Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
Přesto nebo právě proto, že se tu roztrhl pytel s tripy do JV Asie, přidám i já svoji malou trošku do mlýna.
Koncem loňského roku se na vedlejším fóru http://www.akcniletenky.com/diskuze/viewtopic.php?f=2&t=1581 diskutovala promoakce AirAsia se spuštěním druhé dálkové linky, tentokrát ORY-KUL. Protože cena byla opravdu libová, strhl se o letenky napínavý boj.
akce AirAsia listopad 2011
Po nočním boji s přetíženým rezervačním systémem a platební bránou se vyvoleným stav rezervace konečně změnil z "pending" na "confirmed" a mohli jsme začít plánovat program.
Bohužel z rodinných důvodů nemohu cestovat v zimní sezóně, což mělo vliv i na volbu míst. Nakonec jsem zvolil trasu blíž k rovníku: Kuala Lumpur - Singapur - Bali, kde se dalo očekávat lepší počasí než původní záměr Langkawi a Thajsko.
Po přískoku PRG-CDG se SmartWings (nic moc 1870,- zpoždění cca 40 minut, svačinka, kterou slibují na evropských letech se do Paříže nekoná) jsme tedy začátkem července ráno postávali na jižním terminálu v Orly a vyhlíželi dlouhou frontu na odbavení. Po zkušenostech ostatních jsem se ani nepokoušel odbavit předem,fronta na kontrolu dokumentů byla skoro stejně dlouhá. Spíš by se dalo říct stejně krátká, neboť 3 h. před odletem se i zaplněný let scházel zvolna a fronta sestávala z cca 10-15 lidí současně.
Check-in ORY, úplně vlevo document checking
Protože se webový i kioskový check-in snaží zejména udat příplatek za místa, požádal jsem o místa u okna pro nás čtyři na přepážce a ochotná slečna nás chytře rozesadila do řady 39/40 A,C. Tuto kombinaci jsem zprvu vůbec nechápal, dokonce jsem se durdil, že to spletla. Po nástupu jsem pochopil: od řady 36 se uspořádání změní na 2-3-2, což přináší příjemně širokou uličku a vynechání sedadla B. Byli jsme spolu a nedostávali rány od procházejících pasažérů.
ORY-KUL
let Air Asia X D72013
stroj A340-300 (9M-XAB)
cena 8000,- RT
Ještě jsem stačil zaregistrovat sousední Air Caraibes, jehož akce občas lákají do Karibiku a už jsme rolovali.Letušky milé a celkem pohledné, ovšem seznamem cestujících pro příděl jídla, ev. amenity kitů se moc nezdržovaly. Pár jich roznesly a o zbytek jsme se museli sami přihlásit. Naopak mě potěšilo, že dětská menu roznesly s předstihem, aby jim mohly matky asistovat před vlastním jídlem. Podobně jsme to zažili později s Malaysia Airlines.
Sedadla (údajně prošla výměnou místo původních od Air Canada) mi přišla pohodlná, místo pro nohy mi stačilo.Nejsem žádný dlouhán, ale z Ryanu dobře vím, co je to cítit kolena v lowcostu
Pro cestu tam jsem jídla nebookoval,cena kolem 6,-Eur za porci a necelé 2,-Eur za lahev vody není tragická. Zpátky jsem je ale koupil, protože za stejnou cenu cca 6,- Eur dostanete dva chody (oba s masem) a vodu ke každému. Jídlo ušlo, zpátky z KUL se mi zdálo lepší. Na Gordon Bleu jsem si snad i pochutnal, pokud se to v této kategorii dá říct. Výběr je trochu chaotický, protože různá jídla jsou dostupná na různých směrech. Je třeba sledovat trasu i směr letu.
Směr letu nás zavál mj. nad Černé moře, kde jsme mohli mávat rozesmátým tvářím pionýrů v Artěku (tedy jestli se tam ještě mají čemu smát
Pobřeží Krymu
Vytížení bylo v ekonomu cca 90%, snad na 3 trojkách polehávaly děti. Až na bouřku nad Indií byl let i klidný a oproti očekávání jsem celou dobu přečkal bez většího sebezapření.
Po zhruba 12 hodinách jsme se nadechli dusného nočního vlhka v Malajsii a po sejmutí otisků na imigračním mohli vyrazit do víru Asie. Potěšilo mě, že ve Food Garden vedle terminálu LCCT byla i v 5 ráno zhruba polovina stánků otevřená a také výběr autobusů do města za 8-9 RM.
Ubytování ve městě bylo také svým způsobem akční - pokoj pro 4 v Sheraton Imperial pod 150 USD. Jak někde psal persona, cena luxusu je zde příznivá...
KUL-SIN
let JetStar 3K686
stroj A320 (9V-JSE)
cena 550,- OW
Dalším městem byl Singapur, který se tu reportuje často, takže jen dojmy - let v dobytčáku, klasický lowcost v horším smyslu. Kolena v tašce, zpoždění, lhostejný personál. Jediná přepážka odbavení nestíhala a tak nebyl čas ani na obhlídku letiště. Všiml jsem si, že oproti údajům při bookování povolují palubní zavazadlo 10 kg a chodili lidi i s web check-inem, ačkoliv mě ho systém na mezinárodním letu odmítl. Ale na hodinku letu se to snese
Letiště Changi super, SkyPark terasa super, Sentosa - drahý kýč (až na tu pláž - velice hezká a bez lidí, oáza klidu zadarmo kousek od centra. Ovšem chytit taxi v neděli večer se ukázalo jako nereálné a byli jsme donuceni studovat poměrně složitý systém autobusů. Musí to být pro taxikáře ráj.
MHD je vůbec specifické - pán v okýnku se divil, že jsem na jednorázové kartě v mínusu a chci se jen "vyplatit" z metra
Na letišti jsem nepochopil, jsou-li všechna lákadla v tranzitu, jestli kontrolují jen obecně palubní vstupenku, nebo i konkrétní terminál. Čili jestli můžu se vstupenkou z T1 přejet na T3 a omrknout to i tam ? Snad budu mít někdy víc času na prohlídku...
SIN-DPS
let JetStar JQ117
stroj A320
cena 2200,- OW
Druhý týden v Asii byl vyhlášen jako "válecí" a za tím účelem jsem vybral Bali. Cena moc akční nebyla, protože jsem pořád čekal na akci AirAsia, která nejen že nepřišla ale zmizely i ostatní. Musel jsem potupně k JetStaru a za "plnou". U tohoto letu byl codeshare s Quantasem, pokračoval do Perthu. Personál byl o poznání příjemnější, k letuškám přibyli i mladí kluci. Nějak člověk i líp snesl ten malý prostor. V Denpasaru jsme přistávali v noci, velice hezký pohled je na osvětlené rybářské lodičky na moři a světla Kuty a Jimbaranu.
Vyškolen z fór, že si mám dát pozor na "porters" kteří vám bez ptaní vezmou kufr a pak po vás budou chtít nesmyslnou sumu, jsem se ani nedivil celníkovi, proč mi sám bere kufr do rentgenu. Vzpamatoval jsem se, až když s ním chlapík ve velice věrohodné uniformě uháněl k východu. Hocha jsem dohnal, odmítl požadovanou "red" (50 tisíc IRP), dal mu "blue" (20 tisíc, cca 40,-Kč) a zaštěkal protestujícího portera ke hledání další dezorientované oběti
Měli jsme domluvený transfer od hotelu v Nusa Dua, takže odpadl boj s taxikáři a mohli jsme zahájit válení. Osobně mě válení baví tak den - dva, čili jsem za hlasitého protestu dětí objednal řidiče a jeli aspoň jednodenní okruh jihu Bali (UluWatu, GWK, Jimbaran).
Dojmy: krásná místa z fór pomalu mizí pod buldozery nové výstavby, opice v Uluwatu jsou opravdu agresivní a vyplatí se věci a přívěsky schovat, příliv a odliv jsou mnohem výraznější, než v našich šířkách - půl dne se i jako hosté např. Grand Hyatt můžete dívat na 200m bahna místo pláže (naštěstí nás to jako obyvatele penzionku ve vnitrozemí nestresovalo).
Silně nedoporučuju zkoušet plavat či šnorchlovat za odlivu kolem útesů, které se lákavě mělce zdvihají kus od pobřeží. Je za nimi sice větší hloubka a relativně čistá voda, ale souboj silného proudu od břehu a vysokých vln opačným směrem je i v půl metru hloubky na ostrých korálech velmi hutný
DPS-KUL
let Malaysia Airines MH714
stroj A330-300 (9M-MKG)
cena 750,- OW
Při procházení akcí na místní přelety jsem chtěl zůstat jen u low costů, naštěstí mi vyhledávač nabídl i akci národního dopravce za cenu srovnatelnou s AirAsia, což se nedalo odmítnout. Ukázalo se to jako světlý bod všech lokálních přískoků. Od sedaček, přes jídlo (sami roznesli jídlo a pití napřed dětem - náš 13letý puberťák toto zařazení sice nesl nelibě, ale hlad ho přemohl), velice hezké a milé letušky - prostě pokračování pohody na Bali i při návratu do velkoměsta.
Na jídlo dvě volby+pro děti sladkost navíc.
Zpáteční cesta do Paříže už byla zacloněna dojmy z cesty, jídlo jsme tentokrát objednali předem a dokupovali jen drobnosti za zbylé Ryngity. Let skoro stejně obsazený, snad pár řvoucích dětí navíc, ale letušky se je poctivě snažily krotit. Teplotní šok na Orly a v Praze (po týdnu veder déšť a cca 13 st.) nás dokonale probral a oznámil, že stará dobrá Evropa nás má taky ráda...
Na závěr pozdrav od kapitána:
(měli v kabině tehdy asi dětský den )
Koncem loňského roku se na vedlejším fóru http://www.akcniletenky.com/diskuze/viewtopic.php?f=2&t=1581 diskutovala promoakce AirAsia se spuštěním druhé dálkové linky, tentokrát ORY-KUL. Protože cena byla opravdu libová, strhl se o letenky napínavý boj.
akce AirAsia listopad 2011
Po nočním boji s přetíženým rezervačním systémem a platební bránou se vyvoleným stav rezervace konečně změnil z "pending" na "confirmed" a mohli jsme začít plánovat program.
Bohužel z rodinných důvodů nemohu cestovat v zimní sezóně, což mělo vliv i na volbu míst. Nakonec jsem zvolil trasu blíž k rovníku: Kuala Lumpur - Singapur - Bali, kde se dalo očekávat lepší počasí než původní záměr Langkawi a Thajsko.
Po přískoku PRG-CDG se SmartWings (nic moc 1870,- zpoždění cca 40 minut, svačinka, kterou slibují na evropských letech se do Paříže nekoná) jsme tedy začátkem července ráno postávali na jižním terminálu v Orly a vyhlíželi dlouhou frontu na odbavení. Po zkušenostech ostatních jsem se ani nepokoušel odbavit předem,fronta na kontrolu dokumentů byla skoro stejně dlouhá. Spíš by se dalo říct stejně krátká, neboť 3 h. před odletem se i zaplněný let scházel zvolna a fronta sestávala z cca 10-15 lidí současně.
Check-in ORY, úplně vlevo document checking
Protože se webový i kioskový check-in snaží zejména udat příplatek za místa, požádal jsem o místa u okna pro nás čtyři na přepážce a ochotná slečna nás chytře rozesadila do řady 39/40 A,C. Tuto kombinaci jsem zprvu vůbec nechápal, dokonce jsem se durdil, že to spletla. Po nástupu jsem pochopil: od řady 36 se uspořádání změní na 2-3-2, což přináší příjemně širokou uličku a vynechání sedadla B. Byli jsme spolu a nedostávali rány od procházejících pasažérů.
ORY-KUL
let Air Asia X D72013
stroj A340-300 (9M-XAB)
cena 8000,- RT
Ještě jsem stačil zaregistrovat sousední Air Caraibes, jehož akce občas lákají do Karibiku a už jsme rolovali.Letušky milé a celkem pohledné, ovšem seznamem cestujících pro příděl jídla, ev. amenity kitů se moc nezdržovaly. Pár jich roznesly a o zbytek jsme se museli sami přihlásit. Naopak mě potěšilo, že dětská menu roznesly s předstihem, aby jim mohly matky asistovat před vlastním jídlem. Podobně jsme to zažili později s Malaysia Airlines.
Sedadla (údajně prošla výměnou místo původních od Air Canada) mi přišla pohodlná, místo pro nohy mi stačilo.Nejsem žádný dlouhán, ale z Ryanu dobře vím, co je to cítit kolena v lowcostu
Pro cestu tam jsem jídla nebookoval,cena kolem 6,-Eur za porci a necelé 2,-Eur za lahev vody není tragická. Zpátky jsem je ale koupil, protože za stejnou cenu cca 6,- Eur dostanete dva chody (oba s masem) a vodu ke každému. Jídlo ušlo, zpátky z KUL se mi zdálo lepší. Na Gordon Bleu jsem si snad i pochutnal, pokud se to v této kategorii dá říct. Výběr je trochu chaotický, protože různá jídla jsou dostupná na různých směrech. Je třeba sledovat trasu i směr letu.
Směr letu nás zavál mj. nad Černé moře, kde jsme mohli mávat rozesmátým tvářím pionýrů v Artěku (tedy jestli se tam ještě mají čemu smát
Pobřeží Krymu
Vytížení bylo v ekonomu cca 90%, snad na 3 trojkách polehávaly děti. Až na bouřku nad Indií byl let i klidný a oproti očekávání jsem celou dobu přečkal bez většího sebezapření.
Po zhruba 12 hodinách jsme se nadechli dusného nočního vlhka v Malajsii a po sejmutí otisků na imigračním mohli vyrazit do víru Asie. Potěšilo mě, že ve Food Garden vedle terminálu LCCT byla i v 5 ráno zhruba polovina stánků otevřená a také výběr autobusů do města za 8-9 RM.
Ubytování ve městě bylo také svým způsobem akční - pokoj pro 4 v Sheraton Imperial pod 150 USD. Jak někde psal persona, cena luxusu je zde příznivá...
KUL-SIN
let JetStar 3K686
stroj A320 (9V-JSE)
cena 550,- OW
Dalším městem byl Singapur, který se tu reportuje často, takže jen dojmy - let v dobytčáku, klasický lowcost v horším smyslu. Kolena v tašce, zpoždění, lhostejný personál. Jediná přepážka odbavení nestíhala a tak nebyl čas ani na obhlídku letiště. Všiml jsem si, že oproti údajům při bookování povolují palubní zavazadlo 10 kg a chodili lidi i s web check-inem, ačkoliv mě ho systém na mezinárodním letu odmítl. Ale na hodinku letu se to snese
Letiště Changi super, SkyPark terasa super, Sentosa - drahý kýč (až na tu pláž - velice hezká a bez lidí, oáza klidu zadarmo kousek od centra. Ovšem chytit taxi v neděli večer se ukázalo jako nereálné a byli jsme donuceni studovat poměrně složitý systém autobusů. Musí to být pro taxikáře ráj.
MHD je vůbec specifické - pán v okýnku se divil, že jsem na jednorázové kartě v mínusu a chci se jen "vyplatit" z metra
Na letišti jsem nepochopil, jsou-li všechna lákadla v tranzitu, jestli kontrolují jen obecně palubní vstupenku, nebo i konkrétní terminál. Čili jestli můžu se vstupenkou z T1 přejet na T3 a omrknout to i tam ? Snad budu mít někdy víc času na prohlídku...
SIN-DPS
let JetStar JQ117
stroj A320
cena 2200,- OW
Druhý týden v Asii byl vyhlášen jako "válecí" a za tím účelem jsem vybral Bali. Cena moc akční nebyla, protože jsem pořád čekal na akci AirAsia, která nejen že nepřišla ale zmizely i ostatní. Musel jsem potupně k JetStaru a za "plnou". U tohoto letu byl codeshare s Quantasem, pokračoval do Perthu. Personál byl o poznání příjemnější, k letuškám přibyli i mladí kluci. Nějak člověk i líp snesl ten malý prostor. V Denpasaru jsme přistávali v noci, velice hezký pohled je na osvětlené rybářské lodičky na moři a světla Kuty a Jimbaranu.
Vyškolen z fór, že si mám dát pozor na "porters" kteří vám bez ptaní vezmou kufr a pak po vás budou chtít nesmyslnou sumu, jsem se ani nedivil celníkovi, proč mi sám bere kufr do rentgenu. Vzpamatoval jsem se, až když s ním chlapík ve velice věrohodné uniformě uháněl k východu. Hocha jsem dohnal, odmítl požadovanou "red" (50 tisíc IRP), dal mu "blue" (20 tisíc, cca 40,-Kč) a zaštěkal protestujícího portera ke hledání další dezorientované oběti
Měli jsme domluvený transfer od hotelu v Nusa Dua, takže odpadl boj s taxikáři a mohli jsme zahájit válení. Osobně mě válení baví tak den - dva, čili jsem za hlasitého protestu dětí objednal řidiče a jeli aspoň jednodenní okruh jihu Bali (UluWatu, GWK, Jimbaran).
Dojmy: krásná místa z fór pomalu mizí pod buldozery nové výstavby, opice v Uluwatu jsou opravdu agresivní a vyplatí se věci a přívěsky schovat, příliv a odliv jsou mnohem výraznější, než v našich šířkách - půl dne se i jako hosté např. Grand Hyatt můžete dívat na 200m bahna místo pláže (naštěstí nás to jako obyvatele penzionku ve vnitrozemí nestresovalo).
Silně nedoporučuju zkoušet plavat či šnorchlovat za odlivu kolem útesů, které se lákavě mělce zdvihají kus od pobřeží. Je za nimi sice větší hloubka a relativně čistá voda, ale souboj silného proudu od břehu a vysokých vln opačným směrem je i v půl metru hloubky na ostrých korálech velmi hutný
DPS-KUL
let Malaysia Airines MH714
stroj A330-300 (9M-MKG)
cena 750,- OW
Při procházení akcí na místní přelety jsem chtěl zůstat jen u low costů, naštěstí mi vyhledávač nabídl i akci národního dopravce za cenu srovnatelnou s AirAsia, což se nedalo odmítnout. Ukázalo se to jako světlý bod všech lokálních přískoků. Od sedaček, přes jídlo (sami roznesli jídlo a pití napřed dětem - náš 13letý puberťák toto zařazení sice nesl nelibě, ale hlad ho přemohl), velice hezké a milé letušky - prostě pokračování pohody na Bali i při návratu do velkoměsta.
Na jídlo dvě volby+pro děti sladkost navíc.
Zpáteční cesta do Paříže už byla zacloněna dojmy z cesty, jídlo jsme tentokrát objednali předem a dokupovali jen drobnosti za zbylé Ryngity. Let skoro stejně obsazený, snad pár řvoucích dětí navíc, ale letušky se je poctivě snažily krotit. Teplotní šok na Orly a v Praze (po týdnu veder déšť a cca 13 st.) nás dokonale probral a oznámil, že stará dobrá Evropa nás má taky ráda...
Na závěr pozdrav od kapitána:
(měli v kabině tehdy asi dětský den )
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2862
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
Diky za hezky TR. O Air Asia taky uvazuji na cestu do Asie, alespon jednim smerem. Prijemne cteni.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
Hezké díky ale chybí mi tu (a nejen u tohoto reportu) neletecké fotky....
BTW, ten legroom v A330 Malaysia vypadá docela dobře
BTW, ten legroom v A330 Malaysia vypadá docela dobře
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
kuba.biker píše:...chybí mi tu (a nejen u tohoto reportu) neletecké fotky....
Díky, Ok - zdráhal jsem se kvůli zaměření fóra. Jakmile dám dohromady nějakou galerii, dám odkaz jako např. jife.
Pokud máš zájem o něco konkrétního z oblasti, můžu vybrat...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
Zajímavý report, díky. Jaké je to cestovat takhle s dětma? Ono taky záleží na jejich věku, ale já bych na to zatím asi nervy neměl. Po několika zkušenostech jsem si dal limit na let s dětma max. 3 hod v jednom směru. Až vyrostou, pojedu s nima rád i dál. Do té doby bez dětí...
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
jankre píše:kuba.biker píše:...chybí mi tu (a nejen u tohoto reportu) neletecké fotky....
Díky, Ok - zdráhal jsem se kvůli zaměření fóra. Jakmile dám dohromady nějakou galerii, dám odkaz jako např. jife.
Pokud máš zájem o něco konkrétního z oblasti, můžu vybrat...
Super, díky já mám prostě raději trip reporty, kde je vyvážený poměr leteckých i neleteckých fotek. (Třeba fotky dveří od salónků a odbavovacích přepážek - pokud to není nějaká exotika - mne fakt neberou a řekl bych, že jejich informační hodnota je nulová.)
Docela rád bych viděl obrázky ze SIN a DPS, vzhledem k tomu, že do budoucna plánuju Východní Timor a tam se dá dostat právě přes tato dvě města....
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
romul píše:Zajímavý report, díky. Jaké je to cestovat takhle s dětma? Ono taky záleží na jejich věku, ale já bych na to zatím asi nervy neměl.
Musím říct, že děti už jsou přece jen odrostlejší (13+17), takže to označení bude spíš biologické
Na druhou stranu jsme je všude brali s sebou od mala, stejně jako do restaurací apod. Podle mně, čím častěji se s tím setkají, tím líp se (to) zvládají.
Moje zkušenost je, že kdykoliv jsem měl strach o děti (např. pochody za 45° po Luxoru), byly ony v pohodě a trpěli jsme my dospělí
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
jankre píše:Musím říct, že děti už jsou přece jen odrostlejší (13+17), takže to označení bude spíš biologické
Na druhou stranu jsme je všude brali s sebou od mala, stejně jako do restaurací apod. Podle mně, čím častěji se s tím setkají, tím líp se (to) zvládají.
Moje zkušenost je, že kdykoliv jsem měl strach o děti (např. pochody za 45° po Luxoru), byly ony v pohodě a trpěli jsme my dospělí
Tak to už je kategorie teen, já to mám zatím -10 let. Pravda je, že náročnější to bývá pro rodiče než pro ty děti. Osvědčilo se mi, mít po příletu zajištěné auto, děti si sednou, usnou a dá se dojet kamkoliv. Ale někdy je to i sranda. Když při startu z Dubaje tříletý syn nadšeně zařval: Letímééééé - chci čůráááát...
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
Pekne, pekne!
Ja prave v cervnu Bali odstrelil, ceny letenek byly silene. Ostatne posledni rok sleduju, jak ceny v JV lezou dost nahoru. Kde jsou doby, kdy s AirAsia sla sehnat OW letenka pod 1000 korun temer kdykoliv a kamkoliv v regionu.
A na druhou stranu prave Malaysian Airlines maji v prubehu roku solidni akce a pri zimni dovolene jsem vsechno obletal s nimi za ceny nizsi nez s AirAsia. Vyplati se i sledovat FireFly (nizkonakladovka Malaysia A.), tusim, ze ne vsechny vyhledavace je vidi.
Ja prave v cervnu Bali odstrelil, ceny letenek byly silene. Ostatne posledni rok sleduju, jak ceny v JV lezou dost nahoru. Kde jsou doby, kdy s AirAsia sla sehnat OW letenka pod 1000 korun temer kdykoliv a kamkoliv v regionu.
A na druhou stranu prave Malaysian Airlines maji v prubehu roku solidni akce a pri zimni dovolene jsem vsechno obletal s nimi za ceny nizsi nez s AirAsia. Vyplati se i sledovat FireFly (nizkonakladovka Malaysia A.), tusim, ze ne vsechny vyhledavace je vidi.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
Díky za TR. Jinak co se týče těch opiček na Uluwatu, tak je tam sice toto varování:
http://jife.rajce.idnes.cz/Indonesie_Bali_2009/#P1110146_Uluwatu_varovani.JPG
ale jinak se mi zdají celkem krotké v porovnání s těma co jsou třeba v Indii u Taj Mahalu...
http://jife.rajce.idnes.cz/Indonesie_Bali_2009/#P1110146_Uluwatu_varovani.JPG
ale jinak se mi zdají celkem krotké v porovnání s těma co jsou třeba v Indii u Taj Mahalu...
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
kuba.biker píše:...do budoucna plánuju Východní Timor a tam se dá dostat právě přes tato dvě města....
Timor mi zrovna připomněl události v Kuala Lumpuru právě o víkendu, kdy jsme přiletěli: měli jsme v plánu jet autobusem cca 150 km do sloní rezervace ve vnitrozemí. Na aut. nádraží nám řekli že dnes žádný autobus nepojede a tak s námi chudák taxikář objížděl další 3 nádraží až na tom nejvzdálenějším od centra pár spojů jelo. Mimoto bylo uzavřeno několik hlavních tříd, což nám taky trochu zamotalo plány.
Nakonec jsme odjeli, ale večer jsme se naopak dozvěděli uprostřed malajského venkova, že žádný autobus už nepojede zpět do hlavního města.
Děti to shledaly velice zábavným a už se těšily na neplánovaný trek džunglí .
Nakonec, po přesunu do spádového města jeden spoj do KL jel, ovšem s prohlídkami policií na záchytných bodech dálnice. Stále vám nikdo nic neřekne, až po návratu se čínský taxikář rozpovídal o protivládních demonstracích, které začínají nabývat na síle. Zdá se, že virus z islámské Afriky se pozvolna šíří dál...
V novinách, které jsme začali sledovat, samozřejmě vycházely uklidňující články a analýzy, aby se to s tou demokratizací nepřehánělo. Hezky použili Řecko: "Kolébka demokracie a vidíte, jak to dopadlo!" (docela mi to připomnělo články z r. 1988-9, jak je klid na práci důležitější, než jakási chimérická práva )
Mám pocit, že o téhle oblasti ještě uslyšíme...
http://findarticles.com/p/news-articles/new-straits-times/mi_8016/is_20110709/tourists-alter-plans/ai_n57812374/
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
jankre píše:kuba.biker píše:...do budoucna plánuju Východní Timor a tam se dá dostat právě přes tato dvě města....
Timor mi zrovna připomněl události v Kuala Lumpuru právě o víkendu, kdy jsme přiletěli: měli jsme v plánu jet autobusem cca 150 km do sloní rezervace ve vnitrozemí. Na aut. nádraží nám řekli že dnes žádný autobus nepojede a tak s námi chudák taxikář objížděl další 3 nádraží až na tom nejvzdálenějším od centra pár spojů jelo. Mimoto bylo uzavřeno několik hlavních tříd, což nám taky trochu zamotalo plány.
Nakonec jsme odjeli, ale večer jsme se naopak dozvěděli uprostřed malajského venkova, že žádný autobus už nepojede zpět do hlavního města.
Děti to shledaly velice zábavným a už se těšily na neplánovaný trek džunglí .
Nakonec, po přesunu do spádového města jeden spoj do KL jel, ovšem s prohlídkami policií na záchytných bodech dálnice. Stále vám nikdo nic neřekne, až po návratu se čínský taxikář rozpovídal o protivládních demonstracích, které začínají nabývat na síle. Zdá se, že virus z islámské Afriky se pozvolna šíří dál...
V novinách, které jsme začali sledovat, samozřejmě vycházely uklidňující články a analýzy, aby se to s tou demokratizací nepřehánělo. Hezky použili Řecko: "Kolébka demokracie a vidíte, jak to dopadlo!" (docela mi to připomnělo články z r. 1988-9, jak je klid na práci důležitější, než jakási chimérická práva )
Mám pocit, že o téhle oblasti ještě uslyšíme...
http://findarticles.com/p/news-articles/new-straits-times/mi_8016/is_20110709/tourists-alter-plans/ai_n57812374/
Zajímavé, byl jsem v Kuala Lumpuru a Malacce před třemi měsíci a působilo to tam na mne neuvěřitelně spořádaně až sterilně - neřekl bych, že by se tam mohlo dít něco podobného jako v severní Africe....
Zaznamenal jsem tam jen pár těchto plakátů, ale myslel jsem, že odkazují na Fukušimu...
Zde je podrobnější článek z CNN: http://edition.cnn.com/2011/WORLD/asiapcf/07/09/malaysia.protests/index.html
Re: Tour de Asia (PRG-ORY-KUL-SIN-DPS-a zpět)
Nechci dělat paniku, nikde se nestřílelo, lidé i policie byli poměrně slušní (tedy k nám - turistům, jednoho místního vytáhli z autobusu a zřejmě mu "zajistili" náhradní dopravu ). Spíš jsem chtěl připomenout, jak snadno se člověk dostane do středu událostí, které v "book conditions" nepsali