Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Odpovědět
dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od dejavu »

Kdo by si myslel, že kecám, neboť do Singapuru žádný low-cost z Evropy nelétá, ten asi dlouho neletěl s Lufthansou dálkovku. Ale předesílám, že poměr cena výkon byl ok a označení dálkovky Lufthansy v Y 744 za low-cost není nic pejorativního, jen suchý popis faktu :-). Ne-lowcostovým bonusem pak byly 50% míle do FFP.

Pravidelný červnový výlet do Singapuru jsem letos začal organizovat v dubnu, chvíli potom, co zmizely zajímavé tarify Katarců a Emirates z Mnichova. Pak ale přišla do mailu zajímavá nabídka Lufthansy do Singapuru za 13 200 z Mnichova a Frankfurtu, případně asi o 300 dráž z libovolného německého města. Volba padla na nejbližší Drážďany, které jsem chtěl navíc vyzkoušet. Opět jsem ale propásl oba segmenty přes MUC s A343, takže směrem tam jsem se mohl těšit na torturu v obstarožní 744 přes FRA, zpět se naštěstí routing přes MUC ještě podařilo chytit.

Zákon schválnosti přinesl o pár dnů později letní akční tarify Emirates z PRG, cena za SIN byla opravdu dobrá, ale pozdě bycha honit. Na druhou stranu v této variantě byl minimálně jeden dlouhý stop v CMB a to cestu hodně protáhlo a hlavně rozkouskovalo. Navíc jsem tenhle routing už jednou letěl a Emirates z Prahy jsem už taky zkusil.

Předem podotýkám, že jsem se vykašlal na oblíbený psychologický profil spolupasažérů. Překvapivě se všichni chovali jako lidi. Sedačky nikdo bezohledně nesklápěl (u JetStaru to ani nešlo), infanti se vykřičeli před startem, na toaletách po sobě nikdo bordel nenechal, při nástupu se nikdo nemačkal. Prostě idylka :-)

DRS-FRA-SIN

Odlet z DRS byl navečer, cesta z Prahy zabrala asi 1,5 hodiny včetně menší kolony na dálnici okolo Drážďan. Letišťátko je to hezké - malé, přehledné a s levným parkováním na venkovním otevřeném parkovišti (14 dnů asi 25 euro). Loguje se platební kartou, kterou se platí a i na ni odjíždí. Cesta k terminálu pak zabere asi pět minut. Na odbavení nikdo nebyl, přesto jsme byli odkázáni na kiosky, abychom pak strávili na přepážce při odevzdávání zavazadel asi deset minut. Holt, šetřit se musí za každou cenu :-)
Jít brzo do tranzitu je v DRS zbytečné, nic kloudného tam není, snad jen výhled na odstavené A300 JALu, čekající na cargo přestavbu. Pro závisláky, jediná kuřárna je v restauraci před bezpečnostní kontrolou, levné občerstvení pak hned v přízemí v kombinaci s minisamoobsluhou.

Letišťátko v Drážďanech, nové, příjemné
Letišťátko v Drážďanech, nové, příjemné

Drážďanský provoz
Drážďanský provoz

Čekání na přestavbu, stojí jich tam požehnaně
Čekání na přestavbu, stojí jich tam požehnaně


Lufthansa jistě boduje širokou nabídkou tisku u gatů a to i v pozdních odpoledních hodinách. Internet na letišti byl ale jen placený. B735 přiletěl s drobným zpožděním. Opožděný nástup proběhl ale rychle, přestože bylo vyprodáno, alespoň já volné místo v letadle neviděl. Došlo i na občerstvení: pytlík tyčinek a nealko+kavá/čaj. Letitý boeing byl opticky ve výborném stavu, posádka milá, prostě ideál :-)

Letitý Boeing, ale opticky v perfektním stavu
Letitý Boeing, ale opticky v perfektním stavu


Ve FRA jsem čekal výstup do busu, ale k mému překvapení jsme byli vypuštěni někde na konci gatu A. A nakonec by snad ten autobus byl lepší, takhle to byl solidní pochoďák, ten gate má snad dva kilometry. Jinak přestup v pohodě, času tak akorát, Frankfurt mám docela rád a nezklamal mě. Snad jen "vestavěný hotel" (viz foto) na gatu B, odkud jsme odlétali, mě docela překvapil. Docela by mě zajímal důvod této nové ubytovací kapacity.

Letištní hotel :-)
Letištní hotel :-)


Nástup do opticky skvěle vypadajícího B744 proběhl rychle. Opět bylo úplně plno, obsazena byla i poslední řada uprostřed, kterou v on-line seatingu vůbec nešlo vybírat a kde nelze téměř vůbec sklápět sedačky. Problém létající legendy v provedení Lufthansa vzor devadesátá léta je minimální prostor a nulová zábava. K tomu se přidal hodně bídný servis, tak špatné jídlo jsem v letadle nejedl od vnitrostátních letů v Číně. Porce byla malá, nedobrá, celek nenápaditý.

Krasavec, ale příště si let v něm nechám ujít
Krasavec, ale příště si let v něm nechám ujít


Let byl klidný a měl i jeden pozitivní moment, kdy jsme přelétali Prahu za zcela jasné noci. Pak jsem usnul a probudila mě až obdobně nepovedená snídaně a obvyklé turbulence někde před thajským pobřežím. Posádka byla v pohodě, okolní spolucestující také a to včetně těch za námi v poslední (nesklápěcí) řadě, kterým jsem vůbec nezáviděl. Celkově si ale právě takhle představuju povedený dálkový low-cost se vším všudy.

SIN-HKT

Lety ze SIN na Phuket (HKT) jsem řešil až těsně před cestou, sice cena pomalu rostla a na muj vkus to bylo dost drahé, ale co by člověk neudělal pro pár dnů volna. Na Phuket mě přemluvil kolega, který nikdy nebyl v Thajsku. Já přemýšlel spíš o Saigonu, ale moře je moře, takže vyhrál Phuket.

Směrem tam jsme koupili JetStar za dost neakčních 1700 korun, ale nic levnějšího nebylo. Odlet z terminálu 1 mě dopřál návštěvu mé nejoblíbenější letištní terasy, která je ale teď bohužel v rekonstrukci. 40 minut před odletem začaly letištní tabule hlásit, že brána je už zavřená. Po sprintu jsme ale zjistili, že nástup je stěží v polovině. Následným studiem tabulí jsem zjistil, že stejný trik používá v SIN většina low-cost společností.

Skoro prázdné letadlo nakonec čekalo dalších 20 minut na dva pasažéry z jiné linky, což mě u low-costu docela překvapilo. Téměř nový Airbus 320 vypadal perfektně, místa bylo subjektivně dost, navíc měl každý pro sebe celou trojsedačku. Nepříliš milá stewardka ovšem neustále obcházela letadlo a nutila sklápět všechny područky mezi sedadly. Loni u sesterského (a marketingově levnějšího) Valuairu dávali zdarma buchtu a nealko, letos se žádné bezplatné občerstvení nekonalo. Klidný a pohodlný let v novém letadle s poněkud nerudnou letuškou, který přistál skoro na čas. V rámci low-costu nadprůměr, jen cena byla poněkud nelow-costová.

HKT-SIN

V cenové selance dopravců na trati do Singapuru u nás vyhrála nejlevnější AirAsia. Cena letenky byla skoro na chlup stejná jako v opačném směru a opět nejlevnější ze všech možností včetně odletu z letiště Krabi. Letiště na Phuketu je docela malé, ale pro našince se slušným provozem, u jednoho z terminálů stál například 744 Thai Airways. Na nás ale čekal obligátní A320 v konfiguraci dobytčák.

Sardinkárna
Sardinkárna


Místa na nohy bylo naprosté minimum, kroucení kolen jsem zahlédl i u nevysokých Asiatů. V letadle bylo 31 řad, tedy 186 míst. Podle Wikipedie je maximální konfigurace 180 míst, ale odborník na to nejsem. S A320 AirAsia jsem letěl už mnohokrát, ale tentokrát mi to přišlo opravdu sardinkózní. Pro porovnání, JetStar má jen o jednu řadu méně, rozdíl mi však přišel výraznější. Možná jiné sedačky, ale to si už nepamatuju.

Let byl zcela zaplněn, probíhal klidně a personál byl milejší než u konkurence. Opět zánovní letadlo s kompletně polepenými biny reklamou. Zaujal mě velmi dobrý magazín, což platilo i pro JetStar. Oboje lepší než u Lufthansy a i obsáhlejší. Oproti dřívějšku rozšířili palubní prodej o omezený standardní sortiment voňavek a dalších serepetiček.

SIN - MUC - DRS

Zpáteční let A343 do Mnichova byl mnohem lepší než první cesta s 744. Opět potěšilo singapurské letiště, tentokrát T2, z kterého jsem dobře pět let neletěl. Naprosto bezproblémové odbavení, nulová fronta na pasovce a milá obsluha na bezpečnostní kontrole. Ostatně to platí pro celou cestu, asijští bezpečáci jsou mnohem lidumilnější než jejich evropští kolegové.

Věž v SIN
Věž v SIN

Krásná old-schoolová tabule
Krásná old-schoolová tabule


Odlet na čas, pohodlí v Airbusu neskonale lepší než v 744, navíc se zábavou v sedadle. Let plný skoro na 100 procent, velmi milé letušky a dvě i velmi pěkné. Jídlo bylo ještě otřesnější než v opačném směru, nudle s něčím neidentifikovatelným k večeři považuju na nejhorší letecké jídlo za posledních pět let. V noci roznáška pití každou chvíli a hlavně několik hlídkujících a vždy připravených letušek na jumpseatech. Žádný zanďour v kuchyňce jako u AF.

Slušný interiér
Slušný interiér


Přistání do studeného Mnichova s průtrží mračen zvládl pilot bravurně. Let hodnotím pozitivně, až na jídlo to už byl standardní produkt běžné aerolinky. Sice nikterak výjimečný, ale solidní.

Naše A343 v mnichovské průtrži
Naše A343 v mnichovské průtrži


V Mnichově nás prohnali až ven z terminálu na standardní kontrolu s velkou frontou, jinak je to ale opravdu jedno z nejlepších letišť v Evropě. Teplé nápoje zdarma, tisk, dost občerstvoven, jen ten přechod ven a dovnitř, když jsme nakonec odlétali asi o tři gaty vedle od příletu, mi přišel shengensky nedomyšlený.

Do Drážďan nás vezl CRJ900, nastupovalo se z busu s odevzdáním příručáků před nástupem. To je běžný postup, ovšem tentokrát lilo jako z konve, přístřešek žádný a navíc nás předbíhali nějací VIPové, které k letadlu vozily limuzíny. Při nástupu se fasovala musli tyčinka, za letu následovala roznáška nápojů. CRJ900 je příjemné letadlo a celý let byl přes špatné počasí zcela bezproblémový. Tedy až na stížnosti VIPa o řadu před námi, že k němu před vzletem přesadili jiného pasažéra. Na to, že ho k letadlu vezlo pětikilo Mercedes, jsem čekal jeho rozvalení v byznysu.

CRJ900
CRJ900


V DRS zaujal celníky z celého letadla jen můj velký kufr, ale rentgen jim nic zajímavého neukázal a tak jsme se mohli vydat rovnou do práce.

Cestovatelské tipy:
1, V SIN berou na příletu celníci letos prohlídky vážně. Dřív šel do rentgenu tak každý desátý kufr, teď jich tam jde devět z deseti.
2, Phuket v červnu může být dobrým tipem. Počasí jsme měli parádní (což samozřejmě nemusí vždy platit), ceny hotelů jsou minimální. Tříhvězda u pláže 7 euro za pokoj byla v červnu naprosto běžná cena, čtyřhvězdy byly od 11 euro. Jen mi tam přišlo dost draho v restauracích a to ve srovnání s východním pobřežím v zálivu.
3, Dobré zkušenosti s autopůjčovnou Thai Cars. Čekali na nás do půl jedenácté večer, ceny na jejich webu nižší než jakýkoliv vyhledávač, auto v perfektním stavu. Vyzkoušel jsem je už několikrát.
4, Platba za thajská víza na příletu je možná v eurech, dolarech a většině lokálních měn. Bacha, bankomat tam není, večer fronty taktéž ne. Fotku sebou!
5, V SIN určitě mrkněte na terasu hotelu Marina Bay Sands, zážitek. Příště si tam vezmu hotel aspoň na noc, jen kvůli tomu bazénu.

Bazének :-)
Bazének :-)


6, Kdo by se v SIN nudil, nechť vyzkouší projížku mezi zaparkovanými obr-loděmi na indonéský Batam (nebo Bintan). Víza na příjezdu ve všech přístavech, hotely za pár euro a pocit být exotem zcela zdarma :-). Batam je ale tak na dva dny, nic extra tam není. Jeden z přístavů je asi tři kilometry od letiště a dají se tam krásně pozorovat letadla. Což ostatně platí i pro Batam a cestu na něj, zatáčí tam po startu.
7, V Drážďanech je o polovinu levnější parkování na venkovním parkovišti než v garážích přímo před terminálem. On-line rezervace na webu jim ale nejede.
8, Letenky do okolních destinací mi letos přišly šíleně drahé, chce to bukovat asi hodně dopředu.

Pro fajnšmekry - detaily a registrace letadel:
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737-25244.htm
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b747-28287.htm
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a320-4443.htm
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a320-3729.htm
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a340-325.htm
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-crj-15080.htm


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2204
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od pavelpmi »

Perfektní report, super napsaný! :thumbup: :clap: Díky!

Jo, s lowcostem jsi mě zaujal. :D Taky jsem nedávno absolvoval let s 744 LH, tak jsi mně připomněl zážitek. Akorát jsem seděl na první dvojce vzadu u okna a snídaně mi celkem chutnala, navíc jsem noční let prospal, a tak to nebylo tak hrozné, jak jsem na to byl připravován.

Nějak jsem taky neodolal nedávné akci Lufthansy a koupil na začátek příštího roku (založíme téma Vaše lety v roce 2012? :lolno:) letenky do Singapuru za nějakých 480 € z Barcelony (dalo by se i z Palmy, nebo aspoň návrat, ale znamenalo by to čekání 12 hodin v zimním Frankfurtu) - tam přes Mnichov s 343 a zpět přes Frankfurt s 388, protože v MUC byl delší čas na přestup. Takže děkuju i za tipy ze Singapuru. Těším se teda i na personovo líčení města, doufám, že do té doby bude.

Jinak Air Asia nemá řadu 13, takže kapacita je fakt těch maximálních 180 míst, taky mě to loni zaujalo.

Nemáš zkušenost s pozorováním letadel v Phuketu? Myslím tu pláž. Mohl by tam být podobný zážitek jak na Svatém Martinu, ale prý často přistávají letadla obráceně - my jsme večer taky přistáli na 27.

Ještě jednou díky za parádní report.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od dejavu »

Diky!

V AirAsia jsem seděl v řadě 29 a za mnou byly ještě tři řady. Takže 32 řad mínus řada 13 je 31 řad. Podle Seatguru jich maji jen 30, ale asi optimalizovali kapacitu letadla :-) A nebo se neumim dopočítat :-)

Jo jo, LH nasadila solidní tarif do SIN i na další období, bohužel, takhle dopředu letenky kupovat nedokážu.
Zadní dvojka u okna by taky asi dojem z LH 744 vylepšila, ale nějakých 55 dnů před odletem už byly ty tři (čtyři?) dvojky vybukované.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od Night fly »

Pekny report :thumbup: Dve poznamky k napsanemu:

-klicem k preziti 744 u LH v Y jsou sedadla 33A nebo 33K (okna hned za nouzakem, nemaji sedadlo pred sebou) a IPod/MP3
-pokud je v MUC na tranzitu z dalkovek moc velka fronta, chodim venkem - pres cilovou priletovou pasovku, kolem vydeje zavazadel a do hlavni haly. Pak o patro nahoru do odletovky a pres security tam - je tam mnohem vic rontgenu plus fast-track pro business/first a SEN. Obdobne i ve FRA, kdyz je na tranzitu chliv (coz je temer vzdy), chodim radsi pres priletovku.

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od jife »

pavelpmi píše:Nemáš zkušenost s pozorováním letadel v Phuketu? Myslím tu pláž. Mohl by tam být podobný zážitek jak na Svatém Martinu, ale prý často přistávají letadla obráceně...


Občas i start na Phuketu nebude špatná podívaná:
http://www.airliners.net/photo/Vaso-Airlines/Ilyushin-Il-86/0995911/L
Jinak Bangkok-Phuket se dá letět s Thai v B747


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od whiskey »

ten "VIP" bol asi HON, co letel v Y. Seat blocking je jeden z benefitov SEN/HON, potesi hlavne v Y, takze sa panovi necudujem, ze bol nepoteseny... Naviac niekde bol asi problem, lebo pokial nenastupia HON/F pax, tak normalne zostava autobus pri lietadle zatvoreny a Y pustia do lietadla az vtedy, ked su HON/F na palube - prave preto, aby Y pax nemuseli stat v dazdi :wink:

treisinger
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 03. 09. 2010, 23:01
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od treisinger »

Ještě kromě Marina Bay Sands (chápu důvod bazénu,ale je možné tam jen za malý poplatek také,byť jen pro ubytované je možnost koupání) doporučuji Mandarin Oriental v Marina Bay nebo Conrad Hotel ve stejné oblasti jen o ulici vedle..perfektní výhled..jinak s letem do SIN v 747 od LH mám úplně stejné zkušenost..je to fakt bída...proto využívám radši SQ. Jsou dražší,ale stojí to za to...člověk si ten let užije se vším všudy:-)

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od dejavu »

treisinger píše:Ještě kromě Marina Bay Sands (chápu důvod bazénu,ale je možné tam jen za malý poplatek také,byť jen pro ubytované je možnost koupání) doporučuji Mandarin Oriental v Marina Bay nebo Conrad Hotel ve stejné oblasti jen o ulici vedle..perfektní výhled..jinak s letem do SIN v 747 od LH mám úplně stejné zkušenost..je to fakt bída...proto využívám radši SQ. Jsou dražší,ale stojí to za to...člověk si ten let užije se vším všudy:-)

SQ bych taky dal, obcas maji i nejakou tu akci, ale mile pripisuji az asi za treti tarifni tridu a to mi uz firma nezaplati :-) Stejne mi necvakne ony hotely, ale muzu doporucit zcela novy V Hotel Levander, ktery snad stale ma promo ceny (okolo 80e noc). Stoji primo nad stanici metra (jednu za Bugis), pokoje male ale utulne, jen vytahy nestihaji zaplavu cinskych turistu... I bazen to ma :-)

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od dejavu »

Night fly píše:Pekny report :thumbup: Dve poznamky k napsanemu:

-klicem k preziti 744 u LH v Y jsou sedadla 33A nebo 33K (okna hned za nouzakem, nemaji sedadlo pred sebou) a IPod/MP3
-pokud je v MUC na tranzitu z dalkovek moc velka fronta, chodim venkem - pres cilovou priletovou pasovku, kolem vydeje zavazadel a do hlavni haly. Pak o patro nahoru do odletovky a pres security tam - je tam mnohem vic rontgenu plus fast-track pro business/first a SEN. Obdobne i ve FRA, kdyz je na tranzitu chliv (coz je temer vzdy), chodim radsi pres priletovku.

Nas prave vyhnali rovnou ven, coz me zmatlo, prekvapilo a rozhodilo. Fronta na security byla velka, ale docela jim to odsejpalo.
Pri rezervaci letenek uz byly vyprodany nejenom klice k preziti ale i klicky a cokoliv jineho. Dve sedadla vedle sebe byla jen uprostred (asi tri dvojice) a pak nekolik u oken, ale uz s vyblokovanou ulickou.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od Night fly »

Tim "venkem" jsem mel na mysli pruchod mimo bezpecnostni zonu (tj. pres priletovou halu), nikoliv ve smyslu mimo budovu. Pravdou ale je, ze v MUC jsem doted vzdy z dalkovky vystupoval busmo, nikoliv primo do budovy.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od dejavu »

Night fly píše:Tim "venkem" jsem mel na mysli pruchod mimo bezpecnostni zonu (tj. pres priletovou halu), nikoliv ve smyslu mimo budovu. Pravdou ale je, ze v MUC jsem doted vzdy z dalkovky vystupoval busmo, nikoliv primo do budovy.

Taky jsem myslel pres priletovou halu, nikoliv uplne ven z budovy :-) I kdyz dvere ven byly od vychodu asi dva metry :-)

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2204
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od pavelpmi »

Na idnes zrovna pisou o tom bazenku.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Low-costem z Drážďan do Singapuru a na Phuket

Příspěvek od romul »

treisinger píše:Ještě kromě Marina Bay Sands (chápu důvod bazénu,ale je možné tam jen za malý poplatek také,byť jen pro ubytované je možnost koupání) doporučuji Mandarin Oriental v Marina Bay nebo Conrad Hotel ve stejné oblasti jen o ulici vedle..perfektní výhled..jinak s letem do SIN v 747 od LH mám úplně stejné zkušenost..je to fakt bída...proto využívám radši SQ. Jsou dražší,ale stojí to za to...člověk si ten let užije se vším všudy:-)


SQ jsou super, v business i v economy, a mají krásný letušky. Ten bazén vypadá fakt úžasně, škoda že když jsem tam byl já tak to ještě otevřené nebylo. Ale posezení na otevřeném balkoně pokoje hotelu Swissotel v 60. patře taky stojí za to, ten výhled je úžasný...


Odpovědět