Thajské bilancování part 2 - Hon na letenky

Odpovědět
mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Thajské bilancování part 2 - Hon na letenky

Příspěvek od mojenakupy »

Na úvod mého vyprávění bych chtěl sdělit, že tento tripreport vlastně ani žádným tripreportem nebude. Takže pokud někdo očekává smršť registračních čísel letadel, load factory a další detaily, bude asi zklamán. Snad mi to laskavý (a tolerantní) čtenář airways.cz promine, ale dovolil jsem si trochu zabilancovat a ohlédnout se zpět do nedávné minulosti, kdy jsem se doslova zamiloval do JV Asie (především tedy do Thajska, ale i na ten Vietnam nakonec dojde). Samozřejmě se budu držet tématu celého tohoto webu a zabývat se především „leteckou“ částí mých thajských záletů, nicméně dovolím si i zmínit zajímavá místa, která jsem navštívil a stanou se třeba inspirací i pro jiné.
Pochopitelně vím, že Thajsko je už v dnešní době mezi cestovateli celkem „provařená“ země, myšleno, že tam už byl kde kdo, nicméně doufám, že alespoň někoho mé povídání zaujme.
Rád bych také zdůraznil, že pokud budu ve svém textu cokoliv či kohokoliv hodnotit, bude se jednat o hodnocení velmi subjektivní a tudíž vlastně neobjektivní :-)

Takže se určitě pohodlně usaďte, připravte si plechovku Changu, Singhy, nebo Leo Beer (ti, kdo mají rádi něco tvrdšího zvolí Sang Som, nebo Blend 285), zapněte si bezpečnostní pásy...ehm...teda to poslední nemusíte, turbulence se dnes neočekávají...

Bylo to někdy ve druhé polovině roku 2007, kdy jsem od svého bratra dostal tip na „skvělou“ destinaci – Thajsko. Bratr, který nadšeně hovořil o Phuketu, neb se z něj zrovna vrátil, mě trochu nahlodal (což se mu o rok dříve s Mauritiem vůbec nepovedlo :). Na mé vlažné dotazy typu: „no, a jak dlouho to tam letí...to je tak 8 hodin, ne?“, anebo: „8 hodin ne ???!!! 11 hodin??!!! a co tam jako budu dělat tak dlouho v tom letadle, když mi vadí i lety na mnohem kratší vzdálenost ???“, dokázal celkem logicky odpovědět, takže jsem tuto destinaci nezavrhl.
O svém plánu, strávit dovolenou o prázdninách roku 2008 v Thajsku, jsem se zmínil i svému velmi dobrému kamarádovi, který létání „miluje“ ještě méně než já, nicméně nakonec se domlouváme na tom, že pokud poletíme s renomovanou evropskou aerolinkou, jsme ochotni ten let nějak „přetrpět“.
Zodpovědnost za organizaci dopravy si beru na svá bedra, poněvadž v té době už mám za sebou zkušenost s lety se SkyEurope do Říma a Barcelony a jsem tudíž ten, kdo je kvalifikovanější.
Dodnes si pamatuji, jak jsem nadšeně sděloval, že jsem našel přímý spoj z Mnichova do Bangkoku s Lufthansou asi za 20.000 Kč (krize tehdy ještě nebyla, takže ceny se pohybovaly o dost výše i v období mimosezóny). Po schválení tohoto spojení od kamaráda (který mi ještě připomněl, že nechce letět s nějakou podezřelou asijskou aerolinkou) vyrážím do pobočky StudentAgency, kde po zaplacení dostávám svou první a poslední letenku v podobě šekové knížky...
Po platbě mi paní na přepážce jen tak mimochodem sdělí, že let je operován společností Thai Airways International, a já v tu chvíli téměř dostávám infarkt...“ale, ale...vždyť jsem si rezervoval let s Lufthansou“, řeknu vyděšeně...
...načež pracovnice profesionálně odpoví:“ ano, jedná se o codeshare let Lufthansy, ale samotný je operován Thai Airways“.
Jako v mrákotách opouštím pobočku SA, kde jsem nechal 40.000 Kč za 2 letenky s nějakou divnou asijskou společností. Po návratu domů se vrhám k internetu a sháním argumenty, proč je vynikající letět s Thai Airways místo Lufthansy a volám svému kamarádovi, který naštěstí pod tíhou mých načtených informací let s Thajci schvaluje...uff, a je zas o starost méně.
Později ještě rezervujeme asi za 2.000 Kč zpáteční let z KTW do MUC s LOT Polish Airlines. Zde bych si dovolil sdělit, že pokud bych měl hodnotit nejlepší catering na přískoku (pozn. přískok je krátký let zpravidla po Evropě, který vás dovede na významné letiště, odkud pak letíte long haulem do cílové destinace, v našem případě Bangkoku), tak to LOT vyhraje na celé čáře. Objektivně je potřeba říci, že v roce 2008 krize teprve začínala, a proto servis i na evropských letech byl na vyšší úrovni než dnes. Ovšem i tak pro nás velmi pěkně naservírovaná kontinentální snídaně v economy byla tím lepším zážitkem z letu s Embraerem 145. I když si pamatuji, že ten let byl tehdy prost jakýchkoli turbulencí, samotné přiblížení na letiště v Mnichově připomínalo horskou dráhu. To, že u menších letadel je takové přiblížení normální, jsem zjistil až časem...
Po brzce ranním příletu jsme měli k dispozici více než 12 hodin, které jsme využili k prohlídce města a zoologické zahrady (na ZOO jsem opravdu ujetý, proto, pokud budu níže hovořit o návštěvě jakéhokoli města, pak vězte, že pokud se zde nachází ZOO, tak jsem ho, s pravděpodobností hraničící s jistotou, navštívil).
Den v Mnichově utekl celkem rychle a byl tedy čas se přesunout zpět na mnichovské letiště. Plni očekávání jsme prošli odbavením a nastoupili do letadla...a v tu chvíli nastal mazec.
„Good evening...sawatdee kha“, přivítala nás anglicko-thajsky s typickým pozdravem wái thajská stevardka...pamatuju si, že jsem se jen překvapeně přiblbe usmál a řekl něco jako gúd ívning a dále postupoval k sedadlům, kde jsme s kamarádem seděli. Ty pocity si pamatuji dodnes, protože je fakt, že napoprvé se nikdy nezapomíná :-) Prošli jsme starou a omšelou sedmčtyřisedmičkou až k našim sedadlům a uvelebili se do celkem prostorných sedadel. Let nebyl zcela vyprodán, a proto jsme tehdy měli k dispozici 3 sedadla pro 2 osoby, což samozřejmě bylo vynikající, poněvadž jsme měli k dispozici už při tak komfortním rozestupu sedaček ještě jedno volné místo.
Dovolím si teď malou odbočku – kdo z vás hrál v mladším věku počítačové hry...já ano a mou srdcovou záležitostí se stala hra Heroes Of Might And Magic. Proč o tom píšu...Kdo z vás si vybaví její grafiku ve verzi 1 a 2, tak mi snad dá za pravdu, že to nebylo nic světoborného, zvláště z dnešního pohledu. Ale pamatuji si ty dlouhé noci strávené u této hry, kdy jsem si v duchu říkal: „ještě jeden level a jdu spát...“, a nikdy jsem to nedodržel. Ta hra mě okouzlila svou atmosférou, i když graficky, lidově řečeno, stála za prd. A teď pojďme zpět do letadla Thai Airways...čím mohlo zaujmout 20 let staré letadlo bez IFE, s jednou velkou obrazovkou v každé sekci a několika vysouvacími malými monitory po stranách, na kterých se během letu dokola pouštěly filmy s Mr.Beanem?...asi si logicky odpovíte, že ničím...nicméně já budu oponovat – mohlo zaujmout atmosférou a kvalitou služeb, což se také stalo. V některém pokračování se pokusím subjektivně seřadit kvalitu aerolinek, se kterými jsem do JV Asie létal...nicméně již teď prozradím, že subjektivním vítězem se stanou Thai Airways International, a to proto, že prodloužily můj pobyt v Thajsku o zpáteční let do této destinace. Zkrátka kdykoliv jsem z JV Asie odlétal (vždy z BKK), nikdy jsem už neměl stejný pocit jako s Thai.
Budu-li popisovat servis, tak nemohu použít jiné slovo než EXCELENTNÍ. Jídlo mi tehdy velmi chutnalo a navíc je potřeba říci, že nic nebyl problém. Přibližně každou půlhodninu procházel economy třídou stevard, který nabízel výběr z několika alkoholických nápojů (vodka, whisky, gin, bourbon atd.) a pokud bychom vždy využili jeho nabídky, tak se z nás do konce letu stanou alkoholici...
Vzhledem k tomu, že jsme toho nenaspali již během předchozí noci, prospali jsme prakticky většinu našeho letu do Bangkoku, kde jsme naštěstí přistáli tak hladce, že jsem si říkal, že to lítání začnu mít opravdu rád...
Zde bych si dovolil první část mého povídání ukončit, neboť pokud bych popisoval zpáteční let, musel bych použít magických kláves CTRL+C a CTRL+V, neboť servis (i letadlo) bylo na totožné úrovni.
Čemu bych se chtěl ještě v krátkosti věnovat, je samotný průchod ze zóny, kde se vyzvedávají zavazadla a letištní halou...ten moment, kdy se před vámi otevřou dveře do veřejné zóny letiště je, dnešní terminologií řečeno, multikulturně zdrcující...v tom momentu se přede mnou otevřel příjemný chaos, ve kterém nám bylo nabízeno ubytování, transfery do hotelu limuzínou, výlety a já nevím, co ještě...tomu, že nám posléze bude nabízena i ping-pong show a my se s kamarádem octneme v debatě, zda-li se nejedná o exhibiční stolně-tenisové utkání mezi vynikajícími „ping pongisty“ z Thajska, se dnes již směji. Nicméně po mnohahodinové trase z Evropy do Asie jsme konečně dorazili do hotelu Viengtai, který byl v době americké válce ve Vietnamu, veřejným domem, a byli jsme připraveni poznávat krásy Thajska, které mi na mnoho budoucích let doslova učarovalo... o tom, ale až příště :-)

Obrázek
Lufthansa Regional na letišti v Mnichově

Obrázek
Naše postarší jumbo při přípravě na let...

Obrázek
...v barvách Star Aliance...

Obrázek
Pozdní oběd na letu z Bangkoku

Obrázek
Večeře na letu z BKK. Vězte, že i jídla, která nevypadají úplně pěkně, mohou být chutná :)
Naposledy upravil(a) mojenakupy dne 08. 12. 2012, 21:57, celkem upraveno 1 x.


charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Thajské bilancování part 1

Příspěvek od charlie2025 »

Dobry TR, pekne se cetl :)

mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Re: Thajské bilancování part 1

Příspěvek od mojenakupy »

Děkuji za feedback :) Jdu hledat spisovatelskou múzu (a taky čas) na napsání další části.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Thajské bilancování part 1

Příspěvek od pavelpmi »

Jo, napis, hezky. Taky se mi v Thajsku nejak zalibilo.

mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Thajské bilancování part 2 - Hon na letenky

Příspěvek od mojenakupy »

Thajské bilancování part 2 – Hon na letenky a byznys omyl u Vietnam Airlines


Znáte to...chcete někam letět a strašně moc po tom toužíte. Chcete mít v kapse ty nej letenky za ty nej ceny, abyste si hlavně mohli užít v cílové destinaci a neplatili za přesun „v korábech v oblacích“ přemrštěné ceny. Přiznám se, že patřím do této skupiny cestovatelů také. Asi je zbytečné zde popisovat ty slastné pocity, kdy se takovému cestovateli podaří zabookovat letenku do vysněné destinace za skvělou cenu. Na jednu stranu je to samozřejmě super – ušetří se s cenově dostupnou letenkou spousta peněz, ale na druhé straně se do jisté míry objeví pocit prázdnoty – no, a co teď jako budu dělat v těch letenkových vyhledávačích, když už ji mám...odpověď „Nic, odpověděl sis sám - už ji máš...“ leteckého nadšence moc neuspokojí...

Pokud bych se měl pochlubit s těmi nejlepšími top bookovacími zážitky, určitě bych zmínil tyto:

1. Za babku s Aerosvitem
Během parného července roku 2009 jsem se chystal na pár relaxačních dnů v Luhačovicích. V tu dobu uběhlo jen několik dní od mého návratu z Thajska, nicméně již bylo potřeba zabývat se tím, co se bude dít v zimě. „Peak season“ je nutné se věnovat s dostatečným předstihem, neboť ceny letenek se v tomto období pohybují výrazně výše než během léta. Nicméně Aerosvit přichází se zajímavou nabídkou ve výši cca 11,5 tisíce korun za zpáteční let včetně tax. Rozmlsán Thai Airways a příjemně překvapen China Airlines jsem uchvácen cenou letenek ukrajinských aerolinek, která je o polovinu nižší než jsem platil oběma těmto asijským aerolinkám.
Má to však jeden háček – termín mi úplně nevyhovuje. Vzhledem k tomu, že se blíží můj odjezd do lázeňského města, kam si nevezu v té době ještě žádný mobilní internet a notebook, v duchu se loučím s velmi příznivou cenou letenky během „nejhlavnější“ thajské sezóny.
Po příjezdu do Luhačovic se zcela oddávám příjemnému prostředí a úplně zapomínám na nějaké letenky, zimní dovolenou atd. Přesto však nalézám jednu internetovou kavárnu, kde si potřebuji vyřídit pár mailů. Jen tak ze cviku otevírám v jedné internetovce rovněž stránku rezervačního systému Královna a zadávám termíny, ve kterých mohu odletět. Po chvíli se objeví vysmátí smajlíci sdělující, že přesně v mých datech jsou nějaké letenky volné – koukám na cenu 11.200 Kč a jsem nadšen. Euro se umoudřilo a posílilo tak korunu, což letenku ještě mírně zlevnilo. Vytahuju platební kartu a zcela ignoruji bezpečnostní pokyny používání karet (hlavně tedy na bod, který nedoporučuje používat platební údaje např. v internetovkách) a zuřivě bookuji...dokud mi na mail nepřijde potvrzená letenka, tak tomu stejně moc nevěřím...nebudu dále napínat – první část dobrodružné trilogie s podtextem Nemiroff Vodka Party mohla začít.

2. Za dvě babky zase s Aerosvitem
Fakt, že je let s Aerosvitem zážitkem pro dobrodružnější povahy, jsem přesně o rok později již znal. Nicméně proto, že mi v té době přistála v emailové schránce nabídka na letenky za cenu okolo 8.500 Kč za podmínky, že let bude probíhat z Prahy, Varšavy či Budapešti, ovšem letiště návratu nebude shodné s odletovým letištěm, zbystřil jsem.
Do Varšavy to bylo pozemní cestou zhruba 4 hodiny, nevýhodou se ovšem zdál odlet 25. 12. s odjezdem do polského hlavního města jen krátce před půlnocí Štědrého dne. Celý tripreport si můžete přečíst zde, proto se již nebudu opakovat.
Každopádně tato varianta trasy do Bangkoku se stala jednou z mých nejlevnější ze všech.

3. Šest hodin na infolince ČSA
Přiznám se, že o této zkušenosti zde budu psát jen velmi nerad, i když mi vynesla tu úplně nejlevnější letenku do Thajska, a to za cenu 2204 Kč. Samozřejmě, jedná se o „bonusovku za míle“, nicméně domluvit ji na infolince ČSA byl skoro nadlidský úkol. Rozumím a zcela akceptuji rozhodnutí ČSA upravit podmínky mílového programu, který byl doposud celkem štědrý. Čemu však nerozumím, že na info lince jejich zaměstnanci poskytují naprosto rozporuplné informace a míra ochoty se pohybuje od hodnoty 100 (ochotný a příjemný pracovník) až na bod mrazu, nebo možná ještě pod něj (nechotný a nepříjemný pracovník). Říkám to proto, že jsem měl v posledních letech tu čest letět několikrát na evropských linkách a všechno bylo výborné – stevardi i stevardky, služby na palubě, dobří piloti, kteří nedokázali jen vzlétnout, ale i pěkně přistát. A pak zavoláte na infolinku, kde mi dodnes nikdo nevysvětlil, co bude následovat, pokud si zarezervuji bonus letenku a ta letenka bude 3 ze 4 segmentů konfirmována a na jednom z nich se ocitnu na čekačce. Odpovědi operátorů (-ek, abych byl genderově korektní) byly tyto:
1) Pokud si tuto rezervaci vyberete (rozuměj s jedním segmentem nepotvrzeným), tak vás samozřejmě musíme (z Abú Dhabí) do Prahy dostat, protože letenka bude vystavena.
2) No, ale ten jeden úsek je na čekací listině...to jako nemáte potvrzené...to se pak musíte dostat z Abú Dhabí, jak chcete.

U bodu 2 jsem navíc ještě zcela nevystihl aroganci oné dámy, která komunikovala ve stylu „ne, ne, dále, ne, na to datum jsem se nedívala, ne, ne, to nejde atd. Dokážu pochopit, že zkrátka v daném termínu už bonusovku vystavit nelze, ale myslím, že to lze jednak říci i jinak, a také být ku pomoci při vyhledání letenky v podobném termínu (a nikoliv neustále opakovat, že mám změnit destinaci a termín). Stejně dobře jako umí komunikovat stevardi a stevardky na palubě ČSA...
Peripetie okolo oné téměř „magické“ bonusovky se nakonec podařilo zvládnout díky několika dobrým pracovníkům infolinky a po neuskutečněné transakci u Koreanu přes Soul nakonec došlo na variantu ČSA/Etihad za 2204 Kč, což za ty peníze v thajské „peak season“ není vůbec špatné. Suma sumárum to stálo asi 6 hodin života provolaného na ČSA, které to stálo nemalé prostředky, neb se jednalo o linku začínající trojčíslím 800...
Tripreport z chystané zimní dovolené v Thajsku, na kterou se onu bonusovku podařilo „ulovit“ určitě bude následovat :)

4. Byznys omyl u Vietnam Airlines
Silvestr na přelomu roku 2011/2012 měl patřit Vietnamu. Původně tedy Hanoji, nicméně po zjištění, že se zde v zimě pohybuje teplota okolo 15 stupňů, byla vybrána jiná destinace – pár dnů v Saigonu a pak přelet do Nha Trang.
Jak to tak bývá, pokud si chcete někam zaletět, je nutné nejprve zakoupit letenku. Zcela rutinní záležitost se proměnila v příjemnou záležitost, ač jsem si jí všiml až za několik dní po platbě. Booking letenek u Vietnam Airlines není ničím výjimečným – nabízí se několik tarifů a ten nejlevnější, který je k dispozici je poté zabookován...Na cestě ze Saigonu do Nha Trang je se cena letenky pohybuje pod 1000 Kč, na zpátečním letu je asi o 500 Kč dražší. Moc neuvažuji, protože tam zkrátka chceme letět, a rezervuji pro náš tým letenky ve výše uvedené cenové kategorii. Až zcela náhodou po několika dnech zjišťuji, že zpáteční let se uskuteční v byznys třídě. Poletím v byznysu!!!, říkám si překvapeně, protože doposud jsem měl představu, že byznys třídu využívají většinou frequent flejeři za míle, cocik, nebo zaměstnanci solventních firem.
Přelet ze SGN do NHA probíhal v celku klidně – jako catering byla nabízena voda, což ve srovnání s evropskými aerolinkami (na trase PRG-VIE se servíruje prakticky totéž) není nic neobvyklého, ovšem u leteckých společností v JV Asii se jedná o těžký podprůměr. 375 mil do OK Plus programu se v tomto kontextu jeví jako odpovídající.
Nha Trang nás přivítalo silným větrem, deštěm a chladným počasí...no, super...takže jedem k moři a ono je tu o něco tepleji než ve stejnou dobu v Řecku...naštěstí počasí přímo na letišti bylo spíše extrémem a přímo na pobřeží se teplota ustálila někde okolo 25 stupňů a moře pod dvaceti. No, ke koupání to úplně nebylo, ale rozhodně jsme nelitovali – Vinpearl Island, Mud Bath And Spa, Da Lat, silvestrovská party...to vše byly jen některé ze zajímavých zážitků, které jsme v této „komerční“ části Vietnamu zažili.

10 dnů v Nha Trang uteklo jako voda a „byznys zážitek“ se přiblížil. Po příjezdu na letiště se po „červeném koberci“ dostavujeme k přepážce a já osobně zažívám takový zvláštní pocit, který si chci opravdu užít, protože v byznysu už zase jen tak nepoletím. Na přepážce obdržím kromě boarding passu vstupenku do salónku, který se nachází v prvním patře terminálu. Salónek je příjemný a nachází se hned vedle našeho odletového gatu. Je potřeba v této souvislosti zmínit, že letiště Cam Ranh v Nha Trang je letištěm především vnitrostátním, a proto nelze očekávat služby jako na velkých mezinárodních aeroportech. Punc „international“ mu dodávají především chartery z Ruska, ale třeba také z Jižní Koreje a především podíl turistů z prvně jmenovaného státu bude dle mého názoru v Nha Trang v nejbližších letech stoupat geometrickou řadou...
I tak se mi však služby „lounge“ celkem líbí a kromě kanapek si lze dopřát např. vietnamskou polévku Pho, či dalatské víno a v neposlední řadě také využít rychlého internetu.
Po zhruba hodinovém pobytu v salónku vyrážíme směrem ke gatu, kde je striktně respektován fakt, že byznys cestující nastupují přednostně. Usedáme do pohodlných sedaček a v tu chvíli celá „byznys iluze“ končí. Oproti economy cestujícím dostáváme na výběr mezi džusem a vodou (v ekonomické třídě se nabízí pouze voda na příděl) a jako bonus obdržíme balíček oříšků... na hodinovém letu dostačující, po zkušenostostech s asijskou pohostiností nic moc...nicméně s přihlédnutím k ceně (cca 1.500 Kč za jednosměrný let) se služby evropským měřítkem jeví jako ok...a když nám pak v Saigonu vyjedou zavazadla jako úplně první (další byznys vymoženost), přivíráme nad službami Vietnam Airlines obě oči...obzvláště, když nám o pár dnů později přistane na OK Plus kontě za tento short haul 1000 mil...

Někdo to bere jako rutinu, jiný jako nutné zlo a další do jisté míry zážitek. Ať tak či tak, pokud si člověk chce někam zaletět, nevyhne se rezervaci letenky (bez ohledu na to, provádí-li ji sám prostřednictvím online systému, nebo mu ji „bookne“ jeho lepá sekretářka).
Ve své druhé části thajského bilancování jsem si dovolil zavzpomínat na ty rezervace (a následné lety), které mne zaujaly nejvíce...

A jaké máte zážitky, či zkušenosti s letenkami a jejich rezervací kamkoliv do světa vy? Jste „hrdí“ na nějaký booking a nechcete si ho nechat pro sebe? Budu rád, když se o tom podělíte v diskuzi :-)


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Thajské bilancování part 2 - Hon na letenky

Příspěvek od pavelpmi »

Potvrzuju jakýsi pocit prázdnoty po zakoupení letenky a zmenežování dovolené, což mě obé strašně baví, a který v mém případě často ústí v nákup letenek dalších a organizování další(ch) cest(y), ještě před začátkem prvního zmíněného výletu. :D

Jinak mně třeba nechtějí moc věřit, že jsem byl za 235 € v Riu (ale to u Alitalie vlastně nebývá problém), a zanedlouho si vyzkouším QR v jejich akci. Člověk si ale málokdy uvědomí v tom prvotním nadšení, že letenka tvoří ne zas až tak úplně podstatnou část rozpočtu. :D

Budu se těšit na pokračování!

mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Re: Thajské bilancování part 2 - Hon na letenky

Příspěvek od mojenakupy »

No, já ti to věřím, protože Alitalia chrlí jednu akci za druhou, i když je mnohdy místo odletu jiné než místo návratu, ale kdo je flexibilní, tak může získat výbornou cenu :)

Další pokračování se již připravuje, a protože se blíží další cesta směrem do Thajska, materiálu pro tripreporty bude zase o něco více.


Odpovědět