Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvek od Thisway »

Když jsme ještě věřili....
Naposledy upravil(a) Thisway dne 22. 05. 2008, 18:17, celkem upraveno 1 x.


Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Důležitý jistě bude i počet kusů jednotlivého typu...

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

Záleží také na tom, kdy to bude. Pokud za 5 let, tak by moje odpověd byla jiná.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

American píše:Záleží také na tom, kdy to bude. Pokud za 5 let, tak by moje odpověd byla jiná.

To je jasné, ale pokud vím, mělo by být rozhodnuto během několika měsíců.

Pilot
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 362
Registrován: 01. 11. 2004, 19:38
Oblíbené typy letadel: B777, A330
Bydliště: Hamilton, New Zealand
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Pilot »

Jeeeeeee,tak to se už nemůžu dočkat až se rozhodnou.Pevně věřím,že se rozhodnou pro airbus :)


American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

Podobné diskuze se táhnou už léta, je to jako čekání na popravu :D. Věřím, že dálkovky nezaniknou. Bylo by to minus hlavne pro letiště.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Já myslím, že pokud by došlo ke zrušení dálkové flotily, tyto trasy by dříve nebo později začaly být provozovány jinými společnostmi, nicméně doufám, že na nich zůstane ČSA a naopak svou nabídku rozšíří třeba o některé vzdálenější destinace.

azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

Myslim si, ze A330 by CSA nevytrhli, vejde se tam jen o neco malo lidi vic, nez do A310, konkretne cca o 40. Lepsi by byla A340-300 nebo lepe A340-600, ta ma kapacitu pro 350 lidicek a "velky" business, ale to je asi nerealne z hlediska pocatecnich nakladu. Verim ale, ze kdyby se otevrela linka napr. do Hanoie a zachovaly linky do USA, tak by se to casem stalo vynosnym.

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

Nuz, toto je velmi tazka otazka, co vybrat. Osobne si myslim, ze vela zalezi nie len od toho co ale aj kedy a ako sa tam dostat a ake typicke misie CSA planuje.

OK ma long haul jets v 2 class config. Takze, take A332 by mal kapacitu zhruba 250 ssedadiel, A358 hadam aj 280 ci 290 (kedze samotny Airbus uvadza kapacitu 253 sedadiel v 3 class config).

A359 a A345 a A346 neuvazujem lebo ich povazujem za prilis velke alebo zbytocne drahe pre CSA

Naproti tomu stoja B762ER, B763ER a B788. B762ER ma kapacitu okolo 220 miest v 2 class config, B763ER ma kapacitu 270 v 2 class config, a odhadujem, ze B788 bude mat kapacitu okolo 250 v 2 class config.

B789 a ziadne B777 neuvazujem, lebo ich povazujem za prilis velke pre potreby CSA.

Vsetky hore uvedene masiny by mali byt schopne doletiet az na zapadne pobrezie USA so vsetkymi obsadenymi sedadlami (predpokaldam, ze CSA nevozi az tolko vela carga). Azijskymi destinaciami sa nezaoberam, lebo sa do toho velmi nevyznam.

Za najdolezitejsiu otazku povazujem urcenie idealnej kapacity pre trate, ktore lieta CSA. Je to miekde medzi 190-230 miest? Je to niekde medzi 230 az 250 ci az 270 miest? Je to este viac? Myslim, ze to nie je viac ako 300 miest.

Dalej, aka je typicka mission CSA chce lietat. Z hladiska dlzky nie je medzi PRG - EWR/JFK/YUL/YYZ az taky velky rozdiel:
PRG YUL 3864 mi 7:17
PRG YYZ 4165 mi 7:52
PRG JFK 4082 mi 7:42
PRG EWR 4095 mi 7:44
pri rychlosti 530mph

Predpokladajme, ze CSA bude chciet lietat do ostatnych SkyTeam hubov na vychodnom pobrezi
PRG ATL 4838 mi 9:08
PRG DTW 4372 mi 8:15
PRG CVG 4575 mi 8:38
PRG CLE 4355 mi 8:13

Vyzera, ze taka typicka mission by mohla byt niekde medzi 4080 az 4800 mil (teda ta ATL je hodne daleko).

Tu by bolo hodne vediet CASM kazdeho typu pri takejto typickej misii. Zaroven musime mat na pamati, ze pri priblizne rovnakom CASM je lepsie mat lietadlo s nizsou kapacitou, lebo potom treba predat menej lacnych leteniek, ktore sa potom skor potencionalne stratove.

Osobne si myslim, ze CSA by sa mohla rozvijat s lietadlami od oboch vyrobcov.

1. Do nejakych 15 az 18 mesiacov zobrat B762ER alebo B763ER ako stop gap solution (zastavit zaostavanie za ostatnymi, Boeing urcite dokaze sprostredkovat lease B767 na 4-5 rokov) a od zhruba 2011 alebo 2012 zobrat B788. Velkost B788 sa mne pre CSA velmi pozdava. Nie je prilis velka.

2. Zobrat co najskor A332 ako dlhodobe riesenie. Tu sa mi velmi pozdava velkost A332. A358 je podla mna na hranici toho, co dava zmysel pre CSA, co sa tyka kapacity.
Naposledy upravil(a) Jano dne 26. 03. 2006, 18:24, celkem upraveno 1 x.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

to Jano: Berete na vědomí i určitý růstový potenciál? Myslím, že 250 sedadel by pro ČSA bylo ideální teď, ale jednalo-li by se o dlouhodobější řešení, nemělo by být počítáto s větší rezervou?

azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

Thisway píše:to Jano: Berete na vědomí i určitý růstový potenciál? Myslím, že 250 sedadel by pro ČSA bylo ideální teď, ale jednalo-li by se o dlouhodobější řešení, nemělo by být počítáto s větší rezervou?


Ja souhlasim, 250 sedadel je malo.......

martasek
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 10. 05. 2005, 15:17
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od martasek »

podle jisteho zdroje z airliners.net, CSA zvazuje A340...

http://www.airliners.net/discussions/ge ... #ID2680738

azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

martasek píše:podle jisteho zdroje z airliners.net, CSA zvazuje A340...

http://www.airliners.net/discussions/ge ... #ID2680738


No.........bylo by to super, ale neverim tomu, kde by na to vzali??

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

azafata píše:
martasek píše:podle jisteho zdroje z airliners.net, CSA zvazuje A340...

http://www.airliners.net/discussions/ge ... #ID2680738


No.........bylo by to super, ale neverim tomu, kde by na to vzali??

No, nevím. Jaké jsou přesně výhody A340 oproti A330? Delší dolet, vyšší cestovní rychlost?A340 ČSA je zajímavá představa, ale nějak se mi tomu nechce věřit.
Jak velký je mezi A340 a A330 cenový rozdíl? A co provozní náklady?

jakubv
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 22. 02. 2005, 13:21
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od jakubv »

a kam by s těmi A340 chtěli lítat? když to srovnám do tabulky, tak mi vychází, že většina smysluplnách destinací je dosažitelná pomocí A332, případně A333, a všechny A340 doletěj o mnoho dál.
A332 6750nm (12500km)
A333 5650nm (10500km)
A342 8000nm (14800km)
A343 7200nm (13350km)
A345 8670nm (16100km)
A346 7500nm (13900km)
A380 8000nm (15000km)
A358 8800nm (16300km)
A359 7500nm (13900km)

tou A332 by bylo z PRG dosažitelné i LAX nebo SFO, případně LAS, ale nemyslím si, že by tolik čechů lítalo tímto směrem (i když je v LAS nějaká výstava, tak tam co vím nikdy více jak 40-50 čechů neletí). Jedině snad s A340 otevření nonstop linky z PRG do Sydney nebo Welingtonu či na Hawai, ale přiznám se, že o naplněnosti takovýchto letů bych měl asi vážné obavy...


Odpovědět