Přes Sicílii za polární kruh (TR je kompletní)
Napsal: 21. 02. 2017, 11:13
Část první: PRG-BRU-VCE, VRN-CTA, PMO-GOA
Tento trip se konal zacatkem ledna spolu s dalsim uzivatelem tohoto fora Krystofem (airbus380). Jak vubec vznikl tento routing? Zacalo to nabidkou kamarada z OSR (Lucxe) s tim, ze ma nemalou castku kreditu na Volotea uctu a rad by se ji zbavil. Diky Lukasi za letenky VRN-CTA/PMO-GOA. Toto byly prvni 2 segmenty, ktere jsme meli a zacali planovat vse okolo.
Pak nas napadlo, ze vlastne mame diky akci pointshound.com kazdy asi 24k mil na Finnair plus uctu, ktere jsme planovali vyuzit na nejakou destinaci Finnairu, kde jsou obvykle drahe letenky. Jinak Finnair ma velmi nizke poplatky a taxy na award letenky. Po nasi prvni navsteve oblasti za polarnim kruhem ve Svedsku, nas lakala finska cast a tedy mesto Ivalo. Finnair nabizi jednosmerne letenky z Pobalti, skandinavskych zemi a Polska za 12k bodu. Po dlouhem rozhodovani jsme koupili TLL-HEL-KTT-IVL za tyto body a asi 8 eur taxy, vsechno koupeno online behem par minut. Pro cestu zpatky jsme vzali IVL-HEL-WAW (kde jsme planovali vyuzit jen prvni segment) a z HEL se dostat do PRG letem CSA. Na prestup jsme meli sice jen neco pres hod a tak letenka do WAW byla zaloha pro pripad, kdyby let z IVL mel zpozdeni a letadlo do PRG nam uletelo a my se mohli priblizit vic domovu. Z WAW uz by se dalo dostat domu i po zemi, kdyz by na to doslo.
Jedine co zbyvalo doresit je cesta z GOA do TLL a z PRG do VRN.
Puvodni plany byl vzit nocni bus PRG-VCE spolecnost Helloe, ktera patri rakouskym zeleznicim. Ale nakonec jsme se rozhodli se sektat ve VRN a do VRN se dostat kazdy zvlast. Krystof letel vecernim CSA do MXP a pak busem/vlakem do VRN a ja jsem zvolil diky akci SN let pres BRU do VCE, prespani v Mestre a rano vlakem do VRN.
Dostat se z GOA do TLL neni zas tak jednoduche, alespon tech moznosti neni tolik, pokud je clovek omezeny datumem a casem. Do GOA jsme meli prilet okolo obeda v patek a v TLL jsme museli byt nejpozdeni do pulnoci, protoze v 6 rano nam letelo letadlo Finnairu do HEL.
Nejjednodussi moznost bylo koupe letenky GOA-MUC-TLL s LH a Nordica (operovano Adria Airways), anebo jet z GOA do MIL a pak letet LIN-CPH-TLL s SK.
Nakonec jsme zakoupili prvne jmenovanou moznost za nejakych 115 eur. Letenka byla vystavena na stock Adria Airways. Asi mesic pred cestou se Nordica rozhodla rozvazat spolupraci s JP a jejim novym partnerem se stal LOT. Tim padem nam prislo zruseni letenky od JP a bylo nutne ji prevystavit na stock LOTu. Chyba lavky byla, ze jsme letenky koupili pres lastminute.com a tim padem se vystavili totalni neschopnosti teto spolecnosti nam letenku znovu prevystavit. To kdyz chce clovek usetrit 20 eur. Nakonec po mnoha urgencich a vyhruzkach se to podarilo, cca 1 tyden pred odletem. Od te doby, uz nikdy vice lastminute.com
Den D nastal.
Na letisti jsme se sesli cca ve stejnou dobu. Dali jsme obligatni G&T v Menzies salonku. Kdyz jsme dorazili na letiste, tak bylo normalni pocasi, zadne snezeni, pohodicka. Po dvou G&Ts vidim z poza okna snehovou vanici. Si rikam, ze jsem ty drinky namichal asi nejak silne. Ale opravdu, venku byla vanice a na flightradaru uz bylo videt prvni vyckavajici stroje. Zacal jsem se trosku bat, zda vubec pristane muj stroj z BRU, ktery leti zase zpatky do BRU. V BRU jsem mel na prestup 1:35 hod. Stesti se usmalo, SN OO-SSG byl posledni stroj co pristal, nez letiste uzavrelo drahy kvuli cisteni snehu. Ja zacal tusit a na druhou stranu se bat, zda vubec odletime, a pokud ano s jak velkym zpozdenim. Vystup pax z BRU probehl v pohode, vyklada a nakladka baglu tez. Pak byl nastup, ktery probehl celkem rychle. Asi 20 po nastupu oznamil kapitan, ze musime pockat az uklidi drahu. Tedka uz si to presne nepamatuji, ale z PRG jsme odleteli s cca 70 min zpozdenim a ja uz si v hlave prehraval scenare, jak se dostanu do VRN pokud mi to z BRU uleti ten vecer do VCE. Nakonec jsme pristali v destivem BRU asi 25 min pred odletem meho dalsiho letu do VCE. Vystup byl rychly a ja sprintoval na svuj dalsi gate, kde jsem dorazil jako jeden z poslednich pax. Transfer jsem zvladl, ale bylo tak tak. Krystof mel podobnou zkusenost a v MXP pristal skoro 1,5 hod sekerou.
11.01.2017
PRG-BRU
Brussels Airlines (A319: OO-SSG)
SN2812
15A
LF: cca 70%
11.01.2017
BRU-VCE
Brussels Airlines (A319: OO-SSE)
SN3207
16F
LF: cca 50%
Ve VCE se mi nechtelo platit drahy letistni autobus do mesta, tak jsem se rozhodl, ze jednu zastavku pujdu pesky. Tato jedna zastavka je od letiste cca 500m chuze a uz je v normalni zone mistni MHD a jizdenka stoji 1,5 eur oproti 6-8 eur z letiste. Zastavka se nachazi v obci Tessera naproti hotelu Courtyard by Marriott. Jeden maly tip. Jizdenku jde bez problemu koupit na recepci hotelu.
Hotel jsem mel zamluveny pres hotels.com v Mestre, kousek od nadrazi. Cesta z letiste pres nadrazi v Benatkach trvala cca 60 min. Okolo pulnoci jsem dorazil na hotel a sel spat. Rano jsem vypadl z hotelu okolo pul osme, abych si dal nekde snidani a chytil vlak do Verony.
Pak uz vsechno klapalo podle planu, ve Verone jsem se sesel z Krystofem a vyrazili jsme na kratkou prohlidku mesta. Verona me velmi zaujala a urcite se sem nekdy vratim, ale az bude tepleji. Asi po 2 hod a take navsteve balkonu, kde Romeo vyznal lasku Julii jsme se vratili na nadrazi, odkud jezdi misti Aerobus na letiste.
Na letiste jsme dorazili s vice nez 2 hod predstihem. Casu bylo opravdu hodne, provoz byl minimalni. Ve verejne casti toho moc nebylo, tak jsme prosli security, odkud slo trosku koukat na plochu a provoz.
12.01.2017
VRN-CTA
Volotea (B712: EI-EWJ)
V71745
13A
LF: cca 50%
Na let se 712 jsem se tesil. Uz jsem sice s V7 a tou jejich 712 letel 2x (BGY-NTE-PRG), ale toto letadlo se mi moc libi a neni to dneska bezny typ, ktery ma hafo spolecnosti. Dalsim duvodem teseni, bylo hezke pocasi a tim padem skoro zaruceny vyhled na sopku Etnu. Pocasi behem letu bylo opravdu vyborne a pohled na Etnu, nebyt poskrabaneho okna taky super. Ale clovek nemuze mit vsechno.
Pristani nacas. Dalsi plan byl chytit bus do Palerma, ktery jezdi kazdou hodinu z Catanie a zastavuje taky na letisti, cimz odpada cesta do mesta, nebot CTA je smerem k Palermu. Jelikoz jsme pristali driv, tak jsme jeli drivejsim spojem, ktery zrovna prijizdel na letiste. Cesta vede po dalnici, podel rozlehlych sadu pomerancu Za cca 3 hod, ale uz za tmy jsme dorazili do Palerma. Meli jsme zde zamluveny podle referenci z Tripadvisoru 3. nejlepsi B&B ve meste. Ubytovani bylo vyborne, ciste, mile prostredi v centru mesta. Vecer jsme vyrazili jsme na veceri do mistni trattorie a pote padli unavou do postele.
Rano po skvele sicilske snidani nam jel bus od divadla Politeama Garibaldi smer letiste. Cesta na letiste trva nejakych 40 min. Behem cesty se Krystofovi prihodila mala nehoda, ale necham to na nej, pokud se o ni bude chtit s Vami podelit.
Na letisti v PMO panoval cily ruch, kde 90% letu v zimnim obdobi jsou domaci lety. Odbaveni jsme byli pres net, security byla prochazka ruzovym sadem. Letiste asi jeste ceka nejaka zasadni rekonstrukce, prostory nejsou nejnovejsi, ale na druhou stranu urcite dostacujici. Vyhled z venkovni terasy na pristavajici letadla nad morem fantasticky.
13.01.2017
PMO-GOA
Volotea (B712: EI-FGI)
V71520
11E
LF: cca 70%
Nastup do letadla problehl opet velmi organizovane a rychle. Na plose v tu dobu byly jen 2 stroje FR a ATR 72 Etihadu Regional, ktere leta pro AZ lety na Lampedusu a Pantelleriu, kam se podivam toto leto. Start probehl z drahy 20, pote ostra zatacka do prava a smer Janov. Let probihal celkem v klidu a rychle. Kapitam oznamil ze behem priblizeni se daji ocekavat turbolence. Pri klesani na letiste Kryštofa Kolumba si silne poryvy vetru prohravaly s letadlem, jako s papirovou vlastovkou. Prudke propady, naklony z leda do prava. Nic prijemneho, asi jsem uz stary na toto. Zato vyhled na stare mesto byl fantasticky, i na pristav, kde kotvi trajekty z Korsiky a Sardinie, stejne tak na misto, kde je postupne rozebirana a sesrotovana lod Costa Concordia. Po dosednuti na plochu, jsem si rikal, ze to byl vlastne super let, ikdyz pristani bylo divoke, klidne bych si to zase zopakoval
Konec první části
Tento trip se konal zacatkem ledna spolu s dalsim uzivatelem tohoto fora Krystofem (airbus380). Jak vubec vznikl tento routing? Zacalo to nabidkou kamarada z OSR (Lucxe) s tim, ze ma nemalou castku kreditu na Volotea uctu a rad by se ji zbavil. Diky Lukasi za letenky VRN-CTA/PMO-GOA. Toto byly prvni 2 segmenty, ktere jsme meli a zacali planovat vse okolo.
Pak nas napadlo, ze vlastne mame diky akci pointshound.com kazdy asi 24k mil na Finnair plus uctu, ktere jsme planovali vyuzit na nejakou destinaci Finnairu, kde jsou obvykle drahe letenky. Jinak Finnair ma velmi nizke poplatky a taxy na award letenky. Po nasi prvni navsteve oblasti za polarnim kruhem ve Svedsku, nas lakala finska cast a tedy mesto Ivalo. Finnair nabizi jednosmerne letenky z Pobalti, skandinavskych zemi a Polska za 12k bodu. Po dlouhem rozhodovani jsme koupili TLL-HEL-KTT-IVL za tyto body a asi 8 eur taxy, vsechno koupeno online behem par minut. Pro cestu zpatky jsme vzali IVL-HEL-WAW (kde jsme planovali vyuzit jen prvni segment) a z HEL se dostat do PRG letem CSA. Na prestup jsme meli sice jen neco pres hod a tak letenka do WAW byla zaloha pro pripad, kdyby let z IVL mel zpozdeni a letadlo do PRG nam uletelo a my se mohli priblizit vic domovu. Z WAW uz by se dalo dostat domu i po zemi, kdyz by na to doslo.
Jedine co zbyvalo doresit je cesta z GOA do TLL a z PRG do VRN.
Puvodni plany byl vzit nocni bus PRG-VCE spolecnost Helloe, ktera patri rakouskym zeleznicim. Ale nakonec jsme se rozhodli se sektat ve VRN a do VRN se dostat kazdy zvlast. Krystof letel vecernim CSA do MXP a pak busem/vlakem do VRN a ja jsem zvolil diky akci SN let pres BRU do VCE, prespani v Mestre a rano vlakem do VRN.
Dostat se z GOA do TLL neni zas tak jednoduche, alespon tech moznosti neni tolik, pokud je clovek omezeny datumem a casem. Do GOA jsme meli prilet okolo obeda v patek a v TLL jsme museli byt nejpozdeni do pulnoci, protoze v 6 rano nam letelo letadlo Finnairu do HEL.
Nejjednodussi moznost bylo koupe letenky GOA-MUC-TLL s LH a Nordica (operovano Adria Airways), anebo jet z GOA do MIL a pak letet LIN-CPH-TLL s SK.
Nakonec jsme zakoupili prvne jmenovanou moznost za nejakych 115 eur. Letenka byla vystavena na stock Adria Airways. Asi mesic pred cestou se Nordica rozhodla rozvazat spolupraci s JP a jejim novym partnerem se stal LOT. Tim padem nam prislo zruseni letenky od JP a bylo nutne ji prevystavit na stock LOTu. Chyba lavky byla, ze jsme letenky koupili pres lastminute.com a tim padem se vystavili totalni neschopnosti teto spolecnosti nam letenku znovu prevystavit. To kdyz chce clovek usetrit 20 eur. Nakonec po mnoha urgencich a vyhruzkach se to podarilo, cca 1 tyden pred odletem. Od te doby, uz nikdy vice lastminute.com
Den D nastal.
Na letisti jsme se sesli cca ve stejnou dobu. Dali jsme obligatni G&T v Menzies salonku. Kdyz jsme dorazili na letiste, tak bylo normalni pocasi, zadne snezeni, pohodicka. Po dvou G&Ts vidim z poza okna snehovou vanici. Si rikam, ze jsem ty drinky namichal asi nejak silne. Ale opravdu, venku byla vanice a na flightradaru uz bylo videt prvni vyckavajici stroje. Zacal jsem se trosku bat, zda vubec pristane muj stroj z BRU, ktery leti zase zpatky do BRU. V BRU jsem mel na prestup 1:35 hod. Stesti se usmalo, SN OO-SSG byl posledni stroj co pristal, nez letiste uzavrelo drahy kvuli cisteni snehu. Ja zacal tusit a na druhou stranu se bat, zda vubec odletime, a pokud ano s jak velkym zpozdenim. Vystup pax z BRU probehl v pohode, vyklada a nakladka baglu tez. Pak byl nastup, ktery probehl celkem rychle. Asi 20 po nastupu oznamil kapitan, ze musime pockat az uklidi drahu. Tedka uz si to presne nepamatuji, ale z PRG jsme odleteli s cca 70 min zpozdenim a ja uz si v hlave prehraval scenare, jak se dostanu do VRN pokud mi to z BRU uleti ten vecer do VCE. Nakonec jsme pristali v destivem BRU asi 25 min pred odletem meho dalsiho letu do VCE. Vystup byl rychly a ja sprintoval na svuj dalsi gate, kde jsem dorazil jako jeden z poslednich pax. Transfer jsem zvladl, ale bylo tak tak. Krystof mel podobnou zkusenost a v MXP pristal skoro 1,5 hod sekerou.
11.01.2017
PRG-BRU
Brussels Airlines (A319: OO-SSG)
SN2812
15A
LF: cca 70%
11.01.2017
BRU-VCE
Brussels Airlines (A319: OO-SSE)
SN3207
16F
LF: cca 50%
Ve VCE se mi nechtelo platit drahy letistni autobus do mesta, tak jsem se rozhodl, ze jednu zastavku pujdu pesky. Tato jedna zastavka je od letiste cca 500m chuze a uz je v normalni zone mistni MHD a jizdenka stoji 1,5 eur oproti 6-8 eur z letiste. Zastavka se nachazi v obci Tessera naproti hotelu Courtyard by Marriott. Jeden maly tip. Jizdenku jde bez problemu koupit na recepci hotelu.
Hotel jsem mel zamluveny pres hotels.com v Mestre, kousek od nadrazi. Cesta z letiste pres nadrazi v Benatkach trvala cca 60 min. Okolo pulnoci jsem dorazil na hotel a sel spat. Rano jsem vypadl z hotelu okolo pul osme, abych si dal nekde snidani a chytil vlak do Verony.
Pak uz vsechno klapalo podle planu, ve Verone jsem se sesel z Krystofem a vyrazili jsme na kratkou prohlidku mesta. Verona me velmi zaujala a urcite se sem nekdy vratim, ale az bude tepleji. Asi po 2 hod a take navsteve balkonu, kde Romeo vyznal lasku Julii jsme se vratili na nadrazi, odkud jezdi misti Aerobus na letiste.
Na letiste jsme dorazili s vice nez 2 hod predstihem. Casu bylo opravdu hodne, provoz byl minimalni. Ve verejne casti toho moc nebylo, tak jsme prosli security, odkud slo trosku koukat na plochu a provoz.
12.01.2017
VRN-CTA
Volotea (B712: EI-EWJ)
V71745
13A
LF: cca 50%
Na let se 712 jsem se tesil. Uz jsem sice s V7 a tou jejich 712 letel 2x (BGY-NTE-PRG), ale toto letadlo se mi moc libi a neni to dneska bezny typ, ktery ma hafo spolecnosti. Dalsim duvodem teseni, bylo hezke pocasi a tim padem skoro zaruceny vyhled na sopku Etnu. Pocasi behem letu bylo opravdu vyborne a pohled na Etnu, nebyt poskrabaneho okna taky super. Ale clovek nemuze mit vsechno.
Pristani nacas. Dalsi plan byl chytit bus do Palerma, ktery jezdi kazdou hodinu z Catanie a zastavuje taky na letisti, cimz odpada cesta do mesta, nebot CTA je smerem k Palermu. Jelikoz jsme pristali driv, tak jsme jeli drivejsim spojem, ktery zrovna prijizdel na letiste. Cesta vede po dalnici, podel rozlehlych sadu pomerancu Za cca 3 hod, ale uz za tmy jsme dorazili do Palerma. Meli jsme zde zamluveny podle referenci z Tripadvisoru 3. nejlepsi B&B ve meste. Ubytovani bylo vyborne, ciste, mile prostredi v centru mesta. Vecer jsme vyrazili jsme na veceri do mistni trattorie a pote padli unavou do postele.
Rano po skvele sicilske snidani nam jel bus od divadla Politeama Garibaldi smer letiste. Cesta na letiste trva nejakych 40 min. Behem cesty se Krystofovi prihodila mala nehoda, ale necham to na nej, pokud se o ni bude chtit s Vami podelit.
Na letisti v PMO panoval cily ruch, kde 90% letu v zimnim obdobi jsou domaci lety. Odbaveni jsme byli pres net, security byla prochazka ruzovym sadem. Letiste asi jeste ceka nejaka zasadni rekonstrukce, prostory nejsou nejnovejsi, ale na druhou stranu urcite dostacujici. Vyhled z venkovni terasy na pristavajici letadla nad morem fantasticky.
13.01.2017
PMO-GOA
Volotea (B712: EI-FGI)
V71520
11E
LF: cca 70%
Nastup do letadla problehl opet velmi organizovane a rychle. Na plose v tu dobu byly jen 2 stroje FR a ATR 72 Etihadu Regional, ktere leta pro AZ lety na Lampedusu a Pantelleriu, kam se podivam toto leto. Start probehl z drahy 20, pote ostra zatacka do prava a smer Janov. Let probihal celkem v klidu a rychle. Kapitam oznamil ze behem priblizeni se daji ocekavat turbolence. Pri klesani na letiste Kryštofa Kolumba si silne poryvy vetru prohravaly s letadlem, jako s papirovou vlastovkou. Prudke propady, naklony z leda do prava. Nic prijemneho, asi jsem uz stary na toto. Zato vyhled na stare mesto byl fantasticky, i na pristav, kde kotvi trajekty z Korsiky a Sardinie, stejne tak na misto, kde je postupne rozebirana a sesrotovana lod Costa Concordia. Po dosednuti na plochu, jsem si rikal, ze to byl vlastne super let, ikdyz pristani bylo divoke, klidne bych si to zase zopakoval
Konec první části