ČSA Brno - Praha

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od RAdek »

Ten postup oznámení a komunikace s letištěm a s veřejností jen dokládá amaterismus a nekoncepčnost této tragikomické taškařice linky Praha Brno. Snad to vyjde s jinými a jinam. V Londýně máme ještě dost letišť, které jsou z BRQ neobsazené :D


j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od j.ree »

Alca píše:Jsem absolutne pro, aby OK uzavřely smlouvu s ČD a vybavily Ostravské, Brněnské, Pardubické, Ústecké či Plzeňské nádraží samoobslužnými kiosky a hned by připojily celou republiku na svou síť linek, a zrušily i OSR.

OT: A chces aby sem nelitalo uz vubec nic jako? Trochu nam prej, vzdyt neni tomu tak davno, kdy do OSR litaly i Boeingy ;)

Morfi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 27. 12. 2009, 18:19
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Morfi »

j.ree píše:
Alca píše:Jsem absolutne pro, aby OK uzavřely smlouvu s ČD a vybavily Ostravské, Brněnské, Pardubické, Ústecké či Plzeňské nádraží samoobslužnými kiosky a hned by připojily celou republiku na svou síť linek, a zrušily i OSR.

OT: A chces aby sem nelitalo uz vubec nic jako? Trochu nam prej, vzdyt neni tomu tak davno, kdy do OSR litaly i Boeingy ;)


Zitra kvam zamiri i obe A321 - CEC a CED!! :-)

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Alca »

Jakožto Pražák vám to přeju, každému regionálnímu letišti to přeju, jen uvažuji, zda takto "těžko-nákladovou záležitost" na našem malém území, které se ještě zmenšilo prndolinem a brzy dalšími rychlovlaky, není lepší řešit "lehčeji" ...Myslím si též, kdyby se k nám ve velkém přestěhoval EasyJet, tak by úsek OSR-PRG nerozlétal, Brno už ani omylem. BA také minimalizovala domestic, AF také na TGV, Německo ani nehovořím. Myslím, že OSR, BRQ již brzy budou mít základní nabídku linek, a to i proto, že ten přestup přes PRG nebude. :)

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od j.ree »

Alca píše:Myslím, že OSR, BRQ již brzy budou mít základní nabídku linek, a to i proto, že ten přestup přes PRG nebude. :)

mohu potvrdit, ze toto jsem slysel uz od vice lidi... nevim co z toho je lepsi


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Globik »

Německo má oproti Česku jednu velkou výhodu: mnoho významných letišť má nádraží dálkové dopravy.

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Alca »

jojo, mohu potvrdit, Ostrava i Brno budou mít svou odstavnou kolej :D

...pořád si myslím, že tato "nebetyčná ztráta" jistě nebude mít dlouhého trvání, vždyť Frankfurt bude mít od zimy novou ranvej a doteď to nemohl moc roztáčet, tak třeba po Aberdeenu bude Brno :) ...tak mě napadají stejná srovnání, ale i srovnání hodná příkladu, za stejná vidím Košice, ba hůř Debrecen nebo Maribor. Kontrastem tomu je pro mě nepochopitelný Rzeszow. Jediné, co mě u něho napadá, že je natolik odtržený od světa, že letecká doprava je to jediné, co ho mohlo spojit s Frankfurtem. Prostě způsob rozhodování leteckých společností -a hlavně jejich zapomínání na českou kotlinu!- je naprosto propastné :D

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od HonzaLB »

Alca píše:jojo, mohu potvrdit, Ostrava i Brno budou mít svou odstavnou kolej :D

...pořád si myslím, že tato "nebetyčná ztráta" jistě nebude mít dlouhého trvání, vždyť Frankfurt bude mít od zimy novou ranvej a doteď to nemohl moc roztáčet, tak třeba po Aberdeenu bude Brno :) ...tak mě napadají stejná srovnání, ale i srovnání hodná příkladu, za stejná vidím Košice, ba hůř Debrecen nebo Maribor. Kontrastem tomu je pro mě nepochopitelný Rzeszow. Jediné, co mě u něho napadá, že je natolik odtržený od světa, že letecká doprava je to jediné, co ho mohlo spojit s Frankfurtem. Prostě způsob rozhodování leteckých společností -a hlavně jejich zapomínání na českou kotlinu!- je naprosto propastné :D

dle wikipedie je počet lidí v metropolitan area Rzeszowa naprosto shodný s Brnem:)a letecky zas tak odtržený není, když tam Ryanair nalétává z osmi měst..i když tuším, kdo jsou hlavní cestující...

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Orus-x »

Alca píše:jojo, mohu potvrdit, Ostrava i Brno budou mít svou odstavnou kolej :D

...pořád si myslím, že tato "nebetyčná ztráta" jistě nebude mít dlouhého trvání, vždyť Frankfurt bude mít od zimy novou ranvej a doteď to nemohl moc roztáčet, tak třeba po Aberdeenu bude Brno :) ...tak mě napadají stejná srovnání, ale i srovnání hodná příkladu, za stejná vidím Košice, ba hůř Debrecen nebo Maribor. Kontrastem tomu je pro mě nepochopitelný Rzeszow. Jediné, co mě u něho napadá, že je natolik odtržený od světa, že letecká doprava je to jediné, co ho mohlo spojit s Frankfurtem. Prostě způsob rozhodování leteckých společností -a hlavně jejich zapomínání na českou kotlinu!- je naprosto propastné :D


Ale to už se tu probíralo mnohokrát - ano jde o to, kolik obyvatel ve spádovosti daného letiště žije, ale taky jde o to, kdo ti lidi jsou, kam chtějí lítat, za jakým účelem a za kolik. V české kotlině (a moravské) a v regionech mimo Prahu to platí dvojnásob - lidi chtějí letět v naprosté většině (neberme jako vzorek publikum na airways, vaše známé apod.) 1x za rok ke Středozemnímu moři, charterem, na 10 dní do ceny kolem 10 tisíc a nic víc. Žádní individuální cestující na eurovíkendy, žádný gastarbaiteři jako v Rzeszowě. :D To jde naprosto proti logice rozvoje pravidelné dopravy

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od flyingblue »

Alca píše:jojo, mohu potvrdit, Ostrava i Brno budou mít svou odstavnou kolej :D

...pořád si myslím, že tato "nebetyčná ztráta" jistě nebude mít dlouhého trvání, vždyť Frankfurt bude mít od zimy novou ranvej a doteď to nemohl moc roztáčet, tak třeba po Aberdeenu bude Brno :) ...tak mě napadají stejná srovnání, ale i srovnání hodná příkladu, za stejná vidím Košice, ba hůř Debrecen nebo Maribor. Kontrastem tomu je pro mě nepochopitelný Rzeszow. Jediné, co mě u něho napadá, že je natolik odtržený od světa, že letecká doprava je to jediné, co ho mohlo spojit s Frankfurtem. Prostě způsob rozhodování leteckých společností -a hlavně jejich zapomínání na českou kotlinu!- je naprosto propastné :D


Povida se, ze LH ma problem s tim, ze zadny pilot nemluvi Hantecem a maji strach, jestli by trefili na letiste a pak na stojanku.

marexor
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 18. 02. 2011, 09:08
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od marexor »

Orus-x píše:Ale to už se tu probíralo mnohokrát - ano jde o to, kolik obyvatel ve spádovosti daného letiště žije, ale taky jde o to, kdo ti lidi jsou, kam chtějí lítat, za jakým účelem a za kolik. V české kotlině (a moravské) a v regionech mimo Prahu to platí dvojnásob - lidi chtějí letět v naprosté většině (neberme jako vzorek publikum na airways, vaše známé apod.) 1x za rok ke Středozemnímu moři, charterem, na 10 dní do ceny kolem 10 tisíc a nic víc. Žádní individuální cestující na eurovíkendy, žádný gastarbaiteři jako v Rzeszowě. :D To jde naprosto proti logice rozvoje pravidelné dopravy


Naprosto nemohu souhlasit.
Lidi pouze neznají možnosti a nejsou tak otrkaní. I v Praze prostá většina lidí nikam v životě neletěla, jiní naopak létají více či méně opakovaně a generují poptávku. Dnes jsou v Brně a spádové oblasti možná stovky lidí, kteří lítají linky z Brna tak jak přibývají, zítra jich mohou být tisíce a posléze i více. Chce to čas a ono se to rozjede. Já sám jsem na tomto fóru v podstatě nováčkem, loni jsem letěl z BRQ STN, letos v dubnu FIC a koncem června ALC, samozřejmě dávám i to středozemní moře (výhradně z BRQ, páč jsem patriot). Chystám Bergamo a příští jaro přirozeně Eindhoven. Z vlastní zkušenosti potvrzuji, že většina lidí o možnostech létání z Brna stále neví a jsou příjemně překvapeni, když se o tom dozví. Toť k LC dopravcům.

Co se týká síťových dopravců, například LH do FRA nebo MUC, ve střednědobém horizontu se jistě linka do Brna vyplatí. Stojím si za tím, že nebídka generuje poptávku (turist i business) a ještě se řada skeptiků z tohoto fóra bude divit. Stačí se vrátiti v diskusi o pár roků zpět a pročíst si příspěvky některých chytráků, kteří s posměšky komentovali zavedení první LC linky do STN někdy v roce 2005 (?). A tady je můj příspěvek do historie. V roce 2014 bude mít Brno nejméně 6 frekvencí denně po 100 PAX na 3 uzlová letiště v Evropě. A k tomu nejméně 10, spíše 15 LC destinací. A to i kdyby se všichni cajzli (CSA) na hlavu stavěli a klacky na naší ranvej pod přístávající letadla házeli :wave:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od flyingblue »

marexor píše:
Orus-x píše:Ale to už se tu probíralo mnohokrát - ano jde o to, kolik obyvatel ve spádovosti daného letiště žije, ale taky jde o to, kdo ti lidi jsou, kam chtějí lítat, za jakým účelem a za kolik. V české kotlině (a moravské) a v regionech mimo Prahu to platí dvojnásob - lidi chtějí letět v naprosté většině (neberme jako vzorek publikum na airways, vaše známé apod.) 1x za rok ke Středozemnímu moři, charterem, na 10 dní do ceny kolem 10 tisíc a nic víc. Žádní individuální cestující na eurovíkendy, žádný gastarbaiteři jako v Rzeszowě. :D To jde naprosto proti logice rozvoje pravidelné dopravy


Naprosto nemohu souhlasit.
Lidi pouze neznají možnosti a nejsou tak otrkaní. I v Praze prostá většina lidí nikam v životě neletěla, jiní naopak létají více či méně opakovaně a generují poptávku. Dnes jsou v Brně a spádové oblasti možná stovky lidí, kteří lítají linky z Brna tak jak přibývají, zítra jich mohou být tisíce a posléze i více. Chce to čas a ono se to rozjede. Já sám jsem na tomto fóru v podstatě nováčkem, loni jsem letěl z BRQ STN, letos v dubnu FIC a koncem června ALC, samozřejmě dávám i to středozemní moře (výhradně z BRQ, páč jsem patriot). Chystám Bergamo a příští jaro přirozeně Eindhoven. Z vlastní zkušenosti potvrzuji, že většina lidí o možnostech létání z Brna stále neví a jsou příjemně překvapeni, když se o tom dozví. Toť k LC dopravcům.

Co se týká síťových dopravců, například LH do FRA nebo MUC, ve střednědobém horizontu se jistě linka do Brna vyplatí. Stojím si za tím, že nebídka generuje poptávku (turist i business) a ještě se řada skeptiků z tohoto fóra bude divit. Stačí se vrátiti v diskusi o pár roků zpět a pročíst si příspěvky některých chytráků, kteří s posměšky komentovali zavedení první LC linky do STN někdy v roce 2005 (?). A tady je můj příspěvek do historie. V roce 2014 bude mít Brno nejméně 6 frekvencí denně po 100 PAX na 3 uzlová letiště v Evropě. A k tomu nejméně 10, spíše 15 LC destinací. A to i kdyby se všichni cajzli (CSA) na hlavu stavěli a klacky na naší ranvej pod přístávající letadla házeli :wave:


... a to cele samozrejme plati v pripade, ze nebude dalnice na Schwechat.

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Alca »

a když bude dálnice, tak těch low-cost bude možná ještě víc, protože je objeví "severovídeňáci" :D

flybrq
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 09. 12. 2009, 10:24
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od flybrq »

Prispeji take svou troskou do mlyna. Osobne povazuji konec linky do Prahy za obrovsky impuls pro brnenske letiste. Konecne snad nasi politici pochopi, ze pres Prahu cesta do Evropy nevede a zkusi podporit vstup serioznejsiho dopravce. Ne, ze by doted snaha nebyla, ale konec linky do Prahy ji urychli. :-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od flyingblue »

Alca píše:a když bude dálnice, tak těch low-cost bude možná ještě víc, protože je objeví "severovídeňáci" :D


Nelitaj spis z Blavy?


Odpovědět