Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Varel Frystensky píše: Z A310 se A330 ci dokonce A350 konkurovat neda i kdyby tam servirovaly “topeless” letusky.


...uvedené již praktikují některé americké chartrovky...link na jejich web už tu na fóru někde je... :oops:


azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

Varel Frystensky píše:To je preci uplne jedno ktere letadlo se vybere. Letadla se prece nevybiraji aby cestak ocenoval vnitrek. Letadlo se musi vybrat tak aby naklady na sedadlo /km byly co nejnizsi a letadlo letalo plne obsazene pri cenach ktere zaplati letadlo a vytvori zisk. Cim nizsi naklady na sedacku/km tim je vetsi sance na vytvoreni zisku v boji s konkurenci, a tam se pak dostava otazka vybavenosti interieru. Nutno dodat ze v pripade CSA tyto naklady na sedacku/km dale zatezuji naklady na THP pracovniky jehz je jako maku, coz v soucastne sytuaci nedovoli CSA dohnat jeji konkurenci i kdyby koupily Dreamliners. Lasak jako ucetni pouze srazi naklady, ale problem CSA se zda byt v podkapitalisovani vyrobnich prostredku. Z A310 se A330 ci dokonce A350 konkurovat neda i kdyby tam servirovaly “topeless” letusky. Bohuzel ma predpoved je ze CSA bude zprivatizovana a jako znaka zanikne, coz nebude az na takovou skodu, neb ta znacka nema ve svete vubec zadnou vahu. Je treba se podivat pravde do oci.


No ty placas teda. Znacka CSA vyhrava jako nejlepsi spolecnost ve vychodni Evrope, pokud vim. Nehlede na to, jestli jsi Cech, tak by ti nemelo byt putna, co se stane s narodnimi aerolinkami, jelkoz i kdyby do Prahy litali vice jine spolecnosti, nidky nepokryji tolik destinaci, co ma CSA jako materska spolecnost. Takze................ a s tim interierem a tak, sedel jsi vubec nekdy v letadle?????????

Sarah
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 04. 02. 2006, 19:36
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Sarah »

Varel Frystensky píše:To je preci uplne jedno ktere letadlo se vybere. Letadla se prece nevybiraji aby cestak ocenoval vnitrek. Letadlo se musi vybrat tak aby naklady na sedadlo /km byly co nejnizsi a letadlo letalo plne obsazene pri cenach ktere zaplati letadlo a vytvori zisk. Cim nizsi naklady na sedacku/km tim je vetsi sance na vytvoreni zisku v boji s konkurenci, a tam se pak dostava otazka vybavenosti interieru. Nutno dodat ze v pripade CSA tyto naklady na sedacku/km dale zatezuji naklady na THP pracovniky jehz je jako maku, coz v soucastne sytuaci nedovoli CSA dohnat jeji konkurenci i kdyby koupily Dreamliners. Lasak jako ucetni pouze srazi naklady, ale problem CSA se zda byt v podkapitalisovani vyrobnich prostredku. Z A310 se A330 ci dokonce A350 konkurovat neda i kdyby tam servirovaly “topeless” letusky. Bohuzel ma predpoved je ze CSA bude zprivatizovana a jako znaka zanikne, coz nebude az na takovou skodu, neb ta znacka nema ve svete vubec zadnou vahu. Je treba se podivat pravde do oci.


Koukám, že je tady někdo jasnovidec:-) Myslím, že kdekdo tady nesouhlasí a není to jistě proto, že se neumí podívat pravdě do očí.
To, že má společnost "problémy" neznamená, že jí tady musíte "pohřbívat" a už vůbec bych nesouhlasila, že společnost nemá ve světě váhu. Asi ne někde ve střední Africe, ale v Evropě určitě:-) A jistě není třeba zmiňovat důvody proč tomu tak je.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Prostě ještě jednou: Neznám přesně čísla, vypovídající o nákladech na osobu za kilometr, ale i když to nejsem schopen říci přesně, předpokládám, že v následujících pár letech dojde k malé "revoluci" v estetické oblasti interiéru letadel, zejména dálkových. Kabina letounů se dá sice zařídit podle přání společnosti, ale tyto úpravy mají své hranice a nejsem si jistý, zda budou ČSA schopny zajistit, aby kabina A330 byla na stejné úrovni, jako např. kabina "Dreamlineru".
Pokud si dám dohromady estetickou stránku, provozní náklady a můj osobní předpoklad, že výrobcem letounů bude Airbus, myslím, že nejlepší variantou by byl A350. A330 je moderní letoun, ale hovoříme-li o horizontu několika let, kdy by měla letadla dorazit, myslím si, že to je přecijen příliš starý typ na to, aby se jím dala perspektivně nahradit A310, když budou na trhu stroje patrně mnohem modernější a pro cestujícího dost možná esteticky přitažlivější. A330 poprvé vzlétl, tuším, r.1992-93 a ČSA by jej převzaly, řekněme, v roce 2007-8-9 - nevím, jak bych to komentoval.
Chápu, že ČSA jsou ve velice tíživé finanční situaci, ale myslím si, že moderní dálková letadla jsou investicí perspektivní.

Varel Frystensky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 08. 12. 2004, 03:23
Stav: Offline

Příspěvek od Varel Frystensky »

Nebudu reagovat jednotlive.
1. Interier a vybaveni se voli aby uspokojil poptavku a naplnil letadla pri predpokladane cene letenky versus nabidka u konkurence. Pri posuzovani navratnosti investice jsou takoveto naklady zapocitany tak jako udrzba letadla, vycvik posadek, zastupnost atd. Jenze tyto podminky maji vsichni stejne (ci obdobne) takze naklady na sedadlo/km jsou rozhodujici. Samozrejme kdyz Boeing prijde s Dreamliner, ale CSA bude mit Airbusy, tak usetreni na provoznich nakladech pri koupe Dreamliner na ukor Airbus a viceversa jeste nemusi mit pozitivni effect na celkove zisky.
2. Co se tyce znacky CSA? Nechci tady jitrin vlastenecke pocity ruznych prispevatelu. Kazdopadne pokud CSA bude zprivatizovana (a to bude), tak se novemu majiteli hodne prodrazi profinancovat dve znacky. Marketing, provozni naklady na spotrebni zbozi s logem spolecnosti atd. Proc myslite ze uz tady neni Oskar, Peagas, CKD atd. Ty budovy a lide v nich stale jsou, ale znacky se zmenily s vlastniky. Letecka spolecnost totiz neni vyrobce piva ci aut, kde zmena znacky versus scale of economy pracuje ve prospech znacky. VW chce mit skalu ruznych vyrobku s ruznymi jmeny, aby rozsiril nabidku ruznym zakaznickym skupinam, proto tady stale je Skoda, ci plzensky pivo. Ale letecky spolecnosti nepotrebuji nabizet zakaznikum let bud z CSA ci KLM I kdyz jedna firma, ktere letaji na stejnych strojich a nabizi obdobny servis. Tak jako provozovatele mobilu. Synergy uspory jsou proste neprehlednutelne, a tlak konkurence velky
A na zaver, po privatizaci muze nova spolecnost prijmout uplne jine jmeno, aby nenakrkla vlastence neboli zakazniky CSA. Spokojeni?


Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Příspěvek od Zlin142 »

Varel Frystensky píše: Proc myslite ze uz tady neni Oskar, Peagas, CKD atd. Ty budovy a lide v nich stale jsou, ale znacky se zmenily s vlastniky.


Oskar a Paegas byli od počátku majoritně vlastněné cizími subjekty (TIW, resp. Deutsche Telekom), navíc v případě Oskara byla "tradice" značky zhruba pětiletá, u Paegase o něco dělší.
ČKD holt padnul na oltář změně ekonomiky a bohužel jen logo jim v beznadějné zaostalosti a neschopnosti prodávat nepomohlo.


Varel Frystensky píše: A na zaver, po privatizaci muze nova spolecnost prijmout uplne jine jmeno, aby nenakrkla vlastence neboli zakazniky CSA. Spokojeni?


Sorry, ale jaká je logika za tím měnit jméno společnosti na "úplně jiné", když tady je k dispozici značka s 83-letou historii a tradicí? (Proto taky zůstalo zachováno KLM, protože je to tradiční značka a spolu s ČSA jedna z nejstarších aerolinek na světě)

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Příspěvek od Zlin142 »

American píše: To je asi jako říct si u KFC, to je jedno jak ty kuřata budou vypadat, hlavne ať jsou co nejlevnější.


Teď myslíš jak budou vypadat před tím než je usmaží nebo až potom...??? :wink:

azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

Zlin142 píše:
Varel Frystensky píše: Proc myslite ze uz tady neni Oskar, Peagas, CKD atd. Ty budovy a lide v nich stale jsou, ale znacky se zmenily s vlastniky.


Oskar a Paegas byli od počátku majoritně vlastněné cizími subjekty (TIW, resp. Deutsche Telekom), navíc v případě Oskara byla "tradice" značky zhruba pětiletá, u Paegase o něco dělší.
ČKD holt padnul na oltář změně ekonomiky a bohužel jen logo jim v beznadějné zaostalosti a neschopnosti prodávat nepomohlo.


Varel Frystensky píše: A na zaver, po privatizaci muze nova spolecnost prijmout uplne jine jmeno, aby nenakrkla vlastence neboli zakazniky CSA. Spokojeni?



Naprosto souhlasim, nekteri zde nevedi, co povidaji..........srovnavat Paegas a CSA je trosku smesne..........

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Axe »

Kdo vi jak to dopadne, byl by prorok. Myslim, ze znacka CSA zustane (viz AF - KLM, jak jiz vyse zmineno) i kdyz stat se opravdu muze cokoliv. Ale nezapomenme, ze pravidelne klienti jsou zvykli na CSA a minimalne z tohoto duvodu by bylo kontraproduktivni jim tu znacku brat z trhu.

K nakladum na sedadlo; je to sice VELMI dulezity udaj, ne vsak generalni hledisko. U jiste spolecnosti maji ledalo, ktere ma nejvyhodnejsi pomer cena/sedadlo v jejich flotile a ejhle ..... to letadlo ma docela problem s ekonomikou sveho provozu. Takze neni mozne hledet jen na tento faktor!! Takz jako jine veci u letecke spol. nejsou veci cerno/bile.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

Axe píše:K nakladum na sedadlo; je to sice VELMI dulezity udaj, ne vsak generalni hledisko. U jiste spolecnosti maji ledalo, ktere ma nejvyhodnejsi pomer cena/sedadlo v jejich flotile a ejhle ..... to letadlo ma docela problem s ekonomikou sveho provozu. Takze neni mozne hledet jen na tento faktor!! Takz jako jine veci u letecke spol. nejsou veci cerno/bile.


Axe, zkus se zamyslet nad svym vyrokem: "Letadlo, ktere ma nejvyhodnejsi pomer nakladu na sedacku ... a to letadlo ma problem s ekonomikou sveho provozu." Co jineho je, mein Gott, ekonomika provozu letadla, nez naklady na sedacku?!?!?

"Naklady na sedadlo jsou sice velmi dulezity udaj, ne vsak generalni hledisko". Mein Gott, naklady na sedacku jsou ALFA a OMEGA ekonomiky letadel, a pokud si to nemyslis, tak odhalujes velmi nizkou uroven tvych znalosti v oboru ekonomika letecke dopravy.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

American,Axe... prectete si prispevek Jana,tam je to krasne popsany,jak si spolecnost vybira letadlo. Spolecnost si kupuje letadlo tak aby bylo na linkach co nejrentabilnejsi...

Letadla si skutecne spolecnosti nevybiraji kuli vnitrku ale kvuli ekonomicke rentabilite.Vnitrek si muzes dat stejny do B707 i do A345 nebo Turboletu.

....kavarny a posilovny,proboha kde to berete? Myslite si ze si spolecnost co lita PRG-JFK zaplaca 20 mist v letadle pro 300lidi posilovnou? Na 8hodinovem letu? To mozna na linke s A380 ktera bude trvat 15hodin a polovina letadla bude F,C class.

Thisway: staci se podivat na linky TG,EK....s A340-500 ano tam je ten interier opravdu spickovy,ale ta linka ma 14-18hodin...tam se uz revoluce stala,ale na linkach z EU do US nejakou zavratnou revoluci necekej.A vubec ne z CR.Tady je poptavka po drahych letenkach nizka.

Varel ma pravdu, CSA maji vysoke naklady na sedacku,jinak receno vyrabi svuj produkt mnohem draz nez konkurence a jeste k tomu v horsi kvalite. A kdyz to nezmeni skonci.A muzou si kopit treba Dreamliner ted.

A financni domy nedaji ani korunu nekomu kdo je nebude moci splacet.Bral si si nekdy pujcku v bance?

Varel Frystensky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 08. 12. 2004, 03:23
Stav: Offline

Příspěvek od Varel Frystensky »

Zlin142 píše:
Sorry, ale jaká je logika za tím měnit jméno společnosti na "úplně jiné", když tady je k dispozici značka s 83-letou historii a tradicí? (Proto taky zůstalo zachováno KLM, protože je to tradiční značka a spolu s ČSA jedna z nejstarších aerolinek na světě)

Ja se nechci hadat, pokud je CSA velka dost tak tady asi znacka CSA bude i po privatizaci. Muj argument byl ten, ze i kdyby se ta znacka ztratila, tak se moc nezmeni. Vlastnik bude cizinec, letadla budou parkovat na ruzyni, zamestnanci budou cesi atd. Praha proste bude dalsi "hub" te ktere spolecnosti. Ale jak jsme se dostali sem od tematu dalkove flotily?

sobik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 323
Registrován: 19. 01. 2005, 01:41
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od sobik »

HighFlyer píše:Axe, zkus se zamyslet nad svym vyrokem: "Letadlo, ktere ma nejvyhodnejsi pomer nakladu na sedacku ... a to letadlo ma problem s ekonomikou sveho provozu." Co jineho je, mein Gott, ekonomika provozu letadla, nez naklady na sedacku?!?!?


Ja to chapu tak, ze Axe porovnava udaj od vyrobce, ktery je dany plne obsazenym letadlem, a udajem od aerolinky, ktera to letadlo neni schopna zaplnit. Tudiz ma naklady na sedacku mnohem vetsi, nez udava vyrobce, a soucasne tak ma problem s ekonomikou sveho provozu.

Varel Frystensky píše:Ale jak jsme se dostali sem od tematu dalkove flotily?


Furt tu nekdo nemuze pochopit, ze pri obnove dalkove flotily naklady na sedacku maji prednost pred interierem a novinky typu A350 a B787 CSA nespasi :) Ono by stacilo kouknout se na nejake tiskove zpravy z dob vyberu A320 a delat si carky, kdyz clovek narazi na ekonomicke kriterium a na interier. Vzhledem k tomu, ze se o tom psalo snad 100x, tak by ten pomer mohl byt tak 100:1, pricemz tou jednickou si vubec nejsem jistej, jestli by tam nemela byt spis nula. U dalkovek by asi bylo vhodnejsi prihlizet i na interier, tak by tam mohla byt mozna i dvojka, ale stale budou rozhodovat ekonomicka kriteria. Cimz temer automaticky vypadnou ze hry stroje A350 a B787.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Budu vychayzet z toho ze CSA potrebuje letadlo ktere doleti do ATL,PEK,PVG,ORD.Ze dokaze v blizke dobe snizit svoje naklady a penize ktere utrzi na prodeji letenek tak postaci na pokryti nakladu.A rozhodne se udrzet si dalkovou flotilu.

Na horizont let 2010-2012 by se hodilo objednat letadla nove generace.takze jednoznacne A350 nebo Dreamliner. Verze ktere budou nejvhodnejsi si CSA dobre spocita.

A na dobu do roku 2010 mame nekolik variant.

A330 - jak je znamo tak tech je na trhu nedostatek a nevidim ani duvod objednavat nove

A340 - relativne snadno dostupne ale asi drahe na provoz,to ale nevim.Urcite ale verze 500 a 600 jsou pro CSA fantasmagorie.

B777 - no comment

B767 - snadno dostupne ve verzi 200 a 300.Specialne verze 300 by mohla na tech par let byt pro CSA docela terno. Udelat renovaci interieru,sehnat kousky v dobrem stavu. Doleti vsude kam CSA potrebuje, asi sou starsi a nemaji tak vyspelou Ekonomiku provozu ale na tech par let mi to vychazi jako docela vhodna volba.By me docela zajimalo porovnani s A340.Ale do tehle veci moc nevidim.

azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

dider píše:B767 - snadno dostupne ve verzi 200 a 300.Specialne verze 300 by mohla na tech par let byt pro CSA docela terno. Udelat renovaci interieru,sehnat kousky v dobrem stavu. Doleti vsude kam CSA potrebuje, asi sou starsi a nemaji tak vyspelou Ekonomiku provozu ale na tech par let mi to vychazi jako docela vhodna volba.By me docela zajimalo porovnani s A340.Ale do tehle veci moc nevidim.


Pokud vim, tak to byl docela horky kandidat CSA, ale bohuzel stroje, jedine, ktere byly na trhu v te dobe (nedavne dobe) k sehnani, byly v tak spatnem stavu, ze by se nevyplatily. Tak byla nejak myslenka opustena a preslo se (nebo se vratilo) k myslence Airbusu, budou i nizsi naklady na vycvik posadek, ale ty jsou take spatne k sehnani.


Odpovědět