BTS - CPH - BTS a 6 hodín meškania

Odpovědět
maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

BTS - CPH - BTS a 6 hodín meškania

Příspěvek od maf »

Pôvodne by asi tento report vôbec nebol zaujímavý, ale nakoniec možno zaujímavý bude.

Náš predĺžený víkend začal vo štvrtok na bratislavskom letisku. Pri výstupe zo 61tky zisťujem, že v príletovom ne-schengenskom terminály už nie je zmenáreň, alebo je? Postupne sa zišli všetci siedmi členovia výpravy. S počudovaním zisťujem, že jednému z nás, odbavili batožinu zdarma, aj keď na nete ju Norwegian má za 9 eur, na letisku za dvojnásobok. V duty free shope sa zásobujeme Demänovkou a boarding sa môže začať.

14.6.2012
BTS-CPH
Norwegian
Boeing 737-800, reg. LN-NOD
Cca 95/186 pax, teda niečo málo nad 50 %

Už na gate ma prekvapil nízky počet cestujúcich, dovolím si tvrdiť, že skoro všetci slováci, teda počul som veľa slovenčiny, ale žiadny iný jazyk, ešte aj na lete Bratislava – Košice som stretával viac cudzincov, teda aspoň nejakých. Na palube nám pustili demonštračné video, dáku rozprávku a Mr.Beana. Mňa ale naplno zamestnalo wifi na palube, kde sa dali tiež sledovať poloha letu a informácie o lete.
Z kodanského letiska to bolo na hlavnú vlakovú stanicu len cca 10 minút. Kúpili sme si 1 lístok na 10 jázd do 3 zón za 190 DKK (nemusí mať každý svoj vlastný lístok), 7x označili a vydali sa smer Kodaň.

17.6.2012
CPH-BTS
Jettime
Boeing 737-700, reg.OY-JTU
Cca 80/150 pax, teda tiež slabo nad 50 %

Na lete bolo už zopár (ale stále málo) cudzincov (čechov, dánov, alebo iných Škandinávcov), ale stále bola drvivá väčšina slovákov, takto tá linka asi dlho fungovať nebude, ak si dáni svoju polovicu neobsadia (trošku s humorom myslená veta).

Letenku sme mali zakúpenú s Norwegianom. Na hoteli sme zistili, že náš let bude meškať 6 hodín, ľuďom ale posielali smsky, nech prídu na letisko včas, že možno nakoniec odletíme skôr (nám žiadna sms neprišla). Na letisku v Kodani je potrebné urobiť check-in na kiosku a potom ísť na desk podať batožinu. Dánsky personál sa v ničom nelíši s našimi službami. Keď sme sa pýtali na stravu za meškanie letu, jedna teta nás poslala k jednému okienku, druhá k checkinu, na checkine všetkých čo leteli do Bratislavy púšťali dopredu aby sme stihli let, vraj ide načas. Na checkine sa pýtame čo bude s našou večerou tak vraj prečo, tak som im oznámil, že lietadlo mešká a ona ťuk ťuk do počítača a vraví, že mám pravdu. Teda nás poslala k ďalšiemu okienku, ktoré bolo až za security, tam dostaneme vouchre na stravu. Proste chaos. Kamoš, ktorý prepravil nezakúpenú batožinu na prvom lete zdarma nepochodil argumentom, že z BTS to bolo zdarma. Vraj v BTS si neurobili svoju prácu a už musel vytiahnúť kartu a tuším o 140 DKK bol ľahší. Za security v okienku ďalšia teta vymýšľala, že let nemešká len bol posunutý, že každý dostal sms, tak nič nebude (okrem nás asi aj každý dostal, ale smska bola o niečom inom), ale niekam si zatelefonovala a už tlačila každému 2 vouchre na stravu po 110 DKK. Všetci čo ste boli na CPH viete, že za 220 DKK sa síce najesť dá, ale nič moc. Jeden voucher padol na boloňské špagety (po ktorých som bol viac hladný ako sýty), druhý na kávu a 2 koláče od Starbucksu. Šesť hodín ale zbehlo ako voda, jeden člen našej výpravy si kúpil vrtuľník a lietal celom kodanskom terminály, naštastie väčšina ľudí to brala s humorom ak im okolo hlavy preletel bručajúci stroj, prípadne ak im narazil do batožiny či nohy, tiež personál letiska bol v pohode a ľudia sa na tom skôr zabávali. Pred bordovaním sa ospravedlnili za meškanie, spôsobené technickými problémami na lietadle. B737-700 dánskej chartrovej spoločnosti Jettime malo trošku menej miesta na nohy ako 800vka Norwegianu, ale výhodou boli vankúše v lietadle a keďže som si našiel trojsedačku na pohodlných sedačkách sa dalo pekne podriemkávať. Keďže sa neopakoval dej z terminálu CPH a po lietadle už vrtuľník nelietal, aj keď usmievavé a veselé dánske letušky by asi neboli proti, väčšina cestujúcich pospávala. Po krátkom lete nasledovalo pristátie, ktoré bolo asi najkľudnejšie za posledné 2-3 roky čo som zažil, plynulé klesanie, jedna malá prudšia otočka a jemne dosadnutie na dráhu.

Záverečné hodnotenie :
Služby Norwegianu boli na low-cost na veľmi vysokej úrovni, potešilo bezproblémové (aj keď na letisku v CPH bol chaos – ale zato Norwegian nemôže) vybavenie vouchrov na stravu. Tiež potešil let spoločnosťou Jettime, ktorú hodnotím ako slušnú spoločnosť s príjemnými letuškami, jedine sa im dá vytknúť relatívne menej miesta na nohy v ich 737-700ke.


Odpovědět