Việt Nam SEP11 (Aeroflot / Vietnam Airlines / Jetstar / ČSA)

Odpovědět
MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Việt Nam SEP11 (Aeroflot / Vietnam Airlines / Jetstar / ČSA)

Příspěvek od MK »

Od mého dubnového tripu do Vietnamu uplynulo několik měsíců a v druhé polovině září jsem se do země levného piva, dobrého jídla a hezkých asijských dívek vydal znovu. Protože jednotlivé lety nebyly zas tak ničím zajímavé a o dálkovkách s Aeroflotem jsem tu už také napsal poměrně dost řádků, budou v tomto TR spíše převládat fotky občas doplněné komentáři (dovolil jsem si nahrát i pár neleteckých fotek).

Kromě tradiční Hanoje jsme se tentokrát rozhodli se podívat více po Vietnamu, koupě letenek samozřejmě padla na mě, takže jsem (podle ceny a zajímavých typů letadel) naplánoval trojúhelník Ha Noi – Sai Gon – Da Nang – Ha Noi. Finální routing vypadal následovně:

15SEP Aeroflot SU132 BUD-SVO A319
15SEP Aeroflot SU541 SVO-HAN A330-300
21SEP Vietnam Airlines VN1115 HAN-SGN B777-200
23SEP Jetstar Pacific BL598 SGN-DAD B737-300/400
25SEP Vietnam Airlines VN1520 DAD-HAN B777-200
27SEP Aeroflot SU542 HAN-SVO A330-300
27SEP CSA OK903 SVO-PRG A320

Ceny letenek:
Aeroflot:
BUD-SVO-HAN: 3882 CZK
HAN-SVO-PRG-SVO-HAN: 11 212 CZK (tzn. polovina cesty HAN-PRG = 5606 CZK)
Vietnam Airlines:
HAN-SGN: 957 CZK
DAD-HAN: 549 CZK
Jetstar Pacific:
SGN-DAD: 681 CZK (vč. 1 kufru á 20kg a místa na nouzovém východě)

Celková cena letenek včetně poplatků za 7 segmentů: 11 675 CZK
Na můj Aeroflot Bonus jsem si na tomto výletu „vylétal“ 11691 mil, což není zlé (pro stříbrnou kartičku je potřeba 25 000 mil)


15SEP
SU132 BUD-SVO
A319 VP-BWJ
Místo: 16A


První let proběhl naprosto bez problému, pominu-li asi půlhodinové zpoždění. Fronta v Budapešti byla o něco menší než posledně. Během stání ve frontě jsem si všiml, že rodina s malým ječícím infantem stojící přede mnou letí také do Hanoje. Když se mě milá slečna u přepážky zeptala kde bych rád seděl, moje odpověď byla jasná – hlavně co nejdále od rodinky přede mnou. S úsměvem mi vyhověla a ještě otočila monitor, abych si mohl vybrat sám místo. Oproti dubnovému letu bylo občerstvení chudší o dva plátky masa a majonézu. V Moskvě přistáváme jen s mírným zpožděním, zajíždíme k terminálu F. Mám asi tři hodiny na přestup, menší hlad zaháním v restauraci Mama Raža výborným borščem a sleďovým salátem s červenou řepou – vše za méně výborných 200 Kč.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
noční Budapešť má svoje kouzlo

Obrázek
terminál v Budapešti

Obrázek

Obrázek
A319 do Moskvy

Obrázek

Obrázek

Obrázek
po vzletu z Budapešti

Obrázek
studený snack na lince Budapešť - Moskva

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
menší večeře v Moskvě

15SEP
SU541 SVO-HAN
A330-200 VP-BBG
Místo: 28K


Asi měsíc před odletem změnil Aeroflot na Airbus A330 verzi -200 z původní -300. Trochu jsem se obával, že let bude plný, ale nebyl, místo vedle mě zůstalo prázdné, takže jsem byl maximálně spokojený. Velmi mile mě překvapilo tištěné menu, u Aeroflotu v economy dosud věc nevídaná. Jídlo bylo chutné, risknul jsem rybu a byla moc dobrá. Posádka se o nás starala, nešetřila úsměvy, několikrát během letu procházela kabinu s vodou. V Hanoji jsme přistáli na čas. Oba lety s Aeroflotem hodnotím velmi kladně.

Obrázek
A330-200 VP-BBG do Hanoje

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
noční Moskva

Obrázek

Obrázek
novinka u Aeroflotu - tištěné menu

Obrázek
večeře na lince Moskva - Hanoj (docela dobrá ryba)

Obrázek
nad Afghánistánem

Obrázek
svítá...

Obrázek
snídaně

Obrázek
kde asi udělali soudruzi chybu?? :)

Obrázek

Obrázek

Výlet do Ha Long

Obrázek

Obrázek
jarní závitky zvané nem

Obrázek
prasečí uší, ve Vietnamu pochoutka např. k pivu

Obrázek

Obrázek
taková menší večeře v jedné VN rodině :)

Obrázek
na jedné soukromé party...

Obrázek
Vietnamci hadr :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek
jeskyně ve skalách v zátoce Ha Long

Obrázek

Obrázek

Obrázek
scenérie Ha Long
Naposledy upravil(a) MK dne 17. 10. 2011, 01:39, celkem upraveno 1 x.


MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Việt Nam SEP11 (Aeroflot / Vietnam Airlines / Jetstar /

Příspěvek od MK »

21SEP
VN1111 HAN-SGN
B777-200 VN-A145
Místo: 41A


Vietnam Airlines si nejspíše libují ve změnách ve svém letovém řádu. Na našem letu nejprve došlo k přečíslování linky, pak ke změně času odletu o půl hodiny dříve (z 6,30 ráno na 6,00, což nás moc nenadchlo), následně změnili typ letadla z B777-200 na A321 (což mě nenadchlo ještě více!) a o týden později opět na B777-200 (což už bylo lepší). Ráno jsme doběhli na check-in na poslední chvíli, protože sehnat v Hanoji ve 4.30 ráno levný taxík byl docela problém. Slečna na přepážce chtěla vidět kreditní kartu, kterou jsem letenku kupoval, naši prosbu o místo u okénka ignorovala a dala nám uličku. Bezpečnostní kontrola na domestic departures mi přišla důslednější než na mezinárodních odletech, dodržovali dokonce omezení na přepravu tekutin, k čemuž na mezinárodních odletech nedocházelo. Na gatu jsem napočítal na náš odlet do Ho Chi Minh City celkem 7 gate agentů, což mi přijde na to, že nás letělo kolem 100, poměrně dost. B777-200 registrace VN-A145 působila interiérem poněkud staře, nicméně sedačky pohodlné a místa na nohy dostatek. Let byl poloprázdný, takže jsme si nakonec přesedli. Hlášení posádky proběhlo i v angličtině, nicméně díky silnému vietnamskému přízvuku to angličtinu moc nepřipomínalo. Bezpečnostní instruktáž nám pustili na videu, ale tak potichu, že nebylo nic slyšet. Rovněž kontrola připoutání cestujících, umístění kabinových zavazadel a vypnutí všech elektronických přístrojů během vzletu nebylo příliš důsledně kontrolováno - kamarád sedící vedle mě hrál během vzletu hry na IPodu. Krátce po vzletu následoval servis. Vzhledem k době letu (2 hodiny) a brzkým hodinám jsem očekával bagetu nebo tak něco – byl jsem překvapen výběrem ze dvou teplých jídel. Vzhledem k nízké obsazenosti letadla byl servis velmi rychlý. V Ho Chi Minh City přistáváme na čas. Od B777 nás vezou autobusem, při odchodu z místnosti se zavazdly nám zaměstnanci kontrolují, zda číslo tagu nalepeného na palubní vstupence skutečně souhlasí s tagem na zavazadle.

Obrázek
5.30 ráno - B777 do Saigonu je připraven k nástupu

Obrázek

Obrázek
teplá snídaně na lince Ha Noi - Sai Gon

Obrázek

Obrázek
interiér B777 Vietnam Airlines

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Sai Gon

Obrázek
na kafi...ta vpravo je letuška od Vietnam Airlines (unavená po ranním letu)...umí česky :)

Obrázek
typický provoz v Saigonu

Obrázek

Obrázek
bubble tea - jeden z nejoblíbenějších nápojů ve Vietnamu

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
hlavní tržnice

23SEP
BL598 SGN-DAD
B737-400 VN-A192
Místo: 15F


O společnosti Jetstar Pacific jsem neslyšel moc dobrého – prý nikdy nelétají na čas a často ruší lety. Náš let byl naplánován na podvečer, čímž se šance na zpoždění ještě zvyšovala, ale po příjezdu na letiště to vypadalo, že bychom mohli letět na čas. Palubní vstupenky podobně jako u AirAsia připomínají účtenku ze supermarketu. Nástup do letadla začíná přesně půl hodinu do odletu, ale když jsme na gatu už už na řadě, boarding je náhle přerušen s omluvou, že budeme mít přes půl hodiny zpoždění kvůli závadě. Polovina cestujících čekala tuto půlhodinu přímo v letadle, my v terminálu. Autobus nás dovezl k B737-400 registrace VN-A192. Moje místo 15F bylo skutečně u exitu (jak jsem si asi za 50 Kč připlatil) takže si na místo na nohy nemohu stěžovat. Nakonec odlétáme téměř s hodinovým zpožděním. Servis je zde jako u každé jiné lowcost letecké společnosti, buy-on-board. Celý let prospím a vzbudí mě až tvrdé přistání za hustého deště a bouřky v Da Nang. Večer na hotelu si zadávám registraci VN-A192 do Airfleets.net abych se podíval, kde letadlo všude létalo a kdo s ním letěl a nestačím se divit – 2.2.2006 jsem našel v seznamu letů sebe, na lince OK649 z Londýna do Prahy pod registrací OK-YGU – oboje je už historií.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
let Sai Gon - Da Nang s B737-400 Jetstar Pacific (bývalé OK-YGU)

Hội An - starobylé městečko nedaleko Da Nang, památka UNESCO

Obrázek
smažené jarní závitky

Obrázek

Obrázek

Obrázek
městečko Hội An

25SEP
VN1520 DAD-HAN
A330-200 VN-A376
Místo: 31H


Podobně jako u letu HAN-SGN nám i tento let Vietnam Airlines několikrát změnili, z B777-200 proběhla změna na A321 a poté byl odlet posunut o hodinu později. Tajně jsem doufal, že opět změní typ letadla na B777-200, ale v systému stále „visela“ A321. Na letiště k mojí velké radosti dostávám místo 31H a je tedy jasné, že A321 nepoletí. Za velkého slejváku nás autobus dováží k A330-200. Interiér působí poněkud chladně, ale příjemně. Vše vypadá docela nově. Po safety demo spadne celá IFE a já usínám. Servis na tomto hodinu dlouhém letu myslím spočíval jen v pití, jídlo žádné. V Hanoji zajíždíme na stojánku vedle B767-300 polské společnosti LOT. V duchu si říkám, že jsem rád, že nemusím do Evropy se starou B767, ale že za dva dny poletím s novou A330 (o změně zatím ještě nevím).

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
IFE nefunguje :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek
A330-200 Vietnam Airlines na letu Da Nang - Ha Noi

27SEP
SU542 HAN-SVO
B767-300 VP-BAX
Místo: 27G


Aeroflot odlétá z letiště Noi Bai v 10 ráno, což pro mě znamená vstávání v 7. Při neúspěšné snaze se odbavit přes internet a spát o hodinu déle zjišťuji, že místo A330-300 (po měsící změněné na A330-200) nám letí B767-300. Moc nadšený z toho nejsem. Město je totálně ucpané a cesta na letiště oproti běžným 40ti minutám zabere skoro hodinu a půl. Na check-inu sice není fronta, ale každou přepážku blokuje několikačlenná rodina se spoustou krabic, takže čekám docela dlouho. Tuším že let bude plný, ale i tak se pokouším požádat o uličku, kterou nakonec dostanu. Boarding probíhá s mírným zpožděním, v letadle zjišťuji, že moje místo 27G je nouzák, což znamená spoustu místa na nohy. Economy class je plná do posledního místa, nevidím ani jedno volné. Odlétáme se zpožděním asi 30 minut. Tentokrát tištěné menu nedostáváme. Catering je o něco horší než ten z Moskvy, hlavně ryba v pálivé omáčce (nebo spíš slizu) s rýží mě moc nenadchla. Posádka je příjemná, usmívá se, ale naši část letadla obsluhují dvě Jeleny, které jsou neuvěřitelně ošklivé a jedna z nich i pěkně tlustá. Kdykoliv projde kolem mé sedačky, tak o ní zavadí, což málem vedlo k vylití čaje na mém stolečku. Nevýhodou nouzového východu u B767 je to, že z něj táhne neuvěřitelná zima. Deka nepomáhá a tak po 10ti hodinách v letadle vylézám nastydlý. Než se dostanu na terminál F, čeká mě asi hodinová fronta na přepážce tranzit, kterou zpomaluje nedostatek personálu na pasové kontrole.

Obrázek
změna typu z A330 na lince do Moskvy: B767-300 VP-BAX

Obrázek

Obrázek
na nouzáku...

Obrázek

Obrázek
večeře která mi moc nechutnala

Obrázek

Obrázek

27SEP
OK903 SVO-PRG
A320 OK-MEI
Místo: 19A


Můj poslední let je operován společností ČSA, Airbusem A320 registrace OK-MEI. Let je hodně prázdný, celou trojsedačku mám pro sebe. Odlétáme včas, hned po vzletu následuje servis. Na rozdíl od Aeroflotu ČSA servírují na lince Moskva – Praha teplé jídlo, kterým je dnes vepřové s bramborami - rozhodně neurazí a je docela chutné. Posádka se opravdu snaží – milá, příjemná a několikrát během letu procházejí s pitím. Od kapitána dostáváme podrobné informace o letu. V Praze přistáváme o něco dříve a já jsem s letem ČSA naprosto spokojený a chválím posádku! Po téměř 14ti dnech ve Vietnamu jsem zase v Praze....

Obrázek
občerstvení na letu ČSA Moskva - Praha

Tím můj TR končí, mezi letecké fotky jsem dal i pár těch neleteckých, tak snad to nevadí. Děkuji moc za přečtení, doufám že se TR líbil! :)
Michal

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 601
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Việt Nam SEP11 (Aeroflot / Vietnam Airlines / Jetstar /

Příspěvek od firefly »

To si piš, že se TR líbil, a moc! :D Díky i za krásné fotky!

jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Việt Nam SEP11 (Aeroflot / Vietnam Airlines / Jetstar /

Příspěvek od jonapet »

firefly píše:To si piš, že se TR líbil, a moc! :D Díky i za krásné fotky!


Přesně tak, skvělý trip report. Snad se tebou popisovaný servis Aeroflotu na cestě do Vietnamu stane jejich standardem...

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Việt Nam SEP11 (Aeroflot / Vietnam Airlines / Jetstar /

Příspěvek od happyna »

Super :clap: a letuška od Vietnam Airlines taky super :lol:


beedat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 142
Registrován: 10. 08. 2009, 23:26
Stav: Offline

Re: Việt Nam SEP11 (Aeroflot / Vietnam Airlines / Jetstar /

Příspěvek od beedat »

Moc hezké, plně mě to utvrzuje v názoru, že Vietnam bych navštívit měl, škoda že tam nikdo známý nechce.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Việt Nam SEP11 (Aeroflot / Vietnam Airlines / Jetstar /

Příspěvek od MK »

Diky za kladne ohlasy! :)
beedat: jooo, Vietnam stoji urcite za to navstivit! ja tam byl uz 3x a v prosinci letim znovu :)

Junglista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 68
Registrován: 30. 08. 2011, 19:51
Stav: Offline

Re: Việt Nam SEP11 (Aeroflot / Vietnam Airlines / Jetstar /

Příspěvek od Junglista »

Hádám, že s Aeroflotem se dá do Vietnamu asi nejlevněji, protože známá si je na cestu taky vybrala. A díky za super "fotoreport", pár neleteckejch fotek se nikdy neztratí :thumbup:


Odpovědět