Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Nemec »

Spíš zase bude chybět letadlo, tak to posunuli a šoupli tam játro. Nic hlubšího bych za tím nehledal :D


milos
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 25. 10. 2004, 17:17
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od milos »

Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... www.bloomberg.com/news/articles/2017-02 ... -seen-weak

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od CheckFlyer »

milos píše:Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -seen-weak


:wtf:

Myslíte si, že se pak v ČSA něco víc změní? Přijdeme o A333?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

milos píše:Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -seen-weak


Neni moc kupcu ...

Spis bych vetril nejakou prilezitost pro DL, kdyz ji nevysla koupe JAL

milos
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 25. 10. 2004, 17:17
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od milos »

CheckFlyer píše:
milos píše:Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -seen-weak


:wtf:

Myslíte si, že se pak v ČSA něco víc změní? Přijdeme o A333?


Korean potřebuje v krátké době přesvědčit investory, aby do něj nalili čerstvý kapitál (dluh i equity). To je ale bude muset přesvědčit, že se hospodaření rapidně zlepší a investoři nebudou lít peníze do černé díry. Budou osekávat neekonomické aktivity, je možné, že jim naopak nějaká letadla budou přebývat a nabídnou je ČSA. Prodej podílu v ČSA by byl v takové situaci logický (byť by to ale byla jen kapka v moři jejich problémů).

Nebude potřeba moc kupců, bude stačit jen jeden, klidně to můžou koupit třeba Číňani.


737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

milos píše:
CheckFlyer píše:
milos píše:Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -seen-weak


:wtf:

Myslíte si, že se pak v ČSA něco víc změní? Přijdeme o A333?


Korean potřebuje v krátké době přesvědčit investory, aby do něj nalili čerstvý kapitál (dluh i equity). To je ale bude muset přesvědčit, že se hospodaření rapidně zlepší a investoři nebudou lít peníze do černé díry. Budou osekávat neekonomické aktivity, je možné, že jim naopak nějaká letadla budou přebývat a nabídnou je ČSA. Prodej podílu v ČSA by byl v takové situaci logický (byť by to ale byla jen kapka v moři jejich problémů).

Nebude potřeba moc kupců, bude stačit jen jeden, klidně to můžou koupit třeba Číňani.



Anebo to koupí Travel Service. Stejně by k tomu podle mě došlo. Korean od vstupu do ČSA neudělal prakticky nic, celé to na mě působí jako zástěra aby to nakonec koupil celé TVS..

Myslíte, že aktuální situace KAL ovlivní linku do ICN? Pokud by Korean rozhodl tuto linku zredukovat, tak ČSA o A330 přijdou... Pokud se rozhodnou tuhle linku ponechat, jak je teď, tak by si ČSA mohly ponechat letadlo i po případném prodeji akcií Koreanem. Pronájem letadla není podmíněn kapitálovou účastí.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

milos píše:
CheckFlyer píše:
milos píše:Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -seen-weak


:wtf:

Myslíte si, že se pak v ČSA něco víc změní? Přijdeme o A333?


Korean potřebuje v krátké době přesvědčit investory, aby do něj nalili čerstvý kapitál (dluh i equity). To je ale bude muset přesvědčit, že se hospodaření rapidně zlepší a investoři nebudou lít peníze do černé díry. Budou osekávat neekonomické aktivity, je možné, že jim naopak nějaká letadla budou přebývat a nabídnou je ČSA. Prodej podílu v ČSA by byl v takové situaci logický (byť by to ale byla jen kapka v moři jejich problémů).

Nebude potřeba moc kupců, bude stačit jen jeden, klidně to můžou koupit třeba Číňani.


Se malinko obavam, ze by to uplne nesedlo antimonopolnimu uradu. Navic ten cinskej akvizicni apetit neni buhvijak velkej - jak se ukazuje.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

No tak, že podíl Koreanu v ČSA nakonec koupí TVS, to mi bylo celkem hned jasné od ticha po leasnutí A330 a nové linky do Soulu. Spíš bylo otázkou kdy TVS do ČSA přijde. Pokud by však podíl Koreanu koupil někdo jiný než TVS (snad leda až na číňany mající podíl v samotném TVS), bylo by to pro mne docela překvapení...

O to, že by samotný Korean zkrachoval, strach nemám. Centrální banky drží úroky stále u nuly a kapitál je levný. V určitý moment bude na prodej podobně jako dříve ČSA za pár drobných. Banky pak rády půjčí nějaké odvážné investiční skupině co se zabývá rizikovými investicemi za pár procent na to, aby si do Koreanu nový majitel dovedl krizového manažera, který oseká náklady (možná i flotilu) a přetáhne zkušeného manažera s dobrými výsledky z airline bysnysu, který firmu dovede k zase k zisku. Spíš se bude hrát o to, za jaký drobný peníz budou současní majitelé ochotni Korean přenechat napospas těmto dravcům a zda k tomuto nejzaššímu scénáři vůbec dojde...

pavelsk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 23. 12. 2016, 10:31
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pavelsk »

To,že ČSA lítá PRG-DUS-PRG vrtulema je vzhledem k obsazení letu určitě ideální řešení.Ale to,že Vás naloží do totálně vymrznutého stroje, kde zmrznete při čekání na odlet skoro na úroveň sobolího hov*a, relativní teplo začne být po půlhodině letu,to jsem odskákal nemocenskou.
To nejde při čekání na pasažéry vytopit ??

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od CheckFlyer »

Nevíte někdo prosím, kolik ČSA v roce 2016 přepravilo cestujících?
Nikde to nezveřejnili, zřejmě to nebudou dobrá čísla, to by se jimi asi chlubili.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

CheckFlyer píše:Nevíte někdo prosím, kolik ČSA v roce 2016 přepravilo cestujících?
Nikde to nezveřejnili, zřejmě to nebudou dobrá čísla, to by se jimi asi chlubili.

2,71 miliónu cestujících v roce 2016 - ta samá zpráva dnes ze 3 různých zdrojů:

České aerolinie zvýšily zisk na čtvrt miliardy korun. Mají více obsazená letadla
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ce ... 5900fea04/

Zisk ČSA loni stoupl na 241 miliónů korun
https://www.novinky.cz/ekonomika/431242 ... korun.html

ČSA roste počet cestujících i zisk. Loni vydělaly téměř čtvrt miliardy
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dy-1329621

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Marty-t píše:
CheckFlyer píše:Nevíte někdo prosím, kolik ČSA v roce 2016 přepravilo cestujících?
Nikde to nezveřejnili, zřejmě to nebudou dobrá čísla, to by se jimi asi chlubili.

2,71 miliónu cestujících v roce 2016 - ta samá zpráva dnes ze 3 různých zdrojů:

České aerolinie zvýšily zisk na čtvrt miliardy korun. Mají více obsazená letadla
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ce ... 5900fea04/

Zisk ČSA loni stoupl na 241 miliónů korun
https://www.novinky.cz/ekonomika/431242 ... korun.html

ČSA roste počet cestujících i zisk. Loni vydělaly téměř čtvrt miliardy
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dy-1329621



Já jsem stále nepochopil smysl zveřejňování počtu přepravených cestujících pro jiné dopravce. Podle mě je to chlubení se cizím peřím - ČSA pronajme letadlo jiné aerolince a to je přece všechno.. Počet cestujících na palubě není zásluhou pronajímatele, nýbrž nájemce, je to tak?

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Mám ten stejný názor. Určitě si neúčtují cenu pronájmu podle přepravených cestujících.. Holt ale v konečných číslech to pak lépe vypadá, že jo..

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od CheckFlyer »

737 píše:
Marty-t píše:
CheckFlyer píše:Nevíte někdo prosím, kolik ČSA v roce 2016 přepravilo cestujících?
Nikde to nezveřejnili, zřejmě to nebudou dobrá čísla, to by se jimi asi chlubili.

2,71 miliónu cestujících v roce 2016 - ta samá zpráva dnes ze 3 různých zdrojů:

České aerolinie zvýšily zisk na čtvrt miliardy korun. Mají více obsazená letadla
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ce ... 5900fea04/

Zisk ČSA loni stoupl na 241 miliónů korun
https://www.novinky.cz/ekonomika/431242 ... korun.html

ČSA roste počet cestujících i zisk. Loni vydělaly téměř čtvrt miliardy
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dy-1329621



Já jsem stále nepochopil smysl zveřejňování počtu přepravených cestujících pro jiné dopravce. Podle mě je to chlubení se cizím peřím - ČSA pronajme letadlo jiné aerolince a to je přece všechno.. Počet cestujících na palubě není zásluhou pronajímatele, nýbrž nájemce, je to tak?


No, prostě se tím lépe chlubí. Copak vy, kdybyste měl vlastní firmy, byste to takhle neřekl, po např. ztrátovém období? Já tedy jo.

Nechápu proč je zde klasický český negativní přístup – vždyť si ČSA polepšili o 13 %! Takový růst tu nebyl od roku 2005! Radujme se! :ymapplause:

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od beardie »

Není to codeshare?


Odpovědět