Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
Na služobnú cestu do Ríma som mal pôvodne zabookované letenky CSA z BTS. Pretože CSA niekoľko krát menilo odletové časy a nakoniec linku BTS-FCO zrušili, prijal som ako náhradu let PRG-FCO, spiatočný let som musel zameniť za let Wizzairu do BRQ.
Let PRG-FCO bol štandardný, realizovaný posádkou kpt. Morávka. Nasadený bol A 320, obsadenosť okolo 100 pax, väčšinou Rusi a Ukrajinci. CSA ponúklo plnenú tortillu, kávu, čaj a nealko. Vedenie CSA zrejme favorizuje postaršie, zrelé stewardky, ktoré síce pracovali profesionálne, no s priveľkou mierou afektu a neprirodzeného verbálneho prejavu. Let okolo 90 minút zaujal preletom turbulentných zón, pre niektorých cestujúcich boli nepríjemné pocity v ušiach pri klesaní. Odbavenie v PRG a FCO štandardné.
Vynútený spiatočný let s Wizzairom som očakával s napätím, pretože moje predchádzajúce skúsenosti s touto spoločnosťou neboli najlepšie ( nedostatky v práci palubného personálu, čistota mašiny a pod. ) Tentoraz bola mašina A 320 čistá, v dobrom stave, bez akýchkoľvek rezonancií v priestore cestujúcich. Let realizoval kpt. Christian Volker, pravdepodobne Nemec, PP bol český. Wizzair odbavuje svoje lety na FCO Terminál 2, čo je naozaj škoda, pretože samotné gaty využíva z Terminálu 3. Terminál 2 je určený pre LC, bol tam naozaj dlhý rad na security control, našťastie gate bol štandardný s priamym vstupom do lietadla na T2. Zarazilo ma, že po odovzdaní palubnej vstupenky zostali všetci cestujúci uväznení v tuneli ( cca 15 minút ), pretože vchod do lietadla cca 2 metre pred vstupom do mašiny bol zavretý. Pocity tiež okolo 100 cestujúcich rôznych národností neboli najpríjemnejšie, museli stáť v stiesnenom priestore, bez dostatočnej ventilácie, bez okien. Pravdepodobne bol porušený harmonogram, že cestujúcich začali z gatu púšťať skôr, než PP bol pripravený prijať ich na palube. Let z FCO do BRQ bol veľmi pokojný, kapitán vysvetloval detaily letu v angličtine, pravdepodobne FO v taliančine, ale len v skrátenej podobe. PP pri zbieraní zostatkov po občerstvení / zakúpenom ), nemal rukavice, zber použitých pohárov, servitiek a fľaší pôsobil veľmi nehygienicky. Hoci lietadlo odlietalo bez vysvetlenia o 20 minút neskôr a bol zmenený gate, samotný let bol veľmi príjemný, bez akýchkoľvek rušivých momentov či nepríjemných pocitoch v ušiach pri klesaní ako v mašine CSA.
Prvý krát som videl zaparkovanie lietadla v BRQ, posádla kpt. Volkera bola zrejme v BRQ už viac krát, pretože pomerne ostré manévre do parkovacej polohy zvládli piloti veľmi dobre. Mimoriadne príjemne pôsobí brnenské letisko, hoci autobusová doprava do centra sa mi zdá poddimenzovaná.
Let PRG-FCO bol štandardný, realizovaný posádkou kpt. Morávka. Nasadený bol A 320, obsadenosť okolo 100 pax, väčšinou Rusi a Ukrajinci. CSA ponúklo plnenú tortillu, kávu, čaj a nealko. Vedenie CSA zrejme favorizuje postaršie, zrelé stewardky, ktoré síce pracovali profesionálne, no s priveľkou mierou afektu a neprirodzeného verbálneho prejavu. Let okolo 90 minút zaujal preletom turbulentných zón, pre niektorých cestujúcich boli nepríjemné pocity v ušiach pri klesaní. Odbavenie v PRG a FCO štandardné.
Vynútený spiatočný let s Wizzairom som očakával s napätím, pretože moje predchádzajúce skúsenosti s touto spoločnosťou neboli najlepšie ( nedostatky v práci palubného personálu, čistota mašiny a pod. ) Tentoraz bola mašina A 320 čistá, v dobrom stave, bez akýchkoľvek rezonancií v priestore cestujúcich. Let realizoval kpt. Christian Volker, pravdepodobne Nemec, PP bol český. Wizzair odbavuje svoje lety na FCO Terminál 2, čo je naozaj škoda, pretože samotné gaty využíva z Terminálu 3. Terminál 2 je určený pre LC, bol tam naozaj dlhý rad na security control, našťastie gate bol štandardný s priamym vstupom do lietadla na T2. Zarazilo ma, že po odovzdaní palubnej vstupenky zostali všetci cestujúci uväznení v tuneli ( cca 15 minút ), pretože vchod do lietadla cca 2 metre pred vstupom do mašiny bol zavretý. Pocity tiež okolo 100 cestujúcich rôznych národností neboli najpríjemnejšie, museli stáť v stiesnenom priestore, bez dostatočnej ventilácie, bez okien. Pravdepodobne bol porušený harmonogram, že cestujúcich začali z gatu púšťať skôr, než PP bol pripravený prijať ich na palube. Let z FCO do BRQ bol veľmi pokojný, kapitán vysvetloval detaily letu v angličtine, pravdepodobne FO v taliančine, ale len v skrátenej podobe. PP pri zbieraní zostatkov po občerstvení / zakúpenom ), nemal rukavice, zber použitých pohárov, servitiek a fľaší pôsobil veľmi nehygienicky. Hoci lietadlo odlietalo bez vysvetlenia o 20 minút neskôr a bol zmenený gate, samotný let bol veľmi príjemný, bez akýchkoľvek rušivých momentov či nepríjemných pocitoch v ušiach pri klesaní ako v mašine CSA.
Prvý krát som videl zaparkovanie lietadla v BRQ, posádla kpt. Volkera bola zrejme v BRQ už viac krát, pretože pomerne ostré manévre do parkovacej polohy zvládli piloti veľmi dobre. Mimoriadne príjemne pôsobí brnenské letisko, hoci autobusová doprava do centra sa mi zdá poddimenzovaná.
Re: Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
Pekne strucne a o zasadnych veciach
Este fotecka preafektovanych CC mohla byt.
Este fotecka preafektovanych CC mohla byt.
Re: Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
Presne taku istu posadku ako popisujes na lete PRG-FCO som zazil aj ja na lete AMS-BTS, mozno je to dokonca uplne ta ista. Zaujimalo by ma ako je to s tym blbym pocitom v usiach ze niekedy ho nemam vobec a niekedy je to strasne. Ovplyvnuje to rychlost klesanie alebo tlak v kabine? Da sa to nejako minimalizovat aj ked zuvanie zuvaciek a cukrikov moc nepomaha?
Re: Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
dominiksk píše:Da sa to nejako minimalizovat aj ked zuvanie zuvaciek a cukrikov moc nepomaha?
zavri usta, pevne si zovri nos prstami a snaz sa fukat ako keby si sa chcel vysmrkat. Moze to zaboliet v usiach trochu, ale potom sa ozve puk a voila, v usiach ti odlahne.
Re: Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
dikes za tip...ale pri poslednom lete sa mi stalo dokonca to ze ma boleli az spanky a mal som pocit ako keby som citil kazdu zilu na cele...uz ste sa s tym niekto stretol....pomaha to aj na to???
Re: Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
dominiksk píše:dikes za tip...ale pri poslednom lete sa mi stalo dokonca to ze ma boleli az spanky a mal som pocit ako keby som citil kazdu zilu na cele...uz ste sa s tym niekto stretol....pomaha to aj na to???
vyskusaj. Funguje to vsade, kde su zmeny tlaku, konkretne to mam od ruskych namornikov na ponorkach
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
Mě teda zaujalo, že CC neměli rukavice při sběru odpadků
Asi jsem slepej nebo se to u LC a pár norm.společností nepraktikuje
Asi jsem slepej nebo se to u LC a pár norm.společností nepraktikuje
Re: Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
A reflexní vestu, blikající majáček a koště na zádech při sbírání vašich kelímků a přečtěných novin u nich nepožadujete ? Sbírají kelímky a ne komunální odpad z popelnic.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 361
- Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
- Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
Pěkné poznámky
Jinak, 5.10. Jsem letěl FCO-PRG právě s Wizzem a musim říct, že se stalo to stejný. Nejdřív změnili gate a když nás nahustili do tunelu, tak jsme tam jak idioti dalších 15minut čekali
Jinak, 5.10. Jsem letěl FCO-PRG právě s Wizzem a musim říct, že se stalo to stejný. Nejdřív změnili gate a když nás nahustili do tunelu, tak jsme tam jak idioti dalších 15minut čekali
Re: Krátke poznámky k letu PRG-FCO-BRQ
Holt Style Italiano , nad italským způsobem organizace práce bych se nijak nevzrušoval. Tak to u nich prostě funguje.
Jinak z pohledu fungování bych to spíš odhadoval, že se snaží odbavit let co nejrychleji aby nebylo případné zpoždění odletu na jejich bedra a třeba pak mají za zpožděný boarding nějaké pokuty atd.... těžko říci, ale moc bych se nedivil.
Jinak z pohledu fungování bych to spíš odhadoval, že se snaží odbavit let co nejrychleji aby nebylo případné zpoždění odletu na jejich bedra a třeba pak mají za zpožděný boarding nějaké pokuty atd.... těžko říci, ale moc bych se nedivil.