Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (dokončeno)
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (doplněna 4. část)
Super výhledy tak je to nejlepší (případně pak ještě v noci, kdy člověk vidí úžasně nasvícená ta obrovská města)..
No a bageta na tak dlouhém letu je teda dost průser
No a bageta na tak dlouhém letu je teda dost průser
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 188
- Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
- Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (doplněna 4. část)
micaello píše:Super výhledy tak je to nejlepší (případně pak ještě v noci, kdy člověk vidí úžasně nasvícená ta obrovská města)..
No a bageta na tak dlouhém letu je teda dost průser
No mě to jídlo brutálně překvapilo, čekal jsem že to je jenom taková svačinka a pak donesou klasické jídlo a nic. A ještě si vem, že jsem za to připratil skoro 2000 Kč. A ve výsledku to fakt bylo jenom za víc místa na nohy (to já s 176 cm nepotřebuji) a lepší filmy v IFE (to v podstatě taky oželím). Ale sere pes, spíš mi vadí, že Delta na svém webu jasně nespecifikuje služby navíc oproti normální economy s ohledem i na různé typy linek co provozuje.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 188
- Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
- Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (doplněna 4. část)
LAX – CDG, AF65, Airbus 380-861
Jak už jsem předestřel výše, tento let byl ve znamení velryby A380. Několik roků jsem snil o letu na palubě tohoto letadla, ale až nyní se mi to podařilo. Pravda byla zde již před roky i letenka do Nagoya, ale bohužel ničivé zemětřesení neumožnilo let absolvovat. Strašně jsem se na let s A380 těšil. A routing cesty jsem upravil tak, abych se s ním měl tu čest svést. Musel jsem sice navštívit své neoblíbené letiště CDG, ale za let na palubě A380 to prostě stálo. Opět jsem využil svých privilegií a zabookoval si místo svých snů. Nečekal jsem, že se mi to podaří, ale nakonec jsem opravdu uzmul sedlo na horní palubě, konkrétně 92K. V tom okamžiku jsem si řekl wow. A stejné wow jsem zažil i při nástupu do stroje. Chodit uvnitř letadla po schodech do vyšších pater je prostě tak unikátní, že se to nedá ani popsat. Navíc jsem dostal jako spolucestující kanadsko-francouzskou dámu a ta měla obrovské pochopení pro mé tajtrlíkování po palubě. Z pohledu leteckého fanouška rozhodně doporučuju se někdy probít na horní palubu, samozřejmě čím vyšší třída tím je to snazší a počet aerolinií toto nabízející je pak také vyšší. Celý let byl ten klasický ve stylu spánek a jídlo. Opravdu jsem ho téměř celý prospal za hukotu kapel jako Korpiklaani apod. valících do mé hlavy poslední songy. Musím poznamenat, také to, že Air France se vytáhla v podobě jídla. Jak večeře, tak zejména snídaně byla úžasná. Hlavně na snídani jsem očekával obligátní letecké vejce, ale dostali jsme sladký toast s šunkou a sýrem a prozatím bych to hodnoti1l jako nejlepší snídaní v economy co jsem zatím měl. Jinak IFE na palubě mě totálně zklamalo svoji nabídkou a zejména velikostí. Podobné vybavení bych čekal u 15 let starých strojů a ne u relativně nových vlajkových letadel. Přílet na CDG a průchod letištěm byl na automatiku a v podstatě si nic nepomatuju až do dosednutí do salónku a zahájení popíjení. Stačilo pár ranních piv a byl jsem ve velmi veselém a uvolněném stavu pro poslední přískok.
CDG – PRG, AF 1082, Airbus 321-212
Jednalo se opravdu o tuctový krátký přelet po Evropě. Posádka byla klasicky francouzsky odměřená, ale velmi ochotná a všechno fungovalo tak jak mělo. Vedle mě usedl reprezentant v snowboardingu a stejně unaven jako já se se mnou, nyní již sportovním antitalentem, pustil do velmi vřelé konverzace. Nemívám problém hovořit s cizími lidmi o jakémkoli tématu, ale musím říct, že bavit se s o generaci mladším klukem o snow/skateboardinku bylo jistou výzvou. Naštěstí jsem vyžil své vrozené schopnosti opíjet lidi a pár ginů a toniků ho omámilo natolik, že jsme pak mohli svést hovor i na jiná témata. Let tak uběhl rychle a bez jakýchkoli problémů, stejně tak jako v Praze vyzvednutí odbaveného kufru a cesta taxíkem domů do postele. Pravda, kufr dostal trošku na p***l, ale je na to zvyklý a opět se trošku přiblížil své terminaci.
Tímto končí tento trip report a pokud se vám líbil, tak se pokusím v budoucnu sepsat další z mojí chystané cesty do Mexika. A kdyby byl velký zájem, tak bych se pokusil o sepsání již proběhnuté další cesty po Rusku, i když už jsem tu právě z Ruska jeden report měl.
Jak už jsem předestřel výše, tento let byl ve znamení velryby A380. Několik roků jsem snil o letu na palubě tohoto letadla, ale až nyní se mi to podařilo. Pravda byla zde již před roky i letenka do Nagoya, ale bohužel ničivé zemětřesení neumožnilo let absolvovat. Strašně jsem se na let s A380 těšil. A routing cesty jsem upravil tak, abych se s ním měl tu čest svést. Musel jsem sice navštívit své neoblíbené letiště CDG, ale za let na palubě A380 to prostě stálo. Opět jsem využil svých privilegií a zabookoval si místo svých snů. Nečekal jsem, že se mi to podaří, ale nakonec jsem opravdu uzmul sedlo na horní palubě, konkrétně 92K. V tom okamžiku jsem si řekl wow. A stejné wow jsem zažil i při nástupu do stroje. Chodit uvnitř letadla po schodech do vyšších pater je prostě tak unikátní, že se to nedá ani popsat. Navíc jsem dostal jako spolucestující kanadsko-francouzskou dámu a ta měla obrovské pochopení pro mé tajtrlíkování po palubě. Z pohledu leteckého fanouška rozhodně doporučuju se někdy probít na horní palubu, samozřejmě čím vyšší třída tím je to snazší a počet aerolinií toto nabízející je pak také vyšší. Celý let byl ten klasický ve stylu spánek a jídlo. Opravdu jsem ho téměř celý prospal za hukotu kapel jako Korpiklaani apod. valících do mé hlavy poslední songy. Musím poznamenat, také to, že Air France se vytáhla v podobě jídla. Jak večeře, tak zejména snídaně byla úžasná. Hlavně na snídani jsem očekával obligátní letecké vejce, ale dostali jsme sladký toast s šunkou a sýrem a prozatím bych to hodnoti1l jako nejlepší snídaní v economy co jsem zatím měl. Jinak IFE na palubě mě totálně zklamalo svoji nabídkou a zejména velikostí. Podobné vybavení bych čekal u 15 let starých strojů a ne u relativně nových vlajkových letadel. Přílet na CDG a průchod letištěm byl na automatiku a v podstatě si nic nepomatuju až do dosednutí do salónku a zahájení popíjení. Stačilo pár ranních piv a byl jsem ve velmi veselém a uvolněném stavu pro poslední přískok.
CDG – PRG, AF 1082, Airbus 321-212
Jednalo se opravdu o tuctový krátký přelet po Evropě. Posádka byla klasicky francouzsky odměřená, ale velmi ochotná a všechno fungovalo tak jak mělo. Vedle mě usedl reprezentant v snowboardingu a stejně unaven jako já se se mnou, nyní již sportovním antitalentem, pustil do velmi vřelé konverzace. Nemívám problém hovořit s cizími lidmi o jakémkoli tématu, ale musím říct, že bavit se s o generaci mladším klukem o snow/skateboardinku bylo jistou výzvou. Naštěstí jsem vyžil své vrozené schopnosti opíjet lidi a pár ginů a toniků ho omámilo natolik, že jsme pak mohli svést hovor i na jiná témata. Let tak uběhl rychle a bez jakýchkoli problémů, stejně tak jako v Praze vyzvednutí odbaveného kufru a cesta taxíkem domů do postele. Pravda, kufr dostal trošku na p***l, ale je na to zvyklý a opět se trošku přiblížil své terminaci.
Tímto končí tento trip report a pokud se vám líbil, tak se pokusím v budoucnu sepsat další z mojí chystané cesty do Mexika. A kdyby byl velký zájem, tak bych se pokusil o sepsání již proběhnuté další cesty po Rusku, i když už jsem tu právě z Ruska jeden report měl.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 150
- Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
- Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (doplněna 4. část)
LeeMer píše: Ale sere pes, spíš mi vadí, že Delta na svém webu jasně nespecifikuje služby navíc oproti normální economy s ohledem i na různé typy linek co provozuje.
Economy Comfort Delta překopala loni trochu zvláštním způsobem. Před pár lety se s Deltou ve standardní Economy mé oblíbené gin tonicy musely platit na veškerých letech, v EC to bylo v ceně na mezinárodních letech a výhodou EC na vnitrostátních bylo jen to místo na nohy. Nyní ve standardní Economy na mezinárodních letech už dávají gin tonicy zdarma co hrdlo ráčí, takže u EC zbývá jen výhoda většího místa na nohy. Naopak zase přidali gin tonicy zdarma v EC na vnitrostátních letech. Nyní je EC výrazně dražší a i jako Skymiles Gold už na něj nemám slevu jako dříve (zase je možnost se tam 3 dny před odletem zdarma přesadit, pokud je volno). A když je EC kupované, tak připisuje extra míle do Skymiles (base miles, ne statusové - např. za DTW-AMS jsem dostal 800 mil)...
Takže výhody EC, shrnuto - nepříliš zásadní rozdíl v místě na nohy na všech letech (alespoň pro mne, 185 cm) a alkohol na vnitrostátních letech. Ale souhlas v tom, že to není moc dobře popsáno - tyhle poznatky jsem si spíše vydedukoval za posledních cca. 20 letů s Deltou...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (doplněna 4. část)
LeeMer píše:No mě to jídlo brutálně překvapilo, čekal jsem že to je jenom taková svačinka a pak donesou klasické jídlo a nic. A ještě si vem, že jsem za to připratil skoro 2000 Kč. A ve výsledku to fakt bylo jenom za víc místa na nohy (to já s 176 cm nepotřebuji) a lepší filmy v IFE (to v podstatě taky oželím). Ale sere pes, spíš mi vadí, že Delta na svém webu jasně nespecifikuje služby navíc oproti normální economy s ohledem i na různé typy linek co provozuje.
Tak ale toto je fakt debilní, pokud ani jídlo není lepší nebo rozteč sedaček apod..smutné
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (dokončeno)
Velryba (a zde si dovolím zdůraznit ženský rod, protože "she" ji nazývá samotný Airbus) je i můj sen. Nicméně stále se uklidňuji tím, že je to relativně mladý model a příležitostí bude ještě spousta. I tak bych ji ale už chtěl fakt okusit. Chybí mi v tvém textu nějaký popis letu..ticho, komfort na palubě 380tky..hm? A přesně jako ty, až na to jednou dojde, tak horní economy budu chtít uzmout za každou cenu, i kdybych si měl připlatit
Btw., po schodech se můžeš projít v A340-600
Btw., po schodech se můžeš projít v A340-600
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 188
- Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
- Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (dokončeno)
micaello píše:Chybí mi v tvém textu nějaký popis letu..ticho, komfort na palubě 380tky..hm?
No jak jsem psal, skoro celý let jsem prospal. Vnitřek letadla na mě působil ušmudlaným dojmem a letadlu bych místo 6 let hádal takových 20. To není ale problém stroje jako takového, spíš tím, jak se o něj Air France stará. Hladina hluku byla subjektivně o něco nižší při startu a tak o polovinu v průběhu letu. To platí i o vibracích, to je ale dáno asi i velikostí letadla. Osobně mám ale rád, když slyším zvuk motoru a jeho proměny v průběhu celého letu. Je to do jisté míry forma palubní zábavy A když jsem létat s Fokkerem KLM, tak jsem vždycky sedával vzadu a to byl rachot Co se týká komfortu, tak jako člověk menšího vzrůstu se vejdu v pohodě všude, takže s tím jsem problém neměl. Sedačky taky pohoda. Velmi dobře působí ale malá ekonomy kabina na horní palubě, která navozuje rodinné prostředí. Tak snad jsem tě uspokojil, pokud ne, tak se zeptej a já pokud budu vědět nebo si pamatovat, tak odpovím. Jo a byly zaprasené venkovní kamery, to mě taky vlastně štvalo
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (dokončeno)
Uspokojil .. Chm, ušmudlaná..takže to bude asi problém AF všeobecně..já myslel, že ušmudlaný to má jen na Karibských autobusech B773 v maximální konfiguraci pro "vesničany". To je škoda , i kvůli jejich elegantnímu a dokonale typicky francouzskému safety videu.
Já mám taky rád zvuk motorů, ale ne v případě 5 a více hodinového letu, kdy mě z toho pak bolí hlava (zdravím všechny triplsedmy a B747 ).
Ad. vibrace, je to dáno zejména konstrukcí letadla. Jsem hodně zvědavý, jak na tom zapracuje Boeing v případě chystané 777MAX, protože tripl by si v tomto vylepšení fakt zasloužil (mám za sebou sice jen 4 lety, dva s fungl novými triply Swissu a dva s 10 let starými triply AF a vibrují nepříjemně oba stejně). A na Fokkera se těším na cestě do AMS při letu do NYC, vyberu si schválně místa pro porovnání jednou úplně vzadu a podruhé vpředu
No nic, dost už se tu rozplývání nad technikou , díky za postřehy
Já mám taky rád zvuk motorů, ale ne v případě 5 a více hodinového letu, kdy mě z toho pak bolí hlava (zdravím všechny triplsedmy a B747 ).
Ad. vibrace, je to dáno zejména konstrukcí letadla. Jsem hodně zvědavý, jak na tom zapracuje Boeing v případě chystané 777MAX, protože tripl by si v tomto vylepšení fakt zasloužil (mám za sebou sice jen 4 lety, dva s fungl novými triply Swissu a dva s 10 let starými triply AF a vibrují nepříjemně oba stejně). A na Fokkera se těším na cestě do AMS při letu do NYC, vyberu si schválně místa pro porovnání jednou úplně vzadu a podruhé vpředu
No nic, dost už se tu rozplývání nad technikou , díky za postřehy
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 188
- Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
- Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (dokončeno)
micaello píše:A na Fokkera se těším na cestě do AMS při letu do NYC, vyberu si schválně místa pro porovnání jednou úplně vzadu a podruhé vpředu
Tak hlavně si sedni dozadu na cestě tam. Při cestě zpátky bys asi byl spíš nasraný než potěšený
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2862
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (dokončeno)
Ahoj, dekuji za tento vynikajici TR na tomto foru. Pockal jsem az bude dokoncen cely, abych zanechal komentar. Kostarika vypada fantasticky, hlavne to jidlo. Jsem pres jidlo a fotky a dokumentace pokrmu je pro me dulezita. Ty steaky, ale i morske plody vypada velmi chutne.
Jinak co se tyce routingu, ten se mi velmi libil, tam s KL nazpet s AF a DL mezi tim. Ja bych jeste nekdy chtel dat par letu s 757. Mam s timto strojem 5 letu, 4x u Icelandair a jednou u BA, jeste kdyz je provozovali na lince do PRG.
Velryba je taky muj sen se s ni proletet, ale jelikoz je to mlady stroj, tech prilezitosti urcite bude hodne, radsi tedka se snazim vychytat stroje co budou mit brzy pred duchodem.
Urcite je tvoje prace velmi zajimava a verim, ze v budoucnosti te zavede do dalsich zajimavych mist. Snad budou dalsi a dalsi TRty.
Jinak co se tyce routingu, ten se mi velmi libil, tam s KL nazpet s AF a DL mezi tim. Ja bych jeste nekdy chtel dat par letu s 757. Mam s timto strojem 5 letu, 4x u Icelandair a jednou u BA, jeste kdyz je provozovali na lince do PRG.
Velryba je taky muj sen se s ni proletet, ale jelikoz je to mlady stroj, tech prilezitosti urcite bude hodne, radsi tedka se snazim vychytat stroje co budou mit brzy pred duchodem.
Urcite je tvoje prace velmi zajimava a verim, ze v budoucnosti te zavede do dalsich zajimavych mist. Snad budou dalsi a dalsi TRty.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 188
- Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
- Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Kostarika 2016, zejména s Delta Airlines (dokončeno)
alesesl píše:Jinak co se tyce routingu, ten se mi velmi libil, tam s KL nazpet s AF a DL mezi tim.
Jo ten se podařil, snažím se o to, abych nelítal tam a zpět stejnou trasu a pokud to je možné taky protočil typy letadel a provozující společnosti. Na konec září mám nachystanou další chuťovku s následujícím routingem: PRG – AMS OK (A319), AMS – JFK DL (A330-300), JFK – MTY AM (E190), MTY – GDL AM (E190), GDL – MEX AM (B737-800), MEX – AMS KL (B747-400), AMS – PRG KL (B737-700 nebo E190). Zejména se ale těším na velmi dlouhý let (6,5 hodiny) v E190 z JFK do MTY. Jo a díky za pozitivní hodnocení trip reportu.