Polétání s NAX

Odpovědět
gigy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 12. 04. 2014, 16:33
Stav: Offline

Polétání s NAX

Příspěvek od gigy »

Předem bych chtěl všechny upozornit, že tohle je můj první tripreport vůbec, tak na to prosím berte ohled, případně napište nějaký komentář, zda mám vůbec pokračovat ve psaní jiných TR (v první půli července jsme letěli do Gruzie přes Kiev a Istanbul, s UIA, Atlasglobal a Pegasus). Děkuji.

Na úvod bych se chtěl trochu představit, jsem 17-ti letý kluk z Krkonoš, který miluje létání, především to dopravní. Můj sen, a asi nebudu sám na tomto fórum, je stát se dopravním pilotem. Zatím létam na kluzáku Blaník L13 na letišti ve Vrchlabí a příští jaro bych chtěl začít výcvik na PPL. Ovšem to co mě přivedlo k samotnému letectví je obyčejný simulátor FS2004, který doma provozuju a síť VATSIM na které létám s B738 pro virtuální aerolinku Norwegian (http://www.virtualnorwegian.net). Právě proto jsem si dlouhou dobu říkal, že by nebylo špatné, si někam zaletět i s "reálným" Norwegianem, proto jsem si v zimě zakoupil letenky z Prahy do Stockholmu a zpět, odlet z Prahy v pátek 29.5. s příletem v neděli 31.5. ze Stockholmu, ale co bych dělal tak dlouho ve Stockholmu ? Tak jsem si ještě dokoupil letenky ze Stockholmu do Bergenu, takže jsem měl dohromady 4 lety, což se mi líbilo mnohem víc, jak jenom obyčejná zpátečka do Stockholmu.

přehled itineráře:
29.5.2015 DY4572 PRG-ARL, odlet 11:55
29.5.2015 DY4139 ARL-BGO, odlet 19:15
30.5.2015 DY4140 BGO-ARL, odlet 15:00
31.5.2015 DY4571 ARL-PRG, odlet 14:30

Měsíce do odletu utekly jako voda, ve čtvrtek večer balím svoji krosnu z Tesca asi za 500kč, která přesně splňuje rozměry palubního zavazdla a už semnou byla úspešně v BGY,BCN,GRO, a PMI a o půlnoci si nařizuji budík na 3:55, protože jinak než autobusem ve 4:35 se do Prahy na můj odlet v čas nedostanu.

PÁTEK 29.5.
3,5h cestu v autobuse se mi podařilo alespoň částečně prospat a v 7:55 už nasedám do metra na Černém Mostu, rychlejší varianta je přestoupit na Můstku a potom na Nádraží Veleslavín - na autobus 119, klasika, ale jelikož jsem měl strašně moc času, jel jsem bez přestupu až na Zličín a odtud autobusem 100 na Terminál 2 kam jsem přijel asi 2,5h před odletem.

U Norwegian v Praze není možné udělat check-in v kiosku a online check in jsem také nedělal, abych měl jistotu, že dostanu místo u okna, a proto u přepážky 202-203 prosím mladou pohlednou agentku o místo u okna, v přední části letadla, které bez problémů a s úsměvem dostávám.

Security procházím bez problémů a už se jenom tak courám po letišti, pokukuju po letadlech a čekám na boarding. Ten začal na čas a jelikož jsem šel do letadla jako jeden z prvních, boarding přes chobot chvíli trvá a ještě k tomu se nikam nespěchalo, mohl jsem před letem být asi 20 minut v kokpitu! To byl snad nejlepší zážitek z toho tripu, kapitan a ko-pilotka byli velice příjemní, ptal jsem se já, i oni mě na různé otázky, dokonce jsem viděl i departure briefing, pre-flight checklist a before start checklist - až na položku flight deck door - closed and locked, to museli piloti udělat až potom, co jsem opustil kokpit a velice se omlouvali, ale že není z bezpečnostních důvodů možné, být za letu v kokpitu, to jsem samozřejmě věděl a naprosto to chápu. Posádka byla opravdu velice přátelská, i stevardi a stevardky ( speciálně na tomto letu 2 krásné, mladé, blonďaté, příjemné..) byli nejpříjemnější co jsem kdy zažil a to platí o všech 4 letech! to znamená že to není náhoda, oproti tomu co jsem zažil u Ryanairu, Wizzairu a Vuelingu o 2 třídy výš, ale zase to nebyli nějací studení čumáci, dokázali si z někoho udělat srandu (v dobrém slova smyslu ) opravdu jsem z toho byl příjemně překvapen.
příprava na let v plném produ
příprava na let v plném produ

DY4572 PRG-ARL
29.5.2015 11:50-13:40
B737-800 LN-NGT
LF: 95%
interiér
interiér

Poté co jsem se asi jako poslední cestující usadil a připoutal, se hned vysunuly obrazovky se safety videem a začalo vytlačení ze stojánky 29, následně pojíždení na vyčkávací místo dráhy 24 kde jsme ani nezastavili a rovnou jsme najeli na dráhu a vzlétli. Video ze vzletu je zde: https://www.youtube.com/watch?v=ncO4ezSyTZ4.Letěli jsme v letové hladině 390, trasa vedla přibližně nad hranicí Polska a Německa a poté otočení doprava nad Baltským mořem směr Stockholm. Přistáli jsme na dráhu 19L (levá), video zde: https://www.youtube.com/watch?v=WH28GISzW8g, po přistání nás čekalo pěkně dlouhé pojiždění na stojánku 13.
Welcome to Stockholm
Welcome to Stockholm

Let do Bergenu odlétal asi za 5h, takže jsem se vydal žlutým autobusem "Alpha" na 3h spotting z parkoviště, kde byla vidět přistaní a hlavně poté letadla pojížděla jenom pár metrů ode mne. Dominantní společností je na letišti Arlanda bezesporu SAS, druhý Norwegian a třetí Nextjet. V úplném závěru se mi poštěstilo a přilétla také dvě wide-body a to B763 British Airways a A332 China airlines.
klasika na ARN
klasika na ARN

prostě nádhera!
prostě nádhera!

767 BAW
767 BAW

za mě nejhezčí livery na B737 vůbec
za mě nejhezčí livery na B737 vůbec

Po přesunu zpět na Terminál 5 dělám check in v kiosku a mířím na securiti kde se zdržím asi 10 minut, poté procházím duty free, kde kupuju 2 vody dohromady za 40 SEK abych měl v noci co pít a usazuju se u okna "na baru" kde krásně vidím na stojánku kde se později vyměnilo jiné letadlo Norwegian za naše.
čekání na nástup
čekání na nástup

DY4139 ARL-BGO
29.5.2015 19:15 - 20:20
B737-800 LN-NGQ
LF: 50%
TR10.jpg

Boarding začal na čas, v tunelu byla cedule říkající že řady 16 a vyšší mají sejít dolu na plochu a nastoupit zadními dveřmi, to se mě ale netýkalo, protože jsem měl tu samou řadu jako na letu z Prahy akorát sedadlo na druhé straně, tedy 12A a i kdybych neměl, šel bych předem protože jsem zase zavítal asi na 5 minut do kokpitu. Po vytlačení a pojíždění jsme bez čekání vzlétli z dráhy 19R a zamířili směr Bergen, video ze vzletu zde: https://www.youtube.com/watch?v=htPTiZ13BCw, přibližně od Oslo dál už nebylo vidět nic jinýho než jenom mraky a až zase pár minut před přistáním se nám otevřel pohled na krásně členité pobřeží. Video z přistání je zde: https://www.youtube.com/watch?v=Bt0i0Xc9yqA.

Když jsem vyšel z chobotu na letiště, okamžitě na mě dýchla taková norská atmosféra jakou jsem si jí představoval, všude dřevo, klid, teplo...

Jelikož ubytovaní v Bergenu vycházelo dost draho a na letišti se dá krásně přespat, volil jsem druhou možnost a v pohodě přespal v polohovatelných kožených křeslech.
křesla v BGO
křesla v BGO

Bergen
Ráno jsem zakoupil zpáteční jízdenku na autobus do centra za 130NOK, město se mi moc líbilo, moře, přístav, ta architektura a všechno tohle dohromady, prostě nádhera, více asi řeknou fotky. Když jsem měl všechno projité, vydal jsem se na takovou horu nad Bergen, kam jezdí i lanovka ale 86 NOK se mi za to dávat nechtělo a navíc jsem měl čas tak jsem si udělal pěkný, asi hodinu a půl dlouhý výšlap místním lesem, na vrcholku mě čekal opravdu krásný výhled na Bergen.
Bergen
Bergen

Bergen
Bergen

Bergen
Bergen

Bergen
Bergen

Bergen
Bergen

Bergen
Bergen

Bergen
Bergen

na trhu v Bergenu
na trhu v Bergenu

vláček v Bergenu
vláček v Bergenu

výhled na Bergen
výhled na Bergen

soukromá jachta majitele Chelsea - Roman Abramovič
soukromá jachta majitele Chelsea - Roman Abramovič

Po příjezdu na letiště jsem si opět udělal check in v kisoku a zamířil čekat ke gatu kde jsem se mohl kochat Norwegianským dreamlinerem.
Dreamliner
Dreamliner

DY4140 BGO-ARL
30.5.2015 15:00-16:15
B737-800 LN-NGO
LF: 20-30%
TR24.jpg

Před letem, už klasicky, trávím pár minut v kokpitu, po usazení na místo nás ješte asi 10 minut zdržuje jedna agresivní cestující, která nechtěla zkousknout to, že ji vyloučili z přepravy a musela pro ní dojít ochranka letiště. Poté již vše probíhalo standartně, vzlet z dráhy 35 a směr Stockholm, video zde: https://www.youtube.com/watch?v=yotgfiT5RQM, díky nízkému payloadu mají letušky po pár minutách odbyto, přiblížení a přistání bylo celkem zajímavé, protože foukal docela silný vítr a pršelo, video zde: https://www.youtube.com/watch?v=RF9U8MzmXOU.
po přistání ve Stockhomu - prší
po přistání ve Stockhomu - prší

Po přistání nikam z letiště nepospíchám a kupuju lístek za 70SEK na 24h MHD ve Stockholmu, poté busem číslo 583 do vesnice Marsta a odtud vlakem do centra, nikde se nezdržuju a jdu rovnou na hostel, už jsem byl dost unavený, spolubydlící v pohodě, usínám brzo.

Stockholm
Ráno nasedám do metra a popojíždím 3 stanice do centra, prochazím takové ty "must see" jako je City Hall a tak dále, poté se přesunu k přístavu a projíždím se loďkou na ostrov "Jmebo", kde je v místním lunaparku zřejmě dnes vstup zdarma, protože tam byla šílená fronta, dokonce tam SAS měl svůj fast-track, mimo to zde byla i nějaká přehlídka histrorických tramvají, která však zajímala snad jenom mě. Po přesunu zpět do přístavu ješte procházím staré město a pomalu se přesunuji vlakem na letiště.
ráno ve Stockholmu
ráno ve Stockholmu

ráno ve Stockholmu
ráno ve Stockholmu

ráno ve Stockholmu
ráno ve Stockholmu

Stockholm
Stockholm

Stockholm
Stockholm

z trajektu
z trajektu

TR33.jpg

TR34.jpg

SAS fast-track
SAS fast-track

Stockholm
Stockholm

Vlak směr letiště
Vlak směr letiště

DY4571 ARL-PRG
31.5.2015 15:00-16:35
B738-800 LN-NGS
LF: 97%

Po příchodu na letiště jdu ke kiosku a dostávám sedadlo 11C, sakra, to není u okna, mačkám cancel a zkouším znova, píše to nějakou chyba a že mám jít na přepážku, modlil jsem se, aby si to to sedadlo nezapamatovalo, ale to se nestalo a normálně mi vytiskli boarding pass se sedadlem 11C, nojo, tak se nedá nic dělat no, zkusím se zeptat jestli by mě nepustili k oknu. Procházím přes security, naše letadlo přiletělo z Kodaně asi 10 minut před plánovaným odletem, takže zpoždění bylo jasné, boarding, na sedadla vedle mě pořád nikdo nechce, až úplně poslední cestující, co nastoupili, postrarší švédský pár, slušně se ptám a ukazuju na foťák, a paní že ne, že se to nesmí, hnedka zamnou stál stevard a zeptal se, co řešíme, když jsem mu to vysvětlil, tak se mě zastal a říkal, že pokud oba souhlasí, tak se můžeme vyměnit, ale paní uraženě říká že ne, že se chce koukat z okna, tak jsem řekl ok, máte na to právo, v pohodě. Pojíždíme, paní si čte safety card, vzlet, vytahuje časopis asi jako české květy a čte si! minuta, dvě po vzletu, stále si čte "květy", když se můžeme odpoutat a je hlášení o tom, že si budeme moct něco koupit, mění květy za palubní časopis... když vystoupáme do letové hladiny, pod náma mrak a nic jinýho, paní vykoukne z okýnka...asi na 15 vteřin...pak si zase čte. Naštěstí jsem si během letu, u jednoho pohodového chlápka co seděl snad jedinej v letadle sám na trojce, domluvil sezení u okna, takže na přistání jsem seděl na sedadle 19A, a jelikož byla dobrá viditelnost tak jsem byl opravdu rád, viděl jsem krásně na Prahu, zde je video: https://www.youtube.com/watch?v=ky5ubz72btw. Po přistání zastavujeme na stojánce 24 v 16:36 a poslední autobus, co mě aspoň trochu přiblíží domů, jede v 17:40 z Černého Mostu, takže sprintuju na 119ku a pak metro, stihnul jsem to. :)
klesání na Prahu
klesání na Prahu

Shrnutí:
Rozhodně nelituju peněz, co jsem do tohoto výletu investoval, udělal jsem si představu o norských fjordech a poznal Stockholm. Také se mi potvrdilo že Skandinávie je opravdu drahá, ale čekal jsem to horší, protože ve Stockholmu jsem nakonec utratil pouze 70 SEK za dopravu ( ten autobus a poté vlak je také v jízdence na 24h ) a ubytování. Nejvíce mě ale naplňuje pořád to létání, i když jde o úplně obyčejné lety, ve mě se už od security hromadí adrenalin, ostatní cestující si přejí aby let byl co nejkratší, ja si přeju pravý opak, za celý let se neodtrhnu od koukání z okýnka, i v případě, že jsou vidět jenom mraky, stejnak pořád čumím z okna jako blbec :D, prostě mě to všechno neskutečně naplňuje a zvedá náladu, takže to rozhodně nebyl poslední trip tipu "chci se jen tak proletět". Tady asi skončím, jak jsem psal v úvodu, pokud bude zájem tak sepíši TR i z výletu do Gruzie ( + den v Kievu a den v Istanbulu ). Pokud jste se dočetli až sem tak děkuju za pozornost.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: polétání s NAX

Příspěvek od Fabo »

Za me hezky tripreport, urcite popis i Gruzii, taky atmosfera v Kyjeve touhle dobou by me zajimala. Je tomu ted koukam uz za chvili 10 let co jsem tam byl, a docela bych se podival zas. Dobra prilezitost zkusit Motor Sich :D

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od Lkprak »

Moc pěkný TR.

Gratuluju k prvotině a doufám, že brzo přibude další. Ta Gruzie i Istanbul by mně zajímaly, protože jsem tam v květnu byl a zajímal by mně i pohled někoho jiného. Dál přikládám bez ladu a skladu pár svých poznámek a připomínek.

- na úvod jedna malinká drobnost, IATA kód Stockholmu-Arlandy není ARL, nýbrž ARN tím však "výtky" končí, dál už jen v pozitivním duchu
- souhlasím s kladným hodnocením Norwegianu, je to velmi sympatická společnost s často velmi sympatickými cenami. Obzvláště kvituju možnost bezplatného výběru sedadla, byť v případě Prahy to znamená dojít si na klasický check-in. Jen si říkám, jak dlouho jim to vydrží, když trend (nejen) u nízkonákladových společností je zcela opačný
- v této souvislosti mně napadá - v tom Stockholmu, to jsi jenom čekal, co Ti na přepážce daj za palubku nebo jsi se ptal pracovníků check-inu, jestli by to nešlo změnit? Moje zkušenosti u jiných společností (a vlastně i u NAG) jsou takové, že už jednou přidělené místo není problém změnit, prostě ta původní palubka se zruší (a roztrhá) a vytiskne se nová.
- ty videa jsou na mně možná trochu moc dlouhá, ale na tom druhém je vidět přistání Dreamlineru. Za to obrovský palec nahoru :thumbup:
- ten Bergen vypadá moc hezky, budu ho muset někdy navštívit. Shodou okolností zrovna sem mají NAG celkem příjemné ceny na letech z Osla (a teď koukám, že i z Prahy)
- ten ostrov ve Stockholmu, kde byly lunaparky, přehlídka tramvají a tak, spíš než Jmebo (tohle neznají mimochodem ani Google mapy) to bude si Djurgargden. O kus dál je mimochodem i moc pěkný skanzen.

Každopádně ještě jednou velký díky za hezký trip report a těším se na tu Gruzii.
Naposledy upravil(a) Lkprak dne 27. 07. 2015, 15:58, celkem upraveno 1 x.

gigy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 12. 04. 2014, 16:33
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od gigy »

díky za pochvaly :)
-Gruzii teda určitě sepíšu, uvidím jak rychle se mi to povede, během prázdnin doufám určitě
-ano, už jsem to na té přepážce nezkoušel a šel jsme si jenom pro boarding-pass
- videa - ano, jsou moc dlouhá i na mě ale právě kvůli tomu virtuálnímu lítání jsem potřeboval nahrát co nejvíce hlašení ( od letušek nebo pilotů ) aby se z toho dalo vybrat a použít do ACARSu, takže i v tom simulátoru mi tam teď hrajou ty hlášení co jsem natočil ( nahrál ) - proto jsme natáčel co nejvíc aby mi nic neuniklo a potom už jsem toho prostě vystříhal málo, dal jsme proto aspoň pod každé video časy ( například čas vzletu atd. )
- máš pravdu, ten ostrov se jmenuje jak píšeš, vůbec nevím kde jsem ten název co mám v TR vzal, protože TR jsme začal psát prakticky hned po příjezdu, ale dokopal jsme se k dopsání a hození sem až dnes, ale možná že se tak jmenuje ta stanice toho trajektu, težko říct, už si bohužel nevzpomínám

gigy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 12. 04. 2014, 16:33
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od gigy »

a ještě jedno doplnění, které jsme zapomněl do TR napsat, ceny za MHD ve Stockholmu a autobus v Bergenu jsou se slevou - protože mi ještě nebylo 18 ( tuším že ten autobus normálně stojí 150NOK, ale dalo by se ušetřit tím že se cca 5km jde po silnici směr město a poté se narazí na tramvajovou stanici, jízdenka na 24h MHD ve STO pro dospělého by stála 115 SEK )


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od alesesl »

Ahoj, vitam te na TR foru a gratuluji k 1. TR. Velmi hezky napsany a super foto. Ja jsem tento rok v BGO byl s dalsim clenem tohoto fora, trasovani LHR-BGO-BLL-MUC s British Airways and Sun-Air of Scandinavia.

Moc se mi libila tvoje fotka BAE ATP od Nextjetu. Na tuto krasku se chystam v zari tohoto roku, ze se s ni proletim do Laponska.

Jen tak dal v psani, kazdy TR je vitam, obvzlast bych uvital ten s UIA, nebo Atlasjetem. Doufam, ze se ti splni sen se stat pilotem dopravniho letadla, myslim, ze predpoklady a lasku k cestovani mas vic nez dobrou.

gigy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 12. 04. 2014, 16:33
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od gigy »

Ahoj

Ten TR jsem četl, ale všeobecně všechny ty TR tady jsou prostě na úplně jiný úrovni než ten můj, minimálně v tom, o jak moc zajímavé lety jde ( zatímco ty moje byli snad nejběžnější lety co jdou, tak ostatní si tady popisujou jak si lítají v C v A359, nebo prostě lety různě po světě a o obyč letu jako popisuju já se pomalu sotva zmiňují, zatímco já bych o tom napsal 3 odstavce :D ) ale takovýhle lítání je pro mě bohužel finančně nepřijatelné. Proto jsme si dlouho říkal, jestli sem vůbec ten TR mám dávat, jestli to vůbec někdo bude číst, naštěstí se to minimálně třem lidem líbí :)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od Fabo »

Ono si to muzes rozdelit v podstate do dvou zakladnich kategorii.

Reporty od cocika a spol. (Sam v A380, Resolute Bay, nekolik cest kolem sveta, Bora Bora...) ctou lidi, ktere zajima "jake by to bylo".
Reporty od tebe, pavlapmi a pod. jsou zas veci, ktere jsou takove... obycejnejsi, ale zas dobre podane s hezkymi obrazky taky umej velice zaujmout - a navic mohou slouzit jako docela realna inspirace a informace "jaky to bude" - a treba ja se tesim na onen Kyjev, pac jsem objevil, ze z UDJ lita Motor Sich snad s An-24,co muze byt ma posledni moznost zaletet si v klasickem sovetskem dopravnim letadle, navic turbovrtuli (to ja rad, i pres ten hluk a vibrace), a jeste navic typem, na kterem mam shodou okolnosti taky par stovek hodin v simulatoru :D

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od maf »

Trosku prekvapila nizka obsadenost medzi ARN a BGO.
A jasne, pis dalej. :thumbup:

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od alesesl »

gigy píše:Ahoj

Ten TR jsem četl, ale všeobecně všechny ty TR tady jsou prostě na úplně jiný úrovni než ten můj, minimálně v tom, o jak moc zajímavé lety jde ( zatímco ty moje byli snad nejběžnější lety co jdou, tak ostatní si tady popisujou jak si lítají v C v A359, nebo prostě lety různě po světě a o obyč letu jako popisuju já se pomalu sotva zmiňují, zatímco já bych o tom napsal 3 odstavce :D ) ale takovýhle lítání je pro mě bohužel finančně nepřijatelné. Proto jsme si dlouho říkal, jestli sem vůbec ten TR mám dávat, jestli to vůbec někdo bude číst, naštěstí se to minimálně třem lidem líbí :)


Toto vubec neres. Kazdy TR je zajimavy a ma neco do sebe. Pridej take ty ostatni. Urcite bych se je rad precetl stejne jako ostatni. Tento TR je dobry vstup do tohoto fora a urcite mas co nabidnout.

Alexx
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Příspěvky: 598
Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
Pohlaví: muž
Bydliště: Karviná, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od Alexx »

Přesně tak, jak píše alesesl. Třeba já jsem letěl poprvé ve 22 letech, když nepočítám 15minutový vyhlídkový let v Kunovicích někdy hluboko v 90 letech. A taky prvních x let hlavně po Evropě. A třeba na Arlandě ani v Bergenu jsem nikdy nebyl, takže buď úplně v klidu, čtenáře si to najde a zbytečně to nepíšeš.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od pavelpmi »

Někdo tu tuším napsal, že zajímavě se dá popsat i let Ryanairu z Brna na Stansted. :D

Mně se to moc líbilo, vždycky říkám, že není lepší vstup na fórum, než povedený report. Tak vítej!
Na ten sever bych se měl podívat, už mě vás pár navnadilo.

A jsem nadšený z tvých pobytů v kokpitu.

Tak ať se daří a zas něco napiš.

Alexx
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Příspěvky: 598
Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
Pohlaví: muž
Bydliště: Karviná, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od Alexx »

pavelpmi píše:Na ten sever bych se měl podívat, už mě vás pár navnadilo.


Zbožňuju málo obydlená místa, prázdný otevřený prostor. Island, Sahara, Utah... a když ses zmínil o tom severu - Špicberky. To místo na mě fakt zapůsobilo. Vždycky jsem si myslel, že je to něco jako Ascension Island nebo Svatá Helena, místo, kam se dá dostat jen s armádou nebo nějaký speciálem pro vědce. A přitom je to (skoro) stejně snadné (i drahé/levné) jako Reykjavík. Takže když na sever, tak pořádně. Longyearbyen!

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4156
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od whiskey »

Svata Helena este stale nema funkcne letisko, ale s tym Svalbardom suhlasim, je v plane :-)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Polétání s NAX

Příspěvek od prodejce »

Netuší někdo jak to dopadlo s rozhodnutím ohledně letiště na Tristan da Cunha? Někdy v roce 2011 psali, že mají před sebou "airport decision" a teď když se dívám na jejich web tak tam nic není.. jinak když už je řeč o "destinacích" v kategorii románů Františka Běhounka, tak ještě připomínám Jan Mayen a TAAF. Je to sice jenom snění, ale opravdu sladké snění...


Odpovědět