ČSA Brno - Praha
Re: ČSA Brno - Praha
Ten postup oznámení a komunikace s letištěm a s veřejností jen dokládá amaterismus a nekoncepčnost této tragikomické taškařice linky Praha Brno. Snad to vyjde s jinými a jinam. V Londýně máme ještě dost letišť, které jsou z BRQ neobsazené
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA Brno - Praha
Alca píše:Jsem absolutne pro, aby OK uzavřely smlouvu s ČD a vybavily Ostravské, Brněnské, Pardubické, Ústecké či Plzeňské nádraží samoobslužnými kiosky a hned by připojily celou republiku na svou síť linek, a zrušily i OSR.
OT: A chces aby sem nelitalo uz vubec nic jako? Trochu nam prej, vzdyt neni tomu tak davno, kdy do OSR litaly i Boeingy
Re: ČSA Brno - Praha
j.ree píše:Alca píše:Jsem absolutne pro, aby OK uzavřely smlouvu s ČD a vybavily Ostravské, Brněnské, Pardubické, Ústecké či Plzeňské nádraží samoobslužnými kiosky a hned by připojily celou republiku na svou síť linek, a zrušily i OSR.
OT: A chces aby sem nelitalo uz vubec nic jako? Trochu nam prej, vzdyt neni tomu tak davno, kdy do OSR litaly i Boeingy
Zitra kvam zamiri i obe A321 - CEC a CED!!
Re: ČSA Brno - Praha
Jakožto Pražák vám to přeju, každému regionálnímu letišti to přeju, jen uvažuji, zda takto "těžko-nákladovou záležitost" na našem malém území, které se ještě zmenšilo prndolinem a brzy dalšími rychlovlaky, není lepší řešit "lehčeji" ...Myslím si též, kdyby se k nám ve velkém přestěhoval EasyJet, tak by úsek OSR-PRG nerozlétal, Brno už ani omylem. BA také minimalizovala domestic, AF také na TGV, Německo ani nehovořím. Myslím, že OSR, BRQ již brzy budou mít základní nabídku linek, a to i proto, že ten přestup přes PRG nebude.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA Brno - Praha
Alca píše:Myslím, že OSR, BRQ již brzy budou mít základní nabídku linek, a to i proto, že ten přestup přes PRG nebude.
mohu potvrdit, ze toto jsem slysel uz od vice lidi... nevim co z toho je lepsi
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: ČSA Brno - Praha
Německo má oproti Česku jednu velkou výhodu: mnoho významných letišť má nádraží dálkové dopravy.
Re: ČSA Brno - Praha
jojo, mohu potvrdit, Ostrava i Brno budou mít svou odstavnou kolej
...pořád si myslím, že tato "nebetyčná ztráta" jistě nebude mít dlouhého trvání, vždyť Frankfurt bude mít od zimy novou ranvej a doteď to nemohl moc roztáčet, tak třeba po Aberdeenu bude Brno ...tak mě napadají stejná srovnání, ale i srovnání hodná příkladu, za stejná vidím Košice, ba hůř Debrecen nebo Maribor. Kontrastem tomu je pro mě nepochopitelný Rzeszow. Jediné, co mě u něho napadá, že je natolik odtržený od světa, že letecká doprava je to jediné, co ho mohlo spojit s Frankfurtem. Prostě způsob rozhodování leteckých společností -a hlavně jejich zapomínání na českou kotlinu!- je naprosto propastné
...pořád si myslím, že tato "nebetyčná ztráta" jistě nebude mít dlouhého trvání, vždyť Frankfurt bude mít od zimy novou ranvej a doteď to nemohl moc roztáčet, tak třeba po Aberdeenu bude Brno ...tak mě napadají stejná srovnání, ale i srovnání hodná příkladu, za stejná vidím Košice, ba hůř Debrecen nebo Maribor. Kontrastem tomu je pro mě nepochopitelný Rzeszow. Jediné, co mě u něho napadá, že je natolik odtržený od světa, že letecká doprava je to jediné, co ho mohlo spojit s Frankfurtem. Prostě způsob rozhodování leteckých společností -a hlavně jejich zapomínání na českou kotlinu!- je naprosto propastné
Re: ČSA Brno - Praha
Alca píše:jojo, mohu potvrdit, Ostrava i Brno budou mít svou odstavnou kolej
...pořád si myslím, že tato "nebetyčná ztráta" jistě nebude mít dlouhého trvání, vždyť Frankfurt bude mít od zimy novou ranvej a doteď to nemohl moc roztáčet, tak třeba po Aberdeenu bude Brno ...tak mě napadají stejná srovnání, ale i srovnání hodná příkladu, za stejná vidím Košice, ba hůř Debrecen nebo Maribor. Kontrastem tomu je pro mě nepochopitelný Rzeszow. Jediné, co mě u něho napadá, že je natolik odtržený od světa, že letecká doprava je to jediné, co ho mohlo spojit s Frankfurtem. Prostě způsob rozhodování leteckých společností -a hlavně jejich zapomínání na českou kotlinu!- je naprosto propastné
dle wikipedie je počet lidí v metropolitan area Rzeszowa naprosto shodný s Brnem:)a letecky zas tak odtržený není, když tam Ryanair nalétává z osmi měst..i když tuším, kdo jsou hlavní cestující...
Re: ČSA Brno - Praha
Alca píše:jojo, mohu potvrdit, Ostrava i Brno budou mít svou odstavnou kolej
...pořád si myslím, že tato "nebetyčná ztráta" jistě nebude mít dlouhého trvání, vždyť Frankfurt bude mít od zimy novou ranvej a doteď to nemohl moc roztáčet, tak třeba po Aberdeenu bude Brno ...tak mě napadají stejná srovnání, ale i srovnání hodná příkladu, za stejná vidím Košice, ba hůř Debrecen nebo Maribor. Kontrastem tomu je pro mě nepochopitelný Rzeszow. Jediné, co mě u něho napadá, že je natolik odtržený od světa, že letecká doprava je to jediné, co ho mohlo spojit s Frankfurtem. Prostě způsob rozhodování leteckých společností -a hlavně jejich zapomínání na českou kotlinu!- je naprosto propastné
Ale to už se tu probíralo mnohokrát - ano jde o to, kolik obyvatel ve spádovosti daného letiště žije, ale taky jde o to, kdo ti lidi jsou, kam chtějí lítat, za jakým účelem a za kolik. V české kotlině (a moravské) a v regionech mimo Prahu to platí dvojnásob - lidi chtějí letět v naprosté většině (neberme jako vzorek publikum na airways, vaše známé apod.) 1x za rok ke Středozemnímu moři, charterem, na 10 dní do ceny kolem 10 tisíc a nic víc. Žádní individuální cestující na eurovíkendy, žádný gastarbaiteři jako v Rzeszowě. To jde naprosto proti logice rozvoje pravidelné dopravy
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: ČSA Brno - Praha
Alca píše:jojo, mohu potvrdit, Ostrava i Brno budou mít svou odstavnou kolej
...pořád si myslím, že tato "nebetyčná ztráta" jistě nebude mít dlouhého trvání, vždyť Frankfurt bude mít od zimy novou ranvej a doteď to nemohl moc roztáčet, tak třeba po Aberdeenu bude Brno ...tak mě napadají stejná srovnání, ale i srovnání hodná příkladu, za stejná vidím Košice, ba hůř Debrecen nebo Maribor. Kontrastem tomu je pro mě nepochopitelný Rzeszow. Jediné, co mě u něho napadá, že je natolik odtržený od světa, že letecká doprava je to jediné, co ho mohlo spojit s Frankfurtem. Prostě způsob rozhodování leteckých společností -a hlavně jejich zapomínání na českou kotlinu!- je naprosto propastné
Povida se, ze LH ma problem s tim, ze zadny pilot nemluvi Hantecem a maji strach, jestli by trefili na letiste a pak na stojanku.
Re: ČSA Brno - Praha
Orus-x píše:Ale to už se tu probíralo mnohokrát - ano jde o to, kolik obyvatel ve spádovosti daného letiště žije, ale taky jde o to, kdo ti lidi jsou, kam chtějí lítat, za jakým účelem a za kolik. V české kotlině (a moravské) a v regionech mimo Prahu to platí dvojnásob - lidi chtějí letět v naprosté většině (neberme jako vzorek publikum na airways, vaše známé apod.) 1x za rok ke Středozemnímu moři, charterem, na 10 dní do ceny kolem 10 tisíc a nic víc. Žádní individuální cestující na eurovíkendy, žádný gastarbaiteři jako v Rzeszowě. To jde naprosto proti logice rozvoje pravidelné dopravy
Naprosto nemohu souhlasit.
Lidi pouze neznají možnosti a nejsou tak otrkaní. I v Praze prostá většina lidí nikam v životě neletěla, jiní naopak létají více či méně opakovaně a generují poptávku. Dnes jsou v Brně a spádové oblasti možná stovky lidí, kteří lítají linky z Brna tak jak přibývají, zítra jich mohou být tisíce a posléze i více. Chce to čas a ono se to rozjede. Já sám jsem na tomto fóru v podstatě nováčkem, loni jsem letěl z BRQ STN, letos v dubnu FIC a koncem června ALC, samozřejmě dávám i to středozemní moře (výhradně z BRQ, páč jsem patriot). Chystám Bergamo a příští jaro přirozeně Eindhoven. Z vlastní zkušenosti potvrzuji, že většina lidí o možnostech létání z Brna stále neví a jsou příjemně překvapeni, když se o tom dozví. Toť k LC dopravcům.
Co se týká síťových dopravců, například LH do FRA nebo MUC, ve střednědobém horizontu se jistě linka do Brna vyplatí. Stojím si za tím, že nebídka generuje poptávku (turist i business) a ještě se řada skeptiků z tohoto fóra bude divit. Stačí se vrátiti v diskusi o pár roků zpět a pročíst si příspěvky některých chytráků, kteří s posměšky komentovali zavedení první LC linky do STN někdy v roce 2005 (?). A tady je můj příspěvek do historie. V roce 2014 bude mít Brno nejméně 6 frekvencí denně po 100 PAX na 3 uzlová letiště v Evropě. A k tomu nejméně 10, spíše 15 LC destinací. A to i kdyby se všichni cajzli (CSA) na hlavu stavěli a klacky na naší ranvej pod přístávající letadla házeli
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: ČSA Brno - Praha
marexor píše:Orus-x píše:Ale to už se tu probíralo mnohokrát - ano jde o to, kolik obyvatel ve spádovosti daného letiště žije, ale taky jde o to, kdo ti lidi jsou, kam chtějí lítat, za jakým účelem a za kolik. V české kotlině (a moravské) a v regionech mimo Prahu to platí dvojnásob - lidi chtějí letět v naprosté většině (neberme jako vzorek publikum na airways, vaše známé apod.) 1x za rok ke Středozemnímu moři, charterem, na 10 dní do ceny kolem 10 tisíc a nic víc. Žádní individuální cestující na eurovíkendy, žádný gastarbaiteři jako v Rzeszowě. To jde naprosto proti logice rozvoje pravidelné dopravy
Naprosto nemohu souhlasit.
Lidi pouze neznají možnosti a nejsou tak otrkaní. I v Praze prostá většina lidí nikam v životě neletěla, jiní naopak létají více či méně opakovaně a generují poptávku. Dnes jsou v Brně a spádové oblasti možná stovky lidí, kteří lítají linky z Brna tak jak přibývají, zítra jich mohou být tisíce a posléze i více. Chce to čas a ono se to rozjede. Já sám jsem na tomto fóru v podstatě nováčkem, loni jsem letěl z BRQ STN, letos v dubnu FIC a koncem června ALC, samozřejmě dávám i to středozemní moře (výhradně z BRQ, páč jsem patriot). Chystám Bergamo a příští jaro přirozeně Eindhoven. Z vlastní zkušenosti potvrzuji, že většina lidí o možnostech létání z Brna stále neví a jsou příjemně překvapeni, když se o tom dozví. Toť k LC dopravcům.
Co se týká síťových dopravců, například LH do FRA nebo MUC, ve střednědobém horizontu se jistě linka do Brna vyplatí. Stojím si za tím, že nebídka generuje poptávku (turist i business) a ještě se řada skeptiků z tohoto fóra bude divit. Stačí se vrátiti v diskusi o pár roků zpět a pročíst si příspěvky některých chytráků, kteří s posměšky komentovali zavedení první LC linky do STN někdy v roce 2005 (?). A tady je můj příspěvek do historie. V roce 2014 bude mít Brno nejméně 6 frekvencí denně po 100 PAX na 3 uzlová letiště v Evropě. A k tomu nejméně 10, spíše 15 LC destinací. A to i kdyby se všichni cajzli (CSA) na hlavu stavěli a klacky na naší ranvej pod přístávající letadla házeli
... a to cele samozrejme plati v pripade, ze nebude dalnice na Schwechat.
Re: ČSA Brno - Praha
a když bude dálnice, tak těch low-cost bude možná ještě víc, protože je objeví "severovídeňáci"
Re: ČSA Brno - Praha
Prispeji take svou troskou do mlyna. Osobne povazuji konec linky do Prahy za obrovsky impuls pro brnenske letiste. Konecne snad nasi politici pochopi, ze pres Prahu cesta do Evropy nevede a zkusi podporit vstup serioznejsiho dopravce. Ne, ze by doted snaha nebyla, ale konec linky do Prahy ji urychli.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: ČSA Brno - Praha
Alca píše:a když bude dálnice, tak těch low-cost bude možná ještě víc, protože je objeví "severovídeňáci"
Nelitaj spis z Blavy?