Zdravím všechny poctivé čtenáře trip reportů! Tento článek je moje poprvé v roli pisálka. Konečně jsem si dal záležet a zapamatoval jsem si některé údaje z cesty, které se v těchto článcích považují za důležité.
Předem se omlouvám za možné technické nedostatky, čísla drah tu nenajdete.
Cílem mého výletu byl Rotterdam, kde jsem s kamarádem letěl navštívit dalšího kamaráda, který tam toho času studuje na Erasmu.
17.11.2011 (14:55 - 16:50)
Praha PRG - Rotterdam/The Hague RTM
Transavia, B737-7K2, PH-XRV
Pro let z Prahy jsme si vybrali na základě nejnižších cen nizozemskou Transavii. Letenku jsme kupovali v obou případech pro dva lidi + 1x odbavené zavazadlo. Cena byla u Transavie za oba cestující 66EUR (kupované 23.10.). Odlet byl příjemně naplánován až před třetí hodinou a tak se nám z Moravy pohodlně cestovalo žlutým vlakem. Check-in proběhl bez zdržení a Transavia nám sama přidělila sympatické sedačky 23A,B, což bylo přesně podle mého gusta. Ještě nám zbylo dost času, abychom se na terase podívali na pražské letiště, které praskalo ve švech. Na ploše stála 737 SAS, v dáli se boardovala 320ka Wizzu a u své obvyklé stojánky měly zrovna průlet Emirates.
S dostatečným předstihem jsme prošli bezpečnostní kontrolou do transitu. Obdivoval jsem předraženou nabídku dutých free shopů a srovnával ceny s VIE nebo MUC. Boarding byl naplánován u gate D5, kde už čekalo několik spolucestujících. Je škoda, že od gatu není vidět letadlo, kterým člověk poletí a proto jsme šli s foťákem k D6, kde naštěstí bylo (překvapivě jako u dalších gatů) volno. Po chvilce čekání se na tabuli objevilo posunutí startu o 30 minut. Pěkná nuda! Nakonec jsme se s 30 minutovým zpožděním letadla dočkali. Mile mě překvapilo, že Transavia boarduje přes rukáv, a ve srovnání s ultra mega lowcosty po Vás nikdo neřve, ať postupujete dál do letadla. Sedačky 6,6 let mladého letadla mě moc nenadchly svým designem, na druhou stranu místo na kolena tam při mojí výšce 190cm bylo dostatek. Asi v 15:40 nás pushback vytlačil od stojánky a přibližně v 15:45 jsme odstartovali.
Let byl velice klidný. Přestože přes mraky nebylo dolů nic vidět, aspoň jsem si užíval zářící slunce, které na Moravě už 14 dní nebylo. Kapitán se nám na úvod omluvil za zpoždění, které bylo způsobeno mlhou v Rotterdamu a oznámil, že délka letu bude přibližně 1 hodina a 5 minut. Občerstvení u Transavie je stejné jako u jiných lowcostů - žádné nebo kupované. Překvapilo mě, že celá cabin crew byla tvořena poněkud staršími letuškami. Obsazenost letu bych odhadnul tak na 70% - téměř každá trojka měla jednu volnou sedačku.
V Rotterdamu jsme přistáli v 16:50 a bylo vidět, že to s tou mlhou myslí vážně. Překvapilo mě, jak je místní letiště malé. Kromě nás tam stál ještě jeden Boeing Transavie a boardující Fokker 50 City Jetu do Londýna City (ten se sem musím vrátit vyzkoušet!!!). Zavazadla přijela na jediný pás velice rychle a my jsme v 17:55 opouštěli příletovou halu...
20.11.2011 (12:20 - 13:40)
Eindhoven EIN - Praha PRG
Wizz Air, A320, HA-LWK
Po pár dnech strávených v Rotterdamu jsme se museli vrátit domů. Zpáteční let nám letěl z Eindhovenu a my jsme se tam museli nejprve dopravit vlakem. Celou hodinu ve vlaku mně naháněla strach brutální mlha všude kolem. Přemýšlel jsem, co by se dělo, kdyby se letadlo kvůli mlze zpozdilo. Všechny černé scénáře se mi naštěstí rozplynuly spolu s mlhou při příjezdu do Eindhovenu. Ze samotného eindhovenského vlakového nádraží jezdí každých cca 20 minut autobusy za 3EUR až na letiště. Eindhovenské letiště je velikostí snad něco jako Bratislava nebo Brno, počtem spojů je ale někde jinde. Letenka nás dohromady stála 90 EUR (2x30EUR za letenku, 1x30EUR za zavazadlo a jiné smysluplné poplatky), takže se opět na dodatečných poplatcích ukázalo, jak jsou Wizz (nebo i Ryan) bruálně drazí. Hned jsme si s kamarádem nechali odbavit naše společné zavazadlo a pak jsme se věnovali průzkumu letiště. Moc zábavné to tam nebylo. Jako plus hodnotím vyhlídkovou terasu (se zamlženými okny) a zdarma wifi připojení. Jelikož jsme jako správní šetřiči nekupovali priority boarding, pohlídali jsme si dobu, kdy se na obrazovce objevilo číslo gatu. Podařilo se nám urvat třetí místo ve frontě, to je dobrej výsledek
Z Prahy přiletěl letošní kousek HA-LWK - sotva půl roku staré (tady se hodí nové) letadlo. Těšil jsem se, že uvidím nový Wizz Air interiér s jejich úspornými sedačkami. Klasicky jsem vybral jednu z posledních řad, okýnko a vlevo, abych měl při vzletu i přistání na očích letiště Následující hodina a pár minut byla muka. Mých necelých 190 cm se jaksi nemohlo pohodlně zapasovat do těch nových nepohodlných sedaček. Ano, nějaká daň za relativně levnou dopravu být musí Po startu se letadlo krásně stočilo a moje okýnko mělo výhled na celý Eindhoven včetně letiště. Pravá řada měla výhled kamsi do oblak. Let byl opět naprosto klidný a ničím tedy nebyl zajímavý. V Praze jsme přistáli včas do úžasné mlhy. Odbavení na Ruzyni bylo na jedničku, kufr se hned objevil na pásu. Od výstupu z letadla až po opuštění letiště uběhlo nějakých 10 minut. To bylo super!
Napište své komentáře, rád se pro příště polepším... Za týden mě čeká výlet do Istanbulu, takže bych rád něco opět napsal.
A opravdu jen pár fotek letadel najdete zde: http://pavelkja.rajce.idnes.cz/Rotterdam_-_letadla/
Můj první TR: PRG-RTM, EIN-PRG
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Můj první TR: PRG-RTM, EIN-PRG
Pěkný report - škoda, že nebyl o pár dnů dřív, v pondělí jsem dost akutně sháněl někoho, kdo je fyzicky v RTM, takže bych tě tehdy poprosil o kontakt na kamaráda.
Btw, v rámci toho jsem koukal na ceny a ještě pár hodin před odletem (když ukončují prodej) byl úterní ranní let PRG-RTM za směšných 29E.
Btw, v rámci toho jsem koukal na ceny a ještě pár hodin před odletem (když ukončují prodej) byl úterní ranní let PRG-RTM za směšných 29E.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 197
- Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: u BHX
- Stav: Offline
Re: Můj první TR: PRG-RTM, EIN-PRG
pavelkja píše:Mých necelých 190 cm se jaksi nemohlo pohodlně zapasovat do těch nových nepohodlných sedaček.
úplně jsem si vzpomněl na poslední (navždy) let s Wizzem... mám jen 185cm a musel jsem nohy poskládat pod sedačku vedle a do uličky -> fakt divná pozice na příjemný a pohodlný let...