Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 11. 08. 2013, 23:28
- Oblíbené typy letadel: A330, A346
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Velká Bíteš
- Stav: Offline
Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Zdravím všechny čtenáře fóra.
Každý den zde strávím mnoho času a hltám zejména každý nový trip report. Je mi líto každého dne, kdy se tu nějaký nový neobjeví, obvykle mě velmi inspirují a opakovaně probouzí touhu létat letadlem a kupovat další a další letenky. A tak jsem si řekl, že bych také občas mohl sem tam přispět a že by pro některé další mohlo být shlédnutí byť i obyčejného tripu fajnovou kratochvílí.
Rád podnikám jednodenní cesty s odletem ráno a návratem večer a různě je využívám k návštěvě měst a nebo jen prostě ke strávení několika hodin spottingem na některém z evropských letišť. Začátkem července mě překvapily Eurowings se zlevněnými letenkami na některých evropských linkách a já si říkal, že by bylo fajn jich využít. V Hamburgu jsem s nimi byl loni, v Düsseldorfu tři roky zpět a už dlouho jsem koukal po možností letět do Kolína nad Rýnem a to hlavně kvůli tamní prý pěkné letištní vyhlídce a hlavně bohatému cargo provozu. Nakonec jsem ale ani z Vídně ani z Prahy nenašel žádnou skutečně levnou jednodenní kombinaci. Jelikož mi ale přišlo škoda akce nevyužít, napadlo mě zeptat se kolegy z práce, z kterého se poslední dobou stává letecký nadšenec, zda by nechtěl někam na denní spotting do Německa. Celkem rychle jsme se na všem shodli a o pár desítek minut později mi již v e-mailu přistávají 2 letenky z Prahy do Düsseldorfu a zpět, každá za 1500 CZK. Sice jsem již jeden den v DUS strávil, ale vím, že jsem si to tam tenkrát docela užil. Navíc pro tentokrát nebude let v VIE ale z PRG a také let tam obstará CRJ-900, což je letadlo, kterým jsem se již delší dobu chtěl proletět. Jelikož se na tomto létu střídá CRJ-900 s A320, volím čtvrtek, kdy pravidelně lítá právě Bombardier.
Kolega mi navrhl, že by do Prahy vzhledem k odletu v 9 ráno, jel raději autem. Návrh se mi líbil a jeho nabídku že cestu do Prahy a zpět zajistí jsem s radostí přijal.
Měsíc rychle utekl a 11.8.2016 se v půl páté ráno vydáváme z Velké Bíteše na letiště do Prahy. Cesta utíká celkem rychle a v 6:45 parkujeme v na Obchodním centru Šestka odkud pokračujeme dále na letiště busem 119. Krátce po sedmé jsme dorazili na letiště a vydali se podívat na vyhlídku, že by snad bylo venku na co koukat. Přes mokrá okna však není vidět vůbec nic a tak se vydáváme zpět do terminálu 2 a procházíme bezpečnostní kontrolou, která trvala sotva 2 minuty. Celkem netypicky jsem tentokrát ušetřen důkladné prohlídky, ale to si tento den ještě několikrát vynahradím později.
Vzhledem k tomu, že mi na OK plus účtu expirovaly ke konci září veškeré míle, využil jsem je a vzal nám na tuto cestu 2 vstupy do Erste Premier Lounge. Ne že bych měl nasbírány spousty mil, ale pár tisíc jsem jich za poslední 3 roky zejména s patnery ČSA nasbíral a za nic jiného je stejně nemělo smysl využít. Ve světovém měřítku sice není tenhle salonek považován za kdoví co, ale jako příjemný start dne nám rozhodně posloužil. Pár minut před přistání našeho éra jsme salonek opustili a vydali se ke gatu C20. CRJ-900 do DUS parkuje snad pokaždé na stojánce naproti terminálu.
Odbavoval jsem nás 3 dny předem, protože EW umožňují online odbavení již 72 hodin před odletem. Systém se mě celkem neptal, kam nás chci posadit a tak jsme dostali sedadla 24A a 25F. Chtěl jsem býts co nejblíže motoru, takže beru místo napravo.
Po přistání letadla jsme čekali ještě asi 15 minut než začal nástup do autobusu. Z toho jsem vystoupil mezi prvními, ale než jsem udělal pár fotek, byl jsem v řadě třetí od konce a tak jsem si postál venku na sluníčku a koukal po ploše.
11.8.2016
PRG - DUS
09:00 – 10:10
EW1771
Eurowings CRJ-900
D-ACNV
LF: 90%
Když jsem se blížil ke svému místu v poslední řadě, viděl jsem že na něm cca 40letá ženská a rozhodně nevypadala, že by mě měla zájem na moje místo pustit. Když však viděla, že jsem ověšený kamerou a foťákem a přidal jsem k tomu i svůj „nadšený“ výraz, pochopila, že jsem nepřišel o svém sedadle nějak dlouze vyjednávat. Já se tedy následně pohodlně usadil u okna a koukal všude okolo. Ona mezitím s velkou nedůvěrou studovala svůj boarding pass, na kterém měla ku mému překvapení sedadlo 4F. Později si ale všimám, že tam má uvedeno TXL a uzavření gatu v DUS 20 minut po našem přistání, což není zrovna moc času, ale předopkládám, že to nakonec dala v pohodě.
Jelikož jsem nasedl mezi posledními, během pár minut startujeme motory a vydáváme se vstříc dráze 24. Ještě před tím se z kokpitu ohlásila příjemná kapitánka a vřele nás uvítala na palubě. Dodala, že navzdory pár minutám zpodění na odletu dorazíme do DUS včas.
Těšil jsem se na zvuk motoru při startu, ale vlastně to moc příjemné nebylo. Hluk byl opravdu velký a vzadu všechno tak nějak drnčelo. Musím říct, že motory pod křídlem asi mají něco do sebe. Vzlet nabídl hezký výhled na Kladno a vlastně až k hranicím to bylo téměř bez mraků pod námi.
Eurowings používají stejně jako Germanwings (čert aby se v tom vyznal) 3 tarify. My měli nejnižší BASIC, který obsahuje pouze příruční zavazadlo. Dále je tu STANDARD, kde je navíc kufr, bezplatný výběr sedadla a něco málo k jídlu. Poslední je potom BEST, což je taková low-cost verze business class.
Letušky prvně rozdaly občerstvení všem ve vyšších tarifech a následně prošly zbytek letadla, aby si mohli případní zbylí zájemci občerstvení dokoupit. Výběr i ceny byly takové letecky standardní, ale rozhodně nic co by urazilo. Jelikož jsme si něco dávali v salonku, tak občerstvení v letadle vynecháváme.
Let trval pouhých 50 minut a my tak brzy začali klesat do čím dál více zamračeného Německa. Předpověď byla vzhledem k našim plánům po přistání dost děsívá a to, že cca od 11 hodin má až do večera soustavně pršet. Navíc nějakých 12-15°C, s čímž jsem v půli srpna skutečně nepočítal.
Ráno se v DUS přistávalo na dráhu 23L. Já při přiblžení koukal na poměrně velké město, které jsem i díky vysokým budvám považoval za Düsseldorf, ale to mi vzhledem ke směru našeho letu a dráze 23L nedávalo celé úplně smysl. Až po přistání zjišťuji, že tím městem byl Essen a potupně musím přiznat, že jsem neměl ani tucha o tom, že je Essen tak velký a že patří mezi 10 největších měst Německa.
Na finále to s námi poprvé za celý let trochu háže a po zhoupnutí se nad prahem dráhy tvrdě dosedáme na runway düsseldorfského letiště. Při pojíždění je okolo spousta provozu, u terminálů stojí několik A330, A346 Lufthansy a B773 Cathay, počasí zatím celkem dobré a já cítím, že si těch několik hodin na letišti užiju.
Vystupujeme mezi posledními a rovnou do autobusu, který nás asi 2 minuty veze k terminálu. Pochopitelně jdeme rovnou směr Exit, který nás vyvrhne do příletové haly.
V DUS jsme měli v plánu koukat ze dvou vyhlídek. Ta první se nachází v nejvyšším patře letiště a stojí v podstatě na terminálu B. Ta druhá je poté na nádraží Důsseldorf Flüghafen Bahnhof, což je kousek od prahu dráhy 23L. Vstupné na hlavní vyhlídku je 2,20EUR, platí celý den a zároveň opravňuje ke vstupu na druhou vyhlídku a funguje také jako jízdné na Skytrain, který spojuje letiště s nádražím. Kupujeme teda 2 vstupy a poté procházíme bezpečnostní kontrolou. Jakkoli tyhle kontroly chápu a beru je jako nutnost pro to, aby mohl náš koníček v takovéto míře existovat i v budoucnu, tohle pro mě byla dost nepříjemná záležitost. Zatímco kolega prošel kontrolou raz dva, mě chlápek z kontroly prošacoval takovým způsobem, že jsem se bál z vyhlídky odejít na oběd a to kvůli představě, že si tímto projdu znovu. Nakonec jsme prohlídkou procházeli 3x a poté to už bylo tak nějak víc v klidu. Jen mi tahle security přišla dělaná jen tak na oko, což mi došlo při jednom z průchodů, při němž jsem si zapomněl vytáhnout z kapsy klíče a bezpečnostní rám nereagoval.
Poté však ale již přišla zasloužená odměna. Vyhídka na terminálu v DUS je skutečně super, nejste schováni za žádný sklem, koukáte rovnou na plochu a zvuk se všemožně neodráží tak, jako v PRG. Navíc je terasa skutečně velká a kromě vzdálených stojánek, ke kterým se jezdí busem, je vidět skutečně vše, samozřejmě včetně skvělého výhledu na obě paralelní runwaye.
Nakonec nám docela přeje i počasí a oproti předpovědi se nakonec rozpršelo až někdy před čtvrtou odpoledne. Krom oběda a neúspěšné cesty na druhou vyhlídku jsme tu strávili v podstatě celý den.
Něco málo fotek z vyhlídky:
Každý den zde strávím mnoho času a hltám zejména každý nový trip report. Je mi líto každého dne, kdy se tu nějaký nový neobjeví, obvykle mě velmi inspirují a opakovaně probouzí touhu létat letadlem a kupovat další a další letenky. A tak jsem si řekl, že bych také občas mohl sem tam přispět a že by pro některé další mohlo být shlédnutí byť i obyčejného tripu fajnovou kratochvílí.
Rád podnikám jednodenní cesty s odletem ráno a návratem večer a různě je využívám k návštěvě měst a nebo jen prostě ke strávení několika hodin spottingem na některém z evropských letišť. Začátkem července mě překvapily Eurowings se zlevněnými letenkami na některých evropských linkách a já si říkal, že by bylo fajn jich využít. V Hamburgu jsem s nimi byl loni, v Düsseldorfu tři roky zpět a už dlouho jsem koukal po možností letět do Kolína nad Rýnem a to hlavně kvůli tamní prý pěkné letištní vyhlídce a hlavně bohatému cargo provozu. Nakonec jsem ale ani z Vídně ani z Prahy nenašel žádnou skutečně levnou jednodenní kombinaci. Jelikož mi ale přišlo škoda akce nevyužít, napadlo mě zeptat se kolegy z práce, z kterého se poslední dobou stává letecký nadšenec, zda by nechtěl někam na denní spotting do Německa. Celkem rychle jsme se na všem shodli a o pár desítek minut později mi již v e-mailu přistávají 2 letenky z Prahy do Düsseldorfu a zpět, každá za 1500 CZK. Sice jsem již jeden den v DUS strávil, ale vím, že jsem si to tam tenkrát docela užil. Navíc pro tentokrát nebude let v VIE ale z PRG a také let tam obstará CRJ-900, což je letadlo, kterým jsem se již delší dobu chtěl proletět. Jelikož se na tomto létu střídá CRJ-900 s A320, volím čtvrtek, kdy pravidelně lítá právě Bombardier.
Kolega mi navrhl, že by do Prahy vzhledem k odletu v 9 ráno, jel raději autem. Návrh se mi líbil a jeho nabídku že cestu do Prahy a zpět zajistí jsem s radostí přijal.
Měsíc rychle utekl a 11.8.2016 se v půl páté ráno vydáváme z Velké Bíteše na letiště do Prahy. Cesta utíká celkem rychle a v 6:45 parkujeme v na Obchodním centru Šestka odkud pokračujeme dále na letiště busem 119. Krátce po sedmé jsme dorazili na letiště a vydali se podívat na vyhlídku, že by snad bylo venku na co koukat. Přes mokrá okna však není vidět vůbec nic a tak se vydáváme zpět do terminálu 2 a procházíme bezpečnostní kontrolou, která trvala sotva 2 minuty. Celkem netypicky jsem tentokrát ušetřen důkladné prohlídky, ale to si tento den ještě několikrát vynahradím později.
Vzhledem k tomu, že mi na OK plus účtu expirovaly ke konci září veškeré míle, využil jsem je a vzal nám na tuto cestu 2 vstupy do Erste Premier Lounge. Ne že bych měl nasbírány spousty mil, ale pár tisíc jsem jich za poslední 3 roky zejména s patnery ČSA nasbíral a za nic jiného je stejně nemělo smysl využít. Ve světovém měřítku sice není tenhle salonek považován za kdoví co, ale jako příjemný start dne nám rozhodně posloužil. Pár minut před přistání našeho éra jsme salonek opustili a vydali se ke gatu C20. CRJ-900 do DUS parkuje snad pokaždé na stojánce naproti terminálu.
Odbavoval jsem nás 3 dny předem, protože EW umožňují online odbavení již 72 hodin před odletem. Systém se mě celkem neptal, kam nás chci posadit a tak jsme dostali sedadla 24A a 25F. Chtěl jsem býts co nejblíže motoru, takže beru místo napravo.
Po přistání letadla jsme čekali ještě asi 15 minut než začal nástup do autobusu. Z toho jsem vystoupil mezi prvními, ale než jsem udělal pár fotek, byl jsem v řadě třetí od konce a tak jsem si postál venku na sluníčku a koukal po ploše.
11.8.2016
PRG - DUS
09:00 – 10:10
EW1771
Eurowings CRJ-900
D-ACNV
LF: 90%
Když jsem se blížil ke svému místu v poslední řadě, viděl jsem že na něm cca 40letá ženská a rozhodně nevypadala, že by mě měla zájem na moje místo pustit. Když však viděla, že jsem ověšený kamerou a foťákem a přidal jsem k tomu i svůj „nadšený“ výraz, pochopila, že jsem nepřišel o svém sedadle nějak dlouze vyjednávat. Já se tedy následně pohodlně usadil u okna a koukal všude okolo. Ona mezitím s velkou nedůvěrou studovala svůj boarding pass, na kterém měla ku mému překvapení sedadlo 4F. Později si ale všimám, že tam má uvedeno TXL a uzavření gatu v DUS 20 minut po našem přistání, což není zrovna moc času, ale předopkládám, že to nakonec dala v pohodě.
Jelikož jsem nasedl mezi posledními, během pár minut startujeme motory a vydáváme se vstříc dráze 24. Ještě před tím se z kokpitu ohlásila příjemná kapitánka a vřele nás uvítala na palubě. Dodala, že navzdory pár minutám zpodění na odletu dorazíme do DUS včas.
Těšil jsem se na zvuk motoru při startu, ale vlastně to moc příjemné nebylo. Hluk byl opravdu velký a vzadu všechno tak nějak drnčelo. Musím říct, že motory pod křídlem asi mají něco do sebe. Vzlet nabídl hezký výhled na Kladno a vlastně až k hranicím to bylo téměř bez mraků pod námi.
Eurowings používají stejně jako Germanwings (čert aby se v tom vyznal) 3 tarify. My měli nejnižší BASIC, který obsahuje pouze příruční zavazadlo. Dále je tu STANDARD, kde je navíc kufr, bezplatný výběr sedadla a něco málo k jídlu. Poslední je potom BEST, což je taková low-cost verze business class.
Letušky prvně rozdaly občerstvení všem ve vyšších tarifech a následně prošly zbytek letadla, aby si mohli případní zbylí zájemci občerstvení dokoupit. Výběr i ceny byly takové letecky standardní, ale rozhodně nic co by urazilo. Jelikož jsme si něco dávali v salonku, tak občerstvení v letadle vynecháváme.
Let trval pouhých 50 minut a my tak brzy začali klesat do čím dál více zamračeného Německa. Předpověď byla vzhledem k našim plánům po přistání dost děsívá a to, že cca od 11 hodin má až do večera soustavně pršet. Navíc nějakých 12-15°C, s čímž jsem v půli srpna skutečně nepočítal.
Ráno se v DUS přistávalo na dráhu 23L. Já při přiblžení koukal na poměrně velké město, které jsem i díky vysokým budvám považoval za Düsseldorf, ale to mi vzhledem ke směru našeho letu a dráze 23L nedávalo celé úplně smysl. Až po přistání zjišťuji, že tím městem byl Essen a potupně musím přiznat, že jsem neměl ani tucha o tom, že je Essen tak velký a že patří mezi 10 největších měst Německa.
Na finále to s námi poprvé za celý let trochu háže a po zhoupnutí se nad prahem dráhy tvrdě dosedáme na runway düsseldorfského letiště. Při pojíždění je okolo spousta provozu, u terminálů stojí několik A330, A346 Lufthansy a B773 Cathay, počasí zatím celkem dobré a já cítím, že si těch několik hodin na letišti užiju.
Vystupujeme mezi posledními a rovnou do autobusu, který nás asi 2 minuty veze k terminálu. Pochopitelně jdeme rovnou směr Exit, který nás vyvrhne do příletové haly.
V DUS jsme měli v plánu koukat ze dvou vyhlídek. Ta první se nachází v nejvyšším patře letiště a stojí v podstatě na terminálu B. Ta druhá je poté na nádraží Důsseldorf Flüghafen Bahnhof, což je kousek od prahu dráhy 23L. Vstupné na hlavní vyhlídku je 2,20EUR, platí celý den a zároveň opravňuje ke vstupu na druhou vyhlídku a funguje také jako jízdné na Skytrain, který spojuje letiště s nádražím. Kupujeme teda 2 vstupy a poté procházíme bezpečnostní kontrolou. Jakkoli tyhle kontroly chápu a beru je jako nutnost pro to, aby mohl náš koníček v takovéto míře existovat i v budoucnu, tohle pro mě byla dost nepříjemná záležitost. Zatímco kolega prošel kontrolou raz dva, mě chlápek z kontroly prošacoval takovým způsobem, že jsem se bál z vyhlídky odejít na oběd a to kvůli představě, že si tímto projdu znovu. Nakonec jsme prohlídkou procházeli 3x a poté to už bylo tak nějak víc v klidu. Jen mi tahle security přišla dělaná jen tak na oko, což mi došlo při jednom z průchodů, při němž jsem si zapomněl vytáhnout z kapsy klíče a bezpečnostní rám nereagoval.
Poté však ale již přišla zasloužená odměna. Vyhídka na terminálu v DUS je skutečně super, nejste schováni za žádný sklem, koukáte rovnou na plochu a zvuk se všemožně neodráží tak, jako v PRG. Navíc je terasa skutečně velká a kromě vzdálených stojánek, ke kterým se jezdí busem, je vidět skutečně vše, samozřejmě včetně skvělého výhledu na obě paralelní runwaye.
Nakonec nám docela přeje i počasí a oproti předpovědi se nakonec rozpršelo až někdy před čtvrtou odpoledne. Krom oběda a neúspěšné cesty na druhou vyhlídku jsme tu strávili v podstatě celý den.
Něco málo fotek z vyhlídky:
Naposledy upravil(a) mgescheidt dne 16. 08. 2016, 21:27, celkem upraveno 1 x.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 11. 08. 2013, 23:28
- Oblíbené typy letadel: A330, A346
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Velká Bíteš
- Stav: Offline
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Zmíněná neúspěšná cesta na druhou vyhlídku znamená v překladu to, že jsme se na ni nedokázali dostat a zdůvodňujeme si to alespoň tak, že musela být zavřená. Viděli jsme kde je, byli jsme kousek od ní. Nebylo k ní však žádné značení, ve výtahu nefungoval tlačítko s požadovaným patrem a při cestě po schodech nás nahoře čekaly zamčené dveře. Po tom, zda byl její provoz ukončen dočasně nebo napořád jsem nepátral.
Tři hodiny před odletem domů nás zahnal déšť do terminálu. Tam jsme využili půl hodinku na wifi zdarma, více je poté potřeba si zaplatit. Zrhuba dvě hodiny před odletem se vydáváme na bezpečnostní kontrolu a ta proběhla snad ještě rychleji, než ta v Praze a následně jsme se toulali postupně se plnícím Terminálem A. Letiště v Düsseldorfu mám rád, je takové kompaktní, ale přitom vzdušné a s bohatým provozem. Až s blížícím se odletem jsem měl pocit, že se to všude okolo zaplnilo lidmi víc, než bych si přál.
Prošel jsem pár obchodů a pátral po svém oblíbeném měsíčníku AirlinerWorld. Nakonec jsem jej našel a nejspíš se stal i nejdražším časopisem, jaký jsem si kdy koupil, když jsem za něj se slzou v oku zaplatil 15 EUR.
Náš gate A25 se začal „plnit“ až cca hodinu před odletem. Sezení nám tam okořenila asi 25letá maminka, která své dvě asi 4leté děti buď zcela nezvládala, nebo na ně úplně rezignovala. Děti dělaly takový bordel a hluk, že každý hledal i tu nejmenší záminku pro to, aby se mohl jít někam projít. V době, kdy už mě začala přepadat touha vstát a proprdnout je všechny tři i s mámou, naštěstí začal nástup do Airbusu A319 Germanwings.
Odbavení online mi tentokrát dalo možnost výběru, zarezervoval jsem nám 22A a 22B. Před odletem jsme ještě zkusili kiosek s tím, jestli třeba nebude volné i jiné okno, že bychom mohli koukat ven oba dva. Zjišťujeme, že volných sedadel je hromada a tak nakonec bereme 23A a 24A.
Při nástupu je jasné, že nás skutečně moc nepoletí.
11.8.2016
DUS - PRG
18:40 – 19:55
Germanwings 4U 9770
Airbus A319
D-AGWB
LF: max 30%
Nastupujeme mezi prvními. Po usednutí mi dochází, že v té šilenosti Germanwings/Eurowings se už museli ztratit úplně všichni, protože potahy sedadel jsou Germanwings, všechno čtení i safety card jsou zase s logy Eurowings. Nátěr letadla pro změnu Germanwings.
Nástup proběhl velmi rychle a po zavření dveří máme oba dva každý svoji řadu jen pro sebe. Průšvih je, že ona matka s dětmi si sedá jednu řadu za nás, ale zatím se nepřesouváme, neb věříme, že v letadle budou v klidu. Nebudou.
Hned po startu jsme vletěli do oblačnosti, kterou jsme se probíjeli dobrých 10 minut. Mraky zakryly celé Německo a až nad ČR po nějaké době klesání byla vidět zem. O zábavu během letu se tak staraly pouze zmiňované děti, které v botách skákaly po (nejen) svých sedadlech, běhely a skákaly po uličce a v podstatě se před nimi nebylo kde schovat. Snažím se jich nevšímat a koukám jak nám pracuje křídlo, ale je to fuška.
Odměnou za zamračený let je nám až přiblížení k PRG. Najednou se pod křídlem objevila Praha a bylo jasné, že ji celou obletíme a přistaneme opět na 24. Sedět na levé straně byla výhra, protože výhled na naše hlavní město byl tentokrát opravdu fenomenální. Právě kvůli výhledu na Prahu jsem chtěl sedět vlevo, ale počítal jsem, že Prahu obletíme ze severu, takže tohle byl skutečně příjemný bonus.
V Praze jsme přistáli asi o 15 minut dřív oproti plánu a po krátkém pojíždění jsme zaparkovali u jednoho z D gatů. Z letadla do autobusu už se to potom dá zvládnout i za pět minut. Autobusem se přesouváme zpět k OC6, kde zdravíme naše bývalé kolegy v práci, poté sedáme do auta a ve 23hodin už mě doma zuřivě vítá pejsek.
Ten půlden v DUS jsem si skutečně užil a dost dobře tuším, že místo nějakého prázdného volného dne si sem v budoucnu zase někdy zajedu (vzduchem pochopitelně).
Vám všem děkuji za pozornost, doufám, že se Vám report alespoň trošku líbil a těším se na případné komentáře.
Michael
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Pěkné, svižné, čtivé. Na DUS jsem se byl zatím jenom podívat, moc sympatické letiště. Přidávám fotky, co jsem tam kdysi z terasy vyfotil já:
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 11. 08. 2013, 23:28
- Oblíbené typy letadel: A330, A346
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Velká Bíteš
- Stav: Offline
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
BAE Eurowings, to už bude pár let ne? Byla tam již tenkrát bezpečnostní kontrola před vstupem na vyhlídku? Já si matně pamatuji, že 3 roky zpět ne.
My jsme měli velké štěstí v tom, že se používala na vzlety i přistání runway 23L. Na 23R sedla snad jen 3 letadla a vypadalo to, jako by nebyla v provozu celá. Když jsem tam byl tehdy, tak se startovalo 05R a přistávalo 05L, takže vyfotit letadlo ve vzduchu v podstatě nešlo.
My jsme měli velké štěstí v tom, že se používala na vzlety i přistání runway 23L. Na 23R sedla snad jen 3 letadla a vypadalo to, jako by nebyla v provozu celá. Když jsem tam byl tehdy, tak se startovalo 05R a přistávalo 05L, takže vyfotit letadlo ve vzduchu v podstatě nešlo.
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Jo, je to pár let, přesně deset a pár měsíců k tomu. Vyfoceno 12. června 2006. V Německu se tenkrát konalo mistrovství světa ve fotbale a pár hodin po pořízení téhle fotky jsme v Gelsenkirchenu porazili Američany 3:0
Žádná kontrola při vstupu tam nebyla, strávil jsem na terase jen chvíli, spěchal jsem na vlak do Gelsenkirchenu. Nebyl jsem se podívat přímo na stadion, ale chtěl jsem zažít atmosféru města. Nejvíc mně tenkrát nas...nepotěšilo, že zrovna měl výluku Skytrain a jezdilo se místo něj busem.
Jaká se tenkrát používala dráha, fakt netuším, ale když jsem pak čekal na vlak do Gelsenkirchenu, sedala mi letadla nízko nad hlavou. Moc pěkné vzpomínky. A tenhle TR mi je oživil. Moc děkuju
Žádná kontrola při vstupu tam nebyla, strávil jsem na terase jen chvíli, spěchal jsem na vlak do Gelsenkirchenu. Nebyl jsem se podívat přímo na stadion, ale chtěl jsem zažít atmosféru města. Nejvíc mně tenkrát nas...nepotěšilo, že zrovna měl výluku Skytrain a jezdilo se místo něj busem.
Jaká se tenkrát používala dráha, fakt netuším, ale když jsem pak čekal na vlak do Gelsenkirchenu, sedala mi letadla nízko nad hlavou. Moc pěkné vzpomínky. A tenhle TR mi je oživil. Moc děkuju
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Ak ma pamat neklame, tak kontrola nebola ani cca 2 roky dozadu, len si bolo treba kupit vstupenku u pani.
Zaujimave, ze ste tam nevideli bakelitak ANA, ten som tam vidal kazdy den.
Zadarmo wifi chytis pohodlne na sedackach pri gate priamo pod Senator lounge, v lounge je totiz zadarmo. Cislo gate si uz nepamatam.
Zaujimave, ze ste tam nevideli bakelitak ANA, ten som tam vidal kazdy den.
Zadarmo wifi chytis pohodlne na sedackach pri gate priamo pod Senator lounge, v lounge je totiz zadarmo. Cislo gate si uz nepamatam.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Letadla jsou sexy i za horšího počasí
Nicméně, ta A346, to je prostě láska
Díky za zde celkem netypický tripreport
Nicméně, ta A346, to je prostě láska
Díky za zde celkem netypický tripreport
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 11. 08. 2013, 23:28
- Oblíbené typy letadel: A330, A346
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Velká Bíteš
- Stav: Offline
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Lkprak píše:Jo, je to pár let, přesně deset a pár měsíců k tomu. Vyfoceno 12. června 2006. V Německu se tenkrát konalo mistrovství světa ve fotbale a pár hodin po pořízení téhle fotky jsme v Gelsenkirchenu porazili Američany 3:0
Žádná kontrola při vstupu tam nebyla, strávil jsem na terase jen chvíli, spěchal jsem na vlak do Gelsenkirchenu. Nebyl jsem se podívat přímo na stadion, ale chtěl jsem zažít atmosféru města. Nejvíc mně tenkrát nas...nepotěšilo, že zrovna měl výluku Skytrain a jezdilo se místo něj busem.
Jaká se tenkrát používala dráha, fakt netuším, ale když jsem pak čekal na vlak do Gelsenkirchenu, sedala mi letadla nízko nad hlavou. Moc pěkné vzpomínky. A tenhle TR mi je oživil. Moc děkuju
Rádo se stalo. A pokud si já dobře pamatuju, tak tyhle fotky musely být pořízeny někdy okolo poledne, protože ten zápas jsme hráli odpoledne
Ten Skytrain v DUS se mi moc líbil, vlastně dokud jsme neřišli na zastávku tak jsem netušil, že tam takováhle "věc" je, čekal jsem tradiční vlak.
whiskey píše:Ak ma pamat neklame, tak kontrola nebola ani cca 2 roky dozadu, len si bolo treba kupit vstupenku u pani.
Zaujimave, ze ste tam nevideli bakelitak ANA, ten som tam vidal kazdy den.
Zadarmo wifi chytis pohodlne na sedackach pri gate priamo pod Senator lounge, v lounge je totiz zadarmo. Cislo gate si uz nepamatam.
Viděli. Jestli se nepletu tak přistával cca hodinu a půl po A380, jenže tou dobou už pršelo a my se spíš krčili na vyhlídce od věží, ať na nás neprší
Senator lounge wifi jsem na chvíli se slabým signálem chytil, ale chodit a hledat kde vlastně se nad námi nachází se mi nechtělo.
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
mgescheidt píše:Lkprak píše:Jo, je to pár let, přesně deset a pár měsíců k tomu. Vyfoceno 12. června 2006. V Německu se tenkrát konalo mistrovství světa ve fotbale a pár hodin po pořízení téhle fotky jsme v Gelsenkirchenu porazili Američany 3:0
Žádná kontrola při vstupu tam nebyla, strávil jsem na terase jen chvíli, spěchal jsem na vlak do Gelsenkirchenu. Nebyl jsem se podívat přímo na stadion, ale chtěl jsem zažít atmosféru města. Nejvíc mně tenkrát nas...nepotěšilo, že zrovna měl výluku Skytrain a jezdilo se místo něj busem.
Jaká se tenkrát používala dráha, fakt netuším, ale když jsem pak čekal na vlak do Gelsenkirchenu, sedala mi letadla nízko nad hlavou. Moc pěkné vzpomínky. A tenhle TR mi je oživil. Moc děkuju
Rádo se stalo. A pokud si já dobře pamatuju, tak tyhle fotky musely být pořízeny někdy okolo poledne, protože ten zápas jsme hráli odpoledne
Ten Skytrain v DUS se mi moc líbil, vlastně dokud jsme neřišli na zastávku tak jsem netušil, že tam takováhle "věc" je, čekal jsem tradiční vlak.whiskey píše:Ak ma pamat neklame, tak kontrola nebola ani cca 2 roky dozadu, len si bolo treba kupit vstupenku u pani.
Zaujimave, ze ste tam nevideli bakelitak ANA, ten som tam vidal kazdy den.
Zadarmo wifi chytis pohodlne na sedackach pri gate priamo pod Senator lounge, v lounge je totiz zadarmo. Cislo gate si uz nepamatam.
Viděli. Jestli se nepletu tak přistával cca hodinu a půl po A380, jenže tou dobou už pršelo a my se spíš krčili na vyhlídce od věží, ať na nás neprší
Senator lounge wifi jsem na chvíli se slabým signálem chytil, ale chodit a hledat kde vlastně se nad námi nachází se mi nechtělo.
Moje záznamy říkají, že fotky byly pořízeny v 16:42 odpoledne. A matně si pamatuju, že v Gelsenkirchenu jsem chytnul až druhý poločas.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Příjemnej spotting-tripreport.
Napadá mě to také, jen tak někam letět někam, kam jsou levné letenky
Napadá mě to také, jen tak někam letět někam, kam jsou levné letenky
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2862
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Ahoj, dekuji za vyborny a ctivy spotting TR. Ja jsem byl taky nekolikrat v DUS a mel jsem tam taky hodne casu a tuto terasu mam strasne rad. O te druhe jsem ani nevedel. Jinak paradni fotky a super cesta na jeden den. Je videt, ze jste si to uzili a davam jednicku s hvezdickou za TR.
DUS neni zadne male zaprdene letiste a nabizi opravdu velky a rozmanity provoz.
DUS neni zadne male zaprdene letiste a nabizi opravdu velky a rozmanity provoz.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 11. 08. 2013, 23:28
- Oblíbené typy letadel: A330, A346
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Velká Bíteš
- Stav: Offline
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Díky za ta slova, pánové.
V tom aktuálním čísle AirlinerWorldu je zrovna článek o letišti v Düsseldorfu. Je až s podivem, že je v DUS tak silný provoz s ohledem na to, jaká konkurence letišť je v okolí. Na druhou stranu je zde i spousta velkých měst.
V tom aktuálním čísle AirlinerWorldu je zrovna článek o letišti v Düsseldorfu. Je až s podivem, že je v DUS tak silný provoz s ohledem na to, jaká konkurence letišť je v okolí. Na druhou stranu je zde i spousta velkých měst.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2862
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
mgescheidt píše:Díky za ta slova, pánové.
Je až s podivem, že je v DUS tak silný provoz s ohledem na to, jaká konkurence letišť je v okolí. Na druhou stranu je zde i spousta velkých měst.
Je jeden z nejvetsich prumyslovych regionu v Nemecku. Business klientela sem bude proudit ve velkem, a k tomu je potreba roznamita sit destinaci. CGN az na ty cargo lety si myslim, ze ma docela nudny provoz, DTM je o nicem, NRN taky, tak pak jedine az FRA, ktery je asi nejbliz co se tyce zajimavosti a rozmanitosti provozu.
Re: Tak trochu obyčejně - na spotting do DUS
Ked som chodieval na tyzdnovky do DUS cca 2 roky dozadu, domorodci vraveli, ze je to druhe najbohatsie mesto v Nemecku po Mnichove, a vyrazne sa v tomto ohlade odlisuje od napriklad od susedneho DTM, ktory aj dnes vyzera oproti DUS hlboko v upadku ako za cias Schimanskeho.
Dalsia vec (a dovod preco tam lieta NH nonstop) je to, ze v DUS zije najvacsia komunita japonskych expatov v Europe. Okolo Immermannstraße je v podstate male Tokyo, s vlastnym Nikko hotelom (v Europe su okrem neho uz len dva, jeden v Londyne a druhy v Parizi), obchodmi s japonskymi potravinami, novinami, elektronikou, restauraciami, skolou a pod. V EKO Haus kulturnom centre na druhej strane Rynu je pekna svatyna so zahradou, pri nej japonska skolka.
Takze v DUS peniaze su, a aj geograficky je oproti Kolinu blizsie k stredu masivnej priemyselnej oblasti, takze podla mna nie je vobec prekvapive, ze letisko je tretie najvacsie v Nemecku po FRA a MUC.
Dalsia vec (a dovod preco tam lieta NH nonstop) je to, ze v DUS zije najvacsia komunita japonskych expatov v Europe. Okolo Immermannstraße je v podstate male Tokyo, s vlastnym Nikko hotelom (v Europe su okrem neho uz len dva, jeden v Londyne a druhy v Parizi), obchodmi s japonskymi potravinami, novinami, elektronikou, restauraciami, skolou a pod. V EKO Haus kulturnom centre na druhej strane Rynu je pekna svatyna so zahradou, pri nej japonska skolka.
Takze v DUS peniaze su, a aj geograficky je oproti Kolinu blizsie k stredu masivnej priemyselnej oblasti, takze podla mna nie je vobec prekvapive, ze letisko je tretie najvacsie v Nemecku po FRA a MUC.