Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od rpet »

Už jste v Kolíně?, byla moje první otázka do telefonu v první den mé dovolené, která začala poněkud netradičně: nikam jsem neodletěl (prozatím). V onen okamžik jsem seděl ve standardním autobusovém stroji společnosti National Express, který mířil z jiho-anglického Bournemouth do Londýna. Část mojí rodiny se totiž rozhodla poprvé navštívit Londýn. Na mne pak připadla role hostitele, průvodce a zachránce, neboť nikdo z právě přijíždějících nevládne ani tou základní angličtinou.

Plán nebyl ani nijak složitý. Hosté přijedou, ubytují se a odpoledne stráví nikterak náročnou prohlídkou centra. Další tři dny pak absolvují naplánovaný trip po Londýnských zajímavostech a poslední den se všichni hromadně přesuneme s pomocí aerolinky Germanwings (4U) do ČR. Přes Kolín - Bonn.

Samozřejmě, že před třemi měsíci padla ona otázka "proboha, proč přes Kolín, proč ne rovnou?", a také je pravda, že letadlem nepolíbenému příbuzenstvu bylo docela těžké vysvětlit úskalí, kterými jsou oblažováni cestující, kteří zvolí W6, EZY, případně ASB (aka Aerolinka Samotného Boha MOL), tedy FR: opravdu už nemíním počítat, co vše musím platit, pokud se chci přepravit odněkud někam. Nikomu samozřejmě neberu jeho právo provozovat adrenalinové sporty v podobě odkrývání různých příplatků, více- méně složité kompozice případných zdržení letů, či jejich zrušení a taktické plánování následných záchranných akcí. Mne osobně z toho vyléčily právě W6, které měly můj poslední let s nimi zpožděný o 4 hodiny a já tak nedobrovolně ztrávil noc na letišti LTN, kde jsem necelých 6 hodin střídavě nadával na Wizz, Boha, techniku a sebe sama. Ne. Prostě víc už ne.

GermanWings se pro mne staly vítanou náhradou. Matka v podobě LH tvrdým zrakem střeží kvalitu služeb i dochvilnost a případné "ztráty na životech" (tedy zrušené lety) mohou být nahrazeny přebukováním do LH spoje, pokud si to umíte vyřvat. Jedna cena, servis na úrovni, s občerstvením a kufrem odbaveným z LHR až na PRG. to vše za £69.90, což je v sezoně cena bezkonkurenční ve srovnání jak s W6, tak s EZY. FR odmítám z principu - nejsem dobytek, a odmítám se nechat přepravovat stylem pro dobytek určeným.

Ale zpět k onomu ránu. Jak jsem se dozvěděl, dvě osoby v podobě mojí neteře a mojí matky statečně přežily let z PRG do CGN (máti letěla poprvé) a obě byly doslova unešené ze servisu, jež jim byl předložen. Přežily šťastně dvě hoďky v CGN a...

...a...

...a pak to začalo, leč z poněkud jiné strany, než jsem očekával. Moje představa byla ta, že mi prostě najednou zavolají z předem doručených SIM karet s nabitým kreditem operátora GiffGaff, který má (nejspíš) zdarma hovory mezi vlastními čísly i v případě roamingu. A až mi zavolají, dozvím se, že "...panebože, kam máme jít? Co máme dělat?", nebo "...něco po nás chtěj, nechceš nám to přeložit?". S tím vším jsem počítal a byl jsem na to připravený. To, že rána přijde odjinud, jsem tedy fakt vůbec nečekal.

Takže zatímco se moje příbuzenstvo v podobě jedné mladice a jedné stařenky srdnatě a s děsem v očích blížilo v A319 k Heathrow, já nic zlého netuše vyskočil z linky 205 našeho operátora NE na témže LHR, a velmi odlehčeně jsem cupital do takového náměstíčka u T1, mezi autobusákem a terminálem 1, kde jsem se oddal šlukům z červené PallMall red short. Pohledem jsem zkontroloval čas - 1230, to je akorát, vezmu tágo, sjedu na hotel, střihnu si check-in, s tím samým vehiklem v podobě tradičního hackney se vrátím na T1, a tam budu trpělivě čekat, než se obě dámy procpou hromadou vítaných i nevítaných návštěvníků Anglie. Stalo se.

Zdravím, mám tu rezervaci pro tři osoby na 4 noci. Můžu si udělat check-in bez ostatních? Ti teprve přiletí, zapěl jsem s vědomím, že venku na mne bude 10 minut čekat taxi. Poté, co jsem místo "triple room with private bathroom" dostal do ruky papír s "triple room with shared bathroom" se věci lehce zkomplikovaly. Zatím co úslužný recepční hledal onen náš pokoj s vlastní koupelnou s odhodláním tak činit rozhodně déle, jak 10 minut, já šel odvolat taxi, které mě stálo £20 za ty tři míle, neboť nebohý řidič "právě začal a nemá charge". Neřeším, jsem na dovolený a tlačí mě čas.

Konečně je rezervace v pořádku, a já mažu na autobus, který mne zdarma (haha, to je tedy ironie...) odveze na terminál 5, ze kterého se přesunu na T1, kam by za 20 minut měl sednout let z Cologne-Bonn.

Ovšem ve chvíli, kdy jsem vylezl ze dveří hotelu, byly veškeré trable zapomenuty - nad mojí hlavou právě plavně sklesal na přistání bulík od BA! Bože, to je sen spottera - amatéra, sedět venku, upíjet Twinings, šlukovat cigaretu a sem tam cvaknout spoušť kompaktu... Tak tady mě ještě určitě uvidí! Malá ochutnávka, zbytek lze shlédnout v galerii (1024px po rozkliknutí náhledu) , na níž odkaz je uveden pod reportem.

Obrázek
no řekněte sami: není to úžasný, mít nad hlavou toto?

Obrázek

Obrázek

Obrázekmírně zbastlený livery A320 od BA

Zbytek už proběhl ukázkově vzorně, včetně předčansého přístání linky z CGN a bleskového průchodu UK Border. Rodinka je pohromadě, první odpoledne v Londýně proběhlo dle představ a bonusem byly již výše zmíněný amatérský spotting.

Mimochodem, za kvalitu se omlouvám, ale lepší foťák momentálně nemám, je to focený Samsungem v podobě 10Mpx kompaktu...


4U 09/09/1202 LHR - CGN
Airbus A319
registrace nezjištěna
load factor: 99%
seat 2F
máslo: nebylo v jídelníčku


Můj bratr se mne po příletu do Prahy udiveně ptal, co je to za blbý nápad, letět z Londýna do Prahy přes Kolín nad Rýnem (Bonn), když na Luton létají krásné nízkonákladové aerolinky! Věděl jsem, že vysvětlovat někomu, kdo je schopen na palubu letadla propašovat jakýmkoliv způsobem jakoukoliv láhev, jen aby nemusel platit pár euro za vodu, dodatečné náklady cestujících u nízkonákladovek, je zcela zbytečný sport.

Odlet z LHR je předepsán na 1350. Check-in je pouze formální záležitost kvůli zavazadlům, a dokonce i tradiční bezpečnostní kontrola probíhá nezvykle rychle. Takže na terminálu 1 hledáme gate B5. Boarding je velmi rychlý, už ve 1345 hlásí ramp agent 'done!', nezbytný cross-check a - nic. Push-back nikde. Hm hm. Ve 1354 je prcek vytlačen na pojezd a statečně se řadí do fronty mezi větší bratry. Ve 1410 konečně dojde na take-off, což je ještě docela dobré a jsme nahoře. Nezbytná zatáčka kokpitem k Evropě a "na Mnichov, Vávro, na Mnichov...", chtělo by se říci. Sedačky velmi luxusní, ty nové tenké, a díky změněné konfiguraci prvních pěti řad i s neskutečným legroom - ti, co mají za sebou W6, EZY, či FR, moc dobře tuší, o čem mluvím. Díky novému vzhledu panelů nad místy pro cestující tipuju na poměrně nový stroj. Škoda,že nevím, kde zjistit registraci stroje (venkovní jsem neměl šanci zjistit), hned by bylo jasno.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Cabin crew rozhodně neztrácejí čas, a po dosažení letové hladiny promptně připravují happy snacky k rozvozu. Jeden ze stewardů dokonce stihne vysypat část vozíku do klína kypré Gertrudy na seatu 1D, asi nějaký bonus za míle, či co. O chvíli později jsem i já oblažen bagetkou se salámem a kolou. Bagetka chutná výborně, kola o objemu asi 110 ml (možná měla 115 nebo 120 ml, nějak jsem to neměřil ale ten objem mi přišel rozhodně vtipný...) byla správně vychlazená. Pohled z okna mi nic neříkal, zato narůstající tlak v lebce ano. Zřejmě půjdeme dolů. Teď jde jen o to proč - bude to jen landing, nebo nějaký crash? O zkušenost s leteckou havárií zůstávám i nadále ochuzen, byl to landing na CGN. Přistáváme na čas, 1450. Takže posunout hodinky, a hurá na obhlídku letiště.

Cologne - Bonn Airport

Obrázek

Za prvé: který pako má tohle letiště na svědomí? Za druhé: kterej idiot projektoval ten most mezi terminálem 1 a terminálem 2?

Asi takto bych shrnul nejzásadnější dojem z CGN. Starší terminál mi okamžitě v hlavě vyvolal asociaci s druhou řadou seriálu "Ztraceni" (alespoň si myslím, že to bylo v druhé řadě), kde se divákům zjeví onen bunkr, ve kterém nebohý Edmond kliká z nějakého důvodu na tlačítko. Já si myslím, že Konrád Adenauer - po němž je ona hrůza z nějakého důvodu pojmenována - někde určitě na terminálu 1 sedí a určitě kliká. Měla-li to být pomsta nebohému Konradovi, pak se beze zbytku povedla. Něco tak architektonicky nevzhledného už jsem dlouho neviděl - a to říká prosím člověk, který je často svědkem zastydle pubertálního britského "post-průmyslového" stylu továrních, tedy pardon, co to melu - letištních hal v UK.

Obrázek

Zatímco jsem přemýšlel, zda vnější, velmi vzdálená a přesto lehká podoba letiště s hotelem Praha ve městě Praha je pouze náhodná a zároveň uvažoval nad tím, kolik batohů s dynamitem bych potřeboval na likvidaci vnitřních pilířů bunkru, uběhla nám skoro hoďka z tří celkových, jež zde musíme chtě nechtě ztrávit bez ohledu na naše pocity a utrpěné ztráty na architektonicko-estetickém cítění. Další ranou pod pás byla totální absence angličtiny v jakémsi coffee vedle (BillaHeute) Rewe store. To, že jsem byl následně zpruzen nemožností použít tamtéž instrumentu v podobě platební karty mne utvrdilo v přesvědčení, že výdobytky kapitalistického socialismu v podání tandemu Tony Blair (předchozí figurka) - David Cameron (stávající figurka) jsou pouze nechutným a snobským "posh" doplňkem zhýralých a líných Britů, kteří se určitě s radostí nechají oškubat v letištní směnárně na CGN s výsledkem "dej 10 liber, vrátím ti 8 Euro". Nikoliv tak já. S poněkud roztřeseným hlasem jsem dotyčného pracovníka směnárny ujistil, že jako dement pouze vypadám, což rozhodně neznamená, že jím také reálně jsem. Na druhou stranu musím uznat, že onen směnný kurz jsem nepochopil dodnes.

Když jsem po této příhodě, stále ještě v mírném oblouznění, objevil náhorní terasu, ze které byl krásný výhled na runway, byl jsem nedaleko stavu uznat, že "až zas tak debilní to letiště fakt neni". Pravdou tedy je, že tam byl provoz stejný asi jako na svazarmovském letišti v Lužci u Mostu (či jak se to tam jmenuje). A nebýt toho, že jsem se při opouštění terasy naprosto nepochopitelně ztratil (ano, čtete dobře - nemohl jsem si zaboha vzpomenout, kudy jsem na tu terasu lezl, takže vnější galerii jsem dal dvakrát...), byl bych to letiště začal mít možná i tak trošku rád. Což tedy stavitelé tohoto monumentu rozhodně nemohli dopustit. Nejspíš. Proto postavili mezi T1 a T2 spojovací most, o kterém jsem soudil - dle jeho moderního vzhledu, že jest vybaven klimatizací. Díky venkovní teplotě 28 stupňů pana Celsiuse by to člověk možná i uvítal. Svoji chybku v přepokladech jsem si uvědomil v okamžiku, kdy jsem do toho výkřiku moderní doby vsunul své (67 kilo vážící) bády. Tímto se zdvořile omlouvám všem anglickým technikům, o kterých často tvrdím, že sice umí klimatizaci vymyslet, ale neumí ji ovládat a nastavit. Uznávám, že v tuto chvíli by bodla i blbě nastavená a blbě fungující klimoška, než vůbec žádná. Největší radost mi tedy paradoxně udělali majitelé čínského bistra, kteří nejen, že nám nabídli standarndě dobrou krmi, ale dokonce mne nechali zaplatit kartou (!!!).

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Nový terminál se mi pozdával líp, hlavně mě docela překvapily stropní světla v podobě těles, složených z LED reflektorů. Nejsem žadný ekoterorista, ale když už se na letištích musí svítit v létě, za jasného počasí, kolem páté hodiny odpolední, tak proč by to nemohlo být mírně šetrné? A lety složené z AB a 4U mi byly nápovědou, kdo že je tu domácím pánem. Byť tedy neskrývám své nepochopení, kudy ty lety startovaly, když na dráze prostě nejsou a nebyly? No nic, nechme to koňovi.

Obrázek

Obrázek

4U 09/09/1202 CGN - PRG
Airbus A319
D-AGWM
seat 5A
load factor: 100%
máslo: opět nebylo v jídelníčku


Obrázek

Velmi udržovaný stroj dcery Lufthansy dává tušit tomu, co už vím: GermanWings není jen nízkonákladovka. Je to zatím z těch pár pohledů zatraceně dobrá nízkonákladovka. Personál sice strohý, ale profesionální. Tarify jasné, a přehledné, míle se načítají, dají se použít i u matinky LH. Strava na palubě neoslní, ale určitě ani neurazí. Prostě, styl, který mám rád: jasná hra s jasně danými pravidly.

Startujeme přesně, polovina z cestujících mluví česky, a to ne zrovna vybraně. To je asi nějaký "WizzAir De Ja-vu", nebo co. Proč musím všude potkávat nevychovaný fracky a fraciny? Je to trest za něco z minulosti? A poslyš, Bože, nestačilo to už???

Obrázek

Catering přesný, rychlý, profesionální. Legroom luxusní - což u této kombinace jinak asi ani nejde, klidně bych tu mohl nacvičovat spartakiádu. Blížíme se ku Praze, začínáme klesat - ne, fakt jsem to nepoznal. Jen mě začalo nesnesitelně bolet v ušních bubíncích. Neklamné znamení, že měníme tlak a půjdeme dolů.

Ruzyň má na chvíli zavřený ranveje. Asi se něco stalo. Kroužíme a já už ani nerozumím tomu, co mi sousedka vypráví. tedy ne, že bych ji neslyšel, slyším ji. Ale nejsem schopen vnímat, natož reagovat. Doprdele co se to děje? Tyhle stavy jsem nikdy nemíval...

Konečně dole. Rychle přes pasovku, najít kufry, a hurá na parking. Bratr už čeká. Dovolená začíná. Druhá část reportu bude doplněna následně.

P.S.: celá prozatímní fotogalerie je na http://www.zivotvenku.com/


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od Globik »

Skvělá fotka těch 2 strojů LH/BA

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od rpet »

jo, a povedla se opravdu nahodou. puvodne to mely bejt tri fotky s komentem ve stylu "to je strasny, jak ty anglani na vsechno pecou a vsude se tahnou jak mlha nad temzi... ...tak my te ted ty becko jedno malinko vopiskujem, mame dyzl f turbu a tahne vodspoda" :mrgreen:

jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od jonapet »

příjemně čtivý TR povídkového typu :clap:

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od rpet »

hm, na druhou stranu, ani globiku netusis, jak strasne me stvalo, ze nemam v ruce poradnej fotak s nejakym slusnym objektivem. u toho hotelu koncily obe ranveje (viz https://plus.google.com/109067478473577 ... l=cz&hl=en), takze provoz tam byl vazne luxusni. Predstav si, ze skutecne prvni jsem vyfotil A380 QS. A pak jeste dalsi. a ja idiot zformatoval kartu v tom kompaktu... to je normalne na samovrazdu. kolik let uz si slibuju nejakej Canon...


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4156
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od whiskey »

rpet píše:Predstav si, ze skutecne prvni jsem vyfotil A380 QS. A pak jeste dalsi. a ja idiot zformatoval kartu v tom kompaktu...

Tomuto mam skutocne problem uverit. QS a 380??? :wink:

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od pavelpmi »

D-AKNK a D-AGWS 9.9.
Desmond?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od Globik »

whiskey píše:
rpet píše:Predstav si, ze skutecne prvni jsem vyfotil A380 QS. A pak jeste dalsi. a ja idiot zformatoval kartu v tom kompaktu...

Tomuto mam skutocne problem uverit. QS a 380??? :wink:

Koupáci nemají nárok na pořádné letadlo nebo co? :lol:

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od rpet »

Globik píše:
whiskey píše:
rpet píše:Predstav si, ze skutecne prvni jsem vyfotil A380 QS. A pak jeste dalsi. a ja idiot zformatoval kartu v tom kompaktu...

Tomuto mam skutocne problem uverit. QS a 380??? :wink:

Koupáci nemají nárok na pořádné letadlo nebo co? :lol:

aha, jsem se asi seknul v oznaceni, tedy to uvadim na pravou miru: Singapore Airlinies. pri psani reportu jsem to fakt nehledal, z toho mohla vzniknout ona nepresnost.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od rpet »

pavelpmi píše:D-AKNK a D-AGWS 9.9.
Desmond?

:lol: pravda, byl to desmond :mrgreen: (uz je to doba, co jsem to sledoval...)

jinak: kde jsi pavle nasel ktery stroj letel kam a kdy? ja nad tim sedel asi dva dny a pak jsem to vzdal, a pritom by se mi to vazne hodilo. na LHR z prstu nebylo videt nic, po pristani v CGN jakbysmet. a v praze uz me hnaly damy co nejrychleji na parking...

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od pavelpmi »


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od Fabo »

Pro priste bych pozadal autora, kteryzto ma tolik stesti, ze nemusi uvazovat par desitek az stovek liber rozdilu mezi ULLC a jinym dopravcem, aby ty ostatni (treba studenty jako ja) neoznacoval za dobytek.

Jinak tedy report hezky.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od rpet »

@ pavelpmi: diky, tohle je moc dobre, usnadni to praci s hledanim!

@ fabo: nezlob se, ale svoje nazory nemenim proto, ze se nekomu z nejakeho duvodu nelibi. FR je dopravce, ktery ponizil uroven cestujicich na mnohem nizsi uroven, nez je ta, kterou jsem byl ochoten leta akceptovat, a kterou jsem vnimal jako uroven nizkonakladoveho dopravce. a ta uroven si onen termin "dobytcak" zaslouzi zcela pravem. je to muj subjektivni nazor, za kterym si stojim. stejne, jako je subjektivni muj report.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od Fabo »

rpet: ja ti tvuj nazor neberu. Ostatne ja bych v pripade ze bych cenovy rozdil nemusel resit (coz je pro me momentalne rozdil v max. jednotkach eur/os), tak bych taky bral Germanwings.

Je ale rozdil rict "Ryan je dobytcak" resp. "Ryan je podle me dobytcak", coz je do urcite miry pravda (byt pak nechapu proc nevylucujes automaticky i Wizz, ktery umi byt jeste horsi)
a napsat "Nejsem dobytek abych lital Ryanem" cimz implikujes ze vsichni, co Ryanem letaji, jsou dobytci.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Report naruby (aneb změna je taky život, no ne?)

Příspěvek od rpet »

@ fabo: diskuse vice mene nesmyslna, ale budiz, posledni reakce na toto tema. pokud ti prijde normalni, ze ti nad hlavou pluje toaletni papir jen proto, abys byl donucen si koupit pivo za cenu velmi podobnou te, ktera je na karte, pak to je presne jedna z tech hranic, po kterych se pro mne FR stava dobytcakem. zda se cestujici povazuje za dobytek, neni na me uvaze a urcite to neni, a nikdy nebyl ani muj problem - a to ani v dobe, kdy FR lital na AOC, ktery mam prakticky "za barakem".s pouzitim FR na AOC by se muj rozpocet na cestu z GB do CR smrsknul na par smesnych stokorun, a to bylo v dobe, kdy jsem mel mozna jeste mene financnich moznosti, nez ty, jako student. zmineny priklad je i vysvetlenim toho, proc W6 nepovazuji za zumpu a dobytcak, povazuju jej pouze za velmi nespolehliveho dopravce. toaletak nad hlavou??? sorry, ale to uz je moc...

btw odmitam diskusi na tema "chudi a nebozi studenti" pri vedomi reality, kdy skoro kazdy z Vas ma iPhone, ci jiny nerilis laciny smartphone, doma nemate stary pentia III s 512 MB RAM, a Vase oblecky rozhodne nepripominaji second-hand. fakt, ze umite vyhodit prachy za pomerne luxusni elektroniku a hadry, ale neumite si nastetrit £70 na one way ticket s EZY nebo 4U, je problem Vaseho zivotniho stylu, ktery jste dobrovolne prijali - je tedy na Vas, aby jste za nej nesli svuj dil odpovednosti. treba i v te podobe, ze litate s dobytcakem a nechate ze sebe delat dobytek, kdyz uz jsi to tak trefne pojmenoval.

a prosim, nerikej mi,ze nemate zadnou jinou moznost - mate. kazdy ji ma. game over.


Odpovědět