Thajsko s Austrianem, Bangkok Air a Air Asia UPDATE! 2. část

Odpovědět
mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Thajsko s Austrianem, Bangkok Air a Air Asia UPDATE! 2. část

Příspěvek od mojenakupy »

Jak jsem slíbil ve svém předchozím trip reportu, který si můžete přečíst zde, http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=6558 sdělím vám své zážitky z další cesty do Země úsměvů. Postupně budu přidávat části, které vás zavedou na Pattayu, letiště Utapao, ostrov (a letiště) na Samui, Krabi a přes Bangkok zpět do ČR. A nyní začněme s první částí, jíž je cesta z Prahy přes Vídeň do Bangkoku s Austrian Airlines a dále pak přesun na Pattayu s přenocováním v hotelu řetězce Four Seasons...přeji vám příjemné počtení :)

1. část - OSR-PRG-VIE-BKK-PTTY

Konec června 2011 se povážlivě přiblížil, a proto bylo potřeba balit a zvednout kotvy směrem k dalším thajským dobrodružstvím. Po několika posledních cestách operovaných Aerosvitem (reportáž z mé poslední cesty s VV si můžete přečíst tady: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=6558) jsem se rozhodl svěřit svůj život a zdraví rakouskému Austrianu. Aby pocit z dovolené byl ještě komfortnější, plánoval jsem obětovat část svých OK Plus mil na přelet z OSR do PRG strojem ATR 42-500...Tento plán vzal však poněkud za své, když jsme se svým bratrem usoudili, že míle je lepší využít jinak – konkrétně na trip OSR – SXM, a tak jsem pro přesun na Ruzyň volil méně atraktivní variantu – pendolino (aspoň teda v jedničce) a Airport Express.
Cesta na naše největší letiště proběhla v klidu a už kolem půl šesté večer jsem se odbavil a procházel se. Zajímavou novinkou pro mne bylo kino nedaleko vyhlídkové terasy, a i když už jsem nemohl shlédnout film Báječná léta pod psa, který právě končil, rozhodně tento produkt považuji za zajímavý počin pražského letiště.
Čas se však pomalu naplnil a bylo potřeba projít pasovkou a sestoupit k „autobusové“ části terminálu 2, odkud nás autobus zavezl ke stroji Bombardier DASH-8 Q400 operovaný Tyrolean Airways. Zhruba 40-minutový let se obešel bez nějakých větších komplikací a také bez jakéhokoliv občerstvení, nepovažujeme-li za občerstvení neperlivou vodu...džus už je na těchto trasách, bohužel, těžký nadstandard, na jídlo urychleně zapomeňte :-). O tom, co za ještě kratší dobu letu jsou ochotny poskytnout asijské aerolinky, až později...

Obrázek
Odlet z Prahy do Vídně...

Obrázek
Před odletem do Vídně

Obrázek
Po příletu do Vídně už se poněkud setmělo...

I když se podle itineráře zdálo být celkem problematické stihnout návazný let do Bangkoku, díky dřívějšímu příletu a rychlé pasové kontrole už zbývalo projít pouze bezpečnostním rámem ke gatu...a zde nastal problém – nikoli v samotné kontrole, ale prostor u gatu byl naprosto přeplněný a jeho velikost odpovídala spíše odletu Boeingu 737, než 777... zhruba polovinu cestujících tvořili Thajci, kteří nějak úplně nepochopili, že kabinové zavazadlo má mít určité rozměry a celkem v poklidu u gatu postávali s poměrně velkými kufry. Nicméně neuspěli – pokud zaměstnanci letiště dospěli k závěru, že bágl je moc velký, museli je i tak předat k odbavení do zavazadlového prostoru (ke cti Austrianu slouží to, že cestující s těmito nadměrnými příručními zavazadly nijak nesankcionovali...).
Boarding probíhá poněkud divně – nejprve jsou odbaveni cestující ze zadních řad (včetně mě), ale nenastupuje se do letadla, nýbrž se jen přejde k vedlejšímu gatu a teprve poté je nám dán pokyn k „nalodění“.
Interiér letadla je takový veselý až hravý, ale nic proti tomu. Přicházím ke své zabookované sedačce (dvojka v zadní části letadla), když zjišťuji, že letadlo je v jiné konfiguraci a řada 35 je klasická trojsedačka...ach jo, tak snad si tady sedne aspoň někdo rozumný. Jen co na to pomyslím, jsem „potrestán“ - švédská rodinka se dvěma malými dětmi se přiřítí jak lavina, vedle mě doslova vskočí do sedadla asi tak 6 letá slečna a hned za mé sedadlo usedá jen o něco málo starší chlapec.
Co jsem komu udělal...to zas bude kopanců do zad a vzájemného pošťuchování poměrně liberálně vychovávaných seveřanských dětiček. Nu, což při první příležitosti jsem připraven sjednat si pořádek – přece jen ke Komenskému i Makarenkovi máme blíž než Švédové.
To už ale rolujeme směr runway a vznášíme se k půlnoční vídeňské obloze. Po zhruba půlhodině očekávám vypnutí světel bezpečnostních pásů, ale nic se neděje...teda začíná se dít. Prvních několik turbulentních zhoupnutí mne ještě nechává klidným, ale po zhruba půl hodině zvyšujících se turbulencí jsem už zralý na panáka. Naštěstí se začala podávat večeře a Absolut vodka jako aperitiv to jistí...stevardka přijíždí s cateringem konečně i k naší 35. řadě a...přerušuje podávání jídla i pití, protože turbulence dosáhly takové úrovně, že není možno ani podat jídlo, natož nalít pití. Koukám na mapku na svém IFE a podle ní přelétáme hory někde v Bulharsku a skáčeme směrem k Černému moři...doufám, že ne do Černého moře...
...uběhly již skoro 2 hodiny od vzletu z letiště Schwechat a náš Boeing 777 usilovně bojuje s prudkými poryvy větru, já se svým strachem, stevardky s obnověným caterignem, když tu se na obrazovce objeví nápis: „ ZAHÁJILI JSME NOUZOVÉ KLESÁNÍ, PROSÍM, PŘIPOUTEJTE SE“. To, že klesáme je také poměrně nepříjemně cítit. Krve by se ve mne v tu chvíli nedořezal !!! Jak se však nápis objevil, tak také zmizel, což mě lehce uklidnilo stejně jako 2 panáci vodky a navíc - po 2 hodinách čistého času se z turbulentního letu stává let konečně normálním. Nejen vodkou je však na palubě Austrianu člověk živ – na večeři je výběr z těstovin, nebo kuřete. Vybírám si kuře, rozbaluji a nacházím kuře na paprice s těstovinami...No, zkrátím to – večeře je takový průměr – neurazí nezklame a pokud jste na základce milovali stravu v jídelně, tak zažijete neskutečný gurmánský zážitek. Pokud to srovnám s Aerosvitem, kde catering byl nic moc, tak tady je o něco lepší...ale jen o něco. Po třetím, a posledním, panáku vodky je už mi skoro jedno, co večeřím, hlavně že dojde k naplnění trávicího ústrojí...takřka okamžitě poté upadám na několik hodin do spánku, a když se probudím, jsou zhruba 3 hodiny před přistáním na letišti Suvarnabhumi. Švédsko vedle mne i za mnou spí a já se rozhodnu prozkoumat IFE...a jak začnu, tak také skončím – IFE je prostě bída – jednak pořádně nefunguje (a neměl jsem s tím problém jen já) a jednak nabídka je asi takové, že kdyby pustili na velkou obrazovku Mr. Beana, tak je aspoň sranda... Aerosvit neměl žádný IFE, ale zábava to byla stejná – opět jsem se musel zabavit písničkami z českých muzikálů a zahrát se nějaké hry na iphonu, nebo si přečíst offline články postahované před odletem z internetu...
Zhruba 2 hodiny před přistáním je podávána snídaně, která mi, upřímně, chutná mnohem více, než předchozí večeře – salám, šunka, sýr, moučník, chutná bagetka, kafe, džus a moučník. Nehraje si to sice na žádnou exkluzivní gastronomii, ale pro Středoevropana je to taková normální snídaně, takže je s chutí celá snědena :-)
Po snídani zkouknu ještě 3 díly seriálu Ano, pane ministře! a naše letadlo úspěšně dosedá na runway bangkogského letiště...
Při výstupu z letadla si poopravím názor na švédské děti a jsem poměrně rád, že je jejich rodiče vychovali tak, že v letadle nedělaly bordel, ba právě naopak – ani jsem o nich nevěděl. A abych byl upřímný, turbulence snášely úplně s přehledem (na rozdíl ode mne...).
Po chvíli pricházím k imigrační kontrole a v tu chvíli vůbec netuším, že v rámci této dovolené je to naspoledy, kdy jsem musel žádat o víza – již od srpna budou víza pro občany ČR zrušena a cestování do Thajska se stane opět o něco veselejší :-)
Po výstupu z arrival gatu hledám cedulku se svým jménem a po chvíli ji také nacházím – poprvé jsem si pro odvoz na Pattayu objednal PT TAXI Service za konečnou cenu 1000 THB. Tuto společnost mohu doporučit nejen pro dopravu na Pattayu, ale kamkoliv budete chtít – ceny jsou příjemné a vozidla ještě voní čistotou – ostatně posuďte sami na webu: http://www.pttaxiservice.com/
Taxík mě zhruba po hodině a půl jízdy přiváží na hotel řetězce FOUR SEASONS, konkrétně Four Seasons Place, kde pobudu jednu noc a přidám se ke zbytku naší výpravy, která do Thajska dorazila o 3 dny dříve...


Obrázek
Večeře na trase VIE - BKK. Kuřecí na paprice - nejlepší z toho byl ten moučník.

Obrázek
Už se to blíží - do cca 2 hodin přistaneme v BKK...

Obrázek
..ale ještě předtím docela chutná snídaně.

Obrázek
Airbus A 380 společnosti Emirates po přistání v Bangkoku.

Obrázek
Pokoj v hotelu Four Seasons v Pattayi. Komfort za pár kaček...

Obrázek
Bazén hotelu Four Seasons v Pattayi....

Obrázek
Hotel Four Seasons - Pattaya

...a o dalším putování si můžete přečíst, pokud vás tento začátek tripu zaujal, v následujícím díle, kde se z letiště Utapao přesuneme na Koh Samui a odtud pak na Krabi.
Naposledy upravil(a) mojenakupy dne 03. 09. 2011, 19:22, celkem upraveno 1 x.


firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 601
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Thajsko s Austrian Airlines, Bangkok Air a Air Asia 1.čá

Příspěvek od firefly »

Zdravím! S velkým potěšením jsem si přečetla tento TR, přece jen mám pro Thajsko slabost :D . Díky za něj a těším se na pokračování! :clap: :clap: :clap:

mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Re: Thajsko s Austrian Airlines, Bangkok Air a Air Asia 1.čá

Příspěvek od mojenakupy »

Ahoj firefly, díky za reakci, další část už se píše a snad o víkendu ji tady doplním :) Jinak Thajsko a JV Asie je taky moje srdeční záležitost :-)

mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Re: Thajsko s Austrianem, Bangkok Air a Air Asia UPDATE! 2.

Příspěvek od mojenakupy »

2. část UTP - USM

Po osvěžujícím spánku se ráno vrhám nejen na snídani (thajské nudle se zeleninou a kuřecím masem is food I am dying for :-), ale také na krátký relax do hotelového bazénu. Taxík pro odpolední odvoz na letiště Utapao je již zajištěn, a tak není nic jednoduššího, než si užít ještě pár hodin střídavě v bazénu a střídavě na lehátku. Pro transfer jsme nakonec využili hotelového minibusu, neboť ceny v okolních cestovkách byly totožné – 1200 THB (klasické taxi vyjde zhruba na polovinu).
Vyrážíme tedy týmově směr Utapao International Airport a přiznám se, že pro mne je to poměrně zajímavá letecká zkušenost. Vždyť to bylo právě toto letiště, kterému vlastně Pattaya vděčí, či „vděčí“ za svůj následující rozvoj.
V období války ve Vietnamu totiž letiště sloužilo jako základna amerického letectva (podobně jako nedaleký Sattahip u námořnictva) a i v dnešní době je základnou Thajského královského letectva. Ostatně pokud si i dnes na Youtube zadáte slovo Utapao, s největší pravděpodobností se vám zobrazí dokumenty právě z války ve Vietnamu.
„Přiblížení“ na letiště má své parametry nejen ze vzduchu, ale také minibusem – poté co minete vjezd (vlastně nevjezd, když se jím nejezdí), pokračujete zhruba 3 kilometry podél vysoké zdi až dorazíte k bráně hlídané 2 po zuby ozbrojenými Thajci vypadajícími tak na 16 (ale v klidu, určitě jim už bylo 20 :-). Ti vydají řidiči minibusu kartu a znuděně nás pouští dovnitř. No, a abyste nezažívali příliš mnoho překvapení najednou, čekají vás další 3 kilometry zpět podél téže zdi (ovšem již z druhé strany), než přistavíte u terminálu s honosným nápisem Utapao International Airport.

Co se týče pravidelných leteckých spojů vládne zde podobně čilý ruch jako na ostravském letišti Leoše Janáčka – Bangkok Air odsud (tedy bohužel ne z Ostravy, ale z Utapao :-) provozuje 2 linky, a sice Utapao – Koh Samui a Utapao – Phuket. To moc mezinárodně nevypadá (hurááá Ostrava v tomto srovnání vítězí, protože jedna pravidelná linka létá i do ciziny, konkrétně do Vídně), nicméně označení mezinárodní je přece jen na místě – během celého roku zde průběžně přistávají chartery především z Ruska, které vozí naše ex-sovětské přátele k moři. Pro ruské cestovky je jednodušší (a asi taky levnější) poslat turisty rovnou na Utapao, než je tahat z Bangkoku.
V této souvislosti je potřeba také zmínit, že v současnosti již existují plány na rozšíření kapacity letiště Utapao na 3 miliony cestujících ročně, a to právě kvůli charterové dopravě.
Kromě vietnamské války si toto letiště užilo svých 5 minut slávy i během blokád obou letišť v Bangkoku – Suvarnabhumi a Don Mueang. Kapacitně samozřejmě nemohlo stačit, ale stalo se alespoň jakousi nadějí pro cestující, kteří se v té době nemohli dostat do/z Thajska. Osobně si pamatuji, že jsem poměrně s neklidem sledoval, jak se tehdy situace vyvíjela, protože mnohé aerolinky cesty do Thajska úplně rušily – China Airlines, se kterými jsem tehdy cestoval, je pouze přesměrovávaly na sever do Chiang Mai (sice poněkud z ruky, ale lepší než drátem do oka...). Naštěstí však se tehdy situace rychle uklidnila a nakonec moje dovolená proběhla dle plánu, ale to už by zas byl jiný příběh...

Obrázek
Check-in na letišti Utapao

Obrázek
Přepážky na letišti Utapao

Obrázek
Stíhačka :-)

Obrázek
Vyfotit si thajské vojáky fakt není žádný problém

Obrázek
Complimentary buffet na Utapao

Obrázek
ATR72-500 jménem Kut v pozadí

Pojďme však zpět na Utapao – po příjezdu je potřeba hned za vstupními dveřmi hodit zavazadla na pás. Ač jsem úspěšně prošel kontrolou jak v Praze, tak ve Vídni, tak tady jsem lehce narazil – paní securiťačku zaujala moje příruční taška, kde jsem měl několik svazků klíčů. Takže jsem musel vše vyložit a ještě jsem s paní trochu zažertoval, když jsem ji začal vyjmenovávat od čeho, které klíče jsou, aby měla jasno :-) „okeej, okeej, mistéééér“, zareagovala a s úsměvem a poté jsme se rozlučili a naše minivýprava zamířila k check-inu. Tady se obávám, že je asi největší zádrhel v rozvoji tohoto letiště – po zhruba 5 minutovém čekání jsme obdržel boarding pass a všichni ostatní si postáli úplně stejně...Při představě, že by zaměstnanci měli včas odbavit třeba jumbo a nikoli ATR72-500, mě trochu polil pot...no, ale tak třeba jsou naši ex-sovětští přátelé na svých charterových linkách trpělivější :-)
Poté, co jsme se zbavili svých zavazadel, jsme se vydali směrem k informacím, abchom zjistili, kde se na letišti najíst – ne, že by Utapao International Airport bylo svou rozlohou tak obrovské, ale spíše jsme nevěřili, že restaurace je opravdu to, co jsme si mysleli, že je restaurace.
Usměvavá (jak jinak v Thajsku) paní z „informačního“, nás však (bohužel či bohudík ?) ujistila, že se skutečně jedná o restauraci, a protože hlad už překročil u každého z nás únosnou mez, byli jsme ochotni pozřít i MAMA noodles zalité horkou vodou, které byly po vstupu do restaurace k vidění snad úplně všude...že je však ne vždy nutno dát na první dojem, jsme se přesvědčili právě v tomto podniku nijak se vzhledem nelišícímu od klasické závodky z let sedmdesátých...Tom Yam Kung, Chicken with Cashew nuts, či Chicken Sweet and Source, patřily rozhodně k tomu lepšímu, co jsem v Thajsku jedl a navíc za více než přijatelné ceny...
Po naplnění žaludků jsme se vydali ke gatu – prakticky jedinému, který na letišti je (no, dobrá, tak ještě tam mají jedny dveře, ale ty nám stejně neotevřeli).
Určitě příjemným zpestřením letu, jsou ne zcela standardnní služby Bangkok Air – na každém letišti, ze kterého operují, je cestujícím přístupný bezplatný bufet. Na Utapao samozřejmě není nijak velký, ale konkrétně na Koh Samui je výběr větší, o Bangkoku nemluvě.
Pokud si tedy žaludky nenacpete v letištní restauraci, tak si na Utapao můžet vybrat ze dvou druhů studených nápojů, kávy, čaje a mini croissantů - a přitom můžete spokojeně sledovat, jak vaše ATRko přistaví zhruba 200 metrů od odletové haly. V našem případě se jednalo o stroj s názvem „Kut“ a registrací HS-PGA. Vzhledem k tomu, že odbavení ATRka netrvá nijak dlouho, po zhruba půlhodině jsme již seděli v autobuse, který nás odvezl k letadlu a po několika dalších desítkách sekund jsme již seděli na svých místech, což při zhruba 70% obsazenosti letu byl celkem slušný výkon :-)
Zapnutí pásů, bezpečnostní pokyny, roztočení vrtulí a „Kut“ se zkušeně zvedá vstříc obloze nad Pattayou. Při vzletu si nelze nevšímnout pláže Jomtien s typickou věží Pattaya Parku. Můj pohled však směřuje do katalogu Bangkok Airu a co se děje kolem mne a pode mnou, mě raději nezajímá...Po chvíli vypnou světla označující nutnost zapnutí bezpečnostních pásů a stevardi (resp. 1 stevard a 1 stevardka) začínají servírovat občerstvení, které je na zhruba hodinovém letu (oficiální čas je 1:15 hod., v reálu 0:55 hod.) více než dostačující (viz foto) – ano i v JV Asii by vám mohli dát balíček s 5 kešu oříšky a neperlivou vodu, ale naštěstí to ještě od evropských aerolinek neokopírovali. Abych byl ale objektivní – letenky s Bangkok Air nejsou úplně levné (let UTP-USM vyšel na 3600 THB, BKK-USM by stálo 3400 THB v obou případech jednosměrně), ale kvalita služeb je o několik levelů výše, než v případě časově srovnatelných letů v Evropě.

Obrázek
"Kouzelná" krabička na palubě Bangkok Air...

Obrázek
...a takový byl její obsah :-)

Samotnému letu nelze vůbec nic vytknout – po celou dobu byl pro zájemce nádherný výhled na Thajský záliv, pro jiné zájemce bylo v časopise Bangkok Air spousta článků k přečtení :-) Po hladkém přistání jsme se „vylodili“ na doslova pohádkovém letišti, což jsem zaregistroval především o 10 dnů později, když jsme odlétali na Krabi. Velmi stylové „minibusy“, nádherné vybavení prostor, vystavených v klasickém thajském stylu, všechny milovníky letecké dopravy doslova uchvátí. Ostatně Bangkok Air obdržel nejedno ocenění za letiště, která vybudoval (Koh Samui, Trat a Sukhothai), a nutno říci, že oprávněně. Vím, že fotky z tohoto unikátního letiště zde zveřejnili už mnozí přispěvatelé na tomto fóru (namátkou flyingblue), ale přesto si pár fotek nemohu odpustit. Tohle letiště má totiž opravdu svou nezaměnitelnou atmosféru...
Po vyzvednutí zavazadel se odebíráme směrem k objednanému taxi, kde se přece jenom vyskytne drobný problém – pro 4 osoby byl vyslán taxík určený max. 3 osobám se zavazadly, nicméně s úsměvem (i když trochu křečovitým :-) se do auta nasoukáme a po půlhodině jízdy se ocitáme v Rich Resortu (http://www.richresortsamui.com) umístěnému na příjemné Lamai Beach. Po desetidenním pobytu mohu tento resort doporučit, hlavně pokud nechcete platit několik tisíc bahtů za noc. Pláž se nachází asi 30 metrů od hotelu, lehátka jsou v ceně pobytu a jediným malým minusem je obsluha na pláži – v restauraci totiž obsluhují Barmánci, a proto zde thajská pohostinnost trochu chybí – nicméně nejedná se o nějak zásadní problém...
Užijte si nyní mořských vln, které na Lamai Beach dorážejí, a dejte mi pár dnů k sepsání dalšího segmentu (-ů) v rámci mého thajského putování... :-)

Obrázek
Takové autobusy nemají snad nikde jinde na světě :-)

Obrázek
Letiště Koh Samui

Obrázek
Letiště Koh Samui

Obrázek
Tak už tam dejte taky Landed, jinak bych tuhle fotku přece nemohl udělat :-)
Naposledy upravil(a) mojenakupy dne 04. 09. 2011, 15:52, celkem upraveno 1 x.

ragbysta
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 17. 11. 2008, 21:25
Oblíbené typy letadel: a380
Pohlaví: muž
Bydliště: Ostrava
Stav: Offline

Re: Thajsko s Austrianem, Bangkok Air a Air Asia UPDATE! 2.

Příspěvek od ragbysta »

ahojte už to mám taky za pár ale milovane thai bude nyní jen zastavka v bangkoku , koh samui letiště je fakt KRÁSNÉ A BANGKOK AIR JE FANTASTICKÉ


Odpovědět