Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od rpet »

Znáte to pořekadlo, že kdo se bojí, nemá lézt do lesa?

Když se vám náhle na mobilu objeví zpráva, že došlo k úmrtí v rodině, obyčejně může dojít pouze na dvě varianty: buď budete "řvát, jako kráva" následujícího půl roku, a nebo si uděláte kafe, ubalíte si cigáro, realisticky zhodnotíte danou situaci faktem, že život je svině, která se s nikým mazlit nebude a stejně to čeká nás všechny, takže co...

Zbývalo tedy vyřešit danou situaci vhodně ve vztahu k faktu, že úmrtí dotyčného ve mě nevzbudilo prakticky žádné emoce, a není tedy důvod, proč 3. prosince kupovat letenky za více méně hříšné libry (W6 od £160 ow, EZY od £190 ow, QS dtto a BA £275 ow...). Spoléhal jsem na Eurowings, ale můj oblíbený trip se stopem v Collogne se nekonal, zmizel z nabídky. Byl jsem tedy nucen sáhnout po více exotické variantě.

Na Skytraxu jsem našel vcelku skousnutelnou variantu z LGW přes KBP do PRG s PS aka AUI, celková doba letu 5 hodin (jo, to by šlo...) a cena £160 return. Co to??

Okamžitě jsem začal gůglit reviews, abych zjistil, co že je to za spolek - a i když se v těch recenzích míchaly negativní a pozitivní zhruba ve stejném množství, risknul jsem to.

Letenky koupené, parking na Gatwicku taky. Kafe cestou nebude problém, protože místní "services" jedou non-stop, takže nezajdu ani hladem, ni žíní. Tak se tedy stalo, že jsem se 5. prosince brzy ráno objevil na Gatwicku.

IMG_20161205_014810.jpg


Když jsem den předtím zjišťoval, co že na tom legu vlastně lítá, byl jsem zoufale zklamán. Prostě klasika v podobě hlučné vraždy B737-800.

IMG_20161205_022515.jpg


V databázi jsem sice našel, že den před tím letěl na stejné trase Embraer E190 - a tím jsem ještě nikdy neletěl, takže :-bd ,avšak ona skutečnost vůbec nekorespondovala s danou situací, v níž jsem se nacházel (cesta na smuteční obřad) a proto byl jakýkoliv příliv štěstí zakázán. OK, let's go, m******s... (tím ovšem nemyslím vás, čtenáře fora :D )

LGW - KBP - PRG
PS114 / PS080, AUI, B737-8HX / B737-???
LF 95% / 95%

Boarding byl docela rychlej - no jak by taky ne, v onu nekřesťanskou hodinu. Měl jsem kliku, že jsme měli se sousedem volnou sedačku uprostřed, takže to byla docela pohoda. Vytlačení od brány načas, odlet taktéž. Takže zatím dobrý. Po nastoupání do zadané letové hladiny se začalo podávat občerstvení. Na výběr byli panini, a jakési jiné poživatiny, jejichž původ i chuť mi zůstanou navždy utajeny - vzhledem k tomu, že jsem ještě nikdy předtím nebyl na KBP a tudíž jsem neměl exaktní přehled o umístění toalet, nehodlal jsem riskovat "srací" závod odnikud nikam s případným výsledkem v mém spodním prádle. Že se moje striktně opatrnické myšlenky vyplácí, jsem seznal zhruba hodinu před přistáním, kdy si přibližně 90% osazenstva letadla usmyslelo, že toalety na zádi jsou fakt tím nejlepším místem, kde strávit zbytek letu. Fakt netuším, jak bych se tam proboxoval v případě nouze. Ovšem panini byly (nebo snad byli?) dobré.

IMG_20161205_033036.jpg


Přistání na KBP se odehrálo se třemi přískoky, a hodně, ale fakt hodně ostrým bržděním. Nicméně, i přes sněhový poprašek všude kolem a teplotu -5C jsme v poli neskončili. Celkově je můj dojem neutrální: let z LGW do KBP mne nijak neurazil, ani ve mě nevyvolal bezbřehé nadšení - prostě, docela pohodovej leg, kterej byl narušen snad jen silně jetým interiérem tý rakve. Jen mě během letu zarazilo to, co jsem viděl kdesi v německu (??) - vypadalo to, jako velký, svítící obdélníky a jiný obrazce. A vůbec mi nejde na rozum, co to bylo:

IMG_20161205_033531.jpg


Tak to by bylo, polovinu máme za sebou, a teď hurá na druhej poločas.

IMG_20161205_055313.jpg

IMG_20161205_054257.jpg

IMG_20161205_064919.jpg


Letiště v Kyjevě není z mého pohledu ani dobré, ani špatné. Je to prostě... ...letiště. Provozovatel KBP si moji nehynoucí přízeň získal instalací kuřáren i v prostoru za bezpečnostní kontrolou.

IMG_20161205_064445.jpg


Transit byl v pohodě, žádná pruda - dokonce i boty mi nechali nazuté! (tento bod si zapamatujte...), byť pohledy příslušníků vojska byly velmi, ale velmi tvrdé, za to by se ani Chuck Norris stydět nemusel. Naopak zcela neskrývané zhnusení jsem projevil v prostorách kavárny u brány 5, kde mne obsluha požádala o úhradu 4,50 Eur za cuc espresa - nejde mi ani tak o cenu, jako o princip snadné vydirátelnosti cestujících, kteří prostě nemají možnost jít jinam. Zlatá Ruzyně...

Boarding na let do Prahy začal asi načas, nic méně přesně to nevím, krákal jsem v tu dobu přes telefon s máti. Až později mi došlo, že moje sim karta s neomezeným voláním a textováním v rámci EU je mi na Ukrajině fakt na h***o, takže je jasné, že EE ocení oněch cca 30 minut volání příjemným "extra" poplatkem.

A zde začíná ona sranda. Prostě mám telefon u ucha, a povídám "hele, už začínáme nastupovat, tak se drž, za chvíli jsem doma..." a v tom jsem zřel, že poté, co do chobotu pustili asi 10, 15 lidí, se dveře do prstu nekompromisně zavřeli. Lehce zmaten jsem zamrkal očima (fakticky to prý dělám...) - co to k***a je? No a jsa zvyknut na prostředí země, kde je orientace k zákazníkovi na extrémním levelu, šel jsem se zeptat oněch jinochů u pultu, co že se to děje. Na jejich odpověď "ja něgavarju po angličesky" jsem se nenechal zahanbit a promptně jsem kontroval suchým konstatováním, že "no ja něgavarju pa rusky - što sdělat tipjer?". Tím se uzavřela kapitola vzájemné komunikace mezi mnou a pozemním personálem letiště, neboť ona jazyková bariára byla hlubší Mariánského příkopu. Takže jsem se sbalil a šel opět do kuřáckého doupěte rozmýšlet nad nespravedlností světa - protože si fakt nepamatuju, která že moje cesta se obešla bez zvláštních příhod...

Co se ovšem musí nechat je to, že AUI velmi rychle přeskládaly lety: na ocet zůstali pasažéři do Paříže a následně do Říma - francouzům sebrali letadlo ve prospěch cestujících do Prahy a italům pro změnu sebrali letadlo ve prospěch těch, co letěli do Paříže. Co se dělo pak, to už netuším, protože už jsme seděli v další vraždě a se zhruba hodinovým zpožděním jsme to valili ku Praze. Co jsem si všiml, nabídka občerstvení byla zhruba stejná, jako na letu z LGW, takže nic, co by překvapilo a nic, co by urazilo. Na Ruzyni s námi opět třískli o ranvej, jako kdyby měla v každé vteřině vypuknout další bitva o Majdan a proto je nezbytné z ranveje vypadnout tím nejrychlejším možným způsobem... Tak, to by bylo.

PRG - KBP - LGW
PS808 / PS113 >>> BA857, LF 100%

V zásadě mám jen jeden jedinej problém: občas se mi stane, že si z nějakého důvodu totálně dojebu itinerář, a pak jsem z toho vyvalenej, jak jelen. Přičemž přesně toto se stalo v den odletu zpět, do UK. Z Litvínova jsem odjel do Prahy vlakem, s přesně nastaveným časovým průběhem (celý trip report, včetně vlakového úseku bude na mém blogu...).

Tou malou jsem přijel, tou velkou pojedu...
Tou malou jsem přijel, tou velkou pojedu...


Zásadní zvrat nastal na hlavním nádraží v Praze, kde jsem - ze zcela nepochopitelného důvodu - pozměnil itinerář. A tak, čekajíc před hlavákem na autobusovou linku AE, držíc poměrně levný kafe a čmudíc Petry v klasickém provedení, jsem si v itineráři UBRAL jednu hodinu, a uvědomil si dvě věci: za prvé, abych mohl jet spojem AE, musím si ho koupit na pokladně ČD, a nikoliv přímo ve voze, jak jsem se celou dobu domníval. Za druhé, je-li odlet ve 1430 (což tedy fakt nebyl, správný čas odletu byl 1530...), tak to prostě nestíhám, když je 1305, a já pořád civím na magistrálu...

Takže jsem zahodil kafe i cigáro, fofrem zasprintoval do metra, céčkem na můstek, áčkem na dejvickou a hurá na bus 119 (1315, šance žije...). Konec hry? Nikoliv: linka 119 už zjevně nejezdí z Dejvické, ale z Veleslavína (No ty p***o, tak to je nářez - 1320). Čas se krátí, nervy se šponují, koule potí. Asi bude veselo. Stál tam taxík, tak jsem k němu dodusal a povídám "na kopec, a pokud možno rychle, prosím...". Šofér se na mě podíval a chtěl smlouvat: "No helejte se, já tu jako...." -- "Fakt mě nezajímá, co tu jako. Jedeme na letiště, za 350. Pro vás dost dobrý rito. Takže se rozhodněte a to dost rychle, letí mi letadlo"... Šofér pochopil, že některé hry mívají ne zcela jasný a předpokládaný průběh, takže nastartoval traktor a jelo se. Na Ruzyni jsme se objevili ve 1345. Do haly jsem vletěl ve stylu "kdo neuhne mým 70 kilům, má fakt těžkou smůlu" a pohledem na tabuli jsem se ujistil, že... ... (to je jako p***l, či co??) ... ... (jako kdy že to letí?? 1530??? No tvl, co je to za zmatek?????) ... že jsem prostě tragéd.

Takže jsem se už v klidu postavil do fronty asi milionu cestujících, kteří čekali na odbavení do Kyjeva. Bylo to dlouhé... Když jsem se dostal k přepážce odbavení, slečna se podívala na vytištěnou e-letenku, mile se usmála a povídá: "tak, teď musíte támhle dozadu, tam, jak je to červený okýnko, s nápisem Last minute a ČSA, vidíte to?" Nojo, vidím. A co že tam jako budu dělat?? -- No, tam vám udělají re-routing, protože linka na Kyjev je zpožděná... V onu chvíli jsem se asi pousmál při blahé paměti, jak v Kyjevě AUI zatočily s nebohými cestujícími do Paříže a Říma, a došel poznání, že každá prča má svůj brutální výsledek v Praze - a to jsem ještě netušil, o jak brutální výsledek vlastně šlo...

Tak to jo, to bych chtěl absolvovat :D
Tak to jo, to bych chtěl absolvovat :D
aui808.png (29.11 KiB) Zobrazeno 6684 x


Tak jako tak, vítězem jsem byl nakonec já: na přepážce agenta pro AUI se mě zeptali kam letím, takže jsem to na ně vybalil bez přípravy: "původně z Prahy do Kyjeva a pak na Gatwick, ale v tom nějakej zádrhel. Takže vlastně potřebuju kamkoliv do Londýna. Když najdete routing na Gatwick, učiníte mne šťastným. Pokud to bude na Heathrow, sice už nebudu tak šťastný, ale cestu na Gatwick pro auto nějak pořeším. No a pokud mě naroutujete na Luton, nebo Stansted, pak dojdete k poznání, že ten můj ksicht může být ještě o několik pohledů horší..." Chlapec se zasmál a do ruky mi přistál ticket z PRG na LHR s BA - což v danou chvíli bylo to nejlepší, co mne mohlo potkat. Nemluvě o tom, že BA mám prostě rád...

Z čeho jsem byl nakonec překvapený, je letiště Ruzyně. Vzhled se opravdu mění k lepšímu - pravidelné cestující si změn možná nevšimnou, ale pro občasné cestující jsou ony změny jasně viditelné. A rozhodně je to dobrá cesta. Perfektně jsem se najedl v restauraci Praha, kafe jsem dal na terase téže restaurace a v duchu jsem si říkal, že ona terasa je dost podobná terase hotelu Thistle, z jehož terasy je exceletní pohled na RW09 - jen ty ceny jsou jaksi... no... jiné :))

Všechno je jen o lidech - a dámy z restaurace Praha to fakt umí!
Všechno je jen o lidech - a dámy z restaurace Praha to fakt umí!

IMG_20161208_155241.jpg

Dvě věci: zlatá zrcadlovka (tohle nemá ani stabilizaci...) a za druhé: Emiráti Praze sluší, o tom žádná...
Dvě věci: zlatá zrcadlovka (tohle nemá ani stabilizaci...) a za druhé: Emiráti Praze sluší, o tom žádná...


Vlastně jedinou, skutečně nehezkou kaňkou z celé cesty, byla bezpečnostní prohlídka před vstupem do prostor brány. Měl jsem na sobě svetr, mikinu, tričko, kšandy. Pásek jsem automaticky sundal, prošel rámem a zapípal. Načež mi starší pracovník security takovým tím arogantním tónem řekl: "no, tak si to zopakujte". Upozornil jsem ho, že mám kšandy, k čemuž se mi dostalo odpovědi, že "to mě fakt nezajímá co máte, nebo nemáte...". No, a malér byl na světě - jsem totiž osoba silně háklivá na arogantní jedince, a v takovém případě se snažím na hlavu oné arogantní osoby snést "sračky biblických rozměrů". Takže jsem to zkusil naposledy a zeptal se, jetli by to přeci jen nešlo ručním skenerem? Načež mi týpek odpověděl, "laskavě mi neraďte, jak má dělat svojí práci". A bylo vymalováno.

"Nevím, proč se chováte, jak se chováte, ale jste perfektní vizitka svýho zaměstnavatele. Nikde v Evropě jsem s něčím podobným neměl problém - protože intelignentní pracovníci security došli asi k závěru, že není třeba prudit, a nechat mě svlíkat do půl těla, když to ruční skener zvládne taky. Ale nic na tom, udělám vám radost, protože podle věku odhaduju, že jste svý vzdělání a lásku k buzeraci načerpal výcvikem v Lidových Milicích." (V průběhu proslovu šel dolů svetr, mikina, a kšandy - a dost nasraně jsem s tím vším tříknul do toho koryta, co tam k tomu je...). Načež se mi dostalo výhružky, že budu vyloučen z přepravy - a to mě dostalo...

"Tak to je všechno, co umíte? Vyhrožovat vyloučením z přepravy?? A toho se mám bát??? Vždyť vy ani nejste schopnej si obhájit svůj pracovní postup.To si říkáte chlap??? Všude jinde by se mnou zametli výkladem předpisů a postupů - dodporučili by mi, že pokud se mi to nelíbí, můžu jet třeba autobusem. A nebo zmlknout, podstoupit prohlídku podle jejich uvážení a jít dál. Ale vy? Vy umíte jen vyhrožovat vyločením z přepravy... Jste zbabělec, nic víc..."

K dalšímu už jsem se nedostal, protože si mě vzala do parády starší dáma, která perfektně zklidnila situaci - což bylo asi dost dobrý, protože jsem byl fakt dost rozjetej, a pokračovat ještě chvíli, asi bych vážně nocoval někde na lavičce v parku... Ale i tak jsem na dotaz, proč se onen člověk chová k cestujícím arogantně jako k póvlu, a proč požadavky na nějaký z úkonů nedokáže cestujícímu přednést "normálním" tónem, se mi stejně dostalo jen pokrčení ramen...

Nakonec jsem tedy skončil v A320 BA, naplněného až po kýlovku. Užil jsem si - pravděpodobně naposledy - občerstvení zdarma, a za necelé tři hoďky jsem zmateně bloudil na Gatwicku na parkovišti, hledajíc svého Soba.

IMG_20161208_182507.jpg


Bože, jak já se těšil, že mi to někdo šlohne a já se zahojim na pojistce X:
Bože, jak já se těšil, že mi to někdo šlohne a já se zahojim na pojistce X:


Závěr? AUI nemusí být nutně špatnou volbou - a to i přes fakt, že zpoždění letů je u nich asi dost legendární. Ovšem jejich ceny do asijských destinací jsou v mnoha případech dechberoucí - a stejně tak dechberoucí může být i zrušení, či přesměrování vybraného letu. Servis odpovídá ceně - není to vysloveně low-cost, spíš jsou mezi LC a LCC. Nespornou výhodou však je, že pokud už se něco stane, na rozdíl od LCC se AUI o cestující postará - a to je dobré. U našeho zrušeného letu cestujícímu přede mnou bez problému nabídli hotel na transitu v Kyjevě a další den let do Bangkoku...

Takže: letěl bych s AUI znovu, či nikoliv? Ale jo, asi jo. Vždyť to nakonec byla docela sranda, no ne =))
Naposledy upravil(a) rpet dne 15. 12. 2016, 21:05, celkem upraveno 10 x.


rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od rpet »

tak, a teď už jen naházet fotky, protože normálně to fakt nejde.

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od krakra »

Hale nejseš náhodou ty tendle Petrlík?
http://petrlik.blog.idnes.cz/

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od alesesl »

Fantasticky TR, skvely humor. Dlouho jsem se tak nenasmal, hlavne v zaveru, kde pises, ze doufas, ze ti nekdo slohnul tveho soba. Diky za nej a budu se tesit na dalsi TR.

S PS jsem letel tento rok na jejich domaci lince IFO-KBP a u me zatim dobra spolecnost. Cesta domu byla asi daleko prijemnejsi na primem letu nez se kodrcat zase pres KBP.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od Marty-t »

ty záhadné svítící obdélníky - to jsou zřejmě holandské skleníky (spíš ale továrny) na potraviny a květiny:
http://lossofthenight.blogspot.cz/2014/ ... night.html


rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od rpet »

krakra píše:Hale nejseš náhodou ty tendle Petrlík?
http://petrlik.blog.idnes.cz/


ano, jsem. ale na blog idnesu už dávno nepřispívám, mám vlastní...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od rpet »

Marty-t píše:ty záhadné svítící obdélníky - to jsou zřejmě holandské skleníky (spíš ale továrny) na potraviny a květiny:
http://lossofthenight.blogspot.cz/2014/ ... night.html


jasně, to dává smysl! že mě to nenapadlo...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od rpet »

alesesl píše:Fantasticky TR, skvely humor. Dlouho jsem se tak nenasmal, hlavne v zaveru, kde pises, ze doufas, ze ti nekdo slohnul tveho soba. Diky za nej a budu se tesit na dalsi TR.

S PS jsem letel tento rok na jejich domaci lince IFO-KBP a u me zatim dobra spolecnost. Cesta domu byla asi daleko prijemnejsi na primem letu nez se kodrcat zase pres KBP.


díky...

já si na AUI nestěžuju, za tu cenu, ktetou jsem měl, to byl vlastně hodně dobrý trip. a problémy se nevyhýbají ani jiným - u QS by mohli vyprávět :D no a "prodej" Saaba přes pojistku by byl pro mne nejjednodušší způsob, po novém roce chci koupit něco zánovního...

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od krakra »

rpet píše:
krakra píše:Hale nejseš náhodou ty tendle Petrlík?
http://petrlik.blog.idnes.cz/


ano, jsem. ale na blog idnesu už dávno nepřispívám, mám vlastní...


Hustý, tvůj blog na idnesu jsem kdysi velmi rád četl, ale potom jsi přestal vydávat články. Odkaz na tvůj blog jsem dával kamarádům co uvažovali o práci v anglii.
Prosím kde je tvůj nový blog?, tuším že bude zajímavě napsaný.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od rpet »

@krakra:

musím tě varovat - nejenom, že ten blog je psanej ve stejným stylu, ono je to pravděpodobně ještě o jeden level hustší. a protože jsem ho začal psát jako návaznost na onen blog na iDnesu, nastřádaly se tam zkušenosti ze života. a hodně "našinců" má dost velkej problém s otevřeností a konfrontací faktů - a toho se tam potkalo docela dost...

http://zivotvenku.com

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od krakra »

rpet píše:@krakra:

musím tě varovat - nejenom, že ten blog je psanej ve stejným stylu, ono je to pravděpodobně ještě o jeden level hustší. a protože jsem ho začal psát jako návaznost na onen blog na iDnesu, nastřádaly se tam zkušenosti ze života. a hodně "našinců" má dost velkej problém s otevřeností a konfrontací faktů - a toho se tam potkalo docela dost...

http://zivotvenku.com


TAK TO BY MOHLO BÝT SKVĚLÉ...... :-bd


už se těším až to začnu číst

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od micaello »

Haha, tak toto bylo k obědovému menu perfektní počtení.
Bohužel, podobnou zkušenost se security mám z Prahy taky, stejně tak z Malpensy.
Oproti tomu ve Vancouveru s vámi stihnou i flirtovat během toho, co vám šacují komplet batoh až do posledního papírového kapesníku :))

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od Marty-t »

Ad PRG security - tak ono je to dáno kulturními odlištnostmi.

Podle mne v bohatších společnostech je prostě větší procento lidí co pracují v dané profesi protože je to baví a ne, že musí nebo, že na tomto fleku je o pár floků víc...

Stejně tak ale je česká hlava taky paličatá - když on si vymejšlí, tak já ho uzemním, že to se mi může stát jen v ČR... Prostě je to oboustranné. Osobně bych se rád v podobných situacích taky rád častěji řídil názorem: "budu na protivu příjemný a můj úsměv jej naštve víc, protože nedosáhne svého - předat svoji blbou náladu dál"... Pomáhá mi představit si jak to má protiva těžké - manželka mu v noci nedala, pubertální dítka zlobí, šéf v práci si jej vychutnává... No kéž by se mi to taky tak vždycky dařilo zlomit svoji chuť říci něco od plic - ničemu ani nikomu to totiž nepomůže...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od rpet »

micaello píše:Haha, tak toto bylo k obědovému menu perfektní počtení.
Bohužel, podobnou zkušenost se security mám z Prahy taky, stejně tak z Malpensy.
Oproti tomu ve Vancouveru s vámi stihnou i flirtovat během toho, co vám šacují komplet batoh až do posledního papírového kapesníku :))


úplně přesně jsi vystihl, co jsem tím povzdechem myslel... security může být normální (aka nudná), frustrující a nebo - v rámci možností - i docela příjmená. problém s PRG mám vždy a to i s celníky: upírají svůj pohled do dáli, kde vyhlížejí Rudou nzáři nad Kladnem, ale že na ně z elektronické brány zoufale mává uvězněný cestující, je jim u kdesi...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Když už to má být, tak ať to stojí za to (LGW-KBP-PRG)

Příspěvek od rpet »

Marty-t píše:Ad PRG security - tak ono je to dáno kulturními odlištnostmi.

Podle mne v bohatších společnostech je prostě větší procento lidí co pracují v dané profesi protože je to baví a ne, že musí nebo, že na tomto fleku je o pár floků víc...

Stejně tak ale je česká hlava taky paličatá - když on si vymejšlí, tak já ho uzemním, že to se mi může stát jen v ČR... Prostě je to oboustranné. Osobně bych se rád v podobných situacích taky rád častěji řídil názorem: "budu na protivu příjemný a můj úsměv jej naštve víc, protože nedosáhne svého - předat svoji blbou náladu dál"... Pomáhá mi představit si jak to má protiva těžké - manželka mu v noci nedala, pubertální dítka zlobí, šéf v práci si jej vychutnává... No kéž by se mi to taky tak vždycky dařilo zlomit svoji chuť říci něco od plic - ničemu ani nikomu to totiž nepomůže...


v zásadě lze souhlasit. ovšem pokud pouze nežiješ někde, kde je zákazník (cestující, kdokoliv...) pánem vždy a všude. a i když je to občas napikaču, jde to.no a pak si na to zvykneš, a je malér - protože v UK jsou zákazníci vlastně skoro vychováváni k tomu, aby si svoje zájmy a práva vymáhali kdekoliv a kdykoliv a jakkoliv...

vlastně už rok se chystám napsat na blog svoje zážitky z customer service u HTC, kde jsem se (omylem) octl - a bude to rozhodně dost zajímavý čtení.

tedy až se k tomu dostanu a sepíšu to :mrgreen:


Odpovědět