Jižní Amerika - Peru a kousek Chile

Odpovědět
trentino
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 10. 02. 2014, 10:26
Stav: Offline

Jižní Amerika - Peru a kousek Chile

Příspěvek od trentino »

Jižní Amerika - Peru a kousek Chile:

1) Z Evropy do Amazonské džungle (VIE-AMS-LHR-MIA-LIM-CUZ-PEM, Easyjet, British Airways, LAN Airlines a LAN Perú)
2) Intro do Amazonie
3) Cusco a Machu Picchu
4) Altiplano a jezero Titicaca
5) Tacna a Arica
6) Odbočka do Chile (ARI-SCL a SCL-LIM, Sky Airlines)
7) Z Limy do Evropy (LIM-MAD-LHR-AMS, Iberia a British Airways)

Kam se podíváme?
do Cusca a na Machu Picchu, do amazonské džungle v okolí Puerto Maldonado, na peruánský venkov, naštívíme Puno a jezero Titicaca, Tacnu, nejsušší město na světě Arica, neobvykle deštivé Santiago de Chile a cestu zakončíme v Limě...

na mapě:
map.gif
map.gif (51.08 KiB) Zobrazeno 4698 x
Naposledy upravil(a) trentino dne 22. 03. 2018, 21:18, celkem upraveno 1 x.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3162
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jižní Amerika - Peru a kousek Chile

Příspěvek od Fabo »

Hmm, dva mesice a nic.

tak to bylo fakt lepsi ani nezacinat :? :-w L-)

trentino
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 10. 02. 2014, 10:26
Stav: Offline

Re: Jižní Amerika - Peru a kousek Chile

Příspěvek od trentino »

Když začaly British Airways chrlit podzimní akční/zaváděcí/výprodejové letenky do Peru, byl to jasný signál k naplánování další cesty do Jižní Ameriky. Vzhledem k záměru firmy vstoupit na latinskoamerický trh se podařilo vyjednat podmínky cesty bez nutnosti výběru dovolené, což v praxi znamenalo čas od času cestou něco vyfotit a příležitostně okouknout předvolební průzkumy a bezpečnostní situaci.

Během jara dostala cesta přesnější obrysy: Vídeň – Amsterdam – Londýn (LHR) – Miami – Lima a potom Amazonie, Cusco a Machu Picchu, jezero Titicaca a protože jsem předloni strávil nějaký čas pracovně v Chile, tak se na skok podívat, co se v zemi na úpatí And za ty dva roky změnilo anebo nezměnilo. Zpátky pak Lima – Madrid – Londýn (LHR) – Amsterdam a do střední Evropy…

Nakonec zbývalo vyřešit místní letecké přesuny – z Limy do Puerto Maldonado v Amazonské džungli, z města Arica (pro změnu v poušti) do Santiaga a odtud zpátky do Limy. Ceny letenek po Jižní Americe jsou bláznivé, alespoň pro Evropana zhýčkaného levným létáním napříč Starým kontinentem, cestování autobusem je sice levné, ale zase zabere spoustu času a tak zde mají bonusové míle a kilometry cenu zlata. Jen pro představu: hodinový let Lima – Cusco stojí okolo 120 EUR, další půlhodina do Puerto Maldonado pak vychází celkově na 150 EUR a to na trase létá celkem pět dopravců (cena je samozřejmě nižší, pokud máte peruánský pas). V Chile jsou aerolinky jen dvě a ceny podobné… Naštěstí se mém LANpassu válely ony bonusové kilometry z předchozí cesty do Chile (v té době ještě za 100% km ve všech třídách) a tak letenka Lima – Puerto Maldonado (s mezipřistáním v Cuzcu) vyšla na 12 000 km a 13 Euro. Úseky Arica – Santiago a Santiago – Lima létají LAN a Sky Airline a protože v Chile v červnu začíná zima a tudíž není turistická sezóna, je možné sehnat letenky za celkem rozumnou cenu.

Z Vídně do Amazonské džungle

Jak už jsem zmínil, cesta začíná ve Vídni letem do Amsterdamu s Easyjetem. Večerní let se nijak nevymyká evropskému low-cost standardu, jen slunečný večer ve střední Evropě střídá déšť v Amsterdamu. Další den ráno následuje zaoceánský let do Nového světa, část z Amsterdamu do Miami s otravným přestupem na Heathrow a s tím spojenou změnou terminálu je s A320 a 747 British Airways, z Miami do Limy pak letí 767 LAN Airlines (nově LATAM). Déšť v Amsterdamu během cesty střídá oblačno, a tak se nabízí krásný pohled na centrum Londýna, zatímco v Miami je jasno a dusno jako v prádelně. Škoda, že přestup na Floridě není delší, pláž a palmy vypadají lákavě a v Peru ani Chile to na koupání nebude. Co se týká dojmů z letů samotných, tak na British Airways je sympatické, že dává příležitost k práci opravdu každému bez ohledu na věk, rasu a vyznání, na LAN Airlines je zase sympatické, že dává příležitost k práci mladým pohledným slečnám. To je asi tak všechno, co můžu říct, protože jsem většinu cesty prospal a vzbudil se akorát na jídlo a před přistáním.

Nový terminál letiště Vídeň - Schwechat
Nový terminál letiště Vídeň - Schwechat

Klidný podvečer na letišti ve Vídni
Klidný podvečer na letišti ve Vídni

Okolí Vídně
Okolí Vídně

Nad Nizozemím
Nad Nizozemím

Nad Nizozemím
Nad Nizozemím

Na letišti Amsterdam - Schiphol
Na letišti Amsterdam - Schiphol

Deštivé ráno v Amsterdamu
Deštivé ráno v Amsterdamu

Londýn - Heathrow
Londýn - Heathrow

Londýn - Heathrow
Londýn - Heathrow

Celkem slušné jídlo na letu Londýn - Miami, výborný čokoládový zákusek
Celkem slušné jídlo na letu Londýn - Miami, výborný čokoládový zákusek

Na cestě...
Na cestě...

Boeing 767 v podání LAN Airlines je velmi příjemné letadlo, velké plus je rozložení sedadel 2-3-2
Boeing 767 v podání LAN Airlines je velmi příjemné letadlo, velké plus je rozložení sedadel 2-3-2

Miami
Miami

Miami
Miami

Otočka a pak už rovnou do Limy
Otočka a pak už rovnou do Limy

LAN Airlines - nejdřív sandwich
LAN Airlines - nejdřív sandwich

Někde na Karibikem
Někde na Karibikem

LAN Airlines - hlavní jídlo
LAN Airlines - hlavní jídlo

Noclehárna na letišti v Limě
Noclehárna na letišti v Limě


V Limě přistáváme pozdě večer a letiště už připomíná noclehárnu. Letiště v Limě nachází ve městě Callao, které má milion obyvatel a společně s Limou tvoří desetimilionovou konurbaci. Obě města jsou však samostatné jednotky a v rámci administrativního dělení Peru i samostatné provincie. Z letiště do Limy nejezdí žádný přímý autobus, jedinou možností, jak se dostat do historického centra nebo 18 km vzdálené moderní čtvrti Miraflores, je taxi. Zbývá tak vyřešit poslední hádanku dne: jak přečkat několik hodin, které zbývají do ranního odletu do Amazonie. První možností je hotel v centru města – jedna cesta taxíkem stojí 20 dolarů, příjezd na hotel okolo jedné, odjezd na letiště mezi 4 – 5 ráno. Druhá možnost je zarezervovat hotel v Callau – příjezd o něco dříve, odjezd stejně a navíc od ledna 2015 platí v Callau výjimečný stav, kdy se policie a armáda snaží vytlačit drogové a kriminální gangy z centra města a přístavu. Celkově vzato je bezpečnostní situace v Peru, zejména před červnovým druhým kolem prezidentských voleb, velké téma. Na řadu tak přichází možnost třetí, což znamená najít si místo a elektrickou zásuvka na už tak zaplněném letišti (check-in na let do Amazonie otevírá až ráno), které je o něco větší než Terminál 1 pražského letiště. Zážitek v podobě projížďky noční Limou veřejnou dopravou a noclehem v Callau přijde na řadu o několik dní později…

Ráno se letiště zaplňuje ještě víc a tak zaměstnanci letiště pouští do prostoru před odbavovacími přepážkami jen cestující s rezervací letu, což ostatně platí i pro pěší vstup do areálu letiště, kde se pracovníci ochranky ptají na důvod vstupu a občas chtějí vidět povolení k vstupu nebo letenku. Na to, že se jedná o poměrně malé letiště, které svojí rozlohou vůbec neodpovídá desetimilionové metropoli, začíná před odletovou halou slušný mumraj. Odlet probíhá z ještě plnějšího terminálu pro domácí lety, naštěstí nástup do malé A319 probíhá rychle a za chvíli už opouštíme do smogu ponořenou Limu. Několik minut po vzletu se protrhává i oblačnost a objevují se zasněžené vrcholky And. Jak se vzdalujeme od pobřeží, mění se krajina pod námi ze suché pouště na hnědožluté náhorní plošiny a kopce a po hodině letu přistáváme v Cusco. Cusco leží v nadmořské výšce 3 300 metrů a přistávací dráha letiště se nachází přímo uprostřed městské zástavby. Při cestě ze západu letadlo celé město obletí a přistává se z východu, z ptačí perspektivy je krásně vidět historické centrum, farmy na předměstí a domky z rezavých cihel na úpatí kopců. V Cuscu vystoupí většina cestujících a do Amazonie pokračuje odhadem 40 lidí. Za zhruba půl hodiny čekání na ploše vzlétáme a krajina postupně přechází v nekonečně zelenou rovinu, kterou místy naruší řeka a směrem k Puerto Maldonado přibývají farmy a vykácené oblasti. Za několik desítek minut piloti zahajují klesání a za okamžik už přistáváme uprostřed nekonečné zelené džungle...

Odletový terminál pro domácí lety
Odletový terminál pro domácí lety

Letiště Lima-Callao a do smogu ponořené město
Letiště Lima-Callao a do smogu ponořené město

LAN Perú - snack na letu do Cusca
LAN Perú - snack na letu do Cusca

Cestou do Cusca
Cestou do Cusca

Cestou do Cusca
Cestou do Cusca

Cusco
Cusco

Cusco a přistávací dráha letiště
Cusco a přistávací dráha letiště

Klesání nad Cuscem
Klesání nad Cuscem

Otočka před přistáním přímo ve městě
Otočka před přistáním přímo ve městě

Předměstí Cusca
Předměstí Cusca

Cusco - letiště Alejandro Velasco Astete pojmenované po prvním pilotovi, který přeletěl Andy
Cusco - letiště Alejandro Velasco Astete pojmenované po prvním pilotovi, který přeletěl Andy

Skoro prázdný Airbus A319 na letu Cusco - Puerto Maldonado
Skoro prázdný Airbus A319 na letu Cusco - Puerto Maldonado

Hornatá krajina v okolí Cuzca...
Hornatá krajina v okolí Cuzca...

...přechází v nekonečnou rovinu Amazonie
...přechází v nekonečnou rovinu Amazonie

Amazonie
Amazonie

Odlesněné plochy v džungli
Odlesněné plochy v džungli

Letiště v Puerto Maldonado je ze všech stran obklopené džunglí
Letiště v Puerto Maldonado je ze všech stran obklopené džunglí

Terminál letiště v Puerto Maldonado
Terminál letiště v Puerto Maldonado

Na letišti v Puerto Maldonado
Na letišti v Puerto Maldonado

Na letišti v Puerto Maldonado
Na letišti v Puerto Maldonado

V příletové hale, na protější straně varování před virem zika
V příletové hale, na protější straně varování před virem zika


V Amazonii je slunečno a příjemných 25 stupňů...


Odpovědět