po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Odpovědět
alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od alesesl »

Tahne se to uz od prosince, od kdy resim hromadu osobnich problemu a tak jsem si jednu lednovou stredu rekl, ze bych rad tem problemum alespon na chvilku unikl a zmenil prostredi. Tak jsem zacal patrat, co by se dalo a nedalo vymyslet. Bylo mi celkem jedno jestli pojedu vlakem, busem nebo letadlem, ikdyz letecky vylet by byl idealni.

Z nejakeho duvodu jsem zabrousil na stranky Polskibusu a tam jsem narazil na jizdenku na dalsi den z Prahy do Krakowa za 9PLN (necelych 60 kc). Tak jsem to hned vzal, ikdyz bych to nevyuzil. Zacal jsem patrat co dal z KRK a pak jsem si vzpomel na linku RDO-PRG spolecnosti SPRINT AIR, ktera leta kazdy patek smer PRG a vraci se zpet v nedeli. Z Radomi jsem mel tu cest uz jednou letet a to na kridlech OK na trase RDO-OSR-PRG skoro presne rok dozadu s pritelkyni, kdyz jsme se vraceli z navstevy Lodze. Letenka RDO-PRG stala 149 PLN. Navic jsem se Saab340 letel jen jednou a tak bych si ten typ rad pripomel znovu.

Let z RDO odleta v 1130 v patek dopoledne. Tak plan byl jasny, busem do KRK, tam pauza na vecu a par piv. V KRK jsem jiz byl nekolikrat, takze jsem nemel zadne turisticke cile, ale jen spis navstivit hospudku, kde jsem jiz nekolikrat popijel. Z duvodu odletu z RDO v 1130, jsem se rozhodl v KRK nenocovat, ale radsi se propit do odjezdu nocniho spoje Polskibus do Radomi a prospat to.

Pri poslednim odletu z Radomi, na nas toto mesto moc dojem neudelalo. Vlastne jsme ho nemeli sanci ani projit, jelikoz jsme prijeli z Lodze tak, ze jsme akorat prestoupili na bus na letiste. Dal jsem si cil po prijezdu do Radomi projit historicke centrum mesta, dat si snidani a navstivit oblibeny obchod me dcery Biedronka a nakoupit ji par drobnosti, ktere ma rada.

Po zakoupeni letenky a vsech spoju, jsem zjistil jeste jednu malou skutecnost ktera me potesila o to vic. Stroj ktery momentalne leta na lince do PRG nese registraci SP-KPG. Drive mimo jine nosil registraci ES-ASN a letal pro Estonian Air Regional. S ES-ASN jsem mel tu cest letet v zari 2011 na lince TLL-URE. V ten den jsem mel misto 10A, tak jsem byl rozhodnuty, ze na checkinu musim byt prvni a nechat si vybrat uplne to same misto ze sentimentu.

To uz by stacilo, tedka uz budou jen fotky a popisky.


Volvem Polskibus pred odjezdem do Krakova na Florenci (inzerovana Wi-fi zacala fungovat az na PL uzemi)
Volvem Polskibus pred odjezdem do Krakova na Florenci (inzerovana Wi-fi zacala fungovat az na PL uzemi)


Teatr im. Juliusza Słowackiego
Teatr im. Juliusza Słowackiego


Hlavni namesti v centru Krakova
Hlavni namesti v centru Krakova


Skoro konec ledna a vsude byla jeste vanocni vyzdoba
Skoro konec ledna a vsude byla jeste vanocni vyzdoba


Mały Rynek
Mały Rynek


House of Beer
House of Beer


Po prijezdu do Radomi me privitalo mrazive rano s -12.

Katedra Opieki NMP
Katedra Opieki NMP


aleja ks.bp. Jana Chrapka
aleja ks.bp. Jana Chrapka


Radomska Orkiestra Kameralna
Radomska Orkiestra Kameralna


na hlavni tride Żeromskiego
na hlavni tride Żeromskiego


Pomnik Czynu Legionów
Pomnik Czynu Legionów


pohled z hlavniho namesti na Kościół pw. Św. Jana Chrzciciela
pohled z hlavniho namesti na Kościół pw. Św. Jana Chrzciciela


Mile namesti, akorat tam krom par uradu, jednoho hostelu nic nebylo
Mile namesti, akorat tam krom par uradu, jednoho hostelu nic nebylo


Kościół pw. Św. Jana Chrzciciela
Kościół pw. Św. Jana Chrzciciela


mistni jidlo, kterym se pysni po celem PL (Zapiekanka)
mistni jidlo, kterym se pysni po celem PL (Zapiekanka)


A to uz byl cas vyrazit pomalu na letiste. Od hlavniho nadrazi se na letiste jezdi bus kazdych 20-30 min za 3 PLN. Cesta trva cca 20 min.

ES-ASN se kterym jsem letel TLL-URE v roce 2011
ES-ASN se kterym jsem letel TLL-URE v roce 2011


Poznej 5 rozdilu mezi ES-ASN a SP-KPG :)) :))


27.01.2017
RDO-PRG
Sprint Air (Saab 340: SP-KPG)
SRN717
10A
LF cca 50% (drtiva vetsina pax Pšonci)


Terminal letiste je vlastne ten samy co byl v Lodzi. Lodz ho Radomi prodala a budova se prestehovala do RDO
Terminal letiste je vlastne ten samy co byl v Lodzi. Lodz ho Radomi prodala a budova se prestehovala do RDO


Terminal Radom
Terminal Radom


SEQ 001, misto 10A jako pred 5 lety a neco
SEQ 001, misto 10A jako pred 5 lety a neco


Rozpis vsech letu na tyden z letiste RDO v podani SPRINT AIR
Rozpis vsech letu na tyden z letiste RDO v podani SPRINT AIR


boarding svitil na tabuli hodinu pred odletem :)
boarding svitil na tabuli hodinu pred odletem :)


Nastup
Nastup


Zustaly mu puvodni barvy
Zustaly mu puvodni barvy


Obsazenot cca 50%
Obsazenot cca 50%


Predmesti Radomi
Predmesti Radomi


20 min po startu jsem byl prekvapeny, ze zacal nejaky servis
20 min po startu jsem byl prekvapeny, ze zacal nejaky servis


obcerstveni behem letu
obcerstveni behem letu


Nekde vzadu uprostred je Snezka
Nekde vzadu uprostred je Snezka


PRG
PRG


Vodní nádrž Klíčava
Vodní nádrž Klíčava


Zbečno
Zbečno


SP-KPG na plose v PRG, kde ho ceka cely vikend stani pred odletem do RDO v nedeli
SP-KPG na plose v PRG, kde ho ceka cely vikend stani pred odletem do RDO v nedeli


Doufam, ze se Vam tento kratky TR libil. Mesto Radom, ikdyz ne tak turisticky zajimave, ale urcite za pul denni zastavku a obed stoji.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od Marty-t »

Pěkný TR.

Akorát si připadám jak totální kretén, ale patří mi to. Bus PRG-KRK za 7,5 hod a 9 PLN - aha no jo, fakt, že jo - běžná cena u bookingu Polskibus teď v zimě pár týdnů předem... A let RDO-PRG za 149 PLN one way ? (zdroj sprintair.eu) Se SAABerm s 50pct. obsazeností ? A ten SAAB stojí v PRG přes víkend bez využití ??? Eh. To snad dlouhodobě nemůže být v zisku, anebo mi někdo vysvětlete, proč něco podobného taky nelze zorganizovat z CZ/SK letišť typu BRQ, BTS, KVV, KSC, OSR někam na velké civilizované letiště... (případně proč si tam ten Saab nemůže z PRG za letenku od 1000 CZK ow místo stání odskočit) Prostě mi TR vyrazil dech ... No nic přejme a bude nám přáno...
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 08. 02. 2017, 15:48, celkem upraveno 1 x.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od alesesl »

Marty-t píše:Pěkný TR.

Akorát si připadám jak totální kretén, ale patří mi to. Bus PRG-KRK za 7,5 hod a 9 PLN - aha no jo, fakt, že jo - běžná cena u bookingu Polskibus teď v zimě pár týdnů předem... A let RDO-PRG za 149 PLN one way ? Se SAABerm s 50pct. obsazeností ? A ten SAAB stojí v PRG přes víkend bez využití ??? Eh. To snad dlouhodobě nemůže být v zisku, anebo mi někdo vysvětlete, proč něco podobného taky nelze zorganizovat z CZ/SK letišť typu BRQ, BTS, KVV, KSC, OSR někam na velké civilizované letiště... (případně proč si tam ten Saab nemůže z PRG za letenku od 1k CZK ow místo stání odskočit) Prostě mi TR vyrazil dech ... No nic přejme a bude nám přáno...


Linky z RDO jsou urcite tezce dotovane mistni samospravou. To si myslim, ze v nasich koncinach neni moc realne, ikdyz se to stava, napr. OSR-DXB. Ja osobne pro takove dotovani nemam pochopeni. Pokud se to nemuze udrzet samo, tak nech to neleta. Po zemi se clovek dostane, kdyz bude chtit, ale vyhazovat okem miliony, kvuli par jednicum, mi prijde totalni nesmysl.

Ano za 149 PLN one way. Da se to koupit i min, ale ja to kupoval den pred odletem. Obvykle byva cena i za 99PLN one way.

Jedine smyslu plne vyuziti toho stroje bych videl v tom, ze poleti v patek vecer PRG-UDJ/LWO a v nedeli brzy rano zpatky, aby pak mohl pokracovat do RDO. Je to krasna predstava, ale pro nas Cechy by to byla idealni destinace na vikend. LWO je krasne mesto a navic Sprint air do LWO uz leta z RDO.

Hansie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 06. 03. 2013, 23:09
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od Hansie »

yellow píše:
LWO není žádný turistický cíl a dlouho ještě nebude. Maximálně pro pro část Polska, Ukrajinu a Rusko. Na druhou stranu potenciál je obrovský. Linka by byla potřeba pro byznys v kombinaci s feedem na jiné linky.


Je nějaký důvod tvrdit, že Lvov není zajímavý turistický cíl?

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od Filisipi »

Tssss...flag carrier LOT dává při letech dašenou jen sušenku Prince Polo Large..a Sprint Air XXLarge. Svět už není co bejval.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od alesesl »

yellow píše:
LWO není žádný turistický cíl a dlouho ještě nebude. Maximálně pro pro část Polska, Ukrajinu a Rusko. Na druhou stranu potenciál je obrovský. Linka by byla potřeba pro byznys v kombinaci s feedem na jiné linky.


Ja byl ve Lvove minuly rok v cervnu a musim rict, ze Lvov urcite turisticky cil je. Mraky turistu, kam jen oko dohledne. Centrum stare, ale moc hezke. Neco jako devadesata leta u nas. Hodne budov ceka na rekonstrukci, ale vyber z kavaren, cukraren, restauraci a ruznych dalsich podniku je opravdu veliky. Lvov se mi moc libil a urcite bych se tam rad nekdy vratil. Na vikend, nebo prodlouzeny vikend idealni destinace.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 08. 02. 2017, 21:35, celkem upraveno 1 x.

Hansie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 06. 03. 2013, 23:09
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od Hansie »

alesesl píše:
yellow píše:
LWO není žádný turistický cíl a dlouho ještě nebude. Maximálně pro pro část Polska, Ukrajinu a Rusko. Na druhou stranu potenciál je obrovský. Linka by byla potřeba pro byznys v kombinaci s feedem na jiné linky.


Ja byl ve Lvove minuly rok v cervnu a musim rict, ze Lvov urcite turisticky cil je. Mraky turistu, kam jen oko dohledne. Centrum stare, ale moc hezke. Neco jako devadesata leta u nas. Hodne budov ceka na rekonsrukci, ale vyber z kavaren, cukraren, restauraci a ruznych dalsich podniku je opravdu veliky. Lvov se mi moc libil a urcite bych se tam rad nekdy vratil. Na vikend, nebo prodlouzeny vikend idealni destinace.


Mám stejnou zkušenost.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od Airbus380 »

Pěkný report, Saab je krásné letadlo a dneska už trochu exotika bohužel. Hezký spontánní výlet, takové bývají nejlepší!

A k tomu Lvovu se jen podepisuju, tehdy to město strašně mile překvapilo, turistů tam bylo opravdu docela dost a rozhodně ne jen z Polska. To, že v ČR je Lvov ještě celkem neznámý pojem, neznamená, že je neznámý právem. Jinde si toho už zjevně všimli.
Opravdu stojí za návštěvu, je vidět, že se snaží město udržovat, i když asi prachů nebude moc. A i okolí Lvova určitě bude stát za návštěvu, Karpaty nejsou zase tak daleko. Přímá linka z Prahy by určitě pomohla, pozemní doprava je vopruz.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od alesesl »

yellow píše:Vzhledem k porovnání KRK a LWO je ve LWO počet cizinců dost zanedbatelný. A z nich jsou většina jsou Poláci a občané CIS států (Rusko, Moldavsko...), statistika nelže. Že je někde plno v hlavní sezóně a spousta kaváren ještě neznamená, že tam mimo 2 měsíce v roce není úplně prázdno.

LWO má podstatně navíc, ale to je těžké, když každý kdo něco umí, dávno smaží hranolky v polských Mcdonaldech atd za 4-násobek obvyklé místní mzdy :D Navíc myšlení lidí je hrozně zpátky, ale paradoxně válka Ukrajinu hodně posunula na západ, tak se uvidí, co bude dál.

Poznamenal byl, že jsem tam byl 8x v posledních 10 letech.


Samozrejme, porovnavat pocet turistu v KRK a LWO je nesmysl. KRK je daleko dal a ma toho asi i vic co nabidnout. Ale do budoucnosti si myslim, ze LWO ma potencial taky velky. Je bliz na zapad nez ostatni casti Ukrajiny. Linka do tohoto kouta Ukrajiny by nebyla k zahozeni. Zalezi, kdo a za jakych cenovych podminek by ji letal.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 28. 04. 2017, 10:49, celkem upraveno 1 x.

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od Filisipi »

yellow píše:Že je někde plno v hlavní sezóně a spousta kaváren ještě neznamená, že tam mimo 2 měsíce v roce není úplně prázdno.



Nemůžu potvrdit celou statisitku, ale byl jsem tam před týdnem a půl a leden je fakt mrtvej. Byl jsem snad jedinej turista. I když tak je to po Vánocích asi všude.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od alesesl »

Filisipi píše:
yellow píše:Že je někde plno v hlavní sezóně a spousta kaváren ještě neznamená, že tam mimo 2 měsíce v roce není úplně prázdno.



Nemůžu potvrdit celou statisitku, ale byl jsem tam před týdnem a půl a leden je fakt mrtvej. Byl jsem snad jedinej turista. I když tak je to po Vánocích asi všude.


Jasne, leden je vetsinou mrtvo v takovych mistech. Samozrejme nemuzue srovnavat LWO s PRG, VCE, PAR a jinymi turisticky zamerenymi misty, kde jsou turiste celorocne.

pachezz1
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 55
Registrován: 07. 04. 2017, 22:00
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od pachezz1 »

v půlce března, když sem RDO-PRG letěl byla obsazenost tak 90%, přesto tipuju že je to závislý na dotacích...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od alesesl »

pachezz1 píše:v půlce března, když sem RDO-PRG letěl byla obsazenost tak 90%, přesto tipuju že je to závislý na dotacích...


na 100% zavisle na dotacich z polske strany. Jinak na komercni bazi to nema sanci prezit tato linka, obzvlast, kdyz letadlo stoji cely vikend az do navratu v nedeli v PRG.

tomnacestach.cz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 29. 04. 2017, 09:38
Stav: Offline

Re: po 5 letech opet Saabem 340, tentokrat do PRG

Příspěvek od tomnacestach.cz »

Tak na úplně stejném letu jsem byl i já :) seděl jsem na 3B :))


Odpovědět