Silvestr s B747 nad Atlantikem

MarcosFT
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 210
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: TATL flights
Status: Offline

Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod MarcosFT » 02. 01. 2017, 22:50

V polovině září po příletu na Phuket z Jížní Afriky jsem díky dennímu stopu v klimatizované Dubaji chytil nějakou angínu. Tělo nedokázalo víc, než ležet v posteli a odpočívat. Peněženka byla však nedaleko a bylo jasné, že abych se neunudil k smrti, bude se nakupovat a trošku si zlepším náladu.

Přemýšlel jsem co, jak, kdy a kam a znovu mě napadla myšlenka být přes Nový Rok v letadle. Minulý Silvestr jsem byl v Tokyu a opravdu mě zajímalo, jestli se dá z Japonska odletět v roce 2017, ale přistát na západě USA ještě v roce 2016. Než jsem se k tomuto však dohledal, měl jsem vyhledanou letenku TXL-HEL-JFK-LHR-JFK. Poprvé s Finnair, ikdyž nudnou A330, ale zpět přes Atlantik Královnou nebes.

Nebylo co řešit, pár tisícovek vylétlo z okna a na oplátku mi přistál v mailu eticket. Na stránkách dopravců jsem vybral místa, u Finnairu dokonce sedadlo v osmé řadě, což je v jejich A330 samozřejmě business class. Jak dobře to začalo, tak špatně to skončilo, jelikož Finnair se rozhodl JFK operovat v zimním období s pronajatou A340 od HiFly. První týdny mě to nějak nevadilo, hlavně když jsem měl rezervované sedadlo, které zaručovalo skvostný výhled na dva motory.

Postupem času jsem ale četl nějaké recenze právě na HiFly a na Štědrý večer jsem se rozhodl zavolat na Finnair, že takhle teda ne.
Na lince jsem byl asi pět minut, než se vyřešil rebooking přes LHR. Na cestu přes Atlantik mě tedy čekala obligátní americký tripl, ještě v krátké verzi, ale zase jsem věděl, že navštívím nově otevřený salónek Cathay Pacific na T3 a pro letiště Heathrow mám nějakou slabost.

V té době jsem již samozřejmě měl zarezervované přískoky do Berlína, jelikož busem z Brna je to cesta na delší čas a neměl jsem chuť to absolovovat. Booknul jsem Air Berlin z Vídně za nějakých 60 euro zpáteční, což byla skvělá cena.

Snímek obrazovky 2017-01-02 v 22.38.25.png
Trip
Snímek obrazovky 2017-01-02 v 22.38.25.png (168 KiB) Zobrazeno 1743 x


Nastal den odletu, přes Bratislavu jsem se dostal na vídeňské letiště a upaloval na jídlo do Jet Lounge. Po zapečených těstovinách se mi stýská ještě teď. Tak skvělé těstoviny jsou jen málokde. Vyzkoušel jsem ještě salónek v terminálu Austrianu. Tuším, že se jmenuje Sky lounge a vstup do něj mám díky kreditce. Ten byl, co se týče občerstvení, úplně stejný, jako Jet Lounge. Výhodou je trochu lepší sezení, nevýhodou však spousta lidí. Vydal jsem se tedy zpět na svůj terminál, dal si poslední pivo v salónku a přes prázdnou a rychlou security jsem se dostal do gatu.

Díky statusu jsem si mohl vybrat místo s větším prostorem na nohy. Vybral jsem 3F, avšak prostoru na nohy bylo pocitově úplně stejně jako všude jinde. Což samozřejmě problém nebyl, se svojí výškou se uskladním kdekoliv. Middle zůstal volný a boarding byl ukončen pět minut přes odletem. Ve Vídni ten večer pršelo, takže vzlet byl s kapkou adrenalinu, nicméně po chvíli jsme již upalovali směr Tegel. Kapitánem byla oznámena hodina letu a turbulence při přiblížení na TXL.

Po neklidném přiblížení naše A320 se sharklety přistála na letišti v Berlíně. Přistání na Tegelu mám docela rád, jelikož se letí nízko nad zástavbou. To je ovšem asi tak to jediné plus. Samotný Tegel je otřesné letiště. Počkal jsem na svůj odbavený příruční kufr, který vážil pouhých 6 kilo a vydal se do města na hotel.

Ráno jsem v Alex Cafe, kde je snídaně formou bufetu a opravdu mohu doporučit, potkal německého kolegu a po příjemném ránu se vydal zpět na Tegel. Berlín naštěstí patří k městům, kde cestujícímu nekrvácí peněženka při platbě jízdenky na letiště. 2,70E je docela přijatelná cena v porovnání se zbytkem Evropy.

ba lounge 1.jpg
BA lounge txl


Na letišti jsem byl kolem 12:30, dost dlouhou dobu před odletem, avšak jsem se zašel zeptat na check in, jestli bych nemohl letět dřívějším letem. Milá agentka zvedla telefon, předala údaje a za pár chvil mi vybírala 6A na dřívější let. Úžasný. Skočil jsem ještě rychle do BA lounge, která je hezky zařízena co se týče nábytku, ale nabídka jídla poněkud pokulhávala. Alkohol byl však dobře zastoupen.

Po skleničce vína jsem se odebral ke gatu a přes rychlou security předběhl již řadu dalších economy cestujících a díky pre-boardingu jsem byl velmi rychle v letadle. Business class byla vyčleněna včetně 5. řady a byla plná.

Po startu, který proběhl s půl hodinovým zpožděním, začal relativně rychle servis. Pivo Tiger a jako vždy vynikající kuřecí wrap rozhodně potěšily, jelikož jsem nevěděl, jak nově osekaný servis u BA bude vypadat. Přes škvírku mezi sedadly jsem zahlédl i studený salát s kousky kuřecího, který se podával v business. To mě úplně neoslovilo, ale jinak byla cabin crew v C opravdu profesionální. Navlhčené ručníčky, nikoliv ubrousky, de facto každých 5 minut chodili kabinou a popřípadě dolívali cestujícím pití.

ba service.jpg
Wrap + beer


Let do Londýna uběhl relativně rychle, po hodince a pár minutách jsme začali sestupovat. Z letadla byl krásně vidět fotbalový stadion Spurs a poté i letiště City, jež je poslední londýnské letiště, které ještě nemám ve statistice. Přistání proběhlo na čas a u T5 jsme byli velmi rychle.

lcy descent.jpg
LCY


Na ticketingu BA jsem se ještě zeptal, zda-li bych nemohl letět přes oceán na metálu BA, ale všechny lety již byly plné. Odebral jsem se tady na T3 do Cathay Pacific lounge. Ta mě naprosto uchvátila a získala v mém žebříčku první místo, co se týče salónků v Evropě. Po několika nudlích a poté i sprše jsem však odešel ještě do Galleries a na chvilku i do Admirals Clubu na oblíbený burger.

cx lounge.jpg
CX lounge


cx lounge noodle bar.jpg
CX lounge noodle bar


Z Admirals Clubu jsem se vydal rovnou ke gatu, kde jsem mezi posledními svižně proběhl „airline security“, změnil s agentkou FFP číslo a naboardoval krátký tripl.

Na long haul jsem měl jako vždy zarezervované aisle sedadlo ve druhé uličce. Celá Main Cabin Extra byla plná, včetně zadní economy. Místa na nohy bylo opravdu hodně a konfigurace 3-3-3 je také daleko lepší. Kvitoval jsem tedy, že nemusím sedět v zadní části v obyčejné economy, která byla také úplně plná s konfigurací 3-4-3.

Musím pochválit IFE se skvělou mapou, která vypadala graficky velmi dobře a IFE se nesekalo a reagovalo rychle. Stejně tak jako jídlo bylo velmi dobré, což mě opravdu mile překvapilo.

aa food.jpg
Great catering by AA


Let utíkal velmi rychle také díky wifi, kterou jsem se rozhodl využít. Asi v polovině oceánu jsem však usnul a vzbudila mě až svačinka nad Bostonem.

Přistání na JFK proběhlo pár minut před plánem, stejně jako taxování na osmičku nebylo zdlouhavé a přes prázdnou imigrační, kde se mě úředník nezeptal ani na jednu otázku, jsem seděl po 10 minutách od výstupu z letadla v AirTrainu a upaloval na Jamaicu a do Williamsburgu.

V hlavě jsem měl po ulehnutí do postele téměř 7 hodin ráno. Jet lag pracoval, takže jsem vstal hodně brzy a ještě za tmy přeběhl Williamsburg bridge jako ranní rozcvičku. Předpověď hlásila déšť, takže jsem celej den nic nedělal.

Před obědem jsem se odebral zpět na letiště a usadil se v Admirals Clubu. V New Yorku pořád pršelo, ale pohled na letadla je vždycky krásný, hlavně když jsem měl nohy v suchu a byl jsem v teple.

Čím se blížil můj odlet do Bostonu, tím víc jsem byl unavenej. Párkrát mi na mobilu blikla informace o 30ti minutovém zpoždění, nicméně moje A321 přiletěla z Kalifornie chvíli před plánem a nástup začal přesně ve 21:00, jak bylo uvedeno na boarding passu.

Usadil jsem se na svém místě 8F v business class, udělal pár fotek a byl přivítán zákuskem od stevarda, který slavil svoje narozeniny. Business class byla nakonec z poloviny plná. Boarding byl relativně rychle zvládnutý, ozval se kapitán, že kvůli provozu však budeme ještě 20 minut u gatu. Sotva domluvil, začal ale push back. Ozval se znovu s tím, že je před námi 24 letadel na odlet.

8F.jpg
8F


8f lezim.jpg
8F :)



Nakonec jsme odletěli asi s hodinovým zpoždění, což mi bylo relativně jedno. Tento let vybočil ze standardu akorát tím, že posádka musela být kvůli špatnému počasí na naší trase po celou dobu usazena, takže se nekonal žádný servis.

Let to byl samozřejmě krátký a přistání v Bostonu bylo nakonec jen asi jen půl hodinky po plánu. V Bostonu funguje z letiště do města doprava zdarma. Po asi deseti minutové jízdě a necelé hodinové procházce jsem zakotvil u Kolumbijce Alejandra, u kterého jsem již jednou skrz airbnb přespal. Ráno jsem se krásně prošel a vrátil se zpět do New Yorku, kde panovalo opravdu nádherné počasí. Obligátně jsem tedy zašel na Times Square a poté na Staten Island Ferry.

Další den, tedy poslední den roku 2016, jsem se opět vydal na letiště. A to, abych nejen proletěl svůj 160. let v roce 2016, ale také celkově 400. let v mém životě. Byla to ona, Královna nebes přes silvestrovskou noc do Londýna.

kocanda moje.jpg
B747 - 400th flight in my life


Zašel jsem před odletem na pár pivek do Galleries. Čepované pivko bodlo, hlavně když v USA ještě nemůžu pít. Nabídka jídla však byla opravdu ubohá. Zeptal jsem se samozřejmě i na možnost upgradu, ale po vyslovení 900$ jsem měl do kapsy opravdu hluboko. Na gatu jsem ještě změnil číslo FFP a upaloval do letadla, kde jsem byl mezi posledními. Aisle v zadní části letadla. Odlet na čas, nádherný rachot našich motorů. Oslava příchodu 2017 mohla začít. K jídlu byla buď pasta nebo curry. Zvolil jsem curry a bylo to jedno z těch lepších jídel servírovaných v economy class.

jidlo ba.jpg
Food by BA


Na letu nebylo jinak nic zvláštního. Někteří členové palubního personálu měli jen čelenky s nápisem Happy New Year. Relativně velkou část letu jsem prospal. Nad Irskem přišla snídaně či spíše svačinka. Musli tyčinka mi nepřijde ani náhodou jako vhodná snídaně na transatlantickém letu. Přílet na LHR byl na čas. Kamarád mě vyfotil přistávat z okna hotelového pokoje.

ba lhr dik.jpg
Me - landing


Na přestup jsem měl jen hodinku, naštěstí vše v rámci T5. Myslím si, že hodina na přestup mezi terminály by byla opravdu tak tak a člověk by si zaběhal. Já si zaběhl ještě na snídani do Galleries. Miluju zapečenou slaninu a vajíčko v teplé housce. Na tom tady vždycky ujíždím.

Let na Tegel byl operován A321. Měl jsem rezervované místo u exitu, které jsem ale později vyměnil za prázdnou trojku v šesté řadě. Let do Berlína trval jen hodinku a dvacet minut. Nijak nevybočil ze standardu a v Berlíně jsme přistáli deset minut před plánem.

Zašel jsem na ticketing AirBerlin, kde mě samozřejmě nepřebookovali na dřívější let, tak jsem se odebral do chudobného salónku AF – KLM a poté raději o patro níže do stejně bídných British Airways. Po odpoledni v lounge jsem se přesunul do boudy, která slouží jako terminál pro AirBerlin. Mohl jsem zde využít nějakou exclusive area od AirBerlin, ale sotva jsem prošel security, začal boarding do 738. Naše fešanda na sobě měla i malý polet TuiFly.

Odletěli jsme s 10ti minutovým zpožděním, nicméně ve Vídni přistáli po 55 minutách letu, 15 minut do odjezdu Student Agency do Brna. Rychlý telefon kamarádovi, autobus přebookován a ve 23:00 již doma.

Celý výlet stál za to, proletěl jsem se s B747, sednul si do business class od American Airlines a TATL do USA jsem letěl v takové pseudo premium economy. Jsem rád, že mi mé výročí 400. letu vyšlo na nějaký hezký let. První stovka byl tuctový feeder s LH na PRG-FRA, dvou stovka Ryan v Polsku a 300. let United s B739. Takhle to konečně vyšlo na něco hezkého a přes Silvestra to nemohlo být lepší.

BA znovu potvrdili, že nějaká kultura lítání ještě nezmizela a jejich feedery z a na LHR budou vždy lety, na které se budu těšit. American Airlines hodně překvapili skvělým cateringem, jelikož mám s US společnostmi spíše špatné zkušenost na TATL s cateringem. Místo na nohy bylo skvělé taky, ono každý centimetr je na dálkovce k dobru.

Na závěr si dovolím připnout mé grafické zhodnocení roku 2016 a poděkovat vám za přečtení a případné komentáře.

20166.png
2016

CheckFlyer
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 78
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod CheckFlyer » 02. 01. 2017, 23:37

Díky moc za parádní trip report, asi nejlepší co jsem tu zatím četl. :)
To grafické shrnutí, je pouze r. 2016?

MarcosFT
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 210
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: TATL flights
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod MarcosFT » 02. 01. 2017, 23:40

CheckFlyer píše:Díky moc za parádní trip report, asi nejlepší co jsem tu zatím četl. :)
To grafické shrnutí, je pouze r. 2016?


Tak to teda děkuji za takovou pochvalu :D Je to psaný trochu na koleni, četl jsem to snad jen jednou po sobě, tak jsem rád za takovou odezvu. :D Ano, to grafické zobrazení je jen rok 2016.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1395
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod Airbus380 » 02. 01. 2017, 23:51

Report parádní, dobře se to čte. Ale myslel jsem, že aspoň nějaká malá oslavička o půlnoci v letadla přece jen bude, to by mě zklamalo :D

Ta sedm-čtyři-sedmička... to je prostě esence krásy. Tak majestátní a zároveň tak ladná, vždyť ona přistává jako labuť na jezeře... No každopádně oslavit Silvestra na letu JFK-LHR má svůj styl!

A samozřejmě gratuluji k 400. letu, jsem zvědav, jaký bude ten 500. To už není jen tak ledajaké číslo, tak doufám, že vyjde na něco pěkného (předpokládám, že to bude někdy v září 2017, co? :D)

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 925
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod maf » 03. 01. 2017, 09:33

Blahozelam k 400vke :) .

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2169
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod alesesl » 03. 01. 2017, 09:49

Taky gratuluji ke 400. letu. Jinak tim salonkem Cathay Pacific na T3 jsi me neskutecne navnadil se podivat na LHR znovu, nez mi vyprsi status. JInak opet super TR, strucny a ctivy.

MarcosFT
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 210
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: TATL flights
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod MarcosFT » 03. 01. 2017, 14:14

Díky za pochvalu a gratulaci :D

Kryštofe...500. let vidím až na rok 2018..... :lol:

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1051
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod micaello » 03. 01. 2017, 14:59

Žádná oslava v oblacích? Tys to prospal? :-ss :-ss :-ss

MarcosFT
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 210
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: TATL flights
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod MarcosFT » 03. 01. 2017, 15:32

Oslava byla přesně podle mého gusta 8) a pak jsem si zdřímnul :)

papaya
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 29
Registrován: 09. 06. 2016, 10:25
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod papaya » 03. 01. 2017, 18:13

MarcosFT píše:Oslava byla přesně podle mého gusta 8) a pak jsem si zdřímnul :)

Rozdal si to s letuskou, to je jasny.. :lol:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2551
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod pepa007 » 03. 01. 2017, 18:49

Ta mapka letů je z jakýho software prosím?

beardie
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 613
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: LZTN/BRQ
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod beardie » 03. 01. 2017, 18:55

Prvý flightdiary.net, druhý gcmap

MarcosFT
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 210
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: TATL flights
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod MarcosFT » 03. 01. 2017, 18:55

Pepíku, to je flight diary. :D

Lkprak
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 901
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod Lkprak » 03. 01. 2017, 19:11

Pěknej výlet na konec roku. Jen jestli se můžu zeptat, když jsme si přes FB messengera přáli k novému roku, to jsi byl zhruba kde?

MarcosFT
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 210
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: TATL flights
Status: Offline

Re: Silvestr s B747 nad Atlantikem

Příspěvekod MarcosFT » 04. 01. 2017, 15:51

Lkprak píše:Pěknej výlet na konec roku. Jen jestli se můžu zeptat, když jsme si přes FB messengera přáli k novému roku, to jsi byl zhruba kde?


To jsem byl právě na JFK v lounge :D


Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: lukaskr a 5 hostů