India+: prvý interaktívny tripreport

Odpovědět

Kam na víkend z Chennai? Bude aj report.

Anketa končí za 17. 10. 2016, 18:52

Bangkok, priamo, s lowcostom
2
11%
Goa, buď priamo, alebo s prestupom (Hyderabad, Bangaluru, Mumbai) - lowcost, možno Jet Airways
8
42%
Colombo, priamo, so Sri Lankan
3
16%
Male, s prestupom v Colombo, so Sri Lankan, keď motyka vystrelí, tak China Eastern via CMB alebo Spice Jet via COK alebo Air India via TRV
5
26%
Inde v okolí - navrhnite v texte
1
5%
 
Celkem hlasů: 19

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

India+: prvý interaktívny tripreport

Příspěvek od Fabo »

Sedím v hoteli v Chennai, premýšľam, či ešte fungujem podľa slovenského času, alebo už niečo medzi, a kujem pikle... Domáci čas mi ukazujú hodinky na pol jedenástu, miestny už druhú, ale spať sa mi nechce, čiže skôr asi som stále bližšie domácemu. Hádam sa to cez víkend znormalizuje, myslím, že indickí kolegovia by sa potešili, keby som sa v pondelok zjavil v kancelárii už okolo deviatej.
Ale každopádne, poďme k veci. Keď som vlani napísal prvý diel cestopisu Hladoletom do diaľav, dostalo sa mi pochvaly a celkovo motivácie písať ďalej, čím som bol prakticky internou cestou donútený k spísaniu tohoto elaborátu. Snáď dosiahne aspoň z polovice taký úspech.
A vôbec, na druhý diel nereagoval nikto, aj keď musím uznať, že bol publikovaný v dosť blbý dátum. Tak kto si to neprečítal, shameless self-plug, tuto to nájdete.


Intermezzo: V druhom dieli spomínam istého čitateľa fóra, neaktívneho, ale silno dúfam že sa ešte vráti. Ako som písal, po onej ceste mi mnoho jeho príspevkov začalo dávať väčší zmysel. A v mesiacoch nasledujúcich táto metrika ešte narastala... Sám sa asi neprihlási (hoc by mi to urobilo veľkú radosť), tak vyhlasujem internú súťaž – kto ho identifikuje, vyhráva indickú cetku podľa vlastného výberu v hodnote do 1000 INR, teoreticky aj s osobným doručením.

Intermezzo 2: Asi ste si už všimli anketu na vrchu tohoto príspevku. Týmto by som teda chcel oficiálne predstaviť nový druh tripreportu – interaktívny. Moja osobná úloha na tento víkend totiž znie – rozhodnúť sa kam vypadnúť na víkend koncom služobky. Touto formou vám – čitateľom – dávam možnosť vyjadriť sa a ovplyvniť budúce dianie na poli môjho cestovania. Vyberte si teda z možností v ankete – a rozhodnite o tom, čo bude náplňou tretieho, prípadne štvrtého dielu toho tripreportu.

And now, for something completely different.

Po minuloročnej ceste do Južnej Afriky sa mi podarilo cestovateľské leto ukončiť ešte jedným lowcostovým výletom do Milána. Trip reportov o Expe aj o Wizzairi však bolo dosť, a tak jediná pridaná hodnota by za mňa mohlo byť tak akurát nadávanie na Holiday Inn Linate, poprípade moju blbosť v tom, že si neoverím pred kúpou letenky udalosti v destinácii, dostupnosť hotelov a podobne. (Podarilo sa mi vycestovať presne cez víkend Veľkej Ceny v Monze, bez toho aby som o tom tušil. Dozvedel som sa o tom až keď sa ma v Bergame majiteľ hotela spýtal, či som tam kvôli tomu...)
V pláne boli ďalšie cesty do Afriky, a tak som dúfal, že sa mi podarí porovnať veľrybu LH aj s ich 747čkou, či A340kami South African z Mníchova. Bohužiaľ, po niekoľkých odkladoch sa zákazník rozhodol, že na onsite využije len obmedzenú podporu miestnej pobočky a nás si už nepozval. Ostal som tak dobrovoľne-nasilu uzemnený až do júla, kedy sa mi podarilo využiť aspoň jednosmerku do Burgasu. Medzičasom som bol prevedený na iný projekt v APAC regióne, kde to tiež na bezprostredné cestovanie nevyzeralo. Iba nejaké plány typu možno, na budúci rok a podobné neurčitosti. Nič zvlášť potešujúce.

V septembri sa však objavila požiadavka na dlhodobý support nášho týmu pri nasadzovaní v service centre v Indii. Plán bol nastavený na striedanie po dvoch týždňoch, kombinácie implementér a vývojár podľa potreby. Bohužiaľ jeden z kolegov odišiel na dlhšiu PN, čím tak trochu narušil koncepciu. Ako jediný z týmu bez rodiny a podobných záväzkov som sa teda prihlásil s tým, že som ochotný cestovať aj na 2x2 týždne.
Dátumy boli teda určené na 12ho októbra až 11ho novembra, a ja som sa mohol vybrať do Bratislavy po indické víza, teda, pre upresnenie, až potom, čo indická strana dodala pozývací list vo vhodných dátumoch. Keďže ale bohužiaľ z Košíc do Bratislavy nič rozumné nelieta, šiel som autom, a nemám k tejto časti cesty čo dodať. Snáď len, že indická byrokracia zvlášť príjemný prvý dojem neurobila. Napokon ale po viacerých peripetiách skončil pas s ročnými vízami skončil šťastne v mojich rukách. A ešte, že nasierie keď človek obchádza cestu medzi Bátkou a Rožňavou cez totálne rite sveta, len aby ho už s Bratislavou na dohľad konečne niekto na tej diaľnici predbehol... a rozvietil diskotéku a nápis „Nasledujte ma“

Po potvrdení víz som napokon mohol potvrdiť aj dátumy našej predajkyni leteniek a hotelov. Spojenie vypadlo nie nezaujímavé, KSC-VIE-FRA-MAA/MAA-FRA-MUC-BUD. Úsek VIE-FRA operoval B777 a v MUC som ešte nebol. Kvôli zdržaniu s potvrdzovaním hotelov a následnej zmene ceny som nakoniec dostal z FRA priamy let, ktorým budem v BUD skôr. Nevadí, MUC mám už naplánovaný na február, aj keď len na krátky prestup. Spolupráca so zákazníkom z pohľadu riešenia hotelovtrochu viazla, nakoniec sa mi dostáva teda až v pondelok skoro popoludní potvrdenie z Park Hyatt Chennai. Vo výsledku teda len o niečo málo viac než 12 hodín pred odletom, a už som sa pripravoval na riešenie zmeny letenky.

Ako to však v rozprávkach býva, všetko nakoniec dobre dopadlo, a ja som mohol zúžitkovať fakt, že som cez víkend preventívne zbalil kufor. V pondelok podvečer som sa teda napokon pustil do úlohy napchať do IT systému potrebné údaje a pripraviť sa na cestu. A že to poňali vážne i kolegovia ajťáci v Lufthanse... no, to na obrázku skutočne nevidíte. Akurát tak opak.

Mapa sedačiek však skutočne zodpovedá typu B772
Mapa sedačiek však skutočne zodpovedá typu B772
webchkin2.jpg (52.29 KiB) Zobrazeno 3747 x


Ďalej už to bolo o niečo lepšie, vyplnil som informácie o pase a mapa sedenia sa ukázala skutočne zodpovedajúca B772 Austrianu. Pre istotu som si skúsil ešte aj checkin na webe OS, podobne ako vlani mi ponúkli upgrade do businessu za šialenú cenu (hlavne ten leg KSC-VIE... to už fakt neviem kto by to kúpil, hlavne pri skutočnej obsadenosti, ako sa ukáže ráno... spätne hodnotiac, business v 777 by bola dobrá sranda, ale nie za tie peniaze) ako aj prístup do salónika vo VIE za 35 eur. Večer som ešte predbežne navštívil letisko za cieľom odvážiť kufor, či sa zmestí do limitu 23 kíl, alebo si radšej predplatiť nadváhu. Mimochodom, bol to celkom boj, dostať sa k tejto pomerne zásadnej informácii. Takmer všade na webe LH som našiel len informáciu o tom, koľko kusov mám k dispozícii.

Kvalitná práca nemeckých IT kolegov ma núti prehodnotiť, či je múdre uvažovať o tom, že by som sa k nim pridal
Kvalitná práca nemeckých IT kolegov ma núti prehodnotiť, či je múdre uvažovať o tom, že by som sa k nim pridal
webchkin1.jpg (51.87 KiB) Zobrazeno 3747 x

Cena za upgrade sa mi však zdá prestrelená, hlavne z Košíc do Viedne. V opačnom smere to mohla byť fajn možnosť skúsiť si C sedačky, keby som po nich poškuľoval napr. na award.
Cena za upgrade sa mi však zdá prestrelená, hlavne z Košíc do Viedne. V opačnom smere to mohla byť fajn možnosť skúsiť si C sedačky, keby som po nich poškuľoval napr. na award.

Muffin bol skutočne dobrý, aj keď samozrejme riadne raňajky by potešili viac. Škoda rozmazanosti fotky, námet by bol na Planes asi populárny
Muffin bol skutočne dobrý, aj keď samozrejme riadne raňajky by potešili viac. Škoda rozmazanosti fotky, námet by bol na Planes asi populárny


KSC

V pondelok ráno tak už nič nebránilo tomu, aby som si vstávaním a cestou na letisko pripomenul časy, keď som tam cez štúdiá začínal brigádu o štvrtej ráno. Checkin prebehol klasicky rýchlo a bez najmenšieho problému, kufor sa do váhy presne vošiel, takisto bezpečnostná kontrola prebehla rýchlo a bez najmenšieho problému.

Než sa vrátim k svojmu cestovaniu, dovolím si ešte krátku odbočku. Pri lete Turkish svietilo oznámenie o zrušení... Ako som počul od viacerých ľudí, toto nie je v žiadnom prípade výnimkou, ba naopak, stáva sa to pomerne často. Nekorešponduje mi to celkom s vyjadreniami manažéra TK pre Slovensko, ktorý si výkon linky z KSC chváli. Nuž, čo k tomu povedať... TK asi skutočne má za cieľ hlavne vyfarbiť Slovensko v mape, než skutočne ponúkať zmysluplný produkt. Bohužiaľ. Pri takomto prístupe, a nadväznostiach letov z Košíc na lety z Istanbulu to bohužiaľ nevyzerá na to, že by sme mohli túto linku pracovným lietaním podporovať.

O rušení letov sa hovorí aj u OS, ale moje skúsenosti tomu nenasvedčujú, a inak to nebolo ani tentokrát. Po bezpečnostnej kontrole som tak mohol nastúpiť prakticky ihneď, len čo som zástupcovi OS na letisku prezentoval svoje sklamanie jednak z toho, že nebudem mať možnosť vyskúšať E-Jet, jednak z toho, že rušia sobotnú linku a musím sa vrátiť do BUD.

KSC-VIE OS744
DH8D OE-LGB
LF ~80%, 3F


Na ploche som už teda medzi poslednými naložil svoj kufor medzi ostatné DAA, pozrel si začínajúcu prípravu na odlet lietadiel Wizzairu a LOTu. Lietadlo bolo v Y sekcii pomerne plné, rovnako bolo obsadené aj miesto vedľa môjho, letuška mi ponúkla možnosť posunúť sa o rad dopredu, a sedel som teda de facto v „biznise“. Bohužiaľ pre OS, okrem mňa tam sedel len jeden WCHR pasažier. O to menej chápem nacenenie upgradeu na tento let na 179 eur. Veď o koľko viac môže stáť C catering na ani nie hodinovej linke? 10 eur? Tak či onak, let bol pomerne príjemný, nočné odlety a prílety mám rád najmä kvôli vysvieteným mestám a dedinám, v prvej časti letu som teda pozoroval z okna železiarne, Šacu, Moldavu a podobne, až sa pod nami v okolí Sorošky zatiahla oblačnosť.

Servis OS bol na dnes bežnej, ba v porovnaní s niektorými inými až nadpriemernej úrovni vzhľadom k letu. Bohužiaľ absentovala možnosť výberu nejakej slanej drobnosti, čo by som ocenil.
Servis OS bol na dnes bežnej, ba v porovnaní s niektorými inými až nadpriemernej úrovni vzhľadom k letu. Bohužiaľ absentovala možnosť výberu nejakej slanej drobnosti, čo by som ocenil.


Čakal som, ako sa vyvinie servis, keďže vlani, na lete s Fokkrom, som na rozdiel od predchádzajúcej skúsenosti v zime 2013 nedostal na výber. Toto sa síce opakovalo i tentokrát, ale namiesto keksíka sme dostali všetci akýsi muffin, v ktorom som, ako sa ukázalo neskôr, nesprávne, identifikoval hrozienka, teda som ho neochutnal. Nápojový servis bol bežným európskym štandartom. Inak k letu nemám veľmi čo dodať, onedlho sa pod nami otvorila oblačnosť a nasledovalo pristátie na dráhe 34, krátke rolovanie počas ktorého som zachytil pristavovanie nášho lietadla ku gejtu F01 a odvoz autobusom. Akurát čo som si dal zvlášť pozor na to, aby som tentokrát nič nenechal na palube lietadla.

Legroom v "business class" Austrianu na krátkej linke. Kolega, ktorý sa sťažoval na business QS v reporte z Ománu, by bol asi sklamaný.
Legroom v "business class" Austrianu na krátkej linke. Kolega, ktorý sa sťažoval na business QS v reporte z Ománu, by bol asi sklamaný.


VIE

Po výstupe na letisko som sa pripojil na wifi, a na hodinkách sa mi ukázala zvláštna notifikácia. Vraj či nechcem ísť do Business salónika Lufthansy. Bohužiaľ, nepodarilo sa mi otvoriť detaily tejto ponuky ani na hodinkách, ani na mobile. Tak, zistím o čo ide vo Frankfurte. Celkom sa mi to hodilo, keďže bagetu pripravenú na raňajky som zabudol doma, a výborné Do&Co. raňajky už vzhľadom k blížiacej sa dobe odletu nestihnem objednať. Inak nemám k letisku čo povedať. Stálne geniálne na prestup OS-OS resp. LH Group, až mi tá hodina medzi letmi pripadala zbytočne veľa. Keď som sa teda presunul k prekvapivo plnému gateu, už ostalo len počkať na nastúp. Zloženie cestujúcich hralo iba mierne v prospech obchodných pendlerov, a podľa očakávania sa ozývalo na letisku veľa slovenčiny.

VIE-FRA OS121
B772 OE-LPE
LF ~70%, 22D


Po nástupe ma prekvapil skutočne slušne zaplnený priestor lietadla, myslím, že do A321 by sa toľko ľudí nevošlo. Podľa Flightradaru nasadzuje OS na túto linku 777čku pomerne často, čomu sa zvlášť nečudujem. Odlet o siedmej do FRA je časovo vhodný. Bohužiaľ sa mi nepodarilo vybrať na tento let sedadlo pri okne, okrem sedadiel úplne vzadu, ktorým som sa ale chcel vyhnúť pre porovnanie s minuloročnou skúsenosťou. Vybral som si teda sedadlo v strednej sekcii, do uličky. Rovnako ani vlani, ani tentokrát nie som z priestoru nadšený, hoci to je o niečo málo lepšie než vzadu, a som rád, že diaľkový úsek neletím týmto lietadlom. Pri čítaní a vo videoverzii palubného časopisu v IFE si všímam novú destináciu MLE, a uvedomujem si, že tiež nie je ďaleko od Indie... Pripomenul som si, aby som sa na to po prílete pozrel. K servisu nie je čo povedať, posádka je príjemná a potvrdzuje povesť jedného z najlepších európskych produktov v tomto ohľade. Dostávam ten istý muffin ako na lete z Košíc, akurát ma napadlo sa opýtať čo v ňom je. Tak vraj čokoláda, nie hrozienka. Čo už, nemusel som priletieť do Viedne hladný... Chuťovo ho musím pochváliť, skutočne ľahký, nadýchaný, sladučký... Až sa mi chcelo vrátiť sa späť v čase a zjesť aj ten prvý. Čo už, nedá sa tomu pomôcť, blížime sa do Frankfurtu a ja by som sa mal zamyslieť nad tým, čo s tou ponukou na salónik...

Toto súdruhovia ajťáci tiež nevychytali.
Toto súdruhovia ajťáci tiež nevychytali.

35 eur za business lounge zhodnotiť neviem, záleží na tom ako to vyzerá jednak v OS lounges a jednak v lounges s prístupom na Diners. Keď to porovnám s FRA, tak Senator by som v tejto cene bral určite, Business by som silno uvažoval.
35 eur za business lounge zhodnotiť neviem, záleží na tom ako to vyzerá jednak v OS lounges a jednak v lounges s prístupom na Diners. Keď to porovnám s FRA, tak Senator by som v tejto cene bral určite, Business by som silno uvažoval.


Prvý diel by som teda uzavrel pohľadom na motor 777čky, ktorý ma neprestáva fascinovať svojou veľkosťou, a drobným bugom v rakúskom IFE... holt nie je 0 ako 0.

OS_viefra_motor.JPG

Legroom síce viditeľne lepší než vzadu, stále však nič zvlášť dobré na diaľkovku.
Legroom síce viditeľne lepší než vzadu, stále však nič zvlášť dobré na diaľkovku.


Let FRA-MAA bude v najbližších dňoch pridaný spolu s vyhodnotením hlasovania.


Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: India+: prvý interaktívny tripreport

Příspěvek od Filisipi »

Já bych tam poslal Hydarabad, není to tam úplně špatné. A možná srí lanku..? Já tam odtud letím do bangladéše, ale to už je trochu daleko :D

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: India+: prvý interaktívny tripreport

Příspěvek od Fabo »

Uzatváram teda hlasovanie s tým, že vyhrala Goa.

Maledivy budú inokedy...

alebo si skočím Bratislavu?
Přílohy
9W_bts.PNG
9W_bts.PNG (15.42 KiB) Zobrazeno 3203 x

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: India+: prvý interaktívny tripreport

Příspěvek od beardie »

Super, na GOI sa teším.
V deň, keď sa budeš vracať, tak priletim do HYD :)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: India+: prvý interaktívny tripreport

Příspěvek od Fabo »

Vracat z GOI alebo vracat z MAA? Lebo ked z GOI tak teoreticky tam dam layover?


beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: India+: prvý interaktívny tripreport

Příspěvek od beardie »

Z MAA, do HYD pravdepodobne priletim 14.11. nad ránom

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: India+: prvý interaktívny tripreport

Příspěvek od Fabo »

Jaj, no tak nic. Pozdravuj indov, ja uz zacinam toho pomaly mat dost, predpokladam ze o tyzden si budem nadavat ze som nekupil niekam do civilizacie radsej :D


Odpovědět