Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Nemec píše:MMX je zrušený, místo něho se přidalo na CPH.


MMX byl totalni nesmysl hned od zacatku.


clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

Souhlas.

Fresch
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 03. 08. 2015, 10:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fresch »

Já nevidím jediný důvod proč by měl KAL prodávat svůj podíl. Jedině v případě, že by daný kapitál sám nutně potřeboval.
Podle výročky za 2016 čsa vygenerovala zisk, roste i výsledné cash flow a pomalu snížuje ty ohromné dluhy.
Pokud se nepletu tak by hodnota firmy/použitého kapitálu měla růst....

To, že se aktivně nezapojuje nebo není v mediích nic neznamená.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

Fresch píše:Já nevidím jediný důvod proč by měl KAL prodávat svůj podíl. Jedině v případě, že by daný kapitál sám nutně potřeboval.
Podle výročky za 2016 čsa vygenerovala zisk, roste i výsledné cash flow a pomalu snížuje ty ohromné dluhy.
Pokud se nepletu tak by hodnota firmy/použitého kapitálu měla růst....

To, že se aktivně nezapojuje nebo není v mediích nic neznamená.


Podívej se jak se dařilo Koreanu samotnému - ztráty ČSA z nejhoršího roku proti tomu jsou NIC !

Fresch
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 03. 08. 2015, 10:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fresch »

s543 píše:
Fresch píše:Já nevidím jediný důvod proč by měl KAL prodávat svůj podíl. Jedině v případě, že by daný kapitál sám nutně potřeboval.
Podle výročky za 2016 čsa vygenerovala zisk, roste i výsledné cash flow a pomalu snížuje ty ohromné dluhy.
Pokud se nepletu tak by hodnota firmy/použitého kapitálu měla růst....

To, že se aktivně nezapojuje nebo není v mediích nic neznamená.


Podívej se jak se dařilo Koreanu samotnému - ztráty ČSA z nejhoršího roku proti tomu jsou NIC !

To si asi nepochopil co tím chci říct. KAL se nedaří, ale to s tím nesouvisí. Pokud vlastníš podíl ve firmě, které se daří a která generuje zisk, pak z logiky věci nebudeš uvažovat o prodeji, když je tvým cílem zvýšit hodnotu svých aktiv.
Spekulovat mužeš nad tím, zdali je taková výše dostačující či nikoliv...


s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

Fresch píše:
s543 píše:
Fresch píše:Já nevidím jediný důvod proč by měl KAL prodávat svůj podíl. Jedině v případě, že by daný kapitál sám nutně potřeboval.
Podle výročky za 2016 čsa vygenerovala zisk, roste i výsledné cash flow a pomalu snížuje ty ohromné dluhy.
Pokud se nepletu tak by hodnota firmy/použitého kapitálu měla růst....

To, že se aktivně nezapojuje nebo není v mediích nic neznamená.


Podívej se jak se dařilo Koreanu samotnému - ztráty ČSA z nejhoršího roku proti tomu jsou NIC !

To si asi nepochopil co tím chci říct. KAL se nedaří, ale to s tím nesouvisí. Pokud vlastníš podíl ve firmě, které se daří a která generuje zisk, pak z logiky věci nebudeš uvažovat o prodeji, když je tvým cílem zvýšit hodnotu svých aktiv.
Spekulovat mužeš nad tím, zdali je taková výše dostačující či nikoliv...


ČSA byla pro KE zcela zanedbatelná investice - třeba jedna měsíční splátka ze jedno libovolné WB a že jich KE má 112 bez A380-tek. Mají v rozpočtu díru řádu milard USD.....
Tedy i když ČSA nic nestojí, dividendy určitě v dohledné době nevyplatí, cena podílu možná nepatrně vzroste, jsou to tak jako tak pro KE drobné - drobné, které mohou zaplatit jednu měsíční splátku na jedno, možná po vyjednávání třeba i dvě WB letadla a kde to najdeš - proč to v dané situaci nevyužít ? A to co potřebovali t.j. druhé 4 lety do Soulu za "nějakých podmínek" jistě může být součást dohody o prodeji.

Ale vše jsou jen spekulace - uvidíme co se stane..... :think:

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Roky propouštění v ČSA skončily. Aerolinie loni díky růstu nabraly 27 nových pilotů
http://byznys.ihned.cz/c1-65794990-roky ... ych-pilotu

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Tak nejnověji si už při OLCI nelze vybrat zadarmo ani sedadlo (systémem bylo přiřazeno 5F, ale jakékoliv jiné bylo podle plánku považováno za komfortní, tzn. za příplatek 135 CZK)
sedadla
sedadla

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

micaello píše:Tak nejnověji si už při OLCI nelze vybrat zadarmo ani sedadlo (systémem bylo přiřazeno 5F, ale jakékoliv jiné bylo podle plánku považováno za komfortní, tzn. za příplatek 135 CZK)
IMG_8240.JPG


Nevim kolik bych ten poplatek za vyber mista pred tim, ale 135 kc mi prijde o hodne lepsi cena. Se mi zda, ze to bylo 10-15 eur pred tim, ale nechci to tvrdit na 100%

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Nemec »

V EcoLite si vybrat sedadla nejde, ale zkus to přes jejich appku na mobile, tam jsem si mohl vybrat zadarmo ještě před týdnem.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

micaello píše:Tak nejnověji si už při OLCI nelze vybrat zadarmo ani sedadlo (systémem bylo přiřazeno 5F, ale jakékoliv jiné bylo podle plánku považováno za komfortní, tzn. za příplatek 135 CZK)
IMG_8240.JPG


Je to sice trochu OT, ale připomnělo mi to, že jsem nedávno letěl s Transavií a výber sedadla při online check-inu byl zdarma, a to je low-cost. :)

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

alesesl píše:
micaello píše:Tak nejnověji si už při OLCI nelze vybrat zadarmo ani sedadlo (systémem bylo přiřazeno 5F, ale jakékoliv jiné bylo podle plánku považováno za komfortní, tzn. za příplatek 135 CZK)
IMG_8240.JPG


Nevim kolik bych ten poplatek za vyber mista pred tim, ale 135 kc mi prijde o hodne lepsi cena. Se mi zda, ze to bylo 10-15 eur pred tim, ale nechci to tvrdit na 100%

To ano, před OLCI si můžeš sedadlo koupit za 10E.

Mě spíš baví na tom to, že v legendě je i sedadlo zdarma, ale v ATR bohužel jsou všechna sedadla komfortní, tzn. za poplatek i při OLCI :D

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Nemec píše:V EcoLite si vybrat sedadla nejde, ale zkus to přes jejich appku na mobile, tam jsem si mohl vybrat zadarmo ještě před týdnem.

Zkusím na cestě zpátky. Aktuálně mi to v mobilní appce píše: Nemůžete si změnit sedadlo, protože jste si už rezervovali sedadlo za poplatek :))

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Tak OLCI na cestě zpátky nedovolilo vybrat sedačku ani přes mobilní appku, přiřadilo 8F a čau, celé letadlo se tvářilo FULL :D , ale naštěstí je to okno a má to z BUD letět A319, tak aspoň nějaká příjemná změna L-)

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

Tak ČSA začínají prodávat letenky na Island pro příští rok? Vypadá to, že se linka udrží, ví někdo jaké jsou LF?


Odpovědět