Na křídlech airBalticu z TATer
Napsal: 04. 02. 2015, 15:21
Chtel bych vsem poprat vsechno nejlepsi do noveho roku 2015.
S prichodem noveho roku, prichazeji nove cesty, zazitky, registrace, linky a navstivena letiste. Doufam, ze i tento rok se mi podari rozsirit sbirku letist o par dalsich kousku. Tento vylet jsem absolvoval jeste s jednim clenem tohoto fora “contextem”, ktery neprispiva tak casto, z duvodu zaneprazdenosti. Planovani zacalo nekdy minuly rok, jeste behem akce znameho prodejce airfasttickets. Podarilo se nam ulovit nekolik letenek na trasovani v tomto trip reportu za necelych 1900 korun ceskych. Jiz v tu dobu jsem vedel, ze BT zacne letat do Popradu s jednou rotaci tydne, vzdy v sobotu. S nadsenim jsme to koupili. “Context" jeste z Popradu neletel.
Ja jsem mel moznost navstivit toto letiste v cervenci 2010 na lince KSC-BTS s jiz neexistujici spolecnosti Danube wings, ktera mela mezipristani v Popradu. Ale behem mezi pristani, vsichni pax, co pokracovali do BTS zustali na palube, takze nebyla prilezitost vystoupit a prohlednout si terminal. Kdyz prisla sance letet z Popradu, tak jsme ji okamzite vyuzili a za zakoupili letenky na trasovani Poprad-Riga-Vilnius-Riga-Praha (ja) a Vlado to same, krom posledniho segmentu, mel Riga-Viden.
Na Slovensko jsem se vydal odpoledne s kratkou zastavkou v Olomouci. Po prenocovani u Vlada na chate, jsme jeli sobotnim rychlikem z Puchova do Popradu v 9:53 zasnezenou krajinou. Jelikoz bratia Slovaci maji zdarma vlaky pro duchodce a studenty, tak byl tento spoj hodne narvany a nedaly se najit 2 mista vedle sebe. Takze temer az do Kralovan jsme sedeli kazdy zvlast. Jeste, ze to byla 2 hod a neco cesta, nechtel bych v takto narvanem a pretopenem vlaku cestovat casto. Dalo se jet do Ziliny a tam prestoupit na Pendolino, ale zase musi clovek prestupovat a to nestoji za ty starosti. Cesta ubehla celkem rychle a neco po 12 hod na poledne jsme byli v Popradu. Vydali jsme se do mistni restaurace na obed a nejake to pivko, aby jsme meli dobry zaklad na cestu. Jelikoz Air Baltic je low cost a vsechno se na palube plati, tak rozhodne divocinovy gulas a Šariš Lavína byly lepsi reseni nez nejaky blafy na palube. Taxi na letiste jsme meli objednano na 13:50. Po vydatnem obede a dvou lavinach jsme se taxikem prepravili na Letisko Poprad-Tatry. Cena za taxi byla vice nez prijatelna (necelych 5 eur).
Novy terminal letiste na nas udelal dojem svou jednoduchosti, prakticnosti. Na to, jaky panuje v Poprade provoz, si myslim, ze terminal naprosto dostacuje. Pokud letiste planuje lety s leteckym spolecnostma, a rozlozi je do ruznych casu, tak se nemuze nikdo citit stisnene, ale nedokazu si prestavit, kdyby se tam odbavovali 2-3 lety najednou. Stary terminal letiste vypadal opustene a ani bych se nedivil, kdyby ho v budoucnosti cekala demolice. Ale urcite ma v sobe hodne vzpominek. Za security se nachazi maly bar a za pasovkou dokonce duty free obchudek. Na letisti panoval klid, na plose byly videt 2 odstavena soukroma letadla, jedno s ceskou registraci, jinak pohoda, klidek, tabacek, jak se zpiva v jedne ceske pisnicce.
Poprad (TAT) – Riga (RIX)
15:15 – 18:00
Air Baltic let BT486
Boeing 737-300 YL-BBR (stáří 16,1 let, predchozi provozovatele Deutsche BA, Flyglobespan)
20C
LF 48% (57pax)
Kvuli zdrzeni pri odmrazovani v TAT jsme pristali v RIX o neco pozdeji, proto cas na prestup se zkratil na cca 60 min, ale i tak to bylo vice nez dost.
Riga (RIX) – Vilnius (VNO)
19:35 – 20:25
Air Baltic let BT347
DHC4-800 YL-BAI (stáří 4,1 let)
09C
LF cca 70%
Po priletu do Vilniusu jsme chytli domluveny taxi a nechali se odvezt do hotelu v centru mesta a vyrazili na lov, protoze jsme meli hlad jako vlci.
Vytecne pripravene srnci maso
Po prohlidce Katedraly sv. Stanislava jsme se vydali na hrad nad mestem. Da se na nej vyjit pesky po ruznych cestickach, ale jelikoz huste snezilo a cesticky byly zasnezene a kluzke, proto jsme zvolili lanovku, ktera jezdi nahoru taky. Vchod k lanovce se nachazi z ulice Arsenalo gatve, vedle reky Neris.
Po prohlidce hradu (da se vystoupat az nahoru na vez za maly poplatek) jsme vyrazili zpet do mesta na kavicku/caj a nejaky dezert.
Na letiste jsme meli domluvene taxi, ktere prijelo nacas. Byl to brzky odjezd, nekdy ve 04:30 rano. Na letiste jsme dorazili neco malo po 3/4 na 5. Na letisti panoval znacny ruch a to same na security. 3 airbusy Wizzairu vygeneruji docela hodne pasazeru a na bezpecnostni kontrole byla asi tak 15 minutova fronta.
Vilnius (VNO) – Riga (RIX)
06:10 – 07:00
Air Baltic let BT350
DHC4-800 YL-BBU (stáří 1,7 roku)
12C
LF 90%
V Rize se nase cesty s Vladem rozdelily. Ja jsem pokracoval do PRG letem BT481 a Vlado do VIE na BT431. Boarding jsme meli ve stejnou dobu. Kdyz jsme taxovali na take off, tak Vladuv stroj byl hnedka za nama.
Riga (RIX) – Praha (PRG)
07:30 – 08:40
Air Baltic let BT481
DHC4-800 YL-BAF (stáří 4,5 let)
14B
LF 30% (23pax)
Let do PRG bych super, pristani od 25 min driv. Obsazenost byla naprosto miziva, nejakych 23 pax.
pokracovani nize...
S prichodem noveho roku, prichazeji nove cesty, zazitky, registrace, linky a navstivena letiste. Doufam, ze i tento rok se mi podari rozsirit sbirku letist o par dalsich kousku. Tento vylet jsem absolvoval jeste s jednim clenem tohoto fora “contextem”, ktery neprispiva tak casto, z duvodu zaneprazdenosti. Planovani zacalo nekdy minuly rok, jeste behem akce znameho prodejce airfasttickets. Podarilo se nam ulovit nekolik letenek na trasovani v tomto trip reportu za necelych 1900 korun ceskych. Jiz v tu dobu jsem vedel, ze BT zacne letat do Popradu s jednou rotaci tydne, vzdy v sobotu. S nadsenim jsme to koupili. “Context" jeste z Popradu neletel.
Ja jsem mel moznost navstivit toto letiste v cervenci 2010 na lince KSC-BTS s jiz neexistujici spolecnosti Danube wings, ktera mela mezipristani v Popradu. Ale behem mezi pristani, vsichni pax, co pokracovali do BTS zustali na palube, takze nebyla prilezitost vystoupit a prohlednout si terminal. Kdyz prisla sance letet z Popradu, tak jsme ji okamzite vyuzili a za zakoupili letenky na trasovani Poprad-Riga-Vilnius-Riga-Praha (ja) a Vlado to same, krom posledniho segmentu, mel Riga-Viden.
Na Slovensko jsem se vydal odpoledne s kratkou zastavkou v Olomouci. Po prenocovani u Vlada na chate, jsme jeli sobotnim rychlikem z Puchova do Popradu v 9:53 zasnezenou krajinou. Jelikoz bratia Slovaci maji zdarma vlaky pro duchodce a studenty, tak byl tento spoj hodne narvany a nedaly se najit 2 mista vedle sebe. Takze temer az do Kralovan jsme sedeli kazdy zvlast. Jeste, ze to byla 2 hod a neco cesta, nechtel bych v takto narvanem a pretopenem vlaku cestovat casto. Dalo se jet do Ziliny a tam prestoupit na Pendolino, ale zase musi clovek prestupovat a to nestoji za ty starosti. Cesta ubehla celkem rychle a neco po 12 hod na poledne jsme byli v Popradu. Vydali jsme se do mistni restaurace na obed a nejake to pivko, aby jsme meli dobry zaklad na cestu. Jelikoz Air Baltic je low cost a vsechno se na palube plati, tak rozhodne divocinovy gulas a Šariš Lavína byly lepsi reseni nez nejaky blafy na palube. Taxi na letiste jsme meli objednano na 13:50. Po vydatnem obede a dvou lavinach jsme se taxikem prepravili na Letisko Poprad-Tatry. Cena za taxi byla vice nez prijatelna (necelych 5 eur).
Novy terminal letiste na nas udelal dojem svou jednoduchosti, prakticnosti. Na to, jaky panuje v Poprade provoz, si myslim, ze terminal naprosto dostacuje. Pokud letiste planuje lety s leteckym spolecnostma, a rozlozi je do ruznych casu, tak se nemuze nikdo citit stisnene, ale nedokazu si prestavit, kdyby se tam odbavovali 2-3 lety najednou. Stary terminal letiste vypadal opustene a ani bych se nedivil, kdyby ho v budoucnosti cekala demolice. Ale urcite ma v sobe hodne vzpominek. Za security se nachazi maly bar a za pasovkou dokonce duty free obchudek. Na letisti panoval klid, na plose byly videt 2 odstavena soukroma letadla, jedno s ceskou registraci, jinak pohoda, klidek, tabacek, jak se zpiva v jedne ceske pisnicce.
Poprad (TAT) – Riga (RIX)
15:15 – 18:00
Air Baltic let BT486
Boeing 737-300 YL-BBR (stáří 16,1 let, predchozi provozovatele Deutsche BA, Flyglobespan)
20C
LF 48% (57pax)
Kvuli zdrzeni pri odmrazovani v TAT jsme pristali v RIX o neco pozdeji, proto cas na prestup se zkratil na cca 60 min, ale i tak to bylo vice nez dost.
Riga (RIX) – Vilnius (VNO)
19:35 – 20:25
Air Baltic let BT347
DHC4-800 YL-BAI (stáří 4,1 let)
09C
LF cca 70%
Po priletu do Vilniusu jsme chytli domluveny taxi a nechali se odvezt do hotelu v centru mesta a vyrazili na lov, protoze jsme meli hlad jako vlci.
Vytecne pripravene srnci maso
Po prohlidce Katedraly sv. Stanislava jsme se vydali na hrad nad mestem. Da se na nej vyjit pesky po ruznych cestickach, ale jelikoz huste snezilo a cesticky byly zasnezene a kluzke, proto jsme zvolili lanovku, ktera jezdi nahoru taky. Vchod k lanovce se nachazi z ulice Arsenalo gatve, vedle reky Neris.
Po prohlidce hradu (da se vystoupat az nahoru na vez za maly poplatek) jsme vyrazili zpet do mesta na kavicku/caj a nejaky dezert.
Na letiste jsme meli domluvene taxi, ktere prijelo nacas. Byl to brzky odjezd, nekdy ve 04:30 rano. Na letiste jsme dorazili neco malo po 3/4 na 5. Na letisti panoval znacny ruch a to same na security. 3 airbusy Wizzairu vygeneruji docela hodne pasazeru a na bezpecnostni kontrole byla asi tak 15 minutova fronta.
Vilnius (VNO) – Riga (RIX)
06:10 – 07:00
Air Baltic let BT350
DHC4-800 YL-BBU (stáří 1,7 roku)
12C
LF 90%
V Rize se nase cesty s Vladem rozdelily. Ja jsem pokracoval do PRG letem BT481 a Vlado do VIE na BT431. Boarding jsme meli ve stejnou dobu. Kdyz jsme taxovali na take off, tak Vladuv stroj byl hnedka za nama.
Riga (RIX) – Praha (PRG)
07:30 – 08:40
Air Baltic let BT481
DHC4-800 YL-BAF (stáří 4,5 let)
14B
LF 30% (23pax)
Let do PRG bych super, pristani od 25 min driv. Obsazenost byla naprosto miziva, nejakych 23 pax.
pokracovani nize...