlo bylo zvlastni, vyber asi ze 4 jidel se u mne zuzil na vyber ryba - skopove (veget nejim, kure doslo a to jsem sedel na exitu v 10. rade). Krome ryby (dve velke pikantni krevety, ryze a pak nejaka neidentifikovatelna ryba - file bez chuti) jsem dostal i zeleninovy salat, bulku s maslem a jakousi zeleninovou calamadou + klasicky napoje vcetne caje a kavy. Sezeni na exitu bylo z hlediska pohodli uplne v pohode az na toho stokiloveho namakaneho marinaka vedle mne, ktery zabiral i hodne meho prostoru :) Let opet velmi plny (cca 90 %).

Letiste v Dubaji
Vzhledem k tomu, ze mezi priletem a odletem bylo 14 hodin, planoval jsem puvodne vylet do Dubaje. Bohuzel jsem vsak nedostal pres ambsadu vizum (nestihlo se to vyridit) a na miste se mi to resit nechtelo (nicmene to opravdu jde, ackoliv vetsina zdroju hovori ze ne), takze noc jsem prezil na letisti. Jako stanoviste jsme si zvolili pohodlna lehatka v T3, coz byl vsak kamen urazu vzhledem k me potrebe kourit (smoking roomy jsou az v terminalu 1 a vzhledem k potrebe dobit jeste mobil jedina vhodna SM az temer na konci T1). Cesta za cigaretou tak vedla temer pres cely T3 a T1. S rostoucim poznanim letiste jsem vsak cestu z puvodni vice nez pul hodiny v poslednim pripade zkratil na 15 minut :) V noci je letiste v DXB celkem klidne, nicmene od pate hodiny provoz houstnul a rano jiz bylo letiste na muj vkus preplnene. V noci se take cas kratil nakupovanim, doporucuji zejmena cigarety a alkohol (ceny jako na Ukrajine karton cigaret od 15 dolaru, lahev kvalitni vodky dtto, 12ti lety Jameson 35 USD) a pro zajemce i elektroniku (cca 30 % mensi ceny nez u nas). Samotne letiste vsak krome sve extremni rozlehlosti (dane tvarem doutniku) nijak nezaujme. Letenku na let EK jsme vyresili hned po priletu, nicmene je potreba to resit na transfer desk EK v T3, nikoliv na TD v terminula 1. Vse vsak probehlo rychle, v klidu a dle uplne spokojenosti.

5.7. DXB 10:10 PRG 14:30
Let samotny se podobal letu do Dubaje temer stoprocentne, takze jen telegraficky. Posadka mezinarodni (vcetne Cesky asi 8 narodnosti), velmi prijemna a komunikativni (zejmena jedna Brazilka ucici se cesky :)). Sluzby opet velmi solidni, jidlo vsak pouze prumerne (kureci maso v nejake calamade s ryzi, zeleninovy salat, bulka, maslo a tradicne krekry a to druhe svinstvo s vynikajicim octovym dipem). Napoje tentokrat roznaseny opakovane i behem letu. Pristani v Praze o 6 minut drive pres pozdejsi odlet z Dubaje (cca 15 minut) a take silny protivitr.

Akcoliv zpatecny let byl vzhledem k pauze v DXB dost vycerpavajici, dojem z letecke casti cesty byl uchazejici a sluzby Safi Airways mohu doporucit pres povest takovych aerolinek a blacklist EU. Bylo videt ze se hodne snazi, ostatne jsou jedina AFG aerolinka splnujici prisne podminky mezinarodnich instituci pro letecky provoz vcetne vsech jednotlivosti jako je treba sledovani prubehu letu expost na pocitaci a jejich vyhodnocovani, pravidelna a dukladna kontrola letadel, celkovy stav letadel atd.)

Kratka poznamka k bezpecnosti : Dovolim si bez poznamen uvest co se pri jednotlivych kontrolach na letistich delo a kdy jsme o co prisli (podotykam vse letelo jiz z Prahy)

Praha - energeticke napoje
Dubaj po priletu - prosel jsem s penezenkou plnou kovovych minci a paskem
Dubaj po transfer desk - kolega prosel s hodinkami na ruce
Kabul odlet - prisel jsem o tri zapalovace a kolega o nuz (!) zapomenuty v prirucnim zavazadle jiz pri odletu v Praze
Dubaj po priletu - kolega prosel v botech s kovovymi castmi, ram piskal, kontrola nezaznamenala ve shonu ktery tam byl
Dubaj po transfer desk - kolega prisel nuzky (takove ty detske co tezkou ustrihnou i papir) z vybavy lekarnicky

Clovek se hned citi bezpecneji :)


jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Re: PRG/DXB/KBL/DXB/PRG

Příspěvek od jife »

Díky za čtení a jedna otázka: Nemá tvé pracovní poslaní tam něco společného se vzduchotechnikou či klimatizací? Díky J.

andrewM
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 83
Registrován: 29. 01. 2011, 13:27
Stav: Offline

Re: PRG/DXB/KBL/DXB/PRG

Příspěvek od andrewM »

jife píše:Díky za čtení a jedna otázka: Nemá tvé pracovní poslaní tam něco společného se vzduchotechnikou či klimatizací? Díky J.


Nene nema.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: PRG/DXB/KBL/DXB/PRG

Příspěvek od whiskey »

Dakujem a tesim sa na fotky!!

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG/DXB/KBL/DXB/PRG

Příspěvek od persona »

Aby šla práce na dokončení druhého dílu JV trip-reportu personě pěkně od ruky, udělala si radost a přistála dnes ve 4.00 SELČ opět v Hong Kongu. A vybavila se hned 3 průvodci: Michelin Guide Hong Kong and Macao 2011, Hong Kong 2011 od Phaidon Press se zaměřením na design a architekturu a TOP 10 od osvědčených DK (Eyewitness Travel edice). Pokusí se navštívit každý den jednu michelinskou hvězdičku nebo alespoň podnik s "Bibem", na neděli si naplánovala, že se pokusí doslova přiblížit Bohu (SkyChurch v 75 patře) a na středu asi dostihy (pokud pochopí ten systém) a mezitím bude lítat se stavem, který letos táhne. Pokud jste někdo ve městě nebo okolí, pošlete mi vzkaz a můžeme zajít na něco dobrého :-)

A název nového trip-reportu? "Láska k vertikálám: Potřetí v Hong Kongu (s Aeroflotem).


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2204
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: PRG/DXB/KBL/DXB/PRG

Příspěvek od pavelpmi »

Persona se trochu upsala, ale asi za to muze ten casovy posun. Na report se kazdopadne moc tesim a uz ted me zajima. Uzij si to tam! Jen jsem se doted domnival, ze je to ten persona. :shh: :angel:

Andrew: diky moc za cteni a taky se tesim na fotky!

Prngr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 208
Registrován: 31. 07. 2009, 11:55
Stav: Offline

Re: PRG/DXB/KBL/DXB/PRG

Příspěvek od Prngr »

Ten tvůj výlet včetně mariňáka asi něco stál. Nechceš naznačit, co jsi tam prováděl?


Odpovědět