Co bude dál s ČSA?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 447
- Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Spíš zase bude chybět letadlo, tak to posunuli a šoupli tam játro. Nic hlubšího bych za tím nehledal
Re: Co bude dál s ČSA?
Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... www.bloomberg.com/news/articles/2017-02 ... -seen-weak
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 167
- Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
milos píše:Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -seen-weak
Myslíte si, že se pak v ČSA něco víc změní? Přijdeme o A333?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
milos píše:Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -seen-weak
Neni moc kupcu ...
Spis bych vetril nejakou prilezitost pro DL, kdyz ji nevysla koupe JAL
Re: Co bude dál s ČSA?
CheckFlyer píše:milos píše:Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -seen-weak
Myslíte si, že se pak v ČSA něco víc změní? Přijdeme o A333?
Korean potřebuje v krátké době přesvědčit investory, aby do něj nalili čerstvý kapitál (dluh i equity). To je ale bude muset přesvědčit, že se hospodaření rapidně zlepší a investoři nebudou lít peníze do černé díry. Budou osekávat neekonomické aktivity, je možné, že jim naopak nějaká letadla budou přebývat a nabídnou je ČSA. Prodej podílu v ČSA by byl v takové situaci logický (byť by to ale byla jen kapka v moři jejich problémů).
Nebude potřeba moc kupců, bude stačit jen jeden, klidně to můžou koupit třeba Číňani.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
milos píše:CheckFlyer píše:milos píše:Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -seen-weak
Myslíte si, že se pak v ČSA něco víc změní? Přijdeme o A333?
Korean potřebuje v krátké době přesvědčit investory, aby do něj nalili čerstvý kapitál (dluh i equity). To je ale bude muset přesvědčit, že se hospodaření rapidně zlepší a investoři nebudou lít peníze do černé díry. Budou osekávat neekonomické aktivity, je možné, že jim naopak nějaká letadla budou přebývat a nabídnou je ČSA. Prodej podílu v ČSA by byl v takové situaci logický (byť by to ale byla jen kapka v moři jejich problémů).
Nebude potřeba moc kupců, bude stačit jen jeden, klidně to můžou koupit třeba Číňani.
Anebo to koupí Travel Service. Stejně by k tomu podle mě došlo. Korean od vstupu do ČSA neudělal prakticky nic, celé to na mě působí jako zástěra aby to nakonec koupil celé TVS..
Myslíte, že aktuální situace KAL ovlivní linku do ICN? Pokud by Korean rozhodl tuto linku zredukovat, tak ČSA o A330 přijdou... Pokud se rozhodnou tuhle linku ponechat, jak je teď, tak by si ČSA mohly ponechat letadlo i po případném prodeji akcií Koreanem. Pronájem letadla není podmíněn kapitálovou účastí.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
milos píše:CheckFlyer píše:milos píše:Řekl bych, že konec Koreanu v ČSA se blíží ... http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -seen-weak
Myslíte si, že se pak v ČSA něco víc změní? Přijdeme o A333?
Korean potřebuje v krátké době přesvědčit investory, aby do něj nalili čerstvý kapitál (dluh i equity). To je ale bude muset přesvědčit, že se hospodaření rapidně zlepší a investoři nebudou lít peníze do černé díry. Budou osekávat neekonomické aktivity, je možné, že jim naopak nějaká letadla budou přebývat a nabídnou je ČSA. Prodej podílu v ČSA by byl v takové situaci logický (byť by to ale byla jen kapka v moři jejich problémů).
Nebude potřeba moc kupců, bude stačit jen jeden, klidně to můžou koupit třeba Číňani.
Se malinko obavam, ze by to uplne nesedlo antimonopolnimu uradu. Navic ten cinskej akvizicni apetit neni buhvijak velkej - jak se ukazuje.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
No tak, že podíl Koreanu v ČSA nakonec koupí TVS, to mi bylo celkem hned jasné od ticha po leasnutí A330 a nové linky do Soulu. Spíš bylo otázkou kdy TVS do ČSA přijde. Pokud by však podíl Koreanu koupil někdo jiný než TVS (snad leda až na číňany mající podíl v samotném TVS), bylo by to pro mne docela překvapení...
O to, že by samotný Korean zkrachoval, strach nemám. Centrální banky drží úroky stále u nuly a kapitál je levný. V určitý moment bude na prodej podobně jako dříve ČSA za pár drobných. Banky pak rády půjčí nějaké odvážné investiční skupině co se zabývá rizikovými investicemi za pár procent na to, aby si do Koreanu nový majitel dovedl krizového manažera, který oseká náklady (možná i flotilu) a přetáhne zkušeného manažera s dobrými výsledky z airline bysnysu, který firmu dovede k zase k zisku. Spíš se bude hrát o to, za jaký drobný peníz budou současní majitelé ochotni Korean přenechat napospas těmto dravcům a zda k tomuto nejzaššímu scénáři vůbec dojde...
O to, že by samotný Korean zkrachoval, strach nemám. Centrální banky drží úroky stále u nuly a kapitál je levný. V určitý moment bude na prodej podobně jako dříve ČSA za pár drobných. Banky pak rády půjčí nějaké odvážné investiční skupině co se zabývá rizikovými investicemi za pár procent na to, aby si do Koreanu nový majitel dovedl krizového manažera, který oseká náklady (možná i flotilu) a přetáhne zkušeného manažera s dobrými výsledky z airline bysnysu, který firmu dovede k zase k zisku. Spíš se bude hrát o to, za jaký drobný peníz budou současní majitelé ochotni Korean přenechat napospas těmto dravcům a zda k tomuto nejzaššímu scénáři vůbec dojde...
Re: Co bude dál s ČSA?
To,že ČSA lítá PRG-DUS-PRG vrtulema je vzhledem k obsazení letu určitě ideální řešení.Ale to,že Vás naloží do totálně vymrznutého stroje, kde zmrznete při čekání na odlet skoro na úroveň sobolího hov*a, relativní teplo začne být po půlhodině letu,to jsem odskákal nemocenskou.
To nejde při čekání na pasažéry vytopit ??
To nejde při čekání na pasažéry vytopit ??
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 167
- Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Nevíte někdo prosím, kolik ČSA v roce 2016 přepravilo cestujících?
Nikde to nezveřejnili, zřejmě to nebudou dobrá čísla, to by se jimi asi chlubili.
Nikde to nezveřejnili, zřejmě to nebudou dobrá čísla, to by se jimi asi chlubili.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
CheckFlyer píše:Nevíte někdo prosím, kolik ČSA v roce 2016 přepravilo cestujících?
Nikde to nezveřejnili, zřejmě to nebudou dobrá čísla, to by se jimi asi chlubili.
2,71 miliónu cestujících v roce 2016 - ta samá zpráva dnes ze 3 různých zdrojů:
České aerolinie zvýšily zisk na čtvrt miliardy korun. Mají více obsazená letadla
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ce ... 5900fea04/
Zisk ČSA loni stoupl na 241 miliónů korun
https://www.novinky.cz/ekonomika/431242 ... korun.html
ČSA roste počet cestujících i zisk. Loni vydělaly téměř čtvrt miliardy
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dy-1329621
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Marty-t píše:CheckFlyer píše:Nevíte někdo prosím, kolik ČSA v roce 2016 přepravilo cestujících?
Nikde to nezveřejnili, zřejmě to nebudou dobrá čísla, to by se jimi asi chlubili.
2,71 miliónu cestujících v roce 2016 - ta samá zpráva dnes ze 3 různých zdrojů:
České aerolinie zvýšily zisk na čtvrt miliardy korun. Mají více obsazená letadla
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ce ... 5900fea04/
Zisk ČSA loni stoupl na 241 miliónů korun
https://www.novinky.cz/ekonomika/431242 ... korun.html
ČSA roste počet cestujících i zisk. Loni vydělaly téměř čtvrt miliardy
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dy-1329621
Já jsem stále nepochopil smysl zveřejňování počtu přepravených cestujících pro jiné dopravce. Podle mě je to chlubení se cizím peřím - ČSA pronajme letadlo jiné aerolince a to je přece všechno.. Počet cestujících na palubě není zásluhou pronajímatele, nýbrž nájemce, je to tak?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Mám ten stejný názor. Určitě si neúčtují cenu pronájmu podle přepravených cestujících.. Holt ale v konečných číslech to pak lépe vypadá, že jo..
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 167
- Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
737 píše:Marty-t píše:CheckFlyer píše:Nevíte někdo prosím, kolik ČSA v roce 2016 přepravilo cestujících?
Nikde to nezveřejnili, zřejmě to nebudou dobrá čísla, to by se jimi asi chlubili.
2,71 miliónu cestujících v roce 2016 - ta samá zpráva dnes ze 3 různých zdrojů:
České aerolinie zvýšily zisk na čtvrt miliardy korun. Mají více obsazená letadla
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ce ... 5900fea04/
Zisk ČSA loni stoupl na 241 miliónů korun
https://www.novinky.cz/ekonomika/431242 ... korun.html
ČSA roste počet cestujících i zisk. Loni vydělaly téměř čtvrt miliardy
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dy-1329621
Já jsem stále nepochopil smysl zveřejňování počtu přepravených cestujících pro jiné dopravce. Podle mě je to chlubení se cizím peřím - ČSA pronajme letadlo jiné aerolince a to je přece všechno.. Počet cestujících na palubě není zásluhou pronajímatele, nýbrž nájemce, je to tak?
No, prostě se tím lépe chlubí. Copak vy, kdybyste měl vlastní firmy, byste to takhle neřekl, po např. ztrátovém období? Já tedy jo.
Nechápu proč je zde klasický český negativní přístup – vždyť si ČSA polepšili o 13 %! Takový růst tu nebyl od roku 2005! Radujme se!
Re: Co bude dál s ČSA?
Není to codeshare?