Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
Nedávno se mě po krátké, ale o to intenzívnější návštěvě NYC naskytla možnost proletět se s Emirates z New Yorku do Dubaje v business třídě a jelikož jsem zde zatím podobný trip report nenašel, rád se s vámi podělím o zážitek.
26.11.2011
JFK - DXB
EK 202
23:00 - 20:30 +1 (doba letu 12:30 hodin)
Airbus A380 A6 - EDO
load factor: Y 100%, C cca 70%, F ?
Emirates odlétá z terminálu číslo 4, který určitě patří mezi ty civilizovanější na letišti JFK (kdo zažil Delta chaos© ve vedlejším terminálu určitě přikývne). K odletu jsem se jako vzorný cestující dostavil 3 hodiny před odletem, ale i tak už byla u přepážek docela tlačenice. Zaměstnanci Emirates však srdnatě bránili přepážky Business a First před nájezdy cestujících ekonomické třídy, takže odbavení bylo záležitostí chvilky.
JFK T4
Jestliže u přepážek odbavení byla drobná tlačenice, u bezpečnostní kontroly do sekce východů A to vypadalo jak při předávání potravinové pomoci. Naštěstí i zde se mě podařilo nalézt spásnou cedulku s nápisem Fast Track. Bez milosti mě poté bylo zabaveno sněžítko, suvenýr z cest pro kamarádku. Sice jsem se trochu podivoval nad tím, jak by bylo možné unést letadlo pomocí plastové kuličky o průměru 7 cm a nápisem New York, ale což, bezpečnost nade vše
Neznalý cestující by po příchodu do východu A6, určený pro odbavení letadel A380, zcela jistě propadl nejistotě neletí-li náhodou místo do Dubaje někam směrem na subindický kontinent. Už dávno je Emirates mimo jiné také něco jako indicko/pákistánsko/bangladéšský národní dopravce a zejména tato linka je v těchto končinách nesmírně populární. Nástup začal na čas a poněkud překvapující bylo, že ač byl k letadlu přicucnut i horní nástupní most, evidentně nebyl určen k nástupu cestujících. Opět jsme se všichni vyvolení shromáždili u cedule Fast Track for Business/First Class, náležitě natěšení ( alespoň co se mě týče), ale zbytečně jsme se plašili, boarding nám byl povolen až po nástupu všech cestujících s dětmi. A že jich bylo, jenom miminek jsem napočítal dvanáct ( z toho jedno se zrejmě narodilo v průběhu nástupu nebo to alespoň tak vypadalo )
A6-EDO, sn 57, dodaný EK 30/11/2010
No nic, vrchem se nenastupovalo, tak se šlo spodem. U vstupu mě přivítala tůze milá slečna letuška, roztomile se snažila vyslovit moje jméno a významně pokynula směrem ke schodišti
Na horní palubě mě přivítaly dvě Filipínečky-uklízečky. Emirates na svých A380 zaměstnává krom standartních členů posádky také dvě pracovnice, které mají trochu odlišné uniformy a jejich hlavním úkolem je starat se o čistotu sprch v první třídě. To aby se nedej bože stalo, že taková Paris Hilton šlápne na genitální chloupek cestujícího, který se mydlil před ní
Po krátké exkurzi první třídou jsem byl opět přivítán, tentokrát mužským členem posádky, v první, delší sekci business třídy. Slyšel jsem názor, že EK business třída v A380 je vlastně nic moc, že je moc velká a dlouhá a že je to takový lepší autobus. No nevím, já znát takový autobus, tak dám Jančurovi ihned košem
Moje sedadlo 21J bylo poslední v této sekci, za mnou byl už jen jumpseat a nouzový východ. V další menší sekci je pak jestě 18 sedaček.
Další pověra. Sedačky jsou prý nepohodlné a ještě k tomu úzké, takže se tam člověk vlastně ani nevejde a celou cestu trpí.
Sedadlo jako takové je velice pohodlné a pro normálně rostlého člověka i dostatečně široké. Uznávám, že prostorově významější jedinci se mohou cítit poněkud stísněně, ale to se cítí asi všude. Každý cestující má přístup k uličce a seating je uzpůsoben jak pro single cestujicící, tak pro ty, kdož se chtěji za letu družit.
12 a půl hodiny utrpení
In-Flight Entertainment. Jedním slovem super. Obrazovka obrovská, výběr takřka nekonečný. Pověra č. 3 - je tam toho sice hodně, ale je to strašně složité a komplikované a než člověk něco najde, to si radši celý let luští sudoku. Ano je to krapánek složitější než Tesla co vypadne po vzletu ze stropu, ale stačí si trochu prolistovat k tomu určenou brožurku a zjistíte, že každá položka má své číslo, které stačí nacvakat na obrazovku a zvolený program se ihned spustí. Úkon, který zvládne každý průměrně retardovaný žák první třídy USB port už má dneska skoro každý toustovač tak to ani snad nebudu zmiňovat.
Ovladač sedadla a IFE
Tak tomu nerozumim
Jak na to
To, že A380 je mimořádně tichá už tady psalo několik lidí, já se k nim pouze připojím. To letadlo prostě není vůbec slyšet. Nevím, jak toho v Toulouse docílili, ale tleskám.
Ještě před vlastním servisem rozdala posádka každému kosmetickou tašticku, no co budu povídat, potěšila
Krátce po vzletu servis začal, jídlo i pití výborné, zejména hovězí steak neměl chybu.
Veuve Clicquot Gold Label 2002
Tataki z tuňáka se zázvovorým chutney
Hovězí steak s chřestem
Vanilková panna cotta
Po několika Veuve Clicquot na mě padla únava a rozhodl jsem se vyzkoušet vodorovnou polohu. Ve skříňce pod okýnkem jsem našel šikovně schovanou matraci, jedna z letušek sice přiběhla celá vyděšená, když mě zmerčila jak si postel připravuju sám, nicméně jsem ji ubezpečil, že tento úkon ještě zvládnu
Sedačka na spaní uplně ve vodorovné poloze není, má trochu sklon. Na rozdíl od C/Cl u Lufthansy je ale také trochu prohnutá, takže nemáte pocit, že z ní každnou chvilku sjedete dolů. Uznávám, že není přiliš relevatní fakt, že jsem spal cca 6 hodin bez jediného probuźení, protože já usnu vždycky a všude, nicméně se spalo opravdu dobře.
Pohádka na dobrou noc - Lord Voldemort právě zjistil, že je něco v nepořádku
Tak a spát!
Tak a vstávat!
Ještě před snídaní jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít nejlepší a nejoblíbenější část letadla. Bar nacházející se na na konci business třídy je opravdu úžasný nápad a slouží jako skvělá socializační zóna. Slečna letuška ráda vyrobí všelijaké alkoholové dobroty a mezitím si můžete uždibovat pochutiny válející se všude okolo.
Naproti baru je pak největší moving map, jakou jsem kdy viděl
Svítá, čas na snídani. Teda ono vlastně zapadá, ale to je asi jedno
Snídaně
A jsme doma
Závěr - myslím, že je to z mého TR poznat, let s EK A380 jsem si opravdu užil a byl to pro mě skvělý zážitek. Posádka byla milá,ale nijak vtíravá a letadlo opravdu nemá chybu. Kdo máte možnost, vyzkoušejte
26.11.2011
JFK - DXB
EK 202
23:00 - 20:30 +1 (doba letu 12:30 hodin)
Airbus A380 A6 - EDO
load factor: Y 100%, C cca 70%, F ?
Emirates odlétá z terminálu číslo 4, který určitě patří mezi ty civilizovanější na letišti JFK (kdo zažil Delta chaos© ve vedlejším terminálu určitě přikývne). K odletu jsem se jako vzorný cestující dostavil 3 hodiny před odletem, ale i tak už byla u přepážek docela tlačenice. Zaměstnanci Emirates však srdnatě bránili přepážky Business a First před nájezdy cestujících ekonomické třídy, takže odbavení bylo záležitostí chvilky.
JFK T4
Jestliže u přepážek odbavení byla drobná tlačenice, u bezpečnostní kontroly do sekce východů A to vypadalo jak při předávání potravinové pomoci. Naštěstí i zde se mě podařilo nalézt spásnou cedulku s nápisem Fast Track. Bez milosti mě poté bylo zabaveno sněžítko, suvenýr z cest pro kamarádku. Sice jsem se trochu podivoval nad tím, jak by bylo možné unést letadlo pomocí plastové kuličky o průměru 7 cm a nápisem New York, ale což, bezpečnost nade vše
Neznalý cestující by po příchodu do východu A6, určený pro odbavení letadel A380, zcela jistě propadl nejistotě neletí-li náhodou místo do Dubaje někam směrem na subindický kontinent. Už dávno je Emirates mimo jiné také něco jako indicko/pákistánsko/bangladéšský národní dopravce a zejména tato linka je v těchto končinách nesmírně populární. Nástup začal na čas a poněkud překvapující bylo, že ač byl k letadlu přicucnut i horní nástupní most, evidentně nebyl určen k nástupu cestujících. Opět jsme se všichni vyvolení shromáždili u cedule Fast Track for Business/First Class, náležitě natěšení ( alespoň co se mě týče), ale zbytečně jsme se plašili, boarding nám byl povolen až po nástupu všech cestujících s dětmi. A že jich bylo, jenom miminek jsem napočítal dvanáct ( z toho jedno se zrejmě narodilo v průběhu nástupu nebo to alespoň tak vypadalo )
A6-EDO, sn 57, dodaný EK 30/11/2010
No nic, vrchem se nenastupovalo, tak se šlo spodem. U vstupu mě přivítala tůze milá slečna letuška, roztomile se snažila vyslovit moje jméno a významně pokynula směrem ke schodišti
Na horní palubě mě přivítaly dvě Filipínečky-uklízečky. Emirates na svých A380 zaměstnává krom standartních členů posádky také dvě pracovnice, které mají trochu odlišné uniformy a jejich hlavním úkolem je starat se o čistotu sprch v první třídě. To aby se nedej bože stalo, že taková Paris Hilton šlápne na genitální chloupek cestujícího, který se mydlil před ní
Po krátké exkurzi první třídou jsem byl opět přivítán, tentokrát mužským členem posádky, v první, delší sekci business třídy. Slyšel jsem názor, že EK business třída v A380 je vlastně nic moc, že je moc velká a dlouhá a že je to takový lepší autobus. No nevím, já znát takový autobus, tak dám Jančurovi ihned košem
Moje sedadlo 21J bylo poslední v této sekci, za mnou byl už jen jumpseat a nouzový východ. V další menší sekci je pak jestě 18 sedaček.
Další pověra. Sedačky jsou prý nepohodlné a ještě k tomu úzké, takže se tam člověk vlastně ani nevejde a celou cestu trpí.
Sedadlo jako takové je velice pohodlné a pro normálně rostlého člověka i dostatečně široké. Uznávám, že prostorově významější jedinci se mohou cítit poněkud stísněně, ale to se cítí asi všude. Každý cestující má přístup k uličce a seating je uzpůsoben jak pro single cestujicící, tak pro ty, kdož se chtěji za letu družit.
12 a půl hodiny utrpení
In-Flight Entertainment. Jedním slovem super. Obrazovka obrovská, výběr takřka nekonečný. Pověra č. 3 - je tam toho sice hodně, ale je to strašně složité a komplikované a než člověk něco najde, to si radši celý let luští sudoku. Ano je to krapánek složitější než Tesla co vypadne po vzletu ze stropu, ale stačí si trochu prolistovat k tomu určenou brožurku a zjistíte, že každá položka má své číslo, které stačí nacvakat na obrazovku a zvolený program se ihned spustí. Úkon, který zvládne každý průměrně retardovaný žák první třídy USB port už má dneska skoro každý toustovač tak to ani snad nebudu zmiňovat.
Ovladač sedadla a IFE
Tak tomu nerozumim
Jak na to
To, že A380 je mimořádně tichá už tady psalo několik lidí, já se k nim pouze připojím. To letadlo prostě není vůbec slyšet. Nevím, jak toho v Toulouse docílili, ale tleskám.
Ještě před vlastním servisem rozdala posádka každému kosmetickou tašticku, no co budu povídat, potěšila
Krátce po vzletu servis začal, jídlo i pití výborné, zejména hovězí steak neměl chybu.
Veuve Clicquot Gold Label 2002
Tataki z tuňáka se zázvovorým chutney
Hovězí steak s chřestem
Vanilková panna cotta
Po několika Veuve Clicquot na mě padla únava a rozhodl jsem se vyzkoušet vodorovnou polohu. Ve skříňce pod okýnkem jsem našel šikovně schovanou matraci, jedna z letušek sice přiběhla celá vyděšená, když mě zmerčila jak si postel připravuju sám, nicméně jsem ji ubezpečil, že tento úkon ještě zvládnu
Sedačka na spaní uplně ve vodorovné poloze není, má trochu sklon. Na rozdíl od C/Cl u Lufthansy je ale také trochu prohnutá, takže nemáte pocit, že z ní každnou chvilku sjedete dolů. Uznávám, že není přiliš relevatní fakt, že jsem spal cca 6 hodin bez jediného probuźení, protože já usnu vždycky a všude, nicméně se spalo opravdu dobře.
Pohádka na dobrou noc - Lord Voldemort právě zjistil, že je něco v nepořádku
Tak a spát!
Tak a vstávat!
Ještě před snídaní jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít nejlepší a nejoblíbenější část letadla. Bar nacházející se na na konci business třídy je opravdu úžasný nápad a slouží jako skvělá socializační zóna. Slečna letuška ráda vyrobí všelijaké alkoholové dobroty a mezitím si můžete uždibovat pochutiny válející se všude okolo.
Naproti baru je pak největší moving map, jakou jsem kdy viděl
Svítá, čas na snídani. Teda ono vlastně zapadá, ale to je asi jedno
Snídaně
A jsme doma
Závěr - myslím, že je to z mého TR poznat, let s EK A380 jsem si opravdu užil a byl to pro mě skvělý zážitek. Posádka byla milá,ale nijak vtíravá a letadlo opravdu nemá chybu. Kdo máte možnost, vyzkoušejte
Naposledy upravil(a) lu2nn dne 27. 12. 2011, 01:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
Moc pěkné!
Jen mě docela překvapila ta žiletka. Těžítko seberou, ale za chvíli rozdávají žiletky
Jen mě docela překvapila ta žiletka. Těžítko seberou, ale za chvíli rozdávají žiletky
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
beedat píše:Moc pěkné!
Jen mě docela překvapila ta žiletka. Těžítko seberou, ale za chvíli rozdávají žiletky
Každého z nás asi napadne tucet jiných cest jak si na palubě vyrobit nebezpečnou zbraň, než kapitána umlátit sněžítkem nebo ho udepilovat k smrti
Myslim Usáma se dně zabalenej v pytli docela chechtá
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1884
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
jej a na obalke brozury o ife fejrúz!!! joj, paradna spevacka... z cias, ked sa este spievalo hrdlom a nie kozami...
-
- Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
- Příspěvky: 740
- Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
- Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
- Pohlaví: žena
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
Velmi pěkné, koukám, že jsi se s tím úspěšně popral
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2204
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
Parádní vstup na fórum. Velmi hezké, zábavné... Díky!
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 712
- Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
- Bydliště: LHR
- Stav: Offline
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
opravdu pekny report!
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 98
- Registrován: 13. 11. 2011, 09:45
- Oblíbené typy letadel: B738, A380, A320, B744, A321
- Pohlaví: muž
- Bydliště: KLV
- Stav: Offline
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
Pěkný report..
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
Super. Čtivé, hodně vtipné, trefné a hezky ilustrováno
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 491
- Registrován: 19. 06. 2006, 20:03
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
moc pěkné pane kolego a hlavně funny, takže děkujeme! )
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
Verdikt: GUT.
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
MEA píše:jej a na obalke brozury o ife fejrúz!!! joj, paradna spevacka... z cias, ked sa este spievalo hrdlom a nie kozami...
Presne to oslovilo aj mna!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Emirates A380 JFK - DXB Upper Deck
Moc pěkný první trip-report. Opravdu zdařilý vstup na fórum.