Na křídlech airBalticu z TATer

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2179
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod alesesl » 04. 02. 2015, 15:21

Chtel bych vsem poprat vsechno nejlepsi do noveho roku 2015.

S prichodem noveho roku, prichazeji nove cesty, zazitky, registrace, linky a navstivena letiste. Doufam, ze i tento rok se mi podari rozsirit sbirku letist o par dalsich kousku. Tento vylet jsem absolvoval jeste s jednim clenem tohoto fora “contextem”, ktery neprispiva tak casto, z duvodu zaneprazdenosti. Planovani zacalo nekdy minuly rok, jeste behem akce znameho prodejce airfasttickets. Podarilo se nam ulovit nekolik letenek na trasovani v tomto trip reportu za necelych 1900 korun ceskych. Jiz v tu dobu jsem vedel, ze BT zacne letat do Popradu s jednou rotaci tydne, vzdy v sobotu. S nadsenim jsme to koupili. “Context" jeste z Popradu neletel.

Ja jsem mel moznost navstivit toto letiste v cervenci 2010 na lince KSC-BTS s jiz neexistujici spolecnosti Danube wings, ktera mela mezipristani v Popradu. Ale behem mezi pristani, vsichni pax, co pokracovali do BTS zustali na palube, takze nebyla prilezitost vystoupit a prohlednout si terminal. Kdyz prisla sance letet z Popradu, tak jsme ji okamzite vyuzili a za zakoupili letenky na trasovani Poprad-Riga-Vilnius-Riga-Praha (ja) a Vlado to same, krom posledniho segmentu, mel Riga-Viden.

Na Slovensko jsem se vydal odpoledne s kratkou zastavkou v Olomouci. Po prenocovani u Vlada na chate, jsme jeli sobotnim rychlikem z Puchova do Popradu v 9:53 zasnezenou krajinou. Jelikoz bratia Slovaci maji zdarma vlaky pro duchodce a studenty, tak byl tento spoj hodne narvany a nedaly se najit 2 mista vedle sebe. Takze temer az do Kralovan jsme sedeli kazdy zvlast. Jeste, ze to byla 2 hod a neco cesta, nechtel bych v takto narvanem a pretopenem vlaku cestovat casto. Dalo se jet do Ziliny a tam prestoupit na Pendolino, ale zase musi clovek prestupovat a to nestoji za ty starosti. Cesta ubehla celkem rychle a neco po 12 hod na poledne jsme byli v Popradu. Vydali jsme se do mistni restaurace na obed a nejake to pivko, aby jsme meli dobry zaklad na cestu. Jelikoz Air Baltic je low cost a vsechno se na palube plati, tak rozhodne divocinovy gulas a Šariš Lavína byly lepsi reseni nez nejaky blafy na palube. Taxi na letiste jsme meli objednano na 13:50. Po vydatnem obede a dvou lavinach jsme se taxikem prepravili na Letisko Poprad-Tatry. Cena za taxi byla vice nez prijatelna (necelych 5 eur).

1.jpg
Skoro v Olomouci


2.jpg
Radnice


3.jpg
Kozi ulice


4.1.jpg
Divinový guľáš


4.jpg
Šariš Lavina


Novy terminal letiste na nas udelal dojem svou jednoduchosti, prakticnosti. Na to, jaky panuje v Poprade provoz, si myslim, ze terminal naprosto dostacuje. Pokud letiste planuje lety s leteckym spolecnostma, a rozlozi je do ruznych casu, tak se nemuze nikdo citit stisnene, ale nedokazu si prestavit, kdyby se tam odbavovali 2-3 lety najednou. Stary terminal letiste vypadal opustene a ani bych se nedivil, kdyby ho v budoucnosti cekala demolice. Ale urcite ma v sobe hodne vzpominek. Za security se nachazi maly bar a za pasovkou dokonce duty free obchudek. Na letisti panoval klid, na plose byly videt 2 odstavena soukroma letadla, jedno s ceskou registraci, jinak pohoda, klidek, tabacek, jak se zpiva v jedne ceske pisnicce.

Poprad (TAT) – Riga (RIX)
15:15 – 18:00
Air Baltic let BT486
Boeing 737-300 YL-BBR (stáří 16,1 let, predchozi provozovatele Deutsche BA, Flyglobespan)
20C
LF 48% (57pax)


5.jpg
Stary Terminal


6.jpg
Novy terminal letiste Poprad-Tatry


7.jpg
V sobotu jsou na poradu dne 2 lety


8.jpg
Nase 733 pristala o neco driv z Rigy


9.jpg
Nastup do letadla


10.jpg
Venku zacalo huste snezit


11.jpg
Odmrazovani ala pred 25 lety


12.jpg
Vystup za tmy v RIX


Kvuli zdrzeni pri odmrazovani v TAT jsme pristali v RIX o neco pozdeji, proto cas na prestup se zkratil na cca 60 min, ale i tak to bylo vice nez dost.

Riga (RIX) – Vilnius (VNO)
19:35 – 20:25
Air Baltic let BT347
DHC4-800 YL-BAI (stáří 4,1 let)
09C
LF cca 70%


13.jpg
FIDS v Rize


14.jpg
YL-BAI pred odletem do Vilniusu


15.jpg
Pohled na vecerni stojanku v Rize


Po priletu do Vilniusu jsme chytli domluveny taxi a nechali se odvezt do hotelu v centru mesta a vyrazili na lov, protoze jsme meli hlad jako vlci.

Vytecne pripravene srnci maso
16.jpg
Restaurace Lokys - ul. Stiklių 8 (byvala zenska veznice)


17.jpg
ulice Stiklių po veceri


18.jpg
Nas hotel na ulici Gedimino Prospektas 16


19.jpg
Katedrála sv. Stanislava ve Vilniusu po 1.


20.jpg
Katedrála sv. Stanislava ve Vilniusu po 2.


21.jpg
Katedrála sv. Stanislava ve Vilniusu po 3. s vezi vysokou 57m


Po prohlidce Katedraly sv. Stanislava jsme se vydali na hrad nad mestem. Da se na nej vyjit pesky po ruznych cestickach, ale jelikoz huste snezilo a cesticky byly zasnezene a kluzke, proto jsme zvolili lanovku, ktera jezdi nahoru taky. Vchod k lanovce se nachazi z ulice Arsenalo gatve, vedle reky Neris.

22.jpg
hrad Gediminas s lanovkou pod nim


23.jpg
Vez Gediminas


24.jpg
pohled na Vilnius


Po prohlidce hradu (da se vystoupat az nahoru na vez za maly poplatek) jsme vyrazili zpet do mesta na kavicku/caj a nejaky dezert.

25.jpg
ulice Pilies gatvė


26.jpg
na kavicce v hotelu Kempinski


27.jpg
Prezidentsky palac


28.jpg
Saint Nicholas' Church


29.jpg
Radnice Vilniusu na ulici Didžioji gatvė 31


30.jpg
Budova Narodni Filharmonie na ulici Aušros Vartų gatvė 5


31.jpg
Brána Usvitu na ulici Aušros Vartų gatvė 14


32.jpg
lokalni pivni moky v jedne pivotece naproti restaurace Lokys


33.jpg
Mistni pochoutka - bobri maso opet v restauraci Lokys jako vecer pred tim


34.jpg
Pripraveny balicek na cestu od hotelu jelikoz jsme nestihali snidani kvuli brzkemu odletu


Na letiste jsme meli domluvene taxi, ktere prijelo nacas. Byl to brzky odjezd, nekdy ve 04:30 rano. Na letiste jsme dorazili neco malo po 3/4 na 5. Na letisti panoval znacny ruch a to same na security. 3 airbusy Wizzairu vygeneruji docela hodne pasazeru a na bezpecnostni kontrole byla asi tak 15 minutova fronta.

Vilnius (VNO) – Riga (RIX)
06:10 – 07:00
Air Baltic let BT350
DHC4-800 YL-BBU (stáří 1,7 roku)
12C
LF 90%


35.jpg
FIDS Vilnius


36.jpg
SE-LTV spolecnosti Braathens Regional pred odletem na ARN


37.jpg
Odstavene 737cky ruske spolecnosti Oreanair a za nima EMB135 v barvach BMI regional letajici pro Air Lituanica


38.jpg
Nastup do naseho DHC4-800 ktera parkovalo ve VNO celou noc


39.jpg
B767 Uzbekistan airlines na lince New York - Riga - Taskent


V Rize se nase cesty s Vladem rozdelily. Ja jsem pokracoval do PRG letem BT481 a Vlado do VIE na BT431. Boarding jsme meli ve stejnou dobu. Kdyz jsme taxovali na take off, tak Vladuv stroj byl hnedka za nama.

Riga (RIX) – Praha (PRG)
07:30 – 08:40
Air Baltic let BT481
DHC4-800 YL-BAF (stáří 4,5 let)
14B
LF 30% (23pax)


Let do PRG bych super, pristani od 25 min driv. Obsazenost byla naprosto miziva, nejakych 23 pax.

pokracovani nize...
Naposledy upravil(a) alesesl dne 04. 02. 2015, 21:24, celkem upraveno 3 x.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2179
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod alesesl » 04. 02. 2015, 15:26

40.jpg
FIDS Riga


41.jpg
vychod slunce


42.jpg
pri klesani


43.jpg
Vystup z Praze


To je vse z tohoto vyletu. Doufam, ze se Vam libil. Air Baltic je obycejny LC, kde se plati uplne za vsechno, ale pokud se clovek potrebuje dostat z mista A na misto B jen s prirucnim zavazadlem, tak je to naprosto dostacujici dopravce. Vilnius na nas udelal velky dojem a musim rict, ze bych rad Vilnius a okoli navstivil i behem leta kdy bude tepleji. Hezky den vsem preji.

Lkprak
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 913
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod Lkprak » 04. 02. 2015, 20:09

Máš to pěkný kamaráde. Sice jsem i tenhle výlet sledoval více méně v přímém přenosu, bylo fajn si přečíst ještě o něm trip report.

Jo a pod tohle

"S prichodem noveho roku, prichazeji nove cesty, zazitky, registrace, linky a navstivena letiste. Doufam, ze i tento rok se mi podari rozsirit sbirku letist o par dalsich kousku,"

se plně podepisuju.

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 927
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod maf » 04. 02. 2015, 20:11

Vdaka za report.
Tie LF airBalticu teda nic moc, ale predsa je to slaby mesiac, snad sa im pocas letnej sezony dari viac.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2179
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod alesesl » 04. 02. 2015, 21:23

maf píše:Vdaka za report.
Tie LF airBalticu teda nic moc, ale predsa je to slaby mesiac, snad sa im pocas letnej sezony dari viac.


Linka nebude letat v lete, konci nekdy v breznu/dubnu 2015. Je to linka jen na zimni sezonu. Zacala letat 6.12.2014

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1406
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod Airbus380 » 04. 02. 2015, 23:34

Moc pěkný report. A i já se podepisuji pod tuto větu: "S prichodem noveho roku, prichazeji nove cesty, zazitky, registrace, linky a navstivena letiste. Doufam, ze i tento rok se mi podari rozsirit sbirku letist o par dalsich kousku,"

však to je to, oč v životě leteckého nadšence jde :D

Těším se na společné výlety.

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 927
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod maf » 05. 02. 2015, 11:35

alesesl píše:
maf píše:Vdaka za report.
Tie LF airBalticu teda nic moc, ale predsa je to slaby mesiac, snad sa im pocas letnej sezony dari viac.


Linka nebude letat v lete, konci nekdy v breznu/dubnu 2015. Je to linka jen na zimni sezonu. Zacala letat 6.12.2014


JJ, to viem, ze TAT je len v zime, ale myslel som aj PRG.

Lucx
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 145
Registrován: 21. 04. 2008, 20:50
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod Lucx » 05. 02. 2015, 16:21

Trip report pěkný...

Vlastně jsem se měl tuto cestu absolvovat také, společně s autorem TR a contextem, ale díky jejich neserióznosti k tomu nedošlo :eh:

panam707
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 06. 04. 2012, 23:20
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod panam707 » 06. 02. 2015, 21:51

Moc pěkný TR a jako milovníka jídel a letadel v jedné osobě moc potěšily i fotky :clap:

mivro
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 11. 02. 2015, 19:12
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod mivro » 11. 02. 2015, 19:32

Zdravim vsetkych,
kedze som podobnu cestu (TAT-RIX, VNO-RIX-VIE) absolvoval 2 tyzdne po autorovi TR pridam aspon zopar fotiek a video zo vzletu za jasneho pocasie.

https://www.youtube.com/watch?v=iTqbUoMC3d8
Přílohy
IMAG0520-2m.jpg
IMAG0518-2m.jpg

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2179
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod alesesl » 11. 02. 2015, 19:49

mivro píše:Zdravim vsetkych,
kedze som podobnu cestu (TAT-RIX, VNO-RIX-VIE) absolvoval 2 tyzdne po autorovi TR pridam aspon zopar fotiek a video zo vzletu za jasneho pocasie.

https://www.youtube.com/watch?v=iTqbUoMC3d8


Krasa, jaka byla obsazenost TAT-RIX?

mivro
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 11. 02. 2015, 19:12
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod mivro » 11. 02. 2015, 21:40

Na pasovke mi povedali, ze 90 pax, cize cca 63% LF.
Zvysne lety: VNO-RIX, odlet 15:15, 40 pax, 52%. RIX-VIE, odlet 16:50, LF cca 80%.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2376
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod vitezslav » 15. 05. 2015, 14:29

Informačně pěkný TR, ale napsat delší text bez diakritiky je zvěrstvo. :?

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1019
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Status: Offline

Re: Na křídlech airBalticu z TATer

Příspěvekod Tony Smoke » 15. 05. 2015, 18:46

vitezslav píše:Informačně pěkný TR, ale napsat delší text bez diakritiky je zvěrstvo. :?


Ako pre koho. Kedze bez diakritiky pisem takmer stale, tak som nemal problem ani s citanim.


Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti