S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od Smurfx »

Po delší době mám trochu času na napsání stručného trip reportu doprovázeného několika fotografiemi.



Ani já s přítelkyní jsme neodolali lákavým tarifům ČSA ve spolupráci s Etihadem a vzhledem k poměrně nepohodlným a dražším Emirates (B777, přestup v Dubaji a další) a samozřejmě díky touze vyzkoušet novou linku ČSA padla volba právě na ně. Tentokrát ryze soukromá cesta před zkouškovým obdobím za teplem do Kambodži a Thajska, takže pěkně vzadu v economy. FF kartičky ale udělali cestu trochu pohodlnější :) Poslední let AUH-PRG byl navíc můj jubilejní 200 let :) Ani tak mě ale entuziasmus neopouští a já stále fotím a fotím, jako by to byl můj první let. Nejsem divný? :)

ČSA logo
ČSA logo
csa_logo.gif (6.81 KiB) Zobrazeno 9401 x




22.11.2011
PRG-AUH
22:35 - 07:30 +1 (doba letu 5:55 hodin)
CSA Czech Airlines
OK350
Airbus A319 OK-OER
load factor: 50% economy, 75% business (platící)



Ještě než se pustím do samotného trip reportu tak musím podotknout, že nejsem fanoušek přerušování long-haul letu v půlce na dva relativně krátké šestihodinové úseky. Mnohem pohodlnější mi přijde v jednom letadle cestovat 10 hodin, kdy se v případě red-eye letů člověk alespoň průměrně vyspí a relaxuje. Takto jen co člověk po jídle a filmu začne usínat, už se přistává a čeká ho pár hodin (v případě Emirates i někdy odporně víc :) ) na přestupu. Doteď jsem tedy do Asie létal vždy skrze huby v západní Evropě (CDG, AMS), případně je ještě fajn Soul s Korean Air.

Nyní ale už k samotnému trip reportu:

Letenky jsme kupovali pár dní potom, co byly tarify nahozeny do systémů. Sedadla na letu ČSA se daly dopředu vybrat pouze při vyšší knihovací třídě, takže jsme měli smůlu. Zavoláním na Etihad infolinku v Bratislavě nám ale velmi ochotná operátorka po chvilce zkoumání rezervačních kódů a tvrzení, že se do rezervace ČSA nedostane (přesvědčil jsem ji o opaku a měl jsem nakonec pravdu :) ) zarezervovala požadované sedačky, vybrané jako vždy na seatguru. Kvůli nízké knihovací třídě a nové upgrady policy ČSA jsme se s upgradem do business class mohli rozloučit, tak si aspoň vyzkoušíme, jaké to je letět 6 hodin s A319kou ČSA bez IFE v "dobytčáku" (nakonec se to ukázalo být velmi pohodlné :) )

Trable s on-line check-inem
24 hodin před odletem jsem chtěl udělat on-line check-in na webu ČSA a bez problémů jsem se do rezervace dostal a vybral sedačky. Dokonce mě to pustilo i na výběr sedaček na návazný let Etihadu, kde jsem viděl pár zajímavějších míst a tak jsem kliknul a.... to jsem neměl. Systém vyhodil hlášku, že na tomto letu změna možná není, ale zároveň už tam svítila změnaná sedačka pro mě, kdežto přítelkyně měla původní místo o x řad dál. Další pokusy o změnu místa selhaly, systém vždy vyhodil chybu. Vytisknul jsem boarding pass čsa a etihad jsem nechal otevřený. V rezervaci na seatguru svítily stále naše původní sedačky, ale při on-line check-inu na webu Etihadu to při pokusu změnit sedačku pouze logicky napsalo, že sedačky už byly předtím potvrzeny a už nejdou měnit. Tak to není moc dobrý začátek, pomyslel jsem si a přítelkyně asi taky nebude nadšená, že její letecký nadšenec nebyl schopný zařídit místa vedle sebe, když to na všech letech po celé zeměkouli fungovalo :D. Ale spoléhal jsem na odbavení na letišti, kde by mohli vše napravit.

Ospalé ruzyňské letiště...
Ospalé ruzyňské letiště...


Na letišti má let do Abú Dhabí zvláštní odbavovací přepážky (pochopitelně na T1) a zatímco u té economy byla celkem fronta, díky statusové kartičce jsme zamířili k prázdné business přepážce.

Terminál 1
Terminál 1


Milá pracovnice ale bohužel s místy Etihadu nemohla dělat vůbec nic, protože let byl skoro úplně plný a nikde už nebyla místa vedle sebe. Takže se problém přesouvá do Abu Dhabi k transfer desku nebo ke gate agentovi. Tak uvidíme. Check-in agentka nám oznamuje, že let je poměrně prázdný a vyblokuje pro nás dva celou šestou řadu, což kvitujeme s povděkem. To se bude hezky spát :)

Salonek v terminálu 1. Zde se zastavil čas...
Salonek v terminálu 1. Zde se zastavil čas...


Salonek pořád stejný :)


Proběhl klasický triatlon pasovka, předražená parfumerie, salonek, ve kterém se stále nic k lepšímu nemění a i když je nabídka pití celkem dobrá, s jídlem by už něco udělat mohli. Vždy při srovnání s Asií, kde je standardem výběr z několika teplých jídel, zapláču. Na druhou stranu při pohledu do USA si uvědomím, že vždy může být hůř (pouze oříšky  ).

Druhá část salonku Crystal Lounge v terminálu 1
Druhá část salonku Crystal Lounge v terminálu 1


Salonek byl takto večer příjemně prázdný a v podstatě okupovaný pouze business pasažéry právě na let do Abu Dhabi.

nabídka občerstvení v salonku už se pár let co ho využívám moc nemění...
nabídka občerstvení v salonku už se pár let co ho využívám moc nemění...



Tohle je možné jen v Praze - nelidský boarding busem
Pět minut před začátkem boardingu jsme se odebrali ke gatu a já už jsem podle čísla gatu tušil nejhorší – nastupuje se busem. Tak to jsem zvědavý, jak boardování nové „vlajkové dálkové linky“ bude busem probíhat. Když jsme dorazili ke gatu a prošli security, s překvapením jsme zjistili, že už je naboardováno a před přepážkou už nikdo nečeká. My a pár dalších business pasažérů jsme tak prošli do vymrzlého busu, kde už cca 50 lidí čekalo, po nás už několik minut nikdo. Řidič se neobtěžoval zapnout topení nebo zavřít dveře, lidem často v lehkém oblečení do Abu Dhabi byla neuvěřitelná zima. V buse bylo více než půlka lidí zahraničních, většina byli transfer pax z Amsterdamu, kteří jen nevěřícně kroutili hlavou, co je v Praze možné. Po zhruba 10 minutách dorazili poslední pasažéři ze salonku, včetně staršího pána na vozíčku. To jsem zvědavý, jak bude ten pán nastupovat do letadla, pomyslel jsem si. Zavřeli se dveře a vymrzlý bus se rozjel o jeden prst dál, k Schengen gatům C, kde u gatu C1 stála naše A319 do Abu Dhabi.

Takže opět neuvěřitelná arogance a neschopnost ČSA kdy nutí pasažéry jezdit po letišti vymrzlým busem, protože je jim zatěžko (asi to je příliš nákladné) přetáhnout letadlo o pár gatů dál. To ať se raději začne boardovat o 10 minut později, než takto. Všichni pasažéři se tedy začali drápat po schůdcích gatu do letadla. Bohužel takto musel nastupovat i zmíněný starší pán, co ho přivezli na vozíčku - business pasažér – který dal za letenku několik desítek tisíc. Žádná asistence, žádné převezení k letadlu pracovníkem letiště uvnitř, žádné vyzvednutí do letadla pomocí plošiny pro imobilní, prostě nic. To si asi museli business pasažéři říkat… Budu oslavovat den, kdy tento nekulturní způsob boardingu na letišti Praha Ruzyně skončí.


S A319 do Abu Dhabi
Dost už ale negativ, jde se do letadla. Stále pěkně nové letadlo registrace OK-OER (staré necelé 3 roky) už se na nás těší. Posádka vítající nás u vstupu je starší a velmi příjemná. První několik řad business class s dvěma sedačkami po každé straně vypadá dobře, zvláště luxusně prostorná ulička působí v dnešní sardinkové době nezvykle pěkně. Sedačky jsou sice repasované staré kousky z Lufthansy s mechanickým ovládáním a o slovíčku „lie-flat“ se jim může jen zdát, ale i tak se snaha ČSA cení a rozhodně mnohem lepší, než evropská business třída.

kabina Airbusu A319
kabina Airbusu A319




Economy kabina je standardní, s LCD obrazovkami každých 5 řad. Na každé sedačce dečka a polštářek, tak to má být. Load factor je pouze 50%, což mě na jednu stranu mrzí (to se zase prodělá peněz, pomyslel jsem si), ale když máme každý pro sebe celou trojsedačku, tak zvítězí sobecký pohled a jsem velmi rád :). Po dokončení boardingu milá posádka přesouvá lidi tak, aby seděli maximálně po dvou, případně po jednom, což je velmi pozorné. V business jsou volné 4 sedačky, jinak obsazeno regulérními pax.

nechybí polštářky a deky
nechybí polštářky a deky


Probíhá safety demonstration (už by to chtělo fakt obnovu toho videa, ta stará ČSA loga mi tam rvou oči :) ) a následně nás kapitán Žatecký vítá na palubě.

safety demonstration video už by chtělo vyměnit :)
safety demonstration video už by chtělo vyměnit :)


Startujeme motory, štěká pes (hydraulická pumpa). Start je poměrně dlouhý, na šestihodinový let do Abu Dhabi je naše maličká A319 naplněná určitě až po špunty a díky nízkému load factoru určitě veze i nějaké to cargo (aspoň doufám, že aspoň tak ČSA vydělává na lince peníze). I když mám za sebou desítky letů, vždy je mi příjemné sledovat tichý a pohodlný start Airbusu (oproti řvoucím a třesoucím se Boeingům).

flight show
flight show


Na airshow postupně sledujeme stoupání a polohu letadla. Zanedlouho dostáváme vodu a oříšky a posádka oznamuje, že dostaneme jako večeři „studený snack“. Ajaj, říkám si, teď by se business hodila. Posádka servíruje nápoje a malinký snack – klasickou tortillu. Nejdříve jsme v šoku, ale potom si uvědomím, že vlastně nemám hlad, že je půlnoc a stejně se má spát, takže mi servis přijde adekvátní.

snack po startu - tortilla a nápoje
snack po startu - tortilla a nápoje

Znovu musím pochválit velmi příjemnou posádku. ČSA rezignovala na jakýkoliv program na displejích (Mr.Bean, kanadské žertíky a další, co běžně pouští) a celou dobu běží airshow, což já osobně oceňuji. Usínáme a probouzí nás až postupné rozvěcení kabiny a popřání dobrého rána posádkou. Dostáváme chutnou a sytou teplou snídani, pochvala.

snídaně - chutná a sytá
snídaně - chutná a sytá


Obdivujeme krásnou bouřku pod námi nad Bahrajnem za východu slunce. Za pár minut sklesáváme k Abu Dhabi, kde přistáváme na minut přesně.

svítání...
svítání...


bouřka nad Bahrajnem
bouřka nad Bahrajnem


klesáme
klesáme


Několik pomatených lidí si spletlo tento let s koupáckým a v zadní části kabiny se ozval nesmělý potlesk.

touchdown
touchdown


Pak se rozesměju znovu, když se ukáže, že piloti špatně odbočili. Uprostřed křižovatky to prudce zadupli a prudce odbočili doleva. Holt asi poprvé v Abu Dhabi a plánky vypadaly trochu jinak :D

jsme široko daleko nejmenší letadélko :)
jsme široko daleko nejmenší letadélko :)


Vystupujeme klasicky do gatu a obdivujeme zajímavě řešený terminál 1 a neumím si představit, jak to letiště mohlo existovat bez nového terminálu, protože jednička je fakt malá a zastaralá.

Abu Dhabi - terminal 1
Abu Dhabi - terminal 1


A míříme k transferové přepážce, zda nám nepomohou s místy. Odkazují nás až na gate agenta, takže přecházíme do terminálu 2, což je otázka asi 15 minut i s bezpečnostní prohlídkou. Přestup v Abu Dhabi je neporovnatelně příjemnější, než u Emirates v Dubaji, kde to často může být časový horor a nepohodlné.

interiér starého terminálu 1
interiér starého terminálu 1


Let ČSA navíc krásně navazuje na další vlnu letů Etihad a čas na přestup tak činí ideální hodinu a půl, což se v případě Abu Dhabi ukazuje jako královský čas. Cestou zaznamenáváme několik billboardů ČSA propagující linku do Prahy.

codeshare linka ČSA/Etihad do Bahrajnu. Logo samozřejmě staré. To si to neumí ČSA pohlídat?
codeshare linka ČSA/Etihad do Bahrajnu. Logo samozřejmě staré. To si to neumí ČSA pohlídat?


Dorazíme ke gatu, kde už čeká opravdu hodně lidí a za okny můžeme obdivovat naši B777-300ER, chystající se na let do Bangkoku.

krásná A340 s elegantní věží v pozadí
krásná A340 s elegantní věží v pozadí

Gate agent nám s místy pomáhá částečně, dává nám místa ve stejné řadě přes vedle sebe přes uličku. Nic lepšího udělat nemůže, let je skoro kompletně plný. Tak se zkusíme s někým vyměnit. Za dalších 10 minut začíná boarding, vše probíhá standardně.

naše tripleseven do BKK
naše tripleseven do BKK


23.11.2011
AUH-BKK
09:15 - 18:15 (doba letu 6:00 hodin)
Etihad Airways
EY408
Boeing 777-300ER A6-ETB
load factor: 95% economy, 50% business

Nastupujeme do Boeingu 777-300ER, mého nejméně oblíbeného letadla ze všech. Triple seven je zvenku krásný, ale uvnitř to je hlučné letadlo s mnoha chybami (nehledě na konfiguraci aerolinek samozřejmě). Letadlo má pouze business class, first class chybí. My však míříme dozadu a cestou zdravíme neobyčejně milé letušky (což mají ostatně Emirates také) z různých zemí. Naše řada je u exitu, takže máme královský prostor pro nohy, ale na druhou stranu omezenější možnosti zábavy.

interiér Etihadu - B777
interiér Etihadu - B777


Cestou ani moc nedokumentuji a spíše spím, takže pro popis výborného systému E-box a jídla přeskočte na další kapitolu. Pochválit musím prvotřídní posádku, která byla moc milá a snažila se nás sesadit k sobě. V průběhu letu navíc neustále chodila a nosila pití a v žádném případě se nezavřela v galley. Měli jsme chutný oběd a poté malý snack před přistáním. Při startu a přistání je za světla na obrazovkách prezentován pohled z kamery na přední podvozkové noze a lze tak sledovat přiblížení i start „z první ruky“.

mood lighting
mood lighting


11.12.2011
BKK-AUH
Etihad Airways
EY401
Boeing 777-300ER A6-ETE
20:05 - 23:50 (doba letu 6:45 hodin)

Nastal čas odletu a tentokrát proběhl on-line check-in bez problémů. Na webu Etihadu jsem se odbavil na let Etihadu a na webu ČSA jsem se odbavil na let do Prahy, vše bez problémů. Na Bangkokském letišti jsem byl mnohokrát, ale přesto se znovu a znovu utvrzuji v tom, že spolu s Hong Kongem a Soulem je to snad nejlepší a nejhezčí letiště, které je uživatelsky velmi přívětivé.

Mohutná odletová část letiště Suvarnabhumi v BKK
Mohutná odletová část letiště Suvarnabhumi v BKK


Nástup do 777-300ER probíhá přesně na čas a vzorně podle řad. Výzvy gate agentů doprovázené cedulkami s čísly řad většina lidí poslouchá a způsobně čeká, než bude vyvolána jejich řada.

boarding
boarding

Nástup je tak velmi kultivovaný a rychlý a za necelých 25 minut, skoro 15 minut před odletem, zavíráme dveře. Na sedačkách nás čeká opět přikrývka a polštářek, což se pro noční let hodí. Posádka opět velmi příjemná, naši sekci má na starosti černoška Leila z rovníkové Afriky. Load factor je opět téměř 100%, nikde nevidím volné místečko. Seating je bohužel v sardinkovní konfiguraci alá Emirates/Air France 3-4-3, což je u mnoha společností stále oblíbenější konfigurace v nedostatečně široké trojité sedmě.

opět stejný interiér :)
opět stejný interiér :)

Místa tak nebylo nijak na rozdávání, ale protože jsem štíhlý, stěžovat si nemohu. Přes startem se promítá modlitba, zakončená alah akbar. Někteří cestující to evidentně vidí poprvé a jsou trochu v rozpacích.

startujeme
startujeme



Proč je B777 moje neoblíbené letadlo...
Mohutné motory GE startují a celé letadlo rezonuje (zlaté Airbusy). Rolujeme na start. Typickým zvukem se motory roztáčí a naše trojitá sedma je katapultována vpřed. Celá kabina se otřásá a je vtipné pozorovat pohybující se strop letadla (proč je to takto volné) a nepraktické biny (sky interior je sice fajn, ale praktický moc není), z nichž se několik při startu otevřelo, a na cestující vypadly lehčí věci. To se mi nestalo poprvé při letu s B777 a je to jeden z dalších důvodů, proč toto letadlo nemám rád.

jde se jíst
jde se jíst


Krátce po startu zapíná posádka měnící se mood lighting, které poměrně rychle přechází z jedné barvy do druhé. Letušky rozdávají menu pro dnešní den, na výběr je ze tří jídel (klasicky trio ryba, kuře, těstoviny).

večeře
večeře

Po startu dostáváme malý snack a vodu následovaný hutným a chutným obědem, který je doprovázen žlutočerveným mood lighting pro vydráždění chuťových pohárků.

večeře přítelkyně
večeře přítelkyně

Vyzdvihnout musím výborný teplý dezert a perfektní posádku, která neustále v průběhu i nočního letu chodila s nápoji a na zavolání posádky tlačítkem vždy velmi rychle reagovala.
výborný teplý dezert
výborný teplý dezert


Zábavní systém téměř nemá chybu
Prozkoumávám perfektní systéme E-box na desetipalcové dotykové obrazovce přede mnou. E-box může směle konkurovat ICE u Emirates a kromě mnoha informací o letu a pohledů z kamer nabídne samozřejmě nepřeberné množství filmů, seriálů, her, hudby a dalších.

ukázka IFE s názvem E-Box. 10-ti palcový dotykový displej, nechybí ani USB, ethernet konektor a zásuvka pro nabíjení elektroniky.
ukázka IFE s názvem E-Box. 10-ti palcový dotykový displej, nechybí ani USB, ethernet konektor a zásuvka pro nabíjení elektroniky.


Nechybí moje oblíbená in-flight trivia, bohužel na rozdíl od letů Delta o ní asi moc lidí neví a nikdo není on-line a tak musím hrát jen proti počítači :(. 10-ti palcový dotykový displej je super, ale nechybí nechybí ani USB, možnost připojit iPhone, ethernet konektor a zásuvka pro nabíjení elektroniky.

ukázka IFE
ukázka IFE


Mezitím už letíme v naší letové hladině 11 000 metrů a naše triple sedmička klasicky řve. Ach jak já rád létám A330kou, A340kou, B747 na horní palubě nebo samozřejmě ultratichou A380. B777 je prostě hlučné letadlo a to mi nikdo nevymluví.

ukázka IFE
ukázka IFE


Další negativum 777čky je absence individuálních výdechů klimatizace. Stále na mě trochu nepříjemně fučí a v „normálním“ letadle se to dá jednoduše zavřít. Ne tak tady. Nešikovně je umístěno i individuální osvětlení.

ukázka IFE
ukázka IFE


Světlo, které má svítit přítelkyni na e-čtečku mi částečně svíti do ksichtu. Co dodat, prostě Boeing 777 :).


ukázka IFE
ukázka IFE


Zbytek letu probíhá normálně, posádka zapíná modré světlo, před přistáním dostáváme ještě opravdu malý snack – sladký popcorn. Sotva jsem po dvou filmech začal usínat a na letu do západní Evropy bych se hezky prospal, už jsme začali klesat a za chvíli jsme už byli u terminálu 2 v Abu Dhabi.

ukázka IFE
ukázka IFE



Přistáli jsme o půl hodiny dříve, takže jsme na přestup měli dvě a půl hodiny. Během 15 minut jsme byli opět v terminálu 1 a zamířili jsme do salonku. ČSA používá v Abu Dhabi „Al Dhabi lounge“, který je opravdu velký a velmi pěkně zařízený. Při vstupu do salonku s přítelkyní jakožto hostem jsem se dozvěděl, že se občas ČSA zdráhají za hosta zaplatit a vymýšlí si nejrůznější výmluvy, proč by neměly platit. Je vidět, že mají ČSA v AUH celkem špatnou pověst… V salonku nechybí mnoho teplých jídel, výborné dezerty a plnohodnotný bar s několika barmani. Uprostřed noci se ale člověku moc jíst nechce a hledali jsme místo, kde bychom se mohli mírně prospat. To se v salonku bohužel nenalézá, jen klasická křesla a pohovky u stolečků.


12.12.2011
AUH - PRG
02:35 - 06:15 (doba letu 6:40 hodin)
CSA Czech Airlines
OK353
Airbus A319 OK-???(nevíte někdo?)
load factor: 70% economy, 50% business (platící)

Odebrali jsme se ke gatům směřujících k busům, kde jsem zaznamenával přítomnost Čechů, které prozradily neoholené červené obličeje, ponožky v sandálech a celkově nevábný zevnějšek :) Boardování busem bylo velmi civilizované, přistaveny byly tři busy a po nástupu jsme čekali pouze minutu. I když bylo venku 18 stupňů, bylo zapnuto topení.


Cestující s asistencí dostal u letadla, které bylo poměrně daleko v „polích“ speciální plošinu, aby nemusel stoupat po schodech. Proč to nejde takto v Praze? Opět nás přivítala starší ale velmi příjemná posádka. Měli jsme exit row, takže místa oproti Etihadu královsky.

ČSA kabina
ČSA kabina


Posádka opět přesadila všechny tak, aby měli co největší pohodlí, a my jsme měli opět trojsedačku (tentokrát jen jednu) sami pro sebe. Kapitán si opět spletl cestu na runway a prudce brzdil a odbočoval. Vzlet tichý a pohodlný. Opět jsme dostali malý snack a poté asi 3x prošla posádka s nápoji. Před přistáním jsme dostali výbornou a sytou teplou snídani a poté už jen přistání v mrazivé Praze.

dobrá snídaně ČSA
dobrá snídaně ČSA


Tentokrát jsme naštěstí přijeli k non-schengen gate a nevystupovali do autobusu. Na pasové kontrole jsme vyzkoušeli nového „elektronického celníka“ takže jsme byli hotovi za 10 vteřin a nečekali jsme v dlouhých frontách vedle mezi pasažéry z Gruzie a zemí SSSR.


Zhodnocení: Emirates nebo ČSA?
Celkově hodnotím linku do Abu Dhabi jako velmi povedenou a nebýt chyby v on-line check-inu a nástupu busem, neměl bych v podstatě co vytknout. Vše krásně navazuje na lety Etihadu a vše proběhlo bez problémů. Pokud bych měl vybírat mezi Emirates a ČSA/Etihadem při cestách do Asie, rozhodně volím při podobné ceně druhou kombinaci, a to možná i v případě, že bych letěl business class. V případě dotazů rád všechny zodpovím :)


charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od charlie2025 »

Super, díky za spoustu postřehů :)

Jerry X
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 10. 03. 2009, 20:32
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od Jerry X »

Skvělý trip report. Jsem nadšený ze servisu ČSA, jak si popsal. Linka do AUH se mi jeví jako velmi povedená a perspektivní. Let AUH-PRG letělo OK-PET.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od whiskey »

pekny report :thumbup:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od flyingblue »

whiskey píše:pekny report :thumbup:


Jen ty narazky na tripla ... :-)


Prngr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 208
Registrován: 31. 07. 2009, 11:55
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od Prngr »

Okopíruju sem příspěvek, který jsem psal jinam. Je to komentář, proč já zrovna s ČSA nepoletím.
Ale kdyby mi tu letenku nabídli za normální peníze, tak bych s nimi letěl.
Jinak opravdu dobrý TR, já bych se bál jen těch C sedaček, při nákupu na poslední chvíli lze zjistit obsazenost, vzít Y a brát do úvahy, že budeš mít víc sedaček.

Kupoval jsem 2 letenky v C do MLE. Takže potenciálně zajímavý zákazník pro ČSA.
Za +- srovnatelných okolností bych ČSA preferoval.
Cena nikdy není stejná a vždy si mohu říct, že beru levnější letenku na úkor horších časů nebo naopak zaplatím víc, ale mám lepší časy.
Koupil jsem u Emirates.
ČSA sice je zajímavě levnější, ale:

1) ČSA/Etihad nelétají každý den a tím by se mi má dovolená "just in time"zbytečně zkrátila o den. Přišel bych o tři krásné ponory a měl bych pocit, že je to krátké.

2) ČSA je z mého pohledu dnes v situaci "brzy Sky Europe" - ta linka byla zavedená divně a neprůrazně, nešlo a asi i dnes nejde vyloučit, že bude kdykoliv zrušena.

Oba důvody jsou smrtící. Ale i teď jsou nějaké rozptylující skutečnosti:
Když jsem se na letenky díval poprvé, ČSA neměly MLE v nabídce. Dnes nabízí ČSA týdně 2 lety tam a 1 let zpět ČSA mají totiž různé časy odletů a příletů a na webu na prodej nabízí jen varianty s krátkou dobou přestupu. To je chyba - někdy lze dlouhý přestup kompenzovat nižší cenou - oni zákazníkovi ani nedají na výběr. Etihad má v nabídce PRG i MLE, ale PRG-MLE-PRG vůbec nenabízí. Zjistil jsem (kolik zákazníků v C to bude zjišťovat?), že ČSA/Etihad letí zpět i ve čtvrtek, kdy chci letět já - ale let nenabízí, protože přestup v AUH trvá asi 8-9 hodin. Ale s Emirates čekám 7:25, což je vlastně srovnatelné, tak proč se o toho zákazníka nepokusí?
Volám tedy zdarma na linku 800-ČSA, abych zjistil, jestli mi prodají i to, co není na webu. Hovor trvá včetně plechové huby přes čtvrt hodiny. "Dobrý den, chtěl bych letět na Maledivy a není to v systému" - slečna mě přerušuje a úplně nejdřív se ptá, jestli to chci platit nebo jestli chci bonusovou letenku Uklidňuju jí, že jsem ochoten zaplatit a byl by to 2x Business. Slečna tedy je ochotna podívat se, jak ta éra létají. Sděluje mi, že ve čtvrtek to nejde, protože v ten čtvrtek mě už nezvládnou dopravit do Prahy Povídám "k***a, já v ten čtvrtek nechci přiletět do PRG, ale odlétat z MLE" (to "k***a" jsem řekl jen velmi potichu ) Slečna řekne "aha", zřejmě se u ČSA poprvé setkává s tím, že let s přestupem trvá i přes půlnoc. Napodruhé zjišťuje, že to opravdu letí - Etihad ve čtvrtek večer z MLE, po půlnoci v AUH a v pátek dopoledne letí ČSA. Slečna 1 letenku nabízí za 100 litrů. Povídám "k***a, ale za odlet ve středu, kdy je krátký přestup, chcete jen 61 tisíc!". Slečna odvětí, že je to tím, že ten čtvrteční let není normálně v systému a nenormální cena je těch 100 litrů (mimochodem - to je teda 30 litrů tam, ale 70 zpět). Říkám "Aha, ale to jsou pak ti Emirates levnější".

Opravdu nechápu, proč ČSA nenabízí tam - zpět 4x týdně. Emirates létají DXB-MLE 2x denně a pro letenku PRG-MLE běžně nabízí obě varianty - tedy včetně úmyslně dlouhého přestupu. Zvlášť v sezoně tam jsou, minimálně v C, odlišné ceny, včetně variant přes CMB. Pokud letím jen po EU, tak je devítihodinový přestup samozřejmě absurdní, ale pro dálkové lety to je občas běžné

nartym
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 290
Registrován: 12. 09. 2011, 11:01
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od nartym »

flyingblue píše:
whiskey píše:pekny report :thumbup:


Jen ty narazky na tripla ... :-)


Souhlasím o oběma, pěkný trip report, ale se 777 mám rád, patří mezi mé nejoblíbenější, navíc mám zakoupenou letenku na níž je 14-ti hodinový non-stop let v 773 :)

Taky jsem uvažoval o letu s ČSA přes AUH, ale vzhledem k silver card u EK a vzhledem k tomu, že lety přes DXB mi většinou vycházeli lépe časově i cenově, jsem to již několikrát odložil na neurčito. Pořád jsem větší fanoušek EK :thumbup: než výše zmíněné kombinace, ale určitě bych chtěl někdy vyzkoušet i AUH, pokud do té doby linku nezruší, v lepším případě třeba začne létat sám Etihad do PRG.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od Smurfx »

flyingblue píše:
whiskey píše:pekny report :thumbup:


Jen ty narazky na tripla ... :-)


Tak ale ještě řekněte, že to není pravda :) B777 má z pohledu cestujícího dost nedomyšleností. To, že je hlučný je bohužel ta největší.

nartym
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 290
Registrován: 12. 09. 2011, 11:01
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od nartym »

Smurfx píše:
flyingblue píše:
whiskey píše:pekny report :thumbup:


Jen ty narazky na tripla ... :-)


Tak ale ještě řekněte, že to není pravda :) B777 má z pohledu cestujícího dost nedomyšleností. To, že je hlučný je bohužel ta největší.


Tip pro Smurfx :) já osobně jsem hlučnost letadel a dětí v něm vyřešil tímto http://beatsbydre.com/products/Products ... 3808&cat=1 :D

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od Smurfx »

nartym píše:[



Tip pro Smurfx :) já osobně jsem hlučnost letadel a dětí v něm vyřešil tímto http://beatsbydre.com/products/Products ... 3808&cat=1 :D[/quote]

Já to řeším úplně stejně, ale to moc neřeší fakt, že je něco hlučného. Raději bych, kdybych ty sluchátka mohl používat jen pro hudbu :)

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od Smurfx »

nartym píše:
flyingblue píše:
whiskey píše:pekny report :thumbup:


Jen ty narazky na tripla ... :-)


Souhlasím o oběma, pěkný trip report, ale se 777 mám rád, patří mezi mé nejoblíbenější, navíc mám zakoupenou letenku na níž je 14-ti hodinový non-stop let v 773 :)

Taky jsem uvažoval o letu s ČSA přes AUH, ale vzhledem k silver card u EK a vzhledem k tomu, že lety přes DXB mi většinou vycházeli lépe časově i cenově, jsem to již několikrát odložil na neurčito. Pořád jsem větší fanoušek EK :thumbup: než výše zmíněné kombinace, ale určitě bych chtěl někdy vyzkoušet i AUH, pokud do té doby linku nezruší, v lepším případě třeba začne létat sám Etihad do PRG.


Já měl zatím v B773 nejdelší let 14,5 hodiny (FCO-EZE). Není tak nějak o co stát, raději bych 345 :)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od flyingblue »

Smurfx píše:
flyingblue píše:
whiskey píše:pekny report :thumbup:


Jen ty narazky na tripla ... :-)


Tak ale ještě řekněte, že to není pravda :) B777 má z pohledu cestujícího dost nedomyšleností. To, že je hlučný je bohužel ta největší.


Spoustu nedomyslenosti ma i spousta dalsich letadel, napriklad 388, ktere je dole jeste horsi nez 773.

Jeste bych odlisil, co je vlastnost 773 a co konkretni konfigurace konkretniho dopravce. Napriklad premium eco od AF ma jen jednu chybu, kterou je docela vysoka teplota kvuli omezene velikosti.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od Smurfx »

flyingblue píše:
Spoustu nedomyslenosti ma i spousta dalsich letadel, napriklad 388, ktere je dole jeste horsi nez 773.

Jeste bych odlisil, co je vlastnost 773 a co konkretni konfigurace konkretniho dopravce. Napriklad premium eco od AF ma jen jednu chybu, kterou je docela vysoka teplota kvuli omezene velikosti.


A388 dole horší než 733? V čem konkrétně? Já jsem teda na žádné negativum nenarazil...

Všechny popisované negativné vlastnosti v trip reportu jsou vlastnostmi letadla jako takového, nikoliv konfigurace společnosti (hlučnost, hýbající se strop, nepraktické biny, absence individuální ventilace, blbě umístěné lampičky, nepraktické toalety).

Vysoka teplota u Premium Voyageur v B773? Jestli to nahodou nebude prave tou absenci individualni ventilace. Kdyz je nekomu zima/teplo, tak si to otevre/zavre. Ne tak v B773.

dast
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 135
Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od dast »

Díky za pěkný report.

Kombinace ČSA/Etihad vypadá dobře. Pro cesty do Asie bych ale asi dal přednost Turkish Airlines :-)

Smurfx píše:Všechny popisované negativné vlastnosti v trip reportu jsou vlastnostmi letadla jako takového, nikoliv konfigurace společnosti (hlučnost, hýbající se strop, nepraktické biny, absence individuální ventilace, blbě umístěné lampičky, nepraktické toalety).

Vysoka teplota u Premium Voyageur v B773? Jestli to nahodou nebude prave tou absenci individualni ventilace. Kdyz je nekomu zima/teplo, tak si to otevre/zavre. Ne tak v B773.


Mám za to, že individuální ventilace je volitelná a záleží na tom, co si aerolinka objedná. Letěl jsem v různých B744 AirFrance a jednou individuální ventilace byla, podruhé ne. U A310 ČSA to tak bylo taky - co si matně vzpomínám, tak v OK-WAA to nebylo, v OK-YAC ano. Teď se dívám na fotky z mého reportu z cesty do SIN s TK a v jejich B773 (leasnute od Jet Airways) individuální ventilace je - viz download/file.php?id=965&t=1

To ale nic nemění na tom, že já taky dávám přednost A330/A340 před B777 :-)

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: S ČSA do Abu Dhabi a s Etihadem dál do Asie

Příspěvek od whiskey »

Toto A343 of luftwaffe tiez nema individualne vyduchy ventilacie (ani biny v strede kabiny). Cize sa priklanam k nazoru, ze to je vec rozhodnutia toho-ktoreho prevadzkovatela.


Odpovědět