Tak kde je ten problém? S ČSA v C do Kodaně a zpět

Odpovědět
Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Stav: Offline

Tak kde je ten problém? S ČSA v C do Kodaně a zpět

Příspěvek od Ulafme »

S pátečním odpolednem se vynořila otázka: což tak vyplýtvat nějaké OKplus míle? V celé Evropě má být hezky, takže výběr bude složitý, jedinou podmínkou je návrat v pondělí do 11 hod. Výprodej bonusovek nabízí slušný výběr, první volba je Tel Aviv. Odlet o půnoci (takže neuvidím finále poháru BCN-BIO v 22, ach jo), návrat v pohodě. Rovnou volám do call centra: ano, místa jsou, rezervaci uděláme a podržíme do 20:30. Čas však rychle běží, než najdu slušný hotel je osm a za necelou hodinu je potřeba jet na letiště. Není šance. Další telefon, zrušení rezervace a prověření dalších destinací, BRU, CPH i HAM jsou OK. Něco rezervovat? Ne, děkuji, ozvu se. Není někde v Evropě nějaká akce? Ha, je, u Salise v La Ferté-Alais je letecký den. Opět call centre: jak to vypadá ráno na Paříž? Ano, je to za 45.000 mil, místa poslední 2, raději vám udělám rezervací pane. A do kdy to chcete potvrdit? žádný problém, jsme tady nonstop, zavolejte. Rychle na stránky půjčoven, další téměř hodina pryč a výsledek: na CDG není normální auto (automat). Paříž padá, kontroluji hotely v BRU a CPH, v pohodě. Preferovanější je ale Hamburg, další hodinu do fotbalu googlím ubytování...jenže není hotel. V celém HAM jsou volné celé 2 hotely a s cenou přes 300EUR za noc. Další 2 hodiny u fotbalu, vyhráli jsme, což tak na oslavy do BCN? Nejde to, návrat do Prahy je pozdě. V 0:55 finální rozhodnutí: BRU, CPH nebo nikam? Vyhrává Kodaň a Malmo. Něco po jedné volám naposledy do ČSA, ruším CDG, rezervuji CPH a kartou platím taxy. Vše je za pár minut hotovo, letenku pošlou v noci, ale rezervaci mám na mailu ihned. Hotel mám za 2 minuty, ještě objednat taxi, naházet hadry do báglu, nastavit budík na 5:05 a mohu jít spát. Je 2:03.

PRG-CPH, 26MAY, OK504 7:15-8:35 v Z, A320-214 OK-GEB

Probuzení nebylo tak hrozné, rychle kontroluji letenky na mailu a taxi už čeká (b.t.w. 3xA za 14.90 Kč/km je vysoce rozumná cena). Odbavení na letišti okamžité, v 1A,C jsem věřil a taky dostal. U eco byla překvapivě fronta tak na 20 minut. Security bez problému, Crystal Lounge poloprázdný. Čaj, noviny, na majonézový chlebíček v 6:30 fakt nemám chuť. Prioritní boarding a vítá nás velmi vřelá posádka. Od prvního okamžiku nemohu říct ani půl slova. Fantastický, ale nevtíravý servis, velmi dobré jídlo, co deset minut se někdo stará, jestli je vše v pořádku. Nedá mi to a v půli cesty ptám se, proč nejde Airshow, když jsou monitory vysunuté. No, přiznám se, čekal jsem odpověď ve stylu ostravského "bo p...". Letuška se však usmála a odpověděla, že tohle je OK-GEB a právě starší GEA a GEB tento systém nemají. Tak, člověk se stále učí. Let byl super, počasí nejlepší možné. Po startu z RWY30 mírně točíme na Ústí, míjíme Dresden a Berlin, v Kodani je to bez fronty, zatáčka kousek za mostem a jako první sedáme na RWY 22L. Dělám pár fotek, ještě jednou za vše děkuji posádce a jako jeden z posledních vystupuji. Chvíli se ještě flákáme po terminálu, když vyjdeme k pásům, bagáž už čeká.

Obrázek
snídaně PRG-CPH

Obrázek
business class 1A,C

Obrázek
OK-GEB v CPH

Do města vlakem, v hotelu ale tak ráno není volno, vyrážíme tedy na dopolední okruh. Byl jsem zde asi před 5 roky, zběžně tak vím co a jak. Po ubytování (hezký výhled) vyrážíme na další, odpoledně-podvečerní okruh. Dorazíme až na konec Langelinie Pier, kotví tam jedna AIDA a zrovna se chystá vyplout, což si nemůžeme nechat ujít. Entertainment na 1*. Podle Googlu našlapáno 21 km.

Obrázek
Marriott Copenhagen

Obrázek
pokoj tamtéž

Obrázek
Christiansborg Palace

Obrázek
věž Rundetarn

Obrázek
Trinitatis Kirke

Obrázek
Vor Frelsers Kirke

Obrázek
varhany z roku 1698 tamtéž

Obrázek
Vor Frelsers Kirke

Obrázek
taky Kodaň, u metra Christianshavn (čti Anděl)

Obrázek
Nyhavn

Obrázek
Nyhavn

Obrázek
Nyhavn

Obrázek
Opera, Henning Larsen Architects

Obrázek
Amaliehaven, skulptura, Arnaldo Pomodoro

Obrázek
budova Energistyrelsen, Eva Koppel KKET

Obrázek
nábřeží Nordre Toldbod, lampa z roku 1892

Obrázek
Malá mořská víla, Edvard Eriksen

Obrázek
AIDAblu

Obrázek
AIDAblu, délka 252 m

Obrázek
molo Langeliniekajen

Obrázek
Langeliniekajen

Obrázek
obytný dům The Lighthouse, Lundgaard & Tranberg Arkitekter

Obrázek
pevnost Kastellet

Obrázek
Kastellet

Obrázek
St. Alban's Church

Obrázek
Larsens Plads, zde sídlí Maersk, Henning Larsen Architects

Obrázek
Amalienborg, zde bydlí královna

Obrázek
dům na Toldbodgade 13, BBP Arkitekter AS

Obrázek
Radnice

V neděli ráno vyrážíme vlakem přes Øresund Bridge do Malmö. Centrum je zde malé, nejvíce času trávíme u moře v Västra Hamnen. Zpáteční cestu přerušujeme na CPH s vidinou nějakého spoteření. Stránku s údaji kam a jak jsem si ale v tom pátečním chaosu nevytisknul, trasu si pamatuji jen zběžně a že tam je nějaká restaurace. Naštěstí data do telefonu tečou a místo tak není problém najít. Je to zde: http://goo.gl/maps/J0nn, normálně jsou tady vidět pojíždějicí a startující stroje z RWY 22R. To, co po 3-kilometrové procházce vidíme, nás moc netěší. Pojížděčka A se opravuje a všechny starty a přistání jsou na 22L. Je to lepší než drátem do oka, ale Hatton Cross nebo Renaissance Hotel na LHR to není. Nohy si užily 17 km.

Obrázek
Malmö Centralstation

Obrázek
radnice v Malmö

Obrázek
dům na Larochegatan 4

Obrázek
Lilla Torg (Malé náměstí)

Obrázek
domy na Jöns Filsgatan 20-24

Obrázek
čtvrť Västra Hamnen

Obrázek
Västra Hamnen, labutí rodinka

Obrázek
Västra Hamnen, hausbóty

Obrázek
Västra Hamnen, Daniaparken

Obrázek
Västra Hamnen

Obrázek
Turning Torso, Santiago Calatrava

Obrázek
Turning Torso

Obrázek
molo Västra Dockan

Obrázek
oprava taxiway A, v pozadí uzeměné ATR a B737 Cimber Sterling

Obrázek
Terminál 1 pro domácí lety

Obrázek
večerní pohled z hotelu k parku Tivoli

CPH-PRG, 28MAY, OK505 9:-10:40 v Z, A319-112 OK-PET

ČSA se v CPH odbavují v Terminálu 2, security je společná na T3 se všemi ostatními odlety. I když nemají separátní priority frontu, čekání bylo minutové. Samotné odbavení na business přepážce taky rychlé, při výběru sedačky dokonce agent natočil monitor, abych viděl přímo seat mapu (!). Překvapily mě 4 řady C v A319, ale v ten okamžik jsem to vůbec neřešil. Aby nebylo pouze zírání do slunce, muselo se sedět v pravo, vybral jsem tedy 1D,F. ČSA využívají v CPH Novia lounge se skvělým výhledem na plochu, výběr občerstvení podobný jako v PRG (tedy nic světoborného), měli ale více ovoce a k jídlu sladký koláč. Boarding byl stylem kontrola už při vstupu do čekárny a při výzvě k nástupu všichni po čínsku hrrr do tunelu. Naštěstí jsme stáli poblíž východu a zácpu tak vytvořili jiní. Letadlo jsem sice přes okno vyfotil, ale na espézetku jsem se nedíval. Při vstupu na palubu jsem tak jen uděla WOOOW a spadla mi čelist. OK-PET s dálkovým businessem, co létá AUH, ALA a pod. Mého výrazu si s úsměvem všimla i letuška, že prý bude volno a můžeme si tak sednout i jinam - 1D,F totiž mají nejmíň místa (velmi relativní pojem). Po naboardování přišel znovu letušák, že 4. řada je volná, nechal jsem se ukecat a přesedl si na 4F. Start opět z 22L a stejnou cestou přes Berlin a Dresden ku Praze. Servis byl opět vynikající, jídlo podobné jako na cestě tam. Jedina výtka, kterou mám a proto dávám ČSA za celou cestu "pouze" 9.5 bodů z 10 možných je, že nebylo lze ohodnotit roztíratelnost másla, sic žádné máslo v nabídce nebylo. Jídla prostě bylo trochu málo. Právě kousek másla a pár bagetek nebo teplých croissantů (jako má Swiss) navíc a byly by to mé nejlepší lety v businessu ever. Těch cca 25,- Kč na osobu navíc by se nepoznalo. Ještě jsem chvíli vykecával s letuškou a po vyhlídkovém obletu Prahy přistáváme na RWY 30. Hodina čistého času ve vzduchu. S takovým letadlem, s takovou posádkou a s takovým servisem není tak krátký let ničím jiným než Hříchem před tváří Nugátovou... Parkujeme u gate na Áčku (PETka pokračuje do ALA), po schodech dolů a autobusem na C. Když se po pár minutách rozběhne pás, vyjede moje kabela jako první.

Obrázek
pohled z Novia lounge na plochu, v pozadí A330 Air Greenland

Obrázek
OK-PET v CPH aneb těžký život nakládače

Obrázek
business class 4A,C

Obrázek
zde mne napadá pouze temné maďarské erőmű

Obrázek
snídaně CPH-PRG

Obrázek
stále a ještě dlouho SXF z FL370

Obrázek
další Pražský Tunel, výstavba metra v Motole

Obrázek
business class 2A,C

Obrázek
OK-PET doma

Naprosto jsem to nečekal, o to více to dělám rád: dámy a pánové z ČSA a jejích servisních organizací :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :clap:

Tak kde je ten problém?! Proč jsou ČSA tam kde jsou a míří kam bohužel míří? Osobně se přiznám, že pokud to zavřou, bude mne to mrzet asi tak jako že jsme letos s Barcou prohráli titul s Realem a Ligu Mistrů s Chelsea (!!). Momentální nasranost různé intenzity, která časem přejde a zůstane po ni jen občasná hořkost a otázka Proč? (jasně, Messi nedal penaltu, tady je to jasné :mrgreen: ). ČSA nabídly fantastické call centrum (zkuste v 0:55 volat na MaM), na letištích jsem dostal přesně to, co u evropského businessu čekám a na palubě totálně excelentní a konzistentní služby s dobrým jídlem. Takže pánové Moreelsi a Marku, co vy na to? Na pozicích kde jste, něco umět musíte. Umíte prodat. Když chcete... Proč nechcete? Ale to je spíš na HonzuLB a spol. Kdy už jim vy pisálkové na nějaké tiskovce dáte takovou otázku? Proč degradují ČSA na něco totálně bezvýznamného, když naprosto všichni, co se o nás při této cestě starali, odvedli svou práci s úrovni a poctivostí v naších krajích normálně neměřitelnou?
Před závěrem pár faktických pro ty, co tam nebyli a rádi by: cokoliv na sever od Německa je drahé jako prase. Dánsko dražší Švédska. 1 DKK 3,5 Kč, 1 SEK 2,9 Kč. Jízdenka letiště-centrum 36 DKK, 0.5l coly od 20 DKK, RedBull taktéž. Základní jízdenka na MHD 24 DKK (Klippekort na 10 jízd 145 DKK), slušný oběd od 150 DKK/osoba, něco na stojáka od 50 DKK. Téměř to tam vypadá, že platební jednotkou je 20 DKK, na něco levnějšího moc nenarazíte. Croissant co je tady v Bille za 8 Kč mě stál v 7-Eleven 15 DKK. Zpáteční jízdenka Kodaň-Malmo-Kodaň 210 SEK, slušný oběd (2x pizza + pití) za 300 SEK. Cola za 20 SEK. Předpokládám, že v supermarketech bude levněji, nehledal jsem. Davidoffky jsem měl své.
A nakonec, ve Výprodeji bonusových letenek je CPH i na měsíc červen v C za 15.000 mil, taxy jsou jen 1.800,- Kč.
Díky, že jste došli až sem :wave:

Starší trip reporty:
http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=7292
http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=7291
http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=6264
http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=6263
http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=5298
Naposledy upravil(a) Ulafme dne 01. 06. 2012, 10:19, celkem upraveno 1 x.


HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Tak kde je ten problém? S ČSA v C do Kodaně a zpět

Příspěvek od HonzaLB »

Na pozicích kde jste, něco umět musíte. Umíte prodat. Když chcete... Proč nechcete? Ale to je spíš na HonzuLB a spol. Kdy už jim vy pisálkové na nějaké tiskovce dáte takovou otázku? Proč degradují ČSA na něco totálně bezvýznamného, když naprosto všichni, co se o nás při této cestě starali, odvedli svou práci s úrovni a poctivostí v naších krajích normálně neměřitelnou?

Tiskovka ČSA se konala naposledy za dob pilotních protestů. Letos se už nekoná ani pravidelné představení výsledků za celý rok a výroční zprávu chtějí do rejstříku dodat až na konci roku. Proč? Prý to nepřikazuje zákon:-)Takže fakt není kde a koho se ptát:-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Tak kde je ten problém? S ČSA v C do Kodaně a zpět

Příspěvek od flyingblue »

HonzaLB píše:
Na pozicích kde jste, něco umět musíte. Umíte prodat. Když chcete... Proč nechcete? Ale to je spíš na HonzuLB a spol. Kdy už jim vy pisálkové na nějaké tiskovce dáte takovou otázku? Proč degradují ČSA na něco totálně bezvýznamného, když naprosto všichni, co se o nás při této cestě starali, odvedli svou práci s úrovni a poctivostí v naších krajích normálně neměřitelnou?

Tiskovka ČSA se konala naposledy za dob pilotních protestů. Letos se už nekoná ani pravidelné představení výsledků za celý rok a výroční zprávu chtějí do rejstříku dodat až na konci roku. Proč? Prý to nepřikazuje zákon:-)Takže fakt není kde a koho se ptát:-)


Asi zjistili, ze kdyz novinari pisou blbosti, ktere s tematem nemaji nic spolecneho a jsou plne faktickych chyb, protoze chteji byt zajimavi, tak to vzdali.

Co se sice da pochopit, ale je to spatny pristup. Novinare je treba edukovat, nejlepe laskave. On totiz novinar/redaktor, kdyz uz se propracuje k nejake urovni, tak zacne delat neco jineho - takze jde o never ending proces :-)

Marr3wk
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 123
Registrován: 11. 05. 2012, 09:24
Stav: Offline

Re: Tak kde je ten problém? S ČSA v C do Kodaně a zpět

Příspěvek od Marr3wk »

Pěkný! :clap: Ten OK-PET tam lítá normálně, nebo to byla jen nějaká anomálie?

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Tak kde je ten problém? S ČSA v C do Kodaně a zpět

Příspěvek od hafi »

örömy není örömy, ale erömü
aspon myslím :wink:

edit: tak asi prý ani erömü, ale dlouze erőmű


Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Stav: Offline

Re: Tak kde je ten problém? S ČSA v C do Kodaně a zpět

Příspěvek od Ulafme »

hafi píše:örömy není örömy, ale erömü
aspon myslím :wink:

edit: tak asi prý ani erömü, ale dlouze erőmű

Pravdu díš...já to psal jen tak, na webu jsou i jiné verze, spisovně ale jak píšeš. Co je ve scénáři nevím, nemám ho zrovna u sebe :wink:

Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Stav: Offline

Re: Tak kde je ten problém? S ČSA v C do Kodaně a zpět

Příspěvek od Ulafme »

Marr3wk píše:Pěkný! :clap: Ten OK-PET tam lítá normálně, nebo to byla jen nějaká anomálie?

odborníci píšou, že párkrát do měsíce se tam ukáže:
http://data.flight24.com/airplanes/ok-pet


Odpovědět